• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Lyn

Started by Luca, September 20, 2007, 14:38:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Kampen er på mandag da.
Tiocfaidh ár lá

Stalin

Er fullt klar over det.

brann:)

Det blir jo flaggdag på stadion mot Lyn. Flaggene blir sette ner i pris fra 150 til 70 kr. Et forslag er at det står folk og selger skjerf og flagg utenfor kvar einaste inngang utenom taparinngangen (Bortefeltet).

Det vil bli solgt mange fler flagg då enn at folk dropper brannbutikken for den var stappfull av folk. Men håper alle tar med seg flagg og sjerf, eller kjøper seg.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

HeiaBrann!

Hadde vert sinsykt stiligt viss nesten alle på stadda hadde et flagg/skjerf i hånden når spillerene kommer utpå. Slik det tidvis var på åråsen når brannsuporterene svingte med flagget var rått!!

HeiaBrann!

Hentet fra Nettavisen:
* Bergensordføreren har planer om storskjerm på festplassen, slik at de som ikke får billett til Stadion-kampen mot Lyn kan se den der.

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Nixon

Her gjelder det å nullstille...;)
Rød makt på Hansa

Brann_ruler86

Regner med det blir et helvetes trykk på tribunen på mandag, og at folk gir alt selv om det første målet skulle la vente på seg....
GÃ¥ ta banen!

The Boss

Kan nedturen komme her? Langt fra umulig.
Typisk lag i hele Europa å feile i seriekampen etter en god kamp i Europa. Her gjelder med å holde beina godt plantet på jorden og ha fokus,fokus,fokus! Lyn har mange sultne unggutter som for alt i verden vil slå Brann..
Da blir det vår jobb på tribunen å hjelpe guttene våre til nye 3 poeng!

fortune

Noen som vet noe om Sigurdsson.. Er litt bekymret kan man si..
First is first, second is nothing

Nixon

Quote from: "fortune"Noen som vet noe om Sigurdsson.. Er litt bekymret kan man si..


Det var visst bare en lårhøne. Er klar på mandag, sier Mjelde.
Rød makt på Hansa

Texas

Han fikk et kne i setemuskulaturen, og er skamslått, sier Brann-lege Ola Jøsendal til bt.no.

Han er imidlertid rask med å tilføye:

- Det er trolig bare snakk om et slag, og ikke noe alvorlig. Han skal være klar i løpet av noen dager, sier Jøsendal.

Dermed tyder det meste på at den viktige stopperen rekker Branns mulige gullkamp mot Lyn på Stadion mandag.

Azar Karadas kom inn for Sigurdsson da 2. omgang startet.

Gepard

Denne kampen er enormt viktig, seier her er mye viktigere enn i de andre kampene som kommer. For med seier her kan alt være avgjort. Poengtap betyr derimot at alt er åpnet helt til siste serierunde.

INGENTING på tas på forhånd verken på banen eller tribunen. Denne kampen må vi mobilisere mer en noensinne.

Frykten for at gode resultater i eurocup skal føre til svak neste-kamp er svært tilstede.

Ricky

Quote from: "Gepard"Denne kampen er enormt viktig, seier her er mye viktigere enn i de andre kampene som kommer.



Vi tar seriegull om vi slår Viking på stadion, så ville kanskje sagt at det er den aller viktigste enkeltkampen.
Men for all del, alle kamper er enormt viktige til gullet er i boks :)

Chrisstah

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Gepard"Denne kampen er enormt viktig, seier her er mye viktigere enn i de andre kampene som kommer.



Vi tar seriegull om vi slår Viking på stadion, så ville kanskje sagt at det er den aller viktigste enkeltkampen.
Men for all del, alle kamper er enormt viktige til gullet er i boks :)


3 poeng e 3 poeng.
tror gullet er sikret. vi må vel tape alle å viking må vinne alle.
tror aldri det skjer.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Gepard"Denne kampen er enormt viktig, seier her er mye viktigere enn i de andre kampene som kommer.



Vi tar seriegull om vi slår Viking på stadion, så ville kanskje sagt at det er den aller viktigste enkeltkampen.
Men for all del, alle kamper er enormt viktige til gullet er i boks :)
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg liker det egentlig ikke selv, men jeg har begynt å ta det som en selvfølge at vi skal slå Aalesund. Det er liksom ikke snakk om annet enn at hvis vi ikke blir seriemester på mandag blir vi det to uker etterpå oppe i oransjebyen. Det er jo typisk at vi etter fire sterke borteseiere skal snuble mot fargeklatten der oppe. Og da blir det Krøvel og oss andre sitt største mareritt, at Vikingkampen blir avgjørende.

