• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY BRANNDRAKT

Started by mads1.., September 27, 2007, 11:19:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Quote from: "DaffyAnd"Sett logoen på branndrakten i OB kampen? Der har de gått vekk fra det makkverket av "ny" logo og gått tilbake til Brannlogoen slik den skal være.


Det varmer at det er noe som heter vett i de som styrer på stadion.


Tror nok det kun er for en enkelt kamp...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olebrann3

tror eg og men er lov å håpe at det er for resten av sesongen

mk90

For de som ser nøye etter så er ikke det årets drakt. Den hvite kragen mangler.

Bossmann

De spilte med de gamle draktene mot OB. Derav gammelt logo.

BBB-Tony

Har ikke sett etter, men det stemmer nok!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Det samme var vel tilfelle på La Manga mener jeg..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Jeg fikk høre i dag at de draktene som er solgt og trykket opp er "feile" drakter. Dvs at reklamen som er trykket på ikke er i henhold til reklamen som var godkjent av sponsorene (skulle ikke være "klistremerkereklame"). Pga at draktene var trykket opp til salg ville ikke Brann returnere draktene og de har som følge at dette valgt å spille med draktene i 2008. Hans Lokøy sover ikke godt om natten og har vistnok fått skikkelig pepper både på stadion og av en del av sponsorene.

thesevs

Quote from: "steinbygger"Jeg fikk høre i dag at de draktene som er solgt og trykket opp er "feile" drakter. Dvs at reklamen som er trykket på ikke er i henhold til reklamen som var godkjent av sponsorene (skulle ikke være "klistremerkereklame"). Pga at draktene var trykket opp til salg ville ikke Brann returnere draktene og de har som følge at dette valgt å spille med draktene i 2008. Hans Lokøy sover ikke godt om natten og har vistnok fått skikkelig pepper både på stadion og av en del av sponsorene.


Vil dette si at det i 2009 sesongen kommer en ny drakt med bedre tilpasset reklame?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

kabelmann

Hva er klistremerkereklame og hvordan skulle det i så tilfelle se ut?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

steinbygger

Quote from: "thesevs"
Quote from: "steinbygger"Jeg fikk høre i dag at de draktene som er solgt og trykket opp er "feile" drakter. Dvs at reklamen som er trykket på ikke er i henhold til reklamen som var godkjent av sponsorene (skulle ikke være "klistremerkereklame"). Pga at draktene var trykket opp til salg ville ikke Brann returnere draktene og de har som følge at dette valgt å spille med draktene i 2008. Hans Lokøy sover ikke godt om natten og har vistnok fått skikkelig pepper både på stadion og av en del av sponsorene.


Vil dette si at det i 2009 sesongen kommer en ny drakt med bedre tilpasset reklame?


Det vil komme ny drakt hvor 100 års logoen er vekke. Antar at de også ordner reklamen da. Jeg så ett utkast i oktober/november (skrev blandt annet her inne at Toro var vekke fra drakten) Slik jeg husker utkastet var reklamene mye mindre og fargene var mer tilpasset drakten. Mener blandt annet at det ikke var svart farge på noe reklame.

Xminator

Hadde jeg tenkt utelukkende på inntekter fra draktsalg så hadde jeg endre MYE på draktene hvert år. Få folk til å kjøpe 22000 drakter HVERT år og ikke bare i 2007...

Breiflabben

Skal Chess logoen virkelig ha svart på hvit bakgrunn hele sesongen?.

Hadde et håp om at den hvite bakgrunnen skulle forsvinne før sesongen, men det virker ikke slik noen dager før seriestart. Det ble jo en forandring på BA logoen i fjor, men det ser ikke ut for at det blir redigeringer i år.

Etter å ha latt inntrykkene sette seg, så er det liten tvil om at Chess logoen er den desidert verste reklamen på drakten og mye mye verre enn byggholt.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

BBB-Tony

Quote from: "Breiflabben"Skal Chess logoen virkelig ha svart på hvit bakgrunn hele sesongen?.

