• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

revert

Quote from: Ricky on December 18, 2009, 10:46:34 AM
Quote from: Nixon on December 18, 2009, 09:09:56 AM
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8607

Brann forlenger med SpV med "noe Ăžkte rammer". Hvor mye den nye avtalen er verdt skriver de ingenting om.


BA skriver 38 mill for fire Ă„r, opp fra dagens 35 mill


Med dagens Þkonomiske situasjon mÄ vel det kunne betraktes som en ok avtale.

Xminator

Likevel ett stykke opp til de 12 millionene Reitan tilfÞrer RBK i Þkonomisk doping. NÄ er det ikke lÞnnen pÄ mer enn en toppspiller, men likevel...

Selv om drÞmmen har fÄtt ett skudd i hodet, sÄ skulle jeg helst sett ett Brannlag som kunne tilby stjernene Belgia-lÞnn, ha dobbel dekning pÄ alle posisjoner (dvs 22 spillere + talenter) med minimumslÞnn som Odd og de andre middels store klubbene har sin maksimumslÞnn.

Spelaren

Quote from: Xminator on December 18, 2009, 14:07:36 PM
Selv om drÞmmen har fÄtt ett skudd i hodet, sÄ skulle jeg helst sett ett Brannlag som kunne tilby stjernene Belgia-lÞnn, ha dobbel dekning pÄ alle posisjoner (dvs 22 spillere + talenter) med minimumslÞnn som Odd og de andre middels store klubbene har sin maksimumslÞnn.


Belgia-lÞnn minner om noko du nevnte for eit par Är siden i denne trÄden, og er vel neppe reellt dei nÊrmeste fem Ärene...

Quote
Det avhenger jo ogsÄ av skattenivÄet i Belgia. I Norge vil de jo betale nesten 50% skatt for de 4 millionene. Om de bare betaler 25% i Belgia, sÄ ligger vi fortsatt 1 million bak pÄ lÞnnsskalaen.


Ka er det egentlig belgiske klubber henter inn penger pÄ? TV-avtaler? Eller trekker dei uhorveleg mykje folk??

GĂ„ av.

krĂžvel vellevold

Hva er det med denne ostepopen? Taper Brann penger pÄ det? Bruker de enormt mye ressurser pÄ Ä selge ostepop? GÄr det ut over Branns sportslige satsing?

SkjĂžnner ikke at det skal vĂŠre sĂ„ ille at Branns emblem stĂ„r pĂ„ noen produkter. Det gir (forhĂ„pentligvis) inntekter, pĂ„ lik linje med diverse souvenirer, supportereffekter og brĂžd med Brann-emblem. Er det virkelig sĂ„ ille? 
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krĂžvel vellevold on December 18, 2009, 15:44:43 PM
Hva er det med denne ostepopen? Taper Brann penger pÄ det? Bruker de enormt mye ressurser pÄ Ä selge ostepop? GÄr det ut over Branns sportslige satsing?

SkjĂžnner ikke at det skal vĂŠre sĂ„ ille at Branns emblem stĂ„r pĂ„ noen produkter. Det gir (forhĂ„pentligvis) inntekter, pĂ„ lik linje med diverse souvenirer, supportereffekter og brĂžd med Brann-emblem. Er det virkelig sĂ„ ille? 
Mange ville drept for Ä fÄ denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Hva skjedde nÄr de skulle planlegge tetting av SpV og Hansa? De utarbeidet en plan om Ä gjÞre omtrent hele driten om til VIP? Og ja jeg skjÞnner at en mÄ dekningsgrad for slike utbygginger, men tenk over mÄten dette skjedde pÄ? Et pent "vi har dessverre ikke rÄd i vÄr nÄvÊrende finansielle situasjon" hadde vÊrt sÄ mye bedre.

Jeg er sÄ langt i fra noe overformynder som skal bestemme hva folk pÄ stadion skal gjÞre, men de bÞr tenke seg om hva det gjÞr med supportere og de som faktisk mÞter opp uansett hva.
Mange ville drept for Ä fÄ denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krĂžvel vellevold

Quote from: skuteviken on December 18, 2009, 15:51:54 PM
Det har med det Brann holder pÄ med, Brann-logoen blir devaluerte nÄr den stÄr pÄ alt mulig.

Tja. Dette er da vanlig over hele verden. Hvor mange klubber av en viss stÞrrelse har ikke logoen sin pÄ "alt mulig"?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er ogsÄ ganske vanlig Ä selge stadion-navnet sitt, sÄ i disse krisetider ser ikke KrÞvel noe alvor i en slik bruk av merkevaren heller?

Ostepopen er isolert sett ikke noe verre enn dusjsÄpen eller brÞdet, men den ble selve eksempelet pÄ nedturen. Vi ser ikke noen effekt av dette ut over Ä holde liv i litt for mange administrative stillinger. Det er ikke Branns oppgave Ä fÄ hele folket i arbeid, men Ä vinne pokaler.

Og som en ekstra utfordring til krÞvel, hvor mange ting har Arsenal satt sin logo pÄ som er i samme gaten som Ostepopp?

krakra

Det er utrolig at Brann brukte pengene vi hadde pÄ Ä "styrke" administrasjonen istedenfor Ä pÞse penger inn i det sportslige. Vi ser konsekvensene av begge delene i dag. Den smellfeite administrasjonen Þdelegger Þkonomien vÄr og det elendige laget Þdelegger for inntektene.

krĂžvel vellevold

Quote from: Xminator on December 18, 2009, 17:09:39 PM
Det er ogsÄ ganske vanlig Ä selge stadion-navnet sitt, sÄ i disse krisetider ser ikke KrÞvel noe alvor i en slik bruk av merkevaren heller?

Ostepopen er isolert sett ikke noe verre enn dusjsÄpen eller brÞdet, men den ble selve eksempelet pÄ nedturen. Vi ser ikke noen effekt av dette ut over Ä holde liv i litt for mange administrative stillinger. Det er ikke Branns oppgave Ä fÄ hele folket i arbeid, men Ä vinne pokaler.

Og som en ekstra utfordring til krÞvel, hvor mange ting har Arsenal satt sin logo pÄ som er i samme gaten som Ostepopp?


