• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Feiring på festplassen

Started by magnusat69, October 14, 2007, 16:08:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

magnusat69

Kan da umulgt bli plass til alle som vil se kampen pÃ¥ storskjerm pÃ¥ festplassen pÃ¥  lørdag, føreslÃ¥r att skjermen mÃ¥ flyttes til torgalmeningen hvor det er plass til mye mer folk, tror egentlig  arrangørene  att det kun kommer mellom 5000-10000?eg tror mer pÃ¥ att det kommer 50000-70000 for Ã¥ ta del i feiringen.

Pilsen19

jeg ser også på dette som et problem, derfor blir kampen sett hjemme og i det dommeren blåser er det rett til byn. Er redd for at vi må være vanvittig tidlig ute for å se noe på storskjermen i det hele tatt. Det blir den andre 17 mai i byn på lørdag, ser fram til den enorme folkemengden blir rørende.
 Ã¥r var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

krøvel vellevold

Quote from: "magnusat69"Kan da umulgt bli plass til alle som vil se kampen pÃ¥ storskjerm pÃ¥ festplassen pÃ¥  lørdag, føreslÃ¥r att skjermen mÃ¥ flyttes til torgalmeningen hvor det er plass til mye mer folk, tror egentlig  arrangørene  att det kun kommer mellom 5000-10000?eg tror mer pÃ¥ att det kommer 50000-70000 for Ã¥ ta del i feiringen.


Det har nå vært 30000 for å se fyrverkeri og sånt der før. Må ikke glemme at det er store åpne arealer rundt Festplassen. Bortsett fra akkurat der hvor veien (Christies gt.) går, så kan jo folk stå helt bort til Hotell Norge, til Kaigaten og til Rasmus Meyers Allé allé allé. Et enormt område. Torgallmenningen er større enn selve Festplassen, men så er det jo ingen utenfor Torgallmenningen som kan se noe som helst. Den er jo omringet av bygninger på alle kanter. Så det er nå hipp som happ hvor det vil være plass til mest folk.

Grunnen til at de har valgt Festplassen, tror jeg har sammenheng med fyrverkeriet. Av sikkehetsgrunner kjører de det over Lille Lungegårdsvann i stedet for over titusener av mennesker på Torgallmenningen.
Legg ned hele klubben!

monzilla

Tror ikke du skal undervurdere størrelsen på festplassen. Var vel snakk om en skjerm på torget også?

Super Hasund

Fetsplassen blir altfor liten. Tragisk
La Folket Synge

*Feltz*

vebo

Quote from: "krøvel vellevold"
Grunnen til at de har valgt Festplassen, tror jeg har sammenheng med fyrverkeriet. Av sikkehetsgrunner kjører de det over Lille Lungegårdsvann i stedet for over titusener av mennesker på Torgallmenningen.


Store, ikke Lillelungern. Blir skutt opp fra nye brannstasjonen. Men det er jo uansett mer synlig fra festplassen ja.
Tiocfaidh ár lá

slang

En annen ting som taler for Torgallmenningen er intimiteten det blir med høye bygg på alle sider. På festplassen vil lyden bare forsvinne.
ansa 08

erikdale

Forstod det slik at fyrverkeriet skulle skytes opp det gangtunnelen inn til bystasjonen begynner. På samme måte som er tradisjonelt i forbindelse med den andre najonaldagen vår, 17. mai?

Kilde på at det skal skytes opp ved brannstasjonen?
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

the_bjarne

Quote from: "erikdale"
Kilde på at det skal skytes opp ved brannstasjonen?

Quote
- Fyrverkeriet skal skytes opp fra brannstasjonen på grunn av sikkerheten. Det var det mest praktiske også. Det er ingen symbolikk i det, men utelukkende på grunn av sikkerheten, sier tidligere ordfører i Bergen Herman Friele til iBergen.no.


http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1386224.ece

grei

Synd dersom fyrverkeriet henvises til den nye brannstasjonen som vel ligger en kilometer unna Festplassen. At man ikke vil benytte den vanlige plassen har kanskje med det korte varselet og tiden det tar å rigge opp å gjøre.

