• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Feiring på festplassen

Started by magnusat69, October 14, 2007, 16:08:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Colt

Quote from: "Markmus"Skjønner ikke hvordan flaggstengene på festplassen skal hindre noen i å se. Ja visst er de irriterende midt i bildet, men ser da likevel mesteparten. Tror uansett at man ikke vil få se skikkelig om de kun har èn skjerm.


Hvordan er det med antaller storskjermer i byn? EN på festplassen holder langtifra. Det burde ihvertfall vært flere enn en på festplassen, og gjerne fler på torgalmenningen og.

Erlend

jeg tar i hvertfall med kikkert til kampen.  Problem løst for min del

Lilleheil

Quote from: "Colt"
Quote from: "Markmus"Skjønner ikke hvordan flaggstengene på festplassen skal hindre noen i å se. Ja visst er de irriterende midt i bildet, men ser da likevel mesteparten. Tror uansett at man ikke vil få se skikkelig om de kun har èn skjerm.


Hvordan er det med antaller storskjermer i byn? EN på festplassen holder langtifra. Det burde ihvertfall vært flere enn en på festplassen, og gjerne fler på torgalmenningen og.


Disse stengene skal være lette å ta ned så regner med at det blir gjort av kommunen

Klaus_Brann

Quote from: "Colt"
Quote from: "Markmus"Skjønner ikke hvordan flaggstengene på festplassen skal hindre noen i å se. Ja visst er de irriterende midt i bildet, men ser da likevel mesteparten. Tror uansett at man ikke vil få se skikkelig om de kun har èn skjerm.


Hvordan er det med antaller storskjermer i byn? EN på festplassen holder langtifra. Det burde ihvertfall vært flere enn en på festplassen, og gjerne fler på torgalmenningen og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Quote from: "Klaus_Brann"Hvis vi ikke tar poeng blir det masseselvmord i Lille Lungegårdsvann!


Masseselvmord blir det vel uansett med alle som skal bade nakne når Brann vinner serien.... ;)
GÃ¥ ta banen!

YadaYada

Var en kjapp tur på Flesland nettopp. Vanvittig med folk som veltet ut av terminalbygget med Branndrakter på.

Kan vi ane at eksilbergenserne er på vei hem de også nå?

Ser for meg Festplassen/Ole Bull som under nyttårsfeiringen i 2000. Som sild i tønne i flerfoldige timer. Selv om det blåste stiv kuling og regnet trollkjerringer så såg ikke folk ut til å bry seg døyten :)
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

HansaInferno

Nei, ka faen, jeg skal ha med meg en termos med kaffe og noe hjemmebrent, slik at det blir sikkelig fest, uansett hvordan været er.
Breiflabben, baby!

Lurkin

Regn har da aldri stoppet oss.

Det blir helt villt i morgen. Bare med min kompisgjeng er vi sikkert 30 stk, som skal møte 90 stk der osv. Festplassen gir jeg faen i, står ikke sammen med barnefamilier ute i kulden uten ølservering. PUUUUUB.

Forresten, kloke bergensere, når er Brannbutikken på Galleriet åpent i morgen?
Berømte Brann fra Bergen

Nuen

klokken 9 sammen med resten av senteret:)
2.10.2007

Nuen

til klokken 6 vel og merke.
2.10.2007

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

HansaInferno

Quote from: "Lurkin"Regn har da aldri stoppet oss.

Det blir helt villt i morgen. Bare med min kompisgjeng er vi sikkert 30 stk, som skal møte 90 stk der osv. Festplassen gir jeg faen i, står ikke sammen med barnefamilier ute i kulden uten ølservering. PUUUUUB.

Forresten, kloke bergensere, når er Brannbutikken på Galleriet åpent i morgen?


Ja, kampen på pub, så blir det vel en tur bort for å hylle spillerne når de kommer (om de kommer)....
Breiflabben, baby!

