• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bussturene

Started by paf, September 26, 2007, 07:26:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

paf

Quote from: "Brannfrelst i tråden om den 12. mann"Ja morsomt var det. Men for de som har stusset litt på å reise pga rykter om at dette er en reinspikket fyllatur,så fikk de vel dette klarlagt utifra denne artikkelen.

De fikk det klarlagt, ja. Det er vel bare å innse at det ikke hjelper å snakke om hvorvidt det er fyllaturer eller ikke. Det er tydelig ut fra opplegget at det er det man har, og det det vil forbli. Hvis BBBs styre eller medlemmene ønsker å ha det annerledes, må det gjøres grep rundt organiseringen av turene. Først og fremst gjennom å la være å kjøre fra Fotballpuben sånn litt før stengetid. I de aller fleste tilfeller vil en tur fra Bergen søndag morgen gjøre susen. Da slipper vi fyllaturen. Spørsmålet er om det er det vi ønsker? Det er vanskelig å si nå. Siden BBB setter opp turene sent, ordner alle som ikke er interessert i fyllatur og to netter på buss seg på en annen måte. Når det da en sjelden gang kommer en dagtur, har de fleste potensielle reisende allerede bestilt noe annet. Da nytter det lite å snakke om at det er så vanskelig å selge dagturene.
For å være litt konstruktiv: Hvis BBB ønsker å gjøre noe med fyllaturpreget, settter de opp dagturer neste sesong, og gir beskjed til medlemmene om at "sånn blir det". De som på død og liv vil gå på fylla hele helgen med en liten sovepause under kampen får heller gjøre det på egen hånd. BBBs oppgave i denne sammenhengen er å legge tingene til rette for best mulig støtte til laget. Hvor godt er man i stand til å støtte laget etter en natt og en dag på fylla? Ikke så veldig.

Northside

Om jeg ikke tar helt feil, så har ikke du vært på noen bussturer siste året? For slik turene beskrivers i 12mann stemmer ikke helt, jeg trodde først det var sterkt overdrevet, eller ironi...

Du sier at for å endre "fyllatur" stempelet så må opplegget endres. Sant nok, for jeg jeg skal ikke legge skjul på at det er en "fyllatur" for enkelte.

Quotela være å kjøre fra Fotballpuben sånn litt før stengetid.


Klokkeslettet som er valgt for avreise er mest sannsynlig bestemt ut i fra hvilepausene til bussjåførene. Fra ankomst trenger de x-antall timer pause. Dette er beregnet slik at de kan kjøre hjem igjen like etter kampslutt.
Reiser vi tidligere fra Bergen er vi fremme grytidlig om morgenen, noe de fleste ikke vil akseptere. Reiser vi seinere må vi bli igjen etter kampen, noe også de fleste ikke vil akseptere. Rekker skole og jobb dagen derpå er også et kjent problem...
Dagbuss kan brukes, men da kreves det 2 sjåfører noe som koster ekstra.

Hvor mener du avreise bør være? Slik det er nå så registrerer reiseleder de reisene på puben før bussene går.
Skal vi reise fra et annet sted må det være tak der, mulighet for å bli der en liten time før avreise og plass til bussen(e). Har du forslag?
Ellers så tror jeg neppe dette vil få folk til å drikke mindre. De fleste, eller de som er mest beruset før avreise, kommer ikke til puben før 1 timer før avreise, så den ene pilsen som blir kjøpt på puben tror jeg ikke har særlig betydning.

Dette med at dagturene kommer opp for seint er jeg enig i.

Det som derimot kan gjøres når vi har flere busser, som FFK og LSK turen, er å la ene bussen være rolig, dvs her får ikke folk feste som de vil.

Bortsett fra det så er jeg enig i at "måten" enkelte reiser på er skandaløst! Alt for mange ser dette som rein fyllatur, og noen sover til og med under kampen, eller aldri kommer seg på kampen...
Men dette er visstnok alle suppoterklubber sliter med, på lengre turer.

chris_henrik

Quote from: "NorthsideFCDH"
Hvor mener du avreise bør være? Slik det er nå så registrerer reiseleder de reisene på puben før bussene går.
Skal vi reise fra et annet sted må det være tak der, mulighet for å bli der en liten time før avreise og plass til bussen(e). Har du forslag?

Hmm, kriteriene dine for egnet plass minner meg veldig om et sted. Kommer ikke helt på hva det heter, men bygget er ganske stort, ligger ved siden av togstasjonen og alle busser har holdeplass her...

