• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nok et forslag til hymne/kalldethvaduvil

Started by dudo, October 03, 2007, 11:47:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_ruler86

Har sittet og nynnet på denne sangen den siste halvtimen nå. Teksten sitter som et skudd for meg, Som mange andre får jeg frysninger bare av å tenke på hvordan dette kan bli. Støtter forøvrig dette forslaget når det gjelder teksten på refrenget.

Quote from: "dudo"
PÃ¥ topp igjen
i serien
Tiden etter nitten sekstitre é glemt

PÃ¥ topp igjen
i serien
SK Brann og Bergen har tatt gullet hjem
GÃ¥ ta banen!


dudo

Tintin har vært så elskverdig å tilby seg å kopiere opp sangen for meg. Jeg holder for tiden VM i influensa, og kommer ikke til å komme innom puben før kampen mandag, men kan godt maile en mp3 av sangen til noen om de kan brenne den ut og ta den med seg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fez

Dette må være tidenes sangforslag!
Satt å hørte på youtube sangen no, samtidig som eg prøvde å nynne teksten, fytti grisen så bra sammensatt. Fikk frysninger...

Kommer til å tidenes supportersang! Gleder meg som en unge til å høre denne på stadion.

Baunebob

Andre enn meg som syns Igjen---Serien blir litt likt ?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bombefar

ingen grunn til å begynne å forandre på sangen nå. Bra som den er

tj00m

Quote from: "Baunebob"Andre enn meg som syns Igjen---Serien blir litt likt ?


poenge med å rime e vel at det ska ende likt.. Igjen å Serien slutter begge med en, igj og seri syns isje eg e så likt ;pp
Brann Bergens Stolthet!

vebo

Sikker litt lat nå dudo, men gidder du å legge ut hele teksten en gang til med alle endringer osv.? Gidder også en i styret legge den ut på fremsiden?
Tiocfaidh ár lá

dudo

Ferdig sang, ikke noe mer mikk-makk:



PÃ¥ topp igjen


Vi vinner serien med stil
det é ikkje nokken tvil
Vi har kommet til vår rett

Dette gikk jo av seg selv
men vi spør oss likevel
har det alltid vært så lett?

Ref:
PÃ¥ topp igjen
i serien
Tiden etter nitten sekstitre é glemt

PÃ¥ topp igjen
i serien
SK Brann og Bergen har tatt gullet hjem
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bombefar

Da gjelder det bare å få ting til i praksis

dudo

Flaks at det bare er det som gjenstår. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bombefar

Det er jo som kjent den enkleste delen

Brann_ruler86

Jeg tror det er godt mulig å få denne til å sitte. I motsetning til boble-sangen, er alle enig i at denne er bra nok og vel så det. Tror kanskje at det kunne vært lurt hvis noen med autoritet sa seg frivillig til å være sirkusdirektør frem til sangen begynner å sitte, ihvertfall til å starte den første gangen. Det er ingen av oss som liker organisert stemning, men det kan kanskje være lurt for å få igang sangen...
GÃ¥ ta banen!

tintin

hvis vi fÃ¥r til Ã¥ synge denne pÃ¥ puben, kan ikkje noe ta videoopptak og evt legge d ut pÃ¥ youtube, sÃ¥ kan  "alle" til neste kamp fÃ¥ mulighet til Ã¥ lære seg den

tintin

Quote from: "dudo"Ferdig sang, ikke noe mer mikk-makk:



PÃ¥ topp igjen


Vi vinner serien med stil
det é ikkje nokken tvil
Vi har kommet til vår rett

Dette gikk jo av seg selv
men vi spør oss likevel
har det alltid vært så lett?

