• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

13000 tilskuere, flaut er ordet!

Started by minibussen, October 25, 2007, 23:01:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

minibussen

Her er Brann seriemester for første gang på en evighet, det er kaos fordi "ALLE" vil se laget spille kamp.

Her var en ypperlig mulighet til å se det desidert beste laget som har vært på besøk i hele år og muligens på flere år ( håper ikke det ) så er det tusenvis av ledige seter??

Prisene var satt marginalt opp, men hvis man enten er medlem i Bataljonen eller kjenner noen som har ett BT-kort eller som ikke brukte sin partoutkortbillett så var det samme prisen som vanlig, minst.  

Dette ble dessverre akkurat som påstått på kjernen sitt forum, vi fylte IKKE opp tribunen, og bak fra Hansa hvor jeg sitter så imponerte 700 tyskere meg mest, sammen med to backer hos gjestene som hadde ALT.
e beste tipsene til langoddsen:

http://www.nettips.no

Gepard

Atouba på backen var en herlig kar, knapt sett en mer offensiv back noensinne.

Når det gjelder tilskuertallet sitter jeg med en frykt for at billettluka var en medvirkende årsak, har lest om mange som ikke fikk kjøpt billett pga idiotsiden, dessverre ser det ikke ut til at Mr.Tøsse bryr seg i det hele tatt..

Samtidig må man også innrømme at det finnes altfor mange nek blant oss, hvordan man ikke kan innse at dette er en enormt stor kamp for klubben våres er utenfor min fatteevne.

Nightfox

Grunner:

- Branns idiotiske markedsføring
- Branns idiotiske prissetting
- Billettluka
- Hardcore Brannsupportere i eksil som normalt sett reiser på hver kamp må vike her.

Alt i alt kan vi (nok en gang) konkludere med at Petter Puddefjord har FEIL når han påstår at bergenserene går bananas og driter i prisen for å se kamp..

Belfort

Tror et Stadion på 20 000 er mer enn nok i Bergen.

kabelmann

Quote from: "Nightfox"Grunner:

- Branns idiotiske markedsføring
- Branns idiotiske prissetting
- Billettluka
- Hardcore Brannsupportere i eksil som normalt sett reiser på hver kamp må vike her.

Kan muligens være medvirkende årsaker, men personlig tror jeg dette går utelukkende på bergenseres interesse for UEFA-cup-fotball. De aller aller fleste viste at Brann skulle spille igår. Kampene markedsfører seg selv via redaksjonell omtale i media. Billettene var dyre, men ikke verre enn at de er overkommelige om man virkelig ønsker å se Brann. Tror dette går på holdninger. De fleste vil se Brann vinne, hvilket Brann gjør i TL, ikke tape mot halveis ukjente lag fra rundt omkring i Europa, lag de ikke har noe forhold til.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nightfox

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Nightfox"Grunner:

- Branns idiotiske markedsføring
- Branns idiotiske prissetting
- Billettluka
- Hardcore Brannsupportere i eksil som normalt sett reiser på hver kamp må vike her.

Kan muligens være medvirkende årsaker, men personlig tror jeg dette går utelukkende på bergenseres interesse for UEFA-cup-fotball. De aller aller fleste viste at Brann skulle spille igår. Kampene markedsfører seg selv via redaksjonell omtale i media. Billettene var dyre, men ikke verre enn at de er overkommelige om man virkelig ønsker å se Brann. Tror dette går på holdninger. De fleste vil se Brann vinne, hvilket Brann gjør i TL, ikke tape mot halveis ukjente lag fra rundt omkring i Europa, lag de ikke har noe forhold til.


