• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Daniel Fredheim Holm

Started by power, October 31, 2007, 20:13:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

power

Ifølge Tv2 tekst tv har Brann henvendt seg til VIF med tanke på kjøp av DFH.

Jeg synes det er spennende, gutten har ett stort potensiale.

DFH ville ikke kommentere saken.

Ultra - forever

LTRAS LIBERI

Dinho

Konge. Andresen kan trene vif ned en div neste år mens holm får oppleve gullstemning i Bergen. Kjempegreier

fettnok

tenker folk på navn eller prestasjoner når de vil ha fredheim holm til brann? vi er jo heldigvis i den posisjonen nå at vi kan hente inn spillere som etter alle solemerker vil prestere fra dag 1.
ette går aaaaaldri bra!

Oppreist

Jeg tror Fredheim Holm kan passe bra i Brann, han er møtende og flink til å holde på ballen.  Har mye av det samme som Winters i seg, sterkere i kroppen men kanskje litt mindre bevegelig.  

I tospann med Helstad kan det bli bra!

Thumbs up fra meg!
Stein på stein blir Steinar.

klysa


enavgutta

Merkelig utspill dette her.

Belfort

Han har jo litt av noen sko og fylle etter Super Musen.

B.B.

Spennende spiller.. Syns prisantydningen på 10 mill var litt drøy med tanke på ka han har levert i år. Men at han har potensiale bør det ikkje være noe tvil om!

Kan minne om Winters. Ikkje like bevegelig, men med mye bedre teknikk. Scorer litt for lite, men det kan nok Mjelde rette på tenker eg! Han har i tillegg vært bedre i det siste etter at han ble flyttet helt frem på topp. Har jo spilt mye på kanten i VIF.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

monzilla

Føyer ikke DFH seg inn i rekken som unge talenter som aldri slo gjennom?

viks

Quote from: "monzilla"Føyer ikke DFH seg inn i rekken som unge talenter som aldri slo gjennom?


Jo, like bak Jan Gunnar Solli...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Positiv til han hvis prisen senkes. Talentet er udiskutabelt, og jeg tror han kan få det ut i Brann. Men usikkerheten bør gjenspeiles i prisen. "Minst 10 mill" som Nettavisen opererer med er for mye.
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"Positiv til han hvis prisen senkes. Talentet er udiskutabelt, og jeg tror han kan få det ut i Brann. Men usikkerheten bør gjenspeiles i prisen. "Minst 10 mill" som Nettavisen opererer med er for mye.


Bør absolutt ikke ligge høyere enn Solli fra Rbk, har ikke prestert til 10mill etter 2005..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BL

Når de ville ha minst 8 mill for en umotivert og kronisk halvskadet Whæler så krever de nok fantasisummer Holm.
Hansa-
Felt Z

benny

10 mill som har vært antydet er selvsagt alt for mye for DFH. Brann bør ikke tenke på å kjøpe denne spilleren om ikke prisen omtrent halveres. DFH har stagnert de siste årene og dette er i såfall et risikokjøp som kan bli fugl eller fisk. Han trenger muligens et miljøskifte for å få ut potensialet ala Solli/helstad men slike ting er vanskelig å spå. Er også litt usikker på hvor de har tenkt å bruke ham på Brannlaget, spiss eller kant? En bra tekniker bevares men virker litt puslete,dessuten scorer han for lite mål og bør derfor ikke være mer enn et tredjevalg som spiss i en sesong hvor vi skal forsøke å forsvare gullet og kvalifisere oss til CL.

Endre

Tror DFH kan bli en suksess om han rendyrkes som spiss i 4-4-2. Han på topp med Helstad kan bli dynamitt.
En pris på Solli-nivå må man nok regne med.

tommyf

Fredheim Holm har vært ett mangeårig talent og ikke helt slått til der han befinner seg nå. Men vi skal huske på det att det er mangen som har blomstret til de grader etter ett klubbskifte. Mrk: Solli

Kruxleiven

Jeg føler at noen ganger burde man overse rykter. Det blir i hvertfall ingen DFH om vi ikke gir Andresen og/eller Huseklepp motsatt vei. Samtidig kan jeg ikke se for meg at Fredheim Holm ønsker å bo i Bergen. Typisk Oslofyr som sikkert ser det som eneste by i Norge. Men på den annen side. Har sansen for ham på et vis og som andre har sagt kan vi kanskje gjøre ham til en mer scorende spiss. Vi har jo klart å heve karrierene til Solli og Helstad igjen. Det har vel vist seg at vi trenger folk som kan drible og skape noe på egnhånd slik spillestilen vår har blitt.

