• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bataljonen og reiseorganisering til Ă?lesund

Started by Colt, October 15, 2007, 07:31:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down



Colt

Tror nok vi er ganske mange ja, og nettopp det gjÞr hele saken enda mer irriterende. Det ville nok overhodet ikke vÊrt problem Ä fylle opp et ekstra fly, og ihvertfall ikke nÄr SAS selv er positiv til dette.

Flott om noen i styret kanskje kunne engasjert seg noe i denne diskusjonen...... Greit for oss Ä vite Äsaken til at ting er som det er. Trist om mange ikke vil reise til en sÄ viktig kamp for Brann.

vebo

Om du hadde fortsatt pÄ den eksistrende trÄden i steden for Ä lage en ny hadde du sett at de allerede har svart:

QuoteNÄr det gjelder leie av fly sÄ er det ikke bare og sette opp et fly til. Hvert fly koster 300.000 pluss minus. Skulle det vise seg feks at man ikke fikk solgt ut fly nummer to, sÄ kan du jo begynne Ä regne pÄ hvilke kostader det ville pÄfÞrt Bataljonen og medlemmene (i form av deres innbetalte medlemskontigent som jo sÞkes brukt fornuftig).

_________________
martin@bataljonen.no

som privatperson
Tiocfaidh ĂĄr lĂĄ

bbbmartin

Vi har visst i 2 uker at dette ville bli en "gullkamp". Det vil si at vi har hatt 2 uker pÄ oss og melde pÄ og gjÞre opp for leie av ett fly. Kostnad cirka 300.000. Det er som tidligere nevnt ikke bare Ä ringe SAS og booke et fly, det er veldig mange ting som skal pÄ plass.

Som medlem i styret skal jeg ikke legge skjul pÄ at dette har krevd en god del ekstra arbeid og ressurser av oss (Eks. Hvor lang tid tar det og gjennomgÄ cirka 3-400 medlemmers ansenitet og turaktivitet?). NÄr det er sagt sÄ er jo vi valgt inn for Ä forvalte organisasjonen pÄ en best mulig mÄte. Ut i fra en totalvurdering har det rett og slett blitt for komplisert for oss og klare Ä fÄ satt opp et fly 2. Av grunner for dette kan jo eksempelvis nevnes:

-Knapphet pÄ biletter
-Risiko i forhold til Ă„ tape penger (medlemmenes penger!)
-Ressurser i oppfÞlginsarbeid i forhold til fly, altsÄ hvor mye vi har mulighet til Ä ta pÄ oss og organisere.

I en ideell verden skulle vi sÄ gjerne sendt avgÄrde to fly, men vi har vurdert det slik at dette ikke kan la seg gjÞre ut i fra forutsetningene vi som styre har lagt til grunn. SÄ kan man jo kanskje i ettertid vurdere og evaluere dette valget. Vi sier ikke at vi nÞdvendigvis har tatt det rette valget, men vi har vÊrt nÞdt til Ä ta et valg!
martin@bataljonen.no

som privatperson

Colt

Quote from: "vebo"Om du hadde fortsatt pÄ den eksistrende trÄden i steden for Ä lage en ny hadde du sett at de allerede har svart:

QuoteNÄr det gjelder leie av fly sÄ er det ikke bare og sette opp et fly til. Hvert fly koster 300.000 pluss minus. Skulle det vise seg feks at man ikke fikk solgt ut fly nummer to, sÄ kan du jo begynne Ä regne pÄ hvilke kostader det ville pÄfÞrt Bataljonen og medlemmene (i form av deres innbetalte medlemskontigent som jo sÞkes brukt fornuftig).

_________________
martin@bataljonen.no

som privatperson


--> Der kom som vanlig idiotsvaret fra den gjengen ja. Hva med Ä faktisk prÞve Ä undersÞke markedet for et fly til da? Selv la dere ut pÄ webben her at dere hadde nesten fÄtt tett oppunder hundre mail bare ilÞpet av de fÞrste minuttene etter klokken 12 pÄ fredag som var.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=67

Tror nok dere enkelt kunne fylt opp et fly til med bÄde Bataljonen medlemmer og andre som allerede har billetter. Jeg mener det er en grov feilvurdering fra deres side, og dessverre ikke overraskende. SÄ lenge jeg selv kommer med med....eller??

bbbmartin

SeriĂžst?

Hvis du syntes at Bataljonen bare kommer med idiotsvar er du velkommen til Ä bli med og bidra litt selv. Du insinuerer samtidig at vi som jobber dag og natt for denne organisasjonen bare er opptatt med og mele vÄr egen kake, ok. Men slike pÄstander fra deg faller fullstendig pÄ egen urimelighet.

Jeg har sagt det fĂžr og sier det igjen. Vi har tatt et valg utifra slik vi har vurdert dette. Vi sier ikke at det er det riktige valget, men vi har vĂŠrt nĂždt til og ta et valg.
martin@bataljonen.no

som privatperson

Colt

Quote from: "bbbmartin"Vi har visst i 2 uker at dette ville bli en "gullkamp". Det vil si at vi har hatt 2 uker pÄ oss og melde pÄ og gjÞre opp for leie av ett fly. Kostnad cirka 300.000. Det er som tidligere nevnt ikke bare Ä ringe SAS og booke et fly, det er veldig mange ting som skal pÄ plass.

