• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Når blir feiringen, mandag eller lørdag 20?

Started by ProphetSe7en, October 07, 2007, 22:12:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ProphetSe7en

Jeg er litt forvirret her. Vil ikke det normale tidspunkt for feiring av gullet være når vi har sikret det 100% sikkert og det ikke er noen mulighet for å bli tatt igjen av andre?

På tv snakker de jo ikke om annet enn festen i morgen om vi slår lyn, men smaker ikke feste mye bedre når medaljen er på plass?

Hva tenker folk, er det i morgen det tar av?

The Boss

www.brann.no

Festen blir når vi har sikret det 100%, mest sannsynlig da lør. 20 denne måneden etter aafk matchen

paf

Quote from: "svortevik"Jeg er litt forvirret her. Vil ikke det normale tidspunkt for feiring av gullet være når vi har sikret det 100% sikkert og det ikke er noen mulighet for å bli tatt igjen av andre?

På tv snakker de jo ikke om annet enn festen i morgen om vi slår lyn, men smaker ikke feste mye bedre når medaljen er på plass?

Hva tenker folk, er det i morgen det tar av?

Brannmus

Media har de siste tre ukene prøvd å si at gullet er i boks, og at bergenserne kan begynne feiringen sin etter hver kamp. De skal selvfølgelig prøve å gjøre hver kamp til noe større enn det den er.

Kampen mot Lyn er ikke vunnet på forhånd, og selv om vi vinner den, så vil serien ikke være avgjort.

Akkurat nå har vel faktisk fire lag fortsatt en teoretisk sjanse til å ta gull. Etter i morgen kan det være nede i to. Gullet feires ikke før det kun er ett lag som kan gå av med seieren. Forhåpentligvis blir dette etter Aalesund-kampen.

Truls

Det vil bli et antiklimaks om folk feirer gullet imorgen... Da ville vi gjort oss til latter for en hel verden. Vent med feiringen til gullet er 100% sikkert, men selvfølgelig vil det være en del idioter ute imorgen som skal feire gullet.

Får bare håpe det ikke blir tatt opp i media...
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Brannmus

Ja, tenk deg historiene.. Tusenvis av gale Brann-supportere som feirer på Torgallmenningen etter seieren mot Lyn. Vi har tatt gullet for gitt, så går vi på tidenes smell og ser oss selv stå å feire i årevis etterpå.

En større ydmykelse kan jeg nesten ikke tenke meg, og det da oppå den ubeskrivelig bitterheten over å ha gitt fra oss en trygg ledelse på sensasjonell måte.

Nei, feir seieren, OM den faktisk kommer, men hold litt igjen.. Gullet ska hem, men la oss ikke ta festen før vi har det trygt plassert i hendene.

minibussen

Vi har 3 tap i hele årets serie, vil med seier mot Lyn lede med 9 poeng og minst 11 plussmål på lag 2. Vi er hjemme og vi har ventet lenge, popkal og medaljer ville vi uansett ikke fått i morgen, dette er perfekt for å vise at i Bergen der er vi rablende glade i Brann og fester mest og best 8)

Vil være synd å kun la Norge se 1 fest fra oss, det skal festes sammenhengende til siste serierunde, HVIS det blir seier i morgen da, hehe :lol:



Vi blir mobbet for vi er som oftest seriemestre i Mars og April, men denne gangen er alle enig i at vi er best, egentlig. Gi gass, ikke skuff de som mener vi er ett eget folkeslag :P
e beste tipsene til langoddsen:

http://www.nettips.no

Brannmann rob

Quote from: "Truls"Det vil bli et antiklimaks om folk feirer gullet imorgen... Da ville vi gjort oss til latter for en hel verden. Vent med feiringen til gullet er 100% sikkert, men selvfølgelig vil det være en del idioter ute imorgen som skal feire gullet.

Får bare håpe det ikke blir tatt opp i media...


En del idioter som skal feire gullet? Kem e du til å kalle folk idioter etter då? Folk kan vel feire når og hva de vil uten at de er idioter. Men vi kan jo ikke feire at gullet kom hem, vi kan feire at gullet er praktisk talt i boks...

Nixon

Quote from: "Brannmus"Ja, tenk deg historiene.. Tusenvis av gale Brann-supportere som feirer på Torgallmenningen etter seieren mot Lyn. Vi har tatt gullet for gitt, så går vi på tidenes smell og ser oss selv stå å feire i årevis etterpå.


