• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nok et forslag til hymne/kalldethvaduvil

Started by dudo, October 03, 2007, 11:47:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Melodi Iron Maiden - Fear of the Dark (baserer meg på live-versjonen: http://youtube.com/watch?v=28GaKoCuobU fra ca 39 sek for å få med seg melodien, vokalen begynner ved 1:05)

I utgangspunktet høres det kanskje ikke ut som den beste sangen å lage supportersang av, men dette er en sang som verken egner seg til hurtigsynging eller klapping, og da bør vi definitivt vurdere den.

Da er sangen ferdig, innlegget er oppdatert:

Vi vinner serien med stil
det é ikkje nokken tvil
Vi har kommet til vår rett

Dette gikk jo av seg selv
men vi spør oss likevel
har det alltid vært så lett?

Ref:
På topp igjen
i serien
Tiden etter nitten sekstitre é glemt

På topp igjen
i serien
SK Brann og Bergen har tatt gullet hjem


Originalteksten i samme format:

I am a man who walks alone
And when I'm walking a dark road
At night or strolling through the park

When the light begins to change
I sometimes feel a little strange
A little anxious when it's dark.

Ref
Fear of the dark,
fear of the dark
I have constant fear that something's always near

Fear of the dark,
fear of the dark
I have a phobia that someone's always there[/b]
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Får frysninger nedover ryggen når jeg tenker tanken at hele Stadion synger denne samtidig. Rolig synging som dundrer i en ellevill stemning. Veldig interessant i og med at melodien er så ufattelig bra ;)
Ka du ve?

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

slang

Lenge lekt med tanken på en sang til "Fear of The Dark!" Virket kanon!
ansa 08

Nixon

Quote from: "slang"Lenge lekt med tanken på en sang til "Fear of The Dark!" Virket kanon!


Og hvis det går på trynet til neste år kan vi bare oversette tittelen bokstavlig...;)
Rød makt på Hansa

dudo

Det skader jo heller ikke at man later til å ha en viss forkjærlighet for 80-tallssanger blant supporterene... ;-p Iron Maiden har flere fete melodier, men denne er min favoritt pga downbeaten og det faktum at man ikke kan speede så veldig opp eller klappe. Dog må det trøkkes skikkelig til om den skal kunne bli noe mer enn en god idé.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ehennoe

orges mest spennende lag uansett!!

Chris*

Fantastisk. Jeg stemmer i hvis denne blir forsøkt innført
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Bombefar

Quote from: "Chris*"Fantastisk. Jeg stemmer i hvis denne blir forsøkt innført


Hehe. Denne har jeg hørt før. Men det skjer vel som vanlig aldri at vi får sangen igang...

dudo

Har flikket litt, refrenget gled ikke så godt som det må:

På topp igjen
i serien
Tiden etter nitten sekstitre é glemt

På topp igjen
i serien
SK Brann og Bergen har tatt gullet hjem

Synes fortsatt ikke linjen "Tiden etter nitten sekstitre é glemt" er optimal. Det kan kanskje løses ved å synge "tidene" i stedet for "tiden"?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Dette kan bli kanon. Om folk bare klarer å lære seg den.
Tiocfaidh ár lá

Baunebob

Kanskje litt lang, men fytti. Se for deg hele stadion med skjerfet i vært når denne jaller ut over banen. Det vil bli en ny dimensjon

dudo

Så er spørsmålet, hvem kan få denne innført? Selv står jeg på øvre Z, men innser mine begrensninger og kan neppe klare dette selv... ;-p Litt surt også at det bare er to hjemmekamper igjen, men man har da alltids RL og UEFA (jada, vi går videre).
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Rått! Ingen imot?! Kjør på med sangen din!:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skb!

En fantastisk sang hvis vi får den innført. Men hvordan skal vi klare å lære folk en så lang og vanskelig tekst?

dudo

Det er det store ankepunktet, helt klart. Jeg aner ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Print ut en haug med papirer og legge dem på Hansa? :D
Ka du ve?

dudo

Jeg er fristet, men ser for meg at mange i "den harde kjernen" setter pilsen i halsen av lapper - og det er disse som er viktigst å få med seg. Det skal ikke være enkelt for en stakkars ikke-fotikken-supporter å vite hvordan denslags skal gjøres! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Da er det bare å få de rundt deg med på sangen først ;) Skulle gjerne hjulpet til, men jeg står desverre langt fra Hansa denne gangen også (Felt R/S bak bortesup.).
Ka du ve?

JohanB

Fantastisk forslag til en fantastisk sang.
Vi e seriemester
JA, vi e seriemester
Vi er seriemester
VI E BRANN

vebo

Quote from: "dudo"Det er det store ankepunktet, helt klart. Jeg aner ikke.


