• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Basel - Brann

Started by Stoffi, October 10, 2007, 13:55:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Trenger en kamptråd.

Tar det lang tid fra flyplassen i Basel til byen Basel?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

mobli

Flyplassen i Basel ligger faktisk i Frankrike, men er kun 15-20 minutters kjøretur fra Basel sentrum.

Busstider til Basel finner du her: http://www.bvb.ch/fp_l50.htm
Eventuelt kan du ta taxi, som koster 40 sveitsiske franc (ca 180-190 NOK).

St. Jakob-Park ligger 2-3km øst for sentrum, og er lett tilgjengelig med både buss, trikk og tog.

Puber og slikt aner jeg ikke. Det må jeg undersøke med noen sveitsiske kompiser.

slang

Noen som vet hvor langt det er fra Geneve til Basel? Eventuelt hvor man kan finne togpriser osv?
ansa 08

mobli

Togbilletter kan bestilles på https://www.sbb.ch/mct/wi/shop/b2c/adw.do?4092 men det ser ikke ut som det er mulig å bestille for desember enda.
City-City billetter koster ca 145 franc (ca 660 NOK), og de inkluderer all lokaltransport innenfor Geneve og Basel i tillegg til selve reisen mellom de to byene.
Det er togstasjon på flyplassen i Geneve, men jeg vet ikke om det går direkte til Basel. Hvis ikke så går det buss fra flyplassen (mener å huske at det var linje 10), men du må ha vekslepenger tilgjengelig da du kjøper billetten på en automat på busstoppet.

Toget mellom Geneve og Basel tar ca 2t40m

C@Bøe_79

Quote from: "slang"Noen som vet hvor langt det er fra Geneve til Basel? Eventuelt hvor man kan finne togpriser osv?


Naf beregner 3t 35min i kjøre tid fra Geneve til Basel.
Og leiebilpriser på 1050-1500 for bil fra 4-6 Desember, og ca 250kr i bensin hver vei.. Altså 2000kr å leie bil og kjøre Geneve-Basel-Geneve, og for 4 stk er det billigere enn tog....
Så på denne muligheten tilfeldigvis...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Northside

Noen som er kjent i basel? På hvilken side av elven (liten elv, vet det) ligger selve sentrum? Blir ikke klok av kartene...

Og, skal vi prøve å samles på en bestemt pub i Basel som vi gjorde i Belgia? Så de hadde en Irish Pub i Basel også :)

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Noen som er kjent i basel? På hvilken side av elven (liten elv, vet det) ligger selve sentrum? Blir ikke klok av kartene...


Jeg har ikke vært der. Men så jeg tror det som heter gamlebyen ligger sør for elven, markert med rødt. Der tror jeg man finner serverdighetene, og helt sikkert et godt utvalg av puber. Stadion ligger et lite stykke unna.

Rød makt på Hansa

Chrisstah

da var Hotell reservert i Basel. fant en fin side kor man kan finne hotell i nærheten av stadion var ikke så gale priser heller, skal selv bo på Hotell alfa

Link

Mod: Endret linken
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

sorry for at fucker opp tråden her, men skjønner ikke kordan eg får sånn text med link greier.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

HansaInferno

Om dere er en bra gjeng så er dette ihvertfall billig:

http://www.hostelseurope.com/hostel.php/19036_YMCAHostelBasel

8 stk på ett rom blir 18 euro per hode. Gitt vekk...
Breiflabben, baby!

mobli

Har fått litt info angående Basel

QuoteGot some info for you:

Typical Basel restaurants where you can get Swiss food (Rösti, Raclette, Fondue and the likes) in Restaurant zum Alten Stöckli (Barfüsserplatz), Restaurant Elsbethenstübli (Elisabethenstrasse 34), Restaurant Löwenzorn (Gemsberg 2/4) and Restaurant Hasenburg (Schneidergasse 20). All in the centre of town. Not been to Elsbethenstübli but the others are good.

You'll probably find FCB fans in Restaurant Fischerstube (Rheingasse 45 - best place for beer in town) but definitely in the Brauner Mutz at Barfüsserplatz, the closest thing we have to a beer hall.

