• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY BRANNDRAKT

Started by mads1.., September 27, 2007, 11:19:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Shine

Det meste var svart hvitt på den tiden...
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

steinbygger

Quote from: "Baunebob"
Quote from: "fortune"
Quote from: "Baunebob"Trenden har vel forsatt fra ifjor hvor Brann drakten mer å mer har blitt et moteplagg som unge jenter og gutter bruker på skolen og fest.


Seriøst, hvor ekskluderende er det mulig å bli? Så unge mennesker er ikke ordentlige supportere, men bare går med drakt fordi det er populært? Eller misliker du at man går med drakten utenfor stadion, for eksempel dagen etter kamå?

Synes at "vi-på-hansa-som-også-var-på-store-stå-er-branns-eneste-ordentlige-supportere" -holdningen begynner å ta vel av her nå. Man kan være supporter uten av være fyllt 20, reise på bortekamper og stå på Hansa....


Har ingenting med at jeg mener unge ikke er ekte supportere, men jeg vet at det kryr av folk (som oftest unge) som driter godt i Brann og enda mer i fotball som kjøper drakten uten å ha vært på stadion engang. Fordi at Brann er kult og Helstad spiller der. Forsåvidt ingen bakdel ettersom inntekten går til Brann og profilerer klubben.

Poenget blir vel understreket når du ser jenta med nr 22 på ryggen og skriften "Helstad <3"


Du skal bare være glad for at jenter kjøper drakt med 22 på ryggen, da slipper Brann å sette opp billettprisene for de tjener gode penger på salg av utstyr i tillegg.

ida87

jeg syntes ikke at den nye drakten er noe fin, og den nye logoen var hvertfall ikke noe fin  :?
da

Alexåsane

venter med å kjøpe den til uefa drakten kommer på nyåret(om vi går videre) eller cl drakten seinere på året.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

ida87

jeg har den foråretsdrakt så jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe ny med det første
da

Kararay

Er det ingen som har koblet det at den godeste Lokøy er tidligere leder for den norske Manchester united supporterklubben???

sjekk logoene her da...



og sÃ¥ brann sin..  


Det er jo nesten bare "spissene" på sidene som er i forskjellig høyde. ellers er de like i utforming... skandale at han får oppfylt en våt drøm på den måten....


En ren logo med skrift over og under hadde vært bedre...

noe à la dette... (kan seff gjøres bedre)   :lol:

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

olebrann3

der har du hvordan det skulle vært

DJ_ADG

Brann har tatt en klasisk logo, ligner vel ikkje så mye på den orginale Man
Utd logoen


men veldig mye på THE FA
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

kapteinen

Grøsser når jeg ser den nye drakten.Inkompetente folk som kan presentere noe sånt som det.Gjør meg ingenting at det skal være litt reklame på drakten, men trenger jo ikke se ut som et reklameskilt for det.
Z

Shine

Merkelig nok ligner det litt på vanlig skjold også!

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Nixon

Quote from: "Shine"Merkelig nok ligner det litt på vanlig skjold også!


SÃ¥ det er ikke bare Man U. som har det? Sjokk!!:)

Men ellers skjønner jeg ikke hvorfor Brann ikke kan sette foten ned og gjøre logoene litt mindre. Det hadde gjort svært mye!
Rød makt på Hansa

thesevs



Se på denne vandrende reklameplakaten... Trond Strande i Molde.
Umbrologo til venstre, bunnpris midt på og molde fk på høyre. Frekk trekant det der...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Shine

Quote from: "thesevs"

Se på denne vandrende reklameplakaten... Trond Strande i Molde.
Umbrologo til venstre, bunnpris midt på og molde fk på høyre. Frekk trekant det der...


Du ser hvilken effekt det har på spillerne også, den mannen lider under tyngden av all reklamen, man kan se det i øynene hans.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Shine

aner ikke om denne linken er linket før, så den ikke.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3178604.ece
- Heslig! Latterlig! Håpløst!

De fleste hater utseendet på den nye Brann-drakten. Også klubben vedgår at den kunne sett bedre ut.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

HeiaBrann!

En mulighet hadde jo vert litt slik som Barca har det... Helt en helt vanlig logo med en slags krans rundt...