Få den 12. mann til å spille den inn og gjerne fremføre den live et par ganger? De er jo glade i å sample rockelåter.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Tja, det begynner vel kanskje å haste litt mtp Lyn-kampen? ;-p

Hadde vært kjekt med en liten tilbakemelding fra noen i sanggruppen om dette er interessant, eller om jeg skal satse på egenfremføring. Forhåpentligvis skjer begge deler, sannsynligvis ingen av delene... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Send dem teksten og håp de kan fremføre den ;)

Hadde vært knall å synge denne på mandag!
Ka du ve?

dudo

Helt klart, jeg er i all beskjedenhet ganske stolt! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tintin

kan jo øves på puben før kampen, del ut lapper der, og kjør gjennom noen ganger, då har du folk med deg på stadion og tenker eg...

dudo

Det blir vel noe sånt ja. Forhåpentligvis, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tommyf

Dette var nåkke av det beste forslaget eg har hørt på lenge. Hadde vært sååååååååå konge å fått den der til. Kreativ mann du :D

B.B.

Quote from: "dudo"Synes fortsatt ikke linjen "Tiden etter nitten sekstitre é glemt" er optimal. Det kan kanskje løses ved å synge "tidene" i stedet for "tiden"?



Hvis du sløyfer nitten glir det hele bedre. "Tiden etter sekstitre e glemt"

Lekte også litt med tanken på å bytte ut "på topp igjen, i serien" med Brann e på topp x2.

Må forøvrig berømme forslaget. Deilig med litt utradisjonell tenking! Kan bli meget bra hvis mange lærer seg teksten og trøkker skikkelig til på refrenget.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

gitarbroiler

Konge den der!

Min fav sang fra Maiden, er Can I play with madness (http://youtube.com/watch?v=QLvBwPOjZWI)

Sang på refrenget:

"Syng med hele stadion
vi er mester igjen

Brann har vunnet gullet
og vi synger igjen"  x  så mange ganger du vil :-)

Litt enklere enn alle versene, og kan nok "slå" litt den også.

Brann&Bergen<3

Quote from: "dudo"Tja, det begynner vel kanskje å haste litt mtp Lyn-kampen? ;-p

Hadde vært kjekt med en liten tilbakemelding fra noen i sanggruppen om dette er interessant, eller om jeg skal satse på egenfremføring. Forhåpentligvis skjer begge deler, sannsynligvis ingen av delene... ;-)


kan svare eg, forslaget er veldig bra. Like sangen, men som sagt, utrolig vanskelig å få den innført når nesten INGEN synger med oss. Vi har prøvd å innfør den "I'm forever blowing bobles" sangen, men ingen som slenger seg på. Vi en en gjeng på ca 10 som synger den en del ganger og ingen slenger seg på. Samme meg sangen "for et lag". Virker ikke som folk er så villig til å slenge seg på nye sanger :s Men eg skal gjøre mitt for å få sangen innført på mandag.. ;)

Men dudo, skader aldri om du starter med å synge den. Er ikke nødvendigvis alltid sanggruppen som må ta tak. Men vi skal gjøre vårt for at den slår til og du gjør ditt så får vi det nok til :)

BL

Veldig bra forslag! Denne kunne virkelig runget på stadion!
Hansa-
Felt Z

dudo

Quote from: "B.B."
Quote from: "dudo"Synes fortsatt ikke linjen "Tiden etter nitten sekstitre é glemt" er optimal. Det kan kanskje løses ved å synge "tidene" i stedet for "tiden"?



Hvis du sløyfer nitten glir det hele bedre. "Tiden etter sekstitre e glemt"

Lekte også litt med tanken på å bytte ut "på topp igjen, i serien" med Brann e på topp x2.

Må forøvrig berømme forslaget. Deilig med litt utradisjonell tenking! Kan bli meget bra hvis mange lærer seg teksten og trøkker skikkelig til på refrenget.


"Tiden etter 63 er glemt" er også til vurdering, ja. Det er vel en av de tingene som går seg til.

"På topp igjen, i serien" er i mine ører det beste i hele sangen, det kan man da ikke røre!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

maknu

Helt genial kjør den igang, det ville være sinnsykt å få den på plass fort
ULLET KOM HEM!!! GRATTIS ALLE BRANN FANS

Nuen

hva med i siste setnng før ref å synge hvorfor gikk det så lett?
2.10.2007

Atlet Orvanger

At melodien til "Fear of the dark" ikke har blitt benyttet tidligere (så vidt jeg vet) er utrolig. Kjør på!

skb!

Hvis vi klarer å få denne innført vil det være imponerende, og noe hele supporternorge vil missunne oss. En sang med fantastisk allsangfaktor!
Hvordan vi skal få folk til å lære den?

Først må folk kjenne til melodien. Mange gjør nok det fra før, andre ikke. Hva med å kjøre den over høytaleranlegget istedetfor denne reklamedriten som vanligvis spilles?

Teksten er kanskje hovedproblemet. Her er vi avhengige av at folk henger seg på. Det har ikke skjedd ved lignende anledninger tidligere i år. men med denne sanger er også tilbakemeldingene udelt positive, så det er jo et håp om at folk ikke boikotter nå.

