• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

GullPils

Started by SKBMartin, October 01, 2007, 17:39:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gitarbroiler

Personlig syntes jeg disse gull varene blir bare dumt om det er samme varen som tidligere, i ny drakt. Greit nok å lage noe nytt til dette, som f.eks. Toro gjorde i fjor (kaken som floppet). Premium øl som blir Gulløl, Brannbrød som blir Gullbrød (er vel en sjokolade som heter det også), Grandiosa som blir Gullpizza osv osv osv..

Nei kom med noen NYE ting som lever en KORT periode. DA hadde jeg kjøpt noe av det.

Utmedsnolken

Quote from: "gitarbroiler"Personlig syntes jeg disse gull varene blir bare dumt om det er samme varen som tidligere, i ny drakt. Greit nok å lage noe nytt til dette, som f.eks. Toro gjorde i fjor (kaken som floppet). Premium øl som blir Gulløl, Brannbrød som blir Gullbrød (er vel en sjokolade som heter det også), Grandiosa som blir Gullpizza osv osv osv..

Nei kom med noen NYE ting som lever en KORT periode. DA hadde jeg kjøpt noe av det.


Gullpizzaen til grandis har daingenting med brann å gjøre? Ellers er jeg enig at de burde valgt en annen øl enn premium, dårligste ølet hansa produserer. Da blir det ikke like mange flasker som planlagt.
"og der snubler Sæternes igjen"

Skyscraper

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "gitarbroiler"Personlig syntes jeg disse gull varene blir bare dumt om det er samme varen som tidligere, i ny drakt. Greit nok å lage noe nytt til dette, som f.eks. Toro gjorde i fjor (kaken som floppet). Premium øl som blir Gulløl, Brannbrød som blir Gullbrød (er vel en sjokolade som heter det også), Grandiosa som blir Gullpizza osv osv osv..

Nei kom med noen NYE ting som lever en KORT periode. DA hadde jeg kjøpt noe av det.


Gullpizzaen til grandis har daingenting med brann å gjøre? Ellers er jeg enig at de burde valgt en annen øl enn premium, dårligste ølet hansa produserer. Da blir det ikke like mange flasker som planlagt.


Er vel bare bra forretningsskikk det at de putter det øl'et som det går minst av, i den varen som de neste ukene kommer til å gå mest av...

forøvrig har jeg ikke noe imot Premium... Skjønt Fatøl hadde vært å foretrekke...
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

KNUDSEN

http://www.bt.no/webtv/?id=6703, ser no ut som vanlig 0,33flasker de tapper gullpilsen på
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Petterb

Var visst feilinformert angående longneck flaske, de har sikkert ikke nok longneck flasker til å dekke etterspørselen.. Ellers kan jeg nevne at nystemten preger etiketten og selvfølgelig står det "gullet kom hem 2007"!

joppejr

Uansett smak, Jeg har bestilt en kasse gull øl. får den fredag morgen :D

Skal spare en for alltid. Resten skal konsumeres fra kl 16 lørdag og utover natten. For en fest dette skal bli :lol:
oppe vet du

vebo

Quote from: "Utmedsnolken"Ellers er jeg enig at de burde valgt en annen øl enn premium, dårligste ølet hansa produserer. Da blir det ikke like mange flasker som planlagt.


Hvor har folk det fra at det skal være premiumøl. Jeg har hørt at det kommer til å være vanlig pilsner jeg.
Tiocfaidh ár lá

gitarbroiler

For meg er det akkurat det samme om det blir vanlig pilsner eller premium.

"Same "shit", new wrapping"

For å si det som Ivar Hoff sa det om John Arne Riise når det stormet som verst rundt han:

"En hundelort blir ikke til konfekt selv om du pakker den inn i konfektpapir" :D :D

vebo

Da var den ute.
Link.[/url]
Tiocfaidh ár lá

Colt

Quote from: "vebo"Da var den ute.
Link.[/url]


17 kroner + pant skal de har for den på Rema. Litt drøyt for en flaske 0,33.

vebo

Quote from: "Colt"
Quote from: "vebo"Da var den ute.
Link.[/url]


17 kroner + pant skal de har for den på Rema. Litt drøyt for en flaske 0,33.