Nixon

Quote from: "mobli"Har fått litt info angående Basel

QuoteGot some info for you:

Typical Basel restaurants where you can get Swiss food (Rösti, Raclette, Fondue and the likes) in Restaurant zum Alten Stöckli (Barfüsserplatz), Restaurant Elsbethenstübli (Elisabethenstrasse 34), Restaurant Löwenzorn (Gemsberg 2/4) and Restaurant Hasenburg (Schneidergasse 20). All in the centre of town. Not been to Elsbethenstübli but the others are good.

You'll probably find FCB fans in Restaurant Fischerstube (Rheingasse 45 - best place for beer in town) but definitely in the Brauner Mutz at Barfüsserplatz, the closest thing we have to a beer hall.


I folkeopplysningens tegn har jeg merket inn disse adressene på kartet. Alle ligger i passe avstand til hverandre ser det ut som.
Jeg ser frem til å samles rundt fonduegrytene!:)

Klikk for større bilde...

Rød makt på Hansa

Chrisstah

Noen som har peil når billettene legges ute til denne kampen og hvor mye de sånn ca kommer til å koste?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Brannfrelst

FC Basel - Brann, onsdag 5. desember kl 20.45:
Brann i samarbeid med Bataljonen prøver å arrangere tur til denne kampen!
Fly t/r samme dag!
Mer informasjon kommer så snart vi har mottatt priser fra flyselskapene!

http://www.brann.no/index.php?mapping=245

Ser ut som det blir charterfly til denne kampen..
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"FC Basel - Brann, onsdag 5. desember kl 20.45:
Brann i samarbeid med Bataljonen prøver å arrangere tur til denne kampen!
Fly t/r samme dag!
Mer informasjon kommer så snart vi har mottatt priser fra flyselskapene!

http://www.brann.no/index.php?mapping=245

Ser ut som det blir charterfly til denne kampen..
Rød makt på Hansa

mobli

Hvilket hotell skal folk bo på i Basel?

hansfr

Ofte er Basel ganske dyrt å fly til - det kan være langt billigere å fly til Frankfurt og så ta toget derfra til Basel (ca 2,5 timer) - det går faktisk direkte-tog. Riktignok er det et stykke fra togstasjonen og inn til sentrum, men ikke verre enn at man tåler å gå, selv med litt bagasje.

Super Hasund

Mange som ska ta turen te denne kampen? Hadde vert fønn om vi kunne vert en slagkraftig gjeng. Lagd skikkelig liv. Snudd sveits på hovve
La Folket Synge

*Feltz*

tommyf

Synest nesten alle eg snakker med skal på denne kampen. Så det virke som om vi blir ein god gjeng ja

Tifo

Tenkte det hadde vært greit å finne en pub vi kan samles på før og eventuelt etter kampen, slik vi gjorde i Brugge.

Er ikke kjent en meter i Basel så jeg trenger muligens litt hjelp. Kom med forslag til puber dersom noen er litt kjent der.

mvh
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

mobli


Vizitery

Pub i Basel  Paddy Reilly's er mitt forslag hvertfall
www.paddys.ch   (Trykk så på Basel)

mobli

Da har jeg i hvert fall bestilt hotell. Kom på ca 650 kr per natt.
Skal bo på Hotel Münchnerhof
Riehenring 75
4058 Basel

Noen andre som har bestilt hotell allerede?

Alzheimer/Silverspurs

Yes, SAS-hotell it is! Håpar eg har klart å bestille i Basel og ikkje klart å rote meg bort i Brüssel eller andre byar  :D  
Kjenner en som skulle til Brügge, men bestilte i Brüssel, hehe.

Texas

Angående borteturen til Basel. Flere enn meg som har fått privat mld fra en viss passage29 som vil møtes?? høres suspekt ut :)

Tifo

Fyren kommer nok ikke til å være på forumet noe mer....

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Snublefot

Quote from: "Texas"Angående borteturen til Basel. Flere enn meg som har fått privat mld fra en viss passage29 som vil møtes?? høres suspekt ut :)


ja=)   tror det er flere som har fått den..hehe

Chrisstah

har fått det eg og.
han spurte om eg ville møtes for å kjøpe pins eller skjerf.

mange som har tenkt seg nedover?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

monzilla

Lukter nigeria-svindel lang vei.

Super Hasund

Quote from: "monzilla"Lukter nigeria-svindel lang vei.


Hehe. Va nokke muffins inni bildet. Det e no sikkert.

