• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Jada, som X til stadighet er inne pÄ ville det vÊrt betraktelig bedre om disse pengene hadde gÄtt rett til nedbetaling av lÄn. Helst alt pÄ én gang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

GullĂžl

Quote from: dudo on March 17, 2015, 20:39:11 PM


Nederst i denne artikkelen. Link:
http://www.ba.no/Har_solgt_846_f_rre_partoutkort-5-8-28549.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

krĂžvel vellevold

March 17, 2015, 21:25:47 PM #4102 Last Edit: March 17, 2015, 21:28:32 PM by krĂžvel vellevold
Hvis vi skal tro setekartene er det solgt 911 pÄ Hansa utenom SS og nedre A. Er det solgt 200 pÄ SS og 100 pÄ nedre A, er det altsÄ solgt 1211 der. Videre er det solgt 917 pÄ SÞndre utenom billigfeltet. Er det solgt 100 pÄ det, er det solgt 1017 pÄ SÞndre. PÄ BT er det solgt 455 utenom B-(hjÞrne)-feltet. Her pleier jo "Brann-familien" ha seter. AltsÄ spilleres familier, administrasjon, osv. Har alltid vÊrt noen hundre, sÄ totalt pÄ BT er det sikkert minst 650 plasser solgt. Den tribunen vi pleier Ä ha flest p-kort pÄ, er SpV. Vil regne det som meget sannsynlig at vi har solgt minst 1500 pÄ selve tribunedelen, og vi har helt sikkert solgt 300 av de 700+ vip-plassene oppunder taket. Stemmer disse ganske nÞkterne beregningene pÄ felt/tribuner der man ikke kan telle seg frem, sÄ har vi solgt 4678 p-kort nÄ, og da ligger vi godt an til Ä begrense nedgangen til 20 % - hvilket i sÄ fall betyr at vi ender opp med 5360 p-kort nÄr salget avsluttes 16/5. Og det er tross alt fire uker til fÞrste hjemmekamp ogsÄ. Blir den totale nedgangen ogsÄ pÄ 20 %, blir snittet pÄ 9593.

Hvordan Brann kommer frem til bare 3100, aner jeg ikke.
Legg ned hele klubben!

GullĂžl

March 17, 2015, 21:26:15 PM #4103 Last Edit: March 17, 2015, 21:39:55 PM by GullĂžl
Quote from: krĂžvel vellevold on March 17, 2015, 20:07:58 PM
Quote from: ostraume on March 17, 2015, 18:21:42 PM
3100 partoukort solgt

http://www.toppfotball.no/news/article/1phpvrpxh6g0b1vzge7wkhsqy6


Du er alt for optimistisk KrĂžvel og jeg tror du  vil bomme grovt pĂ„ dette. Kan ikke forstĂ„ hva som skal trigge at vi skal komme sĂ„ mye bedre  ut en den snitt nedgangen pĂ„ 39 % som de andre nedrykkslagene hadde i  2011-2012-2013. Den prosenten vil si en nedgang til tilskuersnitt pĂ„ 7300 for Brann. Du som er opptatt av statistikk KrĂžvel burde lagt mer vekt pĂ„ dette, istedenfor hĂ„p og tro som du setter opp pĂ„ hver kamp her.
Som skrevet tidligere. Dette tror jeg er realistisk. Et Brann lag som kjemper i teten og plassen om direkte opprykk storparten av sesongen,  7000-7500 i snitt. Et Brann lag som ikke er helt i teten men i bildet for en kvalikplass: i snitt (mest sannsynlig). AltsĂ„ stor avstand til det du har tro pĂ„ KrĂžvel, vi fĂ„r se hvem som har bommet mest nĂ„r sesongen er ferdig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

GullĂžl

March 17, 2015, 21:30:09 PM #4104 Last Edit: March 17, 2015, 21:36:25 PM by GullĂžl
Solgte partoutkort. Dette ut fra tallene som er meldt i media og av Brann selv:
09 januar: 2700
26 februar: DrĂžyt 3000
17 mars: 3100

AltsÄ. Brann solgte i snitt litt over 6 partoutkort pr. dag fra 09 januar til 26 februar.
Fra 26 februar til 17 mars ligger snittet pÄ litt over 5 partoutkort pr. dag. Tempoet har dessverre ikke Þkt fra forrige periode.

Om en velger Ă„ vĂŠre optimistisk i Ăžkning i salget fremover og at dags snittet dobler seg til 10 partoutkort fra i dag frem til 16 mai vil det si ytterligere 600 partoutkort solgt og vi er kommet opp i totalt 3700.
Bruker en snitt nedgang publikumstall i 2011-2012-2013 for nedrykkslagene pÄ 39 % ogsÄ pÄ partoutkort salget fÄr vi et salg pÄ 4086.

Kan ikke forstÄ hva som skal trigge at vi skal komme sÄ mye bedre ut en den snitt nedgangen pÄ 39 %. Hva har vi gjort bedre en de andre nedrykkslagene de tidligere vintrene for de Ärene som tilsier at vi skal komme bedre ut ?? Slik det har sett ut i det siste kan det virke som det er mer som trigger i negativ eller positiv retning(dÄrlige kamp prestasjoner, lite forsterkninger, kaos ÄrsmÞte).

