• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BT lanserer gulletskahem.no

Started by y-man, September 27, 2007, 10:50:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

y-man

Gullfesten er igang, BT lanserer ny Brann nettside:


//www.gulletskahem.no

Nixon

Han som kom på "gullet ska hem" burde tatt patent på det!:)

Har aldri opplevd at en frase har spredd seg så mye før. Jeg husker enda første hjemmekamp da jeg hørte det for første gang da et par supportere ramlet inn på Hansa mens de sang Gullet ska hem-sangen. Da jeg kom hjem skrev jeg følgende på forumet.

"Denne ble bare bedre og bedre utover kampen.
Kan bli en klassiker!"

Og for en gang skyld fikk jeg rett i noe!:)

Ellers lurer jeg litt på om Langeland har godkjent denne optimistiske nettsiden?
Rød makt på Hansa

Xminator

Det er nok en del av planen om total makt og verdensherredømme Nixon.

y-man

Det er kun 3 måneder siden domenet ble registrert. Rart at ingen "nettentreprenører" allerede hadde kuppet det:

Domain Name................: gulletskahem.no
.
.
Additional information:
Created:         2007-06-26
Last updated:    2007-06-26

NORID Handle...............: TH9O-NORID
Organization Name..........: BTV AS
Organization Number........: 976249534
Post Address...............: BTV AS, Postboks 6100 Postterminalen
Postal Code................: NO-5892
Postal Area................: Bergen
Country....................: NO
Phone Number...............: +47 55 21 47 00
Fax Number.................: +47 55 21 37 20
Email Address..............: hostmaster@bt.no

Kilde Norid:
http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/?query=gulletskahem.no&charset=UTF-8&sok=s%C3%B8k

mimmim

Hvem er egentlig mannen bak "Gullet ska hem"?

grei

Domenet er ikke verdt noe som helst, det er ikke sånn at tusener av mennesker taster inn "gullet ska hem" i URL-feltet bare fordi det er et uttrykk i tiden. Dette er kun en gimmick fra BT sin del, at de sper på med litt ekstra i forbindelse med mulighetene for gull er bare naturlig. Men skal si den frasen har tatt av, ja.

Forresten så lød sangen opprinnelig "gullet ska hjem", men tribunekollektivet kom ganske raskt til at "hem" lød bedre.

dudo

Quote from: "mimmim"Hvem er egentlig mannen bak "Gullet ska hem"?


http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=7206&postdays=0&postorder=asc&highlight=gullet+skal+hem&start=0

Her er ihvertfall tråden til sangen. Ser ut til at Vicar in a Tutu var først ute på forumet, ihvertfall. Klaus_Brann må derimot finne seg i å bli ignorert på sangforslagfronten fremover... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Rune felt F

I Ba skriver de om Brann-Champagne som det står gullet skal hem på.
Den eventuelle champagne flasken som burde blitt solgt om vi vinner burde heller hatt teksten: "Gullet er heme".
Burde gjerne laget en nettside som heter gulleterheme.com også om det skulle skje.

Klaus_Brann

Quote from: "dudo"
Quote from: "mimmim"Hvem er egentlig mannen bak "Gullet ska hem"?


http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=7206&postdays=0&postorder=asc&highlight=gullet+skal+hem&start=0

Her er ihvertfall tråden til sangen. Ser ut til at Vicar in a Tutu var først ute på forumet, ihvertfall. Klaus_Brann må derimot finne seg i å bli ignorert på sangforslagfronten fremover... ;-)


Haha, den måtte komme. Sjelden har jeg måttet bite ordene i meg hardere. Jeg hadde ikke troen på den de første gangene jeg hørte den, og likte den heller ikke spesielt. Men utover da det ble bedre og bedre trykk på den, og jeg fikk hørt den ordentlig ble jeg og frelst:-)
Gullet ska hem!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

siggen17


paf

Quote from: "siggen17"

Langeland er en overløper av verste sort. Se for øvrig d12m side 23...

klysa

Quote from: "dudo"
Quote from: "mimmim"Hvem er egentlig mannen bak "Gullet ska hem"?


http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=7206&postdays=0&postorder=asc&highlight=gullet+skal+hem&start=0

Her er ihvertfall tråden til sangen. Ser ut til at Vicar in a Tutu var først ute på forumet, ihvertfall. Klaus_Brann må derimot finne seg i å bli ignorert på sangforslagfronten fremover... ;-)


Er nok guttene i Barten.

