• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY BRANNDRAKT

Started by mads1.., September 27, 2007, 11:19:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Adam

Så i dagens G-sport ilegg i BT at de skal begynne å selge de nye Branndraktene i dag...med bilde av drakten og gode greier. Personlig synes jeg at hjemmedrakten til Brann ser forferdelig ut. Den blir dratt ned i dritten når storkapitalen kommer inn og skal dominere med sine bondske og veldig dominerende logoer (personlig liker jeg ikke den nye logoen til Brann heller). Brann burde lære av Barcelona som ikke besudler draktene sine på denne måten. De taper millionvis av kroner på dette men står igjen med ærefulle drakter.  
Se også på gulldrakten - ser forøvrig ut som en  blass Toro-pose...

Xminator

Brann er ikke Barcelona. Brann er ikke ett internasjonalt merkenavn. Vi er knapt ett norsk merkenavn. Brann har ikke x antall hundre tusen medlemmer som spytter inn penger. Brann har ikke en rik klubbpresident som bruker penger for å få være president litt lenger.

Derfor skal du være dritglad for hvert sponsormerke på drakten. For hvert eneste ett betyr en forsikring mot Addeccoliga og ett steg nærmere å være topplag også i 2008.

BBB-Tony

Brannspillerne vil signere drakter på Steve Perryman mellom kl. 1300 - 1400 i dag. Stod i gårsdagens BA. Drakten selges fra kl. 1000. Ser den nye Brannlogoen i dagens BA. Liker den ikke særlig godt... Drakten bør hvertfall stå i stil til logoen. Og da bør det være ett gammelt preg på drakten. Noen som har bilde?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: "Xminator"Brann er ikke Barcelona. Brann er ikke ett internasjonalt merkenavn. Vi er knapt ett norsk merkenavn. Brann har ikke x antall hundre tusen medlemmer som spytter inn penger. Brann har ikke en rik klubbpresident som bruker penger for å få være president litt lenger.

Derfor skal du være dritglad for hvert sponsormerke på drakten. For hvert eneste ett betyr en forsikring mot Addeccoliga og ett steg nærmere å være topplag også i 2008.


Så enig, så enig... Blir feil å sammenligne Brann med Barcelona!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: "monzilla"
Quote from: "dudo"Igjen uttaler jeg meg om ting jeg overhodet ikke har peiling på. Heia meg! ;-)


Det gjør Nixon også. Han mener selvsagt forbrukerkjøpsloven, som er en annen lov enn kjøpsloven.


He he, helt rett. Men til mitt forsvar må det sies at Forbrukerkjøpsloven er en relativ ny oppfinnelse og kom lenge etter at jeg gikk ut fra skolen med litt over middels god karakter i Rettslære...:)
Rød makt på Hansa

Ricky

Vi må jo nesten gjøre logoen vår større for å unngå at den drukner blant reklamene :p

SKBMiller

ingen som har et bilde :s ?

Nixon

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Xminator"Brann er ikke Barcelona. Brann er ikke ett internasjonalt merkenavn. Vi er knapt ett norsk merkenavn. Brann har ikke x antall hundre tusen medlemmer som spytter inn penger. Brann har ikke en rik klubbpresident som bruker penger for å få være president litt lenger.

Derfor skal du være dritglad for hvert sponsormerke på drakten. For hvert eneste ett betyr en forsikring mot Addeccoliga og ett steg nærmere å være topplag også i 2008.


Så enig, så enig... Blir feil å sammenligne Brann med Barcelona!


Helt enig. Men slike holdninger ser man hele tiden. Man forlanger på den ene siden at Brann skal være råest i klassen når det f.eks. gjelder spillerkjøp og å ha et lag i norgestoppen. Men når det kommer til å skaffe disse pengene skal klubben plutselig være en ideell organisasjon som ikke skal tjene penger på noen av sine aktiviteter. Og i alle fall ikke supporter-relaterte aktiviteter.
Rød makt på Hansa


thesevs

Quote from: "SKBMiller"ingen som har et bilde :s ?