Brannmann rob

Det er meldt oppholdsvær... Men det er rimelig kjølig ute, så første man til puben..

Hickok

Quote from: "HansaInferno"Nei, ka faen, jeg skal ha med meg en termos med kaffe og noe hjemmebrent, slik at det blir sikkelig fest, uansett hvordan været er.

Aner vi en liten skaptrønder?

BrannSupporter

http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1397207.ece

Ventet 30 000 på festplassen under selve kampen. Klarer vi å pakke oss skikkelig sammen slik at alle for sett?

Hausberg

noen som har mulighet til å ta opp kampen og alt som evt måtte følge etterpå som blir vist? og så delt det med oss andre slik at vi kan mimre i morgen:):):)
itt hjerte står i Brann......

smaalanda

Quote from: "BrannSupporter"http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1397207.ece

Ventet 30 000 på festplassen under selve kampen. Klarer vi å pakke oss skikkelig sammen slik at alle for sett?


Nei.
KMO!!!

Plekter

Noen som har hørt noe nå? Hvordan er tilstanden? Har det begynt å komme folk?

Stalin

Haha, jeg nekter å tro at folk har stilt seg på festplassen 6 timer før kampstart. Vil man dit, så får man plass.

Baunebob

Vanskelig for å tro at der allerede er folk. Men hele byen er jo av hengslene så hvorfor ikke.

HansaInferno

Selvfølgelig er det noen på plass allerede. Man ser jo det på alle store konserter, der møter folk opp veldig tidlig for å få gode plasser så det skjer nok her også. Men man trenger nok ikke å være så forferdelig tidlig for å få en god plass, man ser gjerne bedre når man har skjermen litt på avstand uansett.
Breiflabben, baby!

Plekter

Man vet aldri på en dag som dette. Pubene er jo fulle allerede (ifølge BA) Jeg begynner å bli rastløs selv...

BrannSupporter

Snakket med en som hadde vært på festplassen. Storskjermen var rigget til og bilder fra Lyn-kampen ble visstnok vist.

Fabregas

Quote from: "BrannSupporter"Snakket med en som hadde vært på festplassen. Storskjermen var rigget til og bilder fra Lyn-kampen ble visstnok vist.

Mye folk der?
Jeg bare sitter og tenker på at 20-30tusen som skal dit ingen ser på seg selv som en som skal stå dårlig.

Markmus

Klatre opp og sitte på hodet til Edvard Grieg da :-)
Ka du ve?

tr0Ndemann

Jeg tar bussen om en halvannen time, satser på jeg skal få brukbare plasser da. Feberen min kommer nok til å sette en litt demping på feiringen for meg, men ikke faen om jeg skal gå glipp av denne kvelden!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

BrannSupporter

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "BrannSupporter"Snakket med en som hadde vært på festplassen. Storskjermen var rigget til og bilder fra Lyn-kampen ble visstnok vist.

Mye folk der?
Jeg bare sitter og tenker på at 20-30tusen som skal dit ingen ser på seg selv som en som skal stå dårlig.


Dette var i 12-13-tiden. Var ikke så mange folk der da nei. Selv drar jeg innover i 5-6 tiden.

Ikognoti

Quote from: "Markmus"Klatre opp og sitte på hodet til Edvard Grieg da :-)


Du mener Ole Bull?

Stalin

Kan også sitte på hodet til Grieg, spørs om du ser mye men.

Plekter

Med tanke på at Edvard Grieg var en lav mann? Eller med tanke på hvor statuen av Edvard Grieg befinner seg?

Roald

Quote from: "Markmus"Klatre opp og sitte på hodet til Edvard Grieg da :-)

Du ser nok ikke mer av storskjermen fra Trollhaugen.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Stalin

Quote from: "Roald"
Quote from: "Markmus"Klatre opp og sitte på hodet til Edvard Grieg da :-)

Du ser nok ikke mer av storskjermen fra Trollhaugen.