HansaInferno

Quote from: "Kruxleiven"Jeg føler at noen ganger burde man overse rykter. Det blir i hvertfall ingen DFH om vi ikke gir Andresen og/eller Huseklepp motsatt vei. Samtidig kan jeg ikke se for meg at Fredheim Holm ønsker å bo i Bergen. Typisk Oslofyr som sikkert ser det som eneste by i Norge.


Samme inntrykket har jeg. Men jeg tror kanskje at han hadde funnet seg til rette her om han hadde fått en del spilletid.
Breiflabben, baby!

Brady

Vi har jo ikke et spissproblem akkurat, det er jo stopper og
midtbanespiller vi trenger,for å bli helt komplett.

benny

Quote from: "Brady"Vi har jo ikke et spissproblem akkurat, det er jo stopper og
midtbanespiller vi trenger,for å bli helt komplett.


Joda vi har et spissproblem dersom Winters forsvinner og Karadas skal satse som stopper fra neste sesong. Uansett om Winters forsvinner eller ikke trenger vi en spiss da vi har brukt Armann litt for mye som spiss i år etter min smak. Synes egentlig Fredheim Holm er best som kant og ikke spiss, men et godt tredjevalg på topp kan han være.

C@Bøe_79

Quote from: "Brady"Vi har jo ikke et spissproblem akkurat, det er jo stopper og
midtbanespiller vi trenger,for å bli helt komplett.


Hvertfall stopper, hvis Bjarnasson forsvinner sitter vi ribbet igjen bak..

Bare Hanstveit,Karadaz,Walde,Dahl og Bjørnsson å velge mellom..

Sentralt på midten har vi Jaiteh, El-Fakiri,Soli og Bakke..
Muligens en etablert inn her..

På topp har vi om Winters forsvinner Helstad og Sjöhage.. (Bjørnsson og Karadas)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Texas

Problemet med holm er vel at han scorer for få mål. Men det kan jo forandre seg hvis han kommer til Bergen.

Red Rabitt

Spillere burde ikke gå fra vif til Brann og omvendt.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

dudo

DFH, Wæhler og Grindheim burde...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Ja og Huseklepp og resten av Brann burde ikke. Med et holm kjøp blir på en måte Brann med på å tone ned en huseklepp overgang.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Luke Skywalker

RBH skrøt av at nå kunne Brann hente spillere på en helt annen hylle enn noen gang tidligere. Gjør det da menneske! Hent en kvalitetsspiller, en som kan overta som sjef, en som scorer mål, eller en som ruler i forsvaret. DFH er god, potensielt bedre, men ikke god nok, og gjerne litt for lik Sjøhage.
Vi vil ha noen som styrker og overrasker like mye som når da Brann hentet Sæternes, da var det mye snakk da du....
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Red Rabitt

Tror nok at VPG er mye mer aktuell, håper det bare er tv 2 som fyrer opp her. Det ville ihvertfall blitt et endelig bevis på at fotballspillere står totalt uten klubbfølelse om dette er aktuellt,altså; huseklepp i blått og holm i rødt! Tidenes judaser begge to!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

dudo

Quote from: "Red Rabitt"Ja og Huseklepp og resten av Brann burde ikke. Med et holm kjøp blir på en måte Brann med på å tone ned en huseklepp overgang.


Uenig da dette fullstendig er opp til Huseklepp og helt ute av Branns hender.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tommyf

Må si att eg er lite lysten på å henta VPG istedenfor DFH. Ka hadde VPG vært uten Nannskog??? Ikkje ein dritt!! Han var jo hjelpeløs når han var i Godset

ostraume

Jeg sier ja takk til DFH. Får vi han for Solli-pris er det et bra kjøp. DFH vil profitere på å være på et mer spillende lag, han kan og blomstre med tillit i Winters-rollen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

RC

Han var vel MINST like lovende som Daniel Braaten. Noen som vet i hvilken formasjon de spilte sammen i Skeid?
De herjet jo med all motstand de to.

Xminator

Quote from: "tommyf"Må si att eg er lite lysten på å henta VPG istedenfor DFH. Ka hadde VPG vært uten Nannskog??? Ikkje ein dritt!! Han var jo hjelpeløs når han var i Godset


Du har dette i feil rekkefølge. Det riktige er "Hva hadde Nannskog vert uten VPG?". VPG i tospann med Helstad vil mest sannsynlig bli ett minst like farlig spisspar.

