• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mons Ivar Mjelde

Started by runarnormann, October 30, 2007, 16:27:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

runarnormann

Kjaere Mons Ivar Mjelde.

Det er med hatten i haanden jeg skriver dette og jeg haaper hvis du leser dette at du har saa mye storsinn som folk sier du har.  Jeg deler den respekten som resten av fotball Norge retter mot deg naa og samtidig sitter jeg med en viss foelelse av skam.

Da du ble trener for Brann var jeg lettet.  Lettet over at klubben ikke fortsatt led av stormannsgalskap.  Lettet over at de valgte aa satse paa en av sinde egne.  Lettet av aa satse paa en jordnaer bonde.  Ironisk nok ble jeg et offer for alle de tre feilene selv.

Jeg kritiserte din satsing paa en ung urutinert maalvakt, naar vi kunne hatt Ivar Roenningen.  At den samme urutinerte keeperen er naa landets udiskutable maalvakt, burde vaere god nok grunn til aa be om tilgivelse.  Jeg lo av at du valgte aa kvitte deg med Soma og hente Bjoern Dahl.  Dine noedkjoep av Scharner og Olofinjana.  At du valgte aa satse paa Oern 2 som stopper.  Og det toppet seg da du valgte aa hente inn vrakgodset Solli.  Alt dette var gigant tabber ifoelge meg og andre som meg.  

Hvis vi ser tilbake paa statistikkene saa har du paa 5 aar, gull, soelv, bronse og to sjette plasser og et cupmesterskap.  Den ene sjette plassen var foroevrig over all forventning.  

Jeg haaper du aksepterer denne unskyldningen og jeg gaar herved tilbake paa mine utallige angrep paa deg.  Jeg anbefaler andre til aa gjoere det samme.

Vennlig hilsen,

Runarnormann
egenden Alf Dahl

monzilla

Flott skrevet. Tror vi to seiler i samme båt.

abe78

Tror mange kjenner seg igjen her ja..
.og husk!

Innlandsmax

Men begynner det ikke å bli litt stint av Mjelde-tråder nå?

Tom C

Aldri mer Obos....

sydnes76

Mange som har mye å lære her. I begge leire....

Rasten

Det viser seg gang pÃ¥ gang at ingenting er tilfeldig i Mjeldes tanke gang, skal ogsÃ¥ nÃ¥ inrømme at jeg er uenig i noen bytter ol. Men det er ikke min jobb det er Mjeldes. Noe jeg tror Brann og Bergen skal være glad for. Tror likevel 99% av suporterene skal ta av seg hatten, legge seg litt flate, og holde litt mer kjeft i fremtiden  :wink:

tusen takk Mjelde en av de største Trenerene Bergen har sett

gitarbroiler

Jeg har ingen problem med å gi Mjelde kreditt for å hente gullet, men i motsetning til mange, så tror jeg gullet er mer Branns fortjeneste enn Mjeldes. Nærmere forklart; Brann har hatt midler til å styrke Mjeldes svakheter og hentet klassespillere som Mjelde har pekt på.

Det er mange trenere som hadde klart å ta gull med troppen Brann har nå, men Mjelde har vært et samlende punkt for Bergen og således svært viktig i den prosessen som ble påbegynt i 2002.

Jeg er fremdeles svært uenig i en del av det Mjelde gjør, og det har kostet Brann mye å komme dit vi er nå. Både i form av spillere og sportslig apparat. Hva gullet har totalt kostet, vet vi april 2008 når spillertroppen for 2008 er klar og nye kamper står for døren.

Klarer Mjelde å holde Brann i toppen i 2008 også, UTEN at det skjer endringer på trenersiden (assistent osv) samt gjøre en god figur i CL kvalik (vanskelig å klare kvalifisering om man møter topplag i 3.runde), så skal jeg personlig lage en unnskyldning til Mjelde og legge meg paddeflat.

Kjell249

Quote from: "gitarbroiler"Jeg har ingen problem med å gi Mjelde kreditt for å hente gullet, men i motsetning til mange, så tror jeg gullet er mer Branns fortjeneste enn Mjeldes. Nærmere forklart; Brann har hatt midler til å styrke Mjeldes svakheter og hentet klassespillere som Mjelde har pekt på.