Noen som kan hjelpe Nordsiden med navnet?
<BRANN> ..... DKFM

Northside

tror faktisk jeg vet hvor du vil... Men tror du folk drikker seg mindre dritings av å møtes der? Eneste som vil skje er at folk kommer seinere pga det ikke er noe plass å sette seg ned timen(e) før bussen går. Da velger man heller noen minutter mer med drikking et annet sted...

Kararay

Quote from: "paf"Først og fremst gjennom å la være å kjøre fra Fotballpuben sånn litt før stengetid. I de aller fleste tilfeller vil en tur fra Bergen søndag morgen gjøre susen. Da slipper vi fyllaturen.


Dette vet du bare er tull. Da går de på byn lørdagen og rett på nachspiel. og så inn på bussen. Husker en gang vi skulle tidlig avgårde til Sogndal med båt. Da var det nachspiel og så på båten...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"tror faktisk jeg vet hvor du vil... Men tror du folk drikker seg mindre dritings av å møtes der? Eneste som vil skje er at folk kommer seinere pga det ikke er noe plass å sette seg ned timen(e) før bussen går. Da velger man heller noen minutter mer med drikking et annet sted...


Hvis man skal fortsette med nattbuss tror jeg ikke avreisested hadde spilt noen stor rolle.

Men hovedpoenget til paf var å kjøre flere dagbusser. Gjerne konsekvent der det er mulig. Man kan jo si det slik at nå har festgjengen fått et gode i noen år, nå er det på tide at Bataljonen tar hensyn til andre grupper også. Og så får de som absolutt vil sitte på puben (på kampstedet) i 5-6 timer heller ordne reisen på egenhånd.

Det vil jo koste litt mer, men nå har vel Bataljonen et uttalt mål om å bruke litt av sitt store overskudd til å sende folk på kamper. Tror neppe de vil gå konkurs av den grunn.

Pluss at vi har jo en del bortekamper klokken åtte om kvelden. Noe som gir sjåføren tid nok til å hvile. I alle fall ble det bare brukt en sjåfør til Fredrikstad på dagbussen...
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: "NorthsideFCDH"Om jeg ikke tar helt feil, så har ikke du vært på noen bussturer siste året? For slik turene beskrivers i 12mann stemmer ikke helt, jeg trodde først det var sterkt overdrevet, eller ironi...


Stemmer nok det. Jeg prøver så langt det er mulig å unngå å reise med buss begge veier. For en gammel mann som meg er det uansett for slitsomt med to netter på buss og så rett på jobb. Derfor har det vært et par turer hvor jeg har reist den ene veien men ikke den andre, men stort sett har jeg reist på egen hånd til bortekampene jeg har vært på.

Nå er det ikke jeg som har skrevet artikkelen heller, men både du og jeg vet at alle tingene som er beskrevet har skjedd på borteturer med Bataljonen. Det gir selvsagt ikke noe rett bilde av hvordan borteturene er, men det er en del av bildet.

I forhold til argumentet om hviletid for sjåføren løser man da det ganske greit med en ekstra sjåfør, eller hva? Så godt som samtlige andre supporterklubber gjør det på den måten, så hvorfor skulle ikke vi?

Det har vært sånn i svært mange år at brorparten av de som reiser på bortekamp reiser uorganisert. For mitt vedkommende handler det om nattbusser og fyllaturer, som jeg ikke har lyst eller ork til å være med på. Jeg tror det er ganske mange av de som er ferdig med russetiden både mentalt og fysisk som velger andre måter å reise på. Bataljonen kan velge å la det være sånn eller gjøre grep for å få flere til å reise organisert.

Northside

Quote from: "paf"
Stemmer nok det. Jeg prøver så langt det er mulig å unngå å reise med buss begge veier. For en gammel mann som meg er det uansett for slitsomt med to netter på buss og så rett på jobb. Derfor har det vært et par turer hvor jeg har reist den ene veien men ikke den andre, men stort sett har jeg reist på egen hånd til bortekampene jeg har vært på.

Nå er det ikke jeg som har skrevet artikkelen heller, men både du og jeg vet at alle tingene som er beskrevet har skjedd på borteturer med Bataljonen. Det gir selvsagt ikke noe rett bilde av hvordan borteturene er, men det er en del av bildet.

I forhold til argumentet om hviletid for sjåføren løser man da det ganske greit med en ekstra sjåfør, eller hva? Så godt som samtlige andre supporterklubber gjør det på den måten, så hvorfor skulle ikke vi?