Mitt tips er fremdeles at partoutkort salget vil havne et sted mellom 3800 og 4200. Bommer jeg tror jeg det blir under det nedre intervall grensen og at jeg er for optimistisk. Ingen ting i dag tyder pÄ at partoutkortsalget skal ta av fremover.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

krĂžvel vellevold

Quote from: GullĂžl on March 17, 2015, 21:26:15 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on March 17, 2015, 20:07:58 PM
Quote from: ostraume on March 17, 2015, 18:21:42 PM
3100 partoukort solgt

http://www.toppfotball.no/news/article/1phpvrpxh6g0b1vzge7wkhsqy6


Du er alt for optimistisk KrĂžvel og jeg tror du  vil bomme grovt pĂ„ dette. Kan ikke forstĂ„ hva som skal trigge at vi skal komme sĂ„ mye bedre  ut en den snitt nedgangen pĂ„ 39 % som de andre nedrykkslagene hadde i  2011-2012-2013. Den prosenten vil si en nedgang til tilskuersnitt pĂ„ 7300 for Brann. Du som er opptatt av statistikk KrĂžvel burde lagt mer vekt pĂ„ dette, istedenfor hĂ„p og tro som du setter opp pĂ„ hver kamp her.
Som skrevet tidligere. Dette tror jeg er realistisk. Et Brann lag som kjemper i teten og plassen om direkte opprykk storparten av sesongen,  7000-7500 i snitt. Et Brann lag som ikke er helt i teten men i bildet for en kvalikplass: i snitt (mest sannsynlig). AltsĂ„ stor avstand til det du har tro pĂ„ KrĂžvel, vi fĂ„r se hvem som har bommet mest i november.
Legg ned hele klubben!

krĂžvel vellevold

Quote from: GullĂžl on March 17, 2015, 21:30:09 PM
Solgte partoutkort. Dette ut fra tallene som er meldt i media og av Brann selv:
09 januar: 2700
26 februar: DrĂžyt 3000
17 mars: 3100

AltsÄ. Brann solgte i snitt litt over 6 partoutkort pr. dag fra 09 januar til 26 februar.
Fra 26 februar til 17 mars ligger snittet pÄ litt over 5 partoutkort pr. dag. Tempoet har dessverre ikke Þkt fra forrige periode.

Om en velger Ă„ vĂŠre optimistisk i Ăžkning i salget fremover og at dags snittet dobler seg til 10 partoutkort fra i dag frem til 16 mai vil det si ytterligere 600 partoutkort solgt og vi er kommet opp i totalt 3700.
Bruker en snitt nedgang publikumstall i 2011-2012-2013 for nedrykkslagene pÄ 39 % ogsÄ pÄ partoutkort salget fÄr vi et salg pÄ 4086.

Kan ikke forstÄ hva som skal trigge at vi skal komme sÄ mye bedre ut en den snitt nedgangen pÄ 39 %. Hva har vi gjort bedre en de andre nedrykkslagene de tidligere vintrene for de Ärene som tilsier at vi skal komme bedre ut ?? Slik det har sett ut i det siste kan det virke som det er mer som trigger i negativ eller positiv retning(dÄrlige kamp prestasjoner, lite forsterkninger, kaos ÄrsmÞte).

Mitt tips er fremdeles at partoutkort salget vil havne et sted mellom 3800 og 4200. Bommer jeg tror jeg det blir under det nedre intervall grensen og at jeg er for optimistisk. Ingen ting i dag tyder pÄ at partoutkortsalget skal ta av fremover.


Tallene Brann kommer med stemmer nesten garantert ikke. Da kan vi jo knapt ha solgt noen p-kort pÄ bataljonsfeltet, de to billigfeltene, B-feltet pÄ BT, vip-plasser eller andre plasser pÄ SpV. Tror du Brann solgte 2800 p-kort de siste par ukene inn mot seriestart i fjor, da vi var drittelendige? Og i sÄ fall; hvorfor skulle vi da bare selge 700-1100 i Är? Salget til nÄ har jo vÊrt 78,5 % av fjorÄrets; hvorfor skulle det fra nÄ av kun ligge pÄ 25-39 %?

Du babler i vei om de andre nedrykkslagene. Det mÄ jo vÊre mye mer interessant Ä se hva som er fakta for Brann pr 2015.
Legg ned hele klubben!

krĂžvel vellevold

Legg ned hele klubben!

GullĂžl

March 17, 2015, 22:58:07 PM #4108 Last Edit: March 17, 2015, 23:06:27 PM by GullĂžl
09 januar, tallet fra AlgerĂžy til brann.no:
http://www.brann.no/latest-news/article/hrfq8b7vubno1ajfp1fis2t9e/title/brann-har-solgt-2700-partoutkort

26 februar, tallet fra AlgerĂžy til BA:
http://www.ba.no/Har_solgt_846_f_rre_partoutkort-5-8-28549.html

17 mars. Hvor norsk toppfotball har fÄtt tallet sitt fra vet vi ikke men sannsynlig fra AlgerÞy.
http://www.toppfotball.no/news/article/1phpvrpxh6g0b1vzge7wkhsqy6

En kan jo hÄpe pÄ at tallet fra toppfotball.no ikke er helt oppdatert med dagens dato og at tallene er for et par tre uker siden. Men uansett de par tre ukene fra eller til slÄr neppe sÄ veldig positivt ut(1000 solgte) nÄr vi vet at "triggerne" i den perioden er kaos ÄrsmÞtet og en dÄrlig prestasjon mot Aalesund.

Er et eller flere av tallene feil som er oppgitt 09 januar, 26 februar og 17 mars feil er det greit, men jeg har bare tatt utgangspunkt det som har stÄtt i media. Er du nesten sikker pÄ at tallene ikke stemmer hadde det vÊrt greit Ä fÄtt det sjekket opp. Flott om salgstallene er bedre. Og flott om jeg undervurder salget fremover.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

GullĂžl

March 17, 2015, 23:09:36 PM #4109 Last Edit: March 17, 2015, 23:12:32 PM by GullĂžl
Quote from: krĂžvel vellevold on March 17, 2015, 22:46:24 PM
Totalt anslagsvis 4083 solgte, og dette vil jeg hevde er nĂžkterne anslag.


