• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY BRANNDRAKT

Started by mads1.., September 27, 2007, 11:19:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mads1..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3021625.ece

D kommer ny den 1 Desember.
D skal være lite forandringer på den nye drakten,litt hvitt oppe m kragen og hvit helt nede rundt på drakten...
D kommer en ny Turkis 3 drakt..
Og Gull drakten e klar til og leveres...
Ser lyst på året..


PhilLynott

Turkis 3.drakt? Hvem kom på den ideen? Og ikke minst, hvor fikk du høre det?
Drømmen er selvfølgelig en noe nedtonet drakt med henhold til reklame, selv om jeg tviler på at det vil skje.
En eventuell gulldrakt vil se noe ut som en tilsvarende trøye FC København lanserte etter at de tok gull forrige sesong, bilde nedenfor.

http://www.supershoppen.dk/eWeb/products/getProduct.asp?iDp=1201&langID=1&iDc=40&iDsc=11

Hva med bortedrakten? Fortsatt sort antar jeg, med mindre noen har funnet ut at Brann hadde en annen farge for 100 år siden
(om de hadde bortedrakter i det hele tatt)  og at man ønsker Ã¥ ha den fargen?

Ewen

Quote from: "PhilLynott"Turkis 3.drakt? Hvem kom på den ideen? Og ikke minst, hvor fikk du høre det?
Drømmen er selvfølgelig en noe nedtonet drakt med henhold til reklame, selv om jeg tviler på at det vil skje.
En eventuell gulldrakt vil se noe ut som en tilsvarende trøye FC København lanserte etter at de tok gull forrige sesong, bilde nedenfor.

http://www.supershoppen.dk/eWeb/products/getProduct.asp?iDp=1201&langID=1&iDc=40&iDsc=11

Hva med bortedrakten? Fortsatt sort antar jeg, med mindre noen har funnet ut at Brann hadde en annen farge for 100 år siden
(om de hadde bortedrakter i det hele tatt)  og at man ønsker Ã¥ ha den fargen?



Tror nok brann kommer til å bruke vester neste sesong istendenfor bortedrakter..Kan sikkert få låne noen av Mesta..Med en stor Mesta logo naturligvis.

PhilLynott

Quote from: "Ewen"
Quote from: "PhilLynott"Turkis 3.drakt? Hvem kom på den ideen? Og ikke minst, hvor fikk du høre det?
Drømmen er selvfølgelig en noe nedtonet drakt med henhold til reklame, selv om jeg tviler på at det vil skje.
En eventuell gulldrakt vil se noe ut som en tilsvarende trøye FC København lanserte etter at de tok gull forrige sesong, bilde nedenfor.

http://www.supershoppen.dk/eWeb/products/getProduct.asp?iDp=1201&langID=1&iDc=40&iDsc=11

Hva med bortedrakten? Fortsatt sort antar jeg, med mindre noen har funnet ut at Brann hadde en annen farge for 100 år siden
(om de hadde bortedrakter i det hele tatt)  og at man ønsker Ã¥ ha den fargen?



Tror nok brann kommer til å bruke vester neste sesong istendenfor bortedrakter..Kan sikkert få låne noen av Mesta..Med en stor Mesta logo naturligvis.


Haha! HÃ¥per det.

Markmus

Turkis? Riktig turkis? Det kan bli virkelig interessant. Mangler jo bare en surferosa hjemmedrakt og spygrønn bortedrakt da ;)
Ka du ve?

Heddis

Quote from: "Markmus"spygrønn bortedrakt



Caranthir

Den der så mer limegrønn ut...
En veldig umoden sitron kanskje..  

Jeg klarer å se for meg den turkise drakten, og den ser så mye bedre ut enn den rosa!! :S
Ellers så synes jeg at de burde holde seg til de fargene vi har..
Hvor hører blått og rosa til i en Branndrakt??
Uansett om det er 1.,2. eller 3.drakt..

Den gulldrakten tror jeg mange vil ha, inkludert meg, men den skal rammes inn og henges fint på veggen..
Blir litt for glorete Ã¥ gÃ¥ rundt i en gulldrakt  :S
Mitt <3 står i Brann...

