• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Eg mener fortsatt det vil lÞse seg, ogsÄ i OBOS, men at det da blir andre som stepper inn med nÞdhjelp.
GĂ„ av.

Lasaron

Ville vi godtatt Friele Stadion, om man hadde fÄtt en ellevill avtale?
Tren pÄ langskudd

Kagain

Quote from: Spelaren on July 10, 2021, 12:18:56 PMEg mener fortsatt det vil lÞse seg, ogsÄ i OBOS, men at det da blir andre som stepper inn med nÞdhjelp.

Ja, Brann sier jo i den artikkelen at de snakker med mange folk med penger. SÄ de arbeider nok med noe form for nÞdhjelp. Jeg er mer bekymret for at de skal fÄ en god slump med penger (sist var det jo Mohn som ga Brann flere titalls millioner for Ä komme seg opp igjen), kjÞpe noe graps av noen spillere, gi dem altfor hÞy lÞnn, gÄ gjennom opprykk og gjenta samme tullet som forrige gang...

Superjack

Quote from: Lasaron on July 10, 2021, 12:23:57 PMVille vi godtatt Friele Stadion, om man hadde fÄtt en ellevill avtale?

Tror faktisk jeg er blitt sÄ nummen at jeg kunne godta salg av stadionnavnet for rett sum, med rett navn kan nok summen godtas lavere enn f.eks Friele stadion el.l. Infertility arena er liksom ikke like fengende som f.eks Redbull, Emirates, Friele osv.

Hva fÄr se forskjellige klubbene i Norge for stadionnavnet?

Brannsupporter.

Elfakiri

Quote from: Lasaron on July 10, 2021, 12:23:57 PMVille vi godtatt Friele Stadion, om man hadde fÄtt en ellevill avtale?

For den rette summen? ja.

Hvis et salg av stadion navnet potensielt kan redde Branns fremtid sÄ er valget enkelt.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Giles

Enda et pisse i buksa prosjekt.
Totalt meningslĂžst.
Forsvar fotballens sjel!

SK

July 10, 2021, 17:06:46 PM #4656 Last Edit: July 10, 2021, 17:08:46 PM by SK
Har aldri skjÞnt denne motstanden mot Ä leie ut navnet pÄ Stadion for en gitt periode. Det finnes vel knapt nok noen enklere mÄte Ä fÄ inn penger pÄ uten Ä mÄtte gi noe sÊrlig i retur. Stadion er den samme helt uavhengig av hva det offisielle navnet pÄ den er. De fleste sier bare "Stadion" uansett. Her mÄ klubben kjenne sin besÞkelsestid hvis behovet er der og muligheten skulle komme.
Det er et mye lengre skritt i retning kommersialisering Ä ha reklame pÄ draktene, noe som aldri har vÊrt et problem. For ikke Ä snakke om Ä gjÞre stadion om til en delvis boligblokk, noe de fleste merkelig nok godtok uten sÊrlig protest.

Huff

Quote from: SK on July 10, 2021, 17:06:46 PM. De fleste sier bare "Stadion" uansett.

Dette er vel og Ärsaken til at klubben selv har vÊrt meget lunken Ä selge stadionnavnet i nyere tid. Fordi merkevaren "Stadion" stÄr meget sterkt er visstnok verdien av Ä selge navnet en brÞkdel av det den ville vÊrt med en ny stadion.


Finfin respons

Obos arena.
Men jo. Brann mÄ ha penger. Om det sÄ mÄ ekstra ordinÊrt ÄrsmÞte til.
Kanskje.

Finfin respons

Bamba var nok avskjedsgaven fra Mohn.
Dette har nok Brann visst siden sommeren 2018.
Kanskje.

