• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2008

Started by Lurkin, October 05, 2007, 19:01:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Er det ikke sånn at man betaler for 11 kamper når man kjøper partoutkort? Mener prisen på øvre Hansa i fjor var 2450, og altså en økning på ca 50 kr pr kamp til neste år. Ganske drøyt om du spør meg, og det kommer nok til å bli litt oppstyr om en stund når prisene blir offentliggjort. (Om de ikke allerede har blitt det?)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Endre

Det er 13 kamper i året, hvorav 2 er gratis ved partoutkort.
Dvs at prisen i 2008 blir 270 per kamp, på en kortside.
Det er et stort sprang for oss som betalte 980,- for partoutkort med studentpris i 2005!

HeiaBrann!

Det er altfor dyrt for noen å kjøpe partoutkort. Brann burde skamme seg over hvordan de suger ut penger av suporterene.

Northside

Skal si man må betale i dyre dommer for at laget vi elsker endelig gjør det bra.

Forbanna pakk hele administrasjonen.

Willy Wonka

Her må man sette opplevelse opp mot pris.
Stavanger aftenblad laget for litt siden en sammeligning mellom det å gå på Viking Stadion og det å gå på revy. Det å gå på fotballkamp var definetivt billigst.

Så hvis man ser en Brann-kamp som et kulturarrangement så er det billig i forhold til andre av slagsen.

Hvis man mener et er for dyrt får man gå får TV2 Sumo, eller Ut i Naturen på NRK. Valget er enkelt.

For meg er det ikke værre enn å kutte ut et par turer på byen, så vips er partoutkortet "inntjent". Det handler om prioriteringer.

Endre

Quote from: "Willy Wonka"
Hvis man mener et er for dyrt får man gå får TV2 Sumo, eller Ut i Naturen på NRK. Valget er enkelt.

For meg er det ikke værre enn å kutte ut et par turer på byen, så vips er partoutkortet "inntjent". Det handler om prioriteringer.

Det handler ikke bare om "din" mulighet til å gå på stadion, det handler om å nå en smertegrense der prisen er så høy at folk holder seg hjemme.
Da vil støtten til laget bli svekket, både økonomisk og rent stemningsmessig. Og vi vet alle at den største støtten til laget kommmer ikke fra VIP-plassene, men derimot fra områdene med lavest billettpris. Ergo er det viktig, også sportslig, at Brann ikke priser seg så høyt at de mister tilskuere.

Og som jeg sa tidligere, er prisen nå så høy at mange nok ville droppet sesongkort hadde det ikke vært for frykten for å miste viktige kamper.
Når stadion blir utbygd til 22.000, og det igjen blir vanlig å kunne kjøpe enkeltbilletter, så tror jeg Brann risikerer et fall i salg av partoutkort.
Dette pga kombinasjonen høy pris, og bedre tilgjengelighet på billetter.

Ricky

Quote from: "Willy Wonka"Her må man sette opplevelse opp mot pris.
Stavanger aftenblad laget for litt siden en sammeligning mellom det å gå på Viking Stadion og det å gå på revy. Det å gå på fotballkamp var definetivt billigst.


Idiotisk sammenligning. Hvem ser en revy 20 ganger på et halvt år? Blir som å sammenligne literprisen på bensin og melk, uten å ta forbruket i betraktning. Har du råd til melk, så har du også råd til bensin.. handler bare om prioriteringer.

Erlend

Begynner folk å klare å kjøpe kortene sine eller?? sliter fortsatt med feilmeldingen her

dudo

Jeg har kjøpt for meg og på kontoen til en annen helt uproblematisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alzheimer/Silverspurs

Sliter fortsatt! Satsar på det går seg til!

dudo

Selvsagt går det seg til, om Tøsse eller Jæger personlig må ønske deg velkommen til hver kamp og gå god for betalingen din. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

Hæ? har ikke fått en drit enda jeg :S

Kent

fÃ¥r bare opp en tekst etter at jeg har lagt det i handlekurven..  noen som har kommet seg rundt dette?

