• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rennes - Brann

Started by Stoffi, October 16, 2007, 11:17:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Fikk ikke sett kampen, men uavgjort er vel i utgangspunktet et bra resultat? Uansett flott at laget reiser seg etter den svake kampen mot Tromsø.
Rød makt på Hansa

Belfort

Dette var en seier for fotballen. Er så forbanna typisk mjelde og skulle ligge så lavt og håpe på det beste. Vi har ingenting og by på i andre omgang. Dette er flaut med tanke på at rbk vinner fullt fortjent mot Valencia.

28966mustang

Drit i hva rævbk gjorde, ingen kamper er like, og rennes var mye bedre enn valencia. Brann var alt for upresise, og det tapte vi kampen på. Med vanlig presisjon hadde vi scoret minst ett til? Da hadde ingen klaget på at vi lå i forsvar og prøvde å kontre- det er vi jo j.. gode til vanligvis.
Hvil i fred- 1963!

Maakeberget

Quote from: "28966mustang"Drit i hva rævbk gjorde, ingen kamper er like, og rennes var mye bedre enn valencia. Brann var alt for upresise, og det tapte vi kampen på. Med vanlig presisjon hadde vi scoret minst ett til? Da hadde ingen klaget på at vi lå i forsvar og prøvde å kontre- det er vi jo j.. gode til vanligvis.


Hør på deg selv da! Ta vekk brann brillene nå  :shock:

Klaus_Brann

Quote from: "olebrann3"var greit å gi rødt der smelte han rett ned med vilje, men vi må begynne å sentre litt bedre pasninger og ikke minst bli bedre i kontringer, Helstad trenger en å jobbe med der framme


Det er vel for pokker ikke greit!
Det er på midtbanen, ikke spesielt stygt annet enn at det hindrer en overgang, direkte rødt er det ikke!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

PelleB

Les Dagbladet. Brann minutter unna NY europa skrell, jeg Dagbladet  er som vanlig objektiv og fotballfaglig super kompetente:) HA ha ha
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)


Romarius

Ikke så hakkande gale, og en opptur etter Tromsø-kampen. Tror også det var rett å legge om til 4-5-1. Det var bare et tidsspørsmål før vi fikk en i trynet, og det ble mye mindre farlig etter omleggingen.
At vi blir presset der borte, er ingen skandale. Vi gjorde mye rett, bortsett fra at vi kunne utnyttet overgangene og sjansene litt bedre.

Har for øvrig mest tro på Bakke-Jaiteh på midten neste år, kjenner dessverre ikke min gamle favoritt Fakiri igjen. Håper han finner tilbake til gamle takter igjen, nå er det masse feilpasninger og til tider virker han smålat. Pussig

super_brann

e trodde ærlig talt at dommerstandarden skulle heve seg i takt med motstanderene ute i Europa..., men den gang ei, d e noe av d verste e har sett, får meg til å drømme om Svein oddvar moen, og da e d gale!!!
Bjørn Dahl = Norges beste innleggsfot....
godnatt
eia Brann!

benny

Egentlig fornøyd med reultatet. Vi møter et sterkt hjemmelag med mange ballsikre spillere. Med litt mer presisjon i overgangene og avslutningene så hadde vi vunnet denne kampen. Litt surt at det glapp på slutten. Men alt i alt bør vi si oss veldig fornøyd med ett poeng. Mot Dinamo forventer jeg et heltent Brannlag som trøkker til og viser seg fra en bedre side enn i hjemmekampene mot Brugge og Hamburg. Synd at prisene er så høye for vi kunne trengt en fullsatt stadion i denne.
Snadder stadion Rennes har forresten, bratte herlige tribuner.

benny

Quote from: "Ricky"Og Bakke og Helstad står over pga gule kort..?


Er dette fakta?
Kom ikke noe "misses next match" når kortene kom hvertfall.

