Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/bataluser/public_html/forum/Sources/Subs.php on line 4296
Brann - Hamburger SV - Page 8
  • Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Hamburger SV

Started by Ricky, October 09, 2007, 21:50:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nightfox

Nei, det er faktisk du som er ute av drift (vi får håpe det bare er en mekanisk glipp og at det bare er midlertidig). Det eneste Old Trafford og Emirates har, er mangfold. Det samme har Nou Camp og Santiago Bernabeu. De fire arenaene alene er et bevis på at fotball er i ferd med å bli en sport for dem med slips, mens fansen skvises ut. Nou Camp, Santiago Bernabeu, Old Trafford og Emirates er helt døde stadionanlegg, og Brann Stadion kan lett måle seg med dem på absolutt alle andre punkter enn mangfold. Det er bare du som er for anglofil til å innse det.

Northside

Quote from: "Brannfan23"
Kor gammel eg e og sånt ska ikkje vi henge oppi! Så du påstår at stemningen på staddaen som har en kapasitet på 18 000 er BEDRE enn Old Trafford eller Emirates Stadium som har en kapasitet som e over 50 000? Hvis du mener det, så tror eg nok du trenger å lete etter en del skruer i hovet ditt som ikkje sitter fast nok..Enten kødder du deg eller er du rett og slett ute av drift!


Er det antall seter som lager stemning eller antall tilskuere som synger? Old Trafford og andre store lags stadioner er utvannet av turister, rike menn og familier som kun er der for å oppleve stemning fremfor å bidra. En del gir også blanke faen i stemningen og går på kampen for å se sine store helter som sussebassen Ronaldo 2.
En stadion med 18 000 hvor så og si samtilige tilskuere gir jernet kan oppnå minst like god stemning som Old Trafford, men stadion er ikke en av de...  I tillegg kreves det "mer" for å lage fantastisk stemning på en gigantisk arena i forhold til en liten arena.

Når Real Madrid og Barcelona spiller finner man forøvrig bedre stemning i gatene hvor lagets supportere ser kampen på pub. Alt av "hardcore" fans er utestengt eller skvist ut av dyre billetter, derfor så er de å finne på puber, bortekamper og "billige kamper" (prisene varierer med tanke på motstander).


Ultra - forever

Når det ikke er all verdens lag som driver med engelskstil. (og mange storklubber i England, kun har turist-supportere) regner jeg med at nesten hvert eneste lag som fører denne stilen ikke er så langt fra hverandre volum-messig.
unntaket er vel ibrox
LTRAS LIBERI

slang

Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "slang"E du tidi? Eller har du ikkje vært på kamp i england? Tipper det siste eg. Tipper også du ikkje e gammel nok til å dra over alene... Er få steder på fotballøyen med bedre stemning enn det vi har sett i enkelte kamper på stadion i år. Selvfølgelig finnes de, men å påstå at det er bedre stemning på f.eks Old Trafford eller Emirates Stadium enn på stadion e å drite seg loddrett ut!

Var det seriøst?


Det var helt seriøst, ja! Virker som flere her inne ville blitt utrolig skuffet dersom de dro på kamp på Old trafford osv. Den engelske stemningen har flere steder falt vekk på grunn av skyhøye billettpriser og satsing på turister og VIP'er fremfor fansen og arbeiderklassen. Der er ikke for uten grunn at FC United of Manchester ble stiftet. Hjelper virkelig ikke med 50 00 på tribunen når 30 000 er japanere på chartertur, 10 000 er tilhengere fra andre steder i verden og siste 10 000 er bedrifter, sponsorer osv. Alle for å se et av verdens beste lag, samt og oppleve det fantastiske engelske stemningen. Problemet er da at det er ingen igjen til å skape den stemningen. Og dette er fakta mange steder i Premier League. Bare dra over og sjekk selv hvis dere ikke tror meg.

Selvfølgelig har Brann Stadion ingenting å stille opp mot når Liverpool vinner semifinalen i Champions League og hele Anfield synger YNWA, men det har jeg heller ikke påstått.
ansa 08

slang

Quote from: "Ultra - forever"Når det ikke er all verdens lag som driver med engelskstil. (og mange storklubber i England, kun har turist-supportere) regner jeg med at nesten hvert eneste lag som fører denne stilen ikke er så langt fra hverandre volum-messig.
unntaket er vel ibrox


La oss tromme ivei i stedetfor! Vi så jo alle hvor fantastiske Bad Blue Boys var! De hadde tilogmed flere trommer og selv om de tapte så brydde de seg ikke fordi de vant kampen på tribunen! Den dagen supporterkulturen i Bergen blir sånn, så blir det mykt sete på SPV for min del. Fotball og Brann er følelser og en slik supporterkultur som du forguder undertrykker nettopp dette, fordi det er viktigere å vinne kampen på tribunen enn at laget vinner kampen på banen.
ansa 08

skb!

Nei, stemningen på Stadion er helt elendig! Vi har mye å lære av Lillestrøm, LSK og Viking som har den beste stemningen i Norge. De bruker tromme, men vi kan vel være orginal og bruke: KUBJELLER!

http://youtube.com/watch?v=WMbk__i6dAw

Se effekten! Vi har mye å lære av håndballens venner, dere. For i Bergen finnes ikke supporterkultur. Folk sier at hele Stadion synger noen ganger, men hva er det mot stemningen som kommer av tromme, megafon og kubjeller...

Klaus_Brann

Quote from: "slang"
Selvfølgelig har Brann Stadion ingenting å stille opp mot når Liverpool vinner semifinalen i Champions League og hele Anfield synger YNWA, men det har jeg heller ikke påstått.


