• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bataljonen og reiseorganisering til Ã?lesund

Started by Colt, October 15, 2007, 07:31:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: "viks"-Hvorfor kan ikke Brann ta inn noen supportere på sitt fly, som jeg nekter å tro er mer enn halvfullt, er ingen som bruker noen energi på dette her?


Brann skal bruke et forholdsvis lite fly som er helt fullt.

Ellers kan man konstruere i-verste-fall-scenarioer til man blir grønn i trynet. Men det hjelper ikke akkurat de som sitter med kampbillett, men vil ha med seg festen i Bergen også.
Rød makt på Hansa

viks

Quote from: "Nixon"Ellers kan man konstruere i-verste-fall-scenarioer til man blir grønn i trynet. Men det hjelper ikke akkurat de som sitter med kampbillett, men vil ha med seg festen i Bergen også.


Man kan jo forøvrig konstruere "i beste fall scenarioer" til man blir grønn i trynet også, noe vel denne tråden er et stjerne eksempel på.

Jeg sier ikke at noen har feil eller rett her, prøver såment bare å belyse at en sak alltid har mer enn en side....
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

tommyf

Bare det å reservere ett fly må man faktisk betale for. Ikke bare å legge ut ledige plasser for så å se hvor mangen man får solgt. Og dersom man ikke får solgt alle så sier man bare att vi ikke skal ha flyet allikevel. Alt koster penger og etter det eg har skjønt så renner ikke akkurat kontoen til Bataljonen over av penger. Våkn opp folkens og book ett fly sjøl da vel istedenfor å sitte her på forumet å kaste bort tiden

Colt

Quote from: "viks"-Se tidligere regnsetykke.Svært mange har biletter ja. Men hvor mange kan punge ut 3000,- på noen dagers varsel? Viljen til å være med er der, men er betalingsviljen når regningen kommer det, eller likviditeten for den saks skyld til den enkelte?

-Eller hva med Bataljonen, har de likviditet nok til å evnt betale ut et underskudd på femti, hundre hundreogfemti tusen?

-Hva hadde skjedd om Bataljonen hadde loddet interessen og konkludert med at den var tilstede, og nÃ¥r man da kjørte igang sÃ¥ hadde folk unnlat Ã¥ betale, for man likevel fÃ¥r en  "heidundrane" fest i Bergen uansett. Dette sikret gjennom god markedsføring av mr Friele?

-Hva om man som reiseorganisator faktisk ikke klarte å skaffe biletter til alle. Eller man måtte bruke all sin energi på å kjøpe tilbake biletter til reisende. Hvordan hadde BBB blitt fremstil da?

-Hva om man plutselig måtte sagt til SAS at, nei vi kan ikke ta det flyet der likevel. Fakturer oss bare det avbestillingsgebyret på 30.000. Hvordan tror du da man hadde blitt motatt på et senere tidspunkt om man igjen skulle chartre fly? Eller hvordan tror du kontantbeholdningen til BBB hadde sett ut da?

-Hva om SAS faktisk ikke har et fly. Men at at dette var en distriktssjef som var litt "stor i kjeften" siden han fikk gratisreklame i avisen?

-Hva vet man om Bataljonen allerede har lagt ut penger til båtrederiet fordi man avberstilte båten? Er nok ikke gratis å si opp en sånn "gulltur" for rederiet...

-Hva vet man om at alle de som meldte sin interesse for 1300 kroners turen har råd til 2700 kr turen?

-Hvorfor kan ikke Brann ta inn noen supportere på sitt fly, som jeg nekter å tro er mer enn halvfullt, er ingen som bruker noen energi på dette her?

Alle de overnevnte er akuelle scenarioer. Og ja, det er godt mulig at SAS hadde et fly for hånden, og Bataljonen takket nei til dette. Men mitt inntrykk er da at Bataljonen har mer enn nok med å få avgårde det flyet som allerede går.

Jeg velger å bruke uttrykket "skjelle ut" fordi, en del her i større eller mindre grad, indirekte eller direkte hevder at Bataljonen ikke gjør sitt ytterste for å tilfredsstille sine medlemmer. Mulig jeg snakker mot bedre viten her, men hva vet dere kritiere om hvilke beslutningsgrunnlag Bataljonen har fattet sin beslutning på?

Der jeg kommer fra har jeg i hvertfall lært meg at en sak har flere sider, og slik denne saken blir fremstilt her så virker det jo såre enkelt å bare hanke inn et fly nummer to. Hvis dette er tilfelle så legger jeg meg flat, men jeg nekter å tro at dette er tilfelle. Den virkelige verden er fortsatt ikke helt lik Bataljonsforum-verdenen.


---> Utrolig irriterende at folk uttaler seg uten å lese hva som er diskutert i tråden. Det er allerede presentert mange spennende løsninger rundt det økonomiske her, og de fleste av disse tankene burde vært mulig å gjennomføre. SAS har da også uttrykt at det ikke ville være noe problem og stille med ekstra fly.