Angående plassproblemer så vil man ikke se noe av skjermen fra området rundt vannet der de fleste pleier å stå på lysfesten, 17. mai osv. Med mindre vi får regn eller de setter opp ekstra skjermer blir det mange som ikke får se stort. Kaos i gatene i Bergen.

Lilleheil

mitt forslag e å skru ned begge skjermene fra stadion.
- Sette den ene på torgameldingen på siden mot torget. altså vende mot den blå stein.
- en skjerm ved bt-klokken over den blåsteinen som står skrått.
- en på festplassen som planlagt
Da for vi tidenens sløyfe av mennesker i sentrum

Kirk

Kan nok bli trangt, men er egentlig mest bekymret for om vi egentlig får noe å feire på lørdag . . .

tsf

Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Badegjest

Quote from: KirkKan nok bli trangt, men er egentlig mest bekymret for om vi egentlig får noe å feire på lørdag . . .
Quote

Super Hasund

Gleder meg te å hoppe uti vågen når vi har klart et poeng mot tango gjengen
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: "Badegjest"
Quote from: "Kirk"Kan nok bli trangt, men er egentlig mest bekymret for om vi egentlig får noe å feire på lørdag . . .
Quote


Og så taper vi lørdag, slik at halve byn står foran storskjermen igjen på mandagen og håper at Stabæk ikke skal ta poeng. Hvis Stabæk leder 1-0 på slutten og Viking presser på for en utligning, står vel titusener patetisk nok og roper "Viking (klapp-klapp-klapp)" på Festplassen. DET vil jeg helst unngå!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Hvis Stabæk leder 1-0 på slutten og Viking presser på for en utligning, står vel titusener patetisk nok og roper "Viking (klapp-klapp-klapp)" på Festplassen. DET vil jeg helst unngå!


Jeg vet ikke hvilke kameler folk er villig til å svelge for å bli seriemestre. Denne ligger innenfor grensen for å si det slik...

Men forhåpentligvis slipper vi å komme i en slik situasjon.
Rød makt på Hansa

Snublefot

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvis Stabæk leder 1-0 på slutten og Viking presser på for en utligning, står vel titusener patetisk nok og roper "Viking (klapp-klapp-klapp)" på Festplassen. DET vil jeg helst unngå!


Jeg vet ikke hvilke kameler folk er villig til å svelge for å bli seriemestre. Denne ligger innenfor grensen for å si det slik...

Men forhåpentligvis slipper vi å komme i en slik situasjon.


jeg drømte i natt at stabæk vant, selv om alanzinho ble utvist.. hmm...  1-0 ble resultatet.. men spiller ingen rolle, sÃ¥ lenge brann gjør jobben bryr jeg meg lite om hva stabæk og viking finner pÃ¥..

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvis Stabæk leder 1-0 på slutten og Viking presser på for en utligning, står vel titusener patetisk nok og roper "Viking (klapp-klapp-klapp)" på Festplassen. DET vil jeg helst unngå!


Jeg vet ikke hvilke kameler folk er villig til å svelge for å bli seriemestre. Denne ligger innenfor grensen for å si det slik...

Men forhåpentligvis slipper vi å komme i en slik situasjon.


All den tid Viking-spillerne neppe hører ropene våre fra Festplassen, så er det TOTALT bortkastet å stå å rope "Viking (klapp-klapp-klapp)". Men jeg tror det vil skje, og er det noe jeg definitivt IKKE vil høre 10000 bergensere rope, så er det "Heia Viking!". Det kan bli filmet og bli brukt imot oss en annen gang...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Det kan bli filmet og bli brukt imot oss en annen gang...


