• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY BRANNDRAKT

Started by mads1.., September 27, 2007, 11:19:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Erlend

Likte den myye dÃ¥rligere enn fjorÃ¥rsdrakten.  Chesslogoen ødela alt bakfra, og jeg likte ikke JM-logoen eller den nye brannlogoen heller.  Skuffet

olebrann3

Logoen skulle aldri vært endret, jm byggholt tingen skulle ikke vært sÃ¥nn ba skulle vært endret og hvorfor i helvette har vi fÃ¥tt en sÃ¥nn chess logo nÃ¥r vi endelig hadde en fin bak, no ser den ut som et reklameskilt, hvorfor ha store firkanter rundt logoene hvorfor ikke bare ha skriften med hvit  rett pÃ¥ drakten???

Og så tenkte eg og med en gang på united drakten, ELENDI av Brann. Her skulle vi fått en fin drakt som skulle vise at vi er 100 år.

Trodde aldri noen køddet med Brann logoen

Baunebob

Likevel har drakten solgt som hakka møkk idag. Var rundt i noen  butikker og der var var det kaos. Alle hadde en drakt i hendene.

Shine

Fordi de elsker Brann.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Baunebob

Trenden har vel forsatt fra ifjor hvor Brann drakten mer å mer har blitt et moteplagg som unge jenter og gutter bruker på skolen og fest.

Fabregas

Det jeg foreløpig har sett må jeg si jeg er ekstremt skuffet. Dog skal det sies at jeg ikke har sett den live enda. Drakten feiler etter mitt syn både å være retro og å være fin. Det går an å kombinere dette, iaf klare en av delene. Se bare på Arsenal-drakten som ble brukt av Arsenal på deres siste sesong på Higbury. Etter mitt syn er denne drakten både fin retro-aktig. Jeg er klar over at Brann lever i helt andre forutsetninger men likevel. I forhold til de bildene jeg foreløpig har sett blir jo årets draktsett en våt drøm i forhold: http://fotball.adressa.no/multimedia/archive/00044/brann_drakt_inni_44926d.jpg
Vi kunne jo og gjort som Strømsgodset og beholdt drakten men laget en liten markering med tekst et sted rundt logoen. Den logoen som kom synest jeg ikke var fin.

fortune

Quote from: "Baunebob"Trenden har vel forsatt fra ifjor hvor Brann drakten mer å mer har blitt et moteplagg som unge jenter og gutter bruker på skolen og fest.


Seriøst, hvor ekskluderende er det mulig å bli? Så unge mennesker er ikke ordentlige supportere, men bare går med drakt fordi det er populært? Eller misliker du at man går med drakten utenfor stadion, for eksempel dagen etter kamå?

Synes at "vi-på-hansa-som-også-var-på-store-stå-er-branns-eneste-ordentlige-supportere" -holdningen begynner å ta vel av her nå. Man kan være supporter uten av være fyllt 20, reise på bortekamper og stå på Hansa....
First is first, second is nothing

SKBMiller

Du må huske at ekte supporteres viktigste oppgave er å bedømme hvor vidt andre er ekte supportere ;)

Baunebob

Quote from: "fortune"
Quote from: "Baunebob"Trenden har vel forsatt fra ifjor hvor Brann drakten mer å mer har blitt et moteplagg som unge jenter og gutter bruker på skolen og fest.


Seriøst, hvor ekskluderende er det mulig å bli? Så unge mennesker er ikke ordentlige supportere, men bare går med drakt fordi det er populært? Eller misliker du at man går med drakten utenfor stadion, for eksempel dagen etter kamå?

Synes at "vi-på-hansa-som-også-var-på-store-stå-er-branns-eneste-ordentlige-supportere" -holdningen begynner å ta vel av her nå. Man kan være supporter uten av være fyllt 20, reise på bortekamper og stå på Hansa....


Har ingenting med at jeg mener unge ikke er ekte supportere, men jeg vet at det kryr av folk (som oftest unge) som driter godt i Brann og enda mer i fotball som kjøper drakten uten å ha vært på stadion engang. Fordi at Brann er kult og Helstad spiller der. Forsåvidt ingen bakdel ettersom inntekten går til Brann og profilerer klubben.

