• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

UEFA - veien videre

Started by Nixon, October 04, 2007, 21:57:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Det hersker litt forvirring om hva som skjer nå. Og det blir diskutert i flere tråder. tenkte vi kunne samle det her frem til trekningen. Noen mener at lagene allerede er trukket, men denne linken viser vel at så ikke er tilfellet.
http://www.uefa.com/newsfiles/594488.pdf

Uansett her er fremdriften resten av året.

9. oktober - Trekning
25. oktober - 1. kampdag
8. november - 2. kampdag
29. november - 3. kampdag
5/6. desember - 4. kampdag
19/20. desember - 5. kampdag
21. desember - Trekning
24. desember - God jul!
Rød makt på Hansa

fortune

Aiai. Første kampdag rett før vikingkampen.. Satser på at alt er avgjort før det..

Vi kan jo håpe at det er den kampdagen vi unngår.
First is first, second is nothing


RC

Vi får ikke hjemmekamp mot alle lagene sant?

Noen lag møter vi hjemme, andre borte.

fortune

Stemmer det.. Derfor er det egentlig best å møte de dårlige lagene hjemme, selv om vi da kanskje blir lurt for en festkamp..
First is first, second is nothing

Ricky

Kan i alle fall bekrefte at det trekkes "fra scratch". Trekningsgruppen vi var i gjaldt kun for 1.runde.

3 av 5 lag går videre, så i mine øyne er avansementsmulighetene større i gruppespillet enn det var i 1.rundekampen vi nettopp har unnagjort.


Baunebob

Det spilles altså bare 4 kamper i gruppespillet ?

Kjekt om noen har en liste over de vi kan trekke. De største ihvertfall.

olebrann3

Lettere å vinne en kamp mot bayern en 2 så dette er fordel for små lag noe som vi er i europa

Bruiser

Meiner å ha lest at dei skal legge om UEFA-cupen til 08/09 sesongen, der det blir grupper a 4 lag der alle speler 6 kamper, både borte og heime, som i CL.

Vi får håpe vi får Bayern borte da, da skal dei også få kjørt seg!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Quote from: "Baunebob"Det spilles altså bare 4 kamper i gruppespillet ?

Kjekt om noen har en liste over de vi kan trekke. De største ihvertfall.


Her er listen som BT har i kveld:

Rød makt på Hansa

tovatle

Får håpe på Bayern München,Tottenham,København og en ganske så overkommelig motstander utenom. Hadde vært konge med Bayern og Spurs på stadion!

Rune felt F

konge, er vi skikkelig heldige får vi sjansen til å slå ut både Bayern München og Tottenham! Fantastisk.

Brann&Bergen<3

Quote from: "Rune felt F"konge, er vi skikkelig heldige får vi sjansen til å slå ut både Bayern München og Tottenham! Fantastisk.


Får vel ikke slått de ut uansett, men kan gå videre med de :P

Brann_ruler86

Tottenham sliter skikkelig for tiden så umulig ville det vel ikke vært.... men det ville selvfølgelig blitt veldig vanskelig. Hadde vært moro å få de på stadion.
Gå ta banen!

olebrann3

vil ha dårlige lag eg og heller gå videre

Rune felt F

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Rune felt F"konge, er vi skikkelig heldige får vi sjansen til å slå ut både Bayern München og Tottenham! Fantastisk.


Får vel ikke slått de ut uansett, men kan gå videre med de :P


Vi har ivertfall sjansen:) MEn en annen ting, er det noen som vet hvor  mye dette utgjør iforhold til kvalifisering til CL neste år? Kan vi med f.eks 3.plass i dette gruppespillet komme oss inn i 3.kval runde neste år? Vi får vel økt den klubbkoeffesienten.

fortune

First is first, second is nothing

arntf

Quote from: "olebrann3"vil ha dårlige lag eg og heller gå videre


i så fall burde dere satse på å få Tottenham før de skifter ut Martin Jol. Yiddene sikler på The Special One, og signer de ham er de tilbake igjen.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

Quote from: "arntf"i så fall burde dere satse på å få Tottenham før de skifter ut Martin Jol. Yiddene sikler på The Special One, og signer de ham er de tilbake igjen.