Det er enorm forskjell pÄ Ä selge stadionnavnet sitt og Ä ha navnet sitt pÄ diverse produkter. Stadionnavnet er jo en del av klubbens identitet, og enn sÄ lenge er det fÄ klubber som har byttet navn pÄ gamle tradisjonsrike arenaer. Om det stÄr Brann-logo pÄ noen ostepop-poser; hvilken rolle spiller vel det? Saken her er vel helst at ostepop ikke er kult nok. Hadde det vÊrt Brann-Þl eller Brann-brennevin, sÄ hadde vel ingen andre en avholdsbevegelsen protestert. Regner med at veldig mange Brann-fans faktisk ville synes det var kult med eget Brann-Þl eller Brann-brennevin...
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Brann-Þl hadde vÊrt flaut, ser for meg en grossist som gÄr en deal med Brann om Ä produsere vassent billig Þl, for sÄ Ä slenge pÄ logoen. Hehe, tok poenget ditt, mÄtte bare fÄ gÄ videre med den ideen.
Mange ville drept for Ä fÄ denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Bergenser1

fant ikke noe om hvordan pengene ble fordelt. Er det noen som vet hvor vi kan rote frem den oversikten?
De som er ansvarlige for Branns kapital har ihvertfall ett veldig skjevt pengebruk...

kabelmann

Hva bruker egentlig Brann av ressurser pÄ ostepopen? Jeg tipper cirka null. Det ramler kanskje inn en krone i ny og ne i royalties for logobruk, men jeg tror ikke Branns regnskapsavdeling mÄ utvides av den grunn.
SpĂžr ikke hva Brann kan gjĂžre for deg. SpĂžr hva du kan gjĂžre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brann_ruler

Det handler mest om Ä holde fokus pÄ kjerneaktiviteten fotball.

I den tid vi nÄ sliter med Þkonomi og entusiasme forventer jeg at man "returnerer" til fotballen og fokuserer pÄ hvordan i h....... man skal fÄ et vinner lag pÄ beina. Jeg tror hÄndball, ostepop, branntv og tannbÞrster skaper stÞy og vrir fokus bort fra det man faktisk skal leve av: et godt fotballlag.

Brann driver med fotball, vi er ikke noe jĂŠvla coop OBS.

krĂžvel vellevold

Quote from: Brann_ruler on December 18, 2009, 21:23:33 PM
Det handler mest om Ä holde fokus pÄ kjerneaktiviteten fotball.

I den tid vi nÄ sliter med Þkonomi og entusiasme forventer jeg at man "returnerer" til fotballen og fokuserer pÄ hvordan i h....... man skal fÄ et vinner lag pÄ beina. Jeg tror hÄndball, ostepop, branntv og tannbÞrster skaper stÞy og vrir fokus bort fra det man faktisk skal leve av: et godt fotballlag.

Brann driver med fotball, vi er ikke noe jĂŠvla coop OBS.


TĂžys og tull! Brann blir ikke dĂ„rligere eller mindre gode av at noen i markedsavdelingen har inngĂ„tt en avtale med en ostepop-produsent som skal ha Brann-logoen pĂ„ posene sine. Regner med at dette er noe de tjener penger pĂ„ - i hvert fall ikke noe som gĂ„r med tap. Folk snakker jo som om Brann skulle ha  egen ostepop-fabrikk pĂ„ Stadion! Det er faktisk ikke Brann selv som produserer ostepopen, hvis noen tror det... At Branns sportslige avdeling skulle bli forstyrret av at det er Brann-logo pĂ„ noen ostepop-poser og tannbĂžrster som eksterne bedrifter produserer, er jo det reneste sludder!

Innse fakta: Ingen andre en avholdsbevegelsen hadde protestert om det var Brann-logo pÄ Þlflakser og brennevinsflasker. Ingen har heller klaget over at Brann i mange Är har lÄnt ut logoen sin til et brÞd. Faktum er at dette overhodet ikke hander om at "Brann vrir fokus vekk fra fotballen", men at ostepop ikke er kult nok for folk.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Problemet er timingen. Hadde ostepopen kommet i 2007 hadde ikke en kjeft reagert. Men nÄ virker det som at mange mister litt gangsyn i kritikken av Brann. Selvsagt affiserer ikke dette sportslig avdeling i Brann. Og jeg kan heller ikke se hvorfor Brann skal gÄ glipp av disse ekstra inntektene i en tid der vi trenger alt vi kan skrape sammen. Det er nÄ vi alle bÞr kjÞpe ostepop!;)
RÞd makt pÄ Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on December 18, 2009, 23:06:42 PM
Det er nÄ vi alle bÞr kjÞpe ostepop!;)


Aldri.

Men partoutkort har eg tenkt Ă„ skaffe meg, blir mer enn nok av turer hem til neste Ă„r.
GĂ„ av.

Brann_ruler

Quote from: krĂžvel vellevold on December 18, 2009, 22:33:40 PM

TĂžys og tull! Brann blir ikke dĂ„rligere eller mindre gode av at noen i markedsavdelingen har inngĂ„tt en avtale med en ostepop-produsent som skal ha Brann-logoen pĂ„ posene sine. Regner med at dette er noe de tjener penger pĂ„ - i hvert fall ikke noe som gĂ„r med tap. Folk snakker jo som om Brann skulle ha  egen ostepop-fabrikk pĂ„ Stadion! Det er faktisk ikke Brann selv som produserer ostepopen, hvis noen tror det... At Branns sportslige avdeling skulle bli forstyrret av at det er Brann-logo pĂ„ noen ostepop-poser og tannbĂžrster som eksterne bedrifter produserer, er jo det reneste sludder!

Innse fakta: Ingen andre en avholdsbevegelsen hadde protestert om det var Brann-logo pÄ Þlflakser og brennevinsflasker. Ingen har heller klaget over at Brann i mange Är har lÄnt ut logoen sin til et brÞd. Faktum er at dette overhodet ikke hander om at "Brann vrir fokus vekk fra fotballen", men at ostepop ikke er kult nok for folk.


Tull og tÞys? jeg snakker ikke om ostepopen som folk har hengt seg opp i, men om all energien som de pÄ stadion bruker pÄ andre ting enn fotball. Administrasjonen har blitt blÄst opp pÄ alt for kort tid og vi lider nÄ av voksesmerter som grunner i fokus pÄ mye annet enn fotball. Det er det sÄkalte produktet som handler om andre ting enn et godt fotballlag som irriterer meg.

Den sportslige avdeling er jo pĂ„virket i den forstand at kassen er tom. De har satset alt som ble bygd opp pĂ„ supporterutstyr i bĂžtter og spann, flotte  butikker,  Brann TV, modell som verter, etc.

Dermed har denne utenomsportlige satsningen fÄtt stor innvirkning pÄ fotballproduktet. SÄ kan du avfeie dette som tull og tÞys. Men jeg tror at mye energi som kunne vÊrt rettet mot fotball har forsvunnet pÄ annet tull. Og dette tullet har nÄ gitt effekten der enda mer energi mÄ rettes mot Ä svÞmme motstrÞms og prÞve Ä fikse ubalansen mellom utgifter og inntekter. Det er ikke slik at vi kan slutte Ä betale disse utgiftene...