Vet ikke helt jeg assa.
Nystemten på slutten av Viking kampen var stort nok det, og ikke minst Byen e`Bergen hvor "alle" holdt opp skjerfene og sang med, var et vått øyeblikk jeg aldri glemmer.

Og det var bare seriegullet, tenk på stemningen i semifinalen i CL neste år, mot nettopp Liverpool....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fortune

Quote from: "skb!"Nei, stemningen på Stadion er helt elendig! Vi har mye å lære av Lillestrøm, LSK og Viking som har den beste stemningen i Norge. De bruker tromme, men vi kan vel være orginal og bruke: KUBJELLER!

http://youtube.com/watch?v=WMbk__i6dAw

Se effekten! Vi har mye å lære av håndballens venner, dere. For i Bergen finnes ikke supporterkultur. Folk sier at hele Stadion synger noen ganger, men hva er det mot stemningen som kommer av tromme, megafon og kubjeller...


Spørsmålet er om det er spesielt originalt, vi må ha noe som er "vårt eget". Tenk om hele Hansa hadde spilt nystemten på munnharpe.. får frysninger over hele kroppen jeg. Dooiiinnng...
First is first, second is nothing

Ricky

Er det bare jeg som lurer på hva i... alt dette har med Brann-Hamburg å gjøre? :p

krøvel vellevold

Ganske store forskjeller i meninger her!

Noen påstår at vi på det beste ligger i verdenstoppen stemningsmessig, mens andre påstår at vi er av de dårligste i Norge...

Begge deler er laaangt fra sannheten.
Legg ned hele klubben!

Northside

Og enkelte holder et så pass høyt nivå her inne at det nesten frister å diskutere videre, ikke sant SKB! og fortune?

Tror heller vi holder oss stille de neste årene også, slik vi alltid gjør på bortebane (hvor kanskje fylla har skylda) og som vi gjør på hjemmebane i alle kampene utenom der vi rundspiller RBK og VIF, eller vinner gullet...

Når folk ikke en gang evner å komme med forslag til forbedring og heller kommer med en haug med useriøse overdrivelser så blir vi på stedet hvil, men det er kanskje det folk ønsker så lenge de slipper tromme og megafon, for det går jo ikke an å bedre stemningen uten det, gjør det?

Ellers litt artig med tjukk og feit og full-sangen. Slike sanger ble foreslått her inne for mange herrens år siden. Men igjen endte det med kommentarer som "vi er ikke LSK!!!!!". Men så starter en slik sang på tribunen, som meg og noen få andre i lang tid har ment vi savner, og vips så synger hele stadion med og halve byn.

Krøvel derimot, som er forkjemper mot slike sanger og alt som har med LSK å gjøre. Han var bombesikker på at DEN sangen aldri kom til å bli sunget fra mer en midtre del av hansa og litt felt z....

Ber for siste gang at vi må slutte å prøve å forbedre oss. kommer noen med forslag eller prøver å bedre stemningen, så må vi alle gå sammen som en gjeng med sauer, skrive negative kommentarer å pøse på med overdrivelser! Det er slik vi blir best på tribunen, men det ønsker vi jo egentlig ikke, vi skal jo følge kampen og synger heller i medgang, slik som Den 12.mann skal gjøre.

kapteinen

No må dere faen slutte med å rakke ned på stemningen på stadioen.Du skal ikke ha reist så mye rundt i Norges land før du skjønner at den eneste som kan måle seg med vår stemning er engen.På hjemmebane er vi suveren, MEN på bortebane er vi som oftest elendig.Dette pga veldig mye fylla, men det har jo alle lag problemer med så det kan ikke ligge der.Jeg har sagt tidligere at grunnen til at vi sjeldent greier å trøkke skikkelig til på bortebane er at alle utflyttede bergensere kommer på de forskjellige bortekampene, 2 timer før kamp med termos, tepper og kvikklunsj.Brann er popt og det må vi leve med.Ingenting galt med det men de sitter seg alltid midt på feltet og sprer alle de syngende supporterene som kommer fra diverse puber rundt en time før kampstart.Derfor har jeg tidligerere foreslått at representanter fra bataljonen kan holde av deler av tribunen som er forbeholdt de som kommer fra den puben som bataljonen er på.De er jo forbeholdt plasser så da burde det jo være en smal sak og holde igjen en del av tribunen.Vet de har mye å gjøre, men vi må prøve og tenke litt nytt.Det er vel en representant oppe på sikkerhetsmøte tidligere på dagen som bare kunne strukket en teip og gjerdet inn et par hundre stolrygger?Vet for eksempel at engen og lsk på borteturer flytter på folk på bortefeltet hvis man ikke helt greier å trøkke til så går lederene inn og prøver å samle de syngende.Bare en tanke..
Z

krøvel vellevold

Quote from: "Northside"Ellers litt artig med tjukk og feit og full-sangen. Slike sanger ble foreslått her inne for mange herrens år siden. Men igjen endte det med kommentarer som "vi er ikke LSK!!!!!". Men så starter en slik sang på tribunen, som meg og noen få andre i lang tid har ment vi savner, og vips så synger hele stadion med og halve byn.

Krøvel derimot, som er forkjemper mot slike sanger og alt som har med LSK å gjøre. Han var bombesikker på at DEN sangen aldri kom til å bli sunget fra mer en midtre del av hansa og litt felt z....

.