Ja det er litt for drøy. Får holde med en sekser til kjøleskapet og en flaske til hyllen. Med mindre den er jævlig god:P
Tiocfaidh ár lá

Lennono8

Vanlig Hansa koster vel 13+pant. Her er det altså fire kroner ekstra per flaske.

Kjøper du en kasse er det altså 96 kroner dyrere. For noe som skjer så sjeldent det som dette er det vel verdt det...?!?

På lørdag blir ihvertfall kun gulløl her...

HansaInferno

På lørdag er det Hansa Bayer på meg :)
Breiflabben, baby!

vebo

Quote from: "Lennono8"Vanlig Hansa koster vel 13+pant. Her er det altså fire kroner ekstra per flaske.

Kjøper du en kasse er det altså 96 kroner dyrere. For noe som skjer så sjeldent det som dette er det vel verdt det...?!?

På lørdag blir ihvertfall kun gulløl her...


Men hvorfor skal det være så mye dyrere om det er samme innhold, flaske og kork som på vanlig pilsner? Etiketter må de jo uansett ha på.

Jeg mener for min del at det hadde vært mer gunstig for Hansa om de la seg på en rimliger pris. En "gave" til Bergen.
Tiocfaidh ár lá

RC

Quote from: "vebo"
Quote from: "Lennono8"Vanlig Hansa koster vel 13+pant. Her er det altså fire kroner ekstra per flaske.

Kjøper du en kasse er det altså 96 kroner dyrere. For noe som skjer så sjeldent det som dette er det vel verdt det...?!?

På lørdag blir ihvertfall kun gulløl her...


Men hvorfor skal det være så mye dyrere om det er samme innhold, flaske og kork som på vanlig pilsner? Etiketter må de jo uansett ha på.

Jeg mener for min del at det hadde vært mer gunstig for Hansa om de la seg på en rimliger pris. En "gave" til Bergen.


Enig!
Var ikke det hele poenget at det skulle være en gave?
Men det er klart de ser penger her og de kan selge sin dårligste solgte vare for mye mer penger enn til vanlig bare de bytter etikett.

Manx

Tror Hansa hra undervudert salgseffekten av gulløl, var akkurat og kjøpte meg ett lager og da var de utsolgt, 3 timer etter de fikk det i butikken..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Roffarne

Quote from: "RC"
Quote from: "vebo"
Men hvorfor skal det være så mye dyrere om det er samme innhold, flaske og kork som på vanlig pilsner?


Enig!
Var ikke det hele poenget at det skulle være en gave?
Men det er klart de ser penger her og de kan selge sin dårligste solgte vare for mye mer penger enn til vanlig bare de bytter etikett.


Tror ikke Pilsner er Hansas minst solgte produkt, hvis det var det du mente.
Men hva salgs øl er dette, egentlig? Kan noen kjøre en test og legge ut terningkast?
Ligger det i nærheten av Premium, Pilsner, Fatøl, Ludwig, eller Bayer (kun Hansaprodukter tatt i betraktning, selvsagt)?

BojeN

Er vel helt vanlig Hansa Premium tappet på andre flasker...
ojeN

vebo

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "RC"
Quote from: "vebo"
Men hvorfor skal det være så mye dyrere om det er samme innhold, flaske og kork som på vanlig pilsner?


Enig!
Var ikke det hele poenget at det skulle være en gave?
Men det er klart de ser penger her og de kan selge sin dårligste solgte vare for mye mer penger enn til vanlig bare de bytter etikett.


Tror ikke Pilsner er Hansas minst solgte produkt, hvis det var det du mente.
Men hva salgs øl er dette, egentlig? Kan noen kjøre en test og legge ut terningkast?
Ligger det i nærheten av Premium, Pilsner, Fatøl, Ludwig, eller Bayer (kun Hansaprodukter tatt i betraktning, selvsagt)?


Pilsner eller premium, har hørt begge.
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: "Petterb"Var visst feilinformert angående longneck flaske, de har sikkert ikke nok longneck flasker til å dekke etterspørselen.. Ellers kan jeg nevne at nystemten preger etiketten og selvfølgelig står det "gullet kom hem 2007"!