Derfor mener jeg at brann har blitt dÄrligere fordi vi har prioritert andre ting enn fotball.

krĂžvel vellevold

Quote from: Brann_ruler on December 18, 2009, 23:30:02 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on December 18, 2009, 22:33:40 PM

TĂžys og tull! Brann blir ikke dĂ„rligere eller mindre gode av at noen i markedsavdelingen har inngĂ„tt en avtale med en ostepop-produsent som skal ha Brann-logoen pĂ„ posene sine. Regner med at dette er noe de tjener penger pĂ„ - i hvert fall ikke noe som gĂ„r med tap. Folk snakker jo som om Brann skulle ha  egen ostepop-fabrikk pĂ„ Stadion! Det er faktisk ikke Brann selv som produserer ostepopen, hvis noen tror det... At Branns sportslige avdeling skulle bli forstyrret av at det er Brann-logo pĂ„ noen ostepop-poser og tannbĂžrster som eksterne bedrifter produserer, er jo det reneste sludder!

Innse fakta: Ingen andre en avholdsbevegelsen hadde protestert om det var Brann-logo pÄ Þlflakser og brennevinsflasker. Ingen har heller klaget over at Brann i mange Är har lÄnt ut logoen sin til et brÞd. Faktum er at dette overhodet ikke hander om at "Brann vrir fokus vekk fra fotballen", men at ostepop ikke er kult nok for folk.


Tull og tÞys? jeg snakker ikke om ostepopen som folk har hengt seg opp i, men om all energien som de pÄ stadion bruker pÄ andre ting enn fotball. Administrasjonen har blitt blÄst opp pÄ alt for kort tid og vi lider nÄ av voksesmerter som grunner i fokus pÄ mye annet enn fotball. Det er det sÄkalte produktet som handler om andre ting enn et godt fotballlag som irriterer meg.

Den sportslige avdeling er jo pĂ„virket i den forstand at kassen er tom. De har satset alt som ble bygd opp pĂ„ supporterutstyr i bĂžtter og spann, flotte  butikker,  Brann TV, modell som verter, etc.

Dermed har denne utenomsportlige satsningen fÄtt stor innvirkning pÄ fotballproduktet. SÄ kan du avfeie dette som tull og tÞys. Men jeg tror at mye energi som kunne vÊrt rettet mot fotball har forsvunnet pÄ annet tull. Og dette tullet har nÄ gitt effekten der enda mer energi mÄ rettes mot Ä svÞmme motstrÞms og prÞve Ä fikse ubalansen mellom utgifter og inntekter. Det er ikke slik at vi kan slutte Ä betale disse utgiftene...

Derfor mener jeg at brann har blitt dÄrligere fordi vi har prioritert andre ting enn fotball.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Denne kritikken er jo en eneste rÞre. Ja, Brann har tapt penger pÄ at innkjÞpsansvarlig fullstendig mistet gangsynet og gikk langt utover sine fullmakter, og det har gÄtt utover det sportslige. Der er ingen uenige. Men skal Brann da bli den eneste klubben i verden som ikke skal prÞve Ä utnytte markedspotesiale sitt til Ä tjene penger? Jeg tror som sagt ikke at disse produktene Þdelegger noe som helst, det er heller bare blitt en lettvint skyteskive i en vanskelig tid. Jeg tror tvert imot at de kan gi viktige bidrag til Brann sin klubbkasse.
RÞd makt pÄ Hansa

skuteviken

Quote from: Nixon on December 19, 2009, 08:29:19 AM
Denne kritikken er jo en eneste rÞre. Ja, Brann har tapt penger pÄ at innkjÞpsansvarlig fullstendig mistet gangsynet og gikk langt utover sine fullmakter, og det har gÄtt utover det sportslige. Der er ingen uenige. Men skal Brann da bli den eneste klubben i verden som ikke skal prÞve Ä utnytte markedspotesiale sitt til Ä tjene penger? Jeg tror som sagt ikke at disse produktene Þdelegger noe som helst, det er heller bare blitt en lettvint skyteskive i en vanskelig tid. Jeg tror tvert imot at de kan gi viktige bidrag til Brann sin klubbkasse.


Jeg er enig med deg, det som er problemet og den fÞlelsen som jeg prÞvte Ä beskrive, er den avmakten og distanseringen en fÄr til klubben. Klubben prater om hvordan nye tribuner ikke kan bygges for vanlige folk, da har en hoppet pÄ problemstilling med feil syn. Klubben behandler ikke publikum med respekt og ydmykhet nÄr det kommer til uttalelser i pressen og media generelt, alle uttalelser er pÄ defensiven hele tiden og virker egentlig bare mot sin hensikt. Steinar og er flink til dette, eneste jeg tÄler Ä hÞre pÄ der oppe i mot gang er Dahl, og det mener jeg helt objektivt er pga av at han er flink til Ä gi oss realitetene og ta selvkritikk, i motsatt ende av skalaen har du RBH.

SÄ hovedproblemet er ikke disse aktivitetene med salg av ditt og datt, har ikke hatt noe i mot det tidligere, men nÄr dette Þker pÄ i en tid der ting ikke er som det skal, sÄ blir det manifestasjonen pÄ alt som er galt pÄ kniksens plass.

SÄ de mÄ gjerne selge ostepopp osv, men nÄr en gÄr ut av stadion etter Ä tapt mot Sandefjord for sÄ Ä bli tilbydd litt gratis ostepopp, sÄ har du lyst Ä gÄ litt lenger ned til BT inn til administrasjon og riste de litt.
Mange ville drept for Ä fÄ denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Yngve

Om dette er sant, er det jo positivt for klubben sin Þkonomi som heilskap. Likevel er det jo nokre spÞrsmÄlsteikn nÄr det gjeld lengd pÄ avtalar o.l.
Quote35 av de 36 VIP-losjene pÄ Stadion er utleid for kommende sesong.


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8614

Xminator

SÄ hvor blir det av pengene? Dette har vert det stÞrste ankepunktet mitt lenge nÄ. Brann omsetter pÄ ett nivÄ vi bare kunne drÞmme om for 5 Är siden, men pengene virker Ä forsvinne i ett sort hull.

SpÞrsmÄlet er hvor lenge det gÄr fÞr vi er Red Bull Brann...

steinbygger

Quote from: Yngve on December 23, 2009, 03:26:15 AM
Om dette er sant, er det jo positivt for klubben sin Þkonomi som heilskap. Likevel er det jo nokre spÞrsmÄlsteikn nÄr det gjeld lengd pÄ avtalar o.l.
Quote35 av de 36 VIP-losjene pÄ Stadion er utleid for kommende sesong.