Det var kun Viking-kampen folk sang med på dette på hele stadion. På den kampen hadde jo folk hevet seg på hva det måtte være. Spørs om slike sanger er like pop på helt vanlige kamper.
Legg ned hele klubben!

smaalanda

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Northside"Ellers litt artig med tjukk og feit og full-sangen. Slike sanger ble foreslått her inne for mange herrens år siden. Men igjen endte det med kommentarer som "vi er ikke LSK!!!!!". Men så starter en slik sang på tribunen, som meg og noen få andre i lang tid har ment vi savner, og vips så synger hele stadion med og halve byn.

Krøvel derimot, som er forkjemper mot slike sanger og alt som har med LSK å gjøre. Han var bombesikker på at DEN sangen aldri kom til å bli sunget fra mer en midtre del av hansa og litt felt z....

.


Det var kun Viking-kampen folk sang med på dette på hele stadion. På den kampen hadde jo folk hevet seg på hva det måtte være. Spørs om slike sanger er like pop på helt vanlige kamper.



Det var vel kun Viking kampen generelt at HELE stadion sang...

Sangen slo virkelig ann og jooomet over hele Hansa på Lyn kampen så absolutt. Det ble en slager med en gang (noe jeg personlig ble overrasket over). Det var en slager ved første sekund uten tvil, selv har jeg litt skepsis mot at den blir en heelt suveren slager neste år så lenge vi ikke leder serien (ser ikke for meg at vi gjør det HELE tiden:P). Men tror absolutt denne sangen har en framtid. Det som er interessant her er at den sånn sang slo så godt ann. Det er HELT KLART at sånne sangen kan ha en framtid på Brann Stadion i lag med andre typer sanger, så lenge de inneholder KLAR TEKST og ikke mas på et latinsk. Her kan vi helt fint ha en blanding av disse to, selv om sanger av dette slaget må vel være av ganske bra kvalitet for å bli akseptert. Vi skal aldri gå over til å være forzaforza ultras på Brann Stadion, men en blanding av våre tradisjonsrike sanger, og mer av den typen pluss et par av den varienten som "tjokk og feit og full" representerer. Det går ann å synge en sang mer enn 2 ganger bare det ikke blir 20.
KMO!!!

YadaYada

Quote from: "kapteinen"Derfor har jeg tidligerere foreslått at representanter fra bataljonen kan holde av deler av tribunen som er forbeholdt de som kommer fra den puben som bataljonen er på.De er jo forbeholdt plasser så da burde det jo være en smal sak og holde igjen en del av tribunen.Vet de har mye å gjøre, men vi må prøve og tenke litt nytt.Det er vel en representant oppe på sikkerhetsmøte tidligere på dagen som bare kunne strukket en teip og gjerdet inn et par hundre stolrygger?Vet for eksempel at engen og lsk på borteturer flytter på folk på bortefeltet hvis man ikke helt greier å trøkke til så går lederene inn og prøver å samle de syngende.Bare en tanke..


Hvordan skal man holde av midtre delen av bortefeltet? Det er ikke praktisk gjennomførbart. Hvordan kan man vite hvem som synger da? "Alle" vil jo stå i kjernen uansett om de synger eller ikke.

Er det dem som kommer fra puben som skal være forbeholdt disse plassene? Skal barnefamilier ekskluderes fordi de ikke synger? Må man være bataljonsmedlem for å stå i dette feltet? Skal dette kontrolleres av noen?

Nei, skjønner hva du tenker. Men slik organisering fungerer bare ikke.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Det var kun Viking-kampen folk sang med på dette på hele stadion. På den kampen hadde jo folk hevet seg på hva det måtte være. Spørs om slike sanger er like pop på helt vanlige kamper.


Jeg vet at du liker å tro at folk er så dumme at de henger seg på hva som helst. Og at "Tjukk og feit og full" bare var en tilfeldighet og at det like gjerne kunne vært "Bæ bæ lille lam". Du om det...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "YadaYada"
Quote from: "kapteinen"Derfor har jeg tidligerere foreslått at representanter fra bataljonen kan holde av deler av tribunen som er forbeholdt de som kommer fra den puben som bataljonen er på.De er jo forbeholdt plasser så da burde det jo være en smal sak og holde igjen en del av tribunen.Vet de har mye å gjøre, men vi må prøve og tenke litt nytt.Det er vel en representant oppe på sikkerhetsmøte tidligere på dagen som bare kunne strukket en teip og gjerdet inn et par hundre stolrygger?Vet for eksempel at engen og lsk på borteturer flytter på folk på bortefeltet hvis man ikke helt greier å trøkke til så går lederene inn og prøver å samle de syngende.Bare en tanke..


Hvordan skal man holde av midtre delen av bortefeltet? Det er ikke praktisk gjennomførbart. Hvordan kan man vite hvem som synger da? "Alle" vil jo stå i kjernen uansett om de synger eller ikke.

Er det dem som kommer fra puben som skal være forbeholdt disse plassene? Skal barnefamilier ekskluderes fordi de ikke synger? Må man være bataljonsmedlem for å stå i dette feltet? Skal dette kontrolleres av noen?

Nei, skjønner hva du tenker. Men slik organisering fungerer bare ikke.


Hvis folk var så opptatt av stemningen burde de komme seg tidligere opp fra puben. Er ikke verre enn det!
Rød makt på Hansa

smaalanda

Quote from: "YadaYada"Hvordan skal man holde av midtre delen av bortefeltet? Det er ikke praktisk gjennomførbart. Hvordan kan man vite hvem som synger da? "Alle" vil jo stå i kjernen uansett om de synger eller ikke.

1. Er det dem som kommer fra puben som skal være forbeholdt disse plassene? 2. Skal barnefamilier ekskluderes fordi de ikke synger? 3. Må man være bataljonsmedlem for å stå i dette feltet? 4. Skal dette kontrolleres av noen?

