• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gullfesten utsatt - til kortid?

Started by BuG, October 21, 2007, 14:43:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BuG

Jeg har allerede utrykket mine følerser rundt om kring på forum og lurer fortsatt på hva som skjer. Mange av dere sier dere ikke bryr dere om hva som skjer, så lenge gullet kommer "hem". Såklart mener jeg og det, men jeg kan ikke tenke meg ett gull uten en helvetes feiring. I går virket det meste å gå i vasken ettersom Huseklepp klarte å bomme framfor åpent mål på 2 meters hold. På en måte gjorde det det, og da synes jeg at dette bør gjentas, og denne gangen fullføres. Igår følte jeg meg på en måte snytt for feiring av gullet, og dette gjør meg så elendig inni meg at jeg har lyst på noe som kan få meg opp igjen. Takler ikke tanken på hvordan det kunne vært igår om Huseklepp hadde puttet den.

Leser overalt at gullfesten er utsatt, og med gullfest ser jeg for meg 30000 bergensere i byen syngende og glade for gullet. Er disse planene utsatt til tirsdag da gullet eventuellt er hjemme, eller blir det ikke noe av.

Vil til slutt si igjen at det er selfølgelig det å få gullet hem som er første prioritering, men håper også at det feires skikkelig!

Mvh BuG
ullet 2007! =)

RC

Festen skal være når medaljer og pokal er delt ut. Det vil si, ingenting før Brann - Viking, OM vi skulle avgjøre da. Enkelt og greit!

BuG

Om folk ikke forstår det store spørsmålet mitt, hvilken type festing blir det? Alle forlater stadion og stikker hjem, eller alle inn til byen hvor det vil bli fyrverkeri og 12 mann, spillerne presentert osv!? Som cupfinalen,.?
ullet 2007! =)

RC

Quote from: "BuG"Om folk ikke forstår det store spørsmålet mitt, hvilken type festing blir det? Alle forlater stadion og stikker hjem, eller alle inn til byen hvor det vil bli fyrverkeri og 12 mann, spillerne presentert osv!? Som cupfinalen,.?


Det blir spontant sikkert. Man skal ikke planlegge gleden. En del av fyrverekiet ble nå fyrt opp igår.
Ikke nødvendig å presentere spillerene. Vi kjenner de 8)
Virker som om folk har feiret allerede og at litt av kruttet er vekke. Først etter Lyn kampen var det mange som feiret, skrekk og gru.
Så igår før kampen. Nå er folk helt målløse og vet ikke hva de skal gjøre eller hvor de skal gjøre av seg. Hadde alle bare innsett at gullet ikke var i boks etter Lyn kampen hadde ikke dette skjedd.
Derfor har jeg vært imot organisert feiring. Vi vet ingen verdens ting om hva som kanskje før ALT er avgjort. Dermed er det beste å vente på medaljene og så feire. Om det blir at spillerene kommer til byen eller hva de gjør blir det samme. Gullet skal SIKRES først! Så kan vi begynne å feire.

Markmus

Quote from: "RC"En del av fyrverekiet ble nå fyrt opp igår.

?????

Regner med dette var privat fyrverkeri og ikke kommunen sitt?
Ka du ve?

BuG

Okei, gikk jeg glipp av fyrverkeri igår? Så bare noen få raketter som gikk opp =o Og de var helt sikkert private..
ullet 2007! =)

RC


BuG

Snakker ikke du om det de fyrte opp under kampen?
ullet 2007! =)

dudo

Det ble fyrt opp noe en liten time etter kampen. SÃ¥ fancy nok ut til at jeg mistenker det var kommunalt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

RC

Var litt under kampen og litt etter kampen.

BuG

Tviler på at kommunen fyrer opp før det er helt sikkert. Ettersom de ikke kan ta av før det er 100%.
ullet 2007! =)

Baunebob

Denne "gullfesten" kommer nok. Hva med å gjøre noe ala igår etter kampen mot Tromsø ? Den kampen er vel på en lørdag ? Den går vel da på betal tv ?
Trekker nok like mange folk.

Spillere på scene. Stor fest når det faktisk er sikrest.

Vi skal nok klare å feire selv om det ikke blir såpass spontant.

Og kanskje kommunen kan da bygge en større scene enn det stusselige greiene som var satt opp igår.

skb!

Faren er vel den at festen blir litt oppstykket.
Hvis Viking tar poeng i morgen, blir det sikkert en spontan fest i sentrum, men den kommer ikke til å trekke titusener.
Så er det offisiell feiring etter Viking kampen, den avhenger jo litt av resultatet der, men den blir uansett ikke spontan og like ellevill som den kunne ha blitt i går.
Så er det sikkert e del som vil feire etter Tromsø-kampen også.

Men dette avhenger jo av resultatene, og at vi faktisk tar gullet.

