• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY BRANNDRAKT

Started by mads1.., September 27, 2007, 11:19:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Charmless Man

Uansett hvordan man snur og vender på det: Brann har råd til å nøye seg med en sponsor på fremsiden av skjorten. Det er faktisk ting som er viktigere enn et par sponsormillioner.
Ladish on the Foot

SKBMiller

og den tingen er at vi blir fornøyde med utseende på drakten?

er vel snakk om mer enn et par milloner også

gitarbroiler

Dette handler om prioritering. De som ikke liker reklamen på drakten, og mener denne må vike for "skjønnheten" bør stille seg følgende spørsmål:

Du kan velge mellom

a) 6.plass og "stygg reklamefri" rød drakt
b) 1.plass og rødrosa drakt med mindre pene reklamer på

Dersom du ikke liker reklamene som er nå, så velger du vel A? ,-)

vebo

Quote from: "weirus"Barcelona klarer seg fint uten sponsorer på drakten, og det har de vel så vidt jeg vet ALLTID gjort...hvorfor skulle ikkje brann klart det?



Det må være dagens sammenligning.
Tiocfaidh ár lá

Charmless Man

QuoteDette handler om prioritering. De som ikke liker reklamen på drakten, og mener denne må vike for "skjønnheten" bør stille seg følgende spørsmål:

Du kan velge mellom

a) 6.plass og "stygg reklamefri" rød drakt
b) 1.plass og rødrosa drakt med mindre pene reklamer på

Dersom du ikke liker reklamene som er nå, så velger du vel A? ,-)


Det er jo ikke snakk om en reklamefri drakt, det er snakk om mindre reklame, evt. reklame som harmonerer bedre med fargene og logoen. Synes det er kjipt at disse http://sjappa.butikkenmin.no/product/213
har en hundre ganger finere drakt enn oss(hvis man ser bort fra farger, logo etc.).

Vi kunne sikkert tjent noe ekstra penger på å selge navnet "Brann Stadion" til Chess eller noe, da hadde vi fått mer penger inn, og vi kunne kommet enda høyere på tabellen.
Ladish on the Foot

tintin

Quote from: "Charmless Man"
QuoteDette handler om prioritering. De som ikke liker reklamen på drakten, og mener denne må vike for "skjønnheten" bør stille seg følgende spørsmål:

Du kan velge mellom

a) 6.plass og "stygg reklamefri" rød drakt
b) 1.plass og rødrosa drakt med mindre pene reklamer på

Dersom du ikke liker reklamene som er nå, så velger du vel A? ,-)


Det er jo ikke snakk om en reklamefri drakt, det er snakk om mindre reklame, evt. reklame som harmonerer bedre med fargene og logoen. Synes det er kjipt at disse http://sjappa.butikkenmin.no/product/213
har en hundre ganger finere drakt enn oss(hvis man ser bort fra farger, logo etc.).

Vi kunne sikkert tjent noe ekstra penger på å selge navnet "Brann Stadion" til Chess eller noe, da hadde vi fått mer penger inn, og vi kunne kommet enda høyere på tabellen.


du kødder ikkje m brann stadion navnet

gitarbroiler

Utrolig unødvendig pirking spør du meg. En logo man ikke liker, så er Brann drakten stygg.

Det er forøvrig kun en ting jeg har å påpeke, og det er at selve Brann logoen er litt for liten. Den kunne godt har vært i litt større dimensjon slik at den kom enda tydeligere frem. Utover det har jeg ingenting imot andre logoer på drakten.

xTaTic

Jeg hadde helt klart helst sett at Brann kunne klare seg med bare en draktsponsor slik at den hadde vært lik drakten man bruker i europacup, men i et lite land som Norge skal det nok litt til å finne  en draktsponsor som alene er villig til å spytte inn like mye penger som man får fra alle som er profilert på drakten i dag.
Pr. i dag er nok rbk langt nærmere å kunne få til en slik avtale ettersom store norske bedriifter som f.eks. StaoilHydro, AkerKværner etc. sikkert hadde sett en verdi i å blir forbundet med "hele norges rbk" når de gjør det såpass bra i CL.

Dersom Brann når sitt mål om å bli ledende i norden på sikt vil det nok ikke være umulig at vi en gang i fremtiden kan ende opp med en enkelt draktsponsor, men vi snakker nok et godt stykke frem i tid!

PhilLynott

Quote from: "gitarbroiler"Utrolig unødvendig pirking spør du meg. En logo man ikke liker, så er Brann drakten stygg.