Fabregas

Quote from: "28966mustang"Synes kampen viste at vi trenger både mer muskler og løpskapasitet på midten.

blubbin

Naturligvis surt å misse seieren et par minutter før full tid, men like fullt et bra resultat.  At spillet ikke er optimalt skyldes nok først og fremst at Rennes er et par hakk vassere enn lagene man har møtt i Tippeligaen. Vi så det samme i hjemmekampene mot Brügge og Hamburg.  
Det vil ta mange år før f.eks. toppnivået RBK har internasjonalt kan bli nådd.

KEO

Et godt resultat for Brann. Vi hadde muligheter som vi kunne ha scoret flere mål på, men det hadde også Rennes til de grader. Når det gjelder MIM sine taktiske vurderinger så er de grei nok. Huseklepp er en glimrende offansiv spiller men når det kommer til det defansive så skal jeg ikke si så mye. Det finnes 5 div spillere som er bedre der.
Men jeg synest det var litt tidlig å ta ut Karadas. Men Brann fikk mye mer defansiv kontroll etter dette, og det holdt nesten ut. Men hadde MIM vert litt taktisk lur så hadde han tatt ut Fakiri og inn med Sjøhage de siste 10 for å spilt 442 igjen. Det hadde nok overasket Rennes så pass at de hadde fått store problemer bakover. men men  1 poeng borte i Europa skal vi være fornøyd med. Og det Røde kortet til Hassan er?? vet ikke om dommeren har hjemmel i lov verket til å gi han rødt på det, da må dommeren dømme på at han sparket til motspiller med vilje for å skade spilleren, ellers så er det bare gult.
Nu kør vi!

Dinho

Quote from: "Belfort"Dette var en seier for fotballen. Er så forbanna typisk mjelde og skulle ligge så lavt og håpe på det beste. Vi har ingenting og by på i andre omgang. Dette er flaut med tanke på at rbk vinner fullt fortjent mot Valencia.


Flaut?????? Har du mistet forstanden????

Hadde ikke mjelde lagt om til 5 på midten hadde vi blitt knust. Genialt utført kamp av mjelde. Mye å klage over når det gjelder kvalitet på spill og avleveringer men dette er ett av europas beste hjemmelag og vi klarer 1-1.

Er det bedre å tape så lenge vi ligger høyt og prøver å være offensiv??????????

Vi har lært oss å skaffe gode resultater i europa og vi er ikke så jævla god at vi kan klage over måten det skjer på.

28966mustang

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "28966mustang"Synes kampen viste at vi trenger både mer muskler og løpskapasitet på midten.


Kanskje jeg burde sagt offensiv løpskapasitet? Er fullstendig klar over at Solli og Vaagan løper mye,Jaiteh så jeg ikke på banen,Guntveit spiller vel omtrent aldri på midten,Bakke kan vel bli frisk, Fakiri også, men hvor var de offensive løpene? Synes også det var mye "stå og vente" i stedet for aggresiv pressing av ballfører i etablert forsvar. Håper du ikke bli deppet av dette innlegget også.Hvis du så Valenciakampen fikk  ordet løpskapasitet ny betydning.
Hvil i fred- 1963!

bolgebah

Quote from: "super_brann"e trodde ærlig talt at dommerstandarden skulle heve seg i takt med motstanderene ute i Europa..., men den gang ei, d e noe av d verste e har sett, får meg til å drømme om Svein oddvar moen, og da e d gale!!!

Dessverre får man de dommerne man fortjener i Europa. Jeg har sett mye markeringsbehov og manglende rutine på Lerkendal også, det er et signal om at vi er og blir en nasjon som nedprioriteres når de beste dommerne settes opp i e-cup.

BojeN

Må da kunne finnes bedre dommere ute i Europa enn det vi så i dag...Jeg har selv sett dommere i norsk første divisjon dømme bedre...... :wink:
ojeN

Fabregas

Uavgjort i Zagreb. Skulle helst sett at Basel vant men ikke så altfor gale med uavgjort heller. Zargeb hadde stopleskudd i det 90. så der var vi heldig.