Det har vært sånn i svært mange år at brorparten av de som reiser på bortekamp reiser uorganisert. For mitt vedkommende handler det om nattbusser og fyllaturer, som jeg ikke har lyst eller ork til å være med på. Jeg tror det er ganske mange av de som er ferdig med russetiden både mentalt og fysisk som velger andre måter å reise på. Bataljonen kan velge å la det være sånn eller gjøre grep for å få flere til å reise organisert.


er klar over at det som ble skrevet, som jeg først trodde var du som hadde skrevet, har skjedd på turene før :wink:

en ekstra sjåfør løser problemet med hviletiden ja, men det vil også da koste Bataljonen rundt 7000-8000kr ekstra per sjåfør, noe som igjen vil gjøre at prisene stiger for oss som reiser.
At andre klubber gjør slik er ikke rart, de har stort sett bare 1-2 lange bussturer i året og her kan de fint ta seg råd til å dekke over de 7000-8000 ekstra kronene, eller øke prisen litt for per pers, noe som ikke er noe problem for supporterklubben eller de reisene ettersom de fleste turene deres er korte og billige.

At de "eldre" ikke orker fyllaturene, eller nattbuss generelt har jeg forsåelse for. Har selv gått direkte på jobb etter en slik tur, og det er definitivt ikke å anbefale.

De fleste styrer nok fint unna bussene uansett når de går eller hvordan livet på bussene er, men det burde være mulig å ha et alternativ for de som ønsker en fest over fjellet og for de som kunne tenke seg en rolig tur tidlig om morgenen. På de store kampene, som f.eks LSK, kunne det vært avklart i god tid at det blir morgenbuss, da ville helt sikkert den bussen blitt fylt opp, sammen med de 3 andre som går om natten.
Eller si på forhånd at en av de 3 bussene skal være rolig buss, det ville også gjort at den "rolige" delen av supporterne våre kunne brukt et alternativ fra Bataljonen.

Håper slike ting blir vurdert til neste år :wink:

Stoffi

Jeg også synes noe burde bli gjort med bussturene, vet om mange som holder seg unna bussen pga alt spetakkelet. Var selv på trondheimsbussturen.

Men ikke vet jeg hvor stor interessen er for de forskjellige løsningene.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

skb!

Når det er et så stort ønske fra mange at bussturene skal bli roligere, og gå på dagtid der det er mulig, så tror jeg ikke det bør bli noe problem å fylle bussene så lenge man reklamerer for endringen, og setter bussene opp tidlig nok til at de som vil på kamp ikke allerede har funnet seg en annen reisemåte.

Noe annet som gjør bussturene litt mindre komfortable er kvaliteten på bussene. Det er veldig trangt mellom setene, og dagbussen til Fredrikstad var faktisk like komfortabel som en vanlig rutebuss. Tide sponser Brann, er de ikke mulig å gjøre en avtale med de og få låne en skikkelig god turbuss?

stig

Syns et av problemene med nattbuss er antall timer i motstander by/bygd.6-8 timer fra ankomst til kampstart er drøy kost, når eneste tidsfordrivelse er pubsitting.

Bussturen i seg selv er et eget kapitel som er blitt godt belyst i den 12 mann og her i denne tråden. Tror ikke avreisested ville bidrat med noe,men reiseledere som tar ansvar for å kutte musikken i skapelig tid kunne gitt noen timer søvn om ikke annet.

Morgenbuss burde vært,som paf sier, et alternativ til alle østlandskamper og selvsagt lagt ut i samme dag som tv oppsettet kom,for sånn det er nå ser man seg raskt rundt etter alternativ kollektivtransport,til omtrent samme pris som det bataljonen tilbyr.

Et Brannlag i medgang, som i år, burde kunne sende to busser avgårde til en del kamper bl.a Vif i år:Til den kampen sendte jeg mail til Bataljonsstyret og spurte om morgenbuss,men fikk som respons at  forrige gang de prøvde dette var den blitt avlyst som følge av laber oppslutning.

Kunne det vært en idè med påmeldingsfrist og evt. avlysning hvis antall påmeldte var for lavt, eller skal busselskapene ha et saftig gebyr da?Har troen på at dette ville blitt et populært alternativ hvis det bare ble en forutsigbarhet at det gikk morgenbuss.Pris måtte kanskje vært litt høyere med to sjåfører,men ville det blitt så mye som 7-8000 kr?
Nettsideansvarlig

olebrann3

eg hadde tatt en morgen buss for ser ingen grunn for å være i den byen i 10 timer før kamp.

3-4 timer hadde vært greit!

arild

Sluttet selv å reise med BBB etter kaoset for meg og en kompis i fjor på Viking kampen. Der vi ble gående rundt uten å få vite kordan vi skulle få komme oss hem igjen etter kampen.. Vi tok fly ned å skulle få en tlf fra noen i BBB om kordan vi skulle finne bussene til bergen.. men da ble vi sendt på lange turer rundt før vi tilfeldig etter 1time fant en buss som tok oss med..

