• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tifoen er avlyst.

Started by Tifo, October 27, 2007, 12:06:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tifo

Ser det snakkes om avlysningen i to forskjellige tråder. Prøv å bruk denne slik at det ikke bare blir rot.

Det meste står i artikkelen på fremsiden.
Og for de som lurer:
nei, det blir ingen tifo på søndag. Veldig synd, også for oss i tifo-gruppen. Vi har jobbet hardt store deler av sesongen og så på vikingkampen som prikken over i-en for vår der. Vi hadde selvsagt et ønske om å avslutte serien med stil i det som muligens blir en av de største kampene noen gang. Desverre så skjer ikke det, og det er utrolig surt å si....

mvh
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

tolind

Helt utrolig dårlig!! Faens pappagutter som sitter i admin!

Innfør sangen: Vi har ingen tifo, nei vi har ingen tifo, vi har ingen tifo, takket være Brann!!! (Helstad-sangen)
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Stoffi

Her bør vi på en eller annen måte bruke vår makt til å tvinge gjennom slikt i fremtiden. En administrasjon som motarbeider oss går det ikke an å leve med.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

tolind

Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Nettn

Helt utrolig idiotisk at Brann adim skal motarbeide dette! Brann har ikke vunnet serien på 44 år og dette burde tifo-gruppen fått lov å gjennomføre! Hadde vært fatastisk å se dette på Stadion! Nesten som om noen burde gått til avisen med det. Idioti av Brann!

Charmless Man

At Brann gir blanke i oss supportere når det kommer til stykket er vel ingen nyhet. Pakk. Her bør folk ihvertfall ta med seg det de har av banners og flagg slik at Hansa likevel blir flott syn. Og kanskje litt p**o.

Ikke samme effekten selvsagt, men har man tenkt å bruke stjerneskuddene på festplassen istendenfor?
Ladish on the Foot

Dalen

nei for d e ikke bedre med noe enn ingenting, hallo?
for en gjeng
Brann - Seriemester 2007

Stoffi

Håper inderlig noen tapre sjeler blusser på morgendagens kamp, noe som kommer til å skape en helt uforglemmelig stemning på kampen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Roald

Quote from: "Stoffi"Håper inderlig noen tapre sjeler blusser på morgendagens kamp, noe som kommer til å skape en helt uforglemmelig stemning på kampen.

Helt enig. Det er forøvrig noe Brann må regne med etter å ha kuket til opplegget til TIFO-gruppen.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

symo

Hvordan er disse stjerneskuddene utført? er det stålpinner som kan kastes på keeper/dommere..? da skjønner jeg Brann

Hva var begrunnelsen til Brann?

Super Hasund

Isje det mulig å ha dugnad et annet sted?
La Folket Synge

*Feltz*

maknu

utrolig synd at Brann stopper en storslått markering.
ULLET KOM HEM!!! GRATTIS ALLE BRANN FANS

Tifo

Quote from: "Super Hasund"Isje det mulig å ha dugnad et annet sted?


Det er ikke dugnaden vi har blitt nektet å gjennomføre, men selve tifoen.
.:Tifo-gruppen:.

esskåbrann1

Hva med at ingen sanger blir sunget før starten på andre omgang? Dette for å markere siste tids hendelser der brann fokuserer nesten kun på vip og prøver å "melke" vanlige supportere for mest mulig penger samtidig som de motarbeider oss? Da kan de se kor kjedelig det er på stadion uten at noen lager liv, for vippene gjør det ikkje......

BL

Greit nok. Hvis Brann nekter oss å markere dette organisert og på en sikker måte, så får vi gjøre det uorganisert....

Quote from: "esskåbrann1"Hva med at ingen sanger blir sunget før starten på andre omgang? Dette for å markere siste tids hendelser der brann fokuserer nesten kun på vip og prøver å "melke" vanlige supportere for mest mulig penger samtidig som de motarbeider oss? Da kan de se kor kjedelig det er på stadion uten at noen lager liv, for vippene gjør det ikkje......


Spillerne fortjener støtte og hyllest!! Det er ikke de som har nektet oss Tifo.
Hansa-
Felt Z

mads1..

Stå på Tifogruppen
Vis styrke og utfør Tifoen...
Stjerneskudd e vel lett og smugle inn
Ser lyst på året..

HansaInferno

Om ikke lovlig tifo, så gjør vi det på vår måte, eller hur?
Breiflabben, baby!

Brannfrelst

Synes dette er veldig leit av Brann. Hadde vert et flott syn. Men hvordan skulle folk klart å fyre opp alle stjerneskuddene samtidig? Alle har vel ikke lighter med seg på kamp,eller er det sånne som ikke trenger antenning?
2.10.07-Gullet kom hem!