Fabregas

Quote from: "28966mustang"Kanskje jeg burde sagt offensiv løpskapasitet? Er fullstendig klar over at Solli og Vaagan løper mye,Jaiteh så jeg ikke på banen,Guntveit spiller vel omtrent aldri på midten,Bakke kan vel bli frisk, Fakiri også, men hvor var de offensive løpene? Synes også det var mye "stå og vente" i stedet for aggresiv pressing av ballfører i etablert forsvar. Håper du ikke bli deppet av dette innlegget også.Hvis du så Valenciakampen fikk  ordet løpskapasitet ny betydning.


"Jaiteh så jeg ikke banen" Så vi skal ikke regne med spillere som akkurat nå ikke kan spille når vi skal finne ut hvem vi bør hente inn for neste seong. Jeg minner p at vi ikke kan kjøpe noen før overgangsvinduet åpner 1.januar.

Hvis det er valgene til spillerne du kritiserer så er vel det bedre å si til de at skal starte oftere og presse mer aggressivt vel!?

Guntveit ble i kveld brukt for andre gang i år på midtbanen og er dermed regnet som aktuell på midten. Dessuten har vi i bøtter og spann med løpskraft allerede før han trekkes inn i bildet. I 2.omgang har vi bra ballpress og de skaper ikke særlig mye i spill. Klart det vil være et sterkt trykk mot vårt mål når vi legger oss dypt samt er ekstremt unøyaktige i pasningsspillet når vi først får ballen.

Hvis en leter med lys og lykter etter midtbanespillere med løpskapasitet som hovedforce på Stadion for tiden er det noe alvorlig gale. Evt manglende aggresivitet går på innstilling og taktikk, skal vi ha flere som løper masse kan vi likeså gpdt hente en haug med langdistanseløpere. Men vi spiller fotball, vi trenger en spiller som har sikre gode pasninger som beste kvalitet. Høyreback og erstattere for Winters,Huseklepp og evt. Opdal.(I dag igjen var han fantastisk, kan ikke skjønne hvis ingen mellomstor klubb i Europa blar opp 30-40mill for han i Januar. Han er verdt mer enn oss i de neste fire årene som han har kontrakt men jeg tror likevel klubben vil slippe han for det. Da bør Jarstein være den vi går etter.

28966mustang

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "28966mustang"Kanskje jeg burde sagt offensiv løpskapasitet? Er fullstendig klar over at Solli og Vaagan løper mye,Jaiteh så jeg ikke på banen,Guntveit spiller vel omtrent aldri på midten,Bakke kan vel bli frisk, Fakiri også, men hvor var de offensive løpene? Synes også det var mye "stå og vente" i stedet for aggresiv pressing av ballfører i etablert forsvar. Håper du ikke bli deppet av dette innlegget også.Hvis du så Valenciakampen fikk  ordet løpskapasitet ny betydning.


"Jaiteh så jeg ikke banen" Så vi skal ikke regne med spillere som akkurat nå ikke kan spille når vi skal finne ut hvem vi bør hente inn for neste seong. Jeg minner p at vi ikke kan kjøpe noen før overgangsvinduet åpner 1.januar.

Hvis det er valgene til spillerne du kritiserer så er vel det bedre å si til de at skal starte oftere og presse mer aggressivt vel!?

Guntveit ble i kveld brukt for andre gang i år på midtbanen og er dermed regnet som aktuell på midten. Dessuten har vi i bøtter og spann med løpskraft allerede før han trekkes inn i bildet. I 2.omgang har vi bra ballpress og de skaper ikke særlig mye i spill. Klart det vil være et sterkt trykk mot vårt mål når vi legger oss dypt samt er ekstremt unøyaktige i pasningsspillet når vi først får ballen.