Som medlem i styret skal jeg ikke legge skjul pÄ at dette har krevd en god del ekstra arbeid og ressurser av oss (Eks. Hvor lang tid tar det og gjennomgÄ cirka 3-400 medlemmers ansenitet og turaktivitet?). NÄr det er sagt sÄ er jo vi valgt inn for Ä forvalte organisasjonen pÄ en best mulig mÄte. Ut i fra en totalvurdering har det rett og slett blitt for komplisert for oss og klare Ä fÄ satt opp et fly 2. Av grunner for dette kan jo eksempelvis nevnes:

-Knapphet pÄ biletter
-Risiko i forhold til Ă„ tape penger (medlemmenes penger!)
-Ressurser i oppfÞlginsarbeid i forhold til fly, altsÄ hvor mye vi har mulighet til Ä ta pÄ oss og organisere.

I en ideell verden skulle vi sÄ gjerne sendt avgÄrde to fly, men vi har vurdert det slik at dette ikke kan la seg gjÞre ut i fra forutsetningene vi som styre har lagt til grunn. SÄ kan man jo kanskje i ettertid vurdere og evaluere dette valget. Vi sier ikke at vi nÞdvendigvis har tatt det rette valget, men vi har vÊrt nÞdt til Ä ta et valg!


--> Takk for et skikkelig svar. Alle forstÄr at det er dyrt Ä leie et fly, og alle forstÄr vel at det ikke bare er Ä ringe SAS og sÄ er et nytt fly booket. Her har det dog kommet klart fram i media at SAS gjerne ville stille ekstra fly til disposisjon dersom Þnskelig. Om det IKKE stemmer sÄ fÄr du fÞlgelig arrestere meg pÄ det, men jeg tror uansett det kunne vÊrt mulig Ä ordnet.

- Knapphet pÄ billetter: Hvor mange billetter har gÄtt til Brann supportere til denne kampen? Hvor mange gikk til medlemmer av Bataljonen, og hvor mange ikke? Ville det virkelig vÊrt vanskelig Ä fylle et til to fly til med folk med bill?

- Risiko: Hadde dere vÊrt flink med Ä markedsfÞre et ekstra fly, sÄ tror jeg risikoen hadde vÊrt minimal. Man kunne hatt pÄmelding en dag, og betalingsfrist ilÞpet av de to neste f.eks. Her mÄ man kunne forhandle litt med SAS i fohold til antall pÄmeldte.

- Ressurser for oppfÞlging: Hadde dere vÊrt pÄ "hugget" og etterlyst hjelp til dette, sÄ har dere nok mange kompetante og villige medlemmer til en slik jobb som ville meldt seg. Vi kan jo endelig vinne gull.....

Som medlem mÄ jo man bare akseptere det valget dere har tatt, men samtidig er det utrolig skuffende for meg og andre, Ä fÞle at vÄre interesser ikke blir godt nok ivaretatt. Etter at f.eks BST gikkk konkurs har tilliten til en organisasjoner rundt Brann som skal fronte supporternes sak vÊrt ganske tynnslitt. For meg betyr dette at dere har sviktet nÄr det gjelder som mest.

grei

Quote from: "Colt"
Hvor mange billetter har gÄtt til Brann supportere til denne kampen? Hvor mange gikk til medlemmer av Bataljonen, og hvor mange ikke? Ville det virkelig vÊrt vanskelig Ä fylle et til to fly til med folk med bill?

Det er vel et par fly utenom som er chartret privat, noe som tar unna endel folk og som nok ogsÄ har noe Ä si for tilgjengeligheten av fly denne dagen.

Colt

Quote from: "bbbmartin"SeriĂžst?

Hvis du syntes at Bataljonen bare kommer med idiotsvar er du velkommen til Ä bli med og bidra litt selv. Du insinuerer samtidig at vi som jobber dag og natt for denne organisasjonen bare er opptatt med og mele vÄr egen kake, ok. Men slike pÄstander fra deg faller fullstendig pÄ egen urimelighet.

Jeg har sagt det fĂžr og sier det igjen. Vi har tatt et valg utifra slik vi har vurdert dette. Vi sier ikke at det er det riktige valget, men vi har vĂŠrt nĂždt til og ta et valg.


--> NÄr jeg skrev idiotsvar mente jeg i forhold til denne setningen fra Vebo: "Om du hadde fortsatt pÄ den eksistrende trÄden i steden for Ä lage en ny hadde du sett at de allerede har svart". Det er et typisksvar man fÄr her inne fra mange. Mente ikke noe annet enn det.

I etterkant ser jeg ogsÄ at han ikke virker Ä vÊre medlem av styret, men det hadde forÞvrig ikke noe med min "idiotsvar" kommentar Ä gjÞre.

Det er ikke min oppgave Ä bidra selv, sÄ lenge vi har et styre som skal fremme medlemmenes sak. Jeg har en arbeidssituasjon som ikke tillater mye tid til annet. Allikevel skulle jeg selvfÞlgelig vÊrt med Ä bidra nÄr jeg hadde hatt aneldning, og dersom styret hadde gitt uttrykk for at man trenger hjelp til organisering. Som medlem mÄ man forvente at ens interesser ved Ä vÊre medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle sÄ trenger man ikke noe styre, eller hva?

Jeg tviler overhodet ikke pÄ at de som gjÞr en innsats, stÄr pÄ alt det de klarer. Men dersom de er fullstendig overarbeidet selv, sÄ er ikke organisasjonen satt opp til Ä kunne hÄndtere den medlemsmengden som er. Og da forsvinner mye av vitsen ved Ä vÊre medlem.

todh

Jeg mener vurderingen som er gjort er helt korrekt av Bataljonen. Det Ä gamble pÄ ett ekstra fly til 300.000 er drÞyt mye Ä satse pÄ. Husk hva som skjedde med BST, der gikk en pÄ en kannonsmell og mye av grunnen til dette var dyre bÄtturer som gikk mer i minus enn planlagt.