Xminator



Dette er helt klart det reneste alternativet av dem alle. Gullskriften gir en flott effekt. Om den er litt tykkere, "brodert" gulltråd - vinner. Synd å si det, men Brann har laget ett marked for pirat-100-års-drakter

Erlend

Quote from: "Shine"aner ikke om denne linken er linket før, så den ikke.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3178604.ece
- Heslig! Latterlig! Håpløst!

De fleste hater utseendet på den nye Brann-drakten. Også klubben vedgår at den kunne sett bedre ut.

Vi får ta det positive som sto i det:

Quote

Bare å vente folkens!

Nixon

Quote from: "HeiaBrann!"En mulighet hadde jo vert litt slik som Barca har det... Helt en helt vanlig logo med en slags krans rundt...


Eller slik som disse. Chelsea og Inter.



Rød makt på Hansa

power

Drakten er grisestygg. Huff og huff.

Frynaldo

styggeste brann drakten jeg har sett på mange år. den må ha vært designet på et seeent julebord.. kjipt at jubileums drakten skulle se sånn ut.

Aspmyra

odø/Glimt førr evig!

Gubrask

Quote from: "Aspmyra"http://www.glimt.no/sites/g/glimt.no/files/804973015.jpg


Så er dere nettopp rykket opp til tippeligaen og et stykke i fra i toppen av norsk fotball også da..

Aspmyra

Hva har det med saken å gjøre?
odø/Glimt førr evig!

Roald

Quote from: "Aspmyra"http://www.glimt.no/sites/g/glimt.no/files/804973015.jpg

Glimt og Brann har vært to av de skjeldne i Norge som har en drakt med kun to farger og ikke masse sponsorer hulter til bulter med rød, blå, grånn, gul osv.

Men i motsetnig til dere kan Brann skilte med sponsorinteresse rundt klubben. Grunnen til at deres drakt er såpass "ren" er jo at de få som er der er de eneste som finner det attraktivt å være på drakten deres.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Gubrask

At rot på drakt-> sponsor-> penger-> suksess.. ser du poenget?

Aspmyra

Siden du sier det så, dette vet jo du selvfølgelig alt om ;)
Men jaja, heller ren og pen enn med en diger murstein på drakten.
odø/Glimt førr evig!

kabelmann

B/G's drakt er et godt eksempel på at det kan gjøres pent selv om man må dekorere drakten med diverse logoer.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Fabregas

Jeg tror mye av grunnen til at drakten ikke akkurat er noe kunstverk er det enorme inntekstsmuligheten Brann har sett til å tjene masse penger nå før jul. Jeg vil tro det vil komme klare kosmetiske endringer når spillerne starter sesongen hjemme mot FFK. Brann kunne faktisk plassert både en og to sponsor til på drakten og den ville likevel solgt som hakka møkk som julegave. Fordi det er en opplagt julegave samtidig som Brann nettopp har vunnet gull og bare "alle" må ha den nye Brann-drakten. Hvis Brann hadde visst om Byggholt litt tidligere tror jeg en løsning slik Inter hadde over her kunne blitt brukt. Men da vil jeg tro at logoen allerede var sydd inn. Dette er trist, det er tragisk og det er elendig. Vi får se på den positive siden at Brann nå vil tjene masse penger på en drakt som ingen klager på kun skal være et år. Helt enig i at B/G draktsett viser at det går an, men i denne situasjonen tenkte Brann forståelig nok utelukkende på profitt. Dog vil jeg si det er litt korttenkt å kun tenke på de sponsorinntektene og salgsinntektene de får akkurat nå. Det at drakten i de fleste øyner er stygg er ikke positivt for verken Brann eller de som reklamerer på drakten, men jeg tror heller ikke den vil se like stygg ut som nå når den skal brukes. Men da har allerede MANGE kjøpt den og går rundt som gratis reklame for Byggholt, Chess og co.
Men den feiler både som fin moderne drakt og som retrodrakt etter mitt syn. Da ville jeg heller hatt en skikkelig retro-preget drakt, det er ikke dette.

Northside

Quote from: "Gubrask"At rot på drakt-> sponsor-> penger-> suksess.. ser du poenget?


Nei, fordi det går an å gjøre dette rotet med litt stil.

Endre på logoen ser jeg på som den største skandalen! Hvorfor gjøre noe fint om til noe stygt? Og Brann har vel ærligtalt ikke akkurat tjent penger på å endre logoen, de har vel heller brukt penger på å lære en pensjonist å jobbe i paint et år.