Ellers har jeg til det kjedsommelige tatt den hvordan-vi-kan-ta-gull-reglen de siste dagene til arbeidskolleger og andre. Hvis Viking taper og Stabæk avgir poeng og vi vinner mot Lyn. DA blir det fest! Flere som har måttet forklare engasjerte, men dog ikke helt oppdaterte bergensere dette den siste uken?;)
Rød makt på Hansa

The Boss

Quote from: "Nixon"Jeg liker det egentlig ikke selv, men jeg har begynt å ta det som en selvfølge at vi skal slå Aalesund. Det er liksom ikke snakk om annet enn at hvis vi ikke blir seriemester på mandag blir vi det to uker etterpå oppe i oransjebyen. Det er jo typisk at vi etter fire sterke borteseiere skal snuble mot fargeklatten der oppe. Og da blir det Krøvel og oss andre sitt største mareritt, at Vikingkampen blir avgjørende.

Ellers har jeg til det kjedsommelige tatt den hvordan-vi-kan-ta-gull-reglen de siste dagene til arbeidskolleger og andre. Hvis Viking taper og Stabæk avgir poeng og vi vinner mot Lyn. DA blir det fest! Flere som har måttet forklare engasjerte, men dog ikke helt oppdaterte bergensere dette den siste uken?;)

naitsirk

QuoteJeg liker det egentlig ikke selv, men jeg har begynt å ta det som en selvfølge at vi skal slå Aalesund. Det er liksom ikke snakk om annet enn at hvis vi ikke blir seriemester på mandag blir vi det to uker etterpå oppe i oransjebyen. Det er jo typisk at vi etter fire sterke borteseiere skal snuble mot fargeklatten der oppe. Og da blir det Krøvel og oss andre sitt største mareritt, at Vikingkampen blir avgjørende.

Ellers har jeg til det kjedsommelige tatt den hvordan-vi-kan-ta-gull-reglen de siste dagene til arbeidskolleger og andre. Hvis Viking taper og Stabæk avgir poeng og vi vinner mot Lyn. DA blir det fest! Flere som har måttet forklare engasjerte, men dog ikke helt oppdaterte bergensere dette den siste uken?;)
_________________


har folk gløymt at viking skal spela mot tromsø borte og stabæk heima dei to neste kampane?
4 poeng i frå desse kampane er bra.

Brann møter lyn og aafk. 4 poeng er greit nok. dette er og nok til at me tar gullet.

HeiaBrann!

Folkens, Brann - Lyn vises på storskjerm på festplssen.
Det står på en reklame på bt.no

Belfort

Jeg liker ikke stemmningen som er for tiden. Gullet har vi tatt for gitt og på mandag kommer et utvilt Lyn. Jeg er veldig usikker på hvor mye krefter Brann tok ut i Belgia. Vil vi se et lag på mandag som ikke har den spruten som trengs?

Ricky

Quote from: "HeiaBrann!"Folkens, Brann - Lyn vises på storskjerm på festplssen.
Det står på en reklame på bt.no


Underlig at de velger å sette opp storskjerm til den kampen. Det er jo tross alt en zebra-sendt mandagskamp på hjemmebane, og med mindre både Stabæk og Viking kludrer det til for seg i morgen, så vil jo ikke Brann kunne sikre seg gullet mot Lyn uansett.
Kanskje de rett og slett skal ha storskjerm på Festplassen i hver eneste kamp frem til Brann eventuelt sikrer gullet?

Ricky

Quote from: "Belfort"Jeg liker ikke stemmningen som er for tiden. Gullet har vi tatt for gitt og på mandag kommer et utvilt Lyn. Jeg er veldig usikker på hvor mye krefter Brann tok ut i Belgia. Vil vi se et lag på mandag som ikke har den spruten som trengs?


Jeg velger å tro at fire dager er nok for de fleste til å kunne stable seg på beina igjen. Om noen har problemer med småskader eller med å nullstille seg mentalt etter kampen i Belgia, så skal vi uansett ha meget solide erstattere klare på alle posisjoner. Vi er i den ganske utopiske situasjonen at alle spillerne i troppen ser ut til å være i form samtidig.

Vi har rundspilt fire lag på rad i TL med tre forskjellige midtbanesammensetninger..
Sandefjord (Jaiteh/Bakke)
Fredrikstad (Hassan/Andresen)
Odd og LSK (Andresen/Bakke)

Også i forsvaret og angrepet har vi hatt alskens forskjellige sammensetninger den siste måneden, og hatt til dels stor suksess med alt vi har forsøkt oss på.