SKB e BEST!!!

Det værste scenarioet er jo om vi tar gull på mandag.. da blir det garantert ikke den store festen som det hadde blitt igår
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Baunebob

For å trekke titusenvis må festen være "offisiell". Man så det igår. Alle snakket om det. Festen hadde et program og alle fikk det med seg. Det vil ikke si at festen blir kjedelig og uspontan

Foreslår en organisert fest i sentrum evt. når gullet er sikret !

Xminator

Quote from: "SKB e BEST!!!"Det værste scenarioet er jo om vi tar gull på mandag.. da blir det garantert ikke den store festen som det hadde blitt igår


Nei, det er det helt klart beste. Jo før gullet er sikret jo bedre!


Bombefar


krøvel vellevold

Jammen siden det ikke kan bli en "perfekt måte å ta gull på", så får vi heller tape resten og håpe på at Stabæk tar gullet fra oss da! Så satser vi på at vi tar gullet neste år i stedet. Helst etter å ha lagt bak RBK hele sesongen, og så satser vi på at terminlisten blir slik at vi møter nettopp dem i siste serierunde på Stadion. Så satser vi på at været er kjempeflott, at det er 20 grader, at RBK leder 0-3 fem minutter før slutt, men at vi scorer i det 86., 89. , 91. og 98. minutt og vinner 4-3 og dermed går forbi RBK på tabellen. DET må vel være den beste måten å vinne serien på. Så la oss bare utsette hele greien til neste år. Regien må jo være perfekt!
Legg ned hele klubben!

erik1

Quote from: "Baunebob"Denne "gullfesten" kommer nok. Hva med å gjøre noe ala igår etter kampen mot Tromsø ? Den kampen er vel på en lørdag ? Den går vel da på betal tv ?
Trekker nok like mange folk.

Spillere på scene. Stor fest når det faktisk er sikrest.

Vi skal nok klare å feire selv om det ikke blir såpass spontant.

Og kanskje kommunen kan da bygge en større scene enn det stusselige greiene som var satt opp igår.


Tror alle kampen går likt den Lørdagen så!
i e fra bergen-og vi e stolt over det!!!!! :D

HansaInferno

Er lei alt maset om "gullfest", håper vi tar gullet imorgen, og at vi kan ta resten av sesongen med ro nå. Blir fest når Viking kommer til byn uansett, vestlandsderby.
Breiflabben, baby!

Baunebob

Hvis det skal rigges til fest etter Viking bør kommunen ta ansvar og gjøre mandagen jobbfri !

thesevs

Quote from: "HansaInferno"Er lei alt maset om "gullfest", håper vi tar gullet imorgen, og at vi kan ta resten av sesongen med ro nå. Blir fest når Viking kommer til byn uansett, vestlandsderby.


Ingen ting å legge til. Helt enig!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

steinbygger

Jeg har ventet 44 år på gull. Nå vil jeg ikke vente lengre enn til i morgen, men har ingen problemer med å vente til søndag før jeg feirer det sålenge gullet er på plass i morgen.

krøvel vellevold

Quote from: "HansaInferno"Er lei alt maset om "gullfest", håper vi tar gullet imorgen, og at vi kan ta resten av sesongen med ro nå. Blir fest når Viking kommer til byn uansett, vestlandsderby.


Hæ? Hvem bryr seg om det er "vestlandsderby"? Det er kun Viking-fansen som ser verdi i å være best i vest. Vi Brann-supportere burde ikke nedlate oss til noe sånt! Vi er opptatt av å være best i Norge, best i Norden og hevde oss i Europa. Så kan heller lillebror bruke energi på å håpe at de kan slå oss i enkeltkamper nå og da. Det er jo så fantastisk stort for dem!
Legg ned hele klubben!

Bassew

Jeg foreslår at dersom alt går som vi håper i morgen, så hiver alle seg i biler, drosjer, buss og andre fremkomstmidler og setter strake veien inn mot sentrum. Så samles vi på festplassen og fester der utover kvelden. Vi kan gå i tog rundt om i sentrum slik enkelte av oss gjorde etter Lyn kampen og så kan vi gå tilbake til Festplassen og håpe at kommunen setter opp scene og at Brann henter spillerne ned. Vi kan ikke bare sitte heme i morgen dersom vi sikrer Gull i morgen
Fra Nordnes til Loddefjord Torg


Northside

Tar vi gullet i morgen så skal det festes i byn (som jeg nevnte i en annen tråd før jeg så denne).

Så får vi håpe spillerne kommer en tur ned også...