Vel, han hadde jo gledet seg til å komme til Bergen i høst. Så hvorfor ikke?:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Ifølge en tråd på VGD er dette trekningsgruppene:

Pot 1
Villareal
Byern Munchen
AZ
Panathinakos
Basel
Bordeaux
B. Leverkusen
Anderlecht

Pot 2
Tottenham
Lokomotiv Moskva
Zenit
Sparta Praha
AEK
Hamburger SV
Bolton
Austria Wien

Pot 3
Spartak Moskva
Sporting Braga
Galatasaray
Atletico Madrid
Gatafe
Everton
Fiorentina
Rennes

Pot 4
Hapoel Tel-Aviv
Red Star
FC København
Toulouse
Dinamo Zagreb
Panionios
Nurnburg
Mlada Boleslav

Pot 5
Aris
Aberdeen
Zurich
Larissa
Aalborg
Brann
Elfsborg
Helsingborg
Rød makt på Hansa

Frode5162

Etter kjapt å ha sjekket hvem som vant i kveld, er det mulig å se hvem som blir ranket i hvilke seeding-grupper basert på koeffisient.

Noen mulige gruppe-trekninger:

"Mest Attraktiv"
Bayern Munchen
Tottenham
Atlético Madrid
Toulouse
Brann

"Mulig å gå videre fra"
Anderlecht
Braga
Austria
FC København
Brann

"Marerittet"
Villareal
Sparta Praha
Spartak Moskva
Røde Stjerne Beograd
Brann

olebrann3

den siste gruppen hadde det vell blitt diare til langt ut i april vist de hadde komt i

KEO

Uansett hvem vi trekker så er det en fordel for SK Brann å få hjemme kamp mot de 2 (dårlige) lagene,, vist det finnes?
Grunnen er enkel!
Hjemme kan vi slå de antatt dårlige lagene å skaffe 4 til 6 poeng.
Møte storlag borte 1 poeng.
Det skal være godt nok til å gå videre.
med tanke på CL neste år så er dette veldig viktig,, går Brann videre fra gruppe spillet så kan vi bli seedet i CL kvallik.
Møter vi storlag hjemme så blir det tap  i ca 90% av tilfellene,, sånn er det bare.
så det blir spennende på Tirsdag.
Og Sesongen 2007 er nok legendarisk for SK Brann
Nu kør vi!

Kruxleiven

Sjansen for gresk motstand er vel skyhøy. De fikk 5 lag med seg videre. Panathinakos, AEK, Aris, Larissa og Panionios er de fem. Kunne vært okay lag å møte, men reisen for fansen er dritlang. Drømmen er som alle sier Bayern München, eller Tottenham som vil dra en del fans siden de er engelsk. Fiorentina skulle vel heller ikke være så feil. Får håpe vi slipper Ajax. Synes de rundspilte Start etter alle kunstens regler i fjor. Uansett blir det nok tøff motstand og vi kan trygt regne med noen poengtap, men vi bør gå for avansement.

Gepard

Hmm, ville heller hatt "lett" motstand borte, syns brannfottikk spilles utrolig flott på bortebane, overganger som herlig ofte ender i målsjanser. Tossaen er enorm i slike kamper, og så har man jo en Husky som kan skaffe noen røde.

Så får vi to festkamper hjemme, mot lag som forventes å slå oss, dermed har vi jaggu bakrom i de kampene også.

Red Rabitt

Vi har allerede en uefa cup tråd.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

lurkie

Klarer ikke helt å se at dette skal være så hinsides vanskelig. 8 grupper med 5 lag. De 3 beste i hver gruppe går videre til neste runde.

Med tanke på at Brugge har en coefisient på 45.59 og ville tatt siste plassen i første seedings gruppa, så klarer jeg ikke helt å se problemet med å ihvertfall ta 3 plassen nesten uansett hva vi møter.

Ok, utenom hvis vi møter 3 gode formlag, men man må anta at de lagene som har 30-40+ i coefs, ikke er iform for tiden ellers hadde de spilt CL...


Helt ærlig så tror jeg 1 runde. var vanskligere enn gruppe spillet.

tj00m

eg ser heller isje på dette som en umulig oppgave, 3 av 5 lag går videre, men litt hell i trekningen så kan jo dette bli grei skuring for videre avansement til sluttspillet ;D Forøvrig, bortekamp mot Munchen eller Tottenham, så reiser eg nok nedover!
Brann Bergens Stolthet!

Mick

Det beste er å komme i gruppe med 2 "kjente", gode lag som Bayern, Tottenham, Panathinakos, Galatasaray eller Leverkusen. Og 2 overkommelige lag som feks Braga, Mlada Boleslav, Hapoel Tel-Aviv, fck.