Hvis en leter med lys og lykter etter midtbanespillere med løpskapasitet som hovedforce på Stadion for tiden er det noe alvorlig gale. Evt manglende aggresivitet går på innstilling og taktikk, skal vi ha flere som løper masse kan vi likeså gpdt hente en haug med langdistanseløpere. Men vi spiller fotball, vi trenger en spiller som har sikre gode pasninger som beste kvalitet. Høyreback og erstattere for Winters,Huseklepp og evt. Opdal.(I dag igjen var han fantastisk, kan ikke skjønne hvis ingen mellomstor klubb i Europa blar opp 30-40mill for han i Januar. Han er verdt mer enn oss i de neste fire årene som han har kontrakt men jeg tror likevel klubben vil slippe han for det. Da bør Jarstein være den vi går etter.

Du tar den helt ut nå? Er enig i mye av din analyse,men ikke selg Opdal før bjørnen er skutt.Synes vi kunne trengt en OLOF til siden både Jaiteh og Bakke er kronisk skadet.  Men klart med en skadefri og karantenefri tropp med alle i knallform er ikke midten kritisk. God natt, og vær så snill og moderer bunnlinjen din litt? MA har vel mistet en del av glorien de siste dagene?
Hvil i fred- 1963!

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Andsto

Det blir rett og slett ikke praktisert å gi rødt kort for såkalt "professional foul" midt på banen..de kom på en kontring, usportslig? selvsagt..men allikevel var det midt på banen...en uforståelig dommeravgjørelse. Hvor mange hårreisende frispark fikk ikke renne? sterkest i minnet står det keeperen deres fikk etter å ha holdt og dratt i solli sin drakt ved dødlinjen...det hele toppet seg da dommeren delte ut kort til rennespilleren for filming, til tross for at han stod kun noen meter unna, og til tross for at straffesituasjonen tidligere var bortimot identisk.

Vestkanten

Bra med 1 poeng mot Rennes, men har en del betenkeligheter med Brann sin spillestil mot antatt bedre lag, tenker da ikke bare denne kampen men på et generelt grunnlag. Møter vi lag som er f.eks litt mer effektive enn Rennes så er det ofte "selvmord" å trekke hele laget ned til egen 16-meter og forsøke å ri på en ledelse i 45 min.
Solli synes jeg ikke spiller bra idag, det gjør heller ikke Dahl, denne gangen heller. Helstad begynner å minne meg mye om fotballspilleren som ikke har konkurranse om en plass på laget. Han løper rett og slett litt for lite og litt for ofte i offside.
MEN, ett poeng er bra borte i europa mot et topp fransk lag, og da har mim sin plan lyktes.
Heia Brann!

28966mustang

Hvil i fred- 1963!

JohanB

Quote from: "Andsto"Det blir rett og slett ikke praktisert å gi rødt kort for såkalt "professional foul" midt på banen..de kom på en kontring, usportslig? selvsagt..men allikevel var det midt på banen...en uforståelig dommeravgjørelse. Hvor mange hårreisende frispark fikk ikke renne? sterkest i minnet står det keeperen deres fikk etter å ha holdt og dratt i solli sin drakt ved dødlinjen...det hele toppet seg da dommeren delte ut kort til rennespilleren for filming, til tross for at han stod kun noen meter unna, og til tross for at straffesituasjonen tidligere var bortimot identisk.


Poenget er jo at det Hassan gjør ikke på noen måte kan kalles en "professional foul". Da jeg så det tenkte jeg først: Faen, nå får Hassan og, gult kort. Så trakk dommeren opp det rød, og jeg ble bare helt sjokket. Helt til jeg fikk roet nervne litt og sett det på nytt. Soleklart rødt kort, for usportslig opptreden og nedsparking av motspiller. Det er ikke noe forsøk på takling, og det er en stor forskjell på holding eller å komme for sent inn i en takling, og det å med vilje sparke ned en spiller. Ja, jeg er klar over at det ikke var hardt, men det er usportslig så det holder.
Er ikke på noen måte fornøyd med dommeren, men denne avgjørelsen mener jeg er helr rett, desverre.
Vi e seriemester
JA, vi e seriemester
Vi er seriemester
VI E BRANN

Ricky

Treffer man mannen istedetfor ballen når man takler, så skal det normalt bare føre til frispark. Hvis dommeren i tillegg oppfatter det som at forseelsen f.eks var usportslig, så skal spilleren gis gult kort.
Direkte rødt kort gis ikke med mindre en klar scoringsmulighet blir ødelagt eller taklingen er så voldsom at den setter motstanderens sikkerhet i fare.