Det er forøvrig kun en ting jeg har å påpeke, og det er at selve Brann logoen er litt for liten. Den kunne godt har vært i litt større dimensjon slik at den kom enda tydeligere frem. Utover det har jeg ingenting imot andre logoer på drakten.


Brann-logoen er faktisk en god smule større på spillerdrakten (men det er også Toro-logoen).
En ting jeg virkelig ikke forstår er hvorfor vi supportere må kjøpe drakten med alle firmalogoene på. Hvorfor må vi å gå rundt med Toro, BKK, BA og alt som er.. Det er vel ikke supporterene sponsorene ønsker å eksponere logoen sin på først og fremst. Det blir nesten bare en bonus for dem, mens vi må ergre oss over å gå rundt som reklameskilt. Hvorfor ikke lage en supporterutgave med kun SPV og Chess f.eks? Og JA til større Brann-logo!

Shine

Dette er min første post her...men jeg hopper rett inn i det, om du mener Brann logoen burde være større og kanskje mindre reklame på supporter draktene, SEND MAIL TIL KAPPA!

De vil jo GARANTERT ha feedback som kan selge dem flere drakter!

evt noen organiserer noe samlet herfra.

Dette er jo tross alt et firma som er relativt ny i norsk sport ( så vidt jeg vet, arrester meg gjerne)! Som sikkert gjerne vil ha inspill i hvordan de skal gjøre ting, hvem bedre en en folk som faktisk er supportere?

Er jo bare å si vi vil ha samme type supporterutstyr som feks FC køben! eller AS Roma! Sampere etc..

(FCK)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.


Charmless Man

Så vel ikke helt bra ut de draktene der. Vi hadde imidlertid noen fine adidas-drakter rundt 2000.

Mye hadde vært gjort med dagens drakt om man bare hadde fjernet logoen mellom klubbmerket og Kappa, da ville vi altså hatt BKK og SPV på fremsiden av drakten. Men det er vel for mye forlangt at Sportsklubben skal legge andre hensyn til grunn enn de rent økonomiske, selv når de lanserer en drakt som markerer at Sportsklubben Brann er hundre år.
Ladish on the Foot

Stalin

Bare jeg som syns Branns hovedsponsor alltid ser merkelig ut på UEFA-cup draktene?

Markmus

Quote from: "Stalin"Bare jeg som syns Branns hovedsponsor alltid ser merkelig ut på UEFA-cup draktene?

De har vel ikke akkurat et marked ute i Europa, nei :p
Ka du ve?

weirus

Quote from: "Doffen85"
Quote from: "weirus"Barcelona klarer seg fint uten sponsorer på drakten, og det har de vel så vidt jeg vet ALLTID gjort...hvorfor skulle ikkje brann klart det?


Fordi det er gode penger å tjene på sponsorer? Barcelona er vel på den måten LITT foran Brann...


De var på vårt nivå en gang de og..fremdels uten sponsorer på drakten
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

SKBMiller

når? det er ikke sånnt at alle klubber starter på et likt nivå. er for eksempel litt flere folk i spania...

PhilLynott

Enig i at draktene var overlegent stygg i 96, takket være DNB-skiltet på magen.
Sesongen 1996 må være engangstilfelle, se bare på drakten fra året før..




Jeg synes denne er überfet. Hadde jeg hatt denne drakten i min garderobe hadde jeg aldri trengt ny Brann-drakt. Noen her som har en slik drakt? Jeg byr 400,- som startende bud!

Ang. reklame på supportertrøyen. Synes det er smått urettferdig at vi blir tvunget til å gå med alle disse reklamene på overkroppen. Norges mest trofaste supportere fortjener å bli behandlet bedre. Etter min mening er dette en potensiell sak for Amnesty International, og oppfordrer alle til å sende et brev til dem.

PhilLynott

Quote from: "weirus"
Quote from: "Doffen85"
Quote from: "weirus"Barcelona klarer seg fint uten sponsorer på drakten, og det har de vel så vidt jeg vet ALLTID gjort...hvorfor skulle ikkje brann klart det?


Fordi det er gode penger å tjene på sponsorer? Barcelona er vel på den måten LITT foran Brann...


