• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

?konomitråd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Det der e-sportgreiene. Det bryr meg midt på ryggen. Håper bare det ikke er et økonomisk minusprosjekt for Brann.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Nixon

Quote from: Lasaron on February 14, 2019, 09:31:27 AMDet bryr meg midt på ryggen.

Men da er det jo flott at noen i Brann er litt mer åpne for nye kanaler og arenaer som klubben kan nå frem til de unge på. Verden forandrer seg og skal Brann fortsatt være aktuelle for nye generasjoner kan dette være et viktig bidrag.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Quote from: Nixon on February 14, 2019, 09:48:55 AM
Quote from: Lasaron on February 14, 2019, 09:31:27 AMDet bryr meg midt på ryggen.

Men da er det jo flott at noen i Brann er litt mer åpne for nye kanaler og arenaer som klubben kan nå frem til de unge på. Verden forandrer seg og skal Brann fortsatt være aktuelle for nye generasjoner kan dette være et viktig bidrag.

Absolutt. At jeg ikke bryr meg behøver ikke bety at det er galt å være opptatt av det.

Nixon

Quote from: Lasaron on February 14, 2019, 12:59:49 PMAbsolutt. At jeg ikke bryr meg behøver ikke bety at det er galt å være opptatt av det.

Det er vel slik mange har det med talentsatsing...
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Quote from: Nixon on February 14, 2019, 13:17:26 PM
Quote from: Lasaron on February 14, 2019, 12:59:49 PMAbsolutt. At jeg ikke bryr meg behøver ikke bety at det er galt å være opptatt av det.

Det er vel slik mange har det med talentsatsing...

Kanskje det. Nå tør jeg påstå at talentsatsing er noe nærmere kjerneoppgaven til Brann enn e-sport, men for all del.

Norlings Hund 2

Hvis det får flere unge til å bry seg om Brann, er det vel investerte penger selv om det er et minusprosjekt. Jeg regner med at det ikke koster fryktelig mye i året.

Nixon

Quote from: Lasaron on February 14, 2019, 13:48:08 PMKanskje det. Nå tør jeg påstå at talentsatsing er noe nærmere kjerneoppgaven til Brann enn e-sport, men for all del.

Merkevarebygging som også omfatter å få nye generasjoner til å etterhvert bruke penger på Brann er absolutt en kjerneoppgave, og en en kjerneoppgave som Brann er nødt til å bli flinkere til. Så jeg er som sagt glad for at de der oppe på Stadion er litt mindre ensporet.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Jeg tror du tror jeg er mot det, og at jeg dermed er litt ensporet. Jeg ville bare lufte økonomien i det. Ikke legg for mye vekt på "midt på ryggen."

Gulløl

Brann løper ingen økonomisk risiko sier Camilla til BT.
TA DERE SAMMEN!!!

Nixon

Quote from: Lasaron on February 14, 2019, 14:58:52 PMJeg tror du tror jeg er mot det

Vet du hva jeg tror? Hva jeg egentlig tror? Jeg tror at du slengte fra den en breial og lite gjennomtenkt kommentar. Og nå driver du lett tilbaketrekking når du har fått tenkt deg om og skjønner at det ikke bare dreier seg om noen ungdommer foran en PC. Men at det kan gi et bidrag inn mot nye målgrupper i årene som kommer. Det er klart at du ikke er i mot det. Men særlig visjonært fremstår det ikke som.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Ja. Jeg var ute etter om dette vil utgjøre utgifter for Brann, og jeg gjorde det på en breial måte. Nå vet jeg mer.

SeLyren

Der fikk du deg jaggu en real lærepenge Lasaron. Slikt oppgulp kan en ikke ta med seg inn i fremtiden. ^^,
Barmen Army

Lasaron

Ja. Vi noterer oss dette.