Ref:
PÃ¥ topp igjen
i serien
Tiden etter nitten sekstitre é glemt

PÃ¥ topp igjen
i serien
SK Brann og Bergen har tatt gullet hjem


denne er nå kopiert opp i 300 eksemplarer, kan fåes på puben på mandag og evt rester kan sprees på hansa på kampen, tror ikkje eg gidder dele de ut, men kan legge de i baren eller noe?! åpen for forslag... men please; drit i å endre teksten no, på forhånd takk:)

Bombefar

Quote from: "tintin"
Quote from: "dudo"Ferdig sang, ikke noe mer mikk-makk:



PÃ¥ topp igjen


Vi vinner serien med stil
det é ikkje nokken tvil
Vi har kommet til vår rett

Dette gikk jo av seg selv
men vi spør oss likevel
har det alltid vært så lett?

Ref:
PÃ¥ topp igjen
i serien
Tiden etter nitten sekstitre é glemt

PÃ¥ topp igjen
i serien
SK Brann og Bergen har tatt gullet hjem


denne er nå kopiert opp i 300 eksemplarer, kan fåes på puben på mandag og evt rester kan sprees på hansa på kampen, tror ikkje eg gidder dele de ut, men kan legge de i baren eller noe?! åpen for forslag... men please; drit i å endre teksten no, på forhånd takk:)


Helt kanon. Bra at du kopierer. Dette kan gjøre forksjellen fra en mislykket sang og en magasuksess

Janki

FÃ¥r vi denne til vil det bli helt magisk :D  Har fÃ¥tt helt dilla... Hadde vært kult om vi fikk det til. Og at vi en gang i framtiden kunne fÃ¥tt 12.mann til Ã¥ spille den med allsang av oss.

Skal få tipset Ozzien om dette :wink:


Janki

Post denne sangen og Youtude linken inne på Brann.bo sitt forum også... Så når det ut til flere...

Janki

Quote from: "Janki"Post denne sangen og Youtude linken inne på Brann.bo sitt forum også... Så når det ut til flere...
Youtube

Baunebob

Quote from: "dudo"Det kalles "rim". ;-)


Såpass skjønner jeg. Men poenget mitt er at en stor del av ordet rimer

Her i gården uttales Serien som SerIGJEN . På samme måte som igjen.

Hadde vært med om det var kun -en som var rimet men her blir det kanskje litt for mye.

Kun pirk og ganske så uvesentlig.

Caranthir

Mitt <3 står i Brann...

dudo

@Baunebob: Joda, jeg ser den, men jeg synes rim på den måten er jævla stilig. Om du synes det rimer "for mye" har vi nok bare et litt forskjellig syn.


Ellers: Jeg har selv drøye 200 kopier som jeg kommer til å levere ut på Hansa. Jeg kommer ikke på puben før kampen siden jeg er syk, så tintin er helt uvurderlig her og fortjener STOR takk! STOR takk også til den som evt kan levere en CD med Fear of the Dark på puben, selv om jeg strengt tatt tror de har den fra før av.

Sist: Siden jeg ikke kan komme på puben hadde det jo vært veldig greit om noen hadde vært min stedfortreder og dratt i gang sangen et par ganger... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Baunebob

Utrolig rått hvis denne kan bli innført i sesongavslutningen.
Håper hele Hansa prioriterer og bidrar på mandag.

grei

Veldig vanskelig å få innført nye sanger med mye tekst og en melodi folk flest ikke kjenner, og som kan være litt kronglete å få tak på. Tror dere skal være fornøyd om flere enn 20-30 synger med på denne før sesongslutt.

Janki

Nå har jeg postet dette forslaget med tekst og melodi link på forumet til Brann.no

Det var noen der som etterlyste en rolig allsang på sadion....

dudo

Kjenner ikke folk flest "Fear of the Dark"? Har jeg gått på en smell nå?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Janki

Quote from: "dudo"Kjenner ikke folk flest "Fear of the Dark"? Har jeg gått på en smell nå?


Trodde ikke jeg kjente den men gjorde vist det allikevel. Den er enkel så jeg tror ikke dat skal by på de sørste probemene...