De var på vårt nivå en gang de og..fremdels uten sponsorer på drakten


Nå hadde ikke akkurat Brann overflød av reklame på draktene i 1908..
Noen har som vet når Brann fikk sin første draktsponsor? Jeg våger meg til å si en gang på 70-tallet (rett meg om jeg tar feil).
På den tiden hadde nok Barcelona blitt vesentlig større enn Brann, så det blir ikke den beste målestokken for vår del.

thesevs

Quote from: "PhilLynott"
Nå hadde ikke akkurat Brann overflød av reklame på draktene i 1908..
Noen har som vet når Brann fikk sin første draktsponsor? Jeg våger meg til å si en gang på 70-tallet (rett meg om jeg tar feil).
På den tiden hadde nok Barcelona blitt vesentlig større enn Brann, så det blir ikke den beste målestokken for vår del.


På 1970-tallet ble sponsing en del av den norske fotballen.
Første gang sponsorbegrepet dukket opp i NFFs årbøker var i 1973 da DnC ville sponse en smågutteturning.
Gjennom hele 70-tallet foregikk det også en dragkamp mellom NFF og fotballklubbene og NRK,der reklame på spillerdraktene i forbindelse med cupfinalen var stridstema.
Med opphevingen av kringkastingsmonopolet på begynnelsen av 80-tallet, forsvant NRKs til da sterke restriksjoner mot draktreklame. Siden den gang har tredjepart i form av
sponsor vært en like naturlig del av draktene som klubbenes egne logoer.

Mener å huske det var Lillestrøm som var først ute med draktreklame, og at det var i forkant av en cupfinale (1980 mener jeg) mellom Vålerengen - LSK.
NrK nektet visstnok først å vise finalen hvis LSK skulle ha reklame på brystet, men LSK, med hjelp fra Vålerengen, stod på sitt og vant frem.
Til informasjon vant Vålerengen 4-1 over LSK i den finalen...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

PhilLynott

Smått imponerende.. Da vet vi det.

PhilLynott

Men hva var Branns første draktsponsor og når kom den?

thesevs

Quote from: "PhilLynott"Men hva var Branns første draktsponsor og når kom den?


Har prøvd å sjekke, men har ikke funnet noe enda.

Fant forresten ut at cupfinalen i 1979 ble spilt uten reklame (NrK vant frem, men sponsorene betalte likevel penger til tross for at de ikke fikk vise logoen sin)

Kanskje Krøvel vet noe om når Brann tok i bruk draktreklame.. tipper tidlig 80-tall... ('81, '82 eller '83)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

PhilLynott

Hehe, jeg har ikke vært aktiv på dette forumet lenge, men har allerede forstått at det er han som er det store leksikonet ;)

Brannmus

http://www.brann.no/bilder/brannbutikken/nettbutikk_aug07/nettbutikk.pr.klikk.Seriemesterdrakt.jpg

Ny drakt ute. Nok en drakt som skal markere seriemesterskapet, og ikke 2008 drakten altså.

Mange mange hakk bedre enn juldrakten mener jeg..

dudo

Den var pen den, men hvorfor er ikke Toro-logoen byttet ut?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Syns det begynner å bli litt mange drakter i omløp nå... Kunne holdt seg til den første gulldrakten selv om denne var finere. Kommer tross alt en ny 1 desmeber i tillegg!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/bilder/brannbutikken/nettbutikk_aug07/nettbutikk.pr.klikk.Seriemesterdrakt.jpg

Ny drakt ute. Nok en drakt som skal markere seriemesterskapet, og ikke 2008 drakten altså.

Mange mange hakk bedre enn juldrakten mener jeg..

Herlig! Morsomt at vi har tre, mens Rosenborg bare har to ;p
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: "Shine"Dette er min første post her...men jeg hopper rett inn i det, om du mener Brann logoen burde være større og kanskje mindre reklame på supporter draktene, SEND MAIL TIL KAPPA!

De vil jo GARANTERT ha feedback som kan selge dem flere drakter!


Akkurat den siste der er jeg litt skeptisk til om de faktisk bryr seg nevneverdig om.
Av sesongens vanlige drakter har vel Brann solgt noe rundt sinnsyke 17.000!! drakter, og regner med Kappa er mer enn godt fornøyd med det. I tillegg kommer gulldraktene og nå slippes snart jubileumsdrakene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "PhilLynott"Enig i at draktene var overlegent stygg i 96, takket være DNB-skiltet på magen.
Sesongen 1996 må være engangstilfelle, se bare på drakten fra året før..




Jeg synes denne er überfet. Hadde jeg hatt denne drakten i min garderobe hadde jeg aldri trengt ny Brann-drakt. Noen her som har en slik drakt? Jeg byr 400,- som startende bud!