Det er ingen lette lag i denne trekningen, ihvertfall ikke når vi er seedet som vi er. Er enig i at et mareritt ville vært Spartak Moskva borte, Røde Stjerne i heksegryta der nede er vel heller ikke noe drømmeoppgjør. Galatasaray  er også en vanskelig nøtt. Men jeg tror ikke at noen lag her er uslålige. Bayern Munchen stiller selvfølgelig i en egen klasse, men jeg håper selvom det at vi kan få muligheten til å møte de, å slå de borte ville tatt fokuset litt bort fra RBKs "bragd" på stamford bridge.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Vil ha storlagene hjemme, få ett "overraskende" resultat derfra og dra med en seier mot "svakere" motstand borte.

Alternativt hadde det jo vært greit å tukte Bayern Munchen på bortebane :D

Falkman

Quote from: "Kruxleiven"Sjansen for gresk motstand er vel skyhøy. De fikk 5 lag med seg videre. Panathinakos, AEK, Aris, Larissa og Panionios er de fem. Kunne vært okay lag å møte, men reisen for fansen er dritlang. Drømmen er som alle sier Bayern München, eller Tottenham som vil dra en del fans siden de er engelsk. Fiorentina skulle vel heller ikke være så feil. Får håpe vi slipper Ajax. Synes de rundspilte Start etter alle kunstens regler i fjor. Uansett blir det nok tøff motstand og vi kan trygt regne med noen poengtap, men vi bør gå for avansement.


Ajax e utslått!!

LandåsKongen

hadde vært fett å se Aron Lennon mot Hanstveit og Berbatov mot ørn2.

Desperado

Quote from: "fortune"Forresten er Brugge seedet som lag nr 45 i Europa!! Det vil gi oss mye poeng å slå ut dem.

thesevs

Egentlig ikke noe nytt, men legger det inn her (sakset fra vg.no)

Link
Quote
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Camsen

Jeg datt litt ut her. Fins det en side hvor man kan lese og forstå dette med koeffisient og seeding? :) :oops:

Xminator

Deretter blir de 40 lagene til 32. Gruppetreerene i CL kommer vel inn her. De to kampene spilles i midten av februar. Det er nok MINST 2 månder for sent og 2 månder for tidlig for stadionmatten :)

Men pokker heller, kan vi ikke gå for ett kompromis, Bayern Munchen og 3 "dårlige" lag? Andreplass i gruppen, gruse Helsingborg i 32-delsfinalen, deretter legge FCK for våre føtter i 16'delsfinalen før vi rundspiller Tottenham i kvarten ;)

Tore Larsen

Mvh

Tore

Alzheimer/Silverspurs

Litt godknask om UEFA-cup og økonomi:
Seier i uefa-cup-kamp gir 300 000 pr kamp, mens ein får 150 000 pr uavgjort.

Kanskje småpengar, men dei store ligg i om ein får møte eit av megalaga. Danske Bold.dk operer med at om Aab (som slo ut Sampdoria i går) møter Bayern München i gruppa så tenar dei ca 10 000 000 berre på tv-inntektene.

Desperado

Quote from: "Camsen"Jeg datt litt ut her. Fins det en side hvor man kan lese og forstå dette med koeffisient og seeding? :) :oops:


Han karen her er europacupenes svar på Krøvel, her står det meste:

http://kassiesa.com/uefawiki/index.php?title=FAQ


Hovedsiden hans (med faktiske koeffisienter/seedinger mm) er her:

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/

Brannesen

Slenger inn en liten en om hvem vi kan trekke og:

Flest tilskuere:
1.Bayern Munchen
2.Tottenham/Bolton
3.Everton/Fiorentina/Atletico Madrid/Galatasaray
4.København
5.Brann

Overkommelig?
1.Bordeux
2.Austria Wien
3.Sporting Braga
4.Panionios/Mlada Boleslav
5.Brann

Verst tenkelig...
1.AZ Alkmaar
2.Zenit St.Petersburg
3.Spartak Moskva
4.Røde Stjerne
5.Brann

Den første gruppen er den som kommer til å gi flest tilskuere på stadion. Jeg tror også de lagene kan være populære for evt bortetur også. Tottenham på white hart laine er vel mest populært...kanskje everton og bayern munchen er populære reisemål også!? Mange ville sannsynligvis også reist til København hvis vi møter de. I denne gruppen virker nok avansement som en umulig oppgave.