Og om vi klarer det før viking kommer til Bergen, så håper jeg på tog opp til stadion noen timer før kampstart, med spillere. Vi slipper inn tidlig og feirer som pokker på stadion frem til kampstart, igjennom kampen og etter kampen.

krøvel vellevold

Syns egentlig det burde vært visning av Viking - Stabæk på storskjermene på Stadion i morgen. Hvis resultatet gikk vår vei, kunne spillerne komme utpå gresset og bli hyllet som seriemestere etter kampen. Hadde sikkert kommet noen tusen på noe sånt.
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Mange vil nok si at det e perverst av meg og tenke slik eg gjør. Synes det sjøl. Men håper faktisk på stabæk seier imorgen. E eg dum? Tja. Burde jo vært fornøyd uansett kordan gullet kom på.Det 44 år siden sist. Burde jo være ett fett så lenge vi fikk det.

Men som sagt det 44 år siden. Surt å få det på grunn av et annet lags tap. I tillegg på en dag der vi isje spiller sjøl. Eg vil at det ska avgjøres av brann og isje andre. Med stil. Som Frank Sinatra sa; I did it my way. Sånn eg vil ha det.
La Folket Synge

*Feltz*

thesevs

Quote from: "Super Hasund"Mange vil nok si at det e perverst av meg og tenke slik eg gjør. Synes det sjøl. Men håper faktisk på stabæk seier imorgen. E eg dum? Tja. Burde jo vært fornøyd uansett kordan gullet kom på.Det 44 år siden sist. Burde jo være ett fett så lenge vi fikk det.

Men som sagt det 44 år siden. Surt å få det på grunn av et annet lags tap. I tillegg på en dag der vi isje spiller sjøl. Eg vil at det ska avgjøres av brann og isje andre. Med stil. Som Frank Sinatra sa; I did it my way. Sånn eg vil ha det.


Sukk... spiller det noen som helst rolle HVORDAN vi vinner? Brann har vunnet 16 kamper hittil i sesongen. Nr.2 har vunnet 12. Det er 4 flere kamper det! Brann har avgjort gullet ved å vinne alle de kampene, de har spilt jevnt gjennom sesongen.
Brann har ALLEREDE AVGJORT DET - kampen mellom Viking - Stabæk er en formalitet sånn sett. Vinner Viking så er det kjempe det, men som Krøvel har nevnt hundre ganger her inne (imponerende at du gidder å skrive til tider...) så blir alle lag påvirket av andre lags seire (logisk nok).. det er det som skjer i morgen. Hvis Viking vinner så resulterer dette i at Stabæk ikke kan ta oss igjen. Det er laaangt i fra dårlig måte å vinne på det.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Gud hjelpe!

I og med at Stabæk ville hatt 63 poeng om de hadde vunnet alle kampene utenom de mot oss, sier det seg selv at vi har vært avhengige av at Stabæk (og de andre topplagene) har tapt poeng. Slik er det hvert år, og i de fleste ligaer. Ingen som er så gode at de vinner serien uten at andre lags poengtap har innvirkning. Og det er da ikke vår feil at Viking - Stabæk går en dag vi selv ikke spiller? Dessuten er det heller ikke siste runde. Om gullet skulle bli avgjort i morgen, så har vi fremdeles to kamper på oss til å bevise at Stabæks eventuelle poengtap i morgen ikke var det som reddet gullet.
Legg ned hele klubben!

benny

Forstår ikke de som vil at Viking skal tape i morgen. For Brann er det en klar fordel om serien er avgjort i morgen, da kan vi konsentrere fullt og helt på HSV-kampen. Når Brann får pokalen mot Viking blir det fest likevel. Både Viking og Brann er for gode hjemmelag til at jeg har noen som helst tro på resultatene går mot oss i både Viking-Stabæk ogh Brann-Viking. Selv med Andresen og Sigurddson ute har vi gode erstattere i Karadas og Bakke og forhåpentligvis er også Winters tilbake. Vi hever pokalen neste søndag og det skal feires.

Henninger

10000

Fabregas

Quote from: Super HasundSurt å få det på grunn av et annet lags tap. quote]

Når en vet at "det" er seriegull er nok dette noe du aldri ville trodd at du selv sa. Hvis jeg for eksempel hadde spurt deg i fjor høst.

Dessuten gjør Viking-poeng vår jobb mot Hamburg mye lettere. Både ved at alle de beste friske spiller og spillerne er lettet fordi det enda er gjort i serien. Den lettelsen det gir bør kunne frigi en del energi fram mot torsdagens kamp mot Hamburg.

dudo

Uavgjort i morgen, vi kan senke skuldrene og feie Viking av banen og ned på "sikker" 4. plass. Herlig!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannfrelst

Men er det mange som egentlig har tenkt seg til byn i morgen? Eller blir det kun pub feiring? Vurderer å ta turen,men går ikke alene i gatene dersom Stabæk avgir poeng..
2.10.07-Gullet kom hem!

dudo

Mest sannsynlig finner du meg på Rick's iført Branndrakt mens jeg atter en gang prøve å sjekke opp en av bartenderjentene... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Lilleheil

Når det går opp for folk at vi har vunnet gullet (om stabæk avgir poeng i morgen) så vil nok folk komme seg te byn å glede seg med resten av bergenserne... fest ska vi faen med ha

krøvel vellevold

Quote from: "Brannfrelst"Vurderer å ta turen,men går ikke alene i gatene dersom Stabæk avgir poeng..


