• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hyllest til Viking?

Started by Innlandsmax, October 23, 2007, 22:32:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Innlandsmax

Har vært inne på om Viking kunne hylles på Stadion på søndag i diverse tråder. Ser selvfølgelig masse grunner til IKKE å skulle gjøre det. Dette er streit business. Viking kjempet for sølvet og egeninteressene, er profesjonelle og gjør bare jobben sin. Det skal vi også gjøre på søndag, og ingen ting ville vært bedre enn å revansjere Viking-tapet fra i vår, og få vist hvem som er sjefen, hvem som faktisk har gullet, hvem som spiller den beste fotballen, og hvem som regjerer på Brann Stadion.

MEEEEEEEN om nå galt skulle skje, og Viking begynner å putte, og i verste fall vinner kampen: Da er det viktig å ikke la dette ødelegge festen. Vil igjen minne om Brann-Lyn 3-7 for mange herrens år siden. En kamp som ikke betydde noe for Brann, men enormt mye for Lyn (nedrykks-strid). Lyn holdt på å greie det umulige (7-1 eller 7-2), og berge seg fra nedrykk, og ettersom kampen ikke betydde noe for Brann, begynte Brann-supporterne å juble for Lyn-scoringene. Men så putta faktisk Brann en eller to helt dødelige scoringer, og Lyn rykka ned. Da jublet Brann-supporterne for DET, og sang "Rykker ned, rykker ned, rykker ned" så det ljomet.

Poenget er: Gullet er sikret. Kampen betyr god trening, men heller ikke mer. Supporterne bør unne seg den gleden å nyte denne kampen i fulle drag UANSETT UTFALL. Og i en slik situasjon kan man godt dra på med hyllest til Viking, altså gitt at de begynner å score, og kanskje truer med å vinne kampen. I en slik situasjon kan benytte sjansen til å være raus og sjenerøs, og kanskje også en bitte bitte bitte liten tanke takknemlig, vise humør og glede, og kanskje (hvis man er i det helt gode hjørnet) litt Vestlands-solidaritet. Hva med denne på melodi "Oh when the saints come marching in"

Vi snakker sølv! Vi snakker sølv! Vi snakker Viking vinner sølv!
ja, det er gutta fra Stavanger som sikret gull og vinner sølv!

Vil ellers gjenta meg selv fra noen andre tråder, og foreslå følgende på "Glory, glory halleluja!":

Brann har gullet her i Bergen!
Brann har gullet her i Bergen!
Brann har gullet her i Bergen!
Gullet e hos SK Brann, SK Brann!

Denne kan synges både når Brann og eventuelt Viking scorer.

Til slutt må vi ha klar en sang i tilfelle Brann vinner, Viking mister grepet om sølvet, og vi får lyst å gni salt i såret så det holder. Forslag, også på "Glory, glory halleluja"

Ingen gråter over sølvet!
Ingen gråter over sølvet!
Ingen gråter over sølvet!
For sølv betyr isje en dritt, isje en dritt

Ja, det endte opp med sangforslag dette, men det prinsipielle spørsmålet er altså om man i humørets, gledens, raushetens og sjenerøsitetens navn skulle kunne koste på seg noen hyggelige hilsener til Viking på Stadion på søndag.

RC

Hadde jeg vært spiller hadde jeg vært svært revansjesugen etter det som skjedde i stavanger sist sesong.
Ikke noe generøsitet her. Det handler også om respekt til de andre lagene som kan ta medalje. Nei til sympati for min del.