SelvfÞlgelig er det mange som fÞler seg snurt nÄ, dette er fullt forstÄelig. Men jeg mener det helt klart er bedre at Bataljonen safer litt pÄ slike store summer og at vi faktisk har en trygg og god Þkonomi som fÞrer til at Bataljonen kan fortsette Ä arrangere gode turer i Ärene som kommer, enn at en skal gamble pÄ ett ekstra fly til Aalesund ca. en uke fÞr kampen gÄr. Dette gjÞr at en kan sette opp turer senere uten at de blir blir helt fyllt opp. Det kan en ikke med dÄrlig Þkonomi som en fÄr hvis sÄ store prosjekt som ett charterfly slÄr feil.

bbbmartin

Quote from: "Colt"
Det er ikke min oppgave Ä bidra selv, sÄ lenge vi har et styre som skal fremme medlemmenes sak. Jeg har en arbeidssituasjon som ikke tillater mye tid til annet. Allikevel skulle jeg selvfÞlgelig vÊrt med Ä bidra nÄr jeg hadde hatt aneldning, og dersom styret hadde gitt uttrykk for at man trenger hjelp til organisering.
Quote from: "Colt"Som medlem mÄ man forvente at ens interesser ved Ä vÊre medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle sÄ trenger man ikke noe styre, eller hva?


Som medlem mÄ man forvente at ens interesse ved Ä vÊre medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle sÄ trenger man vel ikke vÊre medlem, eller hva?

Du mÄ gjerne stille spÞrsmÄlstegn rundt det sittende styre. Vi skal jo selvsagt evalueres som alle andre. GÄr da ogsÄ utifra at du samtidig evaluerer din egen posisjon, om du deler de verdiene som Bataljonen gjÞr.

Quote from: "Colt"
Jeg tviler overhodet ikke pÄ at de som gjÞr en innsats, stÄr pÄ alt det de klarer. Men dersom de er fullstendig overarbeidet selv, sÄ er ikke organisasjonen satt opp til Ä kunne hÄndtere den medlemsmengden som er. Og da forsvinner mye av vitsen ved Ä vÊre medlem.


Det er (heldigvis) din subjektive mening at det ikke er verdt Ă„ vĂŠre medlem i Bataljonen.

Den meningen er du jo selvsagt i din fulle rett til og ha, og nÄ har du ogsÄ luftet den offentlig.

Det ligger i kortene her at meg og deg neppe blir enig i denne debatten. Jeg ser dette fra en synsvinkel, og du fra en annen. Jeg sier imidlertid ikke kategorisk at jeg har rett, men Þnsker samtidig Ä anmode deg om ikke Ä uttale deg for krast i saker du ikke kjenner vurderingsgrunnlaget pÄ hundre prosent.
martin@bataljonen.no

som privatperson

Colt

Quote from: "todh"Jeg mener vurderingen som er gjort er helt korrekt av Bataljonen. Det Ä gamble pÄ ett ekstra fly til 300.000 er drÞyt mye Ä satse pÄ. Husk hva som skjedde med BST, der gikk en pÄ en kannonsmell og mye av grunnen til dette var dyre bÄtturer som gikk mer i minus enn planlagt.

SelvfÞlgelig er det mange som fÞler seg snurt nÄ, dette er fullt forstÄelig. Men jeg mener det helt klart er bedre at Bataljonen safer litt pÄ slike store summer og at vi faktisk har en trygg og god Þkonomi som fÞrer til at Bataljonen kan fortsette Ä arrangere gode turer i Ärene som kommer, enn at en skal gamble pÄ ett ekstra fly til Aalesund ca. en uke fÞr kampen gÄr. Dette gjÞr at en kan sette opp turer senere uten at de blir blir helt fyllt opp. Det kan en ikke med dÄrlig Þkonomi som en fÄr hvis sÄ store prosjekt som ett charterfly slÄr feil.


--> Du leser jo ikke alt jeg skriver. Jeg mener at man kunne undersÞkt markedet tidlig, sÄ ville man ungÄtt dette. SAS er sikkert fornuftige mennesker de og som man kunne ha diskuter med angÄende Þkonomisk risiko her f.eks om at man ikke skal ha et evt fly nummer to dersom det ikke var marked for det.

Dette kunne man tatt ved pÄmelding i midten av forrige uke, med pÄfÞlgende betalingsfrist innen lÞrdag. Da hadde man hatt dette klart en uke fÞr og kunne gitt GO til SAS.

Det er nok mange med billett som vil bli sittende hjemme i Bergen nÄ.

Bassew

Quote from: "todh"Jeg mener vurderingen som er gjort er helt korrekt av Bataljonen. Det Ä gamble pÄ ett ekstra fly til 300.000 er drÞyt mye Ä satse pÄ. Husk hva som skjedde med BST, der gikk en pÄ en kannonsmell og mye av grunnen til dette var dyre bÄtturer som gikk mer i minus enn planlagt.