Når det gjelder pris på turen er jo det uvesentlig dersom man hadde fulgt ideene til mange her i tråden. Risikoen vill blitt bortimot null, og sikkert null om man hadde fått sponsorer med på laget.

Det virker som du påpeker at de har mer enn nok med å få avgårde dette ene flyet. Det er da langtifra bra nok??

I rest my case.

tommyf

Nå begynner denne diskusjonen å bli latterlig tåpelig. Alle gjentar seg sjøl hele veien jo.

Nixon

Quote from: "viks"Man kan jo forøvrig konstruere "i beste fall scenarioer" til man blir grønn i trynet også, noe vel denne tråden er et stjerne eksempel på.

Jeg sier ikke at noen har feil eller rett her, prøver såment bare å belyse at en sak alltid har mer enn en side....


Quote from: "tommyf"Bare det å reservere ett fly må man faktisk betale for. Ikke bare å legge ut ledige plasser for så å se hvor mangen man får solgt. Og dersom man ikke får solgt alle så sier man bare att vi ikke skal ha flyet allikevel. Alt koster penger og etter det eg har skjønt så renner ikke akkurat kontoen til Bataljonen over av penger. Våkn opp folkens og book ett fly sjøl da vel istedenfor å sitte her på forumet å kaste bort tiden


Poenget her er at mye tyder på at det ikke var en normalsituasjon rundt denne reservasjonen. Når distriktssjefen i SAS står arm i arm med en representant for Bataljonen i BA er det et klart signal om at her er det spillerom for mye mer enn hvis du og jeg skulle reservere et fly. SAS-fyren virket veldig positiv med tanke på et fly til, og det skulle forundre meg veldig mye om han på den andre siden skulle sette strenge krav til reservasjonsavgift og slike ting.
Rød makt på Hansa

nikolaih80

Bataljonen kunne fÃ¥tt et fly til, dette var det ikke vits i Ã¥ booke ,stod det i Media.  media skal taes med en klype salt ja. Allikevel stod det pÃ¥ hjemmesiden til bataljonen at de rett etter klokken 12.00 hadde mottat i underkant 100mail, av disse hundre mailene var det nok en del som kom med fly nummer 1, men det mÃ¥ ha vært 80-100 personer som fikk avslag pÃ¥ mailene sine, pÃ¥ mange av mailene stod det flere enn 1 person.At disse personene som meldte seg pÃ¥ turen hadde likviditeten i orden, mÃ¥ man jo ta som et utgangspunkt, det var en bindende pÃ¥melding, med kort betalingsfrist.

At denne debatten går mot bataljonen, mener jeg er riktig, det er de som er valgt, og det er de som tar avgjørelsene, de er styret, som vi i medlemsmassen henvender oss til.

Dersom de var redd for likviditeten, sitter det sponsorer som kunne tenkt seg å støttet dette, ikke vet jeg om det ble kontaktet noen?

viks

Quote from: "tommyf"Nå begynner denne diskusjonen å bli latterlig tåpelig. Alle gjentar seg sjøl hele veien jo.


Helt enig med deg. Syntes denne tråden ligner mer på et "hylerkor" enn en debatt.

Debatantene er så ensporet at det nesten blir for dumt. Denne saken har i hvertfall ikke mer enn en side, og den siden er i hertfall ikke Bataljonen sin.

Hvis alt virkelig var så enkelt som det skisseres her så er jeg hellig overbevist om at Bataljonen hadde gjort noe med dette. Bataljonen vil jo ingen noe "ondt".
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

tommyf

Da burde jo egentlig bare SAS gitt ett fly til de som vil opp og ned samme dagen siden distrikssjefen var så giret på å markedsføre SAS også. Hadde nok fått mangen nye kunder til neste sesong når halve Bergen flyr SAS istedenfor Norwegian på tur.
Er nå min mening da

trullien

Er det noen som tar på seg ansvaret for å snakke litt med folk og prøve å organisere dette? Det er vel egentlig bare det å gjøre det, som er problemet. Tror det skulle vært mulig å leid et fly til med litt støtte fra sponsorer hvis man virkelig prøvde..

viks

Quote from: "trullien"Er det noen som tar på seg ansvaret for å snakke litt med folk og prøve å organisere dette? Det er vel egentlig bare det å gjøre det, som er problemet. Tror det skulle vært mulig å leid et fly til med litt støtte fra sponsorer hvis man virkelig prøvde..


Er vel bare å skrive PM til de fleste som har skrevet i denne tråden. Det virker ikke som det er intitiativ det står på, ei heller betalingsvilje så kjør på!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Tore Larsen

Quote from: "halloen"Dette hadde løst seg dersom man hadde reservert flyet, selvfølgelig uten forpliktelser.

Deretter hadde man solgt flysetene. Dersom alle flysetene hadde blitt solgt og betalt hadde man benyttet seg av flyreservasjonen.  

Dette er uten risiko for bataljonen. Er det vanskelig? Nei.

Hvorfor ikke prøve?


Man kan ikke "reservere" et fly uten forpliktelser. Et avbestillingsgebyr på flere titusner følger med...
Mvh

Tore

Go Up