Nei, skjønner hva du tenker. Men slik organisering fungerer bare ikke.


1. Nei
2. Sentrale posisjoner sentralt i bortefeltet ja.
3. Nei
4. Sikker ikke

Går det: Absolutt ikke.


Men at hele sentrale delen av bortefeltet er fult opp når du kommer en time før kamp av fjortisser og barefamilier minner det om helt i slutten av SS sin historie....
KMO!!!

kapteinen

Quote from: "YadaYada"
Quote from: "kapteinen"Derfor har jeg tidligerere foreslått at representanter fra bataljonen kan holde av deler av tribunen som er forbeholdt de som kommer fra den puben som bataljonen er på.De er jo forbeholdt plasser så da burde det jo være en smal sak og holde igjen en del av tribunen.Vet de har mye å gjøre, men vi må prøve og tenke litt nytt.Det er vel en representant oppe på sikkerhetsmøte tidligere på dagen som bare kunne strukket en teip og gjerdet inn et par hundre stolrygger?Vet for eksempel at engen og lsk på borteturer flytter på folk på bortefeltet hvis man ikke helt greier å trøkke til så går lederene inn og prøver å samle de syngende.Bare en tanke..


Hvordan skal man holde av midtre delen av bortefeltet? Det er ikke praktisk gjennomførbart. Hvordan kan man vite hvem som synger da? "Alle" vil jo stå i kjernen uansett om de synger eller ikke.

Er det dem som kommer fra puben som skal være forbeholdt disse plassene? Skal barnefamilier ekskluderes fordi de ikke synger? Må man være bataljonsmedlem for å stå i dette feltet? Skal dette kontrolleres av noen?

Nei, skjønner hva du tenker. Men slik organisering fungerer bare ikke.


Har ikke sagt noe om å holde midtre del av feltet ledig.Kan godt stå litt ut mot sidene.Tar man feks ullevåll kan man reservere litt av siden til de syngende, er ikke verre enn det.På Viking stadioen kan man ta øvre eller nedre del, Lerkendal tar vi høyre eller venstre del av svingen.
Om barnefamilier skal eksluderes?Nei, selvfølgelig ikke.Vil jeg ha barnefamiliene vekk fra de syngende supporterene?JA!Som oftest er det mer enn nok plasser til at de kan se godt og kose seg på kamp.Godt eksempel er Engen ifjor sommer, vet det var Norway cup samtidig, men det er sånn generellt.Knall stemning i zaras telt, full fyr på bussene oppover, kommer inn på stadioen, blir spredt rundt og leverer kanskje dårligste bidrag stemningsmessig noensinne.Og LSK året før der.
Hadde vi holdt av en del av siden når vi kom opp, ville situasjonen vært en helt annen.
Feltet skal ikke kontrolleres av noen, selvfølgelig vil det være noen som står der som ikke synger, men tenk om man hadde greid å få halvparten av barnefamiliene over på den ene siden hvor mye bedre stemning vi kunne skapt.Noen vil alltid komme samtidig og henge seg på.
Det er ikke umulig å få til dette.
Z

Tullpip

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Northside"Ellers litt artig med tjukk og feit og full-sangen. Slike sanger ble foreslått her inne for mange herrens år siden. Men igjen endte det med kommentarer som "vi er ikke LSK!!!!!". Men så starter en slik sang på tribunen, som meg og noen få andre i lang tid har ment vi savner, og vips så synger hele stadion med og halve byn.

Krøvel derimot, som er forkjemper mot slike sanger og alt som har med LSK å gjøre. Han var bombesikker på at DEN sangen aldri kom til å bli sunget fra mer en midtre del av hansa og litt felt z....

.


Det var kun Viking-kampen folk sang med på dette på hele stadion. På den kampen hadde jo folk hevet seg på hva det måtte være. Spørs om slike sanger er like pop på helt vanlige kamper.



Det var vel kun Viking kampen generelt at HELE stadion sang...

Sangen slo virkelig ann og jooomet over hele Hansa på Lyn kampen så absolutt. Det ble en slager med en gang (noe jeg personlig ble overrasket over). Det var en slager ved første sekund uten tvil, selv har jeg litt skepsis mot at den blir en heelt suveren slager neste år så lenge vi ikke leder serien (ser ikke for meg at vi gjør det HELE tiden:P). Men tror absolutt denne sangen har en framtid. Det som er interessant her er at den sånn sang slo så godt ann. Det er HELT KLART at sånne sangen kan ha en framtid på Brann Stadion i lag med andre typer sanger, så lenge de inneholder KLAR TEKST og ikke mas på et latinsk. Her kan vi helt fint ha en blanding av disse to, selv om sanger av dette slaget må vel være av ganske bra kvalitet for å bli akseptert. Vi skal aldri gå over til å være forzaforza ultras på Brann Stadion, men en blanding av våre tradisjonsrike sanger, og mer av den typen pluss et par av den varienten som "tjokk og feit og full" representerer. Det går ann å synge en sang mer enn 2 ganger bare det ikke blir 20.


Grunnen til at ALLE sang med på tjokk og feit og full er vel ganske enkelt at sangen består av fire - 4 - ord. Ikke akkurat verdens vanskeligste sang å plukke opp. Traff faktisk venner som aldri går på stadion, men som regel ser kamper på tv, etter lynkampen. De gikk å gaulet på tjokk og feit å full...

Dette er ikke ment hverkan positivt eller nagativt om sangen - bare at den er veldig lett å plukke opp å synge med på...