Markmus

Quote from: "Ricky"Treffer man mannen istedetfor ballen når man takler, så skal det normalt bare føre til frispark. Hvis dommeren i tillegg oppfatter det som at forseelsen f.eks var usportslig, så skal spilleren gis gult kort.
Direkte rødt kort gis ikke med mindre en klar scoringsmulighet blir ødelagt eller taklingen er så voldsom at den setter motstanderens sikkerhet i fare.

Enig. Kan neppe kalles en "klar scoringsmulighet" når El-Fakiri feller ham på deres banehalvdel og når han fortsatt måtte ha passert forsvaret vårt. Ikke var det en farlig felling heller, han var bare så vidt borti og hektet foten hans. Usportslig og helt klart et gult kort.

Diskuterte dette med en dommervenn av meg (som dømte en finale i Norway Cup i år og nok vil sees i toppen om noen år) og han mente også at dette kun var et gult kort.

Hvorfor får vi ikke frispark når forsvarsspiller med viten skyter ballen tilbake til keeper (som feilberegner og dermed må handse)? Hvorfor får vi ikke straffe når keeper river som pokker i skjorta til Solli? Dommeren dømmer pokkern meg frispark til keeper istedet.

Mye drittdømming i dag, men dommerens dømming førte i det minste ikke til mål. Bakke mener at han ikke var borti spilleren når de fikk straffe, men jeg vet ikke helt om jeg vil tro på ham ;p
Ka du ve?

Ricky

Registrerer at Rennes-fansen er meget godt fornøyd med spillet de presterte, så vi har nok møtt et Rennes-lag på oppmot sitt beste. Sånn sett kom vi vel ganske greit fra det med ett poeng, en scoring og ytterligere tre solide målsjanser. Så får det heller våge seg at vårt reduserte mannskap ikke klarer å dominere midtbanen der nede i Frankrike.
Dette var også første gang et norsk lag ikke tapte på bortebane i uefa-gruppespillet, så det kan man jo alltids også ta med seg videre.

C@Bøe_79

Utifra de gule kortene til Bakke og Dahl, så er det SOLEKLART rødt til El-Fakiri;-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Vel dommeren hadde en klar linje. 70/30 favør Rennes. Sytende franskemenn.

Fra TV-stolen hørtest det ut som de hadde en mann som sang, og han hadde fått tilgang på høytalerannlegget og nynnet barnesanger. Falskt. Og så hadde noen fått leke seg med trommer. Uten å kunne bruke dem.
Med andre ord, enda ett lag med variasjon over temaet megafon og trommer. Uten sjel. Slik det blir på ett lite dusin norske fotballbaner neste sesong.

1-1 er ett meget bra resultat. Selvfølgelig er det surt når vi hadde ett lite ran halveis i lommen, men dette hadde de slått seg på brystet av i RBK. Og fortalt hvor uovervinnelige jeg er. De 20 stoleskuddene på stamford bridge ble jo en triumf... I Brann må Mjelde forsvare seg omtrent som vi var Real Madrid på europatokt...

Vi går ikke videre fra dette gruppespillet. Og det er egentlig helt greit. Spillerene får en god treningsvinter, og Stadionmatten får hvile før en rekordtidlig seriestart 2008. De to neste kampen er kosekamper, omtrent uten nerve og betydning ut over selve kampen. Nyt det!

Superjack

Quote from: "Xminator"

Vi går ikke videre fra dette gruppespillet.