Ricky

Quote from: "Innlandsmax"Supporterne bør unne seg den gleden å nyte denne kampen i fulle drag UANSETT UTFALL. Og i en slik situasjon kan man godt dra på med hyllest til Viking, altså gitt at de begynner å score, og kanskje truer med å vinne kampen. I en slik situasjon kan benytte sjansen til å være raus og sjenerøs, og kanskje også en bitte bitte bitte liten tanke takknemlig, vise humør og glede, og kanskje (hvis man er i det helt gode hjørnet) litt Vestlands-solidaritet.

tommyf

Viking får ikke min hyllest ihvertfall. Skulle man hyllet alle lag som tar poeng fra motstanderene til vårt kjære Brann, hadde vi jo ikke gjort nåkke annet. Nei, hyll Guttene våre og drit i siddispakket fra sølebyen

Toa

Vi reddet viking fra nedrykk ifjor. Alt viking har gjort er å forskyve dagen vi tok gullet. Vi skal pisse på viking på søndag.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

enavgutta

Hyllest til Viking! Vi tok gullet selv !! Alt dette med hilsener til Soma og Ijei er jo helt på trynet.


Red Rabitt

ALDRI! Vi har vunnet gullet på egenhånd! Viking skal få kjenne at de e på Brann Stadion på søndag!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

gitarbroiler

Quote from: "Red Rabitt"ALDRI! Vi har vunnet gullet på egenhånd! Viking skal få kjenne at de e på Brann Stadion på søndag!


Støttes 100%!!!!!!

Skal vi hylle Viking, så må vi også hylle Fredrikstad som slå Stabæk, Tromsø som slo Viking OG Tromsø, Start som spilte uavgjort mot Stabæk osv osv osv osv..

Dette gullet har BRANN vunnet pga resultater. Hadde serien vært spilt slik som jeg vil, så hadde samtlige 4 siste runder blitt spilt samtidig (altså 7 kamper samtidig om gangen). Da hadde man unngått slike situasjoner som dette, og forrige mandag, og ingen kunne spilt på resultater.

Dessverre styrer media litt for mye her, og NFF har kun fått gjennomslag for de 2 siste rundene samtidig.

Texas

Jeg blir så jævlig provosert av alle folk og aviser som presterer å si at viking måtte gjøre jobben for oss. Ingen tippeliga lag har gjort noe som helst for oss. Gullet har brann vunnet alene.

Xminator

Tipset er vel at det ikke blir den helt intense pipingen når Vikings lag leses opp, kanskje til og med noen små tilløp til applaus for Ijeh, men man må pokker ikke gjøre noe organisert med banner o-l- fra Hansa. Der er det *Brann* som skal takkes...

hdaniels

Brann vant gullet helt på egenhånd. Noen må tape, ingen er så suverene at andre lags tap ikke påvirker deres egen tabellsituasjon.
At Viking gjorde Brann en tjeneste på mandag er tullprat. Jeg vedder 1 stk Stabækskjerf på at det var sølvmedaljer og ikke Branngull som sto i hodet på Viking.

For en gangs skyld håper jeg Brann knuser all motstand på søndag.

Desperado

Quote from: "hdaniels"Brann vant gullet helt på egenhånd. Noen må tape, ingen er så suverene at andre lags tap ikke påvirker deres egen tabellsituasjon.
At Viking gjorde Brann en tjeneste på mandag er tullprat. Jeg vedder 1 stk Stabækskjerf på at det var sølvmedaljer og ikke Branngull som sto i hodet på Viking.

For en gangs skyld håper jeg Brann knuser all motstand på søndag.


Burde ikke Viking gjort som i England og stått æresvakt for Brann-spillerne på vei inn? Mener Chelsea gjorde dette i siste kampen mot ManU.....

Nixon

Svaret til trådstarter er nei, nei og atter nei!!!
Rød makt på Hansa

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

chris_henrik

Tåpeligste jeg har hørt.
<BRANN> ..... DKFM

DINO

Viking får i alle fall ingen hyllest fra meg.

Rune felt F

Quote from: "Xminator"Tipset er vel at det ikke blir den helt intense pipingen når Vikings lag leses opp, kanskje til og med noen små tilløp til applaus for Ijeh, men man må pokker ikke gjøre noe organisert med banner o-l- fra Hansa. Der er det *Brann* som skal takkes...