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8614


De fleste gÄr ut neste Är.

Bergenser1

vi kan kanskje ikke forvente for mye av Hardball nÄ til dags. Men en ting bÞr de da klare Ä gjÞre, nemlig Ä gi Brann 100% i Huseklepp. NÄ er Liverpool pÄ banen og Brann er ikke i nÊrheten av Ä kunne selge.
Egentlig er 20 mill ALT for lite det og. Selv om Frode Olsen tydeligvis har tapt seg som ekspert, ut i fra hva vi kan lese pÄ Brann.no(keeperplassen), sÄ har han rett i en ting:Ett knepp her og ett knepp der og gullet er heme igjen! Ett salg av Huseklepp+2/3 forsterkninger inn, da har vi det vi trenger. Da ofrer vi glatt noen mill pÄ Husky. Alle mÄ hjelpe hverandre i disse harde tider, og det bÞr og Hardball se.
Vi fÄr heller gi de igjen pÄ en annen mÄte, for hvis ett bud pÄ 20 er maks, da tror jeg Hardball kan glemme noe salg...

Doffen85

Ja, 20 millioner for Huseklepp = 10 millioner til Brann = gull? Morsom du!

Markmus

Quote from: Bergenser1 on December 26, 2009, 12:52:53 PM
Alle mÄ hjelpe hverandre i disse harde tider, og det bÞr og Hardball se.


Jeg kan ikke se en eneste grunn til at Hardball skulle ha lyst til Ä bruke penger pÄ Brann sÄ lenge Roald Klovn-Hanssen er i klubben.
Ka du ve?

Bergenser1

Quote from: Doffen85 on December 26, 2009, 13:12:18 PM
Ja, 20 millioner for Huseklepp = 10 millioner til Brann = gull? Morsom du!



les innlegget fÞr du svarer meg. fasiten blir en helt annen enn du skriver nÄ...

Doffen85

Quote from: Bergenser1 on December 26, 2009, 19:29:57 PM
Quote from: Doffen85 on December 26, 2009, 13:12:18 PM
Ja, 20 millioner for Huseklepp = 10 millioner til Brann = gull? Morsom du!



les innlegget fÞr du svarer meg. fasiten blir en helt annen enn du skriver nÄ...


Ja, personlig tror jeg f.eks. en trio bestÄende av Puyol, Xavi og Messi kunne hevet laget. Noe sÄnt du tenker pÄ?

Bergenser1

Quote from: Markmus on December 26, 2009, 17:48:29 PM
Quote from: Bergenser1 on December 26, 2009, 12:52:53 PM
Alle mÄ hjelpe hverandre i disse harde tider, og det bÞr og Hardball se.


Jeg kan ikke se en eneste grunn til at Hardball skulle ha lyst til Ä bruke penger pÄ Brann sÄ lenge Roald Klovn-Hanssen er i klubben.



har aldri hĂžrt om han fĂžr. Roald Bruun Hansen derimot er sportssjef i Brann. Og vi bĂžr da kunne hjelpe hverandre og ofre noe for hverandre i disse harde tider...

Bergenser1

Quote from: Doffen85 on December 26, 2009, 19:37:51 PM
Quote from: Bergenser1 on December 26, 2009, 19:29:57 PM
Quote from: Doffen85 on December 26, 2009, 13:12:18 PM
Ja, 20 millioner for Huseklepp = 10 millioner til Brann = gull? Morsom du!



les innlegget fÞr du svarer meg. fasiten blir en helt annen enn du skriver nÄ...


Ja, personlig tror jeg f.eks. en trio bestÄende av Puyol, Xavi og Messi kunne hevet laget. Noe sÄnt du tenker pÄ?



hĂŠ??? hva er det du snakker om?

krakra

Quote from: Bergenser1 on December 26, 2009, 19:50:12 PM
Quote from: Markmus on December 26, 2009, 17:48:29 PM
Quote from: Bergenser1 on December 26, 2009, 12:52:53 PM
Alle mÄ hjelpe hverandre i disse harde tider, og det bÞr og Hardball se.


Jeg kan ikke se en eneste grunn til at Hardball skulle ha lyst til Ä bruke penger pÄ Brann sÄ lenge Roald Klovn-Hanssen er i klubben.



har aldri hĂžrt om han fĂžr. Roald Bruun Hansen derimot er sportssjef i Brann. Og vi bĂžr da kunne hjelpe hverandre og ofre noe for hverandre i disse harde tider...
Brann vil ikke engang ofre noen hundre tusen av egen lomme for Ä hente en ung, lovende og meget talentfull hÞyreback fra sin egen farmerklubb ogsÄ skal vi sitte her Ä kreve at Hardball gir oss 10 millioner?!??!?!
Kanskje mannen som har hovedskylden for at det stÄr sÄ dÄrlig til i Brann, Roald Bruun Hanssen, burde ofre ÄrslÞnnen sin? Siden vi "alle" mÄ ofre noe i disse vanskelige tider. Da haddde vi hatt rÄd til Addo. Kanskje du burde spytte inn en million eller to?

Bergenser1

Quote from: krakra on December 26, 2009, 19:56:12 PM
Brann vil ikke engang ofre noen hundre tusen av egen lomme for Ä hente en ung, lovende og meget talentfull hÞyreback fra sin egen farmerklubb ogsÄ skal vi sitte her Ä kreve at Hardball gir oss 10 millioner?!??!?!
Kanskje mannen som har hovedskylden for at det stÄr sÄ dÄrlig til i Brann, Roald Bruun Hanssen, burde ofre ÄrslÞnnen sin? Siden vi "alle" mÄ ofre noe i disse vanskelige tider. Da haddde vi hatt rÄd til Addo. Kanskje du burde spytte inn en million eller to?


Addo er venstreback. Sier ikke at vi skal kreve, men at de bĂžr kunne hjelpe. Har aldri sagt de skal gi oss 10 mill, men 100% i Husky. det du skriver om Roald skal jeg ikke skrive noe om, for jeg vet svaret ditt allerede dessverre...

krakra

Jeg vet at Addo er venstreback, det var selvfÞlgelig det jeg mente. Brann vil ikke bruke en dritt selv pÄ forsterkninger. Da blir det for dumt at vi skal forvente at Hardball skal gi oss 10-12 millioner, for ved Ä gi Brann sine eiendeler i Huseklepp er det dette de gir fra seg.