Lasaron

Det med reklame pÄ draktene var faktisk et godt argument. Har ikke tenkt pÄ det fÞr. Et rasjonelt godt argument, rent objektivt. Hm.
Tren pÄ langskudd

Spelaren

Branns Þkonomiske dilemma er temaet for en artikkel i VG nÄ i dag. Mange gÄr nÄ og hever etterlÞnn som fÞlge av sparking eller "avslutning av samarbeid", mens et nedrykk er beregnet Ä gi minst 25 millioner i tapte inntekter. BA har ogsÄ en sak i dag, bak betalingsmur, men tittelen og bildet brukt antyder at det er hybeltribunen som er tema.
GĂ„ av.

Lasaron

BA sin sak handler om at Brann hadde vÊrt mye verre stilt uten den nye tribunen, som pÄ grunn av dets verdi gir oss stÞrre velvilje hos Sparebanken Vest.
Tren pÄ langskudd

Nixon

Apropos Sparebanken Vest. Konsernsjefen der gÄr langt i Ä si at den siste uken ikke vil ha noe Ä si for deres engasjement hos Brann. Et innlegg pÄ Ballspark for de som vil lese det. Det blir avsluttet med:

"Vi har et langsiktig engasjement for Brann, byen Bergen og Vestlandet. Det ligger fast. OgsÄ nÄr det er som mÞrkest."
RÞd makt pÄ Hansa

Lasaron

Tren pÄ langskudd

Hera

"Det var viktig for oss Ä fÄ frem at vi i FrydenbÞ er her for Ä stÞtte der det er behov, og at fokuset nÄ mÄ ligge pÄ Ä bygge opp igjen Bergens stolthet. Men fÞrst mÄ det tas tak i ukulturen, som ikke er representativ for slik vi kjenner og det vi forventer fra Sportsklubben Brann, sier Silje Ulla-Zahl, markeds- og kommunikasjonsdirektÞr i FrydenbÞ-gruppen"

Telia sier mye det samme (og at de fĂžler med klubb, fans og Bergen)

 https://www.ba.no/frydenbo-har-vart-i-mote-med-brann/s/5-8-1679554

Pete05

Quote from: Hera on August 16, 2021, 20:09:41 PM"Det var viktig for oss Ä fÄ frem at vi i FrydenbÞ er her for Ä stÞtte der det er behov, og at fokuset nÄ mÄ ligge pÄ Ä bygge opp igjen Bergens stolthet. Men fÞrst mÄ det tas tak i ukulturen, som ikke er representativ for slik vi kjenner og det vi forventer fra Sportsklubben Brann, sier Silje Ulla-Zahl, markeds- og kommunikasjonsdirektÞr i FrydenbÞ-gruppen"

Telia sier mye det samme (og at de fĂžler med klubb, fans og Bergen)

 https://www.ba.no/frydenbo-har-vart-i-mote-med-brann/s/5-8-1679554

Det refereres ogsÄ til flere av hovedparterne i samme artikkel og de fleste virker Ä stÄ samlet rundt klubben MEN det forventes en opprydning av ukultur. Her har adm og styre en vanskelig jobb Ä gjÞre. Reaksjonen mÄ vÊre tilstrekkelig til at sponsorer fÞler at dette er tatt pÄ alvor. Jeg personlig tror det innebÊrer en variert reaksjon mot alle 12 som var med pÄ stadion. SÄ langt virker det som alle 12 som var der toner ned bÄde egen og andres oppfÞrsel (kanskje ikke helt uventet) men nÄr styret fÞler at tilstrekkelig info er pÄ bordet forventes det bÄde tiltak (er startet) og reaksjoner mot spillere. It fra dagens artikler sÄ vokser dette i omfang med flere seanser pÄ stadion sÄ jeg tviler pÄ at vi slipper unna uten terminering av kontrakter og andre disiplinÊre straffer mot de Þvrige. SÄ gjenstÄr Ä se hvor mange som havner i de forskjellige kategoriene

Spelaren

Eg tror sponsorene ser den massive avskyen supporterne har vist ogsÄ. Det er vel sÄ viktig Ä tenke pÄ.
GĂ„ av.

pidre

Er ikkje dette dÄrlig hÄndtverk/manglende kompetanse av ledelsen/administrasjonen? Burde vel kunne forutsett dette?
Saludar a los monos!