Kan strekke meg til å la vær å pipe ut Soma, men Ijeh er en av de styggeste spillerne i tippeligaen + at ønsker Helstad som toppscorer så ingen grunn  å hylle Ijeh. Jeg satt å håpet på en Stabæk scoring på siste spark på mandag for at viking skulle få seg en liten knekk. Brann har selv klart å ordne dette gullet, og i praksis klarte vi det i kampen mot Lyn. 24.serierunde var bare den siste lille bekreftelsen på at Stabæk var dårligere (mindre god) enn Brann. Vi har mye å spille for på søndag, tre strake tap i stavanger (0-5,1-3, 0-2) og hadde vært veldig mye bedre med seier når vi skal motta medaljene. Kan bli en merkelig stemning om vi taper 5-1 og skal stå igjen på stadion i vill jubel over gullet. Så ingen grunn til å hylle andre enn BRANN.

Innlandsmax

Vil bare understreke at jeg ikke har hevdet at Viking har vunnet gullet for Brann. Brann  har vært det beste laget gjennom en lang sesong, noe som understrekes av at gullet er sikret allerede to runder før sesongen er slutt. Brann har selv vunnet gullet, har vunnet det fortjent og med all mulig dertil tilhørende ære og verdighet.

Syns bare at supporterkultur også er en arena for klapp på skulderen, hyggelige gester og trivelig gentlemans-kultur motstandere i mellom. På lang sikt skaper dette større legitimitet for fotball-supportere generelt, og kanskje for Brann-supportere spesielt. Greit at det er tøft og "supporter-politisk korrekt" å kjøre "Hat"-linja, men det skaper mer trivsel en gang i mellom å kunne være litt raus og vennlig. Når man har anledning altså.

Uansett: Har ikke noe problem med å akseptere at Viking IKKE skal få noen form for hyllest, ref. første del av innlegget i trådstarten. Vil avslutte med igjen å fremholde mitt sangforslag. Veldig enkelt og sangbart, og fylt av en veldig "rule-ånd". Melodi: Glory glory halleluja!

Brann har gullet her i Bergen!
Brann har gullet her i Bergen!
Brann har gullet her i Bergen!
Gullet e hos SK Brann, SK Brann!!

gitarbroiler

Godt sangforslag, men slutten får jeg ikke til å stemme. Kanskje endre teksten til noe lignende dette:

Brann har gullet her i Bergen
Brann skal vinne hele verden
Vi skal være med på ferden
Mot gull, gull, gull for Brann!

Innlandsmax

Quote from: "gitarbroiler"Godt sangforslag, men slutten får jeg ikke til å stemme. Kanskje endre teksten til noe lignende dette:

Brann har gullet her i Bergen
Brann skal vinne hele verden
Vi skal være med på ferden
Mot gull, gull, gull for Brann!
Vel, da er vi ikke helt på nett når det gjelder melodien, men jeg tror det skyldes at jeg tar med en liten "ekko-effekt". Den kan fjernes fra mitt forslag ved å fjerne det siste "SK Brann", eller legges til hos deg ved å legge til det samme "SK Brann". Ellers et utmerket sangforslag, gitarbroiler. Muligens kan sistelinja erstattes med "Vi går mot flere gull med Brann" evt. "Vi går mot flere gull med Brann, SK Brann!"

PS: Erkjenner at denne tråden skulle ha ligget under "TIFO, sanger etc", evt. på kamptråden "Brann-Viking", men men. Vi har jo vunnet gull...får være litt slepphendte da vel?

Snublefot

En god tanke max..  For all del. Veldig hyggelig tenkt..



Men...  Nei takk. Viking har ikke tatt gull for Brann.. det har vi fint gjort selv. Jeg håper stadion går bananas på lørdag..  håper vikinghordene ikke engang høres sin egen stemme pga liv og leven. jeg håper stadion eksploderer, og at brann tar en 2-3 mål seier..