I etterkant av konkursen til BST har flere enn meg forsÞkt Ä finne ut hvorfor BST gikk konkurs. De fleste som har synset seg fram til et svar pÄ konkursen har i hovedsak vÊrt enige i at Ärsakene var mange, men i hovedsak har dette dreid seg rundt feilslÄtt innkjÞp av supportereffekter som ikke solgt i den mengden som var forventet, innkjÞp av elektronisk billettsystem pÄ Stadion, som tok mye likviditet bort fra effektkjÞp, som igjen resulterte i dyrere effekter da antallet ble redusert samt at prisene Þkte nÄr vi ble avhengige av at leverandÞrer stod for lageret. At du mÄ kommer og skylder pÄ dyre bÄtturer som en Ärsak til at BST gikk konkurs virker Ä komme som et resultat av det vi diskuterer nÄ. For det at BST skulle gÄ konkurs som fÞlge av dyre bÄtturer har ikke rot i virkeligheten pÄ samme mÄte som de Ärsakene som nevnt over.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg


Colt

Quote from: "bbbmartin"
Quote from: "Colt"
Det er ikke min oppgave Ä bidra selv, sÄ lenge vi har et styre som skal fremme medlemmenes sak. Jeg har en arbeidssituasjon som ikke tillater mye tid til annet. Allikevel skulle jeg selvfÞlgelig vÊrt med Ä bidra nÄr jeg hadde hatt aneldning, og dersom styret hadde gitt uttrykk for at man trenger hjelp til organisering.
Quote from: "Colt"Som medlem mÄ man forvente at ens interesser ved Ä vÊre medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle sÄ trenger man ikke noe styre, eller hva?


Som medlem mÄ man forvente at ens interesse ved Ä vÊre medlem blir ivaretatt av de med ansvaret. Om dette ikke er tilfelle sÄ trenger man vel ikke vÊre medlem, eller hva?

---> Det er helt korrekt.

Du mÄ gjerne stille spÞrsmÄlstegn rundt det sittende styre. Vi skal jo selvsagt evalueres som alle andre. GÄr da ogsÄ utifra at du samtidig evaluerer din egen posisjon, om du deler de verdiene som Bataljonen gjÞr.

---> Hvilke "verdier" sikter du til her da? Flott om du kan svare pÄ det.

Quote from: "Colt"
Jeg tviler overhodet ikke pÄ at de som gjÞr en innsats, stÄr pÄ alt det de klarer. Men dersom de er fullstendig overarbeidet selv, sÄ er ikke organisasjonen satt opp til Ä kunne hÄndtere den medlemsmengden som er. Og da forsvinner mye av vitsen ved Ä vÊre medlem.


Det er (heldigvis) din subjektive mening at det ikke er verdt Ă„ vĂŠre medlem i Bataljonen.

Den meningen er du jo selvsagt i din fulle rett til og ha, og nÄ har du ogsÄ luftet den offentlig.

Det ligger i kortene her at meg og deg neppe blir enig i denne debatten. Jeg ser dette fra en synsvinkel, og du fra en annen. Jeg sier imidlertid ikke kategorisk at jeg har rett, men Þnsker samtidig Ä anmode deg om ikke Ä uttale deg for krast i saker du ikke kjenner vurderingsgrunnlaget pÄ hundre prosent.


---> Vi er enig om Ä vÊre veldig uenig. Jeg har ikke lest noe i denne trÄden vedrÞrende vurderingsgrunnlaget til Bataljonen som skulle indikere at dette ikke kunne og burde vÊrt lÞst pÄ andre mÄter. HÄper du da respekterer min mening, sÄ fÄr vi heller leve med at vi har ulike meninger.

Nixon

Quote from: "Colt"Du leser jo ikke alt jeg skriver. Jeg mener at man kunne undersÞkt markedet tidlig, sÄ ville man ungÄtt dette. SAS er sikkert fornuftige mennesker de og som man kunne ha diskuter med angÄende Þkonomisk risiko her f.eks om at man ikke skal ha et evt fly nummer to dersom det ikke var marked for det.

Dette kunne man tatt ved pÄmelding i midten av forrige uke, med pÄfÞlgende betalingsfrist innen lÞrdag. Da hadde man hatt dette klart en uke fÞr og kunne gitt GO til SAS.

Det er nok mange med billett som vil bli sittende hjemme i Bergen nÄ.


Jeg er enig med deg at det er en feilvurdering av Bataljonen Ä ikke sondere markedet for et fly nummer to. Bataljonen og SAS mÄ ha hatt sine samtaler i midten av forrige uke siden SAS-fyren pÄ fredag kan si at En informasjon han mÄ ha fÄtt fra Bataljonen, jeg tviler pÄ at han har kommet frem til den konklusjonen selv.
Jeg synes det er rart at ikke Bataljonen har fanget opp at det vil vÊre mange med billetter som ikke kommer til Ä reise oppover. SÄ positiv (eller PR-kÄt) som distriktsjefen var i avisen pÄ lÞrdag kunne man helt sikkert fÄtt en frist til i dag med Ä fÄ fyllt opp flyet.

Bataljonen mÄtte ta et valg. Greit nok. Jeg mener det var feil.
RÞd makt pÄ Hansa

Bassew

Er det noe mulighet for at det ka nsettes opp et til fly etter at det nÄ ser ut som om at det er Þnskelig med et nytt fly, eller er det for sent?
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

RC

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Colt"Du leser jo ikke alt jeg skriver. Jeg mener at man kunne undersÞkt markedet tidlig, sÄ ville man ungÄtt dette. SAS er sikkert fornuftige mennesker de og som man kunne ha diskuter med angÄende Þkonomisk risiko her f.eks om at man ikke skal ha et evt fly nummer to dersom det ikke var marked for det.

Dette kunne man tatt ved pÄmelding i midten av forrige uke, med pÄfÞlgende betalingsfrist innen lÞrdag. Da hadde man hatt dette klart en uke fÞr og kunne gitt GO til SAS.

Det er nok mange med billett som vil bli sittende hjemme i Bergen nÄ.