Uenig. For å skape interesse må markedsføringen bedres.... Det nytter ikke å prise en kamp til over 300 kroner når _høydepunktet_ er på søndag. Alt vinkles mot Vikingkampen. Det verste er at Jæger og kompani kommer til å klø seg i hodet over hvorfor kampen ikke ble utsolgt. Jævla fuckings idioter. Det er trist å si det, men hadde jeg hatt Jæger sin stilling, tror jeg faktisk helt seriøst at jeg ville løst den bedre. Gjennom hans år på Brann Stadion er det han jeg føler mest aggresjon over. Dere kan le så mye dere vil over min "kjepphøyhet", men Jæger er dessverre (fortsatt) en amatør og det skal ikke mye til for å forbigå han i kompetanse. Ut med pakket.. Mange små grunner blir til slutt en stor.

grei

Skal si vi Brann-supportere er fanatisk opphengt i tilskuertall. Men dette sytet om få tilskuere er jo intet annet enn patetisk. Jeg mistenker at denne voldsomme indignasjonen skyldes et mer eller mindre desperat behov enkelte har for å framstå som glorie-supportere, altså skikkelige "suppersupportere" som gjør alt riktig. Et vemmelig behov for å fremstå som bedre enn andre.

13000 er helt greit i UEFA, og å argumentere for at Stadionkapasiteten bør gjøres lavere enn planlagt på grunn av dette er jo fullstendig toskete. Våre gruppemotstandere Basel og Rennes spilte igår foran 11000 i Basel. Betyr det at rundt 15000 hadde holdt i kapasitet for de? Litt rart da at Basel visstnok har et snitt på  nærmere 40000 i serien.

Elfsborg på sin side hadde 4000 tilskuere i går mot AEK Athen, snittet deres ligger såvidt jeg vet på i underkant av 10000. Men likefullt skal folk altså klage og mene at vårt tilskuertall er en "skam" for byen og laget? Vet dere i det hele tatt hva Tromsø og Viking hadde i tilsvarende kamper da de var i gruppespillet? Vet dere hva vi har pleid å ha på e-cupkamper oppgjennom årene? Når skal dere Euro-trær forstå at folk flest rettt og slett ikke har noen voldsom interesse for denne UEFA-turneringen? Dere merket vel selv, før, under og etter kampen at dette var en kamp til og med de som kjøpte billett tok lettere på enn vanlig?

Det eneste som var en skam i går var lagets innsats på banen og publikums innsats på tribunen. Maken til slappe greier er det lenge siden jeg har opplevd.

Argumentasjonen om at Hamburg skal være et storlag har jo minimalt å si for folk flest, da de færreste verken har noe forhold til Hamburg eller har hørt om noen av spillerne fra før. At folk ikke går mann av huse bare fordi det kommer "stjerner" langveisfra er jo strengt tatt egentlig noe man burde være stolte av. Jeg er glad det ikke er sånn at folk kommer for å se "motstanderen" (selv om interessen for den betydningsløse Chelsea-kampen virket pinlig stor). I tillegg ga publikum Brann beskjed om at vel er det et stort engasjement for Brann her i byen, men det lar seg ikke melke ubegrenset. Vil man fylle Stadion må man ha et fornuftig prisnivå.

krøvel vellevold

Quote from: "grei". At folk ikke går mann av huse bare fordi det kommer "stjerner" langveisfra er jo strengt tatt egentlig noe man burde være stolte av.  .


Vel, folk kommer ikke for å se på MOTSTANDERENS spillere. Det er riktig. Men det er jo ingen tvil om at det er mer attraktivt å se Brann mot HSV enn det er å se Brann mot Carmarthen. På samme måte som det er mer interessant med Brann - Rosenborg enn Brann - Nest Sotra.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "grei"13000 er helt greit i UEFA, og å argumentere for at Stadionkapasiteten bør gjøres lavere enn planlagt på grunn av dette er jo fullstendig toskete. Våre gruppemotstandere Basel og Rennes spilte igår foran 11000 i Basel. Betyr det at rundt 15000 hadde holdt i kapasitet for de? Litt rart da at Basel visstnok har et snitt på  nærmere 40000 i serien.

.
Legg ned hele klubben!