Er det sÄ bra tall hÄper jeg AlgerÞy roper det ut. Men tviler sterkt. Vi fÄr se.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

krĂžvel vellevold

Quote from: GullĂžl on March 17, 2015, 22:58:07 PM
09 januar, tallet fra AlgerĂžy til brann.no:
http://www.brann.no/latest-news/article/hrfq8b7vubno1ajfp1fis2t9e/title/brann-har-solgt-2700-partoutkort

26 februar, tallet fra AlgerĂžy til BA:
http://www.ba.no/Har_solgt_846_f_rre_partoutkort-5-8-28549.html

17 mars. Hvor norsk toppfotball har fÄtt tallet sitt fra vet vi ikke men sannsynlig fra AlgerÞy.
http://www.toppfotball.no/news/article/1phpvrpxh6g0b1vzge7wkhsqy6

En kan jo hÄpe pÄ at tallet fra toppfotball.no ikke er helt oppdatert med dagens dato og at tallene er for et par uker siden. Men uansett de par ukene fra eller til slÄr neppe sÄ veldig positivt ut nÄr vi vet at "triggerne" i den perioden er kaos ÄrsmÞtet og en dÄrlig prestasjon mot Aalesund.

Er et eller flere av tallene feil som er oppgitt 09 januar, 26 februar og 17 mars feil er det greit, men jeg har bare tatt utgangspunkt det som har stÄtt i media. Er du nesten sikker pÄ at tallene ikke stemmer hadde det vÊrt greit Ä fÄtt det sjekket opp. Flott om salgstallene er bedre. Og flott om jeg undervurder salget fremover.


Uansett vises det jo til en nedgang fra ca 3950 til ca 3100. AltsĂ„ 21,5 %. I fjor solgte vil til slutt 6700, og vi hadde solgt ca 6200 rett fĂžr fĂžrste hjemmekamp. (Hvis tallene for "samme tid i fjor" (3900) er riktige, betyr det at vi solgte 2300 p-kort bare pĂ„ noen uker og i en periode der vi tapte 3-4 for Ulf, 0-1 for Sogndal,  1-3 for Start og 0-3 for S08). Fortsetter vi Ă„ selge 21,5 % mindre enn i fjor, ender vi pĂ„ 5260. Med de elendige resultatene vi hadde fĂžr fĂžrste hjemmekamp i fjor, kan jeg ikke se noen grunn til at interessen de siste ukene inn mot seriestart i fjor fikk noe ekstra kick som vi ikke kan fĂ„ i Ă„r.

Jeg tror de tallene AlgerÞy oppgir til media er utenom bedriftsmarkedet, vip og pÞlse-vip. Jeg mener bestemt at han et tidligere Är ogsÄ oppga tall som var langt lavere enn de reelle, nettopp pga dette. Men man fÄr gÄ ut fra at tallene det sammenlignes med i fjor, er "samme type tall". AltsÄ en nedgang pÄ 21,5 %.
Legg ned hele klubben!

krĂžvel vellevold

For Þvrig: Tallet det ble vist til 9. januar, viste en nedgang pÄ 20,6 % fra i fjor. NÄ ligger altsÄ nedgangen pÄ 21,5 %. Med andre ord; salgstakten siden 9. januar har bare blitt marginalt dÄrligere enn den var fÞr.
Legg ned hele klubben!

GullĂžl

March 18, 2015, 01:16:28 AM #4112 Last Edit: March 18, 2015, 01:29:02 AM by GullĂžl
I fjor meldte Brann 10 januar at de hadde solgt 3400(pr.31.12).

Neste gang Brann gav en oppdatering var 02 april(4 dager fĂžr sesongstart) og da var antallet 6171 solgte.

Antallet som toppfotball.no melder i gÄr pÄ 3950(20 dager fÞr seriestart, altsÄ ca.17 mars) er neppe for et tilsvarende antall dager fÞr seriestart i fjor. Dette tallet er nok mye feil, vi var nok mye hÞyere pÄ det tidspunktet i fjor. Det er nok her feilkilden er.

Sier seg selv nÄr BA 26 februar i Är melder at tallet 26 februar i fjor var 3919. Og da skal det liksom vÊre 3950 solgt den 17 mars ? Og sÄ skyte enorm fart til et dagssalg pÄ 140 for de neste 16 dagene ? Ingen logikk i det.

Har ikke Brann "skjulte salg" i store antall som ikke er tatt med er jeg redd for at svikten er over 30 % om en om et par uker fÄr en ny status og sammenlignet med 6171 fra 02 april i fjor som kan se ut som er et "sikkert tall".

At AlgerÞy tidligere Är har oppgitt tall som var langt lavere enn de reelle kan jeg ikke huske noe om. Men skal ikke avvise at han slenger pÄ nysalget til bedriftsmarked, vip og pÞlse-vip rett fÞr seriestart. La oss hÄpe det. Hvorfor han venter med det er jo eventuelt litt rart, et salg burde vÊre et salg nÄr det er gjort. Best mulig salgstall ut til publikum gir Þkt interesse.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Xminator

Ser ikke helt hvilke faktorer som skal trekke folk til Stadion i Är. OBOS. Ett lag uten profiler. Den som kommer nÊrmest er fortsatt Huseklepp, og den floppen han har vert i Brannreturen har spredd seg selv til de mest rÞde brillene i byen. Ett lag uten resultater. Vi har ikke akkurat spilt mot uoverkommelig motstand i oppkjÞringen. NÄr man da jubler vilt over 1-0 og en seier med ett lag som ikke ligner pÄ fÞrstelag mot ett lag som ikke ligner pÄ den motstanden vi skal mÞte, sÄ ser folk flest glatt gjennom det.