Tifo

Lightere har vi også skaffet....

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

symo

Lurer fortsatt på hva begrunnelsen til Brann er? Er det sikkerhetsmessige hensyn? Hvordan fungerer disse stjerneskuddene som kastegjenstander? Er nok ikke kjekt for spillere å få disse pinnene i hode/øyne osv. + 4000? ekstra lightere å kaste...

Helt enig i at dette hadde vert en kjempetifo, men vi må jo få vite hva begrunnelsen er før vi skyter noen!!!

Nixon

Quote from: "symo"Lurer fortsatt på hva begrunnelsen til Brann er? Er det sikkerhetsmessige hensyn? Hvordan fungerer disse stjerneskuddene som kastegjenstander? Er nok ikke kjekt for spillere å få disse pinnene i hode/øyne osv. + 4000? ekstra lightere å kaste...

Helt enig i at dette hadde vert en kjempetifo, men vi må jo få vite hva begrunnelsen er før vi skyter noen!!!


Alle som har brukt et stjerneskudd vet at de er fine til å både snurre rundt og kaste langt. Og at de er veldig varme og lett kan gi skader på både kropp og klær. Så jeg tipper at Brann har blitt engstelige ved tanken på at 4000 ulike personer skal bruke dette på et lite og trangt område.
Rød makt på Hansa

andgje

Dette er et eksempel på den håpløse adminisitrative utviklingen som har skjedd på stadion som har kommet i skyggen av de fantastiske sportslige resultatene. Føler enkelte i brann administrasjonen ofrer den fantastiske stemningen og opplevelsen det er å gå på stadion til fordel for økonomisk profitt. Et eksempel er pizzabuffet-opplegget til 350 kr som førte til mange ledige seter på SPV tribunen i vår og sommer. Jeg tror det er flere med meg som ikke vil se en slik utvikling de har hatt på Old Trafford, med pengesterke dresskledde pizzaelskende medganssupportere som dreper stemningen.  Latterlig brann!

Bombefar

Quote from: "Nixon"
Quote from: "symo"Lurer fortsatt på hva begrunnelsen til Brann er? Er det sikkerhetsmessige hensyn? Hvordan fungerer disse stjerneskuddene som kastegjenstander? Er nok ikke kjekt for spillere å få disse pinnene i hode/øyne osv. + 4000? ekstra lightere å kaste...

Helt enig i at dette hadde vert en kjempetifo, men vi må jo få vite hva begrunnelsen er før vi skyter noen!!!


Alle som har brukt et stjerneskudd vet at de er fine til å både snurre rundt og kaste langt. Og at de er veldig varme og lett kan gi skader på både kropp og klær. Så jeg tipper at Brann har blitt engstelige ved tanken på at 4000 ulike personer skal bruke dette på et lite og trangt område.


Men hvis man først har fått klarsignal blir det for dumt å avlyse opplegget. Brann bør i det minste komme med en økonomisk kompensasjon som dekker alle utlegg til lightere og stjerneskudd. Det var vel ikke akkurat billig, og jeg regner med at alt allerede er innkjøpt

Super Hasund

Quote from: "Tifo"
Quote from: "Super Hasund"Isje det mulig å ha dugnad et annet sted?


Det er ikke dugnaden vi har blitt nektet å gjennomføre, men selve tifoen.


Jævlig synd. hadde tenkt meg ner for å hjelpe til. Ka e planen då? Gjøre dette likevel?
La Folket Synge

*Feltz*

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

monzilla

Hadde tifogruppen disse avtalene skriftlig?

RC

Stå på med tifoen. Glem det derre organiserte greiene for en gangs skyld, la oss være litt spontane..

paf


Kai-Olai

Jeg er faktisk helt enig med paf.. Må få vite en grunn.. Sier seg jo selv at om en skulle dele ut lightere til 4000 mann + stjerneskudd så er det ikke akkurat trygt.. Kan ikke tenke meg at Myhre hadde likt å stått i mål, vel vitende om at det står 4000 mann klar til å kaste lighter bak han.. xD

Bombefar

Quote from: "Kai-Olai"Jeg er faktisk helt enig med paf.. Må få vite en grunn.. Sier seg jo selv at om en skulle dele ut lightere til 4000 mann + stjerneskudd så er det ikke akkurat trygt.. Kan ikke tenke meg at Myhre hadde likt å stått i mål, vel vitende om at det står 4000 mann klar til å kaste lighter bak han.. xD


Tror vel ikke sannsynligheten for at noe blir kastet er større hvis man deler ut lightere og stjerneskudd. Det blir så godt som aldri kastet noe på Stadion, og jeg tror de fleste alltid har noe de kan kaste hvis de vil...

pissepåengen

ijeh ville blitt pepret!!
Bergen ut av norge!