Et litt upopulært tiltak kan jo være å sløyfe det ene verset, og bare synge:

Vi vinner serien med stil
det é ikkje nokken tvil
Vi har kommet til vår rett

Ref:
På topp igjen
i serien
Tiden etter sekstitre é glemt

På topp igjen
i serien
Brann og Bergen  hentet gullet hjem

tintin

DUDO: lag teksten ferdig, hvis den ikkje er det, sett den opp her som ferdig arbeid, print ut teksten, ta den med på puben med en cd m iron maiden på mandag, og sangen KAN sitte på lyn kampen. Hjelper gjerne å dra den i gang...

tolind

Quote from: "tintin"DUDO: lag teksten ferdig, hvis den ikkje er det, sett den opp her som ferdig arbeid, print ut teksten, ta den med på puben med en cd m iron maiden på mandag, og sangen KAN sitte på lyn kampen. Hjelper gjerne å dra den i gang...


Fikk gåsehud på bjellene av det forslaget! Fett som f... Trykk opp 200 ekemplarer å dra den med deg på puben på mandag!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

dudo

Jeg ha selvsagt fått meg en helvetes influensa og kan knapt snakke, men CD og tekst skal jeg alltid kunne stille med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Caranthir

Dritrått!!!!!
Jeg hører for meg hele Stadion når jeg leser teksten, og det er bare nydelig!!
Håper denne blir innført!!!
Mitt <3 står i Brann...

tintin

er ikkje mulig å få dj-frode til å hjelpe oss på vei på puben då? kan bataljonen gjøre et forsøk feks?

Klaus_Brann

Quote from: "dudo"Melodi Iron Maiden - Fear of the Dark (baserer meg på live-versjonen: http://youtube.com/watch?v=28GaKoCuobU fra ca 39 sek for å få med seg melodien, vokalen begynner ved 1:05)

I utgangspunktet høres det kanskje ikke ut som den beste sangen å lage supportersang av, men dette er en sang som verken egner seg til hurtigsynging eller klapping, og da bør vi definitivt vurdere den.

Ref:
På topp igjen
i serien
Tiden fra (/etter?) nitten sekstitre é glemt

På topp igjen
i serien
Brann og Bergen (har?) hentet gullet hjem



Kjempebra forslag, men som du ser har jeg redigert bort verset..Vi har problemer fra før med å lære oss nye sanger, spesielt de med en del tekst..Det hadde ikke vært en idé å kun kjøre refrenget???

Både for å gjøre slik at den blir lettere å læres, men ikke minst fordi det kan bli mer trykk hvis vi kun har refrenget...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Justice

Nei, nei og atter nei!
Folk e giddalause, ingen annen grunn til at nesten ingen lærer seg såkalla lange sanga.
Litt pugging e det einaste som skal til, e vel ikkje så veldig vanskeligare det her enn å lera seg nystemten og andre sanga med meir enn tolv ord??

Genial sang som ikkje e vanskelig å lera seg i det heile tatt. Eg har, etter litt PUGGING, fått sangen nesten på plass.

Kjør på!

Baunebob

Vi får satse tungt inn mot 2008. Litt øving innad i bataljonen i vinter så plukker stadion denne etterhvert =D. Må begynne i det små. Ta den på puben !

tj00m

fyfaen så bra! Denne må det produseres lapper for på stadion.. Tipper om den blir innført på fotballpubben så vil det gå lettere. Det er en slags allsang, om den blir bra innført på frydenbø så kan det være vi klarer å dra med hele stadion.. kjør på!
Brann Bergens Stolthet!

Klaus_Brann

Quote from: "Justice"Nei, nei og atter nei!
Folk e giddalause, ingen annen grunn til at nesten ingen lærer seg såkalla lange sanga.
Litt pugging e det einaste som skal til, e vel ikkje så veldig vanskeligare det her enn å lera seg nystemten og andre sanga med meir enn tolv ord??

Genial sang som ikkje e vanskelig å lera seg i det heile tatt. Eg har, etter litt PUGGING, fått sangen nesten på plass.

Kjør på!


Les det du skriver en gang til da!"Folk e giddalause"...Ja!Akkurat. Nystemten, Vi bor mellom fjell osv. er legendariske sanger, og folk har gjerne fått de inn fra barndommen av..Men for all del, du er velkommen til å prøve å få en del tusen til å "gidde" å lære seg en lang sang..

Det har vært flere "lengre" sanger som har blitt prøvd innført denne sesongen, og ingen som har blitt innført..Gullet er ikke en lang sang...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tintin

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Justice"Nei, nei og atter nei!
Folk e giddalause, ingen annen grunn til at nesten ingen lærer seg såkalla lange sanga.
Litt pugging e det einaste som skal til, e vel ikkje så veldig vanskeligare det her enn å lera seg nystemten og andre sanga med meir enn tolv ord??

Genial sang som ikkje e vanskelig å lera seg i det heile tatt. Eg har, etter litt PUGGING, fått sangen nesten på plass.

Kjør på!


Les det du skriver en gang til da!"Folk e giddalause"...Ja!Akkurat. Nystemten, Vi bor mellom fjell osv. er legendariske sanger, og folk har gjerne fått de inn fra barndommen av..Men for all del, du er velkommen til å prøve å få en del tusen til å "gidde" å lære seg en lang sang..

Det har vært flere "lengre" sanger som har blitt prøvd innført denne sesongen, og ingen som har blitt innført..Gullet er ikke en lang sang...

xTaTic



Go Up