Jeg er ganske trygg pÄ at budsjettert tilskuertall vil ryke sÄ det holder, og at Brann er nÊrmere konkurs enn opprykk.

krĂžvel vellevold

Quote from: GullĂžl on March 18, 2015, 01:16:28 AM
I fjor meldte Brann 10 januar at de hadde solgt 3400(pr.31.12).

Neste gang Brann gav en oppdatering var 02 april(4 dager fĂžr sesongstart) og da var antallet 6171 solgte.

Antallet som toppfotball.no melder i gÄr pÄ 3950(20 dager fÞr seriestart, altsÄ ca.17 mars) er neppe for et tilsvarende antall dager fÞr seriestart i fjor. Dette tallet er nok mye feil, vi var nok mye hÞyere pÄ det tidspunktet i fjor. Det er nok her feilkilden er.

Sier seg selv nÄr BA 26 februar i Är melder at tallet 26 februar i fjor var 3919. Og da skal det liksom vÊre 3950 solgt den 17 mars ? Og sÄ skyte enorm fart til et dagssalg pÄ 140 for de neste 16 dagene ? Ingen logikk i det.

Har ikke Brann "skjulte salg" i store antall som ikke er tatt med er jeg redd for at svikten er over 30 % om en om et par uker fÄr en ny status og sammenlignet med 6171 fra 02 april i fjor som kan se ut som er et "sikkert tall".

At AlgerÞy tidligere Är har oppgitt tall som var langt lavere enn de reelle kan jeg ikke huske noe om. Men skal ikke avvise at han slenger pÄ nysalget til bedriftsmarked, vip og pÞlse-vip rett fÞr seriestart. La oss hÄpe det. Hvorfor han venter med det er jo eventuelt litt rart, et salg burde vÊre et salg nÄr det er gjort. Best mulig salgstall ut til publikum gir Þkt interesse.


Men bÄde BA og toppfotball-artikkelen refererer jo til 3900 pÄ denne tiden i fjor.
Legg ned hele klubben!

krĂžvel vellevold

Quote from: Xminator on March 18, 2015, 05:03:57 AM
Ser ikke helt hvilke faktorer som skal trekke folk til Stadion i Är. OBOS. Ett lag uten profiler. Den som kommer nÊrmest er fortsatt Huseklepp, og den floppen han har vert i Brannreturen har spredd seg selv til de mest rÞde brillene i byen. Ett lag uten resultater. Vi har ikke akkurat spilt mot uoverkommelig motstand i oppkjÞringen. NÄr man da jubler vilt over 1-0 og en seier med ett lag som ikke ligner pÄ fÞrstelag mot ett lag som ikke ligner pÄ den motstanden vi skal mÞte, sÄ ser folk flest glatt gjennom det.

Jeg er ganske trygg pÄ at budsjettert tilskuertall vil ryke sÄ det holder, og at Brann er nÊrmere konkurs enn opprykk.


I fjor ble det tap, tap, tap, tap, og likevel fikk vi et snitt pÄ nesten 12000. Det var vel heller ikke sÄ mange profiler i fjor. Og jeg tror det er ett fett for folk om motstanden heter S08 eller StrÞmmen.

Hva er det andre 1.div.lag har vist i oppkjÞringen (eller det siste halve Äret) som tyder pÄ at vi bare kan drite i opprykk?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krÞvel vellevold on March 18, 2015, 05:12:36 AMI fjor ble det tap, tap, tap, tap, og likevel fikk vi et snitt pÄ nesten 12000. Det var vel heller ikke sÄ mange profiler i fjor. Og jeg tror det er ett fett for folk om motstanden heter S08 eller StrÞmmen.


Brann kommer utvilsomt til Ä vinne flere kamper i Är enn i fjor. Men om folk likevel kommer til Ä kjÞpe billett til kampene gjenstÄr Ä se. For deg, meg og mange andre er det ett fett hvem Brann spiller mot. Det er fortsatt Brann. Men jeg er veldig usikker pÄ om det gjelder mange nok. Det er i det hele tatt veldig vanskelig Ä spÄ tilskuertall i Är. Normalt sett er det slik at vinner Brann mange nok kamper vil det komme folk. Men det er ikke sikkert at de samme mekanismene slÄr ut i like stor grad i Obos-ligaen.

For meg virker det som at mange forventet Ä fÄ Obos-kampene pÄ billigsalg, og nÄr det ikke skjedde vil de ikke gÄ pÄ kamp.
RÞd makt pÄ Hansa

Spelaren

Det er ingen knapphet pÄ billetter, sÄ det blir nok et stÞrre enkeltsalg - og volatile tilskuertall.
GĂ„ av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on March 18, 2015, 08:43:09 AM
Det er ingen knapphet pÄ billetter, sÄ det blir nok et stÞrre enkeltsalg - og volatile tilskuertall.


Du flotter deg med fine ord. Jeg mÄtte slÄ opp.
Tren pÄ langskudd

GullĂžl

March 18, 2015, 13:01:43 PM #4119 Last Edit: March 18, 2015, 13:09:35 PM by GullĂžl
Quote from: krĂžvel vellevold on March 18, 2015, 05:12:36 AM
I fjor ble det tap, tap, tap, tap, og likevel fikk vi et snitt pÄ nesten 12000. Det var vel heller ikke sÄ mange profiler i fjor. Og jeg tror det er ett fett for folk om motstanden heter S08 eller StrÞmmen.

Hva er det andre 1.div.lag har vist i oppkjÞringen (eller det siste halve Äret) som tyder pÄ at vi bare kan drite i opprykk?