Mick

Quote from: "Gubrask"At rot på drakt-> sponsor-> penger-> suksess.. ser du poenget?


JA men jeg ville faktisk foretrekke å være på et enda høyere nivå, hvor vi får EN hovedsponsor som er villig til å betale litt mer for å være "alene" på drakten.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

tippetuppen

Friele kaffe blir det vel.. Herman e vel den største Brann patrioten som går på 2 bein, så han sponser vel med glede et par hundre mill for en 3års periode
E det så nøye då

Atlet Orvanger

I BA i dag kom gladnyheten om at ryggen til Winters ser ut til å være bra i følge han selv. Det som ferimot fanget min oppmerksomhet like mye var å se Brann sin nydelige UEFA-drakt 07 ved siden av den nye. At alt var bedre før er vel nå hevet over en hver tvil...

nummer9

Står jo i den tidligere nevnte ba-artikkelen at det jobbes for bare en logo i 2011. Litt lenge til, men er likevle en våt drøm for de fleste her vil jeg tro...

( http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3178604.ece )

Breiflabben

Hvis Brann hadde droppet mursteinslogoen hadde de sikkert solgt så mange flere drakter at de omtrent hadde tjent inn igjen de tapte pengene.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Xminator

Tror du overvurderer hvor mange som ikke kommer til å kjøpe.

kabelmann

I mine øyne skyter Brann seg selv i foten ved å endre så mye på formen på logoen som de gjør. Greit nok at Brann har et sterkt varemerke, men ikke så sterkt at de bare kan kødde med ting som det passer de. Den logoen de har snekret sammen kan lett gi inntrykk av at det er en evig endring og at de helt har gått bort i fra den gamle.

Selv ville jeg gjort det mye enklere. Tracet opp logoen helt kjapt (og nei, gadd ikke trace fonten, så her har jeg bare brukt en font som ligner littegranne). Fargene er også helt feil, men det er ikke poenget. Poenget er å holde på formen og heller bare stase den opp littegrann. Hvit tekst på rød bakgrunn er noe man ser brukt enkelte steder, men om det er en offisiell variant er jeg ikke sikker på. Om man byttet den beige fargen med gull tror jeg det kunne blitt en ålreit 100års-markering.

(Klikk på bildet for å se det i større versjon)

http://img117.imageshack.us/my.php?image=brann2qo2.gif][/URL]

PS! Nei, det er heller ikke noe heft å få denne til å funke på hvit bakgrunn. Dette var mer ment som en draktvariant.

PS2! Kun mine 5 cent.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Så enkelt og så jævlig bra, kabelmann. Send den over til Brann du, kanskje de vil lytte? ;)
Ka du ve?

C@Bøe_79

Quote from: "Markmus"Så enkelt og så jævlig bra, kabelmann. Send den over til Brann du, kanskje de vil lytte? ;)


DET skjer ikke!
Brann har bestillt omfattende markedsføring av den nye logoen, samt den skal figurere på offesielt brevpapir fra Brann..
Det vil føre til mer utgifter å skifte logo igjen, enn de tjener på å gjøre det..
Man skulle hatt et testpanel for den nye logoen, da hadde den aldri figurert på drakten..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

kabelmann

Nei, det er nok bare å forberede seg på et år med en helt forferdelig logo. Det er dog helt tydelig at Brann etterhvert bør vurdere å ta i bruk eksterne ressurser på design av produkter de har planer om å selge. Det er ikke særlig høy kulhetsfaktor på disse nye seriemester t-skjortene og buttons som ligger ute i Brannbutikken nå. Det finnes plenty av designere i Bergen som kunne gjort en langt bedre jobb.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Christian

Kanskje noen kunne tipset sponsorene om at de kan tjene på å selv insistere på mindre logoer på drakten?

Kunne ikkje Sparebanken Vest f.eks. gått til Brann og sagt: "Vi ser gjerne at SPV tar litt mindre plass på fronten av drakten, om dere ikke bruker plassen til andre sponsorer og samtidig får det klart frem at dette var vår idé."

Det må jo være lov å tenke litt nytt her. Positiv omtale må da være bedre enn noen kvaderatcentimeter ekstra trykk? BA kunne jo ordnet omtalen selv òg. "BA gjør sitt for en finere Brann-drakt!"