Det er mange trenere som hadde klart å ta gull med troppen Brann har nå, men Mjelde har vært et samlende punkt for Bergen og således svært viktig i den prosessen som ble påbegynt i 2002.

Jeg er fremdeles svært uenig i en del av det Mjelde gjør, og det har kostet Brann mye å komme dit vi er nå. Både i form av spillere og sportslig apparat. Hva gullet har totalt kostet, vet vi april 2008 når spillertroppen for 2008 er klar og nye kamper står for døren.

Klarer Mjelde å holde Brann i toppen i 2008 også, og gjøre en god figur i CL kvalik (vanskelig å klare kvalifisering om man møter topplag i 3.runde), så skal jeg personlig lage en unnskyldning til Mjelde og legge meg paddeflat.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Nei gi oss Tørum, Bjørnebye, Rösler, Nordlie, Myhre eller en av de nadre som har fått sinnssykt mye ut av lagene og ressursene sine i år!
Legg ned hele klubben!

enavgutta

Gi oss Bjørnebye som lå med damene til 3 av spillerne på Start laget haha.. Klysen :D

Janki

Quote from: "enavgutta"Gi oss Bjørnebye som lå med damene til 3 av spillerne på Start laget haha.. Klysen :D


Hæææ? Tilfelle???

millermania

Quote from: "Janki"
Quote from: "enavgutta"Gi oss Bjørnebye som lå med damene til 3 av spillerne på Start laget haha.. Klysen :D


Hæææ? Tilfelle???


Bekrefter. Bärlin gikk. Nielsen gikk. Pedersen havnet på tribunen.

TerjeÃ?rn

Quote from: "millermania"
Quote from: "Janki"
Quote from: "enavgutta"Gi oss Bjørnebye som lå med damene til 3 av spillerne på Start laget haha.. Klysen :D


Hæææ? Tilfelle???


Bekrefter. Bärlin gikk. Nielsen gikk. Pedersen havnet på tribunen.

Tuller du? Lå han med damene til Bærlin, Nielsen og Pedersen eller bare kødder du? :P

Kjell249

Quote from: "millermania"
Quote from: "Janki"
Quote from: "enavgutta"Gi oss Bjørnebye som lå med damene til 3 av spillerne på Start laget haha.. Klysen :D


Hæææ? Tilfelle???


Bekrefter. Bärlin gikk. Nielsen gikk. Pedersen havnet på tribunen.


Kjedelig for Pedersen at Bjørnebye først ordner med damen hans og så setter han på tribunen:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "millermania"
Quote from: "Janki"
Quote from: "enavgutta"Gi oss Bjørnebye som lå med damene til 3 av spillerne på Start laget haha.. Klysen :D


Hæææ? Tilfelle???


Bekrefter. Bärlin gikk. Nielsen gikk. Pedersen havnet på tribunen.


Kjedelig for Pedersen at Bjørnebye først ordner med damen hans og så setter han på tribunen:)


Jeg trodde damen til Kenneth Høie også var med på leken. Han var jo plutselig på utlån til Glimt...
Rød makt på Hansa


runarnormann

Quote from: "enavgutta"Gi oss Bjørnebye som lå med damene til 3 av spillerne på Start laget haha.. Klysen :D


Hvor faar folk disse ryktene fra?  Det eneste jeg kan stille opp med er det som skjedde mellom Guntveit og Patrik Hansson paa treningsleir.
egenden Alf Dahl

fortune

Man følger med på diverse forum (jeg fant det på Liverpool.no), googler litt, og Voilâ
First is first, second is nothing

smaalanda

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "enavgutta"Gi oss Bjørnebye som lå med damene til 3 av spillerne på Start laget haha.. Klysen :D


Hvor faar folk disse ryktene fra?  Det eneste jeg kan stille opp med er det som skjedde mellom Guntveit og Patrik Hansson paa treningsleir.


Dette er sannhet, uten at eg trenger å bekrefte mine kilder.
KMO!!!

fettnok

guntveit? hanson? fortell!
ette går aaaaaldri bra!

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Go Up