• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Aalesund - Brann

Started by Brannmus, September 18, 2007, 17:28:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Big fat Sam

Vi e 4 som har booket Hurtigruten oppover, men pr i dag ingen retur. Hurtigruten har sagt at "Det sikkert vil ordne seg", men vi kan ikke stole på det.

Spørsmål:
Kan ikke BBB forsøke å legge press på Hurtigruten ang retur 21. okt kl. 00.45? Er tross alt endel Brannfans som vil hjem.

Nixon

Quote from: "paf"Jeg synes nok også Bataljonen kunne sett på fly som reisemåte opp og ned, men ser at det er i seneste laget nå når de fleste har ordnet seg på en eller annen måte.... På den annen side er det mange som ville flydd hjem og gitt fra seg båtplassen, og da...


Problemet er at folk ikke har ordnet seg på en eller annen måte med tanke på å komme seg raskt hjem etter kampen. For det er helt umulig. Mange som har planer om bil, hurtigrute, båt eller fly på søndagen vil være interessert i et supporterfly. Jeg kan aldri tenke meg at det vil bli problemer å fylle et slikt fly!

For alt det vi vet jobber Bataljonen med det akkurat nå. Håpe håpe...;)
Rød makt på Hansa

Juve

Fly hjem lørdagskveld hadde vært helt toppers! :)

krøvel vellevold

Uansett bør NOE skje! Båtalternativet er ikke godt nok, for oss som vil ha med oss feiringen og hyllesten av gullheltene, og har ventet på dette hele livet. Båten vil tidligst være i Bergen rundt 04.00. Med kampslutt ca 2050, vil laget antagelig komme seg avgårde omtrent 2130, så vil de være på Vigra rundt 2200, og flyet vil kanskje være avgårde kl. 2230. Da vil flyet lande på Flesland ca 2330, så skal de vente på bagasje og brøyte seg gjennom menneskemassene, men de vil nok ankomme Bergen Sentrum rundt 0030, vil jeg anta. Da er de båtreisende ett eller annet sted i Sogn og Fjordane.

500 Brann-fans skal se kampen fra bortefeltet, de aller fleste av disse skal til Bergen. Og jeg tror glatt at en vesentlig andel av disse er villige til å betale noen tusenlapper for å få oppleve "en-gang-i-livet"-feiringen på Torgallmenningen. (Forhåpentligvis får vi oppleve flere seriegull, men den største feringen vil uansett bli nå når vi har ventet så vanvittig lenge!).

Siden BBBs båttur uansett er gratistur, har de jo ingen grunn til å være redde for at folk melder overgang fra båt til fly. Ikke en krone blir tapt på det. Og full båt blir det sikkert uansett, for det er jo mange på venteliste og som sikkert ikke har råd til å betale noen flytur.

Jeg mener BBB bør ha en plan klar innen vi vet om AaFK-kampen blir avgjørende eller ikke. Da bør man ha et charterfly i ermet, eller i det minste ha overtalt Brann til å leie et større charterfly - slik at det i hvert fall blir plass til noen noen titalls Brann-fans på hjemreisen.

Jobber BBB med noe? Det bør komme en lyd derfra snart!
Legg ned hele klubben!

bbbmartin

Herlig suppe.

Først skjeller man ut BBB for at turen er gratistur,

så skjeller man ut BBB for å bare selge billetter til tjommier,

så skjeller man ut BBB for at man ikke får plass på båten,

så skjeller man ut BBB for at man ikke skaffer alternativ transport hjem

så skjeller man ut BBB for at vi har for lite biletter til kampen

så skjeller man ut BBB for at de ikke hiver seg rundt å chartrer et fly med en gang en eller annen tulling i Brann sender tvetydige signaler deluxe om Gullfest i BA

så skjeller man ut BBB for at de ikke presser Hurtigruten

osv osv


Og noen syntes det er rart at det er vanskelig å skaffe personer til å være med i organisasjonsarbeid i BBB?

Det er jo klart at vi er mottagelig for konstruktiv kritikk, men av og til blir man rett og slett bare oppgitt av å lese her inne.

Tror folk at vi jobber hektid i denne organisasjonen eller?

For de som mener at de som styrer gjør en for dårlig jobb, så kan jeg informere om at det er årsmøte i februar, der man er velkommen til å foreslå seg selv eller andre kandidater til å sitte i styret og stemme på de.

Dersom man ønsker å være med i Brannkorpset, som altså bistår i Bataljonsarbeid mot at man får noen særfordeler kan man sende en mail til brannkorpset@bataljonen.no !
martin@bataljonen.no

som privatperson

Nixon

Rød makt på Hansa

bbbmartin

Det jobbes med dette ja.