I fjor var det det en bÞlge gjennom store deler av sesongen der det var pop Ä gÄ pÄ Stadion. Og det var en genistrek med store mengder kompisbilletter til 100 kr der mange tok ansvar og fikk med seg mye folk. Nedrykksstriden gav spenning og trakk folk. FÄr hÄpe det blir opprykksstrid og spenning i Är ogsÄ og gode kampanjer pÄ billetter.

Tror ikke det er ett fett for folk om motstanden heter S08 eller StrÞmmen. I 1986 etter nedrykket falt tilskuersnittet 52 % fra Äret fÞr. Jeg kan love deg at det ikke var ett fett Ä mÞte Mo og Sunndal det Äret. Jeg vet for jeg var fast pÄ Store StÄ bÄde det Äret og de andre sesongene i 2 divisjon(80-82-84-86). Folk ble slÞve av 2 divisjons fotball, var problem Ä fÄ folk til reise seg opp i stÄende stilling selv midt pÄ Store StÄ de Ärene. Var jÊvlig grÄtt og trist og glisne tribuner.

Har ingen tro pÄ noen 52 % nedgang i Är men heller ikke pÄ 22 % nedgang, men noe midt i mellom mÄ vi nok innstille seg pÄ. Tilskuerantall pÄ 6 tusen tallet og 7 tusen tallet blir nok normalen i Är tror jeg. Men fÄr hÄpe pÄ en grÄdig spennende opprykksstrid og andre ting som kan kan lÞfte interessen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

krĂžvel vellevold

Quote from: GullĂžl on March 18, 2015, 13:01:43 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on March 18, 2015, 05:12:36 AM
I fjor ble det tap, tap, tap, tap, og likevel fikk vi et snitt pÄ nesten 12000. Det var vel heller ikke sÄ mange profiler i fjor. Og jeg tror det er ett fett for folk om motstanden heter S08 eller StrÞmmen.

Hva er det andre 1.div.lag har vist i oppkjÞringen (eller det siste halve Äret) som tyder pÄ at vi bare kan drite i opprykk?


I fjor var det det en bÞlge gjennom store deler av sesongen der det var pop Ä gÄ pÄ Stadion. Og det var en genistrek med store mengder kompisbilletter til 100 kr der mange tok ansvar og fikk med seg mye folk. Nedrykksstriden gav spenning og trakk folk. FÄr hÄpe det blir opprykksstrid og spenning i Är ogsÄ og gode kampanjer pÄ billetter.

Tror ikke det er ett fett for folk om motstanden heter S08 eller StrÞmmen. I 1986 etter nedrykket falt tilskuersnittet 52 % fra Äret fÞr. Jeg kan love deg at det ikke var ett fett Ä mÞte Mo og Sunndal det Äret. Jeg vet for jeg var fast pÄ Store StÄ bÄde det Äret og de andre sesongene i 2 divisjon(80-82-84-86). Folk ble slÞve av 2 divisjons fotball, var problem Ä fÄ folk til reise seg opp i stÄende stilling selv midt pÄ Store StÄ de Ärene. Var jÊvlig grÄtt og trist og glisne tribuner.

Har ingen tro pÄ noen 52 % nedgang i Är men heller ikke pÄ 22 % nedgang, men noe midt i mellom mÄ vi nok innstille seg pÄ. Tilskuerantall pÄ 6 tusen tallet og 7 tusen tallet blir nok normalen i Är tror jeg. Men fÄr hÄpe pÄ en grÄdig spennende opprykksstrid og andre ting som kan kan lÞfte interessen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tiden vil vise.

NĂžkkelen til at branns omsetning skal gjenspeiles i budsjettet for a-laget er klubbens gjeld.


olebrann3

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Auto-23-legger-ned-3324590.html

Har dette noe Ă„ si for avtalen med Huseklepp.
Ender Brann opp med Ă„ betale hele lĂžnnen?

ostraume

Godt poeng! Jeg vil tippe dette innebÊrer at bidragene fra Auto23 forsvinner og Brann mÄ holde lÞnnskostnaden alene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

GullĂžl

March 25, 2015, 19:08:49 PM #4125 Last Edit: March 25, 2015, 19:19:08 PM by GullĂžl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Nixon

RÞd makt pÄ Hansa

dudo

Fikk umiddelbart sansen for han. Virker som en veldig flink fyr.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-mod

Quote from: Ricky on May 19, 2015, 07:07:08 AM
Quote from: Brann patriot on May 18, 2015, 23:59:09 PM

Det snakkes mye om Brann sine problemer, men fÄ nevner Þkonomi.


Vi har en 83-siders trÄd gÄende her: https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,7915.0.html


Jepp, sÄ bruk denne i Þkonomidebatten.

Og bare se hvor lekende lett det er Ă„ sitere fra den nye til den gamle!;)

BBB-mod

Som sagt Þnsker vi Ä bruke denne eksisterende trÄden. Men en anmodning ser ikke ut til Ä gÄ inn, sÄ da stenger vi den nye sÄ dere ikke har noe valg. Grunnen til at den nye ikke ble stengt i sted er at da mister man muligheten til Ä bruke siteringsknappen og kopiere tekst over for Ä viderefÞre debatten.

BBB-mod

GullĂžl

Jeg kommer til Ă„ gi mye mer i tiden fremover. Det er en stor glede Ă„ gi, og jeg oppfordrer andre velhavende til Ă„ gjĂžre det samme.

Klipp 2:

Tror rett Ä slett Brann er for beskjeden overfor Trond Mohn, en kan vÊre for forsiktig. Initiativet mÄ komme fra Brann. Stoltheten mÄ legges bort. Klubben mÄ reddes og bygges opp igjen. Trond Mohn tror jeg er positiv. Sletting av gjelden til Brann er ikke bare en gave til klubben men til byens mentale helse. Status nÄ er at byen blÞr, innbyggerne grÄter og pasienten Brann ser ut Ä bli pÄ intravenÞs ernÊring i mange mange Är fremover.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

aleksanderhjelleseth

Bravo! HÄper Trond er me, da kan vi fÄ ting til Ä skje.