SK

Brann mÄ ta denne saken til retten. Eneste mulighet til Ä fÄ en rettferdig og seriÞs behandling av dette. Staten passer bare pÄ seg selv, og argumentasjonen deres henger ikke pÄ greip.

krakra

September 28, 2021, 10:02:15 AM #4670 Last Edit: September 28, 2021, 10:06:02 AM by krakra
Quote from: pidre on September 28, 2021, 09:57:21 AMEr ikkje dette dÄrlig hÄndtverk/manglende kompetanse av ledelsen/administrasjonen? Burde vel kunne forutsett dette?
SelvfÞlgelig burde de forutsett det. Det er en kompensasjonsordning ment for Ä hindre at organisasjoner gÄr konkurs eller fÄr store Þkonomiske problemer pÄ grunn av koronatiltakene. Brann har forsÞkt Ä bruke den til Ä gÄ med overskudd. AltsÄ tjene enda mer penger enn de ville i en normalsituasjon.

Helt riktig avgjÞrelse, og Brann bÞr la saken ligge og slutte Ä dumme seg ut. Istedenfor Ä bruke tid og krefter pÄ Ä lure til seg penger fra staten fÄr de holder konsentrere seg om Ä bygge klubb.

Nixon

Til staten?
Jeg fÞrer mitt bidrag opp pÄ selvangivelsen!
RÞd makt pÄ Hansa

krakra

Jeg skjÞnner ikke problemet her. Virkelig ikke. Dette er ikke en gaveordning. Det er ikke en stÞtteordning for toppfotballklubber med inntekter i hundremillionersklassen som syns det er trist med korona. Det er en kompensasjonsordning. Med hensikt Ä hindre konkursen pÄ grunn av koronatiltakene.

Mener folk seriÞst at den skal brukes til Ä gi kompensasjon til en rik fotballklubb for inntekter den ikke har fÄtt fordi de har vÊrt kreative i regnskapsfÞringen sin?

Lasaron

Det ble en litt teit sak, dette, om jeg har forstÄtt den riktig.

Vi var mange som valgte Ä beholde partoutkortet, som en gest til klubben vÄr. Dermed hadde ikke Brann behov for kompensasjonsordningen som etter hvert viste seg Ä eksistere. Klubben sÞkte likevel, og fikk, feilaktig, siden behovet ikke var der lenger, siden vi med partoutkort var greie.

Hadde ikke vi vÊrt greie, hadde Brann fÄtt kompensert et visst bortfall der. SÄ siden vi var greie, sparte Staten penger, og Brann fikk det de skulle ha.

Brann er pÄ status Q, Staten har spart penger, vi med partoutkort er kanskje blitt bittelitt lurt av omstendighetene og tapte penger.

Er dette riktig forstÄtt?
Tren pÄ langskudd

Nixon

Ja, Staten er vinneren og vi med partoutkort er taperen. Brann er even Steven.
RÞd makt pÄ Hansa

krakra

Brann kunne jo betalt tilbake p-kortinnhaverne og bedt om Ä fÄ pengene fra staten istedenfor. Men det virker som de ser pÄ seg selv som offeret og vil ha i pose og sekk her.

Finfin respons

Quote from: krakra on September 28, 2021, 11:57:14 AMBrann kunne jo betalt tilbake p-kortinnhaverne og bedt om Ä fÄ pengene fra staten istedenfor. Men det virker som de ser pÄ seg selv som offeret og vil ha i pose og sekk her.

Det var min fĂžrste tanke da denne saken sprakk. Betal tilbake, med henstilling om Ă„ gi et annet men lignende belĂžp i gave, til Branns "gavekonto".

Men det toget har vel gÄtt nÄ. Og Brann har nok vurdert den veien men kommet til at risikoen for at refunderte penger havner pÄ en strand nÊr Costa del Sol og ikke mellom "Florida og Paradis" er for hÞy.