Jeg er enig med deg at det er en feilvurdering av Bataljonen Ä ikke sondere markedet for et fly nummer to. Bataljonen og SAS mÄ ha hatt sine samtaler i midten av forrige uke siden SAS-fyren pÄ fredag kan si at En informasjon han mÄ ha fÄtt fra Bataljonen, jeg tviler pÄ at han har kommet frem til den konklusjonen selv.
Jeg synes det er rart at ikke Bataljonen har fanget opp at det vil vÊre mange med billetter som ikke kommer til Ä reise oppover. SÄ positiv (eller PR-kÄt) som distriktsjefen var i avisen pÄ lÞrdag kunne man helt sikkert fÄtt en frist til i dag med Ä fÄ fyllt opp flyet.

Bataljonen mÄtte ta et valg. Greit nok. Jeg mener det var feil.


Det var nok et feil valg ja. Men kanskje det mest "sikre" Ăžkonomisk.
Med tanke pÄ antallet som KUNNE vÊrt med, var det ikke bra. Men ingenting var jo sikkert og da gikk det desverre utover medlemene og ikke det Þkonomiske. ForstÄr jeg rett eller er jeg helt vekke?

SKBMiller

hadde det ikke vĂŠrt mulig Ă„:

snakke med SAS og pĂ„ en mĂ„te holde flyet av et par dager og fĂ„tt en frist for endelig svar. SĂ„ kunne BBB lagt ut en sak pĂ„ forsiden om at det ble fly om det ble fyllt opp. med bindende pĂ„melding.  sĂ„ kunne man sett etter for eksempel 2 dager om flyet ble fullt og gitt SAS endelig svar.

Strilen

Quote from: "Colt"

--> Der kom som vanlig idiotsvaret fra den gjengen ja. Hva med Ä faktisk prÞve Ä undersÞke markedet for et fly til da? Selv la dere ut pÄ webben her at dere hadde nesten fÄtt tett oppunder hundre mail bare ilÞpet av de fÞrste minuttene etter klokken 12 pÄ fredag som var.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=67

Tror nok dere enkelt kunne fylt opp et fly til med bÄde Bataljonen medlemmer og andre som allerede har billetter. Jeg mener det er en grov feilvurdering fra deres side, og dessverre ikke overraskende. SÄ lenge jeg selv kommer med med....eller??

bbbmartin

Det er mange som skor seg pĂ„ fotballinteressen i Bergen. Men ikke alle jobber ut i fra tanken om at supporterne og deres interesser gĂ„r fĂžrst.  
martin@bataljonen.no

som privatperson

Nixon

Quote from: "bbbmartin"Hvem stÄr til ansvar om dette skulle vise seg Ä bli en Þkonomisk baksmell? Ikke dere som mener vi har tatt et feilt valg i hvertfall.


Litt av poenget, sett i lys av utsagnet til SAS-sjefen, er at Bataljonen kunne med en kjapp bestillingsfrist sondert interessen for et nytt fly allerede forrige uke. Slik jeg leser situasjonen her. Og kanskje det er helt feil.

Men det er ingen her som har krevd at dere bare skulle bestille et fly og hÄpt pÄ det beste. Stor forskjell!
RÞd makt pÄ Hansa

Colt

Quote from: Strilen
Quote from: "Colt"

--> Der kom som vanlig idiotsvaret fra den gjengen ja. Hva med Ä faktisk prÞve Ä undersÞke markedet for et fly til da? Selv la dere ut pÄ webben her at dere hadde nesten fÄtt tett oppunder hundre mail bare ilÞpet av de fÞrste minuttene etter klokken 12 pÄ fredag som var.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=67

Tror nok dere enkelt kunne fylt opp et fly til med bÄde Bataljonen medlemmer og andre som allerede har billetter. Jeg mener det er en grov feilvurdering fra deres side, og dessverre ikke overraskende. SÄ lenge jeg selv kommer med med....eller??

vebo

Quote from: "Colt"
--> NÄr jeg skrev idiotsvar mente jeg i forhold til denne setningen fra Vebo: "Om du hadde fortsatt pÄ den eksistrende trÄden i steden for Ä lage en ny hadde du sett at de allerede har svart". Det er et typisksvar man fÄr her inne fra mange. Mente ikke noe annet enn det.

I etterkant ser jeg ogsÄ at han ikke virker Ä vÊre medlem av styret, men det hadde forÞvrig ikke noe med min "idiotsvar" kommentar Ä gjÞre.


Hvor har jeg pÄstÄtt at jeg er i styret da, skrev da virkelig "de", og det er langt fra "jeg" eller "oss".
Tiocfaidh ĂĄr lĂĄ

Bossmann

For Ä korte ned debatten her. SpÞrsmÄlet er vel om vi noen gang hadde mulighet til et fly nr 2? Dette har vi ikke fÄtt svar pÄ.

nikolaih80

Dersom det var mulighet for et fly nummer 2, burde alle de 100 mailene med pÄmeldinger vÊrt nok til et fly.
PĂ„ mange av mailene stod det muligens flere enn 1 navn.
Det er nok mye som kunne vÊrt gjort annerledes rundt dette. HÄper det blir tatt en evaluering pÄ hva som kunne vÊrt gjort annerledes.
Skal bataljonen bli stÞrre og bedre mÄ slike ting unngÄs, sÄnne "smÄting fÞrer bare til splittelse, noe ikke noen er tjent med.

God tur til dere som drar, stĂžtt laget 100%, det fortjener Brann laget.