På en annen side har vi fått oss en fest. Og opprettholdt myten om oss. Så ikke så galt at det ikke er godt for noe!:)
Rød makt på Hansa

Charmless Man

Med seier mot Lyn så er vi mestre i praksis, så det blir nok en solid feiring. Men den aller største feiring blir naturligvis når det er sikret 100%.
Ladish on the Foot

Truls

Brannmann rob så du feirer bursdagen din i juni når du har bursdag i januar? Det ville jo selvfølgelig ikke sett dumt ut siden folk må da kunne feire hva de vil når de vil! Vi lever jo i et fritt land!
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Brannmann rob

Du e den typen ja... Drit i det, du har rett Truls. Jævla idioter som feirer gullet når Stabæk kan få bedre målforskjell enn brann med å vinne alle kampene og brann må tape alle sine, at de har mye dårligere målforskjell driter vi i. Tror vi heller får nøye oss med en ekstra sukkerbit i kaffen hvis det blir seier over Lyn..


Stoffi

Dårlig timing, jeg begynner i ny helgejobb neste helg, taxisjåfør. Men jeg vil heller få sparken enn å gå glipp av gullfesten, det skjer kanskje bare en gang i livet for alt jeg vet, og vi har ventet i mange, lange år.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!


The Boss

De som "frykter" at gullet ryker med SEIER mot lyn bør få seg noe nerveberoligende, for de kan ikke ha det helt bra med seg sjøl. Konkurrentene våre snubler i hytt og pine, mens vi vinner (nesten) hele tiden. Så koffor i alle dager skal gullet ryke med 3 kamper igjen, og 9p og målforskjell til 2 plass?

Og en ting til han som kaller folk som fester i måren for idioter: idiot kan du være sjøl! Vinner vi i måren skal hvertfall eg bidra til å sitte Bergen i Brann!!!

Xminator

Quote from: "paf"
Quote from: "svortevik"Jeg er litt forvirret her. Vil ikke det normale tidspunkt for feiring av gullet være når vi har sikret det 100% sikkert og det ikke er noen mulighet for å bli tatt igjen av andre?

På tv snakker de jo ikke om annet enn festen i morgen om vi slår lyn, men smaker ikke feste mye bedre når medaljen er på plass?

Hva tenker folk, er det i morgen det tar av?


Eventuelt feste fra i kveld til jul.

piraya

Dette er jo å banne i kirken osv, men er det noen som har vurdert tanken på at vi kanskje ikke vinner kampen mot Lyn? Det er vel enda en rundt 30% sjanse for det, kjempeform eller ikke..

Får ikke så mye med meg om dekningen om dagen, men det jeg har sett på nett etc, så virker det jo som om alle tar for gitt at Brann vinner mot Lyn, men de vinner ikke 10 av 10 sånne kamper heller..

Exim

Angående medaljer. Blir medalje utdelingen foretatt på Aalesund kampen eller prøver NFF å ligge det til nærmeste hjemme-kamp?

Klaus_Brann

Quote from: "piraya"Dette er jo å banne i kirken osv, men er det noen som har vurdert tanken på at vi kanskje ikke vinner kampen mot Lyn? Det er vel enda en rundt 30% sjanse for det, kjempeform eller ikke..

Får ikke så mye med meg om dekningen om dagen, men det jeg har sett på nett etc, så virker det jo som om alle tar for gitt at Brann vinner mot Lyn, men de vinner ikke 10 av 10 sånne kamper heller..


For å si det sånn, du kan få greit betalt om du setter pengene dine på Lyn og de vinner...
De har 9 i odds på betsson...Drøyt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

RC


Kararay

Quote from: "Badegjest"


Friele har gått ut i media i dag og sagt at det blir storskjerm Hver kamp
fremover...

Quote from: "Exim"Angående medaljer. Blir medalje utdelingen foretatt på Aalesund kampen eller prøver NFF å ligge det til nærmeste hjemme-kamp?


Så sant gullet er 100% i boks så får vi det etter Viking kampen.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Superjack

Vi får bare uavgjort i dag, så vi må uansett vente til neste lørdag.
Brannsupporter.

RC

Quote from: "Superjack"Vi får bare uavgjort i dag, så vi må uansett vente til neste lørdag.

Bruiser

Det blir 3 poeng mot AaFK. Det har eg som intensjon å vedde mange penger på.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

RC

Quote from: "Bruiser"Det blir 3 poeng mot AaFK. Det har eg som intensjon å vedde mange penger på.