En annen ting man må tenke på er at folk flest (altså spv, hansa og gamle sitte) ikke tenker på om sangene er 'engelske' eller 'italienske'...

Xminator

Og der ligger generelt løsningen på en suksessfull sang på Stadion. Få ord, og der å skrike høyt blir belønnet mer enn å være sangteknisk suveren.

skb!

På bortebane har vi en lang vei å gå. Det mangler ikke på folk som vil synge, men disse står stort sett spredt utover. Det fungerer OK når feltet er høyt og tynt, da er det lettere å bli samstemt. På brede felt blir det mye rot, flere sanger som startet samtidig, og tilslutt et eneste kaos, i negativ forstand.

Selv om det ikke er sikkert det funker, kunne en ide ha vært å lage et banner med teksten:
Hjelp Bataljonen med å lage stemning!
De som ønsker å synge trekker inn mot midten, familier ut mot sidene.

Det handler jo ikke om at den jevne tilskuer ønsker å ødelegge, de vet faktisk ikke at de gjør det. Med litt rettledning burde det være mulig å samle de som skaper stemning.

Superjack

Kan noen stenge denne tråden?? Har ikke noe som helst med Hamburg kampen å gjøre lenger.

Tribunekultur har ikke så mye på denne å gjøre!
Brannsupporter.

Klaus_Brann

Quote from: "kapteinen"No må dere faen slutte med å rakke ned på stemningen på stadioen.Du skal ikke ha reist så mye rundt i Norges land før du skjønner at den eneste som kan måle seg med vår stemning er engen.På hjemmebane er vi suveren, MEN på bortebane er vi som oftest elendig.Dette pga veldig mye fylla, men det har jo alle lag problemer med så det kan ikke ligge der.Jeg har sagt tidligere at grunnen til at vi sjeldent greier å trøkke skikkelig til på bortebane er at alle utflyttede bergensere kommer på de forskjellige bortekampene, 2 timer før kamp med termos, tepper og kvikklunsj.Brann er popt og det må vi leve med.Ingenting galt med det men de sitter seg alltid midt på feltet og sprer alle de syngende supporterene som kommer fra diverse puber rundt en time før kampstart.Derfor har jeg tidligerere foreslått at representanter fra bataljonen kan holde av deler av tribunen som er forbeholdt de som kommer fra den puben som bataljonen er på.De er jo forbeholdt plasser så da burde det jo være en smal sak og holde igjen en del av tribunen.Vet de har mye å gjøre, men vi må prøve og tenke litt nytt.Det er vel en representant oppe på sikkerhetsmøte tidligere på dagen som bare kunne strukket en teip og gjerdet inn et par hundre stolrygger?Vet for eksempel at engen og lsk på borteturer flytter på folk på bortefeltet hvis man ikke helt greier å trøkke til så går lederene inn og prøver å samle de syngende.Bare en tanke..


Bra innlegg, og jeg er veldig enig med deg.
Det bør være mulig, og absolutt noe Bataljonen bør prøve å gjøre noe med neste sesong.
Mot Godset prøvde vi å samle noen syngende for å bedre trøkk (håpløs "tribune") og det gjorde det kanskje litt bedre, men vi ble ikke mange nok syngende for å skape den virkelig gode stemningen.

Hvis vi får samlet de syngende kan det spre seg ut i kantene til de som ikke pleier å tørre eller vegrer seg litt for å åpne kjeften.
På Tromsø-turen kom det to jenter i begynnelsen av 20-årene ved sia av oss før 2.omgang, og etter 2 min med synging flyttet de seg heldigvis, de virket litt "brydd" over all skrikinga og synginga.

Det sier seg selv at slike folk ikke akkurat er stemningsøkende midt blant de syngende, og det er mange slike på bortekamper.

Som du sier bør ikke dette være veldig vanskelig, det holder at en del av bortefeltet blir "reservert" de syngende...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "YadaYada"
Quote from: "kapteinen"Derfor har jeg tidligerere foreslått at representanter fra bataljonen kan holde av deler av tribunen som er forbeholdt de som kommer fra den puben som bataljonen er på.De er jo forbeholdt plasser så da burde det jo være en smal sak og holde igjen en del av tribunen.Vet de har mye å gjøre, men vi må prøve og tenke litt nytt.Det er vel en representant oppe på sikkerhetsmøte tidligere på dagen som bare kunne strukket en teip og gjerdet inn et par hundre stolrygger?Vet for eksempel at engen og lsk på borteturer flytter på folk på bortefeltet hvis man ikke helt greier å trøkke til så går lederene inn og prøver å samle de syngende.Bare en tanke..


Hvordan skal man holde av midtre delen av bortefeltet? Det er ikke praktisk gjennomførbart. Hvordan kan man vite hvem som synger da? "Alle" vil jo stå i kjernen uansett om de synger eller ikke.

Er det dem som kommer fra puben som skal være forbeholdt disse plassene? Skal barnefamilier ekskluderes fordi de ikke synger? Må man være bataljonsmedlem for å stå i dette feltet? Skal dette kontrolleres av noen?

Nei, skjønner hva du tenker. Men slik organisering fungerer bare ikke.