"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Nixon

Vanskelig å mene noe om logoen før man har sett hvordan den fungerer på drakten. Men logoen er såpass gammeldags i utformingen at man nesten forventer en skikkelig retrodrakt med snøring i halsen...;)
Rød makt på Hansa

smaalanda

Quote from: "Nixon"Vanskelig å mene noe om logoen før man har sett hvordan den fungerer på drakten. Men logoen er såpass gammeldags i utformingen at man nesten forventer en skikkelig retrodrakt med snøring i halsen...;)


Det hadde jo vært absolutt å foretrekke!
KMO!!!

Xminator

I 2009 så bytter de nok "1908 - 2008" med "1908" og så bytter man "100 år" med "Toro" :)

Xminator

Barcelona har ca 150 000 betalende medlemmer. Det vil si at de omsetter ca 16000 for hvert medlem. (noe som er en sannhet med modifikasjoner siden de ikke er uten sponsorinntekter/billetter/effekter etc etc etc)

Barcelona by er ca 6.5 gang større enn Bergen by. Så vi måtte hatt 23000 betalende medlemmer for å "være like store relativt sett". Vi omsetter for ca 150 millioner neste sesong, noe som er ca 6500 for hvert tenkt medlem. Med tilsvarende omsetning som Barcelona hadde vi hatt 368 millioner i omsetning, og man kunne snakket om å renske litt opp på drakten...

Om vi kunne overtalt 23000 bergensere til å betale 110 000 i året for å være medlem i Brann så hadde vi omsatt for mer enn Barcelona :) Så det er bare å selge bilen og låne mer på huset gutter!

grei

Quote from: "grei"
Quote from: "svobo"http://fotball.bt.no/eliteserien/article94097.ece

Ser ut som den forhatte TORO logoen endelig blir skiftet ut. Håper inderlig at den nye blir litt mer nøytral...


Som tidligere spådd var Toro-logoen lite å klage på i forhold til den nye JM-logoen. Og det ble ikke snakk om enten navn eller logo, sannelig greide de ikke å klemme inn begge deler, slik at reklamene ligger omtrent oppå hverandre.

Hjerte-krage-modifiseringen av fjorårets mer rene drakt er vel heller ikke så heldig. På tross av Toro-fadesen kommer nok 2007-drakten til å bli stående som den flotteste i moderne tid.

BBB-Tony

Quote from: "SKBMiller"ingen som har et bilde :s ?


http://bp0.blogger.com/_enTg13Tf1xo/R1p5q_X1GaI/AAAAAAAAAFM/YeMU6VRmXS8/s1600-h/Bilde096.jpg_url

Syns ikke den var særlig fin i rød, men den svarte drakten var bedre med hvit krage og den nye reklamen på brystet.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


slang

Den var stygg! Blir nok ikke noe nye drakt på meg i år!
ansa 08

Branncess

Nei, virkelig.. Denne her var ikke spesiellet fin !
alskap!

grei

Robottrenden har visst også har nådd Brann. Eller er det en slags and den nye logoen skal forestille?


esp123

Jeg likte drakten jeg. Nytt ønske på ønskelisten.

Leffen


C@Bøe_79

Syns vi har fått en United kopi...
Direkte latterlig drakt..
Noen bør slakte den mannen som står bak dette!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mico

Hvordan er det mulig å lage noe så stygt?
Nei, dette er håpløst (ikke at det overrasker meg).

Gjør det heller skikkelig og gi ut en tredjedrakt som kan være "jubileumsdrakt", da med skikkelig retropreg.

BBB-Tony

Quote from: "C@Bøe_79"Syns vi har fått en United kopi...
Direkte latterlig drakt..
Noen bør slakte den mannen som står bak dette!