Ang. reklame på supportertrøyen. Synes det er smått urettferdig at vi blir tvunget til å gå med alle disse reklamene på overkroppen. Norges mest trofaste supportere fortjener å bli behandlet bedre. Etter min mening er dette en potensiell sak for Amnesty International, og oppfordrer alle til å sende et brev til dem.


Bortsett fra at Brann-logoen var plassert i midten, og ikkr over hjertet.

Når det kommer til dette med reklame, så er det jo ikke verre enn å gå til innkjøp av UEFA-cup drakta, så slipper du det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/bilder/brannbutikken/nettbutikk_aug07/nettbutikk.pr.klikk.Seriemesterdrakt.jpg

Ny drakt ute. Nok en drakt som skal markere seriemesterskapet, og ikke 2008 drakten altså.

Mange mange hakk bedre enn juldrakten mener jeg..



Hvordan i all verden markerer denne seriemesterskapet, egentlig? Er jo bare den vanlige drakten med tre stjerner over logoen (noe som strengt tatt pleier å symbolisere 30 seriemesterskap)..

Brannmus

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/bilder/brannbutikken/nettbutikk_aug07/nettbutikk.pr.klikk.Seriemesterdrakt.jpg

Ny drakt ute. Nok en drakt som skal markere seriemesterskapet, og ikke 2008 drakten altså.

Mange mange hakk bedre enn juldrakten mener jeg..



Hvordan i all verden markerer denne seriemesterskapet, egentlig? Er jo bare den vanlige drakten med tre stjerner over logoen (noe som strengt tatt pleier å symbolisere 30 seriemesterskap)..


Står forklart i Nettbutikken:
Quote2007-trøyen med gulltrykk: seriemester 2007 på ryggen, tre gullstjerner over Brann-logoen som symboliserer Branns tre seriemesterskap i 1962, 1963 og 2007. Begrenset opplag, kun 1000 skal selges!

NB! Denne trøyen kan ikke bestilles med nummertrykk pga gulltekst på ryggen!

HeiaBrann!

Synes det er rart at Brann skal ha tre stjerner, ett for hvert seriemesterskap. Det pleier jo som sakt over her, å bety 30 seriemesterskap. Synes Brann helt opplagt prøver å tyne folk  for penger når det kommer nye drakter annenhver uke... Noen som forsatt holder tellingen på antall drakter og antall effekter som har noen tilknyting til gullet?

Det jeg ønsker meg er en drakt, ikke helt ulik FC København drakten, men noen endringer:
Til hel***** med Toro og BA-logoene, og la BKK og SPV logoene sitte der de er nå. Brann logoen bør forstørres et ørlite hakk slik at den ikke blir gjemt bort. Da tror jeg vi skal kunne ha en ok drakt, uten for mye "dill dall", men også slik at vi får noen inntekter fra sponsor.

HansaInferno

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/bilder/brannbutikken/nettbutikk_aug07/nettbutikk.pr.klikk.Seriemesterdrakt.jpg

Ny drakt ute. Nok en drakt som skal markere seriemesterskapet, og ikke 2008 drakten altså.

Mange mange hakk bedre enn juldrakten mener jeg..


Hva betyr disse stjernen? 3 seriemesterskap? For jeg mener at det skal være 10 seriemesterskap per stjerne. Og hva er poenget med å lage denne drakten, den var jo ganske lik den Brann har brukt i år.
Breiflabben, baby!


stig

Syns disse stjernene var geniale. Lo så eg falt av stolen her. Det der med stjerne for hvert tiende mesterskap er vel strengt talt en Italiensk tradisjon,som rbk syns var hipt og kult sånn etterhvert. Gikk vel en del år fra sitt tiende til de faktisk slengte på en stjerne.
Nettsideansvarlig

HansaInferno

Quote from: "PhilLynott"Enig i at draktene var overlegent stygg i 96, takket være DNB-skiltet på magen.
Sesongen 1996 må være engangstilfelle, se bare på drakten fra året før..




Jeg synes denne er überfet. Hadde jeg hatt denne drakten i min garderobe hadde jeg aldri trengt ny Brann-drakt. Noen her som har en slik drakt? Jeg byr 400,- som startende bud!

Ang. reklame på supportertrøyen. Synes det er smått urettferdig at vi blir tvunget til å gå med alle disse reklamene på overkroppen. Norges mest trofaste supportere fortjener å bli behandlet bedre. Etter min mening er dette en potensiell sak for Amnesty International, og oppfordrer alle til å sende et brev til dem.