Klart det fungerer. Det er jo ikke snakk om et par hundre, men at i alle fall 40-50 stk syngende står samlet kommer garantert til å øke stemningen.
Sanggruppen kan her redde ryktet sitt:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

YadaYada

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "YadaYada"
Quote from: "kapteinen"Derfor har jeg tidligerere foreslått at representanter fra bataljonen kan holde av deler av tribunen som er forbeholdt de som kommer fra den puben som bataljonen er på.De er jo forbeholdt plasser så da burde det jo være en smal sak og holde igjen en del av tribunen.Vet de har mye å gjøre, men vi må prøve og tenke litt nytt.Det er vel en representant oppe på sikkerhetsmøte tidligere på dagen som bare kunne strukket en teip og gjerdet inn et par hundre stolrygger?Vet for eksempel at engen og lsk på borteturer flytter på folk på bortefeltet hvis man ikke helt greier å trøkke til så går lederene inn og prøver å samle de syngende.Bare en tanke..


Hvordan skal man holde av midtre delen av bortefeltet? Det er ikke praktisk gjennomførbart. Hvordan kan man vite hvem som synger da? "Alle" vil jo stå i kjernen uansett om de synger eller ikke.

Er det dem som kommer fra puben som skal være forbeholdt disse plassene? Skal barnefamilier ekskluderes fordi de ikke synger? Må man være bataljonsmedlem for å stå i dette feltet? Skal dette kontrolleres av noen?

Nei, skjønner hva du tenker. Men slik organisering fungerer bare ikke.


Klart det fungerer. Det er jo ikke snakk om et par hundre, men at i alle fall 40-50 stk syngende står samlet kommer garantert til å øke stemningen.
Sanggruppen kan her redde ryktet sitt:-)


Jeg har bare ikke tro på at å "reservere" plasser på bortefelt fungerer slik som han skriver innledningsvis. Hvem som skal få stå på disse 40-50 plassene? Sikkert flere som vil stå der enn det blir plass til. Er mange som synger litt men synes det er mest fett å stå midt der det skjer.

Mange av de tilreisende, spesielt med Bataljonsbussen kommer sikkert til å sette krav for å stå på dette feltet. Folk som drikker seg for fulle på puben før kampen og sovner, eller er meget redusert igjennom hele kampen. Synes du at disse skal få stå/sitte/sove på feltet, eller skal de bortvises til fordel for andre?
Dette feltet må da også ha da ha ledige plasser helt opp mot kampstart dersom majoriteten av Bataljonsbussen skal få plass.

Jeg er enig at de syngende må samles for å skape mer trøkk, men jeg er skeptisk till at ett reservert felt vil være løsningen.

Slik det er nå trekker jo folk automatisk mot midten når de vil være med i "sanggruppen". Slik fungerer det idag, og slik har det fungert på store-stå i alle år også. Når feltet på store-stå ble delt opp i kun Bataljonsmedlemmer så falt en god del av trøkket og spontaniteten. Selv om intensjonen var det motsatte.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Northside

YadaYada:

For det første så bør ikke de på bataljonen sin buss være førsteprioritert ettersom en god gjeng der alltid drikker seg på trynet før kamper (men selvsagt noen som klarer å holde et moderat nivå).

For det andre så tror ikke jeg fysisk avsperring av et felt på bortefeltet er svaret. Da får vi mest sannsynlig de problemene du nevner.

Det som kan gjøres er å gi klar beskjed og oppfordring på Bataljonen sin fremside før hver bortekamp om at midten av tribunen skal det synges. Man ser tross alt like bra, om ikke bedre (pga vinkelen) ved å stå litt på siden av tribunen, så hvorfor skal da familier sette seg i midten?
Vi må også være ivrig med å gi klar beskjed underveis i kampen at her skal det synges, folk som kun står med hendene i lommen kan trekke ut mot sidene.
Før kampen kan man eventuelt forklare familier osv. at i midten skal det synges og sånn og sånn.

Gjør vi dette igjen og igjen hver eneste bortekamp så vil folk respektere det og forstå det, akkurat slik det var på storestå før i tiden. Man trakk ikke inn i midten der for å stå med hendene i lommen. Skulle man se kamp så stod man på sidene.

Vi har prøvd en gjeng å samle oss på enkelte bortekamper dette året, men vi burde kanskje vært litt mer ivrig å dradd mer flere. Mot FKK var vi en god gjeng som fikk til god stemning (så hjalp jo selvsagt resultatet).

Ricky

Quote from: "Tullpip"Grunnen til at ALLE sang med på tjokk og feit og full er vel ganske enkelt at sangen består av fire - 4 - ord.



Fem ord, faktisk :)

Utmedsnolken

Quote from: "YadaYada"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "YadaYada"
Quote from: "kapteinen"Derfor har jeg tidligerere foreslått at representanter fra bataljonen kan holde av deler av tribunen som er forbeholdt de som kommer fra den puben som bataljonen er på.De er jo forbeholdt plasser så da burde det jo være en smal sak og holde igjen en del av tribunen.Vet de har mye å gjøre, men vi må prøve og tenke litt nytt.Det er vel en representant oppe på sikkerhetsmøte tidligere på dagen som bare kunne strukket en teip og gjerdet inn et par hundre stolrygger?Vet for eksempel at engen og lsk på borteturer flytter på folk på bortefeltet hvis man ikke helt greier å trøkke til så går lederene inn og prøver å samle de syngende.Bare en tanke..


Hvordan skal man holde av midtre delen av bortefeltet? Det er ikke praktisk gjennomførbart. Hvordan kan man vite hvem som synger da? "Alle" vil jo stå i kjernen uansett om de synger eller ikke.

Er det dem som kommer fra puben som skal være forbeholdt disse plassene? Skal barnefamilier ekskluderes fordi de ikke synger? Må man være bataljonsmedlem for å stå i dette feltet? Skal dette kontrolleres av noen?

Nei, skjønner hva du tenker. Men slik organisering fungerer bare ikke.