Bossmann

Tror argumentet med at folk bor utenbys kan gjelde litt her. Jeg bor I Danmark, men reiser på hver hjemmekamp. (Takk gud og sjefen min for at jeg får fri mandager.) Vurderte lenge denne kampen også, men jobben krevde sitt.

Utenom det, så selger nok odd, stabæk osv osv bedre enn Hamburg, så lenge det er i UEFA-cup. Desverre, men sånn er det bare.

Utmedsnolken

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Nightfox"Grunner:

- Branns idiotiske markedsføring
- Branns idiotiske prissetting
- Billettluka
- Hardcore Brannsupportere i eksil som normalt sett reiser på hver kamp må vike her.

Kan muligens være medvirkende årsaker, men personlig tror jeg dette går utelukkende på bergenseres interesse for UEFA-cup-fotball. De aller aller fleste viste at Brann skulle spille igår. Kampene markedsfører seg selv via redaksjonell omtale i media. Billettene var dyre, men ikke verre enn at de er overkommelige om man virkelig ønsker å se Brann. Tror dette går på holdninger. De fleste vil se Brann vinne, hvilket Brann gjør i TL, ikke tape mot halveis ukjente lag fra rundt omkring i Europa, lag de ikke har noe forhold til.


Uenig. For å skape interesse må markedsføringen bedres.... Det nytter ikke å prise en kamp til over 300 kroner når _høydepunktet_ er på søndag. Alt vinkles mot Vikingkampen. Det verste er at Jæger og kompani kommer til å klø seg i hodet over hvorfor kampen ikke ble utsolgt. Jævla fuckings idioter. Det er trist å si det, men hadde jeg hatt Jæger sin stilling, tror jeg faktisk helt seriøst at jeg ville løst den bedre. Gjennom hans år på Brann Stadion er det han jeg føler mest aggresjon over. Dere kan le så mye dere vil over min "kjepphøyhet", men Jæger er dessverre (fortsatt) en amatør og det skal ikke mye til for å forbigå han i kompetanse. Ut med pakket.. Mange små grunner blir til slutt en stor.


Hadde han fått gjennomslag for billettsalg i bompengeringen, så lover jeg at stadion hadde vært fullt i dag og at trafikken hadde flytt mye bedre. Mannen er et geni av dimensjoner.
"og der snubler Sæternes igjen"

minibussen

Tildels enig i at veldig mye fokus er rettet mot Viking på søndag, men likevel burde det pr dags dato være nok interesse til å fylle kampen i går.

Det jeg tildels mente som trådstarter er at vi har en del å lære, UEFA er viktig, jo bedre vi gjør det her desto bedre sjanse vil man få etterhvert med tanke på seeding. Selvsagt er CL en enda større bragd og interessen vil da være større, MEN kanskje vi må innse at de med litt større rutine internasjonalt i Trondheim er fryktelig mange år foran oss i alle ledd i Europa. Det er synd, men sant.

Skal Bergen ta e-cup på alvor så må publikum, presse, spillere og hele Brann ta disse kampene på blodig alvor.
e beste tipsene til langoddsen:

http://www.nettips.no

Manx

Basel hadde bare 11407 tilskuere på gårsdagens kamp mot Rennes.
De har en kapasitet på 42000 på deres stadion.
Så UEFA cup er kanskje ikke så fett som alle tror!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Høyrebacken

Da gårsdagens kamp begynte, tenkte jeg: "Hvor er alle sammen?"
13000 tilskuere er alt for lite på en slik kamp. Det var første anledning til å se Brann spille etter gullet, og så kommer det så få. Hvor ble det av alle de 40.000 som ville ha billett til Viking-kampen? Og alle de 70-80000 som stod på Festplassen og på pubene?
Nei, dette er for dårlig. Greit nok, man sier at Uefa Cup ikke er så gjevt som Champions League, men er Tippeligaen gjevere enn Uefa Cup, da?
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

Sticken

Quote from: "Høyrebacken"Da gårsdagens kamp begynte, tenkte jeg: "Hvor er alle sammen?"
13000 tilskuere er alt for lite på en slik kamp. Det var første anledning til å se Brann spille etter gullet, og så kommer det så få. Hvor ble det av alle de 40.000 som ville ha billett til Viking-kampen? Og alle de 70-80000 som stod på Festplassen og på pubene?
Nei, dette er for dårlig. Greit nok, man sier at Uefa Cup ikke er så gjevt som Champions League, men er Tippeligaen gjevere enn Uefa Cup, da?