Istedenfor Ä kreve at de som i stor grad ga oss seriegullet 2007 skal gi oss enda mer til tross for at klubben drives elendig kan vi heller kreve at de som er skyld i dagens situasjon "ofrer" litt. Dermed burde RBH si opp, sammen med alt daukjÞttet i bÄde stallen og administrasjonen. SÄ kan vi bruke lÞnnsutgiftene deres til Ä hente Addo og forsterke venstresiden.

Bergenser1

Quote from: krakra on December 26, 2009, 20:39:01 PM
Jeg vet at Addo er venstreback, det var selvfÞlgelig det jeg mente. Brann vil ikke bruke en dritt selv pÄ forsterkninger. Da blir det for dumt at vi skal forvente at Hardball skal gi oss 10-12 millioner, for ved Ä gi Brann sine eiendeler i Huseklepp er det dette de gir fra seg.

Istedenfor Ä kreve at de som i stor grad ga oss seriegullet 2007 skal gi oss enda mer til tross for at klubben drives elendig kan vi heller kreve at de som er skyld i dagens situasjon "ofrer" litt. Dermed burde RBH si opp, sammen med alt daukjÞttet i bÄde stallen og administrasjonen. SÄ kan vi bruke lÞnnsutgiftene deres til Ä hente Addo og forsterke venstresiden.



sÄ lenge vi ikke har solgt Huseklepp for 20 mill og avtalen fremdeles er gjeldende, sÄ har de ikke gitt oss 10-12 mill.
dvs, bestemmer de seg for Ä gi oss 100%, da gir de vel ikke fra seg penger de aldri har hatt...resten er en annen diskusjon, men det er ikke noe mer daukjÞtt her enn i de fleste andre TL-klubber. ellers sÄ har vi bare bygget opp etter en dÄrlig sesong i 2008, en halvgrei sesong i 2009. SÄ fÄr vi satse pÄ Ä ta enda flere steg i 2010, etter at vi i 2008 fikk solgt Helstad i tide fÞr han hadde forlatt oss som bosman og etter at RBH uheldigvis gikk i samme fellen som TIL gjorde.
Dette viser vel at han ikke er alene om en slik feil. Siden vi ikke hadde noen spilleplan i 2009, sÄ ble det lettere for meg Ä legge ansvaret pÄ helt andre i 2009. Men om vi ikke tar noen steg opp i 2010, da er det ikke fremgang og da blir det mer riktig Ä ta grep da...

Markmus

Legg deg, RBH. Bruk kreftene dine pÄ klubben i stedet.
Ka du ve?

LanghÄr

December 27, 2009, 00:01:34 AM #1086 Last Edit: December 27, 2009, 00:03:49 AM by LanghÄr
Quote from: Bergenser1 on December 26, 2009, 20:56:44 PM
så lenge vi ikke har solgt Huseklepp for 20 mill og avtalen fremdeles er gjeldende, så har de ikke gitt oss 10-12 mill.
dvs, bestemmer de seg for å gi oss 100%, da gir de vel ikke fra seg penger de aldri har hatt...resten er en annen diskusjon, men det er ikke noe mer daukjøtt her enn i de fleste andre TL-klubber. ellers så har vi bare bygget opp etter en dårlig sesong i 2008, en halvgrei sesong i 2009? Så får vi satse på å ta enda flere steg i 2010, etter at vi i 2008 fikk solgt Helstad i tide før han hadde forlatt oss som bosman og etter at RBH uheldigvis gikk i samme fellen som TIL gjorde.
Dette viser vel at han ikke er alene om en slik feil. Siden vi ikke hadde noen spilleplan i 2009, så ble det lettere for meg å legge ansvaret på helt andre i 2009. Men om vi ikke tar noen steg opp i 2010, da er det ikke fremgang og da blir det mer riktig å ta grep da...


Det er visst bare fantasien som setter grenser for hvor mye vissvass du kan får deg til å servere. Du har i likhet med BruunH et særdeles lettvint forhold til sannheten. Synes du virkelig vi hadde en halvgrei sesong i 2009? Den var enormt skuffende, især siden både BruunH og avisen mente at alt skulle bli mye bedre bare vi fikk ny trener. Bruunh påstod tilogmed at at han hadde styrket stallen vesentlig siden 2008. Ikke verst når man tenker på at han hadde solgt Helstad for lommerusk sommeren 2008.

Og når det gjelder Helstad-salget så sier det det meste om deg og ditt kunnskapsnivå at du kategorisk slår fast at BruunH gjorde en bra jobb ved å selge Helstad fordi han ellers ville gått som bosman. SANNHETEN er at Helstad var meget interessert i å skrive langtidskontrakt med Brann våren 2008, men BruunH syntes det ble altfor dyrt og behandlet Helstad på en måte som Helstad selv fant meget skuffende. Vennligst ikke forsøk å fremstille det som om Helstad ville bort. I utgangspunktet ville han bli, men Bruunh syntes kravet var så hinsides at han ikke ville forhandle engang. BruunH satset på at det ikke ville komme noe tilbud på ham om sommeren slik at han skulle få til en billigere avtale om høsten. Det gikk selvsagt til helvete.

Som Markmus sier; gå å legg deg, eller les deg ihvertfall litt opp på det du snakker om. Nivået ditt nå er skremmende lavt. At meningene dine er hinsides enhver fornuft er så sin sak, det er din rett,men at du bedriver feilinformasjon der du vrir sannheten til å passe inn i ditt virkelighetsbilde må kommenteres.

Tenk om folk begynner å tro at BruunH gjorde et sjakktrekk ved å selge helstad! Eller at Huseklepp er verdt 60 mill! 
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

dudo

Det dummeste Hardball kan gjÞre er Ä overfÞre sin andel i Huseklepp til Brann. Jo mer av stallen HB eier jo bedre. Ellers vil alt av salg gÄ i de store hullet som heter underskudd - om HB fÄr pengene har vi ihvertfall en viss sjanse for at de blir investert i nye - GODE - spillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bergenser1

December 30, 2009, 22:42:12 PM #1088 Last Edit: December 30, 2009, 22:43:51 PM by Bergenser1
Quote from: LanghÄr on December 27, 2009, 00:01:34 AM
Det er visst bare fantasien som setter grenser for hvor mye vissvass du kan fÄr deg til Ä servere.




det er for f... ikke noe vissvass her. en femteplass er ikke sÄ ille. Det er bedre enn de fleste klubber og en mellomsesong fÞr vi tar steget opp pÄ tabellen. de gode resultatene kommer. gjÞr de ikke det sÄ fÄr man heller gjÞre noe med Roald senere.
Det er mye lettere Ä vinkle pÄ andre enn Bruun nÄr det ikke var en eneste antydning til spilleplan i hele 2009.
etthvert lag kan gjÞre det mye bedre med spilleplan, uansett hva spillermateriell de har til rÄdighet!