Poenget blir vel understreket når du ser jenta med nr 22 på ryggen og skriften "Helstad <3"

tippetuppen

Har sett drakten selv idag.. Forferdelige greier... Og samtlige ca 10 drakter eg gadd se pÃ¥ sÃ¥ var,  spesielt chess logoen trykket elendig pÃ¥.. drakten har jo ikke vært i strekk skikkelig engang, sÃ¥ er "krøllet/bølget" drakt pga trykket....

Kan ikke de for en gangs skyld lage drakter med reklame sydd inn i drakten... e da ikkje så vanskelig..

E jo kjipt at drakten krymper 2 str pga trykk.. som ikkje draktene e trang/små ifra før
E det så nøye då

HeiaBrann!

Quote from: "tippetuppen"E jo kjipt at drakten krymper 2 str pga trykk.. som ikkje draktene e trang/små ifra før

Da kjøper du jo bare den i to størrelser større? Ikke noe problem det...

krøvel vellevold

Fæl logo, og den ligner jo på BM-logoen rett ved siden av. To nesten make logoer rett ved siden av hverandre! Er det BM eller Brann som er klubbens navn? Støgg drakt!

Brann-logoen ser ut som noe United-greier. Avskyelig!
Legg ned hele klubben!

tippetuppen

Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "tippetuppen"E jo kjipt at drakten krymper 2 str pga trykk.. som ikkje draktene e trang/små ifra før

Da kjøper du jo bare den i to størrelser større? Ikke noe problem det...


når drakten e såpass støgg så kjøper man ikkje drakt.. enkelt og greit.
E det så nøye då

Ricky

Alle kan jo også trøste seg med at det nødvendigvis må bli nye drakter også neste år. Så det er liten vits i å kjøpe denne, med mindre man har mye penger og lite å bruke dem på.

Hvordan ser den turkise drakten ut med røde og hvite merker på, forresten? :p

Erlend

Quote from: "Ricky"Alle kan jo også trøste seg med at det nødvendigvis må bli nye drakter også neste år. Så det er liten vits i å kjøpe denne, med mindre man har mye penger og lite å bruke dem på.

Hvordan ser den turkise drakten ut med røde og hvite merker på, forresten? :p

SÃ¥ bare ut som vanlig lyseblÃ¥ i mine øyne.  Mye det samme som var pÃ¥ ermene pÃ¥ den forrige

Baunebob

Den "turkise" minnet veldig om den lyseblå drakten vi har hatt i år.

Jay Tee

eg likte den eg. den skal kjøpes.
eia brann

gashi

Synes den ikke var sÃ¥ gale jeg.  Det er alltid sÃ¥nn med nye ting, spesielt nÃ¥r det gjelder design/mote. Vi mÃ¥ jo bare innse at fotballdrakter er mote. Uansett, de virkelig tøffe designene er jo litt vanskelig Ã¥ ta inn med en gang. Nettopp pga at de er nyskapende og kontroversiell i forhold til vÃ¥rt nÃ¥værende syn pÃ¥ den optimale drakten. Med tiden vil dere se drakten med "samme øyne" som meg. Dessuten er vel vi Bergensere litt konservative. Ting skal helst ikke endres for fort. Det er litt farlig det.

SKBMiller

Det jeg kaller farlig er at den logoen skal brukes om Brann i ett år framover :S

Nei jeg konstaterer nederlaget og bruker heller pengene på en bortetur i et eventuelt uefasluttspill

PhilLynott

Jeg venter heller til Champions League-drakten kommer for salg. Har lagt merke til at BA-logoen er blitt veldig mye større siden sist...

Utmedsnolken

Quote from: "gashi"Synes den ikke var sÃ¥ gale jeg.  Det er alltid sÃ¥nn med nye ting, spesielt nÃ¥r det gjelder design/mote. Vi mÃ¥ jo bare innse at fotballdrakter er mote. Uansett, de virkelig tøffe designene er jo litt vanskelig Ã¥ ta inn med en gang. Nettopp pga at de er nyskapende og kontroversiell i forhold til vÃ¥rt nÃ¥værende syn pÃ¥ den optimale drakten. Med tiden vil dere se drakten med "samme øyne" som meg. Dessuten er vel vi Bergensere litt konservative. Ting skal helst ikke endres for fort. Det er litt farlig det.