Nuen

åneida:D gulldrakt e greit å ha når du besøker andre byer i Norge
2.10.2007

SKBMiller

etter hva jeg har hørt er den nye drakten allerede designet og vil ikke bli preget av gullet

Nuen

Jo, men skulle ikke det komme 2 nye drakter då? en gulldrakt + drakt til neste sesong?
2.10.2007

dudo

Det er snakk om en drakt i tillegg til jubileumsdrakten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: "Nuen"Jo, men skulle ikke det komme 2 nye drakter då? en gulldrakt + drakt til neste sesong?


Stemmer det.
Tiocfaidh ár lá

Janki

Jo 2 drakter. En jubileums darkt og en gulldrakt er i produksjon.

Jørgeen

Uansett om det blir turkis eller ikke, så må jeg få gratulere brannbutikken sin kanon dårlige innsats i å sende meg branndrakten min. Besttillte den for over et halvt år siden men de svarer hverken på mail eller noe. Brannbutikken er ræva!

LinnPinn

e d noen som vet korti gulldrakten kommer for salg?
ullet kom hem!!

HansaInferno

Quote from: "Caranthir"Den der så mer limegrønn ut...
En veldig umoden sitron kanskje..  

Jeg klarer å se for meg den turkise drakten, og den ser så mye bedre ut enn den rosa!! :S
Ellers så synes jeg at de burde holde seg til de fargene vi har..
Hvor hører blått og rosa til i en Branndrakt??
Uansett om det er 1.,2. eller 3.drakt..

Den gulldrakten tror jeg mange vil ha, inkludert meg, men den skal rammes inn og henges fint på veggen..
Blir litt for glorete Ã¥ gÃ¥ rundt i en gulldrakt  :S


3.drakten vår i dag er jo blå, keeperdrakten er rosa (fysjom så homofilt og wannabe snobbete). Selv rocker jeg ikke drakt, men synes det er viktig at laget har stilrene drakter. Blir spennende med ny drakt, håper den er skikkelig retro.
Breiflabben, baby!

erikdale

Quote from: "LinnPinn"e d noen som vet korti gulldrakten kommer for salg?


NÃ¥r vi vinner gullet kanskje?

Ettersom laget og klubben nekter å ta feiringen på forskudd tviler jeg sterkt på at det samme apparatet setter igang produksjon for millioner av kroner så lenge teori kan forandre på noe.
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5962

Neste sesong, så forsvinner Toro fra brystet, og inn kommer ny logo fra JM Byggholt.

Bedre, verre eller ett fett hva som står der så lenge det er en firmalogo?

tippetuppen

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5962

Neste sesong, så forsvinner Toro fra brystet, og inn kommer ny logo fra JM Byggholt.

Bedre, verre eller ett fett hva som står der så lenge det er en firmalogo?



gyselig, stygt, forferdelig
E det så nøye då

BojeN

Så torsdagsklubben igår hvor Holmås var gjest og stilte i Branndrakt...Otto spurte om det var SK Toro`s drakt han hadde på seg...... :roll:
ojeN

SKBMiller

jeg skulle til å poste det selv. jeg kjenner at dette er et større nederlag enn at Martin går til VIF... det kommer til å bli jævlig å ha denne logoen der toro var før.

Brannmus

Hvorfor forandrer ikke flere selskaper bare firmalogoen sin, og tar til takke med en elendig draktplassering for å tilfredsstille oss supportere?
Jeg kan ikke skjønne det.

Skulle tro at de kun var opptatt av å eksponere logoen sin mest mulig slik at de kunne få tilbake millionene de betaler klubben. Makan til frekkhet. Nei, de er i hvert fall ikke ekte Brann-supportere!

Lennono8

Skrekk og gru!!!!

Er det bedre med en brun murstein enn Toro-logoen??
http://www.jmbyggholt.no/

thesevs



Edit: fant bedre bilde.

Det må jo være denne logoen som Brann skal "bygges" videre på
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

lmjt

Det gjenstår nå å se om de beholder originalfargene på draktreklamen da. Sponsor er sponsor. Eg gir blanke F i om det står Toro eller et svensk firma der, så lenge FARGENE ikke clasher helt med drakten. Innenfor etiske retningslinjer må nå Brann få lov til å la seg sponse av hvem det måtte være. Lett for oss å sitte her og forbanne sponsorer uten å egentlig vite en døyt om temaet. Man kan godt være imot reklame og for dårligere økonomi - helt greit - men å pirke på HVEM som sponser klubben når noen først gjør det blir for dumt.