Men la oss ikke lure noen. Å ikke fĂ„ refundert dette kortet var en GAVE fra fansen til klubben. Noe annet er Ă„ sminke sannheten. I vedtaket fra dep. Nevnes ikke problemstillingen med gave. Der kaller man det billettinntekter kons kvent.
Kanskje.

SK

Kriteriet for denne stĂžtten var vel bortfall av billettinntekter. Brann har ikke hatt noen billettinntekter. Da skal de ha stĂžtten.
At supporterne har gitt en gave til klubben kan ikke endre pÄ det. Det ligger ikke i kriteriene. Det ble gitt for Ä stÞtte klubben, ikke staten.
PÄ samme mÄte som at mange bedrifter som fikk koronastÞtte men som likevel gikk greit i overskudd Äret sett under ett, ikke har noen krav om Ä betale tilbake stÞtten.

Som sagt, saken bĂžr tas til retten.


Finfin respons

Quote from: SK on September 28, 2021, 13:42:04 PMKriteriet for denne stĂžtten var vel bortfall av billettinntekter. Brann har ikke hatt noen billettinntekter. Da skal de ha stĂžtten.
At supporterne har gitt en gave til klubben kan ikke endre pÄ det. Det ligger ikke i kriteriene. Det ble gitt for Ä stÞtte klubben, ikke staten.
PÄ samme mÄte som at mange bedrifter som fikk koronastÞtte men som likevel gikk greit i overskudd Äret sett under ett, ikke har noen krav om Ä betale tilbake stÞtten.

Som sagt, saken bĂžr tas til retten.



Kan supportere ta dette til retten? De som har gitt denne gaven blir jo rett og slett ikke trodd av staten..
Kanskje.

krakra

Brann har Ă„penbart hatt billettinntekter. De solgte partourkort og de beholdt deler av disse inntektene. Det er billettinntekter.

Hvis jeg skal arrangere en konsert, selger ut alle billettene og fÄr beskjed om at jeg mÄ avlyse, sÄ jeg tilbyr alle gjestene pengene tilbake. Gjestene er store fans og 60% av dem lar vÊre Ä fÄ pengene refundert. Da har jeg tapt 40% av inntektene. Hvis myndighetene da sier at de vil dekke 70% av mine tapte inntekter, sÄ oppgir jeg ikke at jeg har tapt 100% av inntektene. Da er jeg en bedrager.

Hvis man hadde gÄtt med overskudd uten koronarestriksjonene sÄ er det ikke noe problem at man gÄr med overskudd selv om man har fÄtt koronastÞtte. Det er ikke saken her. Saken her er at Brann mener de skal ha merinntekter, som fÞlge av kompensasjonsordningen. Det er ikke hensikten.

Hvis Brann ikke dropper saken nÄ, sÄ hÄper jeg de fÄr seg et solid straffegebyr for Ä ha oppgitt uriktige opplysninger.

krakra

Quote from: Lissabon on September 28, 2021, 14:01:55 PMI neste spÞrretime pÄ Stortinget :

Opposisjonspolitiker fra Vestland, Bergen :

"President, spÞrsmÄl til ministeren. Hvis Brann betaler nevnte sum tilbake til fansen, slipper Brann da Ä betale nevnte sum inn til Staten ? Jeg minner om at det ogsÄ er snakk om arbeidsplasser her. Svar Þnskes i dag.!"


Da fÄr man avklart om det nytter.

Hvis ikke , bĂžr fansen skaffe seg en advokat som er Brannsupporter og saksĂžke staten.