Hadde et håp om at den hvite bakgrunnen skulle forsvinne før sesongen, men det virker ikke slik noen dager før seriestart. Det ble jo en forandring på BA logoen i fjor, men det ser ikke ut for at det blir redigeringer i år.

Etter å ha latt inntrykkene sette seg, så er det liten tvil om at Chess logoen er den desidert verste reklamen på drakten og mye mye verre enn byggholt.


Hvorfor skulle de endre Chess-logoen til seriestart? Tror nok den vil bli seende slik ut i alle kamper i 2008.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

steinbygger

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Breiflabben"Skal Chess logoen virkelig ha svart på hvit bakgrunn hele sesongen?.

Hadde et håp om at den hvite bakgrunnen skulle forsvinne før sesongen, men det virker ikke slik noen dager før seriestart. Det ble jo en forandring på BA logoen i fjor, men det ser ikke ut for at det blir redigeringer i år.

Etter å ha latt inntrykkene sette seg, så er det liten tvil om at Chess logoen er den desidert verste reklamen på drakten og mye mye verre enn byggholt.


Hvorfor skulle de endre Chess-logoen til seriestart? Tror nok den vil bli seende slik ut i alle kamper i 2008.


Den kommer ikke til å bli endret siden Brann har trykket opp x antall tusen drakter med denne reklamen på, men dette har vært en feil fra Brann sin side. Utgangspunktet til Chess var at reklamen skulle være identisk med den som var i 2007, Lokøy som bestillte draktene skal ha fått en del pepper internt og fra Chess som følge av feilen som er gjort.

Gud

Får håpe Brann-spillerne får spille med den gamle Chessreklamen. Kan jo umulig være så vanskelig å smelle på den gamle reklamen på de nye draktene til spillerne.

tolind

Glem de nye draktene. Jeg har fått tak i Arne Møllers jubileumsdrakt fra 1982. Den skal få kjørt seg i år :=)
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

steinbygger

Quote from: "Gud"Får håpe Brann-spillerne får spille med den gamle Chessreklamen. Kan jo umulig være så vanskelig å smelle på den gamle reklamen på de nye draktene til spillerne.


Da vil mange som har kjøpt den nye drakten føle seg "svindlet" litt av poenget med at man selger/kjøper drakter er at man skal identifisere seg med spillerene.

Shine

Jeg hadde tenkt å kjøpe drakten i år, jeg gjør det ikke før får en som ser bedre ut ( Spar meg hvis noen hadde tenkt å si at jeg ikke støtter SK Brann osv. ).

Må da være mulig å stille LITT krav til hvordan draktene skal se ut? Kunne lett ungått hele problemstillingen ved å gi ut en UEFA eller CL drakt allerede nå.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

BBB-Tony

Quote from: "Shine"Jeg hadde tenkt å kjøpe drakten i år, jeg gjør det ikke før får en som ser bedre ut ( Spar meg hvis noen hadde tenkt å si at jeg ikke støtter SK Brann osv. ).

Må da være mulig å stille LITT krav til hvordan draktene skal se ut? Kunne lett ungått hele problemstillingen ved å gi ut en UEFA eller CL drakt allerede nå.


Brann vil ikke gi ut en evt. europacup drakt før de vet om vi spiller gruppespill eller kun kvalikken. Men jeg er enig med deg og jeg også venter for å se om den kommer i europacupversjon. Da kjøper jeg heller den, men jubileumsdrakten skal jeg ha uansett...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Shine

March 31, 2008, 13:28:24 PM #469 Last Edit: March 31, 2008, 13:31:48 PM by Shine
Gjelder samme tilbud i butikken på galleriet som er på nettbutikken?

edit;


tok å ringte dem og det var et nei, de hadde ingenting der, de skal få NYE klær!! :)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

BL

Quote from: Shine on March 26, 2008, 12:19:51 PM
Jeg hadde tenkt å kjøpe drakten i år, jeg gjør det ikke før får en som ser bedre ut ( Spar meg hvis noen hadde tenkt å si at jeg ikke støtter SK Brann osv. ).