Nei, jeg ville heller ikke turd å gått gatelangs alene hvis Stabæk hadde avgitt poeng. Mange bitre Stabæk-supportere i stille bakgater som vil være ute etter bråk og hevn da! :-)
Legg ned hele klubben!

grei

For feiringen sin del hadde det vært greit om mottakelsen i sentrum ble lagt til fredag eller lørdag. Men siden man a) neppe godtar festivitas så kort før kamp og b) sikkert ikke har noe i mot at fyll og spetakkel begrenses og c) ønsker å vente til man har fått utdelt selve pokalen, blir det nok et par timer etter Viking-kampen.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"For feiringen sin del hadde det vært greit om mottakelsen i sentrum ble lagt til fredag eller lørdag. Men siden man a) neppe godtar festivitas så kort før kamp og b) sikkert ikke har noe i mot at fyll og spetakkel begrenses og c) ønsker å vente til man har fått utdelt selve pokalen, blir det nok et par timer etter Viking-kampen.


Jeg syns hyllesten av spillerne kunne blitt i Sentrum etter kampen mot Viking, hvis vi ordner gullet før den tid. Og i stedet for det vanlige greiene med spillerne opp på en scene eller på toppet av en åpen buss... hva med å sette en flåte/ åpen båt utpå Lillelungeren og latt dem seile rundt hele vannet til jubelen fra titusener av bergensere som står rundt? Hadde jo vært noe helt særegent fra andre lags gullfeiringer. Og feiring på en båt seilende på vannet hadde jo også gitt assosiasjoner til Bergen som sjøfartsby. Hadde vært erkebergensk å gjøre det på den måten!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"hva med å sette en flåte/ åpen båt utpå Lillelungeren og latt dem seile rundt hele vannet til jubelen fra titusener av bergensere som står rundt? Hadde jo vært noe helt særegent fra andre lags gullfeiringer. Og feiring på en båt seilende på vannet hadde jo også gitt assosiasjoner til Bergen som sjøfartsby. Hadde vært erkebergensk å gjøre det på den måten!


Og hvis vi taper gullet gjør vi det samme etter kampen mot Tromsø.
Men da nede i Vågen og så lar vi de seile sin egen sjø!
Rød makt på Hansa

gitarbroiler

Hehe.. Genialt forslag, men hadde nok ikke gitt den samme "brusen" som en scene på Festplassen / Torgalmenningen hadde gitt. Hadde blitt mer spredd utover, men absolutt artig.

Forøvrig er jeg glad det ikke ble noen bading på folk lørdag i LL. Det var ufattelig skittent i det vannet, og jeg ble nesten kvalm av å tenke på at noen skulle bade der.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"hva med å sette en flåte/ åpen båt utpå Lillelungeren og latt dem seile rundt hele vannet til jubelen fra titusener av bergensere som står rundt? Hadde jo vært noe helt særegent fra andre lags gullfeiringer. Og feiring på en båt seilende på vannet hadde jo også gitt assosiasjoner til Bergen som sjøfartsby. Hadde vært erkebergensk å gjøre det på den måten!


Og hvis vi taper gullet gjør vi det samme etter kampen mot Tromsø.
Men da nede i Vågen og så lar vi de seile sin egen sjø!


Sende de med Beffen ut på Nordsjøen, ja!
Legg ned hele klubben!

tintin

skulle ikkje brann og gorm komme med en evt "plan" på ka som skulle skje i kveld, mener d stod at dette skulle komme i formiddag...

Xminator

Skjer nok ikke noe organisert før etter Viking-kampen. Spillerene har kamp torsdag de skal konsentrere seg om.

Alexåsane

Nå e det vel gjerne greit å få høre dette fra høyere hold, har ikke lyst å gå glipp av det.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Skjer nok ikke noe organisert før etter Viking-kampen. Spillerene har kamp torsdag de skal konsentrere seg om.


Det der er en så latterlig begrunnelse! (Ja, jeg vet det ikke er du som har funnet på det, Xminator). Men det er så latterlig at de ikke kan dukke opp på en eller annen balkong i by'n og få sin velfortjente hyllest fordi de skal spille kamp om TRE FUCKINGS dager! Blir de liksom forstyrret i oppladningen av å samles på en altan og vinke til fansen? Gud hjelpe!
Legg ned hele klubben!

Go Up