BrannSupporter

Quote from: "Ricky"
Quote from: "HeiaBrann!"Folkens, Brann - Lyn vises på storskjerm på festplssen.
Det står på en reklame på bt.no


Underlig at de velger å sette opp storskjerm til den kampen. Det er jo tross alt en zebra-sendt mandagskamp på hjemmebane, og med mindre både Stabæk og Viking kludrer det til for seg i morgen, så vil jo ikke Brann kunne sikre seg gullet mot Lyn uansett.
Kanskje de rett og slett skal ha storskjerm på Festplassen i hver eneste kamp frem til Brann eventuelt sikrer gullet?


Hvis Brann ikke kan ta gullet, det er dårlig vær osv, så tror jeg mange velger zebra fremfor dette og det blir ikke så mange som kommer til å være på festplassen.

paf

Quote from: "BrannSupporter"
Hvis Brann ikke kan ta gullet, det er dårlig vær osv, så tror jeg mange velger zebra fremfor dette og det blir ikke så mange som kommer til å være på festplassen.

Synes kommunen skal ha ros for dette, jeg. Kampen er blodutsolgt og svært attraktiv. Mange vil ønske å se den sammen med andre - det samme gjelde for resten av Branns kamper i årets serie. Da er det flott at de som ikke har billett får anledning til å se kampen på Festplassen sammen med andre Bergensere.

Brannmann rob


Bombefar

Quote from: "Brannmann rob"Pappaguttene stiller sterkt : http://www.bastionen.no/kampInfo.asp?id=295


Hehe. De er vel redd for hevnlystent Brann lag etter 0-6 tapet i vår. Verste turen jeg har vært på


Gjallarhorn

SÃ¥ stor er sjansen for Brann-gull
Norsk Regnesentral har beregnet hvor stor prosentmessig sjanse det er for at Hansa dummer seg ut med årets gulløl.

Martin Riber Sparre Skriv ut

I fjor ledet Brann serien med god margin da Hansa bestemte seg for å trykke opp flere hundre tusen Gulløl-etiketter. Men som de fleste vet ble det med etikettene. Brann gikk på trynet, og bryggeriet måtte ydmyket prøve å prakke gullølet på trønderne.

Sikrere enn ren sprit
I år har bryggeriet på ny tatt sjansen på å trykke opp gulløl-etiketter, men sier de vil vente med å tappe ølet på flaskene til det er hevet over tvil at ikke sportsklubben i Idrettsveien går på en ny kollaps.

- Men hva er egentlig sjansen nå for at gullet glipper for Bergen og Brann, sjefsforsker ved Norsk Regnesentrals forskningsinstitutt, Magne Aldrin?

- Det er 3,1 prosent statistisk sjanse for at Brann roter dette bort. Eller sagt på en annen måte. Brann vinner 96,9 prosent sikkert.

Sjefsforskeren har på uhøytidelig oppdrag fra DN.no foretatt en sannsynlighetsberegning av innspurten i den norske tippeligaen.

- Vi har kjørt fem tusen simuleringer av de siste fire serierundene gjennom datamaskinen. Sjansene for seier, uavgjort og tap er blant annet vektet på hjemmebanefordel og lagets styrke, forteller Aldrin.

Ballen fortsatt rund
Men statistikk er statistikk og i fotball kan alt skje. Det beviste for så vidt Brann selv da de torsdag sendte det belgiske storlaget Brügge ut av UEFA-cupen ved å sensasjonelt slå dem på deres egen hjemmebane.

Norsk Regnesentral har derfor også gjort et ekstra regnestykke med en innlagt premiss, nemlig at Viking sensasjonelt slår Brann på Brann Stadion i nest siste serierunde.

- I så fall viser beregningene at Brann likevel har 90,2 prosent sjanse for å bli seriemester. Ved uavgjort øker sjansen til 98,8 prosent, og ved hjemmeseier til Brann er det 99,9 prosent sikkert at gullet kommer "hem", opplyser sjefsforskeren ved Norsk Regnesentral.

Tall for de troende
Teoretisk sett kan fire lag fremdeles vinne serien. Foruten Viking er det Stabæk og Lillestrøm. Men tallene Norsk Regnesental har kommet frem til er ikke akkurat egnet til å oppmuntre fansen eller spillerne.

Viking: 2,7 prosent sjanse for gull
Stabæk: 0,4 prosent sjanse for gull
Lillestrøm 0,0 prosent sjanse for gull.

Det vil si, Lillestrøm er ikke sjanseløse slik tabellen kan tyde på. Datamaskinen tar bare ikke bryet med å spesifisere når sjansen er over null, men mindre enn 0,1 prosent....

Publisert: 06.10.2007 - 13:04 Oppdatert: 06.10.2007 - 13:07 Skriv ut  :lol:

Innlandsmax

Quote from: "krøvel vellevold"


En meget levende og ikke minst gruoppvekkende skildring dette, Krøvel. Særdeles godt poeng du har, og som jeg støtter 100%: La dette være avgjort før Vikingkampen. Håper Haugen og Knutsen skjønner poenget, spiller for gammel kjærlighet og får med "gutan" på det samme, samt at �FK kniper et poeng på Nadderud.