Brannmus

Tipper at de brune mursteinene blir farget rød, og dermed så er det ikke så himla gale allikevel. Vi går da fra fire hvite bokstaver til to. Vil si det er et steg i riktig retning.

Lennono8

Tror de fleste her tenker på det visuelle. Man ønsker at drakten skal se bra ut. Derfor bør all reklame på drakten være hvit...

At selskaper velger å sponse Brann er selvsagt kjempebra, men drakten må respekteres!


Ricky

Quote from: "Brannmus"Tipper at de brune mursteinene blir farget rød, og dermed så er det ikke så himla gale allikevel. Vi går da fra fire hvite bokstaver til to. Vil si det er et steg i riktig retning.



Sjansen er vel minst 50/50 for at det blir ti bokstaver her..

PhilLynott

Selve designet på drakten er ingen hemmelighet.
Kappa lanserte den nye trøyen før høstsesongen i år, for å tilfredstille de lagene med sesongoppstart om høsten (praktisk talt alle land utenom Norge).
Dette er den samme trøyen som bl.a Roma og København figurerer i denne sesongen.
Det er altså denne trøyen Brann 99% sikkert kommer til å bruke som jubileumsdrakt.
Dermed får vi allerede en pekepinn på hvordan den nye drakten blir, selv uten å ha sett den.
Det som er spennende er hvordan fargene/detaljene er, i  tillegg til hvordan reklamene er fordelt.
Ved hjelp av litt photoshopping og en god del fritid, skal det være forholdsvis lett å tydeliggjøre hvordan neste års trøye ser ut.

Hvis jeg ikke er helt på jordet, vil neste års trøye se noenlunde slik ut:




NÃ¥ var det noen som nevnte en turkis 3.drakt. Riktignok en spennende tanke, men hvordan den vil se ut i det virkelige liv er en annen ting.
Kanskje noe liknende dette?



Det første som slår meg er at turkis ikke er en farge for Brann. Det andre som slår meg er at vår nye svenske venn er lite flatterende som brystpryd.
Det får meg til å fantasere om en framtidig drakt begrenset til én reklame på brystet.




Det er mange som snakker om hvordan VIF sine drakter er mye mer renslig med sin éne reklame på brystet. Faktum er at VIF faktisk har like mange draktsponsorer som Brann, bare fordelt annerledes. Kanskje Brann kan lære av dette. Så vidt jeg vet er det et ledig område under tallene på ryggen. Jeg ser heller at Byggholt-logoen havner her, i forhold til å trøkke seg inn mellom Kappa- og Brann-logoen. Da får de i tillegg en større plass å boltre seg på. Dette må vel være mer attraktivt både for den kresne supporter og den pengeglade sponsor.

Til slutt, en våt drøm for de fleste bergensere:


SKBMiller

om de mursteinene blir mursteinfarget blir det ikke drakt på meg i år. det er iallefall helt sikkert

xTaTic

Den siste der hadde vært kanon ja! :D

Markmus

Den siste drakten er onaneringsmateriale.
Ka du ve?

HansaInferno

Er jo ikke noe problem å få det fikset. Kjøp drakt uten noe reklame på og trykk Hansa på selv. Så lekker ut forresten.
Breiflabben, baby!

DangerousDan

Etter hva jeg vet skal den nye drakten ha V-hals, og mer hvite kontrastfarger (hvitt på den røde og rødt på den sorte) i ermene, halsen og muligens sømmene - det siste husker jeg ikke.
3dje-drakten blir turkis slik som Barcelona har.

tsf

Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Gud

Svenskelogoen kan funke greit bare mursteinen blir fjernet. Får håpe Hans Lokøy tenker det samme.

Clausthaler

Hvorfor har E-cup drakten kun SPV logoen og ikke med resten som f.eks Toro? I tillegg ser det ut som om SPV logoen er betydelig mindre. Drakten ser mye finere ut etter min mening, med unntak av at KAPPA merket er blitt større.

Reint markedsføringsmessig for et firma så burde det vel være bedre å få drakten for seg selv? Alt blir større og større selv i lille Norge, om noen år framstår nok Brann drakten med kun en reklame slik som store Europeiske klubber også har.

Ricky

Fordi UEFA har regler som hindrer overlessing av reklame på draktene i sine turneringer.