Dette er da ingen hemmelighet...
Det har vært ute i media for en liten stund siden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "gitarbroiler"For meg er det akkurat det samme om det blir vanlig pilsner eller premium.

"Same "shit", new wrapping"

For å si det som Ivar Hoff sa det om John Arne Riise når det stormet som verst rundt han:

"En hundelort blir ikke til konfekt selv om du pakker den inn i konfektpapir" :D :D


Eller som Otto Jespersen sa det..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

FredrikOslo

Virker som om fantastisk mange her inne har fastslått at Gullølet bare er hansa premiumøl i annen innpakning.
Er det virkelig ingen som har en annen begrunnelse for dette enn at de to koster det samme?

Jeg må si jeg er ganske spent på dette ølet og har vanskelig for å tro at Hansa har gjort noe så skittent som å tappe premium i gullølflaskene våre...

Noen som har fått tak i gulløl i dag forresten og som kan fortelle hvordan det smaker?

vil helst ikke ty til å spørre han trønderfyren som vanker her inne på forumet om en gullølrapport :P
RANN!

KNUDSEN

har skaffet meg 12stk, men skal ikke åpnen de før lørdag
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Ricky

Quote from: "FredrikOslo"Virker som om fantastisk mange her inne har fastslått at Gullølet bare er hansa premiumøl i annen innpakning.
Er det virkelig ingen som har en annen begrunnelse for dette enn at de to koster det samme?




2006:
Quote


2007:
Quote- Det blir selvfølgelig det beste ølet vi har. Premium kvalitet, forsikrer marketingsjef Lisbeth Hope Frugård.

gitarbroiler

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "gitarbroiler"For meg er det akkurat det samme om det blir vanlig pilsner eller premium.

"Same "shit", new wrapping"

For å si det som Ivar Hoff sa det om John Arne Riise når det stormet som verst rundt han:

"En hundelort blir ikke til konfekt selv om du pakker den inn i konfektpapir" :D :D


Eller som Otto Jespersen sa det..


I stand corrected...

Selvsagt var det Jespersen som sa det, men allikevel; Et knakende godt ordspill :-)

Super Hasund

Drakk gull øl idag eg. Va jævlig godt. men det mest fordi det sto gullet kom hem på flasken. Synes fatøl e best.
La Folket Synge

*Feltz*

enavgutta

Hansa utnytter gullinteressen. Er jo vanlige bjørnunger med nye etiketter, men likevel, 2 kr mer flasken skal de ha! Friskt!

Northside

Quote from: "enavgutta"Hansa utnytter gullinteressen. Er jo vanlige bjørnunger med nye etiketter, men likevel, 2 kr mer flasken skal de ha! Friskt!


Litt som Brann det. De også utnytter oss når ting går veien, da stiger billettprisene :wink:

gull te BRANN

gulle øllet smaker av piss. Og eg fikk ikkje kjøpt det. Brann og Hansa skal thene gelt pÃ¥ oss vanlige brann fens. Kor e gaven???  Eg spy. Di tenker kun pÃ¥ seg selv. Lukter eg boikott av gull øllet nÃ¥r det kommer for salg igjen??

gull te BRANN

PS. Dette var en gave. koffor tar di betalt for han. Dårlig gjort å ta betalt for en gave til folket.

Ricky

Quote from: "gull te BRANN"gulle øllet smaker av piss. Og eg fikk ikkje kjøpt det.


Ja, det er vel fortsatt 18-årsgrense for øl i butikkene.

steinbygger

Quote from: "gull te BRANN"PS. Dette var en gave. koffor tar di betalt for han. Dårlig gjort å ta betalt for en gave til folket.


pga at du bor i Norge og her er det regler som tilsier at man ikke kan gi bort alkohol og tror du det hadde blitt likt i andre deler av lander som kjøper Hansaprodukter at de betaler for at Hansa skal gi vekk øl til Bergenserene....

gull te BRANN

poenget mitt er et dette ble slått stort opp at det skulle være en gave til byens borgere. da hadde det holdt med 8 kroner gull øllet. Og koffoe fikk ikke alle smake?? Fordi at Brann og Hansa tenker bare på penger. Di kunne laget gull øllet til alle. Eg vet ikke om det smaker piss for eg har ikke smakt han, men har lyst.

dudo

Haha, er du seriøs nå?