Men flere dagsturer høres veldig fint ut..

kapteinen

Helt greit dette med hviletid og at bussene kjører om natten, men det må da være mulig å kunne ha en busstur hvor man kan slappe av og hvile seg litt.
Stikord for disse turene er alt for høy musikk i store deler av turen, enkelte som har alt for stor makt og regelrett styrer hva som er lov og ikke lov på bussen, høy drittungefaktor og alt for høy promille.

Hvorfor setter man ikke litt grenser på disse turene?

Musikken skal av etter en 2.5 times tid og da skal det være rolig.Når vi da nærmer oss kampbyen kan vi sette musikken på igjen og begynne å fyre litt for de som ønsker det.Samme opplegg på hjemoverturen.
Faktisk organisere turene med utgangspunkt i at kundegruppen er litt eldre mennesker som skal på jobb eller skole dagen etterpå og ikke en haug med drittunger som er ute for å gjøre festhelgen litt lenger.

Kanskje antallet reisende går ned en liten periode før man får vridd de litt eldre reisende over til å vurdere å bruke bataljonsbussen som et godt alternativ og ikke sitte seg på øst-vest expressen som går fem minnuter senere.

Skriver dette for jeg kan godt tenke meg å bruke bussene til å reise rundt på kamp, men har ikke mulighet til å sitte mandag på skolen og føle meg som jeg har vært 2 uker på fyllatur i aiya napa!
Z

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

thomas007

Jeg reiste med buss til Lillestrøm i helgen, for første gang med Bataljonen.
Jeg kan garantere dere at det blir den siste også.. Det er det verste jeg noensinne har vært med på, til tider var jeg faktisk flau over å være Brannsupporter.

Er vi bergensere virkelig så blodharry??

Biltur neste gang..

Tifo

Da lurer jeg på hvilken buss du var på? På min buss, buss nr. 3 virket det som de aller fleste hadde en koslig tur over fjellet. I forhold til andre turer jeg har vært med på så oppførte de reisende seg eksemplarisk. At folk drikker på busstur til bortekamp er jo ikke akkurat et nytt fenomen og mitt inntykk var at det var mye roligere på denne turen enn det har vært på endel turer tidligere.

Mvh
Stian (som drikker vann) :wink:
.:Tifo-gruppen:.

Nixon

Når man har vært med på noen turer blir man nærmest immun mot oppførselen til mange. Reiser man for første gang er nok sjokket mye større!;)

Men med tanke på om Bataljoen skal begynne med dagbusser kunne det vært interessant å få vite om nattbussene i år har vært fulle eller ikke. Hvor stort har belegget egentlig vært?
Rød makt på Hansa

thomas007

At folk drikker på en buss som går fra fotballpuben kl 0130 på en lørdagskveld, er jeg fullstendig klar over. Den gjengen jeg reiste med satt også og drakk under fotballkampene før vi reiste innover til sentrum.

Bussturen vår var alt annet enn "rolig". Det var rett og slett helvete på jord..

bbbmartin

QuoteTakk for en fantastisk fin tur med Bataljonen til Lillestrøm! Alle som var med på de tre bussene våre oppførte seg aldeles eksemplarisk!!

Sjåførene var veldig fornøyd, og slik som bussene så ut når vi kom tilbake til Bergen, er helt akseptabelt.

Dere hadde satt opp flinke reiseledere som ga klare meldinger og fulgte godt opp underveis. Fint å se at de har kontroll på hvem som skal være på bussen, og at de sørger for at alle kommer seg tilbake til bussene etter kampen.

Jeg hadde gleden av å kjøre med Reiseleder X. Forstod at han ikke hadde vært reiseleder på så mange turer, men han var godt forberedt, og gjorde en meget flott jobb.

Han hadde tatt med seg Brann cd-er, pluss cd og tekster til den nye sangen som ble sunget underveis. I det hele tatt, laget god stemning på turen.

Dette er også tilbakemeldinger jeg har fått fra de øvrige sjåførene på bussene.

Med denne turen i minne, gleder vi oss til neste tur med Bataljonen.

Hilsen for BussBergen DA


Dette er altså mailen som oppsumerer "debrief" på Lillestrøm turen fra reiseselskapet. Slik jeg har forstått det var denne turen vellyket på alle måter.
martin@bataljonen.no

som privatperson

thomas007

Oki, da tror jeg kanskje dere bør bli flinkere å annonsere på forhånd hvilket nivå dere legger dere på. Han ene i reisefølget mitt nektet å bli med bussen tilbake, og overnattet i oslo for å skaffe alternativ transport hjem.