RC

Begynner å bli nervøs. Ser ut til at folk glemmer at det er 15 poeng igjen å spille for. Vi leder bare med 6, ikke engang halvparten.
Og folk har leget champis og egen nettside med "gullet skal hem"..
Nerver, nerver..

dudo

Nå er ikke sjampisen laget da, det var en billedmanipulasjon av BA.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Vi kommer til å bli landets største vits om gullet ikke kommer til Bergen.

Snakk om å ta av, og selge en haug med skinn bare fordi man kan se en bjørn i det fjerne...

Slår vi LSK og LYN, samt at Viking og Stabæk går på massive smeller neste 2 rundene så er jeg med, men ellers ikke.
Brannsupporter.

RC

Quote from: "Superjack"Vi kommer til å bli landets største vits om gullet ikke kommer til Bergen.

Snakk om å ta av, og selge en haug med skinn bare fordi man kan se en bjørn i det fjerne...

Slår vi LSK og LYN, samt at Viking og Stabæk går på massive smeller neste 2 rundene så er jeg med, men ellers ikke.


Helt enig. Og er det noen som kan rote dette vekk, ja, så er det SK Brann fra Bergen.

Bergen Sin Gutt

Tror du bommer der grei, det var vel "Gullet ska hem" fra fødselen av.

C@Bøe_79

Quote from: "RC"
Quote from: "Superjack"Vi kommer til å bli landets største vits om gullet ikke kommer til Bergen.

Snakk om å ta av, og selge en haug med skinn bare fordi man kan se en bjørn i det fjerne...

Slår vi LSK og LYN, samt at Viking og Stabæk går på massive smeller neste 2 rundene så er jeg med, men ellers ikke.


Helt enig. Og er det noen som kan rote dette vekk, ja, så er det SK Brann fra Bergen.


Enig.. Er ikke rolig før det er fysisk umulig å frata Brann seriegullet..
Så lenge det fins muligheter for å havne på 2-4 er jeg usikker, men samtidig har Brann overrasket meg i mange kamper i år og håper de fortsetter med det ut sesongen.. Veldig viktig de 2 neste kampene..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Tror du bommer der grei, det var vel "Gullet ska hem" fra fødselen av.


På forumet står det "hjem" i de første innleggene. Men jeg kan ikke huske at det har blitt sunget noe annet enn "hem".
Rød makt på Hansa

Bergen Sin Gutt

Den teksten ble vel strengt tatt ikke forfattet først på dette forumet, bare gjengitt.

I originalen har det fra første gang vært "Gullet ska hem". Det er jeg 99,9% sikker på.

Klaus_Brann

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Den teksten ble vel strengt tatt ikke forfattet først på dette forumet, bare gjengitt.

I originalen har det fra første gang vært "Gullet ska hem". Det er jeg 99,9% sikker på.


Da lurer jeg på hva som skyldes denne usikerheten på 0,1%???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"Den teksten ble vel strengt tatt ikke forfattet først på dette forumet, bare gjengitt.

I originalen har det fra første gang vært "Gullet ska hem". Det er jeg 99,9% sikker på.


Da lurer jeg på hva som skyldes denne usikerheten på 0,1%???


Rusmidler. Samt løsemidler.

grei

Pluss det at ingen andre enn opphavsmann/menn kan si det med sikkerhet. At vi sang "hjem" på Victoria den første gangen og at det står "hjem" i de første innleggene er dog en god indikator. Ikke det at det spiller noen som helst rolle...

Texas

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "RC"
Quote from: "Superjack"Vi kommer til å bli landets største vits om gullet ikke kommer til Bergen.

Snakk om å ta av, og selge en haug med skinn bare fordi man kan se en bjørn i det fjerne...