Willy Wonka

Quote from: "Endre"
Quote from: "Willy Wonka"
Hvis man mener et er for dyrt får man gå får TV2 Sumo, eller Ut i Naturen på NRK. Valget er enkelt.

For meg er det ikke værre enn å kutte ut et par turer på byen, så vips er partoutkortet "inntjent". Det handler om prioriteringer.

Det handler ikke bare om "din" mulighet til å gå på stadion, det handler om å nå en smertegrense der prisen er så høy at folk holder seg hjemme.
Da vil støtten til laget bli svekket, både økonomisk og rent stemningsmessig. Og vi vet alle at den største støtten til laget kommmer ikke fra VIP-plassene, men derimot fra områdene med lavest billettpris. Ergo er det viktig, også sportslig, at Brann ikke priser seg så høyt at de mister tilskuere.

Og som jeg sa tidligere, er prisen nå så høy at mange nok ville droppet sesongkort hadde det ikke vært for frykten for å miste viktige kamper.
Når stadion blir utbygd til 22.000, og det igjen blir vanlig å kunne kjøpe enkeltbilletter, så tror jeg Brann risikerer et fall i salg av partoutkort.
Dette pga kombinasjonen høy pris, og bedre tilgjengelighet på billetter.

Willy Wonka

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Willy Wonka"Her må man sette opplevelse opp mot pris.
Stavanger aftenblad laget for litt siden en sammeligning mellom det å gå på Viking Stadion og det å gå på revy. Det å gå på fotballkamp var definetivt billigst.


Idiotisk sammenligning. Hvem ser en revy 20 ganger på et halvt år? Blir som å sammenligne literprisen på bensin og melk, uten å ta forbruket i betraktning. Har du råd til melk, så har du også råd til bensin.. handler bare om prioriteringer.


Jeg ser ikke problemet. Hvis man sumerer opp antall kinobesøk, teaterbesøk, revyer o.l. så kommer man ikke så langt fra 13, gjør man?

For deg handler det bare om å definere hva som er melk og hva som er bensin og hva du har mest bruk for. Det er ikke veldig vanskelig.

De fleste mennesker gjør det hver dag

Northside

Herregud, man kan ikke sammenligne kino og fotballkamper. Brann skal være glad de har oss kamp etter kamp uansett hvor i verden de spiller. Uten støtten som fansen gir og uten de oppmøtene vi har hatt i motgang så ville ikke Brann vært en dritt i dag.

Det er ikke akkurat en fin takk for god støtte gjennom flere år når man hever prisene til en smertelig høy grense.

Folk går på Kino for å se en film, ingen som kommer på kinoen i motgang når filmene suger og Kinoen er nesten konkurs. kommer liksom ikke flere tusen elleville "fans" og støtter kinoen da.

Willy Wonka

Quote from: "Northside"Herregud, man kan ikke sammenligne kino og fotballkamper. Brann skal være glad de har oss kamp etter kamp uansett hvor i verden de spiller. Uten støtten som fansen gir og uten de oppmøtene vi har hatt i motgang så ville ikke Brann vært en dritt i dag.

Det er ikke akkurat en fin takk for god støtte gjennom flere år når man hever prisene til en smertelig høy grense.

Folk går på Kino for å se en film, ingen som kommer på kinoen i motgang når filmene suger og Kinoen er nesten konkurs. kommer liksom ikke flere tusen elleville "fans" og støtter kinoen da.


Innse at den varen du verdsetter høyt blir mer populær og at det blir dyrere å gå på stadion.

Det er tøft når følelser settes opp mot penger, det er akkurat det som utnyttes i de fleste former for markedsføring.

Kinoen videreformidler et produkt. Brann er et produkt. Ser du forskjellen?