Klaus_Brann

Quote from: "SKBMiller"hadde det ikke vĂŠrt mulig Ă„:

snakke med SAS og pĂ„ en mĂ„te holde flyet av et par dager og fĂ„tt en frist for endelig svar. SĂ„ kunne BBB lagt ut en sak pĂ„ forsiden om at det ble fly om det ble fyllt opp. med bindende pĂ„melding.  sĂ„ kunne man sett etter for eksempel 2 dager om flyet ble fullt og gitt SAS endelig svar.


AKKURAT!SAS virket da ganske imĂžtekommende, og verre enn dette burde det ikke blitt gjort...
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Christoball

er seff mange pÄ denne trÄden som sitter igjen i bergen med billett til kampen (meg inkludert)... min plan var fly hjem igjen sÞndags morgen, men sier seg vel selv at det ikke skjer nÄ... ser for meg at det blir 134 personer pÄ bortefeltet nÄ, og det er igrunnen litt trist...

og da er det jo Ä kaste bensin pÄ bÄlet, nÄr vi leser i ba at de hadde mulighet til ett ekstra fly, men "det var ikke vits"..

seff tar eg alt som kommer fra den avisen med en klype salt, men allikevel, det kan ikke ha vÊrt sÄ vanskelig Ä undersÞke markedet fÞr de eventuelt tok en endelig avgjÞrelse...

er jo ikke akkurat noen bombe at det er gedigen interesse for denne turen, og da ser eg ikke problemet med ekstra fly (hvis det var aktuelt, da)...

steinbygger

Jeg jobber hos en av Brann sine stÞrste sponsorer og jeg VET at vi ville garantert for ett evt underskudd pÄ fly nr 2 hvis vi hadde fÄtt 5-6 plasser pÄ flyet og det regner jeg med at andre sponsorer ogsÄ hadde gjort.

C@BĂže_79

Quote from: "Bassew"
Quote from: "todh"Jeg mener vurderingen som er gjort er helt korrekt av Bataljonen. Det Ä gamble pÄ ett ekstra fly til 300.000 er drÞyt mye Ä satse pÄ. Husk hva som skjedde med BST, der gikk en pÄ en kannonsmell og mye av grunnen til dette var dyre bÄtturer som gikk mer i minus enn planlagt.


I etterkant av konkursen til BST har flere enn meg forsÞkt Ä finne ut hvorfor BST gikk konkurs. De fleste som har synset seg fram til et svar pÄ konkursen har i hovedsak vÊrt enige i at Ärsakene var mange, men i hovedsak har dette dreid seg rundt feilslÄtt innkjÞp av supportereffekter som ikke solgt i den mengden som var forventet, innkjÞp av elektronisk billettsystem pÄ Stadion, som tok mye likviditet bort fra effektkjÞp, som igjen resulterte i dyrere effekter da antallet ble redusert samt at prisene Þkte nÄr vi ble avhengige av at leverandÞrer stod for lageret. At du mÄ kommer og skylder pÄ dyre bÄtturer som en Ärsak til at BST gikk konkurs virker Ä komme som et resultat av det vi diskuterer nÄ. For det at BST skulle gÄ konkurs som fÞlge av dyre bÄtturer har ikke rot i virkeligheten pÄ samme mÄte som de Ärsakene som nevnt over.


Mye av likviditeten til BST var vel bundet opp i varelageret til Brannbutikken, og nÄr de avviklet den tilfalt alt Brann..
Da satt vel ikke Bst igjen med mye annet enn rĂžde tall, det er vel MYE av grunnen.. BĂ„tturene til BST gikk vel sldri med underskudd..
Bergen og Hansa til eg dĂžr!!!!!

VĂŠr med og stĂžtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

hansagutt1

Mener Ă„ huske spikeren i kista var noen billetter til bortekamp mot Sogndal som BST delvis hadde garantert for. Da disse ikke ble solgt kom det et urimelig krav fra Sogndal om rundt 100.000(?)kr som fĂžrte til at man heller slo BST konkurs.

PS! Jeg er lett med Ä betale 2000+ for en retur fra Älesund om noen tar tak i saken og kontakter de rette folka. SAS er for eksempel veldig pr kÄte om dagen grunnet opptrapping av priskrigen med Norwegian sÄ er ikke umulig at de kaster seg pÄ gullbÞlgen og kan sponse et fly til (SkjÞnner at bataljonen ikke kan stÄ ansvarlig for et potensiellt tap pÄ 300.000, men det kunne vÊrt lÞst pÄ andre mÄter som er nevnt i denne trÄden. Kjedelig for Sportsklubben om 100stk av oss som kjÞpte billett og kunne vÊrt med Ä stÞttet Brann til gull blir igjen i Bergen grunnet mangel pÄ flytransport hjem)

halloen

Kan Bataljonen vĂŠre vennlig Ă„ undersĂžke muligheten for et fly #2 som Ă„penbart er et stort Ăžnske her.

Jeg antar at dette kan markedsfÞres pÄ bataljonen.no og radio/avis med bindende pÄmelding og umiddelbar betaling innen torsdag eller fredag.
Med bindende pÄmelding/betaling vil risikoen vÊre fravÊrende. Som nevnt pÄ forumet kan det i tillegg chartres fly i lavere prisklasse enn kr 300.000 dersom man ikke klarer Ä fylle 134 seter.

Jeg er i tillegg 100% sikker pÄ at Brann og Sponsorer er interessert i en stor del av billettene. Dette er mulig.