Nixon

Quote from: GullÞl on May 19, 2015, 11:37:37 AMHar klokketro at dyktige Vibeke Johannesen(som nÄ ser ut til Ä gÄ inn som toppsjef pÄ permanent basis) kan fÄ Trond Mohn til Ä slette Brann sin gjeld.
RÞd makt pÄ Hansa

ostraume

Litt vel optimistisk Ă„ forvente at Mohn plutselig skal dra opp 200 ekstra millioner.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Herman1

Quote from: ostraume on May 19, 2015, 12:36:41 PM
Litt vel optimistisk Ă„ forvente at Mohn plutselig skal dra opp 200 ekstra millioner.


150 millioner, vell?

Brann patriot

Absence of proof is not proof of absence


Brann patriot

Da er det 20 MNOK igjen av EK-en og gjelden er pÄ +200 MNOK, samt at man pr. 31.14.2014 hadde 2 MNOK i kontanter. Tikkende bombe..
Absence of proof is not proof of absence

Brann patriot

Jeg mener man bĂžr gjĂžre fĂžlgende:

a) La Norling gÄ -> frigjÞr 3 MNOK i Äret pÄ sikt.
b) FÄ inn Lars Arne Nilsen -> Regner med han gÄr med pÄ 1 MNOK i lÞnn. Dette gjÞr at man Ärlig sparer 2 MNOK her. Det LAN fikk til med HÞdd er imponerende, og han er rett og slett en undervurdert trener med hjerte for Brann. Dette er ogsÄ i trÄd med tanken min om at man blir nÞdt til Ä "kjÞpe" billig og selge dyrt. LAN er undervurdert, og sÄledes er markedsverdien lav - Perfekt for nye Brann m.a.o (om de skal bygge et solid Þkonomisk fundament vel og merke).
c) Man mÄ gradvis fase ut spillerstallen. Det er alt for mye dÞdt, som gÄr rundt med enorme spillerlÞnninger. Vet flere er uenige med meg her, men slik jeg ser det er ikke Demidov, Huseklepp osv. noe bedre enn middels + 1 divisjonsspillere. Her mÄ man altsÄ fÄ inn yngre krefter (gjerne fra andre obÄs klubber; Bryne, HÞdd o.l.), som fint bÞr klare Ä matche kvaliteten til nevnte.
d) Kvitte seg med speider TjernĂ„s. Er man interessert i fotball og har dette som yrke bĂžr man fint klare Ă„ holde oversikten i nordisk toppfotball. Og ja, da mener jeg uten speider. En Speider er luksus, og for Brann sin del er man avhengig av Ă„ gjĂžre en vanvittig god spillerinvestering for at dette skal lĂžnne seg. Hva er TjernĂ„s  lĂžnn hos Brann: 500-600k + sosiale? Over en treĂ„rsperiode bĂžr TjernĂ„s alene tilfĂžre verdi for min. 2,25 MNOK - Dette kun for Ă„ gĂ„ break-even. Deretter skal vi ha et heftig risikopĂ„slag, rett og slett fordi dette i beste fall mĂ„ sees pĂ„ som en "Dark Horse". Ser man pĂ„ historikken til Brann er det ikke akkurat gode odds for at vi plutselig skal finne gull. Jeg vil anta at TjernĂ„s faktisk mĂ„ tilfĂžre 5 MNOK for at risk/reward skal gi uttelling for Brann.

Listen videre er lang, og jeg hÄper de som styrer pÄ stadion prioriterer Ä fÄ Þkonomien pÄ rett kjÞl. Det er ikke mulig Ä vÊre et stabilt topplag over tid nÄr man skal bruke 15+ MNOK pÄ Ä betale gjeld + renter. Enten mÄ eksterne inn Ä restrukturere, eller sÄ mÄ ambisjonene senkes, for sÄ Ä bygge et solid fundament. Dessverre..

Til slutt:

RBK har en EK pÄ 140 MNOK og en gjeld pÄ 45 MNOK. Hvordan forventer dere at Brann skal kunne konkurrere med RBK over tid? Det er komplett umulig Ä konkurrere pÄ Ä bruke mest penger. Her mÄ det konkurreres pÄ Ä vÊre smart. RBK hadde et resultat pÄ 50 MNOK i 2012, mens de i 2013 hadde et resultat pÄ -17 MNOK. Dette er en helt annen liga enn det Brann opererer i (Ja, ogsÄ bokstavelig). Det interessante er at RBK pÄ 160+ MNOK i omsetning har 38 ansatte, mens Brann pÄ 127 MNOK har nesten 70 ansatte - Effektivt? NÄ er dette kun tall fra proff.no, og det kan vÊre strukturen er noe ulikt, men uansett interessant.

NÄr jeg gÄr i gjennom bakgrunnen til de som leder Brann sÄ tviler jeg pÄ at de evner Ä vÊre visjonÊre, slik at denne klubben endelig fÄr utlÞst sitt potensial..
Absence of proof is not proof of absence

Brann patriot

Fra 2009 til 2013 ble gjelden redusert fra 293 MNOK til 217 MNOK. EK Þkte fra 11 MNOK til 30 MNOK. RBH mÄ i sÄ fall ha gjort noe meget riktig?