Xminator

Ellers regner jeg dette som ett stikk til VIF etter blabla rundt Andresen og Huseklepp.

kabelmann

Quote from: C@Bøe_79
Quote from: "Brady"Bare Hanstveit,Karadaz,Walde,Dahl og Bjørnsson å velge mellom..
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

Har blandede følelser for en Holm-overgang. Han er en spennende spiller som kan være en god erstatter for Kong Winters, men innerst så tror jeg ikke jeg vil se en osloklyse fra enga i Brann... Og han er ikke verdt 10 mill!!!

Det går ikke på det sportslige, men det personlige for min del...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

brann_

han e ikkje vært mer enn 2 mill, og e ikkje en klasse spiller som brann trenger.. skal brann kjøpe spillere no bør de hente de beste og ikkje de nest beste som scorer av og til, vi må ha spillere i helstad klasse, men ikkje samme type.
lt;3Sportsklubben Brann<3

Gepard

Hvordan folk kan si at de ikke vil ha spiller x til klubben pga personligheten til vedkommende fatter jeg ikke, spesielt definisjoner som "osloklyse",  etc etc etc.

Har ikke man lært etter overganger som med Gashi og Andresen ?  Ser også på endel forum at folk ikke vil ha Martin til klubbene sine, fordi han er så kjeftete på alt og alle, og en slesk type.

Man må jo bare le seg ihjel.

Fredheim Holm er fantastisk bra teknisk, og at han scorer lite mål har nok veldig mye med å gjøre at han spiller i Vif, klubben som ikke har hatt en toppscorer sin Jørn Andersens dager.
En ting man dog måtte jobbet veldig mye med ang Holm, er arbeidskapasiteten hans, til tider altfor daff på banen. Men jeg tror dette hadde vært en spennede signering. Vi holder ballen langt mer på bakken enn det Vif har gjort de siste årene, så tror Holms teknikk og kreative evner ville komt langt bedre til rette i Brann.

Høyrebacken

Har lurt på om Vif er en klubb som ikke kan ha noen toppscorer. De har hatt Rune Lange en stund nå, greit han har vært skada, men hverken han, Morten Berre, Bernt Hulsker eller Fredheim Holm scorer mer enn 10 mål på en sesong.
Daniel Fredheim Holm kunne sikkert gjort det bra i Brann. Han trenger et klubbskifte, for han har stagnert lenge. Bare å hente, sier jeg.
Ser at noen måler han opp mot VPG. Altså, det går ikke. Gunnarsson scorer flere mål, og vil sannsynligvis prises til 20 millioner. Dessuten er nok ikke Stabæk villige til å gi fra seg en av pålene i laget sånn uten videre.
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

Nixon

Quote from: "Gepard"Hvordan folk kan si at de ikke vil ha spiller x til klubben pga personligheten til vedkommende fatter jeg ikke, spesielt definisjoner som "osloklyse",  etc etc etc.


Det har jeg lurt på lenge også. At man setter hva man liker eller ikke liker over behovet for gode spillere. Solli var f.eks. en spiller som mange her heller ikke ville ha. Og han viste seg jo å være et relativt bra kjøp...
Rød makt på Hansa

KEA

Quote from: "Kruxleiven"Typisk Oslofyr som sikkert ser det som eneste by i Norge.

Det kan vel være at gutten er vokst opp i Oslo, men han er jo sønnen til tidligere VIF-spiss Pål Fredheim som kom dit fra Nordland. Så kanskje han ikke er så trangsynt mhp. på bosted som noen vil ha det til? Ikke vet jeg, men kan vanskelig se at dét skal være det store problemet.

Om han er rett spiller for Brann er jeg mer usikker på. Han scorer for lite, men Solli er jo et godt eksempel på at man kan blomstre etter en overgang.

Dinho

Quote from: "tommyf"Må si att eg er lite lysten på å henta VPG istedenfor DFH. Ka hadde VPG vært uten Nannskog??? Ikkje ein dritt!!


Det er vel heller nannskog som ikke hadde vært en dritt uten vpg. Han er en fantastisk tekniker og tilrettelegger.

Men vpg er jo like fargerik utenfor banen som knarvik og gashi tilsammen.