Kan godt være at det vi som har reagert i ettertid er hårsår på utskjelling av 12 år gamle lillestrømsupportere, pissing på butikkvinduer, thunderking på Lillestrøm togstasjon, 4 timers sammenhengende fyllakaraoke, etc etc

Forøvrig var reiseleder (dersom det var han som solgte billettene) en veldig grei fyr det gikk fint an å snakke med.

bbbmartin

Hvis du hart hatt en så dårlig opplevelse som du gir uttrykk for, vil jeg tro det mest nærliggende ville være og sende en tillbakemelding til turarrangøren som i denne firbindelse er BBB.

Dersom du forventer at tilbakemeldingen din skal bli tatt seriøst, så sender du denne med fullt navn til styret@bataljonen.no .

Ber om forståelse for at vi ikke kan saksbehandle ting gjennom forumet.
martin@bataljonen.no

som privatperson

a

Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen til 007.
Helt greit å drikke og hoye litt, men man må kunne oppføre seg normalt.
Man står ikke å slenger dritt til 12 år gamle gutter, som tylig blir skremt.
Han ene kom i snakk med 4 dommer i kampen( uten at han oppfattet dette). Mannen sto å lirte av seg hvor dårlig supporter 4 dommeren var.
Fantastisk, ganske så flau jeg også!

bbbmartin

Quote from: "a"Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen til 007.
Helt greit å drikke og hoye litt, men man må kunne oppføre seg normalt.
Man står ikke å slenger dritt til 12 år gamle gutter, som tylig blir skremt.
Han ene kom i snakk med 4 dommer i kampen( uten at han oppfattet dette). Mannen sto å lirte av seg hvor dårlig supporter 4 dommeren var.
Fantastisk, ganske så flau jeg også!


I denne tråden diskuteres Bataljonen. Har lyst egentlig å slette din post, da denne ikke har noe med topic å gjøre men velger heller å svare på den.

Vet du at denne personen var med i BBB? Mener du at BBB skal fotfølge alle sine medlemmer og sjekke hva de gjør og sier?

Vi prøver så godt vi kan og legge til rette for våre medlemmer. Bussturen til Lillestrøm var slik jeg har fått gjengitt det av både reiseldere og reiseselskap en positiv opplevelse. Dersom du eller noen andre ønsker å rette en formell klage på noe i denne forbindelse står dere fritt til å kontakte oss.

Hvis ikke, så slutt og spre deres eder og galle ut over dette forum.
martin@bataljonen.no

som privatperson

a

4 dommeren traff vi på en besinstasjon på veien hjem fra kampen.
han forklarte ganske så tydelig at han hadde dømt kampen,men dette registrerte altså ikke brannsuporteren som sto lenge å la ut om lsk supportere og sa at "dere synger samme sang osv" ( til 4 dommer i kampen).

a

Regner med han var medlem i bbb ja, siden han reiste organisert med bataljonen.
Måtte bare få ut litt frustrasjon ja, siste post fra meg ang denne saken.
Mener det må gå an få gi litt tilbakemeldinger *(også negative).
Vil også skryte av reiseleder på buss 1, han gjorde en god jobb og var en hyggelig fyr.
Takk hei
!

monzilla

Quote from: "bbbmartin"
Hvis ikke, så slutt og spre deres eder og galle ut over dette forum.


Må da være litt takhøyde for kritikk?

bbbmartin

Quote from: "monzilla"
Quote from: "bbbmartin"
Hvis ikke, så slutt og spre deres eder og galle ut over dette forum.


Må da være litt takhøyde for kritikk?


Selvsagt. Konstruktiv kritikk er alltid velkomment, skjønt det er vel lite av det overstående som inngår i den kategorien.

Vi ønsker selvsagt å bli bedre på alt vi gjør, og derfor er vi åpen for alle innspill. Det minste en da må kunne forvente er at det skal være et snev av seriøsitet i disse.
martin@bataljonen.no

som privatperson

Nixon

Quote from: "bbbmartin"I denne tråden diskuteres Bataljonen. Har lyst egentlig å slette din post, da denne ikke har noe med topic å gjøre men velger heller å svare på den.


Ikke rart det blir slettet mange innlegg her hvis moderatorene ikke vet hva topicen er... Tråden handler om bussturer og han forteller om sin opplevelse på en busstur. Det må da være greit?

Og med såpass mange som klager på bussturene bør Bataljonen seriøst vurdere å endre konseptet.
Rød makt på Hansa

bbbmartin

Quote from: "Nixon"
Quote from: "bbbmartin"I denne tråden diskuteres Bataljonen. Har lyst egentlig å slette din post, da denne ikke har noe med topic å gjøre men velger heller å svare på den.