De som har noe konstruktivt å komme med i denne tråden, har allerede videreformidlet sitt ønske til Bataljonen per mail, meg bekjent.

De aller fleste andre har bare negative kommentarer å lire av seg, som mildt sag virker demotiverende på de som bruker det aller meste av sin fritid på dette.

Som påpekt i innlegget ovenfor så er vi mottagelig for konstruktiv kritikk. Det er ikke alt av overstående tekst som er det, og da blir ikke dette og mitt forrige innlegg sutring, snarere et noe oppgitt oppsumering av denne trådens   innhold i ettertankens lys.
martin@bataljonen.no

som privatperson

krøvel vellevold

Quote from: "bbbmartin"så skjeller man ut BBB for at de ikke hiver seg rundt å chartrer et fly med en gang en eller annen tulling i Brann sender tvetydige signaler deluxe om Gullfest i BA

!


Hvis det er MEG du tenker på (som den som skjeller ut ang. dette punktet), så snakker jeg bare om å prøve å overtale Brann til å leie inn et litt større charterfly, slik at det blir plass til noen titalls supportere som vil betale noen tusenlapper for å komme seg hjem til festen.

Når det gjelder denne tullingen i Brann som sender tvetydige signaler: Er det ikke på det rene at spillerne skal til Bergen så fort som mulig for å bli hyllet av massene? Står ikke det ganske tydelig? Eller har jeg lest feil?
Legg ned hele klubben!

The Boss


Brann&Bergen<3

Quote from: "Kararay"helvetes NFF.. eg hadde planer om å få gull på bursdagen min den 21. okt... hehe..

kommer hem fra Gran canaria den 20.okt kl 2030... =(


bedre det enn å komme sent på søndagskveld fra fotball cup i Danmark!!!!

Tifo-gruppen

Vi jobber med saken i skrivende øyeblikk og kommer med informasjon så snart vi har noe fastsatt.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

KNUDSEN

hvor mangen biletter fik BBB til kampen?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Nixon

Quote from: "bbbmartin"Som påpekt i innlegget ovenfor så er vi mottagelig for konstruktiv kritikk. Det er ikke alt av overstående tekst som er det, og da blir ikke dette og mitt forrige innlegg sutring, snarere et noe oppgitt oppsumering av denne trådens   innhold i ettertankens lys.


Nå svarte jeg på innlegget ditt før du slengte på det med konstruktiv kritikk. Først var det jo bare oppramsingen og da virket det noe umotivert og sutrete.

Men det er klart at det er mye sure miner her, og mye klaging. Skjønner godt at det kan være frustrerende. Men dere må ta litt av skylden også, for til tider er det for dårlig informasjon. Som i dette tilfellet:

Quote from: "bbbmartin"Først skjeller man ut BBB for at turen er gratistur


Jeg og mange med meg synes dette var en særdeles dårlig avgjørelse. Da er det ikke rart at vi "skjeller" dere ut. Og det må vi få gjøre uten å føle at vi må stille til valg i februar. Men så får man høre ad omveier at det var Chess som ville at pengene skulle brukes på nettopp denne turen. Da stiller det seg med ett litt annerledes. Men at noen kunne fortalt oss dette slik at vi slapp en meningsløs diskusjon? Nei, det var visst ikke mulig. Men tenk så utrolig enkelt det hadde vært å gjøre...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Tifo-gruppen"Vi jobber med saken i skrivende øyeblikk og kommer med informasjon så snart vi har noe fastsatt.


Fantastisk!!:)
Rød makt på Hansa

The Boss

Quote from: "Tifo-gruppen"Vi jobber med saken i skrivende øyeblikk og kommer med informasjon så snart vi har noe fastsatt.

Mvh Morten


Herlig jobb!

dudo

Man skal ha skryt når man gjør en god jobb!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

hansagutt1

Quote from: "The Boss"
Quote from: "Tifo-gruppen"Vi jobber med saken i skrivende øyeblikk og kommer med informasjon så snart vi har noe fastsatt.

Mvh Morten


Herlig jobb!


Helt fantastisk om det lar seg gjøre å ordne fly for å få hjem de som stiller i ålesund til feiring i Bergen. Både de som skal reise med båt og reiser på egenhånd. Folk er villige til å betale endel. Ihvertfall jeg.

mbs

Quote from: "paf"
Quote from: "krøvel vellevold"
Jeg syns uansett BBB burde gjøre sitt for i det minste overtale Brann til å leie et større fly, og så kan vi ekstra folk betale for det Brann må betale ekstra. Som sagt, så kan det vel umulig koste mer enn ca 50 000 for 20-30 ekstra seter, og da blir det 1700-2500 pr. pers. Det tror jeg glatt vi finner 20-30 personer som er villige til å betale for å være med spillerflyet - om vi så bare får lov til å være med på hjemturen!