Stalin

Quote from: "Bombefar"
Quote from: "Kai-Olai"Jeg er faktisk helt enig med paf.. Må få vite en grunn.. Sier seg jo selv at om en skulle dele ut lightere til 4000 mann + stjerneskudd så er det ikke akkurat trygt.. Kan ikke tenke meg at Myhre hadde likt å stått i mål, vel vitende om at det står 4000 mann klar til å kaste lighter bak han.. xD


Tror vel ikke sannsynligheten for at noe blir kastet er større hvis man deler ut lightere og stjerneskudd. Det blir så godt som aldri kastet noe på Stadion, og jeg tror de fleste alltid har noe de kan kaste hvis de vil...

Selvfølgelig er det lettere å kaste noe du tilfeldigvis fikk utdelt i døra, enn det du har med deg hjemmenfra.

Bassew

Vet ikke hvorfor administrasjonen har snudd i denne saken, men både vif tilhengerne og godset tilhengere har brukt stjerneskudd tidligere i noe lunde samme antall. Gjennomføringen av stjerneskudd er ikke problemfritt, men dette har vært godt planlagt slik at påtenning og oppsamling etterpå skal bli enkelt.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

skb!

Virker ikke helt som om administrasjonen har skjønt hvor viktig supporterne er for klubben. Uten oss=mindre oppmerksomhet og færre tilskuere=mindre penger i kassen. Mange vanlige tilhengere syns noe av det beste med Stadion er stemningen og det blir garantert færre av disse hvis supporterne svikter.

Dette er jo ikke første gang noe slikt skjer. Jeg hadde støttet en "sitt ned, slutt å syng" aksjon, men dette skal jo være selve gullkampen, og da passer det dårlig med en slik markering. Hadde det bare vært flere seriekamper igjen hjemme...
Men regner med en helvetes pipekonsert om noen i administrasjonen skulle komme på storskjerm eller snakke over høytaleranlegget.

steinbygger

Forstår godt at man ikke vil være med å dele ut 4000 lightere. Ser for meg en situasjon slik som skjedde på åråsen når kanarifansen kastet lightere når Brann scoret. Hadde vært en fantastisk skandale om Brann hadde godkjent utdeling av de lighterene som evt ble kastet inn på banen. Uten at vi vet årsaken til at Brann har satt foten ned, er jeg overrasket hvis ikke TIFO gruppen har tenkt på dette tidligere.

olebrann3

trenger ikke 4000 tusen lighere for å tenne på da, går ann å tenne stjerneskudd til stjerneskudd selvfølgelig ikke bare ha noen hundre men kunne iallefall minst halvert det!!!

dudo

Jeg skjønner ikke hvordan dette skulle gjennomføres. Personlig brukte jeg ca ti minutter på å få tent på et stjernskudd i min tid. Taktikken måtte være at noen få fikk fyr litt før, også kunne resten "pult". (Beklager ordbruken, men jeg fant ikke noe annet ;-) )
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

weirus

håper på mase blusing og kasting av bluss sådan i protest mot brann adm sin  oppførsel mot menigmann...
DOG...har ikke tifo gruppen denne avtalen skriftlig..? må da være mulig å se på antallet som er avtalt fra før..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

monzilla

Quote from: "paf"


Høres ut som du vet noe. Fortell?

krøvel vellevold

Quote from: "weirus"håper på mase blusing og kasting av bluss sådan i protest mot brann adm sin  oppførsel mot menigmann...
..


Eg og!

Sånn at NFF kan finne en god unnskyldning for å trekke Brann akkurat nok poeng til at gullet går til Viking i stedet! Kom igjen! Lag skandale og sørg for poengtrekk!
Legg ned hele klubben!

Nightfox

NESTEN så jeg håper på det jeg og :D hah, hadde vært verdens kjipeste sesongavslutning. Men stinker subjektivitet av alt dritet på forsiden.

PhilLynott

Hva med fyrstikker i stedet for lightere? ;)

gitarbroiler

Quote from: "skb!"Virker ikke helt som om administrasjonen har skjønt hvor viktig supporterne er for klubben. Uten oss=mindre oppmerksomhet og færre tilskuere=mindre penger i kassen. Mange vanlige tilhengere syns noe av det beste med Stadion er stemningen og det blir garantert færre av disse hvis supporterne svikter.