Gud

Quote from: "Clausthaler"Hvorfor har E-cup drakten kun SPV logoen og ikke med resten som f.eks Toro? I tillegg ser det ut som om SPV logoen er betydelig mindre. Drakten ser mye finere ut etter min mening, med unntak av at KAPPA merket er blitt større.

Reint markedsføringsmessig for et firma så burde det vel være bedre å få drakten for seg selv? Alt blir større og større selv i lille Norge, om noen år framstår nok Brann drakten med kun en reklame slik som store Europeiske klubber også har.


Bare drakt- og hovedsponsor har lov til å reklamere på draktene i UEFA - cup og CL.

svobo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article94097.ece

Ser ut som den forhatte TORO logoen endelig blir skiftet ut. Håper inderlig at den nye blir litt mer nøytral...
portsklubben Brann
Postboks 8, Minde
5821 Bergen

gashi

Synes Uefa/CL draktene også bør ligges ut for salg. Hadde glatt kjøpt denne... En reklame på ryggen og en på magen holder. Greit nok at det er fristende å ta i bruk disse eksponeringsplassene, men på den andre siden kan mange Brann-supportere vegre seg for å kjøpe drakten. At supportere velger heller egne merkevarer og fjerner de resterende burde jo få bjellene til å ringe både hos sponsorer og hos Brann.

Hvis 10000 supportere går rundt og hater Toro/BKK/JM-reklamen på drakten lager dette mest sannsynlig negative assosiasjoner til merkevaren som igjen fører til redusert salg. Bernaisesausen til Knorr er da ikke så dårlig.

Klaus_Brann

Quote from: "gashi"Synes Uefa/CL draktene også bør ligges ut for salg. Hadde glatt kjøpt denne...


Vet ikke om de har den fortsatt, men den har i alle fall vært i salg!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Charmless Man

Quote


En eller tre reklamer er vel ikke det som avgjør Branns tabellplassering. Og hvis man først skal skvise inn tre firmalogoer på draktens bryst, så må man vel prøve å få det til å harmonere, her har jo Brann gjort en forferdelig jobb. Det er gledelig at vi er kvitt Toro, men kjipt at Brann tydeligvis har tenkt å fotsette nedlessingen av drakten.

Hvis man først skal snakke marked, så vil jeg tro Brann med sin posisjon kunne fått mye mer av én sponsor hvis de hadde gitt enerett, bare SPV hadde vært helt fint. Samtidig tror jeg Brann vil øke sin verdi på lengre sikt ved ikke å la enhver kjip firmalogo skjemme ut drakten og klubbmerket, Brann er tross alt i den posisjonen at de ikke trenger å ta imot hva som helst. Det er såvidt meg bekjent bare i Skandinavia det er vanlig å stille med mer enn en draktsponsor, det er mest sannsynlig en grunn til det.

Det er klubben og klubbmerket vi holder med. Ikke Toro, Chess, Sparebanken, Byggholt, Tide, Byggern etc.
Ladish on the Foot

weirus

Barcelona klarer seg fint uten sponsorer på drakten, og det har de vel så vidt jeg vet ALLTID gjort...hvorfor skulle ikkje brann klart det?
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Doffen85

Quote from: "weirus"Barcelona klarer seg fint uten sponsorer på drakten, og det har de vel så vidt jeg vet ALLTID gjort...hvorfor skulle ikkje brann klart det?


Fordi det er gode penger å tjene på sponsorer? Barcelona er vel på den måten LITT foran Brann...

SKBMiller

Barcelona markerer seg sterkt i CL, hvorfor skulle ikke vi klart det?

atlascopo

Quote from: "Charmless Man"Det er såvidt meg bekjent bare i Skandinavia det er vanlig å stille med mer enn en draktsponsor, det er mest sannsynlig en grunn til det.



må få arrestere deg der. Er nok nesten kun i england alle lag spiller med bare en sponsor. I land vi håper å være på høyde med, danmark, sverige, belgia, nederland, portugal, hellas osv, er det bare noen av topplagene som kan ta seg råd til en sponsor.

grei

Quote from: "svobo"http://fotball.bt.no/eliteserien/article94097.ece

Ser ut som den forhatte TORO logoen endelig blir skiftet ut. Håper inderlig at den nye blir litt mer nøytral...

Go Up