Hva i alle dager er nyskapende og kontroversielt med å slenge på noen hvite krager og å forandre litt på reklamene? Dette er jo akkurat det motsatte. Personlig håpet jeg at jubileumsdrakten kom til å se litt spesiell og annerledes ut, men forskjellen er så minimal fra fjorårets at jeg ikke ser noen grunn til å kjøpe den. Er det virkelig folk i Brannsystemet som lager draktene selv? De burde definitivt hatt impulser utenifra fra folk som kan design.
"og der snubler Sæternes igjen"

Stolpeinn

Disse draktene er de styggeste jeg har sett! Reklamelogoene balanseres ikke i det hele tatt, og det er alt for mange logoer (ja, jeg skjønner jo at sponsorer trengs, men ærlig talt). Når det er sagt, så er jeg enda mer skuffet over den nye logoen! Hvorfor i all verden trengs det NY logo?! I tillegg er den direkte heslig. Er veldig skuffet og kommer garantert ikke til å skaffe meg denne.

Klaus_Brann

Quote from: "tonynord"
Quote from: "C@Bøe_79"Logoen tiltrekker seg øynene..
Føler jeg ikke klarer å se drakten uten å niglo på logoen..
Trodde aldri jeg skulle spørre om det men kan man få den nye Brann-drakten uten Brann-logo?


Hehe...du kan kanskje ikke få den uten Brann-logo, men jeg såg den uten Byggmester bob reklamen på G-sport i gågaten... Ble mye renere med en gang!


De hadde en del uten JM Byggholt på Steve Perryman også...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "tippetuppen"E jo kjipt at drakten krymper 2 str pga trykk.. som ikkje draktene e trang/små ifra før

Da kjøper du jo bare den i to størrelser større? Ikke noe problem det...


Apropos dette med størrelser..Bruker vanligvis L, men i fjor kjøpte jeg XL pga. mindre str.
I dag var det nesten så jeg vurderte M, de var større i str. enn i fjor...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Adam

Quote from: "Baunebob"Likevel har drakten solgt som hakka møkk idag. Var rundt i noen  butikker og der var var det kaos. Alle hadde en drakt i hendene.

...fordi de elsker mote...

The Boss

Grisestygg! Brann får ingen penger av meg for dette her.

xTaTic

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3178604.ece

"I en ideell verden skulle vi hatt en «renere» drakt, og vi har et mål om å lage drakt i 2011 med bare én logo på. Men inntil videre må man bare akseptere at vi har solgt sponsorplass på drakten. Pengene vi tjener på det er helt avgjørende for Brann, påpeker Lokøy."

2011 drakten kommer til å selge som faen! :D

BBB-Tony

Quote from: "xTaTic"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3178604.ece

"I en ideell verden skulle vi hatt en «renere» drakt, og vi har et mål om å lage drakt i 2011 med bare én logo på. Men inntil videre må man bare akseptere at vi har solgt sponsorplass på drakten. Pengene vi tjener på det er helt avgjørende for Brann, påpeker Lokøy."

2011 drakten kommer til å selge som faen! :D


Greit å se at noen innad i Brann også kan innrømme at drakten faktisk ikke var så fin...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Det største problemet her er ikke den nye logoen i seg selv, men at det totale inntrykket blir veldig rotete. Når den nye logoen og Byggholt ligner såpass mye i formen og er så store blir det rett og slett for mye.

Nå vet jeg ikke hvor mye logodesigneren visste om resten av drakten (med logoer) da den nye Brannlogoen ble bestemt, noe sier meg at i alle fall ikke Byggholt sin var helt med i beregningen. Hvis man prøver å tenke seg drakten med kun Sparebanken og Brannlogoen, og vekk med alt annet, blir den slett ikke så ille. Og akkurat som i år blir det kun det som vil bli kjøpt og ikke en overlesset logoinfisert drakt.
Rød makt på Hansa

foofighter

Problemet er at Brann setter folk på 60+ til å designe draktene, ikke rart det blir ett makkverk da..

Den JM byggholt logoen ser usannsynlig malplassert ut, jeg kan ikke fatte hva som går av de som er ansvarlige.

Og jubileumslogoen? Helt sjanseløst..

Baunebob

Det hadde passet bedre med den normale brann logoen. Da hadde vi fått 2 mer eller mindre "avlange" logoer på hver sin side av JM. Nå ser jo det ut som 2 like logoer nærmest ( på avstand ) ved siden av hverandre.