Slår vi LSK og LYN, samt at Viking og Stabæk går på massive smeller neste 2 rundene så er jeg med, men ellers ikke.


Helt enig. Og er det noen som kan rote dette vekk, ja, så er det SK Brann fra Bergen.


Enig.. Er ikke rolig før det er fysisk umulig å frata Brann seriegullet..
Så lenge det fins muligheter for å havne på 2-4 er jeg usikker, men samtidig har Brann overrasket meg i mange kamper i år og håper de fortsetter med det ut sesongen.. Veldig viktig de 2 neste kampene..


slenger meg på her. Gull øl, gulletskalhem.no, gulldrakter hever forventningene til gull så til de grader. Hvis vi nå ikke vinner gullet kommer det til å svi mer enn et mageplask fra ti-meteren. Blir litt for dumt når BT, som har kritisert brann hele sesongen, nå lager gulletskalhem nettside.

dudo

Derimot, OM vi vinner, så er det kjekt å ha vært litt kjepphøy på forhånd... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Texas"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "RC"
Quote from: "Superjack"Vi kommer til å bli landets største vits om gullet ikke kommer til Bergen.

Snakk om å ta av, og selge en haug med skinn bare fordi man kan se en bjørn i det fjerne...

Slår vi LSK og LYN, samt at Viking og Stabæk går på massive smeller neste 2 rundene så er jeg med, men ellers ikke.


Helt enig. Og er det noen som kan rote dette vekk, ja, så er det SK Brann fra Bergen.


Enig.. Er ikke rolig før det er fysisk umulig å frata Brann seriegullet..
Så lenge det fins muligheter for å havne på 2-4 er jeg usikker, men samtidig har Brann overrasket meg i mange kamper i år og håper de fortsetter med det ut sesongen.. Veldig viktig de 2 neste kampene..


slenger meg på her. Gull øl, gulletskalhem.no, gulldrakter hever forventningene til gull så til de grader. Hvis vi nå ikke vinner gullet kommer det til å svi mer enn et mageplask fra ti-meteren. Blir litt for dumt når BT, som har kritisert brann hele sesongen, nå lager gulletskalhem nettside.


Det er vel ikke nytt for folk at byens to aviser snur kappen etter vinden kjappere enn Magica fra Tryll og av og til er mer Se & Hør enn akkurat Se & Hør.

Superjack

Quote from: "dudo"Derimot, OM vi vinner, så er det kjekt å ha vært litt kjepphøy på forhånd... ;-p


Siden Bergensere, og brannsupportere alltid har blitt sett på som kjepphøye av resten av fotballnorge, spesielt før sesongstart osv, så gjett om jeg skal gjøre mitt til at det bildet IKKE blir motbevist om gullet skulle ende her hjemme. :D
Brannsupporter.

Gulløl

June 20, 2017, 21:23:31 PM #27 Last Edit: June 20, 2017, 21:42:04 PM by Gulløl
http://www.gulletskahem.no
På tide at BT åpner dette domenet igjen snart, slik at tåken over byen kan forsvinne og lyset kommer til igjen.
Uten betalingsmur selvfølgelig. Så får de 50000 nye lesere og kan kanskje beholde noen tusen nye betalende når gullet er heme igjen.
Sette fyr på byen igjen og få folk tilbake til Stadion.
Vinn-vinn for BT, Bergen, Brann og supporterne.
Og fotballnorge savner alle de kjepphøye bergenserne som alltid var seriemester før seriestart før, nå kan sommeren brukes til å fyre opp og irritere trøndere og østlendinger og vise at vi er tilbake igjen : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

karkarkar

For å øke interessen, ville det nok være et smart trekk av Brann å finne fram til en avtale med BT og BA om at saker som omhandler klubben skal være uten betalingsmur. Er ikke begge avisene sponsorer?

Kagain

Problemet er vel det at det nok er en del som går over på abonnement nettopp fordi at de har stengt inne Brann-nyhetene der. Det er i alle fall som oftest Brann-nyhetene jeg ser på.

Go Up