PÞs pÄ med mye mediedekning.
Arbeidsplasser? Hvor mange millioner kroner har ikke Brann svidd av pÄ spilleroverganger, lÞnn, etterlÞnn og annet tull gjennom denne pandemien? Brann er ikke en stakkars fattig fotballklubb her. De prÞvde Ä fÄ i pose og sekk, selv om det ikke var ordningens intensjon og det lÞnnet seg ikke. Godt er det.

krakra

Quote from: Finfin respons on September 28, 2021, 13:38:12 PM
Quote from: krakra on September 28, 2021, 11:57:14 AMBrann kunne jo betalt tilbake p-kortinnhaverne og bedt om Ä fÄ pengene fra staten istedenfor. Men det virker som de ser pÄ seg selv som offeret og vil ha i pose og sekk her.

Det var min fĂžrste tanke da denne saken sprakk. Betal tilbake, med henstilling om Ă„ gi et annet men lignende belĂžp i gave, til Branns "gavekonto".

Men det toget har vel gÄtt nÄ. Og Brann har nok vurdert den veien men kommet til at risikoen for at refunderte penger havner pÄ en strand nÊr Costa del Sol og ikke mellom "Florida og Paradis" er for hÞy.

Men la oss ikke lure noen. Å ikke fĂ„ refundert dette kortet var en GAVE fra fansen til klubben. Noe annet er Ă„ sminke sannheten. I vedtaket fra dep. Nevnes ikke problemstillingen med gave. Der kaller man det billettinntekter kons kvent.
Det er partourkort-inntekter man slapp Ă„ refundere.

Lasaron

Apropos intensjoner. Det var ikke oss partoutkortinnehaveres intensjon Ă„ hjelpe staten heller.
Tren pÄ langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on September 28, 2021, 14:12:17 PMApropos intensjoner. Det var ikke oss partoutkortinnehaveres intensjon Ă„ hjelpe staten heller.
Nei, det var Ä hjelpe Brann. SÄ tok staten pÄ seg den oppgaven. Da kunne Brann gitt supporterne pengene tilbake, og heller hentet stÞtten fra staten. Men de ville ha i pose og sekk. De ville at bÄde supporterne OG staten skulle dekke "inntektstapet", sÄnn at de satt igjen med et plussresultat. Mer penger enn de ville uten korona. Det fikk de ikke, og det er sÄnn det burde vÊrt.

Lasaron

Quote from: krakra on September 28, 2021, 14:14:31 PM
Quote from: Lasaron on September 28, 2021, 14:12:17 PMApropos intensjoner. Det var ikke oss partoutkortinnehaveres intensjon Ă„ hjelpe staten heller.
Nei, det var Ä hjelpe Brann. SÄ tok staten pÄ seg den oppgaven. Da kunne Brann gitt supporterne pengene tilbake, og heller hentet stÞtten fra staten. Men de ville ha i pose og sekk. De ville at bÄde supporterne OG staten skulle dekke "inntektstapet", sÄnn at de satt igjen med et plussresultat. Mer penger enn de ville uten korona. Det fikk de ikke, og det er sÄnn det burde vÊrt.

Ja, det er nok riktig. Brann prÞvde Ä fÄ bÄde i pose og sekk.
Tren pÄ langskudd

SK

Sprekt Ă„ hevde at Brann har hatt billettinntekter uten at de har solgt billetter.

krakra

De solgte partourkort. Det er sesongbilletter.

SK

Hvordan har de solgt billetter nÄr kundene ikke har fÄtt noen billetter?

krakra

Quote from: SK on September 28, 2021, 16:53:40 PMHvordan har de solgt billetter nÄr kundene ikke har fÄtt noen billetter?
De har vel fÄtt partoutkortene sine?

SK

Partoutkort er jo bare et annet ord for billett til hver kamp. Og man har ikke fÄtt billett til hver kamp.
Det som har skjedd, er at billettkjÞpere har gÄtt med pÄ Ä ikke ta imot refusjon av disse billettene. D.v.s. de har bevisst gitt Brann penger uten noen form for motytelse. Da er det en gave.