Ett meget godt poeng. Det høres kansje utrolig ut, men kan det tenkes at majoriteten av de som stod på festplassen knapt nok har hørt om både HSV og UEFA cupen ?

|Netti|

Quote from: "Sticken"
Quote from: "Høyrebacken"Da gårsdagens kamp begynte, tenkte jeg: "Hvor er alle sammen?"
13000 tilskuere er alt for lite på en slik kamp. Det var første anledning til å se Brann spille etter gullet, og så kommer det så få. Hvor ble det av alle de 40.000 som ville ha billett til Viking-kampen? Og alle de 70-80000 som stod på Festplassen og på pubene?
Nei, dette er for dårlig. Greit nok, man sier at Uefa Cup ikke er så gjevt som Champions League, men er Tippeligaen gjevere enn Uefa Cup, da?


Ett meget godt poeng. Det høres kansje utrolig ut, men kan det tenkes at majoriteten av de som stod på festplassen knapt nok har hørt om både HSV og UEFA cupen ?


Flesteparten av de som sto på festplassen kan ikke navnet på mer enn maks fire Brannspillere... HSV? UEFA? Buksemerker..?

HansaInferno

Quote from: "Sticken"
Quote from: "Høyrebacken"Da gårsdagens kamp begynte, tenkte jeg: "Hvor er alle sammen?"
13000 tilskuere er alt for lite på en slik kamp. Det var første anledning til å se Brann spille etter gullet, og så kommer det så få. Hvor ble det av alle de 40.000 som ville ha billett til Viking-kampen? Og alle de 70-80000 som stod på Festplassen og på pubene?
Nei, dette er for dårlig. Greit nok, man sier at Uefa Cup ikke er så gjevt som Champions League, men er Tippeligaen gjevere enn Uefa Cup, da?


Ett meget godt poeng. Det høres kansje utrolig ut, men kan det tenkes at majoriteten av de som stod på festplassen knapt nok har hørt om både HSV og UEFA cupen ?


Er nok helt riktig det. Mange av de kan sikkert ikke navnet på alle spillerne engang, de kjenner ikke Branns historie annet at det har gått opp og ned og at det er 44 år siden vi vant serien, de har aldri vært på en bortekamp og en del av de har kanskje ikke vært på stadion heller. Allikevel er jeg sikker på at alle sammen er stolt av Brann og de er der for Brann. Men det er synd at de kun stiller når det er fest...
Breiflabben, baby!

YadaYada

Quote from: "kabelmann"Billettene var dyre, men ikke verre enn at de er overkommelige om man virkelig ønsker å se Brann. Tror dette går på holdninger. De fleste vil se Brann vinne, hvilket Brann gjør i TL, ikke tape mot halveis ukjente lag fra rundt omkring i Europa, lag de ikke har noe forhold til.


Billettene var meget dyre for dem som ikke har partourkort eller har noen andre medlemsfordeler. Skal man se begge UEFA kampene koster det over 700 kr uansett hvor du står. Og når i tillegg kampene vises på TV2 Zebra så kan det forklare sitt. FFK solgte til sammenligning billetter ifjor for 170kr/130 kr til sine UEFA-kamper.

Tror det var en del som avsluttet billettluka.no når de så at prisen for to billetter på Hansa kostet 700 kr og valgte Zebra istedet.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

grei

Quote from: "Høyrebacken"Greit nok, man sier at Uefa Cup ikke er så gjevt som Champions League, men er Tippeligaen gjevere enn Uefa Cup, da?