1. Hansa er en bedrift. De er interessert i å tjene penger.
2. Intet i livet er gratis. (En sannhet med modifikasjoner, men passer godt for øl, ihvertfall)
3. De skulle nok selv ønske at de hadde hatt noen liter til til salgs. Som sagt er de jo interessert i penger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Roffarne


gull te BRANN

Eg hørte av en nabo at de bare byttet ettikketten på øllet. Men noen sier at de har blandet premium og pilsner.

Roffarne

Vær så snill og ikke hør på naboer og "noen".
http://fotball.bt.no/eliteserien/article92484.ece
Quote from: "Adm. Dir. i Hansa Lars Midtgaard"
«på smak noe imellom pilsen og fatølet»

Dessuten brygger man ikke en ny type øl ved å blande to eksisterende.
Det ville rett og slett ikke tatt seg ut.
OG hadde det ikke vært for at jeg enda har noen timer igjen av arbeidsdagen så skulle jeg åpnet gullbrygget her og nå og testet det ut til det fulle.

dudo

Det er selvsagt ikke noe blandingsprodukt (!) men et vanlig brygget øl som skal ligge mellom fatøl og pilsner i smak. Selv var jeg på butikken og skulle handle til vorspiel i går og presterte å glemme å en gang se etter gullølet... :-D
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: "gull te BRANN"Eg hørte av en nabo at de bare byttet ettikketten på øllet. Men noen sier at de har blandet premium og pilsner.


Denne "noen" er nok litt av en spøkefugl;)
Tiocfaidh ár lá

dudo

Jøss, Roffarne, vi er TO som leser avisen! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

thesevs

Leser i avisene og på nett at butikker er tomme for gulløl og at kundene fortviler - kan ikke annet enn å si: takk gud for nærbutikker!!
Svær palle på min nærbutikk har sørget for at jeg har øl for en stund fremover.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Alexåsane

var på 5 butikker i går, ingen hadde gull øl . Gikk på nærbutikken her nå, og der hadde de en halv palle igjen:) kjøpte nå nettop
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Klaus_Brann

Dette er helt herlig!Synes å huske at Hansa sa at i år ville de ikke slippe gull ølet før det ble helt sikra...

Men uansett, jeg fikk kjøpt meg inn en kasse i dag, dette skal nytes i morra!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BojeN

Prisen er no 15kr + pant på rema....

Og ifølge han Hansa ansatte jeg snakket med var det en blanding av pilsner og premium hva smak angår....
ojeN

symo

To kroner billigere idag ja:)
Hvis ikke det bare er Rema som dumper prisen...

Satser vi på 13 kroner neste gang?:)

Alexåsane

jeg betalte 15,90+pant i dag;)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Markmus

På Safari på Støletorget betalte jeg 15,90+pant. Hadde INGEN forhåpninger om at det var mer gulløl igjen der. Når jeg gikk bort til hylla så jeg ingenting, men så var det en ansatt som spurte om jeg så etter gulløl. Da sto det en palle med gulløl på, gjemt bak en annen palle :D

Kjøpte meg to seksere. Spretter nok korken på en i kveld for å teste ;-)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Så dere bildene på bt.no fra da salget av gulløl startet i går?

Hvis ikke; her er en link fra galehuset:

http://www.bt.no/webtv/?id=6703

Snart går nok gullølet unna på svartebørs for 3000 kr. flasken.
Legg ned hele klubben!

anders_flanderz

På Kiwi butikken på sotra i sund der betalte eg 13,40 pluss pant per flaske.. og var maaaase igjen!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

steinbygger

Quote from: "anders_flanderz"På Kiwi butikken på sotra i sund der betalte eg 13,40 pluss pant per flaske.. og var maaaase igjen!


Bare jeg som er blitt lurt, betalte 18+ pant på Fanatorget.

Go Up