Er det imot ordningen sin intensjon? Muligens. Men det spiller ikke noen rolle, sÄ lenge regelverket gjelder og man har forholdt seg til det. Vurdering av intensjon kommer kun inn i bilde hvis det ikke er mulig Ä besvare noe ut fra reglene i seg selv. Og her mÄ det vÊre ganske klart at nÄr noen gir Brann en pengesum uten Ä fÄ noe igjen for det, da kan det ikke vÊre noe annet enn en gave. Og da kan man pÄ samme mÄte ikke kalle det for et billettsalg.

Spelaren

Teknisk sett mottok man et sesongkort i QR-form da man bestilte.
GĂ„ av.

krakra

Quote from: SK on September 28, 2021, 17:04:59 PMPartoutkort er jo bare et annet ord for billett til hver kamp. Og man har ikke fÄtt billett til hver kamp.
Det som har skjedd, er at billettkjÞpere har gÄtt med pÄ Ä ikke ta imot refusjon av disse billettene. D.v.s. de har bevisst gitt Brann penger uten noen form for motytelse. Da er det en gave.

Er det imot ordningen sin intensjon? Muligens. Men det spiller ikke noen rolle, sÄ lenge regelverket gjelder og man har forholdt seg til det. Vurdering av intensjon kommer kun inn i bilde hvis det ikke er mulig Ä besvare noe ut fra reglene i seg selv. Og her mÄ det vÊre ganske klart at nÄr noen gir Brann en pengesum uten Ä fÄ noe igjen for det, da kan det ikke vÊre noe annet enn en gave. Og da kan man pÄ samme mÄte ikke kalle det for et billettsalg.
SÄ det du sier er at Brann skal gÄ til retten for Ä misbruke en ordning lagd for Ä unngÄ Þkonomisk kollaps i kultur og idrett i en krisetid pÄ bakgrunn av teknikaliteter og ordklÞyveri? Er det dette "nye Brann" skal bygges pÄ? En komplett mangel pÄ verdighet og integritet?

Det var ingen som ga Brann en pengesum uten motytelser. De kjÞpte et produkt, sÄ lot de Brann beholde inntektene selv om de ikke kunne bruke produktet. NÄr Brann da sÞker kompensasjon for tapte inntekter i forbindelse med at man ikke kunne tilby dette produktet, sÄ mÄ de selvfÞlgelig rapportere de inntektene de beholdte.

Det var heller ikke uten motytelser. Partoutkort-innhaverne var de eneste som hadde sjanser til Ä gÄ pÄ kamp i fjor da Brann fikk lov Ä ta inn publikum. Det var en fordel de fikk gjennom Ä ha kjÞpt partoutkort.

Finfin respons

GÞy Ä krangle om etterpÄklokskap! Jeg kjenner flere, sÄgar folk her pÄ forumet som ansÄ dette som en gave, ettersom det var penger de ikke lenger hadde regnet med.

Brann har det skriftlig fra de som skulle ha refundert "produktet" de ikke fikk, en hel sesongs billetter, at disse ville gi det som gave.

Kall det i pose og sekk om man vil, men Ă„ ikke kalle det en gave er faktisk frekt ovenfor giverne.

At staten ikke kjÞper den skriftlige greien er greit nok. Men staten samler inn skatt sÄ de er vant med Ä gjÞre sin egen greie.

Dessuten er de sogndalfans i Lotteritilsynet hele gjengen. De elsker Ă„ gi Brann en rapp.

For min del hadde jeg krevd refusjon om jeg ikke hadde fÄtt det jeg betalte for.

Jeg hadde aldri gitt en gave uten Ä fÄ skattefradrag, noe man kan fÄ pÄ alle summer over 500 til lag og organisasjoner som er registrert for det. Da kan jeg gi dobbelt pÄ statens bekostning.
Kanskje.

Lasaron

Ja, altsÄ, det var jo gaver, praktisk talt. I stor grad iallfall. I 70-80% grad.
Tren pÄ langskudd

Nixon

NÄr mÄtte vi ta stilling det egentlig? Visste vi at vi i det hele tatt fikk sett noen kamper?
RÞd makt pÄ Hansa

krakra

Det var mye man ikke visste da, men de fleste trodde vel at det ville Ă„pne seg igjen i lĂžpet av Ă„ret.