Klart det fungerer. Det er jo ikke snakk om et par hundre, men at i alle fall 40-50 stk syngende står samlet kommer garantert til å øke stemningen.
Sanggruppen kan her redde ryktet sitt:-)


Jeg har bare ikke tro på at å "reservere" plasser på bortefelt fungerer slik som han skriver innledningsvis. Hvem som skal få stå på disse 40-50 plassene? Sikkert flere som vil stå der enn det blir plass til. Er mange som synger litt men synes det er mest fett å stå midt der det skjer.

Mange av de tilreisende, spesielt med Bataljonsbussen kommer sikkert til å sette krav for å stå på dette feltet. Folk som drikker seg for fulle på puben før kampen og sovner, eller er meget redusert igjennom hele kampen. Synes du at disse skal få stå/sitte/sove på feltet, eller skal de bortvises til fordel for andre?
Dette feltet må da også ha da ha ledige plasser helt opp mot kampstart dersom majoriteten av Bataljonsbussen skal få plass.

Jeg er enig at de syngende må samles for å skape mer trøkk, men jeg er skeptisk till at ett reservert felt vil være løsningen.

Slik det er nå trekker jo folk automatisk mot midten når de vil være med i "sanggruppen". Slik fungerer det idag, og slik har det fungert på store-stå i alle år også. Når feltet på store-stå ble delt opp i kun Bataljonsmedlemmer så falt en god del av trøkket og spontaniteten. Selv om intensjonen var det motsatte.


For best mulig stemning, så burde bussene kjøre fra Bergen i 6-7 tiden på kampdagen og komme frem 2 timer før kampstart. Ingen får tid til å drikke seg sørpefull på den tiden. De gangene jeg har vært på bortetur med buss, drakk folk før bussen, gjennom hele natten og helt frem til kampstart. På kampen var stemningen elendig, på festen etter kampen var stemningen i taket, før alle sovnet på bussen på vei hjem. Mange er like mye på tur for festing og det sosiale som selve fotballkampen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: "Northside"
Det som kan gjøres er å gi klar beskjed og oppfordring på Bataljonen sin fremside før hver bortekamp om at midten av tribunen skal det synges. Man ser tross alt like bra, om ikke bedre (pga vinkelen) ved å stå litt på siden av tribunen, så hvorfor skal da familier sette seg i midten?


Det mest innlysende her må jo være at den syngende gjengen stiller seg litt på siden. Man slipper å hive vekk folk, og man ser sågar litt bedre...
Rød makt på Hansa

kapteinen

Quote from: "YadaYada"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "YadaYada"
Quote from: "kapteinen"Derfor har jeg tidligerere foreslått at representanter fra bataljonen kan holde av deler av tribunen som er forbeholdt de som kommer fra den puben som bataljonen er på.De er jo forbeholdt plasser så da burde det jo være en smal sak og holde igjen en del av tribunen.Vet de har mye å gjøre, men vi må prøve og tenke litt nytt.Det er vel en representant oppe på sikkerhetsmøte tidligere på dagen som bare kunne strukket en teip og gjerdet inn et par hundre stolrygger?Vet for eksempel at engen og lsk på borteturer flytter på folk på bortefeltet hvis man ikke helt greier å trøkke til så går lederene inn og prøver å samle de syngende.Bare en tanke..


Hvordan skal man holde av midtre delen av bortefeltet? Det er ikke praktisk gjennomførbart. Hvordan kan man vite hvem som synger da? "Alle" vil jo stå i kjernen uansett om de synger eller ikke.

Er det dem som kommer fra puben som skal være forbeholdt disse plassene? Skal barnefamilier ekskluderes fordi de ikke synger? Må man være bataljonsmedlem for å stå i dette feltet? Skal dette kontrolleres av noen?

Nei, skjønner hva du tenker. Men slik organisering fungerer bare ikke.


Klart det fungerer. Det er jo ikke snakk om et par hundre, men at i alle fall 40-50 stk syngende står samlet kommer garantert til å øke stemningen.
Sanggruppen kan her redde ryktet sitt:-)


Jeg har bare ikke tro på at å "reservere" plasser på bortefelt fungerer slik som han skriver innledningsvis. Hvem som skal få stå på disse 40-50 plassene? Sikkert flere som vil stå der enn det blir plass til. Er mange som synger litt men synes det er mest fett å stå midt der det skjer.

Mange av de tilreisende, spesielt med Bataljonsbussen kommer sikkert til å sette krav for å stå på dette feltet. Folk som drikker seg for fulle på puben før kampen og sovner, eller er meget redusert igjennom hele kampen. Synes du at disse skal få stå/sitte/sove på feltet, eller skal de bortvises til fordel for andre?
Dette feltet må da også ha da ha ledige plasser helt opp mot kampstart dersom majoriteten av Bataljonsbussen skal få plass.

Jeg er enig at de syngende må samles for å skape mer trøkk, men jeg er skeptisk till at ett reservert felt vil være løsningen.

Slik det er nå trekker jo folk automatisk mot midten når de vil være med i "sanggruppen". Slik fungerer det idag, og slik har det fungert på store-stå i alle år også. Når feltet på store-stå ble delt opp i kun Bataljonsmedlemmer så falt en god del av trøkket og spontaniteten. Selv om intensjonen var det motsatte.