Det er altsĂ„ 80 MNOK reduksjon i gjeld pĂ„ 4 Ă„r. Antar vi 5% rente pĂ„ gjelden til Brann utgjĂžr dette 4 MNOK ekstra til f.eks spillerkjĂžp (eller ytterligere nedbetaling) i Ă„ret. I dag er gjelden 211 MNOK. Antar vi at at Brann klarer Ă„ fortsette den positive trenden, og 80 MNOK av gjelden forsvinner sĂ„ blir ny gjeld = 131 MNOK. I sĂ„ fall vil rentekost falle fra 10,55 MNOK til 6,55 MNO(Har brukt 5% som er feil, men poenget er det samme) .  Det er 4 MNOK i Ă„ret som blir frigjort. I tillegg hvis man fĂ„r refinansiert de resterende 131 MNOK pĂ„ 20 Ă„r, sĂ„ blir ny gjeldsprofil: 6,55 MNOK i avdrag + 6,55 MNOK i renter = 13,1 MNOK Ă„rlig pĂ„ gjelden vs dagens situasjon med ca. 19 MNOK i Ă„ret. Det er nesten 6 MNOK i ekstra i cash til Ă„ kjĂžpe spillere det.

Dette bare illustrerer hvor viktig det er Ä fÄ kontroll over Þkonomien.
Absence of proof is not proof of absence

Spelaren

Quote from: Brann patriot on May 20, 2015, 01:13:24 AM
Fra 2009 til 2013 ble gjelden redusert fra 293 MNOK til 217 MNOK. EK Þkte fra 11 MNOK til 30 MNOK. RBH mÄ i sÄ fall ha gjort noe meget riktig?


Hadde han gjort jobben sin hadde begge disse tallene vĂŠrt atskillig bedre for oss. Moms, konserter, kontraktsflauser, bomkjĂžp... Store deler av disse pengene er direkte gaver fra Mohn.
GĂ„ av.

pidre

Tror Mohn kan bidra ovenfor SKB med store summer, herunder sletting av gjeld, om klubben har en god og troverdig langsiktig plan. Dette bĂžr settes i sammenheng nmed bygging av ny stadion/byarena.
Saludar a los monos!

d12m

Quote from: pidre on May 20, 2015, 10:08:17 AM
Tror Mohn kan bidra ovenfor SKB med store summer, herunder sletting av gjeld, om klubben har en god og troverdig langsiktig plan. Dette bĂžr settes i sammenheng nmed bygging av ny stadion/byarena.


Hjelper ikke med gode og langsiktige planer om du ikke har rette folk og fokus til Ă„ fĂžlge de. Noen som husker de fine ordene fra strategiplanen som visstnok skulle gi medaljekamp i 2014?

Som Brannpatrioten er inne pÄ sÄ er klubben 100% nÞdt til Ä ha kontroll pÄ det Þkonomiske for at det skal vÊre hÄp om Ä kjempe i toppen. I alt for mange Är sÄ har vi vÊrt belemret med spillere pÄ hÞye lÞnninger og middels nivÄ. Gylfi Einarsson er et kroneksempel, men dessverre er det mange flere enn bare han. OgsÄ i dagens stall er det svindyre spillere som presterer langt under pari.

Det er ingen vits Ă„ bygge ny stadion om det driftes som det har blitt gjort. Det er bare buksepissing.

krakra

Quote from: Brann patriot on May 20, 2015, 00:20:54 AM
Jeg mener man bĂžr gjĂžre fĂžlgende:

a) La Norling gÄ -> frigjÞr 3 MNOK i Äret pÄ sikt.
b) FÄ inn Lars Arne Nilsen -> Regner med han gÄr med pÄ 1 MNOK i lÞnn. Dette gjÞr at man Ärlig sparer 2 MNOK her. Det LAN fikk til med HÞdd er imponerende, og han er rett og slett en undervurdert trener med hjerte for Brann. Dette er ogsÄ i trÄd med tanken min om at man blir nÞdt til Ä "kjÞpe" billig og selge dyrt. LAN er undervurdert, og sÄledes er markedsverdien lav - Perfekt for nye Brann m.a.o (om de skal bygge et solid Þkonomisk fundament vel og merke).
c) Man mÄ gradvis fase ut spillerstallen. Det er alt for mye dÞdt, som gÄr rundt med enorme spillerlÞnninger. Vet flere er uenige med meg her, men slik jeg ser det er ikke Demidov, Huseklepp osv. noe bedre enn middels + 1 divisjonsspillere. Her mÄ man altsÄ fÄ inn yngre krefter (gjerne fra andre obÄs klubber; Bryne, HÞdd o.l.), som fint bÞr klare Ä matche kvaliteten til nevnte.
d) Kvitte seg med speider TjernĂ„s. Er man interessert i fotball og har dette som yrke bĂžr man fint klare Ă„ holde oversikten i nordisk toppfotball. Og ja, da mener jeg uten speider. En Speider er luksus, og for Brann sin del er man avhengig av Ă„ gjĂžre en vanvittig god spillerinvestering for at dette skal lĂžnne seg. Hva er TjernĂ„s  lĂžnn hos Brann: 500-600k + sosiale? Over en treĂ„rsperiode bĂžr TjernĂ„s alene tilfĂžre verdi for min. 2,25 MNOK - Dette kun for Ă„ gĂ„ break-even. Deretter skal vi ha et heftig risikopĂ„slag, rett og slett fordi dette i beste fall mĂ„ sees pĂ„ som en "Dark Horse". Ser man pĂ„ historikken til Brann er det ikke akkurat gode odds for at vi plutselig skal finne gull. Jeg vil anta at TjernĂ„s faktisk mĂ„ tilfĂžre 5 MNOK for at risk/reward skal gi uttelling for Brann.