Selvfølgelig er den hjemlige serien viktigere og gjevere enn UEFA-cupen. Med mindre man vinner hele UEFA (hvilket aldri skjer) er ingenting i den turneringen viktigere enn å vinne serien.

I serien spiller landets 14 beste lag og det beste skal kåres. I UEFA spiller 80 (mange flere dersom man tar med de to kvalikrundene) av de nest- tredje - fjerde (osv) beste lagene i de ulike europeiske landene. For å følge analogien er vi vel mer i Adecco eller i 2. divisjon enn i Tippeligaen på det nåværende tidspunkt av turneringen (der det gjenstår 40 lag).

SKBMiller

når vi først er inne på temaet: godt billettene fra BAs konkuranse havnet i gode hender ^^

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3084175.ece

Markmus

Vant du billettene? Share if you care :D
Ka du ve?

SKBMiller

hehe nei. jeg glemte å legge til linken^^ poenget var at de ikke kom  i så gode hender...

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3084175.ece

Northside

Quote from: "grei"Når skal dere Euro-trær forstå at folk flest rettt og slett ikke har noen voldsom interesse for denne UEFA-turneringen? Dere merket vel selv, før, under og etter kampen at dette var en kamp til og med de som kjøpte billett tok lettere på enn vanlig?



Og akkurat derfor så skjønner jeg ikke hvorfor Brann skal heve prisene i disse UEFA kampene. Interessen for UEFA er ikke stor i Bergen, da hjelper det hvertfall ikke at prisene stiger! Det er det siste som lokker de 5000 siste gloryhuntersene vi har i byen...

Selv har jeg ikke helt den samme følelsen når vi spiller UEFA kontra serien. Til serien gleder jeg meg mye mer og tar et tap mye tyngre enn jeg gjør i UEFA.
Tror mangen andre også føler det slik (stemningen er muligens et bevis). Virker ikke som folk har troen på å gå videre eller vinne noe særlig når vi spiller UEFA kamper, derfor så bryr ikke alle seg heller.

Markmus

hahaha... hun sier: "Jeg har ikke vært på så mange kamper i år, det har vært nærmest umulig å få tak i billetter."

Kjøss meg i ræva. Med unntak av et par kamper har det ikke vært "nærmest umulig" å få tak i billetter.
Ka du ve?

Manx

Quotehahaha... hun sier: "Jeg har ikke vært på så mange kamper i år, det har vært nærmest umulig å få tak i billetter."

Kjøss meg i ræva. Med unntak av et par kamper har det ikke vært "nærmest umulig" å få tak i billetter.


Enig i det du sier, men det er en generell oppfatning blant folk i bergen at det nærmest er umulig å skaffe billetter. Vet ikke helt hvorfor, men mangen jeg har snakket med tror at de må sitte i kø i mange timer for å få biletter, ganske merkelig.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

RC

Og vi vil ha Champions League?
Møter vi ett dritlag i første kvalik runde kommer det under 10.000, dønn sikkert!
I hvert fall når vi ikke klarer mer enn vi gjorde mot et godt tysk lag I GRUPPESPILLET i Uefa cupen.
Flaut? Jah!

grei

Er du gal, folk er ville etter CL. Sist vi var i kvalik var det hard kamp om billettene.

For mange her inne virker det som antall tilskuere er det eneste viktige, når det heller er selve spillet som burde gjøre oss pinlig berørt. Intrykket av denne gullsesongen skal ikke få lov til å forpurres en smule av pinlige e-cupresultater, så håper virkelig vi klarer å holde hodet hevet i resten av kampene.

KennethS

Tror folk må skjønne at Champions League e 1000 ganger større en uefa cupen. Rosenborg hadde aldri hatt samme interessen for uefa cupen som for Champions league.
tå på Brann

SKB e BEST!!!

UEFA cupen for Brann er like stort som CL er for Rosenborg
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "KennethS"Tror folk må skjønne at Champions League e 1000 ganger større en uefa cupen. Rosenborg hadde aldri hatt samme interessen for uefa cupen som for Champions league.