Det må det nødvendigvis bli siden Brann reiser opp dagen før kamp på alle bortekamper nå.
Jeg synes nok også Bataljonen kunne sett på fly som reisemåte opp og ned, men ser at det er i seneste laget nå når de fleste har ordnet seg på en eller annen måte.... På den annen side er det mange som ville flydd hjem og gitt fra seg båtplassen, og da...


Synest problemstillingen at seiersfesten blir lagt til Bergen uten at de som var på kampen får mulighet til å delta er rimelig grotesk.
Den burde ha vært etter at bataljonens organiserte tur er tilbake.
Ellers blir det bare håpløst.
Men dette er litt typisk brann, gi f... i supporterne.

The Boss

Quote from: "hansagutt1"
Quote from: "The Boss"
Quote from: "Tifo-gruppen"Vi jobber med saken i skrivende øyeblikk og kommer med informasjon så snart vi har noe fastsatt.

Mvh Morten


Herlig jobb!


Helt fantastisk om det lar seg gjøre å ordne fly for å få hjem de som stiller i ålesund til feiring i Bergen. Både de som skal reise med båt og reiser på egenhånd. Folk er villige til å betale endel. Ihvertfall jeg.


Det er sant. Eg og mange flere med deg.

Men la det ikke gå utover bbb om ikke fly lar seg ordne. Båt opplegget i seg sjøl er jo en glimrende tur, men når vi kan ta gullet i den kampen stiller jo saken seg annerledes... Godt jobbet BBB!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

The Boss

Quote from: "mbs"Synest problemstillingen at seiersfesten blir lagt til Bergen uten at de som var på kampen får mulighet til å delta er rimelig grotesk.
Den burde ha vært etter at bataljonens organiserte tur er tilbake.
Ellers blir det bare håpløst.
Men dette er litt typisk brann, gi f... i supporterne.


Her er du på jordet. Om Brann vinner serien på en lørdag (da spilles aafk kampen) vil det antageligvis komme 100.000 til sentrum for å feire. Skal disse "vente" å feire til de 90 bbb-folka som sitter på båt å drikker øl kommer til byn? Nei, rimelig lite gjennomtekt kommentar av deg det der..

bbbmartin



Ber om forståelse for at vi opererer med noe korte tidsfrister.
martin@bataljonen.no

som privatperson

dudo

Konge! Hvor mange plasser blir det til slutt? Selges det billetter til kampen i denne forbindelse òg?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

The Boss

Les infoen på forsiden da dudo!!

trond

Quote from: "dudo"Konge! Hvor mange plasser blir det til slutt? Selges det billetter til kampen i denne forbindelse òg?


hva om du leser alt sm står om den flyturen? de har ikke flere billetter igjen

dudo

Det skal ikke være lett å la seg rive med, tydeligvis... ;-p Uansett holder jeg det som enklere å få tak i kampbillett enn det i utganspunktet var å få plass på noe fly tilbake om kvelden, så man er litt på vei, om ikke annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jokke182

Noen som veit om vi som står på venteliste til båtturen, vil evnt få forespørmål på det flyet viss den turen blir noe av.  viss noen gir avkall på sine plasser da vell og merke

Big fat Sam

Har aldri skjelt ut BBB for å ikke presse Hurtigruten mr. BBBMartin. E du begynt å bli paranoid? Bare et ønske da eg tror at BBB kan ha litt innflytelse.

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

mbs

Quote from: "The Boss"
Quote from: "mbs"Synest problemstillingen at seiersfesten blir lagt til Bergen uten at de som var på kampen får mulighet til å delta er rimelig grotesk.
Den burde ha vært etter at bataljonens organiserte tur er tilbake.
Ellers blir det bare håpløst.
Men dette er litt typisk brann, gi f... i supporterne.


Her er du på jordet. Om Brann vinner serien på en lørdag (da spilles aafk kampen) vil det antageligvis komme 100.000 til sentrum for å feire. Skal disse "vente" å feire til de 90 bbb-folka som sitter på båt å drikker øl kommer til byn? Nei, rimelig lite gjennomtekt kommentar av deg det der..


Kommentaren er gjennomtenkt. De ivrigste supporterne reiser på kampene, de blir snyttt for den festen. At Brann velger å lage en fest for de som går av og til. Kommer det 100.000 på torvallmeningen, har halvparten aldri vært på stadion i år. Flere andre plasser i europa er festen dagen etter!