Dette er jo ikke første gang noe slikt skjer. Jeg hadde støttet en "sitt ned, slutt å syng" aksjon, men dette skal jo være selve gullkampen, og da passer det dårlig med en slik markering. Hadde det bare vært flere seriekamper igjen hjemme...
Men regner med en helvetes pipekonsert om noen i administrasjonen skulle komme på storskjerm eller snakke over høytaleranlegget.

HansaInferno

Supportere har alt mulig rart i lommene, det betyr ikke at man kaster det inn på banen. Jeg har egen lighter og kommer nok ikke til å kste den med det første. At Brann ikke godkjenner tifoen betyr bare at de driter langt i supporterne, enkelt og forbanna greit.
Breiflabben, baby!

gitarbroiler

Quote from: "HansaInferno"Supportere har alt mulig rart i lommene, det betyr ikke at man kaster det inn på banen. Jeg har egen lighter og kommer nok ikke til å kste den med det første. At Brann ikke godkjenner tifoen betyr bare at de driter langt i supporterne, enkelt og forbanna greit.


Brann har ingen garanti for at alle er som deg, og det HAR forekommet at ting har blitt kastet inn på banen. Poenget er nok at Brann ikke vil være en "sponsor" for at slike ting skal skje. Selvsagt uten at jeg vet den opprinnelige begrunnelsen.

Syntes dog at det er litt drøyt å si at Brann driter langt i supporterne. Det viser vel både festen på mandag, og festen det er lagt opp til i kveld, at de IKKE gjør.

HansaInferno

Hva om jeg kaster brusen min eller en hotdog på banen, eller jeg sender avgårde en kroneis som treffer Myhre mitt i planeten? Brann avlyser ikke en tifo fordi man skal dele ut lightere.

Blir det ikke noe tifo i det heletatt da? Ikke noe pryo, ingenting?
Breiflabben, baby!

Tifo-gruppen

Dette med ligherene har vi selvfølgelig tenkt på og det har aldri vært snakk om å dele ut 4000 ligthere. Det var snakk om et mye mindre tall og det var snakk om å samle disse inn igjen.

Brann bruker flere begrunnelser. De har begrunnet det med at vi ikke har opplyst om antallet tidligere, noe vi selvfølgelig har gjort ved flere anledninger. Brann vil heller ikke la deler av tribunen bruke stjerneskudd grunnet at en del områder er det større sjanser for at ting blir kastet fra. Selv mener jeg at man desverre finner klovner over alt og at dette argumentet ikke holder når de ville la oss gjennomføre det på deler avtribunen.

Stjerneskuddene vi skulle bruke er heller ikke de store, som ihvertfall jeg brukte når jeg var liten, som skulle brukes.  Det har hele tiden vært snakk om små stjerneskudd som er mye lettere en de store, og kan dermed ikke kastes så langt.

Uansett mener vi skandalen ligger i  at de godtar dette og gir oss go på det, for å så avlyse to dager før kamp. Og til de som hevder Brann har gjort så mye for oss supportere, så ønsker jeg gjerne å få høre disse tingene.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

gitarbroiler

QuoteUansett mener vi skandalen ligger i at de godtar dette og gir oss go på det, for å så avlyse to dager før kamp.


Hvis så er tilfelle, så er jeg 100% enig i det.

Personlig har jeg problemer med å se for meg 4000 stjerneskudd bli tent samtidig, da vi hver eneste nyttårsaften (edru) har problemer med å tenne stjerneskudd til ungene samtidig (og da er det maks 4 på en gang).

HansaInferno

Quote from: "gitarbroiler"
QuoteUansett mener vi skandalen ligger i at de godtar dette og gir oss go på det, for å så avlyse to dager før kamp.


Personlig har jeg problemer med å se for meg 4000 stjerneskudd bli tent samtidig, da vi hver eneste nyttårsaften (edru) har problemer med å tenne stjerneskudd til ungene samtidig (og da er det maks 4 på en gang).


Hehe, må si jeg er mindre imponert. Men alle har vel sine svakheter ;)
Breiflabben, baby!

gitarbroiler

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "gitarbroiler"
QuoteUansett mener vi skandalen ligger i at de godtar dette og gir oss go på det, for å så avlyse to dager før kamp.


Personlig har jeg problemer med å se for meg 4000 stjerneskudd bli tent samtidig, da vi hver eneste nyttårsaften (edru) har problemer med å tenne stjerneskudd til ungene samtidig (og da er det maks 4 på en gang).


Hehe, må si jeg er mindre imponert. Men alle har vel sine svakheter ;)


Dersom du kan si at du har klart å synkron tenne 4 stjerneskudd på en gang, er jeg mektig imponert :-)

Go Up