Er ikkje enig med de som sier at dette er noe vi må leve med for at Brann skal tjene alle de pengene vi vil de skal bruke på gode spillere. Brann er ikkje Barcelona, nei, men det er da likevel lov å lage drakter som ikke ser ut som et sammensurie av logoer. At flere trykk først har kommet på i ettertid av at drakten er produsert vitner jo heller ikkje om en direkte profesjonell prosess.

ostraume

Quote from: "Breiflabben"Hvis Brann hadde droppet mursteinslogoen hadde de sikkert solgt så mange flere drakter at de omtrent hadde tjent inn igjen de tapte pengene.


HÃ¥per Byggholt har betalt bra for plasseringen, logoen deres er en (av flere) total(e) katastrofe(r) for drakten.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

tommyf

Kabelmann: Du burde ringe til Odd Oppedal og søke jobb der.
Så kunne vi kanskje fått noen som KAN lage og tegne logoer innenfor det firmaet der. Flott logo!

olebrann3

Kanon logo kabelmann, så lett kunne den vært lagd

Fikk vell 3-4 mill i året for byggholt, husker eg ikke feil var det enten 12 mil over 3 år eller over 4 år

thesevs

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Markmus"Så enkelt og så jævlig bra, kabelmann. Send den over til Brann du, kanskje de vil lytte? ;)


DET skjer ikke!
Brann har bestillt omfattende markedsføring av den nye logoen, samt den skal figurere på offesielt brevpapir fra Brann..
Det vil føre til mer utgifter å skifte logo igjen, enn de tjener på å gjøre det..
Man skulle hatt et testpanel for den nye logoen, da hadde den aldri figurert på drakten..


Testpanel burde de hatt i utgangspunktet. De kunne ha samlet sammen designere og folk fra Bataljonen. Vist de forskjellige forslagene og så fått tilbakemeldinger.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

kabelmann

Quote from: "tommyf"Kabelmann: Du burde ringe til Odd Oppedal og søke jobb der.

Jeg er allerede i bransjen, men aner ikke hvilket firma Oppedal jobber for. Noe sier meg at det ikke er det første stedet jeg ville søkt om jeg skulle bytte jobb ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

SKBMiller

Til dere som mener at Brann hadde tjent på å droppe mursteinen fordi så mange flere hadde kjøpt drakten bes se på dette:

Om vi går utifra at JM betaler 3 millioner i året
Om vi går utifra at Brann tjener 200 kroner per drakt som selges rundt omkring. (dette har jeg ikke greie på)

Her må Brann selge 15 000 flere drakter enn det de selger av årets for å kompensere for at mursteinen ikke er der.

PhilLynott

Kjøpte den svarte drakten på lørdag, men gikk nærmest inn i en mørk depresjon over å ha brukt 700 kroner på denne drakten, så i dag gikk jeg ned igjen og byttet den tilbake.
Angående disse "Seriemester-t-skjortene", ble jeg temmelig forskrekket når jeg så merkelappen inni t-skjorten, der sto det nemlig ikke Kappa, men "You". Det verste er at de har trykket Kappa-logoen på brystet, i den tro at den da vil se ut som en Kappa-skjorte.Prøver virkelig Brann-butikken å lure oss supportere til å kjøpe noe slikt? I så tilfelle er det hårreisende!

vebo

Jeg er strålende fornøyd med den nye drakten. Endelig har vi rød og hvit drakt igjen! Og kragen er fin den.

Men er selvfølgelig enig i at det er en skandale at reklamen gjør drakten så rotete. Håper at de ombestemmer seg og selger drakten uten reklame også, om ikke kommer jeg selv til å være på utkikk etter en av disse draktene uten "byggeklosse"-logoen.
Tiocfaidh ár lá

C@Bøe_79

Jeg holder mulighetene for å kjøpe drakt åpen, med tanke på e-cup drakten da.. Men problemet med drakten slik jeg ser det er helt klart logoen til Oppedal..
Foreløpig står det et stort ? etter det å kjøpe drakt, og et kjempestort KANSKJE foran!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Charmless Man

Fint at Brann vil feire sitt hundreårsjubileum med stil. Det verste dritet jeg noen gang har sett.
Ladish on the Foot

Go Up