Northside

Quote from: "Willy Wonka"

Innse at den varen du verdsetter høyt blir mer populær og at det blir dyrere å gå på stadion.

Det er tøft når følelser settes opp mot penger, det er akkurat det som utnyttes i de fleste former for markedsføring.

Kinoen videreformidler et produkt. Brann er et produkt. Ser du forskjellen?


Begge tingene er et produkt ja. Men VI er Brann, og at klubb priser oss ut godtar jeg overhodet ikke.

Det går an å finne en mellomting, men akkurat det er ikke administrasjonen i klubben vår så flink til.

gashi

Vel, poenget med markedsføring er vel rettere sagt å gi kunden det de vil ha.
(se Kohli and Jaworski 1990, Journal of Marketing om du ikke tror meg) Og det vi vil ha er ikke å se en fotballkamp, da kunne vi jo likegodt dratt på den lokale løkka og sett gutta sparke ball. Nei vi vil se den beste fotballen, tenker du, men da kan du velge å vrake i utenlandsk fotball feks Engelsk.

Det vi ønsker er opplevelser og stemning. Følelsen av at vi er sammen. En mild form for nasjonalitet om du vil. Og det får på stadion og fotballpuben.

Opplevelser får vi både med oppturer og nedturer, men gull smaker bedre enn nedrykk. Konkurransen i tippeligaen blir stadig hardere, og det betyr at gullet blir stadig dyrere. Så hvis brann skal fortsette å ta gull må det ekstra midler til, og de kommer jo selvfølgelig fra oss kunder.

Jeg foreslår at de som synes at de siste opplevelsene ikke er verdt den ekstra prisstigningen finner en annen aktivitet der endorfiner og andre opplevelser produsere til en lavere pris. Hva med å følge løvene et år?

RC

Brann er et produkt. Men de tjener penger på oss. Så vi er også et produkt. Ikke bare det, men et produkt de kan tjene penger på, bruke og utnytte. Vi har ingenting å stille med og må bare innse at vi blir brukt og punge ut det det er verdt.
Som det siste som ble skrevet, ser jeg ikke bort ifra at en god del fotballinteresserte følger løvene mer de neste årene.

Willy Wonka

Quote from: "Northside"
Quote from: "Willy Wonka"

Innse at den varen du verdsetter høyt blir mer populær og at det blir dyrere å gå på stadion.

Det er tøft når følelser settes opp mot penger, det er akkurat det som utnyttes i de fleste former for markedsføring.

Kinoen videreformidler et produkt. Brann er et produkt. Ser du forskjellen?


Begge tingene er et produkt ja. Men VI er Brann, og at klubb priser oss ut godtar jeg overhodet ikke.

Det går an å finne en mellomting, men akkurat det er ikke administrasjonen i klubben vår så flink til.


Du kan skrike vi er Brann og at det er vår klubb til du dør, men du er ikke annet en en kunde og en kjøper av et produkt.

Du får bli medlem av Brann og fortelle dem hva du mener.

Willy Wonka

Quote from: "gashi"Vel, poenget med markedsføring er vel rettere sagt å gi kunden det de vil ha.
(se Kohli and Jaworski 1990, Journal of Marketing om du ikke tror meg) Og det vi vil ha er ikke å se en fotballkamp, da kunne vi jo likegodt dratt på den lokale løkka og sett gutta sparke ball. Nei vi vil se den beste fotballen, tenker du, men da kan du velge å vrake i utenlandsk fotball feks Engelsk.

Det vi ønsker er opplevelser og stemning. Følelsen av at vi er sammen. En mild form for nasjonalitet om du vil. Og det får på stadion og fotballpuben.

Opplevelser får vi både med oppturer og nedturer, men gull smaker bedre enn nedrykk. Konkurransen i tippeligaen blir stadig hardere, og det betyr at gullet blir stadig dyrere. Så hvis brann skal fortsette å ta gull må det ekstra midler til, og de kommer jo selvfølgelig fra oss kunder.