Som sagt så syntes jeg dette kan bli Magisk;)

borch

hadde vært fett å avslutte allsangen med:

fear of the dark,
fear of the dark
I have constant fear that something's always near

kapteinen

Z

dudo

Hadde vi vært på Maiden-konsert skulle jeg vært enig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: "grei"Veldig vanskelig å få innført nye sanger med mye tekst og en melodi folk flest ikke kjenner, og som kan være litt kronglete å få tak på. Tror dere skal være fornøyd om flere enn 20-30 synger med på denne før sesongslutt.

øh.... man har ikke hørt på mye musikk om man ikke kjenner denne melodien.
Ka du ve?

tj00m

eg tror det kan bli et problem pga den er såpass lang, syns brannpublikummet/frydenbø har en tendens til når vi er midt i en sang og det skjer noe på banen som f.eks. kontring så begynner vi ååååå weeeei *klappklappklapp* og slutte å synge..

eg håper mer enn alt at vi kan slutte med det, å synge sangen helt ut, for denne haddde virkelig blitt kanon! men tror det blir vanskelig..
Brann Bergens Stolthet!

Klaus_Brann

Quote from: "Markmus"
Quote from: "grei"Veldig vanskelig å få innført nye sanger med mye tekst og en melodi folk flest ikke kjenner, og som kan være litt kronglete å få tak på. Tror dere skal være fornøyd om flere enn 20-30 synger med på denne før sesongslutt.

øh.... man har ikke hørt på mye musikk om man ikke kjenner denne melodien.


Eller ikke hørt på DEN TYPEN musikk...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Caranthir

Hvis ikke det er så veldig mange som blir med på kampen imorgen, så gjenta dette til Vikingkampen..
Da har folk i hvertfall hørt den noen ganger, så den ligger i underbevisstheten dies, også blir bare flere og flere med..

Denne sangen er kanon, og en skikkelig bra avslutning på en fantastisk sesong...
Foreløpig i hvertfall... ;)
Mitt <3 står i Brann...

skb!

Quote from: "tj00m"eg tror det kan bli et problem pga den er såpass lang, syns brannpublikummet/frydenbø har en tendens til når vi er midt i en sang og det skjer noe på banen som f.eks. kontring så begynner vi ååååå weeeei *klappklappklapp* og slutte å synge..

eg håper mer enn alt at vi kan slutte med det, å synge sangen helt ut, for denne haddde virkelig blitt kanon! men tror det blir vanskelig..


Jeg håper for alt i verden at vi IKKE slutter med det! Dette er det som kjennetegner Stadion, der vi lever oss inn i kampen og ikke laller monotont uavhengig av det som skjer med spillet.

crm

Helt enig, skb! Det er nettopp at stemningen bølger med kampen som gjør at Stadion ikke er som noen andre steder i Norge. Det var også dette trekket som skapte den herlig dynamiske stemningen vi hørte i Brügge. Det bør imidlertid være mulig å fortsette en sang selv om Huseklepp vinner et innkast på stillingen 4-0, såpass kan jeg medgi.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Markmus

Hva skjedde med denne i dag da? Hørte ikke snurten av denne, jeg. :/
Ka du ve?

dudo

Heheh, det var ikke mye åpning for å prøve på denne på Z ihvertfall. Enorm stemning i går!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ikognoti

Genial sang, men får ikke "Tiden etter nitten sekstitre é glemt" og "SK Brann og Bergen har tatt gullet hjem" til å stemme helt med melodien.

Prøv å først synge originalen "I have a constant fear that something's always here/there/near" og så "Tiden etter nitten sekstitre é glemt".

Det blir feil.

dudo

I have a=ti-den
constant=etter
fear...=1963...

Det har litt med hvor "på" man er i starten av strofen. Nøkkelen ligger i å få "etter" og "Brann" til å synges der IM synger "constant". Da går det som en drøm.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SKBMiller

denne er kul og må innføres! tips for å få denne innført:

skaff noen folk til å synge den inn riktig. lag en karaoke med teksten og legg den ut på youtube. så neste sesong kan hele Bergen sangen :D

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Nixon

Quote from: "Alexåsane"ble det noe av dette?
Rød makt på Hansa

Ikognoti

Quote from: "dudo"I have a=ti-den
constant=etter
fear...=1963...