Innlandsmax

Quote from: "Snublefot"En god tanke max..  For all del. Veldig hyggelig tenkt..



Men...  Nei takk. Viking har ikke tatt gull for Brann.. det har vi fint gjort selv. Jeg håper stadion går bananas på lørdag..  håper vikinghordene ikke engang høres sin egen stemme pga liv og leven. jeg håper stadion eksploderer, og at brann tar en 2-3 mål seier..


Veldig uproblematisk dette. Har som nevnt aldri vært inne på tanken at Viking skulle ha vunnet gullet for Brann, og din visjon om hvordan lyd- og festbildet på Stadion kan bli på søndag er jo ekstatisk, og egentlig bare å slutte seg til. Det samme gjelder ditt ønske om resultat. Men mitt inne i en slik ekstase kunne det kanskje være plass til, om ikke annet så en ironisk og vitse/humør-preget bitte bitte bitte liten hyllest til Viking? Men for all del: Drit nå i det, på ingen måte noen big deal dette, virkelig ikke!!

Snublefot

sant=)  Egentlig bryr jeg meg lite om vi hadde tatt tapet med ett smil og tullet og flirt på tribunen om vi skulle tapt.. vi er jo seriemestere, så for min del er ikke de siste 2 kampene så viktig.. så jeg ser poenget ditt.  men er nok for mange som fortsatt ser litt annerledes på akkurat den saken=)

HansaInferno

Hater Viking, håper ikke at folk skal gi de en god velkomst. Seriegullet har Brann vunnet på egenhånd. Og vi har 3 starke meget pinlige tap mot siddisene nå. Så la oss heller lynsje de og gi de en forferdelig mottagelse.
Breiflabben, baby!

benny

Kun BRANN fra Dahl til Mjelde til Spillerne skal hylles på søndag. Vi har ikke tid til å tenke et sekund på Viking.

ChRiStEr87

Fikk vi noe takk når vi hjalp Viking fra 1 divisjons spill i fjor?

Tviler!
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

28966mustang

Hvil i fred- 1963!

Henki

Hvordan noen i det hele tatt kan tenke på å gi Viking noe som helst takk, støtte eller lykkeønskninger er for meg totalt uforståelig. Jeg håper for all del at verken Soma, Ijeh (en av de største drittsekkene i Tippeligaen) eller resten av Viking får sølvet. Hvis jeg fikk velge hadde jeg sagt Stabæk.
Viking og "supporterne" deres er en irriterende dynge med drit som hevder at de er den største klubben på vestlandet men som hermer etter storebror i Bergen i ett og alt.
Hater Viking gjør jeg, og var forbanna da de ikke rykket ned i fjor.
Og da har jeg ikke en gang nevnt Uwe Rössler.
Ballen skal fremover!

Bolsen

Eneste Viking gjorde var å hjelpe med å få gullet tidligere..Ingenting anna

bulldog

peter ijeh, styggeste spilleren i ligaen, svikeren soma, også uwe røssler? hallo? det er greit å være raus i brannrus men et sted går grensen
bulldog

Christoball

tåpelig å i det hele tatt tenke på å hylle viking... noe av det dummeste som er tenkt på, er det noen som burde få hyllest, så er det jo brann... viking spillere og trenere og fans kan hylle oss før kampen, ja til æresvakt, men nok med det...
vi skal synge om seriegullet og støtte laget hele kampen, og ikke nevne viking ett sekund...
ingen lag skal få 6(!) poeng fra brann i år og dermed er denne kampen jævlig viktig, ihvertfall fra mitt synspunkt... vi skal vinne serien med stil og vinne tilbake respekten vi har tapt i stavanger...