Nemon

Quote from: "Adam"Barcelona taper vel ca. 100 mill. i året på ikke å ha reklame på draktene. Tror dere ikke at det er penger som klubben trenger ? I tillegg står det UNICEF på setene...det taper de også masse penger på. De gir penger til UNICEF istedet årlig istedet for å bli voldtatt av en eller annen kommersiell gigant. Det er fascinerende hvordan Brann lar seg utnytte av kommersielle interesser. Det er pokker i meg ikke så mye de får betalt i året for å spre møkk på det som skulle vært en ærefull drakt. Brann har nå omsetning på ca. 130 mill. i året. I år har de solgt 14.000 drakter...tøv at de er avhengig av all reklamen på draktene...det er rett og slett reinspikka tøv !


Så Brann lar seg voldta av sponsorer som ønsker å bidra med sårt tiltrengte millioner til vår kjære klubbs bankkonto? Er du ikke riktig vel bevart? Barcelona tilhører en helt annen liga pengemessig, og har råd til å bruke drakten sin til veldedighet, en form for PR som kan være verdt mye for Barcelona. Vinn - vinn. Brann står ennå foran store investeringer både med tanke på anlegg, støtteapparat og spillere. Pengene trengs.

Hippier som ønsker rene drakter får finne seg en annen klubb, sist jeg spilte på Kalandseid IL var det fint lite draktreklame ihvertfall. Den kan anbefales.

Leffen

Okei, logoen er ikke helt tipp topp. Og den kragen var heller ikke så fin. Men for meg er det den byggreklamen som ødelegger alt! Er det mulig?!?
Jeg tror den aspirerer til tidenes mest malplasserte reklame. Se også hvor uproft den er kuttet. Den sneier jo SV reklamen.
Det virker som om en blind manns verk, spør du meg.....

ingefossland



Forferdelig. JM og "den nye" Brann-logoen er for like i formen, og utligner hverandre. Plasseringen av JM-logoen er amatørmessig utført.



Dette er antageligvis slik de hadde forestilt seg det. Men jubileumslogoen dreper en sterk form ved å pakke den inn i et generisk skjold, og tilleggselementene er for dominerende og gjør Brann-logoen ugjenkjennelig.



Bedre. Litt mindre JM-logo som ikke overlapper SPV. Større Brann-logo. De ulike formene forsterker hver enkelt logo. (For å markere jubileet ville jeg lagt på en tekst under Brann-logoen. "1908-2008".)

Falkman

Quote from: "xTaTic"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3178604.ece

"I en ideell verden skulle vi hatt en «renere» drakt, og vi har et mål om å lage drakt i 2011 med bare én logo på. Men inntil videre må man bare akseptere at vi har solgt sponsorplass på drakten. Pengene vi tjener på det er helt avgjørende for Brann, påpeker Lokøy."

2011 drakten kommer til å selge som faen! :D


vi skal vel ikke glede oss for tdlig.. "har et mål om" er vel en rimelig vag formulering..men ingenting hadde vært bedre enn om det faktisk hadde blitt en realitet.

Fabregas

Mye som kan kritiseres med denne drakten, men Chessreklamens utforming er nok det jeg henger meg mest oppi. Rødfargen er samme som i år, hvorfor skal da Chess få ha svart på hvit på rødt!? Klart vi trenger en del penger men verdien av en drakt folk ikke brekker seg når de ser på må jo Brann også tenke på. Feler solgte drakter vil gi både Brann og Chess tjene på.

Noen som vet hvordan Branns drakt var i 1908? Hadde vi rød kant på shortsen sånn som denne? Jeg synes Brann skulle valgt et av to her, enten beholdt årets fine drakt og skrevet noe et sted rundt logoen eller laget en drakt mest mulig lik den vi spilte med den gangen, selvsagt i samme stoff som vi brukte i år.

Også JM-Byggholt da, betalte de så sinnsykt mye at de skulle ha både JM i en stygg murstein OG Byggholt under? At formen er så lik vår jubileumslogo ødelegger og ekstremt mye.

Breiflabben

Fy faen altså, jo mer jeg ser på drakten jo mer deppet blir jeg.

Når en ser ingefossland sin photoshop utgave uten byggholt logoen så ser en jo at det er den som er den desidert verste på drakten.

Kan umulig være god reklame å være med på å skjende Branndrakten. Pustet lettet ut da jeg hørte Toro gav seg som sponsor, men dette var om mulig enda verre.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Leffen

Helt enig. Begge de forslagene ingefossland presenterer, var mye bedre. Byggreklamen passet mye bedre sammen med den gamle logoen.

Jeg lurer altså. Har de i det hele tatt snakket med fagfolk når denne drakten ble laget? Eller bare gitt jobben til en eller annen tilfeldig nisse?