QuoteOg nÄr det gjelder Helstad-salget sÄ sier det det meste om deg og ditt kunnskapsnivÄ at du kategorisk slÄr fast at BruunH gjorde en bra jobb ved Ä selge Helstad fordi han ellers ville gÄtt som bosman. SANNHETEN er at Helstad var meget interessert i Ä skrive langtidskontrakt med Brann vÄren 2008, men BruunH syntes det ble altfor dyrt og behandlet Helstad pÄ en mÄte som Helstad selv fant meget skuffende. Vennligst ikke forsÞk Ä fremstille det som om Helstad ville bort. I utgangspunktet ville han bli, men Bruunh syntes kravet var sÄ hinsides at han ikke ville forhandle engang. BruunH satset pÄ at det ikke ville komme noe tilbud pÄ ham om sommeren slik at han skulle fÄ til en billigere avtale om hÞsten. Det gikk selvsagt til helvete.



jeg har ikke kategorisk slÄtt fast noen ting og det sier vel mest om ditt nivÄ at du prÞver Ä fremstille det slik.
Men vi kan da ta frem ett sitat fra mannen selv:

QuoteThorstein Helstad:

Jeg har ikke visst om det sÄ lenge. Grunnen til at jeg forlater Brann nÄ er at jeg som 31-Äring fÄr muligheten til Ä spille i en stÞrre liga. Dette er en mulighet jeg kanskje aldri hadde fÄtt igjen



QuoteSom Markmus sier; gÄ Ä legg deg, eller les deg ihvertfall litt opp pÄ det du snakker om. NivÄet ditt nÄ er skremmende lavt. At meningene dine er hinsides enhver fornuft er sÄ sin sak, det er din rett,men at du bedriver feilinformasjon der du vrir sannheten til Ä passe inn i ditt virkelighetsbilde mÄ kommenteres.



du fÄr lese selv. at nivÄet mitt er lavt? pass pÄ deg selv du, istedenfor Ä fortelle usannheter og fremlegge ting pÄ en helt annen mÄte enn det faktisk er. sÄ kan du legge deg selv. mitt virkelighetsbilde er helt fint takk, konsentrer deg om deg selv. det trengs sÄ dÄrlig folkeskikk du fremviser. fÄr lyst Ä komme med personangrep selv, men holder litt for hÞyt nivÄ til det...meningene mine er pÄ ingen mÄte hinsides enhver fornuft. selv om en viss person her inne mener at SN kan frikjennes en del selv om han ikke hadde spilleplan i 2009. skal ikke nevne navn, for da kommer hans saueflokk som han fulllstendig klarer Ä manipulere pÄ en eller annen mÄte...

QuoteTenk om folk begynner Ă„ tro at BruunH gjorde et sjakktrekk ved Ă„ selge helstad! Eller at Huseklepp er verdt 60 mill! 



som vi leser av sitatet sÄ kan det virke som han gjorde ett sjakktrekk. vel, Mame Biram kostet 50 og hadde vel knapt noen assist og er ikke i nÊrheten av Ä ha samme teknikk og uforutsigbarhet som Husky. huseklepp har ganske mange Är igjen pÄ banen sÄ trenger strengt tatt ikke Ä dra inn alder. Selv om SAF helst vil at de skal vÊre i den alderen nÄr han henter de...

skuteviken

December 30, 2009, 23:41:25 PM #1089 Last Edit: December 31, 2009, 02:30:10 AM by skuteviken
Jeg skal overlate andre til Ä ta tak i det andre du skriver, men vil ta tak i en ting. Spilleplan er slik treneren legger opp spillet. Tror du ikke dette blir Þvd pÄ? Hva tror du Nilsen gjÞr pÄ? LÊrer de Ä slÄ stÞttepasninger og sÄ gir de en motivasjonstale fÞr de springer ut pÄ der Ä gjÞr som de vil?! Det er klart treneren fra dag 1 forteller de hvordan de skal spille. Planen forandrer seg og litt utifra hvem en mÞter. Spillestilen sitter bedre og bedre det bedre kontakt treneren fÄr med spillerne og.

Du virker like desperat som de som legger all skyld i RBH nÄr du hyler ut om at vi ikke har en spilleplan, og det er dette som gjÞr til at ting ikke er som det skal vÊr. Ellers kan jeg vÊre enig i at en del av det du skriver ikke er sÄ usaklig som folk skal ha det til, men at mye av det du skriver er helt pÄ jordet det kan jeg vÊre enig i.

Om Nilsen spilleplan er det ideelle for Brann, eller om han fÄr max ut av mannskapet er en annen sak, men Ä pÄstÄ vi ikke har en spilleplan er latterlig.
Mange ville drept for Ä fÄ denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Jeg lurer pÄ hvor lenge vi skal vente fÞr vi "tar RBH". Senere? Han gjorde en elendig jobb i 2008, en elendig jobb i Är og vil etter alt Ä dÞmme ikke fÞre oss til noen medaljer i 2010 heller. Hvor mange mellomsesonger skal vi ha? 5? Og skal ikke mellomsesonger brukes til Ä bygge opp noe? Hva er det RBH bygger opp nÄ? Det virker mer som Brann bare sitter og venter pÄ at de blir kvitt spillere RBH selv har signert.
NÄr kan vi ta ham? NÄr er det slutt pÄ mellomsesongene?

Bergenser1

Quote from: skuteviken on December 30, 2009, 23:41:25 PM
Jeg skal overlate andre til Ä ta tak i det andre du skriver, men vil ta tak i en ting. Spilleplan er slik treneren legger opp spillet. Tror du ikke dette blir Þvd pÄ? Hva tror du Nilsen gjÞr pÄ? LÊrer de Ä slÄ stÞttepasninger og sÄ gir de en motivasjonstale fÞr de springer ut pÄ der Ä gjÞr som de vil?! Det er klart treneren fra dag 1 forteller de hvordan de skal spille. Planen forandrer seg og litt utifra hvem en mÞter. Spillestilen sitter bedre og bedre det bedre kontakt treneren fÄr med spillerne og.

Du virker like desperat som de som legger all skyld i RBH nÄr du hyler ut om at vi ikke har en spilleplan, og det er dette som gjÞr til at ting ikke er som det skal vÊr. Ellers kan jeg vÊre enig i at en del av det du skriver ikke er sÄ usaklig som folk skal ha det til, men at mye av det du skriver er helt pÄ jordet det kan jeg vÊre enig i.