Xminator


KjellMo

Tror folk misforstår litt.
Det blir enten båt eller fly, ikke begge deler.
GGG Travel

Ricky

Quote from: "bbbmartin"

Ber om forståelse for at vi opererer med noe korte tidsfrister.



Linken "Forsiden" øverst på denne siden er visst død.. fix it fix it fix it :)

tommyf

Synest Bataljonen gjør ein kjempejobb eg nå med å prøve å ordne fly. Hadde vært toppers det. Da slipper alle sjøsjuke landkrabber bølgene rundt stadt og man rekker hjem til gullfesten. Og korte tidsfrister gjør ingenting. Regner med att de som er smarte nok til det har spart opp litt cash og ferie til Gullfeiringen.

Stå på BBB

olebrann3

Blir det enten båt eller fly? eller blir det begge deler?

bbbmartin

Quote from: "tommyf"Synest Bataljonen gjør ein kjempejobb eg nå med å prøve å ordne fly. Hadde vært toppers det. Da slipper alle sjøsjuke landkrabber bølgene rundt stadt og man rekker hjem til gullfesten. Og korte tidsfrister gjør ingenting. Regner med att de som er smarte nok til det har spart opp litt cash og ferie til Gullfeiringen.

Stå på BBB


Takk for oppmuntrende ord!

Hvis det blir gullkamp, blir det sannsynligvis fly istedenfor båt. Altså en av delene. Dette står klart beskrevet på forsiden. Vi skal se på linken til forsiden også.
martin@bataljonen.no

som privatperson

Janki


Brann_ruler86

Gå ta banen!

Ricky

Gult kort til Jeffrey Aubynn, og da må han stå over mot oss. Ingen minus, det... Felling av Alanzinho, selvfølgelig  :lol:

vebo

Quote from: "Ricky"Gult kort til Jeffrey Aubynn, og da må han stå over mot oss. Ingen minus, det... Felling av Alanzinho, selvfølgelig  :lol:


Ja, kanskje han skulle fått seg en medalje:)
Tiocfaidh ár lá

Ricky

Også Joakim Austnes må stå over etter å ha meid ned Alanzinho.. Tror faktisk det går et lite "neei" gjennom Stabæk-fansen hver gang Alanzinho felles :p

Big fat Sam

Alanzinho bør bli æresmedlem i BBB.

Ricky

Er visst TV2 som har blingset.. De har ikke registrert et gult kort Austnes pådro seg mot Lyn i våres.
Det gule i dag var dermed Austnes' fjerde, så han skal ikke sone i neste.

Men slik ting ser ut i øyeblikket, så har det nå ikke en dritt å si uansett ;)

Nixon

Da blir nok denne kampen avgjørende. Ikke ideelt pga den lange veien hjem. Men heldigvis er fly ordnet!;)
Rød makt på Hansa

SKBMiller

da blir denne kampen avgjoerende ja. jeg har ikke faat ordnet tur til aalesund men faar komme til Bergen aa feire gullet!


Nixon

Quote from: "steinbygger"


Det var ikke noe problem sist. Brannspillerne som ikke får spille virker veldig flinke til egentrening slik at de holder nivået.
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: "mbs"
Quote from: "The Boss"
Quote from: "mbs"Synest problemstillingen at seiersfesten blir lagt til Bergen uten at de som var på kampen får mulighet til å delta er rimelig grotesk.
Den burde ha vært etter at bataljonens organiserte tur er tilbake.
Ellers blir det bare håpløst.
Men dette er litt typisk brann, gi f... i supporterne.


Her er du på jordet. Om Brann vinner serien på en lørdag (da spilles aafk kampen) vil det antageligvis komme 100.000 til sentrum for å feire. Skal disse "vente" å feire til de 90 bbb-folka som sitter på båt å drikker øl kommer til byn? Nei, rimelig lite gjennomtekt kommentar av deg det der..


Kommentaren er gjennomtenkt. De ivrigste supporterne reiser på kampene, de blir snyttt for den festen. At Brann velger å lage en fest for de som går av og til. Kommer det 100.000 på torvallmeningen, har halvparten aldri vært på stadion i år. Flere andre plasser i europa er festen dagen etter!

Nixon

Quote from: "Ricky"


Nå blir det ingen båt, men fly. Så problemet er for de som har planer om å kjøre opp og ned. Uansett er det selvsagt mest naturlig å feire når det skjer og ikke vente.
Rød makt på Hansa

The Boss

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Ricky"


Nå blir det ingen båt, men fly. Så problemet er for de som har planer om å kjøre opp og ned. Uansett er det selvsagt mest naturlig å feire når det skjer og ikke vente.


Er dette endelig bekreftet? Har du fått bekreftet plass?
Offesielt/uoffesielt? ;)

Go Up