Men nokken som har peiling på nokken billige hoteller i basel?
La Folket Synge

*Feltz*


Super Hasund

Hei. Bare lurte på om det går an å få svar på et spørsmål?

-Hvilken rute e billigst for å komme seg til Basel?

Eller lurest mulig e vel bedre å si. Takk på forhånd.
Sitter å klør øynene snart ut av hovve
av å stresse med å finne en smart måte på å komme seg nerover
La Folket Synge

*Feltz*

Nixon

Quote from: "Super Hasund"
-Hvilken rute e billigst for å komme seg til Basel?


Det er bare å begynne å søke på ulike flyselskap. Man kan fly til både Basel, Geneve og Zürich. Et tips kan være å sjekke pris fra Oslo og så kjøpe egen billett til og fra Oslo. Det er ofte billigere enn fra Bergen. Jeg vet at Norwegian har billig fly (800 kroner) fra Oslo til Geneve, ned tirsdag og opp torsdag.
Rød makt på Hansa

Super Hasund

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Super Hasund"
-Hvilken rute e billigst for å komme seg til Basel?


Det er bare å begynne å søke på ulike flyselskap. Man kan fly til både Basel, Geneve og Zürich. Et tips kan være å sjekke pris fra Oslo og så kjøpe egen billett til og fra Oslo. Det er ofte billigere enn fra Bergen. Jeg vet at Norwegian har billig fly (800 kroner) fra Oslo til Geneve, ned tirsdag og opp torsdag.


Takker og bukker. Det ble fly te Zurich.
La Folket Synge

*Feltz*

Northside

Tror vi havnet på Central hotell eller hva det heter. Kostet lite og ligger centralt  regner jeg med :wink:

brannfrik

Quote from: "Super Hasund"Hei. Bare lurte på om det går an å få svar på et spørsmål?

-Hvilken rute e billigst for å komme seg til Basel?

Eller lurest mulig e vel bedre å si. Takk på forhånd.
Sitter å klør øynene snart ut av hovve
av å stresse med å finne en smart måte på å komme seg nerover


jeg er grunnet kjipe eksamensdatoer nødt til å droppe min tur til basel og mine flybilletter mellom oslo og Geneve er defor til salgs for 600kr tur/retur..

avreise 4/12 klokken 09.50, retur 6/12 klokken  13.50. send ,eg en PM hvis du rekker å lese dette før en av gestapomoderatorene her på forumet sletter det slik de gjorde sist jeg forsøkte å bli kvitt disse billettene...

brannfrik

QuoteTakker og bukker. Det ble fly te Zurich.


sorry... var litt for ivrig så jeg fikk ikke med meg at du allerede hadde bestilt :oops:

Chrisstah

Når man reserver billett, får man bekreftelse på mail`?
stoler ikke helt på systemet, har sendt mail til anders tøsse og spurt men ikke noe svar.
bare lurer på andre har samme problemet?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Clausthaler

Litt krisemaksimering her: Hvis El Fakiri blir utestengt i to kamper pga rødt kort mot Rennes, Bakke blir suspendert med gult kort mot Zagreb pluss at Jaiteh sliter med lysken. Hvordan vil da midtbanen mot Basel bli komponert? Solli sentralt sammen med PVM? Huseklepp og Hanstveit på kantene? Dahl og Guntveit på backene?

Ser det som svært usannsynlig at Bakke ikke får gult mot Zagreb desverre, men det er jo en kamp han må og bør klinke til i om vi skal ha håp om avensement.

Forhåpentligvis slår Hamburg Rennes og Brann slår Zagreb slik at Basel i realiteten er videre når de møter Brann.

Super Hasund

Vi e på vei te ba...asel , Vi e på vei te ba...asel,  Viiiiii e på vei te ba....asel. Gleder meg som en unge.
La Folket Synge

*Feltz*

mobli

Quote from: "Chrisstah"Når man reserver billett, får man bekreftelse på mail`?
stoler ikke helt på systemet, har sendt mail til anders tøsse og spurt men ikke noe svar.
bare lurer på andre har samme problemet?


Jeg sendte mail til Anders Tøsse, og fikk svar tilbake om at jeg var satt på listen.
Gikk opp på stadion sist jeg var i Bergen for å hente billetten min. Hun i resepsjonen kunne ikke finne meg på noen liste, og hun gikk for å snakke med noen (kan ha vært AT), og da fikk jeg billetten, og så skrev hun meg opp på listen.