Listen videre er lang, og jeg hÄper de som styrer pÄ stadion prioriterer Ä fÄ Þkonomien pÄ rett kjÞl. Det er ikke mulig Ä vÊre et stabilt topplag over tid nÄr man skal bruke 15+ MNOK pÄ Ä betale gjeld + renter. Enten mÄ eksterne inn Ä restrukturere, eller sÄ mÄ ambisjonene senkes, for sÄ Ä bygge et solid fundament. Dessverre..

Til slutt:

RBK har en EK pÄ 140 MNOK og en gjeld pÄ 45 MNOK. Hvordan forventer dere at Brann skal kunne konkurrere med RBK over tid? Det er komplett umulig Ä konkurrere pÄ Ä bruke mest penger. Her mÄ det konkurreres pÄ Ä vÊre smart. RBK hadde et resultat pÄ 50 MNOK i 2012, mens de i 2013 hadde et resultat pÄ -17 MNOK. Dette er en helt annen liga enn det Brann opererer i (Ja, ogsÄ bokstavelig). Det interessante er at RBK pÄ 160+ MNOK i omsetning har 38 ansatte, mens Brann pÄ 127 MNOK har nesten 70 ansatte - Effektivt? NÄ er dette kun tall fra proff.no, og det kan vÊre strukturen er noe ulikt, men uansett interessant.

NÄr jeg gÄr i gjennom bakgrunnen til de som leder Brann sÄ tviler jeg pÄ at de evner Ä vÊre visjonÊre, slik at denne klubben endelig fÄr utlÞst sitt potensial..

Herman1

Quote from: Spelaren on May 20, 2015, 07:35:57 AM
Quote from: Brann patriot on May 20, 2015, 01:13:24 AM
Fra 2009 til 2013 ble gjelden redusert fra 293 MNOK til 217 MNOK. EK Þkte fra 11 MNOK til 30 MNOK. RBH mÄ i sÄ fall ha gjort noe meget riktig?


Hadde han gjort jobben sin hadde begge disse tallene vĂŠrt atskillig bedre for oss. Moms, konserter, kontraktsflauser, bomkjĂžp... Store deler av disse pengene er direkte gaver fra Mohn.


PĂ„ den fronten gjorde RBH en god jobb, ja.
Men som nevnt over er gjeldsreduksjonen omtrent like stor som belĂžpet Mohn stĂžttet Brann med i samme periode.

Uten denne hadde ikke klubben klart Ä bÄde satse og redusere gjelden.

Natan

Vi ser nå konturene av et lag som ikke rykker opp I år, jeg mener det må tas grep av styret umiddelbart for å senke kostnader.  Trenger Brann mediatalsmann i 100% stilling? Billettansvarlig? Realiteten er at Brann har priset inn opprykk i budsjettet for 2015, det må også styret innse er mindre sannsynlig nå. Massiv inntektssvikt I stadioninntekter, sponsoravtaler med mer må føre til store kutt allerede nå I juni.

Brann patriot

At Brann har en organisasjon pÄ 70 ansatte med en omsetning pÄ 100+ MNOK er helt vanvittig spÞr du meg. RBK har under 60 ansatte med en omsetning pÄ 170 MNOK. Noen som ser galskapen?

Kilde:

http://www.purehelp.no/company/details/rosenborgballklub/935883571 - RBK

http://www.purehelp.no/company/details/sportsklubbenbrann/934908988 - Brann
Absence of proof is not proof of absence

Nixon

Har du en oversikt over disse angivelige 70 personene?
RÞd makt pÄ Hansa

Xminator

BA: BRANN SPARER MILLIONER!

Det er jo bra tenker man sikkert. Dette er for meg enda ett steg mot ett lag som ikke kommer til Ä vÊre noe topplag i "vÄr levetid".

Hvorfor? Fordi millioninnsparingene alle rammer A-laget. GrunnlÞnnen kuttes enda mer. Prestasjonsbasert lÞnn - javel, men prestasjon pÄvirker ikke alltid Þkonomi. Dette gir ett usikkert A-lagsbudsjett. Fremtidig nedrykk fra eliteserien til 1. divisjon. Hva faen planlegger vi Ä rykke ned fÞr vi har rykket opp?

"Kan tjene mye pÄ bonus". Flott det, men som vi lÊrte med 40-poengsbonusen, sÄ gir slike bonuser utslag som ikke er lette Ä forutse. Det gir ett usikkert A-lagsbudsjett. Og ytterligere usikkerhet knyttet til inntektene man eventuelt fÄr Þkt om man eventuelt mÄ ut med maksimal utbetaling og har hatt en maksimal sportslig sesong.

Brann tar enda ett steg i retning av Ä kutte utgifter pÄ bekostning av kjernevirksomheten i klubben. Dette er ikke forenelig med Ä vÊre toppklubb i norge. De "smÄklubbene" som gjÞr det bra pÄ mindre budsjetter jobber daglig knallhardt for Ä flytte sÄ mye penger som mulig over mot A-lagssatsingen sin. Dette gjÞr ikke Brann. Derfor er Brann akkurat nÄ en middelhavsfarer i 1. divisjon.

Lasaron

Et spÞrsmÄl til dere Þkonomer, Steinbygger f eks: For folk som har peiling pÄ Þkonomi, er det uproblematisk Ä planlegge Þkonomien nÄr det ligger store potensielle bonuser og vaker?

Man mÄ vel ganske tidlig planlegge Þkonomien for 2016, og i Branns situasjone mÄ man vel planlegge to scenarier, opprykk eller ikke opprykk, og ved opprykk kommer mer bonusutbetalinger. Er dette lett eller vanskelig Ä ta med i beregningen? Eller et sted i mellom? (I utgangspunktet hÞres det jo overkommelig ut.)
Tren pÄ langskudd

Go Up