Godt poeng! Vi får holde det inni oss!;)
Rød makt på Hansa

grei

Skulle kampen på mandag bli avgjørende blir det neppe noen visning uansett. Men la nå ikke enkeltes Viking-fetisj spore av temaet, som er visningen av kampen på lørdag.

karatekid86

rigg en storskjerm utenfor stadion!!!
Der e det plass te alle som vil, + litt til ... sanmt at vi kan høres inn på staddern og... =)
quot;Det e godt å være bergenser i trondheim for tiden =) "

HansaInferno

Breiflabben, baby!

Badegjest


evenskb

støp igjen hele lille lungårdsvannet så er det sikkert plass til noen flere. for festen etter på blir til og med byen forliten.

tintin

hvor mange blir d i gatene på lørdag om vi tar gull... sikkert 50000 som reiser til byn "bare" for å se brannfeiringen, og så har vi alle som er ute til vanlig på en lørdag i tillegg, så det kan bli mye folk i sentrum:)

BrannSupporter

Quote from: "tintin"hvor mange blir d i gatene på lørdag om vi tar gull... sikkert 50000 som reiser til byn "bare" for å se brannfeiringen, og så har vi alle som er ute til vanlig på en lørdag i tillegg, så det kan bli mye folk i sentrum:)


http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1392045.ece

Mellom 80 og 100 000 i følge Jæger.

Nixon

Quote from: "BrannSupporter"Mellom 80 og 100 000 i følge Jæger.
Rød makt på Hansa

tintin

tror d blir langt flere, ser for meg at utestedene stå tomme når folk går bananas i gatene:)

SKB e BEST!!!

Jeg stiller ihvertfall tidlig opp, risikerer ikke å få en ``gratishaug`` plass.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

krøvel vellevold

Quote from: "Badegjest"


Hvorfor spilte Brann mot Aalesund tre netter på rad? Var det sånn som i den amerikanske baseballserien der de to samme lagene gjerne møter hverandre seks dager etter hverandre?
Legg ned hele klubben!

erikdale

f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Brannfrelst

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BrannSupporter"Mellom 80 og 100 000 i følge Jæger.


Vi får bestille suite på Hotell Norge for å få med oss noe vi da;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Vi får bestille suite på Hotell Norge for å få med oss noe vi da;)


For sent. Alle rom med balkong med utsikt mot Festplassen ble oppbestilt dagen etter Lynkampen ifølge en jeg kjenner som bestilte et slikt rom.
Rød makt på Hansa

slang

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Vi får bestille suite på Hotell Norge for å få med oss noe vi da;)


For sent. Alle rom med balkong med utsikt mot Festplassen ble oppbestilt dagen etter Lynkampen ifølge en jeg kjenner som bestilte et slikt rom.
ansa 08

Nixon

Quote from: "slang"


He he, ikke dyrere? Så spørs det hva utsikt er verdt hvis man befinner seg bakerst oppe ved DNS på lørdag!:)
Rød makt på Hansa


SKBMiller

tenk deg heller:

80 000 bergensere trekker hjemover mens frieles menn pakker vekk fyrverkeri og scene med skjermer. Gullet vinnes i et sykt regnvær på mandag fordi viking vinner, men få trekker ut i gatene på grunn av været.

pissepåengen

NULL NULL, VI TAR SERIEGULL NULL NULL
Bergen ut av norge!

Nixon

Quote from: "Baunebob"


Da er det faktisk mye bedre å være på kampen oppe i �lesund. For der hadde vi vært uansett og gullkampen gjør bare at vi kommer hjem tidligere!;)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Baunebob"Det skal vel kjøres noe underholdning/show etlerant i tiden mellom kampslutt og til spillerene kommer? Personlig synes jeg hele tidsrommet burde fylles med stemning


Du bør nok ikke frykte..:Tar vi poeng skal jeg love deg at det ikke blir stille!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Baunebob

Er redd feiringen vil preges av fjortisfyll og småbarn desverre. Men håper det mobiliseres nok til å få istand skikkelig samstemt allsang så det runger mellom fjellene =D

Spillerene skal få se at å være spiller i Brann er ikke som alle andre plasser;)


lurkie

At det vil komme mye mer folk er jo helt innlysende... Sist gikk kampen på en kanal der alle kan se den, nå kan de bare se den gratis på festplassen (evt. pub).