Ikke rart det blir slettet mange innlegg her hvis moderatorene ikke vet hva topicen er... Tråden handler om bussturer og han forteller om sin opplevelse på en busstur. Det må da være greit?

Og med såpass mange som klager på bussturene bør Bataljonen seriøst vurdere å endre konseptet.


Har du forslag til endringer bes disse oversendes oss. Kan ellers informere, som vi har gjort i andre tråder at vi ser på forkjellige konsepter hva anngår turer og vurderer dette fra gang til gang.

Ellers så ser jeg ikke noen grunn til at du skal kverrulere om sletting av innlegg. Det er også mulig å kontakte moderatorene om du er misfornøyd med modereringen (dette diskuteres forøvrig i en egen tråd).

Vi etterlyser hele tiden positive innspill, og konstruktiv kritikk. Kritikk er det jo særdeles mye av på dette forumet, skjønt svært lite konstruktivt. Samtidig oppfordrer vi folk til å kontakte oss, dersom de har negative opplevelser.

Hvor mange tror du annenhver uke kontakter oss etter borteturer?
Hvor mange tror du hver uke kontakter oss for å komme med konstruktive innspill?

Så spør deg,
Hvor mange per uke tror du kritiserer Bataljonen og dens arbeide her på forumet?

Det er så utrolig lett å gjemme seg bak et nick her på forumet og buse ut med masse dritt uten at dette nødvendigvis har rot i virkeligheten i det hele tatt. Bataljonen er avhengig av at folk reiser med oss på borteturer, og vi er avhengig av engasjement. Da harmonerer dessverre alt for få poster på dette forumet med våre behov, og noen virker jo til og med å ha til hensikt å være engasjementsdrepende.
martin@bataljonen.no

som privatperson

thomas007

Jeg syntes du er helt på viddene, bbb martin. Hvordan har ikke kritikken fra meg vært seriøs ?

Ikke har jeg noe behov for å "skjule meg bak et nick". Dersom du ønsker mitt fulle navn er du hjertelig velkommen til å få det. Fornavnet finner du forresten i nicket mitt.

Poenget mitt, forøvrig nevnt litt lengre oppe, er at dere burde "advare" folk som ikke har reist før om hvordan bussturen er. Null soving, mye skriking og herjing, lite folkeskikk
Skikkelig rølpefyll altså, med stor R.

At du er så utrolig uimottakelig for kritikk forteller meg at dere vil ha store problemer med å utvikle dere som supporterklubb.

bbbmartin

Quote from: "thomas007"Jeg syntes du er helt på viddene, bbb martin. Hvordan har ikke kritikken fra meg vært seriøs ?

Ikke har jeg noe behov for å "skjule meg bak et nick". Dersom du ønsker mitt fulle navn er du hjertelig velkommen til å få det. Fornavnet finner du forresten i nicket mitt.

Poenget mitt, forøvrig nevnt litt lengre oppe, er at dere burde "advare" folk som ikke har reist før om hvordan bussturen er. Null soving, mye skriking og herjing, lite folkeskikk
Skikkelig rølpefyll altså, med stor R.

At du er så utrolig uimottakelig for kritikk forteller meg at dere vil ha store problemer med å utvikle dere som supporterklubb.


Begir meg ikke inn på ytterligere diskusjon.

Les ditt første innnlegg, så leser du mine innlegg en gang til. Er jo ikke det at jeg ikke er mottakelig for kritikk. Tvert i mot så etterlyser jeg jo kritikk. I konstruktiv form vel og merke.

Dersom man kritiserer noe er det også en fordel om man er løsningsorientert, og således gjerne også skisserer eventuelle løsningsforslag på det man oppfatter som et problem.
martin@bataljonen.no

som privatperson

Nixon

Quote from: "bbbmartin"Bataljonen er avhengig av at folk reiser med oss på borteturer, og vi er avhengig av engasjement. Da harmonerer dessverre alt for få poster på dette forumet med våre behov, og noen virker jo til og med å ha til hensikt å være engasjementsdrepende.


Hva mener du? Man skulle tro at du vil kneble ytringsfriheten her for å oppfylle Bataljonens behov for å fylle opp en buss. At folk ikke skal få lov til å formidle sine negative opplevelser på en BBB-buss fordi dere er redd for at det skal gå ut over påmeldingen til neste buss. Hvis folk på sin første Bataljonstur har hatt en rævva tur må det være takhøyde for å meddele dette på forumet.

Noe annet minner strengt tatt om regimer som vi definitivt ikke vil sammenligne oss med. Og jeg nekter å tro at dette er offisiell BBB-politikk!
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "Nixon"
Men med tanke på om Bataljoen skal begynne med dagbusser kunne det vært interessant å få vite om nattbussene i år har vært fulle eller ikke. Hvor stort har belegget egentlig vært?