"I have a" er på 3 stavelser. Tiden er 2 stavelser. Det blir feil.

"Constant" og "etter" har begge 2 stavelser. Den er grei.

Ordet "Fear" har 1 stavelse. "1963 - nittensekstitre" har 5 stavelser.

I så fall må det bli at det bare synges 63 (sekstitre).

Da blir det "Ti-den ett-er seks-ti-tre er glemt". I mine ører flyter det en smule bedre.

Klapper man stavelsene i "I have a constant fear that something's always near" kommer man til 12.
Klapper men stavelsene i "Tiden etter sekstitre er glemt" kommer man til 9. Ergo, det stemmer ikke helt, men det funker.

Alexåsane

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Alexåsane"ble det noe av dette?


Sant nok, men så forbasket optimistiske folk e for tiden så kem vet;) Jeg biter heller negler til jeg ikke har noen å være redd for.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

dudo

Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "dudo"I have a=ti-den
constant=etter
fear...=1963...




"I have a" er på 3 stavelser. Tiden er 2 stavelser. Det blir feil.

"Constant" og "etter" har begge 2 stavelser. Den er grei.

Ordet "Fear" har 1 stavelse. "1963 - nittensekstitre" har 5 stavelser.

I så fall må det bli at det bare synges 63 (sekstitre).

Da blir det "Ti-den ett-er seks-ti-tre er glemt". I mine ører flyter det en smule bedre.

Klapper man stavelsene i "I have a constant fear that something's always near" kommer man til 12.
Klapper men stavelsene i "Tiden etter sekstitre er glemt" kommer man til 9. Ergo, det stemmer ikke helt, men det funker.


Nå skrev jeg ikke det for å vise til at sangen følger stavelse for stavelse, men for å gi en pekepinn på hvordan jeg har tenkt den skal synges. Og når du først fjerne "nitten" for så å peke på at "tiden etter sekstitre er glemt" er for få stavelser - vel... Teksten følger takten veldig greit i mine ører, og det er ikke så mange andre som har hatt innvendinger i så måte.
Alt i alt er jeg helt uenig med deg, og tror du har misforstått hvor jeg vil. "1963" skal selvsagt ikke synges på samme stavelse som "fear". Fear=19, som går fint da IM "hviler" ett (halvt) slag når de synger det), vi går et halvt "for fort". Hvis du vil kan jeg selvsagt sette opp hele teksten mot IMs. ;-)

Dog må jeg jo si meg enig med Nixon i at det ihvertfall blir veldig vanskelig å få denne innført. Men, vi kan klare det om vi er en hard kjerne som prøver oss i de mindre, mer stille kampene. (Hørte jeg Royal League?)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tintin

hadde med meg lapper på puben, men eg kom seint, så d ble for trangt å dele ut, la de i baren, noen fikk den hvertfall, men vanskelig å starte sanger på puben i år, er musikk hele tiden, i fjor sang vi MYE mer sjøl, og i MINE øyner, var det bedre då...

tolind

Begynner å bli lei av 1963 maset! Hva med å blåse i gang en skikkelig rølpelåt? Selvironi, rumpehumor og TV2!

Melodi: YOU'LL NEVER WALK ALONE
(Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone....
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone....
You'll never walk alone)

Kom an kom an, no ska gullet hem,
Og ingen kan stoppe oss no!
Kom igjen, kom igjen, flekk ræv te oss no!
For vi e så jævla god, bare hør med TV2!

Kom an kom an, no ska gullet hem,
Og ingen kan stoppe oss no!
Kom igjen, kom igjen, flekk ræv te oss no!
For vi e så jævla god, bare hør med TV2!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Go Up