Visste man at staten ville gÄ inn og dekke 70% av kostnadstapene? Ville like mange gitt denne "gaven" hvis de visste det?

Lasaron

Quote from: Nixon on September 28, 2021, 17:56:08 PMNÄr mÄtte vi ta stilling det egentlig? Visste vi at vi i det hele tatt fikk sett noen kamper?

Vi visste ingenting da. Selv sÄ jeg for meg at jeg kom til Ä gÄ flere kamper enn de tre jeg fikk. SÄ personlig kan jeg ikke stÄ inne for at det 100% var en gave. Dessuten hadde jeg/vi etterhvert fÄtt meget gode plasser. Jeg ville ikke risikere noe der heller.

Jeg fĂžler jeg spriker i alle retninger i denne debatten.
Tren pÄ langskudd

Nixon

Men spiller det noen rolle om det var en 100 % gave eller mindre? Jeg hadde ikke regnet med at Brann skulle fÄ medhold uansett.
RÞd makt pÄ Hansa

Lasaron

Tren pÄ langskudd

SK

Quote from: krakra on September 28, 2021, 17:11:56 PM
Quote from: SK on September 28, 2021, 17:04:59 PMPartoutkort er jo bare et annet ord for billett til hver kamp. Og man har ikke fÄtt billett til hver kamp.
Det som har skjedd, er at billettkjÞpere har gÄtt med pÄ Ä ikke ta imot refusjon av disse billettene. D.v.s. de har bevisst gitt Brann penger uten noen form for motytelse. Da er det en gave.

Er det imot ordningen sin intensjon? Muligens. Men det spiller ikke noen rolle, sÄ lenge regelverket gjelder og man har forholdt seg til det. Vurdering av intensjon kommer kun inn i bilde hvis det ikke er mulig Ä besvare noe ut fra reglene i seg selv. Og her mÄ det vÊre ganske klart at nÄr noen gir Brann en pengesum uten Ä fÄ noe igjen for det, da kan det ikke vÊre noe annet enn en gave. Og da kan man pÄ samme mÄte ikke kalle det for et billettsalg.
SÄ det du sier er at Brann skal gÄ til retten for Ä misbruke en ordning lagd for Ä unngÄ Þkonomisk kollaps i kultur og idrett i en krisetid pÄ bakgrunn av teknikaliteter og ordklÞyveri? Er det dette "nye Brann" skal bygges pÄ? En komplett mangel pÄ verdighet og integritet?

Det var ingen som ga Brann en pengesum uten motytelser. De kjÞpte et produkt, sÄ lot de Brann beholde inntektene selv om de ikke kunne bruke produktet. NÄr Brann da sÞker kompensasjon for tapte inntekter i forbindelse med at man ikke kunne tilby dette produktet, sÄ mÄ de selvfÞlgelig rapportere de inntektene de beholdte.

Det var heller ikke uten motytelser. Partoutkort-innhaverne var de eneste som hadde sjanser til Ä gÄ pÄ kamp i fjor da Brann fikk lov Ä ta inn publikum. Det var en fordel de fikk gjennom Ä ha kjÞpt partoutkort.

Du snur alt pÄ hodet. Brann har da krav pÄ denne stÞtten pÄ lik linje med alle andre klubber som har blitt kompensert. De har ikke solgt noen flere billetter enn noen av disse andre. I stedet blir de Þkonomisk straffet fordi de har snille supportere som har stÞttet klubben i en vanskelig tid.

Hvis man skulle mene at det Ä ha rett til Ä fÄ sjanse til Ä vÊre med i en loddtrekning om Ä kjÞpe billetter til kamp er en motytelse, da mÄ man i sÄ fall beregne en verdi pÄ det i seg selv. Og den verdien er ikke i nÊrheten av det samme som et partoutkort opprinnelig.


Go Up