De fleste turene i år har vært fulle. Godset og Start, og til dels Skien, er vel kun de turene som ikke har vært full. Muligens Stabæk også, den var jeg ikke på...

Nixon

Quote from: "bbbmartin"Dersom man kritiserer noe er det også en fordel om man er løsningsorientert, og således gjerne også skisserer eventuelle løsningsforslag på det man oppfatter som et problem.


En fordel ja, men det kan umulig være slik at man ha klar en løsningsskisse hver gang man er misfornøyd med noe. Og det kan i alle fall ikke være slik at du skal komme med den samme reglen hver gang noen klager. Jeg skjønner at du har det som hjertesak, men det får være grenser for sutring!
Rød makt på Hansa

vebo

Det må da virkelig være lov å klage på hvordan folk oppfører seg på turene?
Tiocfaidh ár lá

ElskerBrann

Vil bare legge til at buss nr.2 var veldig veldig bra!
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Brannmann rob

Jeg har vært på 4 av borteturene til bataljonen i år, men kan ikke se helt hvorfor dere klager på bataljonen. Jeg har inntrykk av at de som vil sove klarer dette. Ta med en pute og noe musikk på øret så går det helt fint. Og de som drikker seg drita full på turene, lager vel egentlig bare støy fra fotballen og kanskje litt synging når vi har komt til voss. Hvis folk ikke skal drikke seg drita må det bli innført drikkeforbud på bussene, noe som er helt meningsløst.
Personlig syntes jeg Bataljonen har et jævla bra opplegg med borteturene og klarer å få anstendige priser på de. Så for de som ikke tåler at folk tar seg noen øl, og synger litt på en supportertur, så foreslår jeg at dere kan reise på egenhånd så slipper dere de jævlige bussturene til bataljonen, supporterklubben som ikke klarer en dritt og alltid gjør feil. Slutt å klag og gjør noe med det selv visst alt er så harry og jævlig.

thomas007

Hei Brannmann Rob.
Jeg foreslår at du leser innleggene mine på nytt. Du har mistet poenget underveis. At det var fyll på bussen var vi fullstendig klar over, men at det var så høylydt og preget av andre situasjoner (som feks kasting av fyrverkeri på folk som sto og pisset etc) var ikke vi klar over. Jeg filmet også to filmer fra bussen på mobilen, og det er faktisk hundre prosent umulig å sove i det bråket der..

At jeg må reise på egenhånd i fremtiden trenger du ikke å fortelle meg, det har jeg funnet ut helt av meg selv..

Brannmann rob

Nå var ikke jeg på lillestrøm-turen, men at folk kaster fyrverkeri på folk som pisser og skjeller ut 12-åringer er jo selfølgelig helt uakseptabelt.
Men dette er jo enkeltindivider og ikke bataljonen. Folk som skjeller ut 12-åringer er vel også til å betrakte som mindre sosial intelligent.

Nixon

Quote from: "Brannmann rob"Jeg har vært på 4 av borteturene til bataljonen i år, men kan ikke se helt hvorfor dere klager på bataljonen.


Når bussene stort sett har vært fulle i år er det klart at mange er fornøyd med slik turene er nå. Og bra er det! Men mange av innleggene i denne tråden, og alle som reiser på egenhånd, viser at det finnes et annet behov der ute også. Et behov jeg synes at det er naturlig for Bataljonen å prøve gjøre noe med ved å lage et alternativ. Og så får det være opp til oss å gjøre slik at tilbudet blir levedyktig.
Rød makt på Hansa

skb!

Løsningen, slik jeg ser det, er jo ikke verre enn å sette opp to turer. En nattbuss, eller fyllabuss, og en dagbuss, som skal være rolig, men der folk likevel skal få lov til å ta seg en øl hvis de vil det.

Frykter litt at dagbuss alene ikke er løsningen. Da vil jo de som til vanlig er med på nattbussen bare flytte over dit, og lage "fyll og spetakkel".

Men situasjonen er ikke så gale som alle skal ha det til, det er hvertfall mine erfaringer. Fremme i bussen er det roligere, og reiselederne er som regel hyggelige folk. Dette med musikk er jo en ting det er mulig å ta opp, hvor høyt den skal spilles etter kl xx.xx på natten.

Brannesen

I fjor før kampen mot Vålerengen reiste jeg ned med egen bil sammen med kamerater for å besøke noen vi kjenner i oslo og lage en fyllatur av det. Så er kampen ferdig og helgen er over og det er på tide vende nesen hjem...da vi kommer til en statoilstasjon etter rundt en time kommer bussene til BBB like etter oss. Vi har akkurat kjøpt burgerne våre og står og spiser mens det detter inn med brannfans. Det blir med en gang kjempelange køer og det hele utvikler seg til et skikkelig texas uten like!