Er ikek dette den samme typen som RBK hadde i samme periode?
Breiflabben, baby!

PhilLynott

Quote from: "HansaInferno"

Er ikek dette den samme typen som RBK hadde i samme periode?


Helt sikkert. Tror Adidas ga en god faen i akkurat det.

PhilLynott

Mange klager på antallet reklamer på drakten(inkludert meg selv).
Nå har jeg derimot funnet noe som setter ting i perspektiv, noe som bekrefter myten om at
"Uansett hvor dårlig du tror du har det, er det alltid noen som har det enda verre".
Bildet er hentet fra et finsk toppoppgjør.

HeiaBrann!

Quote from: "PhilLynott"Mange klager på antallet reklamer på drakten(inkludert meg selv).
Nå har jeg derimot funnet noe som setter ting i perspektiv, noe som bekrefter myten om at
"Uansett hvor dårlig du tror du har det, er det alltid noen som har det enda verre".
Bildet er hentet fra et finsk toppoppgjør.

Hehe.. Og det beste er jo at det enda er plass til litt mer reklame..!

kabelmann

Quote from: "stig"Syns disse stjernene var geniale. Lo så eg falt av stolen her. Det der med stjerne for hvert tiende mesterskap er vel strengt talt en Italiensk tradisjon,som rbk syns var hipt og kult sånn etterhvert. Gikk vel en del år fra sitt tiende til de faktisk slengte på en stjerne.

Det skulle jo tatt seg ut om RBK skulle slengt på en stjerne for hvert seriemesterskap. Hadde knapt blitt plass til logoen på drakten da.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Shine

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "stig"Syns disse stjernene var geniale. Lo så eg falt av stolen her. Det der med stjerne for hvert tiende mesterskap er vel strengt talt en Italiensk tradisjon,som rbk syns var hipt og kult sånn etterhvert. Gikk vel en del år fra sitt tiende til de faktisk slengte på en stjerne.

Det skulle jo tatt seg ut om RBK skulle slengt på en stjerne for hvert seriemesterskap. Hadde knapt blitt plass til logoen på drakten da.


RBK er ikke Brann.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Brannmus

Herregud, vi har ventet på et seriemesterskap i 44 år... La no oss ta litt av og ikke surmule og overanalysere alt. Gulldraktert, gullstjerner, kom med det..

Så lenge folk ønsker seg disse produktene, og det er det tydelig at de gjør, for de selger jo ut alt som finnes på lager, så er det bare å komme med det.

Bare på grunn av gullet har Brann solgt 4000 ekstra drakter. (3000 gulldrakter og 1000 gullstjernedrakter). Dette er gode penger å ha i banken, og kommer bare til å styrke vår posisjon i norsk fotball.

Kanskje vi kan bli blasserte og klage på ting om ti år og ti nye seriemesterskap, men nå syntes jeg vi bare skal nyte dette.

xTaTic

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "stig"Syns disse stjernene var geniale. Lo så eg falt av stolen her. Det der med stjerne for hvert tiende mesterskap er vel strengt talt en Italiensk tradisjon,som rbk syns var hipt og kult sånn etterhvert. Gikk vel en del år fra sitt tiende til de faktisk slengte på en stjerne.

Det skulle jo tatt seg ut om RBK skulle slengt på en stjerne for hvert seriemesterskap. Hadde knapt blitt plass til logoen på drakten da.

Tenkte på det samme!
Har selv Rangers drakter med 5stjerner over logoen...hadde sett litt drøyt ut med 51!! ;)

Nightfox

Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "PhilLynott"Mange klager på antallet reklamer på drakten(inkludert meg selv).
Nå har jeg derimot funnet noe som setter ting i perspektiv, noe som bekrefter myten om at
"Uansett hvor dårlig du tror du har det, er det alltid noen som har det enda verre".
Bildet er hentet fra et finsk toppoppgjør.

Hehe.. Og det beste er jo at det enda er plass til litt mer reklame..!


Ja, drakten skal jo ikke være overlesset med reklame, vet du...

Klaus_Brann

Quote from: "thesevs"
Quote from: "PhilLynott"Men hva var Branns første draktsponsor og når kom den?


Har prøvd å sjekke, men har ikke funnet noe enda.