Natan


Belfort


Brannmus

Quote from: "Belfort"

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5861

Sigurdsson  ser ut til Ã¥ bli friskmeldt.. Det er i sÃ¥ fall de beste nyhetene vi kunne fÃ¥tt.

At Bakke er ute er synd, for han har vært god i det siste, men vi har Hassan og Tijan som kan steppe inn. Det er egentlig litt rått å tenke på.

Roald

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

The Boss

Quote from: "Roald"Litt info om mandagens dommer:

http://idrett.speaker.no/07/Organisation.aspx?WCI=wiPerson&WCU=4018694


Og dette skal være godt for?

Roald

Quote from: "The Boss"
Quote from: "Roald"Litt info om mandagens dommer:

http://idrett.speaker.no/07/Organisation.aspx?WCI=wiPerson&WCU=4018694


Og dette skal være godt for?

Hvis du kjeder deg kan du jo ta en telefon....
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Klaus_Brann

Quote from: "Roald"Litt info om mandagens dommer:

http://idrett.speaker.no/07/Organisation.aspx?WCI=wiPerson&WCU=4018694


Flott, da vet vi hvem vi skal texte...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

I følge BT stiller vi følgende lag:

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Andresen - Fakiri - Vaagan Moen
Winters - Helstad

Baunebob

Er Bjørn Dahl ute med skade eller bare satt ut av Guntveit ?

The Boss

Quote from: "Baunebob"Er Bjørn Dahl ute med skade eller bare satt ut av Guntveit ?


Ingen skade. Rulleringspolitikk kalte Mjelde det.

Nixon

Quote from: "The Boss"
Quote from: "Baunebob"Er Bjørn Dahl ute med skade eller bare satt ut av Guntveit ?


Ingen skade. Rulleringspolitikk kalte Mjelde det.


Guntveit er den beste av de for øyeblikket. Men han klarer ikke å spille alle kampene. Og det viser jo hvilken utrolig tropp vi har som kan rullere slik uten å nesten merke det.
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: "Lynmann"
Quote from: "Bergenser_Oslo"


Kvifor kallar DU oss pakk??

Han kaller dere da ikke pakk, men pakke. Her er det falt ut en bokstav. Det skal selvsagt stå "Kjør over pakken!", hvor det henvises til pakken fra Smart Club.

smaalanda

Spørsmålet lyder: Blir det storming av banen ved seier i måren? Da er det jo tross alt avgjort.
KMO!!!

Brannmus

Quote from: "smaalanda"Spørsmålet lyder: Blir det storming av banen ved seier i måren? Da er det jo tross alt avgjort.

Ingenting er avgjort uansett hvor mye Brann vinner, så ingen som kommer til å storme banen. Må gjerne prøve deg selvfølgelig. Hyggelig å være bannlyst fra Stadion når medaljene blir utdelt mot Viking.

vebo

Quote from: "smaalanda"Spørsmålet lyder: Blir det storming av banen ved seier i måren? Da er det jo tross alt avgjort.


For min del; NEI!
Tiocfaidh ár lá

revert

Quote from: "vebo"
Quote from: "smaalanda"Spørsmålet lyder: Blir det storming av banen ved seier i måren? Da er det jo tross alt avgjort.


For min del; NEI!


NFF trakk ikke VIF i poeng da Klanen gjorde dette i 2005. Men med NFF vet du aldri...

vebo

Quote from: "revert"Men med NFF vet du aldri...


Det jeg frykter ja.
Tiocfaidh ár lá

Gepard

Alt  ligger nÃ¥ til rette for oss, nÃ¥ mÃ¥ bare guttene gÃ¥ utpÃ¥ der i morgen Ã¥ gi 120 %.

At vi får inn 4 nye fjes fra Brugge kampen er bare bra, man får fort en reaksjon etter en slik kamp som mot Brugge. Bare se på hva som skjedde med de lagene som spilte cupkamper for så å gå på en smell (Lsk Stabæk) samt at Vif går på en smell i dag etter kamp mot Austria. Og eksemplene er enda flere ser man ut i europa.

Brannmus

Når klanen vant serien, gjorde de ikke det da på bortebane? Og var det ikke der de stormet banen?

Ser ikke bort fra at de fremmøtte på Danskebåten Stadion stormer banen om Brann sikrer gullet der.. Sikkert lettere å få det gjort der i hvert fall. Ingen stor markering planlagt, og sikkert mindre sikkerhet. Og ikke noe gress å ødelegge..

Northside


Go Up