Og hvorfor gjør vi ikke det?

Brann slå DZ, og Hamburg slår Rennes i neste kamp. Da har vi 4 poeng, med DZ og Rennes på 1. Basel også med 4 poeng.

DZ tar maks 1 poeng mot Hamburg, og Brann taper mot Basel.
Da har Hamburg minst 7 poeng, Basel 7, Brann 4, DZ maks 2 og Rennes 1 poeng.

I siste runde slår Rennes DZ og da ender vi oppe med Hamburg og Basel videre, Brann og Rennes har 4 poeng, og da avgøres det med målforskjell, flest scorede mål, flest scorede mål borte, fleste seire og så til slutt flest seire på bortebane i den rekkefølgen.

Dvs at det er helt åpent, og kansje avgjørende at Brann kan få en mer enn 1 måls seier mot DZ.

Seier mot DZ og poeng borte mot Basel vil nesten garantert gi avansement.
Brannsupporter.

Rune felt F

Satser på seier mot både DZ og Basel. Hamburg og Rennes er begge på topp 3 i sine respektive ligaer. Og det er topp 5 ligaer i Europa. Tviler på DZ og Basel er av samme kaliber. Tipper også Brygge er bedre enn disse.
Dessuten har Helstad, Hanstveit, Karadas, Fakiri og et kanskje et par til noe å hevne over Basel, etter vi røk mot dem for noen år siden da vi ledet 4-1 til pause.

Dommeren var elendig i går, men jeg er glad vi slapp straffen på overtid. Den synes ganske klar på tv. Alt i alt så er det greit med 1 poeng, men surt med sjansesløseriet til Karadas, solli og Helstad. Kunne drept kampen tidligere. Slik som dommeren hadde lagt listen, var ikke det røde kortet til fakiri noen overraskelse. Helt greit at han gjorde det, det kunne kostet oss et poeng om han hadde sluppet rennes spilleren forbi.

Clausthaler

Quote from: "Markmus"
Enig. Kan neppe kalles en "klar scoringsmulighet" når El-Fakiri feller ham på deres banehalvdel og når han fortsatt måtte ha passert forsvaret vårt.


Slik jeg oppfattet det ble fellingen begått på Rennes banehalvdel, men frisparket ble dratt over på på Branns banehalvdel.  
:?  :shock:

Falkman

Quote from: "Xminator"Vel dommeren hadde en klar linje. 70/30 favør Rennes. Sytende franskemenn.

Fra TV-stolen hørtest det ut som de hadde en mann som sang, og han hadde fått tilgang på høytalerannlegget og nynnet barnesanger. Falskt. Og så hadde noen fått leke seg med trommer. Uten å kunne bruke dem.
Med andre ord, enda ett lag med variasjon over temaet megafon og trommer. Uten sjel. Slik det blir på ett lite dusin norske fotballbaner neste sesong.

1-1 er ett meget bra resultat. Selvfølgelig er det surt når vi hadde ett lite ran halveis i lommen, men dette hadde de slått seg på brystet av i RBK. Og fortalt hvor uovervinnelige jeg er. De 20 stoleskuddene på stamford bridge ble jo en triumf... I Brann må Mjelde forsvare seg omtrent som vi var Real Madrid på europatokt...

Vi går ikke videre fra dette gruppespillet. Og det er egentlig helt greit. Spillerene får en god treningsvinter, og Stadionmatten får hvile før en rekordtidlig seriestart 2008. De to neste kampen er kosekamper, omtrent uten nerve og betydning ut over selve kampen. Nyt det!


tror og det blir vanskelig å gå videre.. men de to siste kampene er jo ikke uten betydning av den grunn!! tvert imot, slår vi Zagreb hjemme, øker sjansene for  avansement betydelig. er enig i at en eventuell 16-finale på Stadion i februar ikkje er særlig gunstig med tanke på gressmattens beskaffenhet.. med  en sånn kamp vil til gjengjeld gi oss uvurderlig erfaring, med tanke på CL- kvalifiseringen senere på året.