Jeg foreslår at de som synes at de siste opplevelsene ikke er verdt den ekstra prisstigningen finner en annen aktivitet der endorfiner og andre opplevelser produsere til en lavere pris. Hva med å følge løvene et år?

Ricky

Quote from: "Willy Wonka"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "Willy Wonka"Her må man sette opplevelse opp mot pris.
Stavanger aftenblad laget for litt siden en sammeligning mellom det å gå på Viking Stadion og det å gå på revy. Det å gå på fotballkamp var definetivt billigst.


Idiotisk sammenligning. Hvem ser en revy 20 ganger på et halvt år? Blir som å sammenligne literprisen på bensin og melk, uten å ta forbruket i betraktning. Har du råd til melk, så har du også råd til bensin.. handler bare om prioriteringer.


Jeg ser ikke problemet. Hvis man sumerer opp antall kinobesøk, teaterbesøk, revyer o.l. så kommer man ikke så langt fra 13, gjør man?

For deg handler det bare om å definere hva som er melk og hva som er bensin og hva du har mest bruk for. Det er ikke veldig vanskelig.

De fleste mennesker gjør det hver dag



Sammenligningen mellom revy og Viking-kamp er fortsatt like idiotisk og helt unaturlig. Den naturlige sammenligningen er og blir idrettsarrangementer, og da er en Tippeligakamp jevnt over det dyreste produktet som finnes i landet.

Northside

Så da er det heller ok at administrasjonen melker oss for så mye penger som mulig siden de kjemper om gullet?
Sikkert artig for enkelte som har fulgt laget siden vi kjempet for å unngå nedrykk. Nå som vi har suksess så blir de prist ut fra stadion...

smaalanda

FÃ¥r fortsatt feilmelding hos billettluka, flere som fotsatt sliter?
KMO!!!

Roald

Quote from: "smaalanda"FÃ¥r fortsatt feilmelding hos billettluka, flere som fotsatt sliter?

Absolutt!
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Gubrask

Quote from: "smaalanda"FÃ¥r fortsatt feilmelding hos billettluka, flere som fotsatt sliter?


Samme her. Når jeg trykker på "legg i handlekurv" kommer det bare skrift opp.. skulle ikke de få fikset det i dag?

DINO

FÃ¥r og feilmeldingen. FÃ¥r tro det ordnes snart, ellers blir det vel et ras av bestillinger pr. telefon...

Brannmann rob

Partoutkort - Tippeligaen 2008     
Sum Ã¥ betale    Kr. 55,00

No har eg tydeligvis betalt 55kr for partoutkortet. Gjør meg ingenting.

thesevs

Om prisene stiger så kan i hvertfall publikum på nordre tribune kose seg med overvarme på de kalde kveldene.

For Brann planlegger å bygge inn takvarme på den nordre tribunen, altså den som sto ferdig før denne sesongen. Det skal gjøre temperaturen mer behagelig for publikum på kalde dager.

- Dette er produktutvikling, men vi kan ikke garantere 20 grader året rundt på Stadion, ler Terje Reistad, daglig leder i Brann Stadion AS.

- Effekten vil være begrenset på sommerdager med yr i luften, men på kalde april- og oktoberdager vil det være merkbart, forteller han.



Link
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Vil tro dette kommer de tilgode som sitter tørt når det regner. Det vil si VIP-losjene og de øverste radene for restaurantene. Resten av tribunen, inkludert de som betalte for 15 år, vil nok fortsatt måtte planlegge stadiontur med heldekkende regntøy, sydvest og sporstundertøy :)

thesevs

Quote from: "Xminator"Vil tro dette kommer de tilgode som sitter tørt når det regner. Det vil si VIP-losjene og de øverste radene for restaurantene. Resten av tribunen, inkludert de som betalte for 15 år, vil nok fortsatt måtte planlegge stadiontur med heldekkende regntøy, sydvest og sporstundertøy :)


Nei, det kommer kun VIP og de på øvre del av SPV-tribunen som får dra nytte av varmen. De nedenfor feltet sitter jo dårligere enn f.eks oss øverst (midt på) BT. Aldri vind, aldri regn... og i tillegg så er det flere pene jenter her som "varmer" en kald vårdag/høstdag.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

RC

Quote from: "thesevs"Om prisene stiger så kan i hvertfall publikum på nordre tribune kose seg med overvarme på de kalde kveldene.