De 3 stakkars folkene som var på jobb fikk så jævli mye drit slengt i trynet av de som kom inn at det var helt flaut (ikke alle selvfølgelig). Ingen steder i hele verden kan så sent om kvelden betjene flere hundre sultne fotballfans på en gang. Dette burde folk ha forståelse for. Folk begynte å synge skikkelig dumme ting til de bak kassen og en av de som var en jente fikk skikkelig gjennomgå (les: grå mus). Og så også noen som stjal fra bensinstasjonen der...bagisser, brus og annet snacks! Vet at vi tapte kampen og alt det der, men akkurat da var oppførselen til brannfansen jævli dårlig og ikke slik jeg kjenner oss eller ønsker å være bekjent med! Husker vi snakket en del om det her på forumet i dagene etter kampen.

Har reist på noen turer i året med bataljonen og tidligere bst men aldri sett oss slik. Rett og slett flaut. Vet ikke om det har skjedd noe sånt på andre turer - jeg har ihvertfall aldri sett det!De som var der husker det nok og vet nok hva jeg snakker om. Med denne ene turen som unntak vil jeg si at vi oppfører oss fint på turer...litt bråk og støy greit...litt fyrverkeri greit...litt sex greit :) men aldri noe som går utover andre uskyldige!

Synes ikke turledere og andre i bataljonen får nok kred for turene de har oss med på! Greit at det var bråk på denne ene turen jeg refererer til her, men det er og den eneste gangen jeg har opplevd det på rundt 20-25 turer. Det er bra jobbet folk!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Nixon

Quote from: "skb!"Løsningen, slik jeg ser det, er jo ikke verre enn å sette opp to turer. En nattbuss, eller fyllabuss, og en dagbuss, som skal være rolig, men der folk likevel skal få lov til å ta seg en øl hvis de vil det.


Det hadde vært den beste løsningen. Og så må det være litt forutsigbarhet; at Bataljonen sier at nå kjører vi dette opplegget i f.eks. de fire første bortekampene uansett. Jeg tror det kan være marked for to slike busser, og jeg har vel lagt opp til at jeg er pokka nødt til å reise!:)
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"
Quote from: "skb!"Løsningen, slik jeg ser det, er jo ikke verre enn å sette opp to turer. En nattbuss, eller fyllabuss, og en dagbuss, som skal være rolig, men der folk likevel skal få lov til å ta seg en øl hvis de vil det.


Det hadde vært den beste løsningen. Og så må det være litt forutsigbarhet; at Bataljonen sier at nå kjører vi dette opplegget i f.eks. de fire første bortekampene uansett. Jeg tror det kan være marked for to slike busser, og jeg har vel lagt opp til at jeg er pokka nødt til å reise!:)



Sånn jeg ser det Nixon, så mener du det samme som meg.
At det ville være mulig å sende flere busser på kamper, om man endret på opplegget og la til rette forholdene for enn rolig buss..
Sitter med følelsen av at mange  flere ville reist med Bataljonen om turene var litt strengere, og at man etablerte noen regler.
Bataljonen har til no på sine bussturer vært veldig liberal, men det virker som det ikke er det medlemmer ønsker..
Personlig er eg lei av høylytthet og mas, det går an å snakke normalt til mannen ved siden av seg uten at hele bussen må høre hva du har å si..

Det jeg har som et veldig (i mine øyne) godt forslag er ROSIGNAL på bussene, f.eks at 4-5 tiden blir musikken og belysning dempet.
Dette er ikke bare for reisende sin del, men også Brann..
Vi reiser for å støtte Brann og da bør vi være i stand til det på kampen også, i noen tilfeller i år har buss-reisende vært så full at eg tviler på at alle kan gjengi hva som skjedde på kampen...
Til og med eg som var "edru" hadde problemer med å følge Vif-Brann, pga trøtthet etter livligheter på bussen, og da lurer eg på hvordan det var for de som drakk hele natten og hele dagen på Sarahs Telt?

Noen enkle og ikke for strenge regler på bussene vil føre med seg mye godt. Og man kan heller mane til liv når man nærmer seg endestoppet, så slipper man at folk er kake før kampen...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Og bare for å presisere det  så eg ikke misfornøy eller negativ ovenfor bussturene nå, men ser at det er rom for forbedring..
Har hatt  ikke hatt noe å klage på egentlig når det gjelder de bussturene eg har vært på de siste årene, men når eg drikker mindre i år enn andre sesonger merker eg ting bedre;-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up