Trekker vi lagene som er i den andre gruppen kan vi ha størst mulighet for å gå videre. De er nok ikke like populære og vi selger sannsynligvis ikke ut alle billettene på stadion.

Den siste gruppen er begge deler...ikke så interessante lag og en ganske umulig oppgave for oss. Uansett hvem av de vi får hjemme så tror det blir særdeles vanskelig.

Til informasjon er koeffisienten til club brugge som vi nettopp slo ut høyere enn Tottenham sin som er øverst av lagene i gruppe 2, men lavere enn lagene i gruppe 1!?? Aldri si aldri altså :)

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/europacup/article1372239.ece
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

lurkie

Det som hadde vært utrolig digg var om Brann iløpet av 1 år eller to sikret seg nok poeng til å bli seedet i 1 runde i UEFA cupen. Det er nesten en garanti for regelmessig deltagelse. Det er ikke så sinnsykt vanskelig egentlig.

Brann sinn UEFA coefficients iår er 6.509, dette kommer ifra at Norge har 19.725 poeng, og Brann får 33% av dette = 6.509 ....

Poeng fra kvallik regnes ikke med, så iår har vi fått 2 poeng fra å slå ut Brugge, så til neste år vil vi ha ([Norges poengs]*0.33)+2 = 8.5 eller noe slikt. Jeg tror iaf at det er slik det regnes ut. Skulle vi få noen seire til, så er det vel ikke usannsynlig at vi kan ende opp med en 10-12 poeng til neste år?

Klarer vi å kvalifisere oss til UEFA cupen, (minimum iaf) ved å komme til 3 kvallik runde i CL og bli slått ut, så kan vi klare de magiske 20 poengene som gir seeding i UEFA cupens første runde, og en nesten garanti for en overkommelig inngang til Gruppespillet.

Nixon

Quote from: "Tore Larsen"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5859


Hvor stor er kapasiteten i UEFA-cupen? Er det lov med ståplasser?

Jeg merker at jeg er sinnsykt glad for at jeg har partoutkort. For hvis vi får en virkelig godbit hjemme kan det bli rift om billettene.
Rød makt på Hansa

Brannfrelst

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Tore Larsen"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5859


Hvor stor er kapasiteten i UEFA-cupen? Er det lov med ståplasser?

Jeg merker at jeg er sinnsykt glad for at jeg har partoutkort. For hvis vi får en virkelig godbit hjemme kan det bli rift om billettene.


Kapasiteten er vel antall sitteplasser,dvs 16600 ca? Er vel ikke lov med ståplasser nå lenger. Før var det vel 20% eller noe av total kapasitet som kunne brukes. Da får vi bruke dette på Hansa da;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "tovatle"Får håpe på Bayern München,Tottenham,København og en ganske så overkommelig motstander utenom. Hadde vært konge med Bayern og Spurs på stadion!


De to første er jeg enig i. Men samtidig må det ikke bli altfor gode lag, vi vil vel gå videre?
To storlag, og to drittlag, så har vi en god sjanse...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "fortune"


Hvilken plass ligger vi på?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Tore Larsen"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5859

Bare å sette av 14 mai til neste år folkens :)



Her har vi et KJEMPEproblem..Brann må snarest ringe UEFA å få fremskyndet eller utsatt finalen!

Vi har jo 16. mai kampen kun to dager etter!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fortune

Med gårsdagens resulteter er vi nå ranket som lag nr 172 i Europa. Videre har vi denne sesongen tatt poeng tilsvarende en 61. plass. Er forøvrig verdt å merke seg at vi fortsatt ligger bak lag som Viking, Tromsø og Molde og dønn likt med Lyn.

Om noen lurer på hva som var gårsdagens bombe i Uefa-cupen (med unntak av stakkars Rovers):

http://www.skysports.com/story/0,19528,11959_2778938,00.html
First is first, second is nothing

Tore Larsen

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Tore Larsen"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5859

Bare å sette av 14 mai til neste år folkens :)



Her har vi et KJEMPEproblem..Brann må snarest ringe UEFA å få fremskyndet eller utsatt finalen!

Vi har jo 16. mai kampen kun to dager etter!


For å si det sånn: Er vel større sjanse for at Uefa hadde flyttet kampen enn at NFF hadde foretatt seg noe ift 16 mai kampen.......
Mvh

Tore

RC

Quote from: "Tore Larsen"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5859

Bare å sette av 14 mai til neste år folkens :)


Blir nok ingen 16. mai kamp på oss neste år nei :cry:

Go Up