For Brann planlegger å bygge inn takvarme på den nordre tribunen, altså den som sto ferdig før denne sesongen. Det skal gjøre temperaturen mer behagelig for publikum på kalde dager.

- Dette er produktutvikling, men vi kan ikke garantere 20 grader året rundt på Stadion, ler Terje Reistad, daglig leder i Brann Stadion AS.

- Effekten vil være begrenset på sommerdager med yr i luften, men på kalde april- og oktoberdager vil det være merkbart, forteller han.



Link


Brann skuffer mer og mer.

Endre

Jeg synes det er helt meningsløst å varme opp luften i et uteklima på denne måten. Fotball er en utesport, og folk har da klart å kle seg for det i årtier.
Hvis folk ikke klarer å ta på seg en jakke før de går på kamp, så får de heller holde seg hjemme og se kampen på TV2 Sport.

Som "miljøkriger" er jeg naturligvis også kritisk til unødvendig strømforbruk. Blir litt meningsløst for meg å slå av det røde lyset på tv'en før jeg legger meg når Brann (og andre) driver på med slik vanvittig sløsing som det her.

abe78

Quote from: "Endre"Det er 13 kamper i året, hvorav 2 er gratis ved partoutkort.
Dvs at prisen i 2008 blir 270 per kamp, på en kortside.
Det er et stort sprang for oss som betalte 980,- for partoutkort med studentpris i 2005!


Helt sykt så dette har tatt av. Noen som har oversikt over hva de forskjellige partoutkortene koster. Selv har vi fått tilbud om kort til 2950 på nedre del av hansa - rad 5... det er ikke rimelig i hvert fall..
.og husk!

gitarbroiler

Skuffer??? Hva er dette for noe pisspreik?

Bergen by er FULL av folk som vil gå på Stadion, men får ikke billett. De som nå vil/kan kjøpe partoutkort har en gylden mulighet til å sikre seg adgangstegn for hele 2007. Det er et enkelt spørsmål om tilbud og etterspørsel.

Brann har 17000 seter som skal fylles opp, og i snitt nesten 18 000 som vil ha disse setene. Da kan Brann enkelt fyre opp prisene, og sile bort de som ikke vil det nok.

Når Stadion blir utvidet til 22 000 seter, vil ikke det være så stor mulighet for Brann å fylle opp stadion. Jeg tror prisene vil da være stabile, og dersom de ser at de ikke oppnår målene sine om å selge nok på forhåndssalg så vil kanskje prisene gå ned også. Har du et produkt som du har 22 000 av, men bare 18 000 er villig til å betale for det, så må du senke prisen til den prisen 22 000 er villig til å betale.

Har du problemer med å betale for deg, så står det en HAUG i kø for å få lov til å betale for produktet. Forøvrig inkludert meg selv, men grunnet en del reise med jobb så har jeg ikke alltid anledning til å gå på kampene.

Sammenligningen med revy er forøvrig høyst relevant. Motargumentet fra en var at man ikke ser den samme revyen 13 ganger, men ser du samme fotballkampen 13 ganger da? Hver kamp er en ny opplevelse med følelser og opplevelser. En revy gir deg latter og opplevelse i kanskje 1,5 time (2?). En fotballkamp varer i minst 1 t 45 min. I tillegg kommer opplevelsen før kamp og etter kamp. Jeg vil tro at de aller fleste opplever ca 2,5 time (minst) med følelser, stemning, kameratskap og spenning. Hvilken revy kan gi deg ALT dette? Dersom sammenligningen ikke skulle stemme, så ville jeg påstått at fotballkampen er MYE mer verdt.