Xminator

Fordi logikken bryter her:
QuoteBrann slå DZ


Seier mot DZ vil være en prestasjon.
Seier eller poeng mot Basel vil være en prestasjon.

Baunebob

Merkelig som Xaminator sier. Rbk ble minst like mye rævkjørt i 2.omgang av Chelsea, og samme resultat der ble omtalt som en enorm bragd. Og Chelsea var langt ifra fantastiske.

gitarbroiler

Godt resultat, elending kamp. Enkelt og greit.

Og ufattelig dårlig taktisk av Mjelde. Når man VET at Rennes kommer til å presse, så må man for F*** meg ikke ta ut de offensive spillerne man har. Eneste som var gode offensivt var Huseklepp og Helstad. Resten var boss fremover. Forsvare seg i 45 minutter fører sjeldent til seier i Europa!

Mjelde har lang vei å gå før han blir en trener å regne med i Europa.

chris_henrik

Quote from: "gitarbroiler"Godt resultat, elending kamp. Enkelt og greit.

Og ufattelig dårlig taktisk av Mjelde. Når man VET at Rennes kommer til å presse, så må man for F*** meg ikke ta ut de offensive spillerne man har. Eneste som var gode offensivt var Huseklepp og Helstad. Resten var boss fremover. Forsvare seg i 45 minutter fører sjeldent til seier i Europa!

Mjelde har lang vei å gå før han blir en trener å regne med i Europa.

Trollklovn! Vi satset helhjertet på samtlige kontringsmuligheter og Rennes var et klart bedre lag. Det eneste som kan diskuteres ang det taktiske i denne kampen var om Huseklepp budre startet, eller kommet inn i andre omgang.
<BRANN> ..... DKFM

naitsirk

kanskje ein ide å følga litt med gitarbroiler.
huseklepp gjekk ut pga dårlig pust.

og trond henriksen er allereie ettertrakta av heile europa etter sigeren over valencia.

Nixon

Rød makt på Hansa

gitarbroiler

Slapp av og  besinn dere. Jeg sier ikke at vi hadde vunnet kampen lett med Huseklepp på banen. Det jeg kritiserer er den utrolig deffensive tankegangen til Mjelde. Gang på gang legger han om til 4-5-1 for å forsvare en ledelse. Det hadde fungert greit nok om man hadde spillere som kunne bidra offensivt. I går var det kun Helstad som var offensiv igjen på banen, resten var deffensiv orientert.

Dette handler om taktiske valg, som dessverre er Mjeldes største svakhet.

Men for all del, det er et godt resultat som vi alle skal være fornøyd med. Og om 1 år er det kun resultatet vi husker (forhåpentlgvis) :-)

ostraume

Er du full?

Brann ble rævkjørt de første 10 minuttene av andre omgang. Etter byttene og omlegging til 4-5-1 hadde Brann brukbar kontroll selv om Rennes eide spillet. Vi kom og til en enorm kontringssjanse ved Helstad.

Videre ser Huseklepp selv han ikke hadde pust igjen. Påstand: Hadde Mjelde gjort ingenting og fortsatt med 4-4-2 og Huse på banen ville det blitt tap.

At du kan mene dette trekket vitner om Mjeldes svakhet er ganske utrolig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tore Larsen

Les Pamers hylling av mjelde i dagen papirutgave. "Mjelde banens beste"
Mvh

Tore

jako

Det var helt riktig å fjerne Huseklepp fra kanten. Han fungerte ikke godt nok defensivt. Det som derimot var feil i mine øyne var å ta ut både Karadas og Huseklepp. Dermed mistet vi all offensiv slagkraft. Og Rennes kunn flytte opp laget sitt. Heldigvis var Opdal i storslag og Rennes begynte å bli slitne utover i kampen, men like fullt var det mer flaks enn taktisk dyktighet som gjorde at vi fikk med oss et poeng.