I sesongen 2005/2006 hadde RBK 13000 tilskuere på siste kval kamp til CL etter 1-1 borte. Det er jo aldeles latterlig dårlig! De gikk til CL (etter 3-2 hjemme) ble slått ut der og kom inn i 16-dels finalen i UEFA - der dro de "imponerende" 11.000 tilskuere på hjemmkampen mot Zenith.

Konklusjoen må da kanskje være at 13.000 tilskuere hjemme mot HSV ikke er så ille? (Men jeg er overrasket - jeg hadde trodd på stinn brakke).
RANN - FOR ALLTID

Belfort

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"
Quote from: "KennethS"Tror folk må skjønne at Champions League e 1000 ganger større en uefa cupen. Rosenborg hadde aldri hatt samme interessen for uefa cupen som for Champions league.


I sesongen 2005/2006 hadde RBK 13000 tilskuere på siste kval kamp til CL etter 1-1 borte. Det er jo aldeles latterlig dårlig! De gikk til CL (etter 3-2 hjemme) ble slått ut der og kom inn i 16-dels finalen i UEFA - der dro de "imponerende" 11.000 tilskuere på hjemmkampen mot Zenith.

Konklusjoen må da kanskje være at 13.000 tilskuere hjemme mot HSV ikke er så ille? (Men jeg er overrasket - jeg hadde trodd på stinn brakke).


Tør jeg minne om at rbk hadde 17 000 tilskuere mot Ventspils i 1 runde i Uefa cupen i 2003. Da hadde de i tillegg vunnet 4-1 borte!

E-cup har en annen klang i Trøndelag. Tror vi får holde oss med serien her i Bergen.

Red Rabitt

Grunnen til at europa cupen har en annen klang i trøndelag er fordi de har hatt uendelig med gode opplevelser igjennom europa cup. Jo mer erfaring vi får og positive opplevelser, desto mer vil tilskuertallet øke.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

jako

Tilskuertallet mot Hamburg er veldig svakt, tatt i betraktning av at vi nettopp hadde vunnet serien. Man skulle tro alle de som ikke fikk sett Viking-kampen ville gått mann av huse for å se denne kampen, men den gang ei. Høye billettpriser bør ta litt av skylden, synes det er unødvendig å sette prisene opp når vi ikke har skapt noen tradisjon for E-cupspill i Bergen. Spesielt når de argumenterer for at de ønsker et fullt Stadion fremfor å tjene penger. Tenker på da de ikke ville selge til et TV-selskap som ønsket å flytte kamptidspunktet.

Det manglende oppmøtet bunner nok ned i at folk ikke er så veldig interessert i fotball. Folk er nok mer interessert i Brann og se dem vinne mot norske TL-lag. Og ikke mot et "ukjent" tysk lag. Den store interessen for Brann i serien skyldes nok mer at fotball er blitt et slags familieritual hver søndag. Akkurat som det var å gå i kirken i gamle dager. Fotballinteressen generelt er ikke blitt spesielt stor. For i så tilfell burde folk strømmet til Stadion når vi får se lag av HSV sitt format.

Jeg selv hadde i all fall mye heller gått å sett en e-cup kamp mot et bra lag enn en TL-kamp mot Tromsø eller Aalesund. Kvaliteten på motstanderen er i all fall mye høyere. Og jeg er rimelig overbevist om at samtlige av våre motstandere i gruppespillet hadde vunnet tippeligaen om de hadde deltatt.

Men evner vi å skape en tradisjon i Bergen for e-cup spill tror jeg vi kan komme opp på RBK-nivå også i Bergen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

grei

Folk flest er ikke nødvendigvis så blodfans som de par tusen mest dedikerte. Husk på hvorfor folk går på kamper i utgangspunktet. Folk er interessert i gode opplevelser. Det får de med stor sannsynlighet på en seriekamp "alle" har snakket om i dagene før og som føles som en stor begivenhet. De får det kanskje ikke på en e-cupkamp for halvfulle tribuner der følelsen av at det ikke betyr så mye forsterkes av det skrantende engasjementet på tribunene og den labre innsatsen på banen.