Ekstremt bittert at dette er drakten vi skal spille i. For den har jo i utgangspunktet potensiale til å bli sabla fin.

Baunebob

Du får trøste deg med at de selger en utgave uten JM logoen som fallt mye bedre i smak hos meg personlig ihvertfall.

Klaus_Brann

Quote from: "ingefossland"

Forferdelig. JM og "den nye" Brann-logoen er for like i formen, og utligner hverandre. Plasseringen av JM-logoen er amatørmessig utført.



Dette er antageligvis slik de hadde forestilt seg det. Men jubileumslogoen dreper en sterk form ved å pakke den inn i et generisk skjold, og tilleggselementene er for dominerende og gjør Brann-logoen ugjenkjennelig.



Bedre. Litt mindre JM-logo som ikke overlapper SPV. Større Brann-logo. De ulike formene forsterker hver enkelt logo. (For å markere jubileet ville jeg lagt på en tekst under Brann-logoen. "1908-2008".)


BA logoen har blitt større, unødvendig. Chess logoen er grei, og dette med JM Byggholt logoen er jeg litt usikker på, for på min drakt er den logoen nesten halvparten av str. te logoen.

Den er langtifra å kutte SBV-logoen på min. Den er ikke kjempefin, men ingen krise.
At de endrer Brann-logoen er jeg litt tja tja på. Det er tross alt en jubileumsdrakt, og det er ikke så galt for et år, men neste år regner jeg med å se den fine vanlige tilbake.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fortune

http://www.bt.no/webtv/?id=8261

En liten drakt-video... Dette er ikke et produkt jeg kommer til å kjøpe iallefall..
First is first, second is nothing

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "ingefossland"

Har Martin Andresen slurvet med treningen og kommet tebake som modell? Det e i alle fall ikkje Huseklepp sitt brystparti vi ser her. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Northside

Quote from: "Fabregas"

Noen som vet hvordan Branns drakt var i 1908? Hadde vi rød kant på shortsen sånn som denne? Jeg synes Brann skulle valgt et av to her, enten beholdt årets fine drakt og skrevet noe et sted rundt logoen eller laget en drakt mest mulig lik den vi spilte med den gangen, selvsagt i samme stoff som vi brukte i år.


Så et bilde av den. Var i grunn ganske lite farger, mest svart og grått...

Ikognoti

Ja, utifra bildene fra 1908 har Brann grå drakter.

Forresten, hvorfor har ikke nyheten om nye drakter nådd brann.no enda?

Fabregas

Quote from: "Ikognoti"Ja, utifra bildene fra 1908 har Brann grå drakter.

Forresten, hvorfor har ikke nyheten om nye drakter nådd brann.no enda?


De er vel pinlig berørt og ser at å vise den er noe av det dummeste de kan gjøre iom at den går som hakka møkk uansett før jul. Hvor flere som ser den hvor flere synest den er håpløst stygg, men når man først er kommet til butiken tror likevel man kjøper den, i mange tilfeller som julegave til barn/søsken.

thesevs

http://myimg.info/viewer.php?id=bfi1197218716t.jpg][/URL]
[URL=http://myimg.info/viewer.php?id=bfi1197218716n.jpg][/URL]
[URL=http://myimg.info/viewer.php?id=bfi1197218716a.jpg][/URL]

Siste bilde: 1908-2008, Hundre aar med idrætsglæde

Jubileumsdrakt burde jo henspille på hundreårsjubileet
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Shine

Hvorfor jobber ikke du i Brann?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Leffen

Herlig thesevs! Den drakten i midten er noe av det flotteste jeg har sett. Du har mine fulle støtte; sett i gang produksjon med en gang! den hadde solgt i bøtter og spann kan jeg love

BL

Jøss så negativ vi var då! Jeg likte drakten:)
Hansa-
Felt Z

Klaus_Brann

Quote from: "Northside"
Quote from: "Fabregas"

Noen som vet hvordan Branns drakt var i 1908? Hadde vi rød kant på shortsen sånn som denne? Jeg synes Brann skulle valgt et av to her, enten beholdt årets fine drakt og skrevet noe et sted rundt logoen eller laget en drakt mest mulig lik den vi spilte med den gangen, selvsagt i samme stoff som vi brukte i år.


Så et bilde av den. Var i grunn ganske lite farger, mest svart og grått...


SKANDALE!
Spilte Brann i svart og grått i 1908???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up