Var det jeg og tenkte. Uten at jeg vet hvor stor skjermen er.


vebo

Kanskje jeg er teit og ikke skjønner humoren deres. Men dere vet at det er en Griegstatue i byparken?
Tiocfaidh ár lá

Ikognoti

Quote from: "vebo"Kanskje jeg er teit og ikke skjønner humoren deres. Men dere vet at det er en Griegstatue i byparken?


vet du at huseklepp klarte å brenne årets største sjanse?

Baunebob

Denne feiringen hadde blitt så utrolig enorm. Merket det før kampen. Var elektrisk.

Forferdelig trist .

Ikognoti

det hadde blitt helt ubeskrivelig. det var ville tilstander etter 2-1 målet og på det annulerte 2-2 målet som ingen skjønte at ble annulert. tenk hvordan det hadde blitt om huseklepp hadde puttet på overtid av overtiden..

Markmus

Quote from: "Roald"
Quote from: "Markmus"Klatre opp og sitte på hodet til Edvard Grieg da :-)

Du ser nok ikke mer av storskjermen fra Trollhaugen.

Står da en diger statue av Grieg i parken ved Festplassen. Rett over gata for telegrafen eller hva pokker det nå hette.
Ka du ve?

Ikognoti

Quote from: "Markmus"
Quote from: "Roald"
Quote from: "Markmus"Klatre opp og sitte på hodet til Edvard Grieg da :-)

Du ser nok ikke mer av storskjermen fra Trollhaugen.

Står da en diger statue av Grieg i parken ved Festplassen. Rett over gata for telegrafen eller hva pokker det nå hette.


Nei, det er nok Ole Bull som står på ole bulls plass.. tro det eller ei.

Markmus

Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "Markmus"
Quote from: "Roald"
Quote from: "Markmus"Klatre opp og sitte på hodet til Edvard Grieg da :-)

Du ser nok ikke mer av storskjermen fra Trollhaugen.

Står da en diger statue av Grieg i parken ved Festplassen. Rett over gata for telegrafen eller hva pokker det nå hette.


Nei, det er nok Ole Bull som står på ole bulls plass.. tro det eller ei.

Ole Bull sin statue er da rett mellom Fridays og Peppes. Grieg-statuen er i parken RETT VED FESTPLASSEN. Nekter å tro jeg har feil, for jeg har da virkelig sett det står "Edvard Grieg" på den statuen og så ligner det da sinnsykt mye på Grieg også :S
Ka du ve?

BrannSupporter

Quote from: "Ikognoti"det hadde blitt helt ubeskrivelig. det var ville tilstander etter 2-1 målet og på det annulerte 2-2 målet som ingen skjønte at ble annulert. tenk hvordan det hadde blitt om huseklepp hadde puttet på overtid av overtiden..

Markmus

Samme her. Tok LANG tid før jeg (og mange andre) skjønte at det var annulert. Stemningen sto i taket på Scruffy, men den falt rimelig pladask i gulvet når det gikk opp for oss at det var annulert.
Ka du ve?

BrannSupporter

Nettavisene opperer med både 20 000, 25 000, 50 000 og 100 000 på hvor mange vi var der i dag. De to første tallene er nok nærmest sannheten, mens nærmere 50' vill vi nok vært hvis Huseklepp hadde skutt ballen noen millimeter til høyre kl 20:55.

Jeg synes det var vanskelig å bedømme hvor mange vi var, nærmest umulig å få oversikten så lenge man ikke står på en høyde.

Med all lyden fra CLS på storskjermen var det vanskelig å få et sikkelig inntrykk på hvordan stemningen var andre stender enn rett rundt deg. Der jeg stod, ca midt foran skjermen 50 meter fra var det ganske bra. En del allsang, og ikke minst fakler og fyrverkeri. Men selvsagt ikke i nærheten av like samstemt man kan få det på et stadion.