Helt til slutt; Det er INGEN som tvinger noen til å kjøpe noe som helst. Det er opp til DEG om du vil betale for produktet Brann. Og 50 kr prisøkning er ingenting å "grine" for, med tanke på etterspørselen som nå har kommet + prisøkningen i samfunnet.

krøvel vellevold

Quote from: "Endre"Som "miljøkriger" er jeg naturligvis ogsÃ¥ kritisk til unødvendig strømforbruk.  .


Da regner jeg med at du vil at kampene skal gå kl 1300 i oktober og 1200 i november, også i midtuken.
Legg ned hele klubben!

Endre

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Endre"Som "miljøkriger" er jeg naturligvis ogsÃ¥ kritisk til unødvendig strømforbruk.  .


Da regner jeg med at du vil at kampene skal gå kl 1300 i oktober og 1200 i november, også i midtuken.

Du må ikke anta så mye.. lett å ta feil da.
Bedre om bare forholder deg til hva jeg sier, og ikke tillegger meg ord og meninger jeg aldri har ytret.

svobo

Noen her som har partoukort som vet om det er mulig å bytte plasser på Hansa eller om man må ta de samme plassene som man hadde denne sesongen?
portsklubben Brann
Postboks 8, Minde
5821 Bergen

SKBMiller

noen her som har tenkt på hvor mye mer ekstra penger Brann får inn på å øke sesongkortpisene med bare noen hundre?

Om Brann øker 12k sesongkort med 200kr blir det faktisk 2,4 millioner!

For å se det fra en annen side ;)

Mico

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Endre"Som "miljøkriger" er jeg naturligvis ogsÃ¥ kritisk til unødvendig strømforbruk.  .


Da regner jeg med at du vil at kampene skal gå kl 1300 i oktober og 1200 i november, også i midtuken.


Du må huske på at "nødvendig" ikke har noen klar definisjon ;)

Mico

Flott for Brann. Men 3k på de nederste radene på hansa er mildt sagt grovt.
Dårlig sikt, og man blir våt opptil flere kamper i året.

Det var definitivt lettere å elske Brann på 80- og 90-tallet :)

Ricky

Det problematiske er egentlig ikke at Brann setter opp de allerede svindyre prisene; det er jo enkelt å begrunne ut fra prinsipper om tilbud og etterspørsel (og for de mer spesielt interesserte, ut fra pris på opera o.l.)

Problemet er vel helst at "forbrukerne" (altså supporterne) synes denne profittmaksimeringen er flott. Det pleier jo normalt å eksistere et slags motsetningsforhold her?

Felt Ã?

Hvorfor forlanger ikke BBB markedspris av Brann til partoutkortene sine?
Dere er jo supportere ikke sant?
Siden det virker som dere ikke helt har forstått hva en supporter gjør for klubben sin,følg med... her er et lite tips: Support=støtte
Nemlig,supportere støtter klubben sin,supportere tapper ikke klubben sin for penger...
Hvorfor er det slik at dere som er medlemmer i Branns offisielle supporterklubb tapper klubben for penger menst det sytes og klages over en lav sko,det menst mannen i gaten med glede betaler full pris til klubben i sitt hjerte..
Til og med casuals betaler full pris visst dere tvilte på det....

Nå er jeg fryktelig spennt på hvilke argumenter dere kommer med for å forsvare dette.
At dere reiser på borteturer holder ikke,det gjør nemlig alle andre også....

abe78

Quote from: "gitarbroiler"Skuffer??? Hva er dette for noe pisspreik?

Bergen by er FULL av folk som vil gå på Stadion, men får ikke billett. De som nå vil/kan kjøpe partoutkort har en gylden mulighet til å sikre seg adgangstegn for hele 2007. Det er et enkelt spørsmål om tilbud og etterspørsel.