Om Nilsen spilleplan er det ideelle for Brann, eller om han fÄr max ut av mannskapet er en annen sak, men Ä pÄstÄ vi ikke har en spilleplan er latterlig.



nei det ser ikke ut som om de har en spilleplan. Synes du det ser slik ut?

Det er jo ikke mer pÄ jordet det jeg skriver, enn hvis folk mener vi hadde en spilleplan i 2009. For det sÄ overhode ikke slik ut...


Krakra:


det kan jo faktisk blir medaljer i 2010. Det vet vi ikke fÞr sesongen er ferdigspilt. Hardball har jo sagt seg villige til Ä hjelpe med Mjelde. vi klatret jo pÄ tabellen fra i fjor og medalje er ett naturlig skritt videre...SÄ fÄr vi se hvis det ikke blir medalje.
Han kan jo fremdeles bli en fantastisk sportssjef...F.eks sÄ fikk jo SAF nesten sparken i sine fÞrste Är, for sÄ Ä bli en helt fantastisk manager. Det samme kan jo skje med RBH i sin stilling...Men det mÄ nesten bero pÄ 2010 sesongen.

skuteviken

Quote from: Bergenser1 on December 31, 2009, 12:32:19 PM
nei det ser ikke ut som om de har en spilleplan. Synes du det ser slik ut?

Det er jo ikke mer pÄ jordet det jeg skriver, enn hvis folk mener vi hadde en spilleplan i 2009. For det sÄ overhode ikke slik ut...


Du kan irritere pÄ deg en stein altsÄ!

Vi spilte med forskjellig formasjoner gjorde vi ikke? Dette er vel en indikasjon pÄ en spilleplan? SelvfÞlgelig er ikke dette den eneste planen i spillet, men nÄr du sier vi har INGEN spilleplan sÄ fÄr vi ta det til basics og mate deg med teskje.

Hvor slutter spilleplanen til Nilsen? Etter han har tegnet formasjonene pÄ en tavle og bestemt hvem sitt navn som skal stÄ under prikkene?

Du slipper ikke unna med slike billige unnskyldninger som at alt er Nilsen sin feil og hadde vi hatt en annen trener sÄ hadde ting gÄtt bra.
Mange ville drept for Ä fÄ denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Akkurat nÄr det gjelder spilleplan er jeg tilbÞyelig til Ä vÊre enig med Bergenser1. (Hvor skremmende det enn er) Hvor er de samtidige lÞpene? Hvor er lÞpene i det hele tatt, forsÄvidt?

Jeg skjĂžnner ikke hvor Nilsen vil hen, og det virker det ikke som spillerne gjĂžr heller. Smale vinger og Huseklepp?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Joda jeg sa at det kan vÊre forvirrende, men jeg er villig til Ä gi Nilsen mer tid Ä sette systemet, men et system er det jo. Jeg mener vi ser samhandling, men vi blir brutalt minnet pÄ det nÄr det ikke gÄr veien. Feks nÄr Tijan (glimrende spiller) er litt for slapp og mister ballen dypt i banen. NÄr Guastavino ikke finner Huseklepp helt som planlagt og Bakke(!!) mÄ spille der.

Poenget mitt er at det er en plan over det som skjer, og at slike ting sitter bedre og bedre nÄr en fÄr inn en riktig balansert stall og spillertyper.
Mange ville drept for Ä fÄ denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

SÄklart ER det en plan - poenget er at den er vanskelig Ä kjenne igjen, og et resultat av det er de dÄrlige prestasjonene. Varemerket til Brann i 09 var Ä gi ballen til Huseklepp og hÄpe pÄ det beste. Ikke mye til spillemÞnster i mine Þyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Doffen85

Quote from: dudo on December 31, 2009, 14:15:41 PM
SÄklart ER det en plan - poenget er at den er vanskelig Ä kjenne igjen, og et resultat av det er de dÄrlige prestasjonene. Varemerket til Brann i 09 var Ä gi ballen til Huseklepp og hÄpe pÄ det beste. Ikke mye til spillemÞnster i mine Þyne.


De fikk noe lignende til Ä fungere i Real Madrid for noen Är siden. Da var taktikken Ä gi ballen til Zidane, sÄ kunne han finne pÄ noe :)

LanghÄr

Quote from: Bergenser1 on December 30, 2009, 22:42:12 PM
Quote from: LanghÄr on December 27, 2009, 00:01:34 AM
Det er visst bare fantasien som setter grenser for hvor mye vissvass du kan fÄr deg til Ä servere.


det er for f... ikke noe vissvass her. en femteplass er ikke sÄ ille. Det er bedre enn de fleste klubber og en mellomsesong fÞr vi tar steget opp pÄ tabellen. de gode resultatene kommer. gjÞr de ikke det sÄ fÄr man heller gjÞre noe med Roald senere.
Det er mye lettere Ä vinkle pÄ andre enn Bruun nÄr det ikke var en eneste antydning til spilleplan i hele 2009.
etthvert lag kan gjÞre det mye bedre med spilleplan, uansett hva spillermateriell de har til rÄdighet!


GjÞre noe med Roald senere? Synes du ikke han har fÄtt anledninger i fleng til Ä vise sin overlegenhet som sportsdirektÞr? Synes du klubben har tatt steg i riktig retning siden han overtok? Er vi bedre nÄ enn fÞr BruunH tok over roret?

Quoteeg har ikke kategorisk slÄtt fast noen ting og det sier vel mest om ditt nivÄ at du prÞver Ä fremstille det slik.
Men vi kan da ta frem ett sitat fra mannen selv:
QuoteThorstein Helstad

Jeg har ikke visst om det sÄ lenge. Grunnen til at jeg forlater Brann nÄ er at jeg som 31-Äring fÄr muligheten til Ä spille i en stÞrre liga. Dette er en mulighet jeg kanskje aldri hadde fÄtt igjen


Du kjenner Ă„penbart ikke historien. Ditt lĂžsrevete sitat er helt tullete all den tid det er offentlig kjent at Helstad ville skrive langtidskontrakt med Brann vĂ„ren 2008. BruunH ville ikke innfri kravene og heller ikke forhandle for Ă„ fĂ„ en lĂžsning. Dermed ble Helstad presset ut i markedet. Le Mans bet pĂ„ kroken og dermed var han tapt for Brann. Dine surrete forsĂžk pĂ„ Ă„ bevise det motsatte rokker ikke ved det. Ditt sitat er hentet  fra ETTER at han signerte for Le Mans. Hva annet skulle han si da? Mannen Ăžnsket Ă„ binde seg til Brann ut karrieren, men BruunH klarte Ă„ rote det til. Han forsĂžkte Ă„ sett hardt mot hardt ovenfor en spiller som scorte mĂ„l pĂ„ bestilling. Det sier det meste om sportsdirektĂžrens teft og dyktighet.