Spelaren

Hvis Brann hadde åpnet sesongen med "subscribe to PewDiePie" på reklameflatene, hadde vi fått alle verdens 9-åringer som fans. Nyttig å være obs på det som beveger seg på nettet.  8)
Gå av.

Lasaron

Ja. Vil du gå så langt som å si at det nærmer seg en kjerneoppgave?

ostraume

Billigere og gir trolig mer å hente enn i talentarbeidet ;-)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Men vil vi ha tusener av mobiltrykkende  9-åringer på kamp, litt slitsomt kanskje? Og det store spørsmålet: Blir det nok popkorn??
TA DERE SAMMEN!!!

Kagain

Popkorn får man da ofre på Mammons alter. Om man vil Brann alt (økonomisk) vel så er det jo bare å håpe på at de selger ut smitt og smule til hver en kamp. Da kan de få penger til å gjøre noe moro. Så kan man gjøre som økonomene og trekke frem begrepet alternativkostnader ved at det er 5000 9 åringer på kamp.

Superjack

Quote from: Spelaren on February 14, 2019, 22:13:36 PMHvis Brann hadde åpnet sesongen med "subscribe to PewDiePie" på reklameflatene, hadde vi fått alle verdens 9-åringer som fans. Nyttig å være obs på det som beveger seg på nettet.  8)

Skal man ikke spøke med, billig billig markedsføring :-)
Brannsupporter.

Danny1

February 27, 2019, 23:38:09 PM #4569 Last Edit: February 27, 2019, 23:57:35 PM by Danny1
Årsrapport
https://www.brann.no/nyheter/tribunebygging-ga-rekordoverskudd
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Trond-Mohn-ga-mer-penger-til-Brann-i-fjor-269856b.html
https://www.ba.no/sk-brann/fotball/nyheter/kjopte-spillere-for-20-mill-i-fjor-budsjetterer-med-null-spillerkjop-i-ar/s/5-8-997282

Mitt forsøk på oppsumering:
*34 mill overskudd i år. Det er rekordstort. Tilskrives studenthyblene.
*4 mill overskudd om en ser bort fra studenthyblene - ekstra inntekter fra seriespill, nedgang i publikumsinntekter.
*3dje år på rad med overskudd.
*Fortsatt avhengig av Mohn 2018. Planlegger for drift uten Mohn-midler neste år.
*Fortsatt lite handlingsrom.

Vibeke gjør en god jobb.

Spelaren

BTs direktestudio skriver:

Branns halvtårsrapport: Nær en million i underskudd
Kort sagt; lavere publikumstall enn budsjettert, fiasko i cup og ecup og høyere kostnader til A-laget enn forventet.
Gå av.

Nixon

Det var vel ikke uventet når klubben bygget seg opp for suksess som uteble. Jeg regner med at klubben har nedjustert budsjettet det siste halve året?
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: Nixon on September 10, 2019, 12:26:13 PMDet var vel ikke uventet når klubben bygget seg opp for suksess som uteble. Jeg regner med at klubben har nedjustert budsjettet det siste halve året?

Tipper det var regnet mindre ecup/cup-inntekter etter sommeren (kanskje budsjettert for en ekstra heimekamp i hver turnering), for å være forsiktig.
Gå av.

Nixon

Joda, men jeg tenkte mest på å hente inn igjen noe av det tapte. Det burde ikke være helt umulig for en bedrift på en størrelsen.
Rød makt på Hansa!

fortune

September 10, 2019, 18:01:00 PM #4574 Last Edit: September 10, 2019, 18:04:22 PM by fortune
Inntektene klarer de aldri å hente inn, tror man skal være fornøyde dersom antall fremmøte resten av sesongen er i nærheten av antall partoutkort. Man har vel oppnådd en viss kostnadsreduksjon med spillere som har dratt.

Neste år selger man sannsynligvis færre partoutkort enn i år så lenge man fortsetter med en trener som er mest opptatt av å ikke slippe inn mål.
First is first, second is nothing

Go Up