Må da være mulig å stille LITT krav til hvordan draktene skal se ut? Kunne lett ungått hele problemstillingen ved å gi ut en UEFA eller CL drakt allerede nå.
Hansa-
Felt Z

Nixon

Pluss at det sannsynligvis gir bedre fortjeneste å spre det utover sesongen.
Rød makt på Hansa

Camsen

Er det noen som har peiling på om det er mulig å skaffe drakten fra i fjor. Jeg klarte å miste den på en borte tur. Det er jo en drakt som er gull verdt. NOEN SOM KAN HJELPE MEG!!!

Klaus_Brann

Quote from: Camsen on July 05, 2008, 09:58:51 AM
Er det noen som har peiling på om det er mulig å skaffe drakten fra i fjor. Jeg klarte å miste den på en borte tur. Det er jo en drakt som er gull verdt. NOEN SOM KAN HJELPE MEG!!!


Hør med Brannbutikken, mulig de har noe på lager.

Hvis ikke går det jo an å legge inn en anonnse på finn.no, at du er lysten på å kjøpe en. Sikkert en del som har flere drakter fra fjoråret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


thesevs

Brann har inngått en avtale med Tide og Johs.Lunde-gruppen. De to skal pryde hhv. strømpene og shortsen. Dette innebærer at Frydenbø forsvinner fra shortsen (de har uansett forlenget tribuneavtalen sin).

Drakt:
Da har vi Chess på ryggen,
Byggholt midt på brystet,
BKK på skuldrene,
BA på ene armen(?)
Sparebanken Vest på magen/brystet,

Shorts:
Johs.Lunde (ny avtale)

Strømper:
Tide (ny avtale)

Har jeg glemt noen?
Husker ikke hvem som hadde sett 2009-utgaven av drakten, men skjer det noen endringer? Håper BKK og BA forsvinner fra drakten. JM.Byggholt også, men jeg innser jo at de fortsatt har en sponsoravtale med Brann (3 år?)

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6930&brann=bb172f4dd31562fcc2ea5283d513588d
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

1908

Jævlig blir jævligere altså.. Faen så tragisk hele greien..

Klaus_Brann

Hva er det som blir jævligere??
De bytter jo bare ut Frydenbø med Johs. Lunde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herr Smed

Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2008, 19:00:46 PM
Hva er det som blir jævligere??
De bytter jo bare ut Frydenbø med Johs. Lunde.


Jævligere:


Du ser vel at den er værre enn frydenbø? Synes du drakten er fin?
Alle må gå.

thesevs

Men Frydenbø-logoen var jo heller ikke særlig:



Da blir det status quo for Branns del.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Spelaren

Det er ihvertfall på tide å fjerne Brannlogoen, inntil gutta viser seg verdige å spele med den...
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Herr Smed on October 06, 2008, 19:07:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2008, 19:00:46 PM
Hva er det som blir jævligere??
De bytter jo bare ut Frydenbø med Johs. Lunde.


Jævligere:


Du ser vel at den er værre enn frydenbø? Synes du drakten er fin?


Synes ikke Frydenbø's er fantastisk vakker, og heller ikke Johs. Lunde sin, så jeg depper ikke over den endringen.

På overdelen må det fjernes JM Byggholt, og den gamle logoen tilbake, så er den fin.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Frydenbøs logo er langt mer diskret. Den er lav, mens denne Johs Lunde-logoen er høy, bråkete og vil gjøre langt mer av seg. Dette blir forferdelig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nummer9

På den andre siden vil den gjøre mindre ut av seg på en hvit bakgrunn (shortsen er nok hvit fortsatt).

laksevåg

imponerende at de hvert år klarer og finne de sponsorene med styggest logo...
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

BBB-Tony

Noe må de jo være god på...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up