Jeg er med pÄ minst to billetter om dette gjennomfÞres.

no guts no glory

Tar Bataljonen utfordringen?

oslo Ăžst

samme med meg rammer heller inn Älesund billetten enn Ä sitte igjen i Älesund mutters alene pÄ en pub. har fulgt brann i 25 Är og nÄr endelig dette SERIEGULLET er pÄ vei sÄ har jeg ikke tenkt Ä sitte pÄ en pub i Älesund
her syntes jeg bataljonen har gjort en slett jobb
dere sa tidlig at dere hadde fÄtt sÄ mange mail at dere kom til Ä bruke hele sÞndagen + mandag allikavel gikk det ikke opp ett lys for dere
hei her har vi sÄ mange pÄmeldte at ett fly til hadde jo gÄtt greit men neida dere gikk ut og sa at det var jo ikke noe vits vi har jo ikke kamp billetter ????????????
for meg sÄ virker det at dere jobber mer for egen interesse styre + famile og venner kommer seg hjem fra Älesund og til mulig feiring i bergen. etter det jeg har forstÄtt sÄ fikk brann mellom 5-600 billetter
sÄ utenom de 140 pÄ flyet sÄ mÄ resten bli igjen i Älesund
tÞrr dere Ä gÄ ut med hvor mange dere mÄtte si nei til anng. fly til Älesund
??????????
nei jeg tipper det blir 250 tilskuere pÄ bortefeltet dessverre
de fleste vil jo ha med seg festen i bergen
og igjen her syntes jeg dere har gjort en slett jobb bataljonen
og en annen ting flyet til tromsĂž som dere har satt opp har dere fylt opp med spillere og stĂžtteapparat
fÄr bare gratulere
for meg sÄ blir bataljonen en vits
her har dere mye Ă„ lĂŠre av andre supporter klubber

Juve

Sier det igjen: Stormen og Aafk klarte for et par sesonger siden Ä ha 5-6 fly (kanskje var det flere) til Stavanger i siste seriekamp, og da var det fÄr Ä unngÄ nedrykk. NÄ snakker vi om Ä sikre oss seriegullet, og da klarer vi Ä skaffe et fly! MERKELIG.

aleksander

enig, det er jo helt utrolig nÄr brann som er et av lagene i Norge med flest supportere, i en by hvor interessen er enorm, sÄ klarer ikke supporterorganisasjonen Ä sette opp mer enn et fly til den kampen som mest sansynlig er avgjÞrende for seriegullet. helt utrolig dÄrlig!!!

Nixon

Quote from: "oslo Ăžst"og en annen ting flyet til tromsĂž som dere har satt opp har dere fylt opp med spillere og stĂžtteapparat
RÞd makt pÄ Hansa

KjellMo

Quote from: "steinbygger"Jeg jobber hos en av Brann sine stÞrste sponsorer og jeg VET at vi ville garantert for ett evt underskudd pÄ fly nr 2 hvis vi hadde fÄtt 5-6 plasser pÄ flyet og det regner jeg med at andre sponsorer ogsÄ hadde gjort.


Hvorfor har du ikke ringt og fortalt Bataljonen dette da.
GGG Travel


krĂžvel vellevold

Noen er tydeligvis mer interesserte i Ä fÄ med seg festen enn kampen... Blir pinlig hvis vi ikke fyller det lille bortefeltet pÄ DanskebÄten pÄ en avgjÞrende kamp om gull fordi "alle ville vÊre hjemme og feste i stedet"...
Legg ned hele klubben!

C@BĂže_79

Quote from: "krÞvel vellevold"Noen er tydeligvis mer interesserte i Ä fÄ med seg festen enn kampen... Blir pinlig hvis vi ikke fyller det lille bortefeltet pÄ DanskebÄten pÄ en avgjÞrende kamp om gull fordi "alle ville vÊre hjemme og feste i stedet"...


Enda bedre om vi taper og folk har blitt igjen for Ä delta pÄ festen..
Bergen og Hansa til eg dĂžr!!!!!

VĂŠr med og stĂžtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett fÞr slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", sÄ det hÞrtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

tommyf


Nixon

Quote from: "viks"


Hvis du hadde lest innleggene litt bedre hadde du sett at ingen har forventet at Bataljonen skal gamble med noe som helst. Og du hadde sett at SAS hadde et fly pÄ hÄnden.

Slik vi oppfatter saken har det en eller annen gang i forrige uke vÊrt oppe til diskusjon mellom SAS og Bataljonen om det skulle settes opp et fly til. For ifÞlge distrikssjefen i SAS hadde de som sagt et fly pÄ hÄnden, som Bataljonen valgte Ä ikke benytte seg av. Mange mener at Bataljonen burde tatt en kjapp pÄmelding for Ä lodde interessen. Selvsagt med betingelsen at folk hadde billett fra fÞr. Noe svÊrt mange har. Gikk det ikke sÄ gikk det ikke, men da hadde man i alle fall prÞvd. Og dette mÄ det vÊre lov til Ä mene uten Ä bli beskyldt for Ä skjelle ut folk.
RÞd makt pÄ Hansa

tommyf

Greit det att de kunne prÞvd, men da regner eg med att de mÄtte stille garanti for flyet og de pengene hadde nok gÄtt tapt om de mÄtte avbestille flyet. Er jo ikke akkurat en leiebil vi snakker om her.