Stoffi

Det spiller ikke så stor rolle lenger om vi vinner eller taper, gullet får vi omtrent uansett. :)

Og personlig ble jeg glad når jeg så at Aalesundkampen er om 2 uker, ikke 1 uke da jeg skal kjøre taxi. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Gullfeiringen er blitt utsatt til etter jul for ikke å kollidere med julebordsesongen. Dessuten var det en del som ikke kunne være med fordi de er travelt opptatt med jobb, overtid og presangkjøp fremover. Vi tar sikte på første torsdag i januar. Passer det for alle da? Eller kolliderer det kanskje med siste hopprennet i den tysk-østerriske hoppuken?
Legg ned hele klubben!

RC

Quote from: "krøvel vellevold"Gullfeiringen er blitt utsatt til etter jul for ikke å kollidere med julebordsesongen. Dessuten var det en del som ikke kunne være med fordi de er travelt opptatt med jobb, overtid og presangkjøp fremover. Vi tar sikte på første torsdag i januar. Passer det for alle da? Eller kolliderer det kanskje med siste hopprennet i den tysk-østerriske hoppuken?


Jeg er på ferie i januar. Mulig å ta hensyn til det?

atlascopo

håper gullet først blir 100% klart etter Viking kampen. Da eg er vekkreist helgen mot Aalesund.

Men Fest i kveld blir det hvertfall på meg med 3 poeng.

atlascopo

hva om brann vinner i dag. Og leder med 9 poeng til neste runde. Da spiller Brann om Lørdagen. Hvis de taper den, kan gullet alikavel bli klart søndag klokken 8, når viking slår eller såiller uavgjort mot Stabæk. Når blir feiring da?

Brannmus

Sekundet dommeren blåser av kampen mellom Viking og Stabæk tipper jeg.. Da trekker folk ut i gatene, og spillerne blir vel samlet sammen og fraktet til sentrum.


Snublefot

jeg må bare finne ut hvilken helg jeg burde ta i bergen.. om jeg skal komme opp helgen vi spiller borte mot ålesund og dermed være med på festen når vi vet vi har tatt gull, eller om jeg skal komme og se kampen mot viking og være med på festen etter kampen når vi har mottatt pokal...

vanskelig valg.. kan ikke være med begge helgene..

gitarbroiler

Quote from: "Snublefot"jeg må bare finne ut hvilken helg jeg burde ta i bergen.. om jeg skal komme opp helgen vi spiller borte mot ålesund og dermed være med på festen når vi vet vi har tatt gull, eller om jeg skal komme og se kampen mot viking og være med på festen etter kampen når vi har mottatt pokal...

vanskelig valg.. kan ikke være med begge helgene..


Den er vanskelig ja. Blir som å velge mellom 2 hundrelapper, eller 1 200 lapp :-)

Snublefot

Quote from: "gitarbroiler"
Quote from: "Snublefot"jeg må bare finne ut hvilken helg jeg burde ta i bergen.. om jeg skal komme opp helgen vi spiller borte mot ålesund og dermed være med på festen når vi vet vi har tatt gull, eller om jeg skal komme og se kampen mot viking og være med på festen etter kampen når vi har mottatt pokal...

vanskelig valg.. kan ikke være med begge helgene..


Den er vanskelig ja. Blir som å velge mellom 2 hundrelapper, eller 1 200 lapp :-)

hehe.. og du gjorde ikke valget lettere for meg der=)

Hvilken dag blir det størst feiring og mest galskap da?  Jeg vil være i Bergen når hele byen står på hodet...

RC

Alle som kommer fra andre steder må vel komme etter Viking kampen vel?
Det er vel da spillerene skal samles og "vise" oss pokalen. Blir ikke fest før det for min del. Da er det helt "offisielt", med det synlige beviset.

Da er også hele byen samlet! Alle vil se Brann med pokalen, så det er da den store festen blir regner jeg med.

Nixon

Quote from: "RC"Alle som kommer fra andre steder må vel komme etter Viking kampen vel?
Det er vel da spillerene skal samles og "vise" oss pokalen. Blir ikke fest før det for min del. Da er det helt "offisielt", med det synlige beviset.

Da er også hele byen samlet! Alle vil se Brann med pokalen, så det er da den store festen blir regner jeg med.
Rød makt på Hansa

RC

Quote from: "Nixon"
Quote from: "RC"Alle som kommer fra andre steder må vel komme etter Viking kampen vel?
Det er vel da spillerene skal samles og "vise" oss pokalen. Blir ikke fest før det for min del. Da er det helt "offisielt", med det synlige beviset.

Da er også hele byen samlet! Alle vil se Brann med pokalen, så det er da den store festen blir regner jeg med.