Truls

Hva med "Hater lillestrøm sk, hater viking og VIF. Hater roseborg ballklubb, men Sportsklubben Brann elsker vi". Skal ikke se bort ifra at denne blir dratt engang og da blir da inderlig Viking nevnt...
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

gullølet

Vi er vel i realiteten Brann-fans og ikke Vestlands-fans. Så å klappe for motstanderen bortsett fra fair-play synes jeg høres merkelig ut. I tillegg er Viking vår eneste vestlandsrival for øyeblikket.

krøvel vellevold

Viking-fansen hater oss mer enn noen andre gjør. Da syns jeg ikke det er på sin plass å gi dem hyllest for noe som helst. Vil ikke ha noe hjertelig forhold til det avskummet der nede. Kampen på søndag må brukes til å fortelle høylydt hvem det er som har seriegullet, og vi må gjerne takke for all 63-harselleringen derfra med noen sanger om 91. Det var nemlig sist gang avskummet tok gull eller sølv. Tar ikke Viking sølv i år heller, har vi 1 gull og 3 sølv etter forrige gang Viking tok gull eller sølv. Jeg syns vi virkelig skal gni det inn på søndag. De skal bli ydmyket og latteliggjort på alle mulige måter. Både på banen, på tribunen med høylydt sang som de aldri har opplevd maken til noe sted, og med harsellas og gullfeiring. De skal ikke engang kunne høre hva de selv synger. Det må være et mareritt for dette siddispakket - som hater oss mer enn noe annet - å komme hit mindre enn en uke etter at vi har vunnet gull. Og det skal bli et mareritt så vondt at de skulle ønske de aldri hadde tatt turen nordover til storebror.

Vi er seriemestere. Viking har ikke vunnet siden 91. La oss GNI DET INN på søndag!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Det eneste vikingarne fortjener av sang er (i beste "rykker ned"-stil):

Lillebror lillebror lillebroooooooor

Da tror jeg disse me-e-storebroran-dåkas-tullingene hadde blitt så sint at de hadde sprukket som de små lemen de er.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"Det eneste vikingarne fortjener av sang er (i beste "rykker ned"-stil):

Lillebror lillebror lillebroooooooor

Da tror jeg disse me-e-storebroran-dåkas-tullingene hadde blitt så sint at de hadde sprukket som de små lemen de er.


Det eneste argumentet de har for at de skulle være storebror, er at de har flere seriemesterskap enn oss. 8 mot 3. Men det første var jo av tvilsom karakter: Det var nemlig i den tiden det var to grupper i øverste divisjonen. Med andre ord så møtte man kun halvparten av lagene. Er ikke SKIKKELIG seriemesterskap da! Og 7 av disse 8 er tatt for 25 år siden eller mer. Det siste ble tatt for 16 år siden. Det er osgå siste gang Viking tok gull eller sølv. Vi har også det siste NM av disse to klubbene. Viking har flest nedstøvete pokaler i skapet, men fotball handler ikke om å være best i fortid. Det handler om å være best i nåtid. Det er LENGE siden Viking var en stormakt i norsk fotball, og det har overhodet ingen relevans til styrkeforholdet pr. 2007 at de tok en del gull på 70-tallet. Brann er større enn Viking på det aller meste: Vi har større publikumsinteresse, vi har høyere seertall på tv, vi har større omsetning, vi har større stadion, vi har større medieinteresse, vi har mye bedre stemning på kampene, vi har mer hysteri rundt klubben, osv. Viking er en klubb som ingen i Norge utenfor Rogaland har noe forhold til.
Legg ned hele klubben!

Lennono8

Selvsagt skal ikke Viking hylles. Det er tilfeldigheter i serieoppsettet som gjør at de "hjalp" oss... Vi er hjulpet oss selv til å ta gull ved å være det laget med flest poeng etter 26 runder...

Det er Viking som skal hylle Brann, slik Chelsea gjorde for Man. United i mai.