Ellers så viser disse kampene i Europa hvilkens spillere det er verdt å satse på i fremtiden og hvor vi ikke er dyktige nok. Bjørn Dahl er en konstant rundingsbøye og holder rett og slett ikke nivået som trengs internasjonalt. Både Solli og Vaagan Moen mangler både fart og spilleforståelse som trengs for å kunne prestere på dette nivået.

Rosenborg viser at det er mulig å frem kvaliteter også her i Norge, og jeg håper Brann velger nye spillere med større omhu nå når vi skal ta det neste steget.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Christian

Angående Hassans røde: Om du sparker/slår/skaller en spiller får en rødt kort. Det skal ikke mye til heller. Et klaps eller en tupp. Beckhams utvisning mot Argentina er vel et godt eksempel.

Hvorfor skal en ikkje få det for å sparke en spiller som har ballen og er på vei i angrep. Ballen var ikkje i nærheten av Hassan. Selvfølgelig har vi sett mange lignende situasjoner som bare blir gult, men dommer kan fint argumentere med rette for rødt kort i den situasjonen. Godt det ikkje fikk noe å si for kampen. Synd med karantenen...


Ellers er eg helt enig i at Mjelde måtte ta grep i starten på første omgang. Kanskje Karadas burde fortsatt, men samtidig fungerte faktisk 4-5-1 bra. Helstad kom veldig nær 2-0.

Brannesen

Quote from: ChristianAngående Hassans røde: Om du sparker/slår/skaller en spiller får en rødt kort. Det skal ikke mye til heller. Et klaps eller en tupp. Beckhams utvisning mot Argentina er vel et godt eksempel.

Nå var jo Beckhams utvisning en ren hevneaksjon...han gjorde ikke mye men han spente han som nettopp hadde taklet han! Taklingen til Fakiri var en taktisk felling, ment for stoppe en spiller som er på vei frem mot et lag i ubalanse. Dette ser vi i nesten hver fotballkamp...soom oftest i form av holding. Jeg har aldri sett det har blitt belønnet med mer enn gult kort. Dommeren mente vel at han tok litt vel hardt i og rett bakfra. Synes det er litt strengt men kan vel helt sikkert forsvares i dommerboken!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Superjack

Straffen var korrekt.
Rennes skulle hatt 1 straffe til.
Utvisningen var korrekt, det var ren sabotasje og felling bakfra. Skulle ønske flere dommere var like konsekvente.

Så kampen sammen med en gjeng nøytrale bekjente fra Portugal, og de var imponert over dommeren.
Brannsupporter.

Langhår

Quote from: "gitarbroiler"
Dette handler om taktiske valg, som dessverre er Mjeldes største svakhet.


Mjeldes taktiske grep ved å legge om formasjonene og ta ut Karadas (som ønsket det selv) og Huseklepp reddet etter alt og dømme ett poeng. Selv om Rennes eide spillet kom de til svært få muligheter etter dette, mens vi faktisk også fikk våre overgangsmuligheter.

Det er stygt å si det, men du har rett og slett ikke peiling. Din iver etter å finne noe å kritisere Mjelde for avslører dessverre dumskapen....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

gitarbroiler

Ser jeg uttalte meg litt klomsete, og tar kritikken for det. Jeg mente ikke at Huseklepp var det eneste offensivet valget, og det var helt klart problemer på hans side. Det jeg mener var feil, var å ta ut både Huseklepp og Karadas. En av de burde vært innpå banen slik at vi ikke ble trykket så til de grader bakpå. Huseklepp eller Karadas som hengende spiss hadde vært helt utmerket.

Og til de som mener at Huseklepp var tom for pust, så var han slettes ikke det. Han største svakhet kom så til de grader frem når Rennes spilte på måten de gjorde. Som hengende spiss hadde han klart å bidra mer.

Resultatet er jeg meget godt fornøyd med, og i utgangspunktet så betyr ingenting noe annet nå :-)

Go Up