Det blir nok sånn ja. Men det blir ikke det samme uten pokalen.
Enig at opptøyene er den kvelden vi vinner, men noe organisert feiring burde det ikke vært uten noe pokal. Det blir for dumt.

Hvor ellers i verden skjer det?

Truls

Nå har jo vi solgt skinnet før bjørnen er skutt. Denne optimismen om at vi vinner mot både Lyn og Aafk uten tvil minner vel litt om en del av de gamle fellene man har gått i?

Minner om at den kampen Brann har tapt i høst var mot VIF og da lå VIF 20 poeng bak oss...
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

bulldog

Quote from: "RC"Det blir nok sånn ja. Men det blir ikke det samme uten pokalen.
Enig at opptøyene er den kvelden vi vinner, men noe organisert feiring burde det ikke vært uten noe pokal. Det blir for dumt.

Hvor ellers i verden skjer det?


er ikke det hele poenget ! at det er bare i Bergen vi gjør det sånn? uansett bør det bli feiring begge helgene. den største feiringen bør bli på stadion under og etter viking kampen da pokalen skal deles ut. å lage stor  fest med porsesjon gjennom byn uten pokalen blir ikke like stilig.
bulldog

gitarbroiler

Quote from: "Truls"Nå har jo vi solgt skinnet før bjørnen er skutt. Denne optimismen om at vi vinner mot både Lyn og Aafk uten tvil minner vel litt om en del av de gamle fellene man har gått i?

Minner om at den kampen Brann har tapt i høst var mot VIF og da lå VIF 20 poeng bak oss...


Med fare for å gjenta meg selv:

Med SEIER mot Lyn i kveld, så feirer jeg det som seriegull. Uavgjort så vil nervene være i spenning til neste lørdag, og med tap så vil nervene være i spenning minst til neste søndag.

Med andre ord: Kun SEIER i dag gir grunn for feiring...

Stoffi

Blir ingen skikkelig feiring før vi er kåret til seriemester. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

RC

Quote from: "bulldog"
Quote from: "RC"Det blir nok sånn ja. Men det blir ikke det samme uten pokalen.
Enig at opptøyene er den kvelden vi vinner, men noe organisert feiring burde det ikke vært uten noe pokal. Det blir for dumt.

Hvor ellers i verden skjer det?


er ikke det hele poenget ! at det er bare i Bergen vi gjør det sånn? uansett bør det bli feiring begge helgene. den største feiringen bør bli på stadion under og etter viking kampen da pokalen skal deles ut. å lage stor  fest med porsesjon gjennom byn uten pokalen blir ikke like stilig.


At det er bare her vi gjør det sånn betyr ikke at vi ikke kan tenke logisk.

Men enig i at feiringen skal være før, under og etter Viking kampen.

RC

Quote from: "Stoffi"Blir ingen skikkelig feiring før vi er kåret til seriemester. :)


Med pokal!

krøvel vellevold

Vi bør helst ikke avgjøre gullet før på over-overtid i siste kampen! Helst etter å ha lagt under 5-0 kvarteret før slutt, men vi scorer seks mål og vinner 6-5. Ellers blir det en skikkelig nedtur å vinne gull. Blir det regnvær når vi skal feire gull, så kan vi like gjerne vente til neste år. ALT må være HELT perfekt, ellers blir det ikke å vinne på ordentlig!
Legg ned hele klubben!

Falken

Folk må jekke seg ned. Med tap i dag og mot Aalesund kan det stå likt.
Jeg skal ikke ha på meg at jeg dreit meg ut og feiret gullet for tidlig.
Med seier i kveld ser det bedre ut.


Brannforalltid

Hvordan du kan få det til å stå likt om vi skulle tape både mot Lyn og Aalesund er en gåte...
Viking og Stabæk får ikke bonuskamper for å ta oss igjen..
Selv med tap i begge disse, har vi MINST 3 poengs luke fortsatt, og det skjer bare ikke
Jeg er i Bergen helgen 19.-21. oktober og har så ikke mulighet før helgen i november..
Jeg og er usikker på når den STORE festen er! Dette SKAL man ha med seg
ed supportherhilsen
Kristian Georg Moe
Initiativtaker
Brann Bataljonen Sør
http://home.no.net/bbsor

BrannSupporter

Selv har jeg allerede ordnet det slik at jeg kan komme til Bergen alle helgene fremover, er også her nå. Har helgardert meg, for gullfesten vil jeg ikke gå glipp av!

Go Up