Kararay

Er jo bare å slå de på overtid på søndag så gjorde vi hele jobben sjøl.. er det så jævla vanskelig å forstå?

og forresten så er det forslaget om Lillebror-sang te "viging" et bra forslag
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

knutern

Foreslår "tjukk og feit og døll og seriesølv" som en passende hyllest til den gjengen der :-)

jkippers

Quote from: "Innlandsmax"Vil igjen minne om Brann-Lyn 3-7 for mange herrens år siden. En kamp som ikke betydde noe for Brann, men enormt mye for Lyn (nedrykks-strid). Lyn holdt på å greie det umulige (7-1 eller 7-2), og berge seg fra nedrykk, og ettersom kampen ikke betydde noe for Brann, begynte Brann-supporterne å juble for Lyn-scoringene. Men så putta faktisk Brann en eller to helt dødelige scoringer, og Lyn rykka ned. Da jublet Brann-supporterne for DET, og sang "Rykker ned, rykker ned, rykker ned" så det ljomet.


Situasjonen med Lyn er nok ikke helt sammenlignbar. Da handlet det om å gjøre det verste ut av en litt kjip, men ubetydelig situasjon (Brann slåss om 7. eller 8.plass eller noe i den dur). Det har aldri vært - og vil vel heller aldri bli - noe tema å hylle et lag med mindre det oppstår en akutt situasjon der man må ty til utradisjonelle midler.

Ved å juble for LYn-skåringene den gangen, markerte vi at dette var uviktig for oss, og tok på den måten litt av gleden vekk for Lyn. I tillegg sang vi "Ullrich Møller fins isje lenger" så det ljomet. Lyn-seieren kunne nemlig bety at Molde rykket ned i stedet. Når så Soltvedt puttet på slutten var det ganske riktig vel så morsomt at Lyn likevel rykket ned.

På Stadion skal vi prøve å finne svake punkt hos motstanderen og pirke borti det. Sanger om hvor uvesentlig og simpelt sølv er, vil f.eks. kunne passe veldig bra mot Viking.

HVa med (taktfast): Sølv e' tull - vi har gull! Sølv e' tull - vi har gull!

Eller hva med "Soma fikk 'sje gull, for Soma fikk 'sje gull! For vi har gullet i Bergen, for vi har gullet i Bergen, for vi har gullet i Bee-eergen! For Soma fikk 'sje gull."
Gull 09

benny

Quote from: "kabelmann"Det eneste vikingarne fortjener av sang er (i beste "rykker ned"-stil):

Lillebror lillebror lillebroooooooor


Hehe, stemmer for denne jeg også :lol:
Men det aller meste av tiden på søndag bør vi bruke på å hylle vårt eget lag.

Nixon

Quote from: "jkippers"Eller hva med "Soma fikk 'sje gull, for Soma fikk 'sje gull! For vi har gullet i Bergen, for vi har gullet i Bergen, for vi har gullet i Bee-eergen! For Soma fikk 'sje gull."


Eller...
(Melodi: Fader Jakob)

Ragnvald Soma
Rangvald Soma
Fikk du gull?
Fikk du gull?
Nei, det fikk du ikke
Nei, det fikk du ikke
Sølv e tull
Sølv e tull
Rød makt på Hansa

grei

..."énognitti, vi ler oss ihel"...


Nightfox

og:

Vi é vestlandets konger vi e Brann

etterfulgt av:

Vi é hele Norges konger vi e Brann...

Mico

Herre for et tåpelig forslag.

Viking har absolutt ingenting med dette gullet å gjøre, annet enn at de eventuellt ender opp som laget som kom nærmest oss på tabellen da vi tok det.

Ricky

Vi kan jo lage en banner med Martin Andresens ord, som vil få en finfin dobbel betydning på søndag.

"Sølv betyr ikke en skitt"

RC

Viking skal behandles som det dritlaget de er på søndag. Ferdig arbeid.

revert

Regner også med at Thomas Myhre kommer til å få høre det når han stiller seg opp foran Hansa. Jeg foreslår to eller kanskje til og med tre-stemte utgave av "Thomas Myhre, Thomas Myhre sover du, sover du..." :wink: Det måtte jo blitt et helsikes kaos.

Go Up