Trenger ikke å være medlem av bataljonen for å stå på feltet, det skal være et sangfelt, ikke et bataljonsfelt.Løser selvfølgelig ikke alle problemene, men greier vi å få familiene til å sitte mer samlet så er vi kommet veldig langt.Det kommer garantert ti å stå folk der som ikke synger men poenget er å få vekk så mange som mulig.Og en familie som kanskje er på sin første kamp utenfor Bergen er ikke inne på bataljonen sine sider og oppdaterer seg.De kommer på kampen og setter seg, ingen som vil ta det negativt opp en del er reservert til syngende.
Z

Klaus_Brann

Quote from: "Northside"YadaYada:

Det som kan gjøres er å gi klar beskjed og oppfordring på Bataljonen sin fremside før hver bortekamp om at midten av tribunen skal det synges. Man ser tross alt like bra, om ikke bedre (pga vinkelen) ved å stå litt på siden av tribunen, så hvorfor skal da familier sette seg i midten?
Vi må også være ivrig med å gi klar beskjed underveis i kampen at her skal det synges, folk som kun står med hendene i lommen kan trekke ut mot sidene.
Før kampen kan man eventuelt forklare familier osv. at i midten skal det synges og sånn og sånn.

Gjør vi dette igjen og igjen hver eneste bortekamp så vil folk respektere det og forstå det, akkurat slik det var på storestå før i tiden. Man trakk ikke inn i midten der for å stå med hendene i lommen. Skulle man se kamp så stod man på sidene.


Nå er vel det slik at mange av disse nevnte familiene bor i områdene rundt bortearenaene, og at de kun er sånn middels interessert i Brann, og da ser jeg det ikke som kjempesannsynlig at de leser på Bataljonen.no...
Det er kanskje en start, men jeg tror ikke det når målgruppen.

Forklare familiene?Skal en utsendt fra Bataljonen gå rundt å forklare de ståa?Tviler på dette her fungerer spesielt bra, men at noe må gjøres er vi enige om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Utmedsnolken"
For best mulig stemning, så burde bussene kjøre fra Bergen i 6-7 tiden på kampdagen og komme frem 2 timer før kampstart. Ingen får tid til å drikke seg sørpefull på den tiden. De gangene jeg har vært på bortetur med buss, drakk folk før bussen, gjennom hele natten og helt frem til kampstart. På kampen var stemningen elendig, på festen etter kampen var stemningen i taket, før alle sovnet på bussen på vei hjem. Mange er like mye på tur for festing og det sosiale som selve fotballkampen.


Det er jo akkurat det samme som kommer til å skje med dette her. Noen få drikker hele nattan, og fortsetter på bussen, og tar nachspielet når vi kommer frem.

Eller så begynner de å drikke på bussen og man rekker fint å bli god og full på en 6-7 timers busstur...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Hva med å dyrke det bergenspublikummet er best til, nemlig impulsivitet?

Nixon

Quote from: "Klaus_Brann"Forklare familiene?Skal en utsendt fra Bataljonen gå rundt å forklare de ståa?Tviler på dette her fungerer spesielt bra, men at noe må gjøres er vi enige om.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Klaus_Brann"Forklare familiene?Skal en utsendt fra Bataljonen gå rundt å forklare de ståa?Tviler på dette her fungerer spesielt bra, men at noe må gjøres er vi enige om.


Jeg mener ikke at det er hovedproblemet, men det sier seg jo selv at det ikke er stemningsøkende når masse barnefamilier sitter spredt.

Det er at vi står spredt som er problemet, akkurat som på SS i sin tid, da "sangfelt" med store røde bokstaver ble malt på bakken.
Vi må stå sammen, og noen må organisere det slik at de som er interessert i å synge står samlet.

Monzilla: Har du vært på bortekamp?Det er sjelden jeg er veldig stolt over stemningen vi skaper, eller mangelen på stemning. Det startes sanger i hytt og pine, fra den ene siden og fra den andre, og det er sjelden at man får "alle" med pga. at det ofte er to sanger samtidig, eller at de overlapper hverandre, og folk ikke vet helt hvilken de skal synge med på..Håpløst.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Klaus_Brann"Forklare familiene?Skal en utsendt fra Bataljonen gå rundt å forklare de ståa?Tviler på dette her fungerer spesielt bra, men at noe må gjøres er vi enige om.


Jeg mener ikke at det er hovedproblemet, men det sier seg jo selv at det ikke er stemningsøkende når masse barnefamilier sitter spredt.

Det er at vi står spredt som er problemet, akkurat som på SS i sin tid, da "sangfelt" med store røde bokstaver ble malt på bakken.
Vi må stå sammen, og noen må organisere det slik at de som er interessert i å synge står samlet.


Jeg mente ikke at du skylder på barnefamiliene. Det var det andre som gjorde. For du har rett i at problemet er at vi står spredt. Og det er svært sjelden at det er plassen som er problemet.

Kanskje dette skal være et av hovedfokusene til Bataljonen neste år? At de skal prøve å organisere mer på borteturene. Det må jo være en hel gjeng som er arbeidsledige nå som sanggruppen er nedlagt...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Jeg mente ikke at du skylder på barnefamiliene. Det var det andre som gjorde. For du har rett i at problemet er at vi står spredt. Og det er svært sjelden at det er plassen som er problemet.

Kanskje dette skal være et av hovedfokusene til Bataljonen neste år? At de skal prøve å organisere mer på borteturene. Det må jo være en hel gjeng som er arbeidsledige nå som sanggruppen er nedlagt...


Okei. Veldig sjelden plassen som er problemet ja.
Ja, her har Bataljonen en utfordring som jeg håper de tar tak i...Jeg har allerede foreslått dette at den berømte sanggruppen her kan rette opp ryktet sitt, og som du sier, de er jo arbeidsledige hele gjengen nå, og de kan forhåpentligvis utrette mirakler slik som i fjor:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up