QuoteSom Markmus sier; gÄ Ä legg deg, eller les deg ihvertfall litt opp pÄ det du snakker om. NivÄet ditt nÄ er skremmende lavt. At meningene dine er hinsides enhver fornuft er sÄ sin sak, det er din rett,men at du bedriver feilinformasjon der du vrir sannheten til Ä passe inn i ditt virkelighetsbilde mÄ kommenteres.


du fÄr lese selv. at nivÄet mitt er lavt? pass pÄ deg selv du, istedenfor Ä fortelle usannheter og fremlegge ting pÄ en helt annen mÄte enn det faktisk er. sÄ kan du legge deg selv. mitt virkelighetsbilde er helt fint takk, konsentrer deg om deg selv. det trengs sÄ dÄrlig folkeskikk du fremviser. fÄr lyst Ä komme med personangrep selv, men holder litt for hÞyt nivÄ til det...meningene mine er pÄ ingen mÄte hinsides enhver fornuft. selv om en viss person her inne mener at SN kan frikjennes en del selv om han ikke hadde spilleplan i 2009. skal ikke nevne navn, for da kommer hans saueflokk som han fulllstendig klarer Ä manipulere pÄ en eller annen mÄte...


Rolig nÄ frÞken. Du er hysterisk. Personangrep fra deg skal jeg nok takle utmerket. Ikke vÊr redd for det. Det eneste som irriterer med deg er at du ikke vet spesielt mye om det du skriver om. Du er en klassisk dilletant. Slike har alltid irritert meg. Du burde satt av noen timer til Ä lese her inne sÄ kanskje du hadde maktet Ä tilegne deg litt kunnskap fÞr du gang pÄ gang stuper i salaten med trynet fÞrst. Men det fÄr bli opp til deg.

QuoteTenk om folk begynner Ă„ tro at BruunH gjorde et sjakktrekk ved Ă„ selge helstad! Eller at Huseklepp er verdt 60 mill! 


som vi leser av sitatet sÄ kan det virke som han gjorde ett sjakktrekk. vel, Mame Biram kostet 50 og hadde vel knapt noen assist og er ikke i nÊrheten av Ä ha samme teknikk og uforutsigbarhet som Husky. huseklepp har ganske mange Är igjen pÄ banen sÄ trenger strengt tatt ikke Ä dra inn alder. Selv om SAF helst vil at de skal vÊre i den alderen nÄr han henter de...


Sitatet ditt er som nevnt totalt verdilÞst og har intet med saken og gjÞre. KjÞr et google-sÞk pÄ Helstad sÄ vil du finne ut at min beskrivelse av prosessen er den rette, ikke din. NÄr deg gjelder Huseklepp er jeg spent pÄ hvor lang tid det skal ta for deg Ä finne ut at han er bosman til sommeren og at det ogsÄ finnes en Webster-dom agenten hans kan true med. Branns Þkonomiske situasjon, samt Huseklepps solide bit av lÞnnsbudsjettet tilsier ogsÄ at en pris pÄ 60 mill for ham nÄ er ren utopi.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

psv-hasund

Quote from: LanghÄr on January 02, 2010, 17:06:59 PM

Du kjenner Ă„penbart ikke historien. Ditt lĂžsrevete sitat er helt tullete all den tid det er offentlig kjent at Helstad ville skrive langtidskontrakt med Brann vĂ„ren 2008. BruunH ville ikke innfri kravene og heller ikke forhandle for Ă„ fĂ„ en lĂžsning. Dermed ble Helstad presset ut i markedet. Le Mans bet pĂ„ kroken og dermed var han tapt for Brann. Dine surrete forsĂžk pĂ„ Ă„ bevise det motsatte rokker ikke ved det. Ditt sitat er hentet  fra ETTER at han signerte for Le Mans. Hva annet skulle han si da? Mannen Ăžnsket Ă„ binde seg til Brann ut karrieren, men BruunH klarte Ă„ rote det til. Han forsĂžkte Ă„ sett hardt mot hardt ovenfor en spiller som scorte mĂ„l pĂ„ bestilling. Det sier det meste om sportsdirektĂžrens teft og dyktighet.



Det som er kjent i media er at Brann tilbÞd Helstad en kontrakt pÄ 3,5 millioner over 3,5 Är. Det som Helstad krevde var fem millioner over 3,5 Är. Brann ville med sitt tilbud satt ny lÞnnsrekord sÄvidt meg bekjent. Det er altsÄ ikke sÄnn at Brann ikke prÞvde Ä signere Helstad videre, og i tillegg ga de han en god kontrakt i norsk mÄlestokk.

Stig Lillejord skriver i ett intervju med BT at Helstad sitt stĂžrste Ăžnske er en ny periode i utlandet (under kontraktsfohandlingene). Jeg vet ikke hva som er sant  her, men jeg er langt fra sikker pĂ„ at Helstad ville sagt nei til forespĂžrsler fra utlandet selvom han hadde signert en ny kontrakt. Jeg er rimelig sikker pĂ„ at han har mer enn fem millioner i Le Mans uten at jeg klareršÄ fĂ„ dette bekreftet.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article108032.ece?act=readDebate

Som jeg sier har jeg ikke inside informasjon om hva Helstad ville ha tenkt men jeg synes det blir slÄtt litt for kategorisk fast at han ville fortsatt i Brann bare han fikk en ny kontrakt.

De ryktene jeg hÞrte rundt overgangen var at han truet med Ä ha kneskaden resten av sesongen hvis Brann ikke kom til enighet med Le Mans. Jeg ser at KrÞvel ogsÄ nevner disse ryktene i et av hans innlegg. Det er mulig dette var for han var litt "sur" pÄ Brann for kontrakten, men jeg vet ikke hva hverken han, Lillejord eller Brann tenkte rundt dette.

Jeg sier ikke at du tar direkte feil i innlegget ditt, men jeg tror det er et noe mer nyansert bilde enn det du (og Bergenser1) tegner i deres innlegg. Hvis noen har innside info som motsier meg er jeg Ă„pen for kilder

Spelaren

Quote from: psv-hasund on January 02, 2010, 21:49:02 PM
Jeg er rimelig sikker pÄ at han har mer enn fem millioner i Le Mans uten at jeg klareršÄ fÄ dette bekreftet.


http://fotball.aftenbladet.no/landslaget/article116007.ece

30 millioner, ca dobbelt sÄ masse han Þnsket for tre Är å 5 mill i Brann :) .
GĂ„ av.

Go Up