DET tror eg ikke mjelde vil ha.

sga55

Daniel Fredeim Holm er ikke god nok til å spille i Brann. Han har hatt mer enn nok sjanser til å bevise hvor god han er i VIF og aldri skåret nok mål. Skjønner ikke hva brann tenker med det her. En spiss skal være skikkelig målfarlig. DFH er definitivt ikke det. Mener ikke VPG ikke er det i tilstrekkelig grad heller.


Hent noen med sikkelig talent som Gullsvik. VPG er bedre enn DFH fordi som Xaminator sier, han er god til å spille gjennom folk på løp.

Jeg mener vi uansett må gå for spillere av en annen klasse som lett kan skape noe på egenhånd. Dvs. spillere som har vært i bedre ligaer enn Norge alla Karadas. Han har ikke vært god nok til å fungere i utlandet.Mener Nevland ville vært en ypperlig signering. Norge prissetter spillere alt for dyrt også.

Gullsvik kan vi få relativt billig rykker Odd ned.
ga55

Gud

Gulsvik kan vel stort sett bare skyte hardt, ser ikke på han som en forsterkning i Brann på lang sikt.

sga55

Quote from: "Gud"Gulsvik kan vel stort sett bare skyte hardt, ser ikke på han som en forsterkning i Brann på lang sikt.


Kan vel utvikle seg vel. Har fått noen kamper for Odd i år. Kan få noen til neste år gjerne ved å låne han ut til Odd igjen skulle de rykke ned. Bilr også bedre med å spille med bedre spillere i Brann. Kan forbedre stamina, fart osv.
ga55

Bolsen

Quote from: "sga55"
Quote from: "Gud"Gulsvik kan vel stort sett bare skyte hardt, ser ikke på han som en forsterkning i Brann på lang sikt.


Kan vel utvikle seg vel. Har fått noen kamper for Odd i år. Kan få noen til neste år gjerne ved å låne han ut til Odd igjen skulle de rykke ned. Bilr også bedre med å spille med bedre spillere i Brann. Kan forbedre stamina, fart osv.


Da kan vel samma skje me Fredheim... Og spilt litt mye FM? :P

Ricky

Quote from: "Dinho"
Quote from: "tommyf"Må si att eg er lite lysten på å henta VPG istedenfor DFH. Ka hadde VPG vært uten Nannskog??? Ikkje ein dritt!!


Det er vel heller nannskog som ikke hadde vært en dritt uten vpg. Han er en fantastisk tekniker og tilrettelegger.



Nannskog har bøttet inn mål overalt hvor han har spilt. Brann ville jo ha ham fra Landskrona i sin tid, hvor han var toppscorer med 21 mål. Nannskog var også assistkonge i Allsvenskan 2002.

Så han vet hvor målet står.. Men er nok litt for gammel nå.

HansaInferno

Nannskog er mer enn god nok enda, men han er en for sterk personlighet, han hadde blitt for stor for Mjelde.
Breiflabben, baby!

Toa

Quote from: "sga55"Daniel Fredeim Holm er ikke god nok til å spille i Brann. Han har hatt mer enn nok sjanser til å bevise hvor god han er i VIF og aldri skåret nok mål. Skjønner ikke hva brann tenker med det her. En spiss skal være skikkelig målfarlig. DFH er definitivt ikke det. Mener ikke VPG ikke er det i tilstrekkelig grad heller.


Hent noen med sikkelig talent som Gullsvik. VPG er bedre enn DFH fordi som Xaminator sier, han er god til å spille gjennom folk på løp.

Jeg mener vi uansett må gå for spillere av en annen klasse som lett kan skape noe på egenhånd. Dvs. spillere som har vært i bedre ligaer enn Norge alla Karadas. Han har ikke vært god nok til å fungere i utlandet.Mener Nevland ville vært en ypperlig signering. Norge prissetter spillere alt for dyrt også.

Gullsvik kan vi få relativt billig rykker Odd ned.


Skjønner ikke hvorfor Brann kjøpte Helstad. Ikke god nok for RBK = ikke god nok for Brann...

Vel. Spillere har ofte godt av et klubbskifte for å få fart i sakene, Tror DFH ville blitt en suksess i Brann. Løp og kjøp!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

Quote from: "HansaInferno"Nannskog er mer enn god nok enda, men han er en for sterk personlighet, han hadde blitt for stor for Mjelde.


Nei, han hadde blitt for gammel. Dette med sterke personligheter og Mjelde bør vel være en myte som er verdig ett "BUSTED" snart...

Go Up