Fant forresten ut at cupfinalen i 1979 ble spilt uten reklame (NrK vant frem, men sponsorene betalte likevel penger til tross for at de ikke fikk vise logoen sin)

Kanskje Krøvel vet noe om når Brann tok i bruk draktreklame.. tipper tidlig 80-tall... ('81, '82 eller '83)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hansakongen

Quote from: "tonynord"Syns det begynner å bli litt mange drakter i omløp nå... Kunne holdt seg til den første gulldrakten selv om denne var finere. Kommer tross alt en ny 1 desmeber i tillegg!


etter det jeg har fått vite så er den drakten forsinket i følge de som jobber på galleriet, er ikke ventet før over nyttår, fikk jeg vite i dag..

Klaus_Brann

Quote from: "Hansakongen"
Quote from: "tonynord"Syns det begynner å bli litt mange drakter i omløp nå... Kunne holdt seg til den første gulldrakten selv om denne var finere. Kommer tross alt en ny 1 desmeber i tillegg!


etter det jeg har fått vite så er den drakten forsinket i følge de som jobber på galleriet, er ikke ventet før over nyttår, fikk jeg vite i dag..


Det er i så fall kjipt både for oss, men ikke minst for Brann, som går glipp av en del penger med tanke på julehysteriet...Kanskje derfor de kom med den siste seriemesterdrakta...?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "thesevs"
Quote from: "PhilLynott"Men hva var Branns første draktsponsor og når kom den?


Har prøvd å sjekke, men har ikke funnet noe enda.

Fant forresten ut at cupfinalen i 1979 ble spilt uten reklame (NrK vant frem, men sponsorene betalte likevel penger til tross for at de ikke fikk vise logoen sin)

Kanskje Krøvel vet noe om når Brann tok i bruk draktreklame.. tipper tidlig 80-tall... ('81, '82 eller '83)


Mener å huske at Branns første draktsponsor var forsikringselskapet Vesta eller Vesta Hygea som var fulle navnet på selskapet den gangen.
Var i hvertfall det som var på drakten de spillte med i cupfinalen i `82.
Gamle logoen med redningsbøye og det hele.
Det morsomme er at i Sverige heter selskapet Trygg Hansa ;-)

De hadde lenge Vesta som hovedsponsor...til langt ut på 90-tallet før DNB overtok i `95? Eller var det `94?
Og siden 2004 er det jo vært Sparebanken Vest.
Men mener og å huske Brann har spillt med Bergen Bank på drakten og...kanskje ikke hovedsponsor eller hadde de den logoen midt i Vesta-perioden???

Men vi har hatt ytterst få hovedsponsorer på snart 30 år...unikt her på bjerget der vel bare Glimt har hatt færre med Nordlandsbanken som sitt varemerke:)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: "dex1974"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "thesevs"
Quote from: "PhilLynott"Men hva var Branns første draktsponsor og når kom den?


Har prøvd å sjekke, men har ikke funnet noe enda.

Fant forresten ut at cupfinalen i 1979 ble spilt uten reklame (NrK vant frem, men sponsorene betalte likevel penger til tross for at de ikke fikk vise logoen sin)

Kanskje Krøvel vet noe om når Brann tok i bruk draktreklame.. tipper tidlig 80-tall... ('81, '82 eller '83)


Mener å huske at Branns første draktsponsor var forsikringselskapet Vesta eller Vesta Hygea som var fulle navnet på selskapet den gangen.
Var i hvertfall det som var på drakten de spillte med i cupfinalen i `82.
Gamle logoen med redningsbøye og det hele.
Det morsomme er at i Sverige heter selskapet Trygg Hansa ;-)

De hadde lenge Vesta som hovedsponsor...til langt ut på 90-tallet før DNB overtok i `95? Eller var det `94?
Og siden 2004 er det jo vært Sparebanken Vest.
Men mener og å huske Brann har spillt med Bergen Bank på drakten og...kanskje ikke hovedsponsor eller hadde de den logoen midt i Vesta-perioden???

Men vi har hatt ytterst få hovedsponsorer på snart 30 år...unikt her på bjerget der vel bare Glimt har hatt færre med Nordlandsbanken som sitt varemerke:)


Hmm..Vi hadde Storebrand i 81 i alle fall, det er det første jeg finner...Skal komme til bunns i dette, har sendt mail te Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Kom bare til å tenke på noe..

Hansa kunne jo gitt penger under bordet til en person som het Hans, der første bokstav i etternavnet var A. Så kunne han gått ene og alene inn og kjøpt ut Sparebanken vest. Tilfeldigvis liker han navnet sitt med løkkeskrift. Så får Brann Hansa på draktene likevel. Kjempeidé.. Ingen ville vel assosiert dette med bryggeriet? nei, fine greier..

Go Up