Så nå har jeg billetten liggende på pulten min, håper jeg husker å ta den med når jeg reiser... :o)

jokke182

hvilket hotell skal folk bu på i basel.  sliter med og bestemme meg for hotell.

Chrisstah

Quote from: "jokke182"hvilket hotell skal folk bu på i basel.  sliter med og bestemme meg for hotell.


skal bo på hotell alfa ligger gåavstand fra stadion ikke så gal pris heller, lå på 500 kroner natten.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jokke182

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "jokke182"hvilket hotell skal folk bu på i basel.  sliter med og bestemme meg for hotell.


skal bo på hotell alfa ligger gåavstand fra stadion ikke så gal pris heller, lå på 500 kroner natten.


var inne og såg på det i dag,  kan se ut som eg tar det eg og.  bestiller nok iløpet av kvelden.

Chrisstah

Quote from: "jokke182"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "jokke182"hvilket hotell skal folk bu på i basel.  sliter med og bestemme meg for hotell.


skal bo på hotell alfa ligger gåavstand fra stadion ikke så gal pris heller, lå på 500 kroner natten.


var inne og såg på det i dag,  kan se ut som eg tar det eg og.  bestiller nok iløpet av kvelden.


da snakkes vi nok i basel. farger hotellet rødt=)

snakket med en bekjent som hadde vært i basel.
de sa at det er ganske strengt angående spytting, kaste boss og hyling i gatene. og at de er hyppige på skrive bøter for ingenting, så best å være litt forsiktig.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jokke182

Quoteda snakkes vi nok i basel. farger hotellet rødt=)

snakket med en bekjent som hadde vært i basel.
de sa at det er ganske strengt angående spytting, kaste boss og hyling i gatene. og at de er hyppige på skrive bøter for ingenting, så best å være litt forsiktig.


Ja det gjør vi nok, er godt klar for og farge hotellet rødt.  Har bestillt no, fra tirsdag til Torsdag.  
Flyr med norwegian fra oslo til geneve om morningen den 4, og heim igjen i 1 tida fra geneve til oslo den 6.
passer supert med tog fra geneve til basel og retur igjen :)

Xminator

Ble tynt på midtbanen nå...

Opdal
Guntveit - Dahl - Bjarnason - Corrales
Huseklepp - Solli - Hanstveit - Vaagan Moen
Helstad - Karadas

Nixon

Quote from: "Xminator"Ble tynt på midtbanen nå...

Opdal
Guntveit - Dahl - Bjarnason - Corrales
Huseklepp - Solli - Hanstveit - Vaagan Moen
Helstad - Karadas


Hva med

Opdal
Dahl - Bjarnason - Hanstveit - Corrales
Guntveit - Solli - PVM - Huseklepp
Helstad - Karadas

Da splitter vi ikke et fungerende midtstopperpar.
Rød makt på Hansa

Brannesen

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Ble tynt på midtbanen nå...

Opdal
Guntveit - Dahl - Bjarnason - Corrales
Huseklepp - Solli - Hanstveit - Vaagan Moen
Helstad - Karadas


Hva med

Opdal
Dahl - Bjarnason - Hanstveit - Corrales
Guntveit - Solli - PVM - Huseklepp
Helstad - Karadas

Da splitter vi ikke et fungerende midtstopperpar.


Hva med solli og guntveit sentralt og at vi beholder vingene slik de er? Guntveit kom vel inn sentralt mot rennes og klarte seg vel greit...
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Kjell249

Quote from: "Brannesen"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Ble tynt på midtbanen nå...

Opdal
Guntveit - Dahl - Bjarnason - Corrales
Huseklepp - Solli - Hanstveit - Vaagan Moen
Helstad - Karadas


Hva med

Opdal
Dahl - Bjarnason - Hanstveit - Corrales
Guntveit - Solli - PVM - Huseklepp
Helstad - Karadas

Da splitter vi ikke et fungerende midtstopperpar.


Hva med solli og guntveit sentralt og at vi beholder vingene slik de er? Guntveit kom vel inn sentralt mot rennes og klarte seg vel greit...


Gunn Tveit kom inn på høyrekant og huseklepp fikk en fri rolle.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up