Uniteddrakten var det første jeg også tenkte når jeg så den. Synd drakten ble sånn! Føler det ble en mellomting mellom fjoråretsdrakt og retro drakt. Syns det skulle vært en gjennomført retrodrakt!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

serty

nei de har virkeli lagt mye i denne drakten. slengt på en krage, en ny logo, og den fantastiske jm reklamen. imponerende

Markmus

Skulle definitivt plassert logoen lenger ned til venstre. Ser jo helt malplassert ut. Som om de har prøvd å knekke det mest mulig nær halsen. Usj.
Ka du ve?

Kararay

Dette var en av de styggeste draktene eg noen gang har sett. Den gule og svarte var tilogmed bedre. Ja for ikkje å snakke om den grønne også
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

C@Bøe_79

Logoen tiltrekker seg øynene..
Føler jeg ikke klarer å se drakten uten å niglo på logoen..
Trodde aldri jeg skulle spørre om det men kan man få den nye Brann-drakten uten Brann-logo?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BBB-Tony

Quote from: "C@Bøe_79"Logoen tiltrekker seg øynene..
Føler jeg ikke klarer å se drakten uten å niglo på logoen..
Trodde aldri jeg skulle spørre om det men kan man få den nye Brann-drakten uten Brann-logo?


Hehe...du kan kanskje ikke få den uten Brann-logo, men jeg såg den uten Byggmester bob reklamen på G-sport i gågaten... Ble mye renere med en gang!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Yngve

Personleg meinar eg at ein skal ikkje endra på ein logo. Med mindre ein går tilbakar til den same logoen som ein hadde i 1908.

Slik det er no, ser det berre felt ut.

BrannSupporter

Quote from: "C@Bøe_79"Syns vi har fått en United kopi...
Direkte latterlig drakt..
Noen bør slakte den mannen som står bak dette!


Brann-kaptein i 1963, Odd Oppedal.

t0bben

Har noen av dem som slakter drakktten sett den live? JM logoen var ikke mye verre enn toro logoen spør du meg, omtrent det samme faktisk. Drakten er i grunnen veldig lik fjorårets, så at folk var opp i skyene av fjorårsdrakten og nå slakter denne skjønner jeg lite av...

2rB

Dei i Brann som har hatt ansvaret for denne drakta bør få seg ein smekk!
Dei tre logoene - Kappa, BM, Brann - passer absolutt IKKJE sammen.
Her hadde det vert bedre med den gamle Brann-logoen, da den står meir i stil med Kappa sin, og hadde skapt litt meir symetri.
I tillegg står Brann-logoen for langt inn mot midten, og alt blir derfor svært upassende, heilhetlig.
Var optimistisk da Kappa kom inn i Brann som drakt-leverandør - men skulle tru at dei hadde noen designere som faktisk kunne assistert Brann - og faktisk satt foten ned og sagt:
Skal dere ha drakten slik får dere finne dere en annen draktsponsor!

Forhåpentlig kommer reklamene til å bli justert fram mot seriestart, slik at det står litt meir i forhold til kvarandre. Husker det var litt krøll med SpV-logoen første året den skulle på også - men det vart finere etterhvert...

Adam

Barcelona taper vel ca. 100 mill. i året på ikke å ha reklame på draktene. Tror dere ikke at det er penger som klubben trenger ? I tillegg står det UNICEF på setene...det taper de også masse penger på. De gir penger til UNICEF istedet årlig istedet for å bli voldtatt av en eller annen kommersiell gigant. Det er fascinerende hvordan Brann lar seg utnytte av kommersielle interesser. Det er pokker i meg ikke så mye de får betalt i året for å spre møkk på det som skulle vært en ærefull drakt. Brann har nå omsetning på ca. 130 mill. i året. I år har de solgt 14.000 drakter...tøv at de er avhengig av all reklamen på draktene...det er rett og slett reinspikka tøv !

PhilLynott

Enda ingen som har lagt merke til Chess-logoen på ryggen?
En stor hvit usymetrisk klatt med svart skrift. Spurte på Steve Perryman om de kom til å selge spillerdrakten (den uten reklame), men det skulle de ikke. Drakter til tett oppunder tusenlappen selger visstnok ikke som de først håpet.
Spørs om de må revurdere det etterhvert..