Det er også feil å "skylde" det manglende oppmøtet på alle de som ikke har fått billett til Viking og andre seriekamper når det tross alt var en betydelig andel partoutkortinnehavere (som man jo skulle tro var mer dedikert) som ikke løste inn billetten sin.

Markmus

Aner ikke hvor folk har fått det fra at "de som står og griner etter ikke å ha fått billett til Viking-kampen ikke dro på UEFA-kamp". Jeg fikk ikke billett til Viking-kampen, men jeg dro da på kampen i går fordi. Vet mange gjorde det samme. Tror skylden blir lagt på helt feil folk her.
Ka du ve?

Eivind

Tror faktisk en god del partukort folk ikke møtte opp igår. Rundt meg på felt C var det hvertfall bare ukjente fjes!

Kruxleiven

Har sagt det før og kan si det igjen. Jeg driter en lang marsj i hvor mange som er på tribunen bortsett fra at det gir klingende mynt i Branns kasse. Eller det er jo ille om det er så få at det blir helt dødt på tribunen da, men med 13000 er det nok. At såpass mange valgte å stå over ga endelig plass for meg som har slitt med utsolgte tribuner i hver eneste hjemmekamp. Det viktigste er fotballen som spilles på banen og at vi vinner.

Fabregas

Grunnene for at det var skammelig få på tribunen torsdag er som følger:
-For høye billettpriser.
-INGEN markedsføring.
-Alle tenker kun serie og gull der.
-Færre steder å kjøpe og tull med disse mulighetene.

Slik skulle det vært:
Billettpriser til kr.200. Masse markedsføring og spillere/trenere burde omtale UEFA-cupen som betydelig hvis klubbens uttalte målsetning om å gjøre det bra i Europa skal bli noe annet enn tomt festprat. Ved flere anledninger har spillere/ledere ved feil "unnlatt" å nevne UEFA-cupkamper og snakket om neste helgs seriekamp som neste kamp ol. I flere aviser burde Brann markedsført kampen og hvor lett en kunne kjøpe billetter til den. I kaoset i og etter Viking-salget burde dette blitt opplyst og vist på banner hyppig. Veldig mange bryr seg såpass lite at de verken leser BT-sporten, BA-sporten eller klikker seg inn på internett. Tar du med at de ikke ser på sportsnyhetene heller mange så er det nok en del som slett ikke var sikker på at det var kamp og at det skulle være det i det hele tatt. Da velger mange å ikke sjekke opp å heller gjøre noe annet.

Og ja, det er skammelig at i denne fotballgale byen herjet av "voldsom" Brann- og Gull- feber ikke er i nærheten av å fylle opp gode plasser på BT-tribunen til prisen 300 for 2 og 600 for fire. De aller fleste har noen de kan låne ett BT-kort av. Men dette ble jo heller ikke markedsført, iaf ikke betydelig. Tallene mot Din. Zagreb kan bli riktig stygge, for ikke å nevne hvor trist det blir med 6-7tusen til avgjørende kamp om vi kommer videre fra gruppespillet. Noe som tross alt vil være ganske stort i den sammenheng av Branns prestasjoner de siste årene.

dudo

Kan de ha stoppet salget til Zagreb-kampen for å senke prisene? Og hvordan vil de i så tilfelle løse dette for de som allerede har kjøpt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Heddis

Tilskuer tallet mot Dinamo Zagreb avhenger en del hvordan vi gjør det i de to kampene før. Tallene dine for inntjening i Brann kassen blir ganske lik. Om 13000 med snitt betaling 250Kr kontra 17000 med snitt bet 200Kr blir omtrent likt. Det er vel større andel 'Blodfans' med 13000 tilskuere enn med 17k. Så da burde vel det gå opp. Stemning vs Inntjening mener jeg.