Colt

Quote from: "viks"


---> Mye vas du skriver i dette avsnittet etter min mening. Hva har partout kort med saken Ä gjÞre her. Tror nok de fleste her inne har nettopp det, meg selv inkludert. Folk har nok ulike grunner til Ä sjelden reise med Bataljonen, uten at det har noe med sakens kjerne Ä gjÞre her. Har ikke sett noen som har blitt utskjelt i denne trÄden, og det er ikke gjort en god jobb i denne saken. Eller..de har helt sikkert stÄtt pÄ de som er i ledelsen, men da er de bare ikke rigget for Ä hÄndtere medlemsmassen.

viks

-Se tidligere regnsetykke.SvÊrt mange har biletter ja. Men hvor mange kan punge ut 3000,- pÄ noen dagers varsel? Viljen til Ä vÊre med er der, men er betalingsviljen nÄr regningen kommer det, eller likviditeten for den saks skyld til den enkelte?

-Eller hva med Bataljonen, har de likviditet nok til Ä evnt betale ut et underskudd pÄ femti, hundre hundreogfemti tusen?

-Hva hadde skjedd om Bataljonen hadde loddet interessen og konkludert med at den var tilstede, og nĂ„r man da kjĂžrte igang sĂ„ hadde folk unnlat Ă„ betale, for man likevel fĂ„r en  "heidundrane" fest i Bergen uansett. Dette sikret gjennom god markedsfĂžring av mr Friele?

-Hva om man som reiseorganisator faktisk ikke klarte Ä skaffe biletter til alle. Eller man mÄtte bruke all sin energi pÄ Ä kjÞpe tilbake biletter til reisende. Hvordan hadde BBB blitt fremstil da?

-Hva om man plutselig mÄtte sagt til SAS at, nei vi kan ikke ta det flyet der likevel. Fakturer oss bare det avbestillingsgebyret pÄ 30.000. Hvordan tror du da man hadde blitt motatt pÄ et senere tidspunkt om man igjen skulle chartre fly? Eller hvordan tror du kontantbeholdningen til BBB hadde sett ut da?

-Hva om SAS faktisk ikke har et fly. Men at at dette var en distriktssjef som var litt "stor i kjeften" siden han fikk gratisreklame i avisen?

-Hva vet man om Bataljonen allerede har lagt ut penger til bÄtrederiet fordi man avberstilte bÄten? Er nok ikke gratis Ä si opp en sÄnn "gulltur" for rederiet...

-Hva vet man om at alle de som meldte sin interesse for 1300 kroners turen har rÄd til 2700 kr turen?

-Hvorfor kan ikke Brann ta inn noen supportere pÄ sitt fly, som jeg nekter Ä tro er mer enn halvfullt, er ingen som bruker noen energi pÄ dette her?

Alle de overnevnte er akuelle scenarioer. Og ja, det er godt mulig at SAS hadde et fly for hÄnden, og Bataljonen takket nei til dette. Men mitt inntrykk er da at Bataljonen har mer enn nok med Ä fÄ avgÄrde det flyet som allerede gÄr.

Jeg velger Ä bruke uttrykket "skjelle ut" fordi, en del her i stÞrre eller mindre grad, indirekte eller direkte hevder at Bataljonen ikke gjÞr sitt ytterste for Ä tilfredsstille sine medlemmer. Mulig jeg snakker mot bedre viten her, men hva vet dere kritiere om hvilke beslutningsgrunnlag Bataljonen har fattet sin beslutning pÄ?

Der jeg kommer fra har jeg i hvertfall lÊrt meg at en sak har flere sider, og slik denne saken blir fremstilt her sÄ virker det jo sÄre enkelt Ä bare hanke inn et fly nummer to. Hvis dette er tilfelle sÄ legger jeg meg flat, men jeg nekter Ä tro at dette er tilfelle. Den virkelige verden er fortsatt ikke helt lik Bataljonsforum-verdenen.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett fÞr slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", sÄ det hÞrtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

halloen

Dette hadde lĂžst seg dersom man hadde reservert flyet, selvfĂžlgelig uten forpliktelser.

Deretter hadde man solgt flysetene. Dersom alle flysetene hadde blitt solgt og betalt hadde man benyttet seg av flyreservasjonen.  

Dette er uten risiko for bataljonen. Er det vanskelig? Nei.

Hvorfor ikke prĂžve?

viks

Quote from: "halloen"Dette hadde lĂžst seg dersom man hadde reservert flyet, selvfĂžlgelig uten forpliktelser.

Deretter hadde man solgt flysetene. Dersom alle flysetene hadde blitt solgt og betalt hadde man benyttet seg av flyreservasjonen.  

Dette er uten risiko for bataljonen. Er det vanskelig? Nei.

Hvorfor ikke prĂžve?


Hva pokker vet du om dette?? Har du noengang chartret et fly? Hvis du vet og kan dokumentere at det er sÄ sÄre enkelt sÄ legger jeg meg flat, men slik jeg har forstÄtt det sÄ fungerer ikke verden slik. Ellers sÄ er jo din post fullstendig lik alle de ovenforstÄende og tilfÞrer debatten lite eller ingenting nytt.

Denne debatten bĂŠrer dessverre preg av og vĂŠre fullstendig ensporet retning Bataljonen. Jeg sier ikke at Bataljonen er helt "uskyldig" oppi dette, men jeg mener at det meste av den kritikken som her fremkommer er direkte usakelig, og forsĂ„vidt usmakelig i forhold til at de faktisk gjĂžr noe, og ikke bare sitter og er "stor i kjeften" pĂ„  et forum.

En kompisgjeng av meg har chartret sitt eget fly. De skjÞnte tidlig at de ikke kom med Bataljonen sitt fly og tok affÊre. Men men, det jo alltid lettere og sitte pÄ gjerdet og vÊre kritisk, enn og faktisk foreta seg noe selv.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett fÞr slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", sÄ det hÞrtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up