Brann har 17000 seter som skal fylles opp, og i snitt nesten 18 000 som vil ha disse setene. Da kan Brann enkelt fyre opp prisene, og sile bort de som ikke vil det nok.

Når Stadion blir utvidet til 22 000 seter, vil ikke det være så stor mulighet for Brann å fylle opp stadion. Jeg tror prisene vil da være stabile, og dersom de ser at de ikke oppnår målene sine om å selge nok på forhåndssalg så vil kanskje prisene gå ned også. Har du et produkt som du har 22 000 av, men bare 18 000 er villig til å betale for det, så må du senke prisen til den prisen 22 000 er villig til å betale.

Har du problemer med å betale for deg, så står det en HAUG i kø for å få lov til å betale for produktet. Forøvrig inkludert meg selv, men grunnet en del reise med jobb så har jeg ikke alltid anledning til å gå på kampene.

Sammenligningen med revy er forøvrig høyst relevant. Motargumentet fra en var at man ikke ser den samme revyen 13 ganger, men ser du samme fotballkampen 13 ganger da? Hver kamp er en ny opplevelse med følelser og opplevelser. En revy gir deg latter og opplevelse i kanskje 1,5 time (2?). En fotballkamp varer i minst 1 t 45 min. I tillegg kommer opplevelsen før kamp og etter kamp. Jeg vil tro at de aller fleste opplever ca 2,5 time (minst) med følelser, stemning, kameratskap og spenning. Hvilken revy kan gi deg ALT dette? Dersom sammenligningen ikke skulle stemme, så ville jeg påstått at fotballkampen er MYE mer verdt.

Helt til slutt; Det er INGEN som tvinger noen til å kjøpe noe som helst. Det er opp til DEG om du vil betale for produktet Brann. Og 50 kr prisøkning er ingenting å "grine" for, med tanke på etterspørselen som nå har kommet + prisøkningen i samfunnet.


Du er så på jordet her. Ikke ser du Brann-kampene heller...

Prisøkningen er på nærmere 50 % ikke 50 kroner. Det er det første.

Jeg skal på stadion uansett. Hadde det kostet 1000 kroner kampen hadde jeg forsatt gått på kamp. Det betyr ikke at vi ikke kan gi beskjed om at grensen går et sted. For meg er vi i hvert fall krysset grensen når jeg betaler 3000 for å sitte på rad 5 på Hansa.

Et annet poeng er at jeg ikke ønsker 18.000 av de mest pengesterke typene på stadion. Jeg ønsker de som elsker klubben.

God bedring..
.og husk!

HansaInferno

Quote from: Hvorfor forlanger ikke BBB markedspris av Brann til partoutkortene sine?
Dere er jo supportere ikke sant?
Siden det virker som dere ikke helt har forstått hva en supporter gjør for klubben sin,følg med... her er et lite tips: Support=støtte
Nemlig,supportere støtter klubben sin,supportere tapper ikke klubben sin for penger...
Hvorfor er det slik at dere som er medlemmer i Branns offisielle supporterklubb tapper klubben for penger menst det sytes og klages over en lav sko,det menst mannen i gaten med glede betaler full pris til klubben i sitt hjerte..
Til og med casuals betaler full pris visst dere tvilte på det....

Nå er jeg fryktelig spennt på hvilke argumenter dere kommer med for å forsvare dette.
At dere reiser på borteturer holder ikke,det gjør nemlig alle andre også....


Bra du bruker "casuals" som et eksempel her, sikker på at det legitimerer alt du sier. Alle reiser på bortekamper, alle synger og alle gjør alt de kan for at Brann skal lykkes. Men det betyr ikke at alle er interessert i å betale så himla mye penger for partoutkortene sine. Klart at vi ønsker Brann alt godt, men det må ikke bli slik at vi føler at det kanskje blir litt for dyrt å dra på kamp. Jeg bruker ikke så mye penger på partoutkortet mitt om jeg ser i forhold til hva jeg bruker på f.eks alle borteturene i året, så den saken er grei, men jeg liker ikke trenden med at prisene skrues opp bare fordi Brann har muligheten til det.