Ricky

Sikkert ikke mer enn 20.000. Folk flest ville jo komme til byen først ETTER kampen.

100.000 er jo iallefall bare tull. Da måtte man ha stått som sild i tønne hele veien opp til teateret.

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Sikkert ikke mer enn 20.000. Folk flest ville jo komme til byen først ETTER kampen.

100.000 er jo iallefall bare tull. Da måtte man ha stått som sild i tønne hele veien opp til teateret.
Legg ned hele klubben!

Fabregas

Veldig spesiell stemning under kampen idag, ikke i positivt forstand. Jeg synes lyden var altfor høyt på, den førte til at mange ikke sang noe særlig under kampen. Hadde vært kjekt å hatt litt stemning også underveis i et slikt arrangement, ikke bare når Brann goaller eller alle tror de goaller(Ballen var aldri ute!). De aller aller fleste kan jo heller ingen sanger så da var det jo temmelig dødfødt å får startet noe annet en toords som Azar, Azar, Azar Karadas og Jobbe Brann.... Var forøvrig en fylle-gjeng rett foran oss der en rett og slett pisset før kampstart :o , litt merkelig at supportere som har ventet i årevis på noe, drikker seg så sanseløst full at de neppe husker noe særlig fra den gangen det kanskje skjer. Men det er kun min mening. Hadde nok blitt litt av noen øyeblikk om ballen hadde gått over streken på den siste giga og egentlig trippelsjanse. Ekstremt synd at det ikke ble noe av. Og også kunne vi fått en helt fra egen by da, det hadde vært prikken over den allerede store i-en.


RC

Quote from: "Fabregas"Veldig spesiell stemning under kampen idag, ikke i positivt forstand. Jeg synes lyden var altfor høyt på, den førte til at mange ikke sang noe særlig under kampen. Hadde vært kjekt å hatt litt stemning også underveis i et slikt arrangement, ikke bare når Brann goaller eller alle tror de goaller(Ballen var aldri ute!). De aller aller fleste kan jo heller ingen sanger så da var det jo temmelig dødfødt å får startet noe annet en toords som Azar, Azar, Azar Karadas og Jobbe Brann.... Var forøvrig en fylle-gjeng rett foran oss der en rett og slett pisset før kampstart :o , litt merkelig at supportere som har ventet i årevis på noe, drikker seg så sanseløst full at de neppe husker noe særlig fra den gangen det kanskje skjer. Men det er kun min mening. Hadde nok blitt litt av noen øyeblikk om ballen hadde gått over streken på den siste giga og egentlig trippelsjanse. Ekstremt synd at det ikke ble noe av. Og også kunne vi fått en helt fra egen by da, det hadde vært prikken over den allerede store i-en.


Opplevde noe lignende.
Rett ved siden av oss var det en gjeng med jenter, de var vel 16 år utifra det jeg så. Medgangsupportere? Oi oi oi, de skrek hver gang Brann hadde ballen og ropte navnet på spilleren, men det var jo feil spiller.
De prøvde å starte sanger, men tenksten kunne de ikke. Var sååå irriterende. Og det var faktisk noen som gikk etter 0-2 også!!

Memelli

Hehe.. Opplevde en episode jeg også. Etter kampen var det en gjeng med 16-17 år gamle jenter som spurte hverandre hvorfor folk drev å sang gullet ska hem. "Vi har jo tapt!"

BuG

Hva skjer nå da alle sammen? Blir det arrangert en stor fest, ellr er den tatt vekk siden de tapte igår? Blir det mer storskjerm?

Skjønner ingenting, var det liksom enten eller? Om de vant igår ble det fest, men om de tapte så blir den ingenting? Når de spiller mot viking neste helg og får gullet. Skal alle går hjem, eller skal alle nd til byen og feire =s

Stor forundring blant mange iallefall! Håper på svar!
ullet 2007! =)

Go Up