Regner ikke med at det blir stort problem, politiet må vel klare å stenge den veien slik at det blir en stor plass. Redd for at den parken med den musikk pavaljongen på andre siden kan bli litt herpa hvis folk begynner å klatre opp i buskene for å få sett.

erikdale

Ja kan ikke forstå annet enn at man stenger Christies gate og Olav Kyrres gate for trafikk ala 17. mai.. Bussene kjører nygårdstunellen til bystasjonen istedet.
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Fabregas

Quote from: "lurkie"At det vil komme mye mer folk er jo helt innlysende... Sist gikk kampen på en kanal der alle kan se den, nå kan de bare se den gratis på festplassen (evt. pub).

Regner ikke med at det blir stort problem, politiet må vel klare å stenge den veien slik at det blir en stor plass. Redd for at den parken med den musikk pavaljongen på andre siden kan bli litt herpa hvis folk begynner å klatre opp i buskene for å få sett.


Og disse flaggstengene da :shock:
Nei, ta det på Torgallmenningen. Så kan de som vil feste uavhengig av resultat , gjøre det på festplassen. Scenario jeg ville likt:
Kampen vises under BT-skiltet. Hvis vi taper blir det en nedtur. Hvis ikke: Stemningen er fantastisk i timene før spillerne kommer hjem. Da er de på scene på motsatt ende av skjermen kampen vises på. Annen underholdning enn Allsang bør gjørest lite av. Avslutningen av den offisielle feiringen er at spillerne, i Fløyen-bussen eller liknende kjører sakte bort til festplassen der vi ser på fyrverkeriet.

Hvis vi ikke taper blir dette magisk uansett.

Nixon

Quote from: "Fabregas"Kampen vises under BT-skiltet. Hvis vi taper blir det en nedtur. Hvis ikke: Stemningen er fantastisk i timene før spillerne kommer hjem. Da er de på scene på motsatt ende av skjermen kampen vises på.


Det er jo genialt! Fjortisene som kommer tidlig for å se kampen befinner seg plutselig bakerst når spillerne kommer. Sender du mail til Brann?:)
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: "Fabregas"


Det går an å være interressert i Brann uten å nødvendigvis gå på hver eneste kamp. Kjenner mange som har moderat interresse og følger delvis med uten å nødvendigvis sitte å se hver eneste kamp på tv. Hvorfor skal ikke de få være med på denne Bergensfesten? Hadde du synes det var bedre hvis kun de 3-400 beste supporterne skulle feire i kjelleren på fotballpuben (a la sølv 2000). Festen er for hele byens befolkning og ikke kun for de som reiser landet rundt.
"og der snubler Sæternes igjen"

Fabregas

Quote from: "Utmedsnolken"Det går an å være interressert i Brann uten å nødvendigvis gå på hver eneste kamp. Kjenner mange som har moderat interresse og følger delvis med uten å nødvendigvis sitte å se hver eneste kamp på tv. Hvorfor skal ikke de få være med på denne Bergensfesten? Hadde du synes det var bedre hvis kun de 3-400 beste supporterne skulle feire i kjelleren på fotballpuben (a la sølv 2000). Festen er for hele byens befolkning og ikke kun for de som reiser landet rundt.

dudo

Quote from: "slang"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Vi får bestille suite på Hotell Norge for å få med oss noe vi da;)


For sent. Alle rom med balkong med utsikt mot Festplassen ble oppbestilt dagen etter Lynkampen ifølge en jeg kjenner som bestilte et slikt rom.


Spørs når du bestilte det, vettu... ;-)

For å si det sånn er den prisen det mangedobbelte av hva vi har betalt. MANGEdobbelte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up