Alt i alt bryr jeg meg lite om hva det koster, jeg er mer opptatt av hvilke folk som går på stadion, hvilket klientel. Jeg vil heller ha 18 000 syke, spinnville, klink kokko supportere som jaller og synger hele kampen, enn 2000 som synger og resten er de som har penger til å punge ut for et sete de knytter seg til i 16 år, gjerne gjennom firmaet sitt. Satt på spissen selvfølgelig..
Breiflabben, baby!

SKBMiller

vi kan si mye stygt om firmaene som har kjøpt opp for 15 år framover, men disse har da finansiert store deler av den nye tribunen med sin forskuddsbetaling.

klysa

Quote from: "svobo"Noen her som har partoukort som vet om det er mulig å bytte plasser på Hansa eller om man må ta de samme plassene som man hadde denne sesongen?


Går fint å bytte plasser, men om det går på Bataljonen sine felt vites dog ikke.

Northside

Quote from: Hvorfor forlanger ikke BBB markedspris av Brann til partoutkortene sine?
Dere er jo supportere ikke sant?
Siden det virker som dere ikke helt har forstått hva en supporter gjør for klubben sin,følg med... her er et lite tips: Support=støtte
Nemlig,supportere støtter klubben sin,supportere tapper ikke klubben sin for penger...
Hvorfor er det slik at dere som er medlemmer i Branns offisielle supporterklubb tapper klubben for penger menst det sytes og klages over en lav sko,det menst mannen i gaten med glede betaler full pris til klubben i sitt hjerte..
Til og med casuals betaler full pris visst dere tvilte på det....

Nå er jeg fryktelig spennt på hvilke argumenter dere kommer med for å forsvare dette.
At dere reiser på borteturer holder ikke,det gjør nemlig alle andre også....


Hvorfor skal vi godta at klubben vår kan melke oss for så mye penger de bare vil? handler virkelig alt om penger her? Da foretrekker jeg nesten litt mindre suksess og litt mer satsing på supportere.

At "andre" betaler full pris har kanskje en del med at de ikke har organisert seg og klarer dermed ikke å senke prisene ned til hva de ønsker. Et av poengene med en supporterlubb (eller organisere seg i gruppe generelt) er jo å skaffe goder til sine medlemmer.
Og hvordan tapper vi klubben for penger ved å betale nesten 2000kr for et sete???
Brann kan alltid heve prisene til 5000kr per sete, men da får de garantert ikke min støtte verken i Europa eller på bortekamper i norge.
Og for å snu det, hvorfor skal klubben vår tappe oss for penger, vi som har fulgt klubben i både dårlige og vonde tider? (selvsagt gjør folk det også utenfor klubben)

kan ikke fatte at folk sitter her og mener det er helt ok at klubben ruinerer oss. Er alle her millionerer eller noe?

Gubrask

Poenget her er ikke at prisen i seg selv er "feil", men grunnen til at vi hisser oss opp, er måten det skjer på. Når Brann har sportslig suksess, så skal det gå utover supportere som har støttet laget også når de spilte kvalikk og var på bånn. Er det noen her som støtter Brann sin tankegang om at nå når engasjementet er så stort, skal de øke prisene for å utnytte oss supportere?
Og som flere her inne har sagt, dette kan gjøre at mange trofaste supportere blir hjemme/ ser kampen på pub ++ mens folk med mye penger, lite engasjement og interesse fyller opp stadion. Denne utviklingen vil ikke jeg se, at vi mister mange fargerike, stemningsskapende og engasjerte supportere pga. Brann skal utnytte oss på denne måten..

Go Up