FruktFat

Har sett den "live", og syns ikke den var noe fin i det hele tatt. Ser ut som de har forsøkt å skvise alle logoene inn mot midten og opp mot halsen! Neh. Skeptisk.

Gubrask

Synes ikke drakten var så ille som mange her inne skal ha det til. Chess logoen var det som irriterte meg mest.. Likte den "nye" logoen, og det var MYE bedre med mur- logoen, enn toro- logoen..

Shine

jeg likte den nye logoen :)

Håper det er mulig å få tak i drakten uten reklame, etterhvert.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

SKBMiller

jeg synes den nye Brannlogoen og JM-Byggholt-logoen ser altfor like ut på avstand. jeg tror ikke jeg skal kjøpe denne som planlagt til jul. men får vente med den endelige avgjørelsen til jeg er i bedre humør.

Utmedsnolken

Quote from: "SKBMiller"jeg synes den nye Brannlogoen og JM-Byggholt-logoen ser altfor like ut på avstand. jeg tror ikke jeg skal kjøpe denne som planlagt til jul. men får vente med den endelige avgjørelsen til jeg er i bedre humør.


Logoene er alt for tett presset sammen mot midten. Den byggmakkergreien kunne de klart seg uten. Noen som har bilde av baksiden?
"og der snubler Sæternes igjen"

Super Hasund

Synes drakten va drit fin. Men ka skjedde med brann logoen? Herregud. Jm byggholt? Hæ? boss. Men drakten ska kjøpes
La Folket Synge

*Feltz*

Henrik8

noen som har bilde av den sorte drakten?
Kjør over pakket 09`

Breiflabben

Da er det klart at det ikke blir noe ny drakt på meg i år heller.

Drakten ser helt for jævlig ut. Toro logoen ble bare byttet ut med en annen og ikke bare fjernet, kragen ser ikke ut.

Gjengen som har kommet opp med dette her bør fjernes fra å designe fremtidige drakte. Tror nok ikke Brann kan regne med storsalg av dette her.

Nå må snart reklamen reduseres noen hakk, drakten ser jo ut som en reklamevegg.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Baunebob

Da var hjemmedrakten kjøpt inn. Uten JM logoen ! Synes dette gjorde drakten straks mye bedre.

Ellers skulle jeg helst hatt den vanlige logoen og hvit chess skrift bak og ikke med bakgrunn.

Men 100 års drakten måtte jeg ha ; ) Stygg eller ei

Northside

Drakten ble ikke overraskene stygg, slik det alltid blir med en haug av reklame med den lille Brann logen lite synlig til høyre.

men å endre på Brann logoen er en skandale!!! Brann logoen skal være slik den er, den skal ikke rettes og endres på i hytt og gevær!

Gubrask

Quote from: "Northside"Drakten ble ikke overraskene stygg, slik det alltid blir med en haug av reklame med den lille Brann logen lite synlig til høyre.

men å endre på Brann logoen er en skandale!!! Brann logoen skal være slik den er, den skal ikke rettes og endres på i hytt og gevær!


Enig her! Spillere, trenere, styret kommer og går, mens logoen og navnet er det som ALLTID vil være der!

Brann&Bergen<3

Quote from: "Baunebob"Da var hjemmedrakten kjøpt inn. Uten JM logoen ! Synes dette gjorde drakten straks mye bedre.

Ellers skulle jeg helst hatt den vanlige logoen og hvit chess skrift bak og ikke med bakgrunn.

Men 100 års drakten måtte jeg ha ; ) Stygg eller ei


kor får du kjøpt den uten JM logoen?

Baunebob

Fant min på Steve Perryman.

Gud

Skulle ønske Brann fikk profesjonelle designere til å designe drakten. Tror Brann-drakten hadde vært litt finere estetisk sett hvis man fikk proffe folk til å jobbe med den. Uansett, vi venner oss til denne drakten også.

Go Up