Grei gambling fra Brann sin side med tanke på billett pris og oppmøte. De prøver vel å melke kua som alle andre.

krøvel vellevold

Quote from: "Belfort"[
Tør jeg minne om at rbk hadde 17 000 tilskuere mot Ventspils i 1 runde i Uefa cupen i 2003. Da hadde de i tillegg vunnet 4-1 borte!

E-cup har en annen klang i Trøndelag. Tror vi får holde oss med serien her i Bergen.


Når RBK kun trekker 13-14000 på Champions League-kvalik mot respektabel motstand, skjønner jo alle at de 17000 som kom mot miniputten Ventspils etter å ha vunnet 4-1 borte og atpåtil i UEFA-cupen, ikke kom av seg selv. Det var massiv kampanje for å fylle tribunene til denne kampen. Og jeg mener å huske at de inviterte byens skoleklasser eller noe sånt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Markmus"Aner ikke hvor folk har fått det fra at "de som står og griner etter ikke å ha fått billett til Viking-kampen ikke dro på UEFA-kamp". Jeg fikk ikke billett til Viking-kampen, men jeg dro da på kampen i går fordi. Vet mange gjorde det samme. Tror skylden blir lagt på helt feil folk her.


Ganske enig her. Var det ikke noen her som hadde regnet seg frem til at kun 6000 av 12000 p-kort-innehavere benyttet seg av forkjøpsretten? Så kan selvsagt noen av dem likevel gått på kampen, men ting tyder jo i så fall på at det i hvert fall var 5000 som gikk på kampen som ikke har p-kort. Folk sier: "de som stod og gråt på tv fordi de ikke fikk billett til Viking-kampen; hvor er de nå?". Hvor mange gråt på tv da? Fire stykker? De kan vel utmerket godt ha vært på HSV-kampen?

Så sier man: "Hvor er de 25000 som var på Festplassen under AaFK-kampen?". Tja. hadde det kommet 25000 hvis de hadde måttet betale 300 for å stå der?
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Det er og blir altfor dyrt, og i det hele tatt et uproft opplegg pga billettluka.

Kjøper man til begge kampene for seg selv og ungen sin, kommer det på 1400kr. Det er faktisk endel penger.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Fabregas

Quote from: "Stoffi"Det er og blir altfor dyrt, og i det hele tatt et uproft opplegg pga billettluka.

Kjøper man til begge kampene for seg selv og ungen sin, kommer det på 1400kr. Det er faktisk endel penger.


Eller du kan kjøpe meget gode plasser på BT-tribunen til kr. 600totalt, selvsagt forutsatt at du har tilgang til et BT-kort. Store områder som ble lagt ut for salg gjennom BTble ikke delvis solgt en gang. Blant annet feltet lengst bort mot HSV-fansen satt det neste ingen(Flere utover kampen, var vel en del som trakk opp på bedre plasser en rett bak mål).

Brannfrelst

Quote from: "dudo"Kan de ha stoppet salget til Zagreb-kampen for å senke prisene? Og hvordan vil de i så tilfelle løse dette for de som allerede har kjøpt?


Isåfall er dette skandale! Jeg har allerede betalt 350 kr for min billett,krever å få mellomlegget refundert;)
2.10.07-Gullet kom hem!

benny

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "dudo"Kan de ha stoppet salget til Zagreb-kampen for å senke prisene? Og hvordan vil de i så tilfelle løse dette for de som allerede har kjøpt?


Isåfall er dette skandale! Jeg har allerede betalt 350 kr for min billett,krever å få mellomlegget refundert;)


Eller tilgodelapp som vi kan bruke i pølseboden ;-)
Uansett 350 kr for en billett mot Dinamo Zagreb er faen meg blodpris. Har selv kjøpt billetten for 300(partoutkort) og synes selv det er dyrt for en kamp mot et såpass uinteressant lag.

Go Up