Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/bataluser/public_html/forum/Sources/Subs.php on line 4296
Aalesund - Brann - Page 5
  • Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Aalesund - Brann

Started by Brannmus, September 18, 2007, 17:28:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

paf


FredPerry

Tragisk, har billett, men kommer meg faen ikke opp eller ned!!!!! får vel begynne å gå, fuckings fåleby!

oslo øst

jeg har flybillett men ingen kampbillett noen som kan hjelpe ??

Juve


mbs


Brann4

Så det blir altså IKKE satt opp noen ekstra buss til ålesund? helt sikkert?

olebrann3


mbs

Quote from: "paf"


Dette bør kanskje bli en årsmøte sak, så slipper vi slike diskusjoner i fremtiden.

Ryktene sier Hardangerprins, en båt med 97 plasser.
styret tar så 10 billetter til seg.
Tifo gruppen fikk de forkjøpsrett?
reelt salg 80 billetter?
Siden det er lov å bestille flere billetter, så kan en person bestille så mangen billetter han vil bare han har navn, adresse og medlemmsnr.

Altså trenger ikke det være med enn 20-40 personer som har bestillt i løpet av de 20 min, salget varte.

Bataljonen bør nå komme ut med informasjonen, så vi kan slippe videre diskusjon!

Tifo

Jeg kan kun svare på et av punktene dine.

Tifo-gruppen fikk IKKE forkjøpsrett.
.:Tifo-gruppen:.

Northside

helt utrolig hvor mye drit folk har klart å lire fra seg her, men negative Pondan i spissen, som ikke har løften en finger for tifo-gruppen eller Bataljonen de siste årene (ser man bort fra flagging noen få ganger ved kampstart...)

For å svare på det siste. Tifo-gruppen fikk ikke forskjøpsrett her og vi måtte melde oss på akkurat slik som alle andre, fikk heller ikke vite når turen ville bli lagt ut, så enkelt er det.

Virker som svært mange mener Bataljonen burde tatt det som en selvfølge at disse billettene ville flyge unna fortere enn faen. Lett å være klok i ettertid, men hvorfor kjøpte ikke dere kloke personer da kampbillett før turen ble lagt ut, når dere "visste" det ville bli så pass kamp om plassene?
Jeg er enig med at organiseringen fra Bataljonen sin side kunne vært bedre, men det er nå heller ikke hver uke det er slike tilstander rundt en bortekamp, og jeg er sikker på bataljonen har lært til neste gang...

Er noen får ting jeg mener Bataljonen kunne gjort bedre.
Ta betaling for denne turen, i det minste 200kr.
Legge den ut tidligere og muligens skaffet 100 plasser til, dersom mulig.
Men, det er viktig å ikke bruke alle billettene på en organisert tur, må aldri bli slik at du må reise organisert for å kunne få billett...
Det burde også vært forkjøpsrett for ett viss antall billetter til de som har reist på flest turer i år.
Nå som turen er gratis samtidig som vi kjemper om gullet, så vil vi garantert se mange personer på båten som plutselig ble Brann supporter denne uken.

Ser det er mange som klager over at det nesten er umulig å reise til og fra denne kampen. Rett klagene mot NFF og TV2 som satser på publikumet i stuen! Fremfor å sette kampene opp på bedre tidspunkt som passer for borte - og hjemmesupportere, så setter de opp kampene kun for å tilfredsstille sofa-fansen. Men dette har visstnok ingen brydd seg om før uansett...

Og til deg Pondan:
Du må være tidenes negative person på dette forum. Gang på gang pøser du ut ikke-gjennomtenkte-kommentarer mot det ene og det andre.
"Tifo-gruppen laget ikke tifo, tifoen var ikke bra nok, mer må gjøres, Bataljonen gjør fei, bataljonen kan ikke tenke, Bataljonen burde gjøre ditt og datt..."
Det er stort sett det eneste det går i fra din side, alikavel kan jeg ikke huske sist jeg så deg på årsmøtet eller på en tifo-dugnad, kan heller ikke huske sist jeg så deg på en bortekamp eller en organisert tur hos Bataljonen. Alikavel er du først ute når noe skal klages på, uten at du selv løfter en finger for å bedre ting.
Men en plass midt på Bataljonen sitt felt har du sikret deg, på feltet til denne grusomme supporterklubben din!

Posten til Paf over her er forøvrig lur å lese, mye fornuftig der.

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"
Ser det er mange som klager over at det nesten er umulig å reise til og fra denne kampen. Rett klagene mot NFF og TV2 som satser på publikumet i stuen! Fremfor å sette kampene opp på bedre tidspunkt som passer for borte - og hjemmesupportere, så setter de opp kampene kun for å tilfredsstille sofa-fansen. Men dette har visstnok ingen brydd seg om før uansett...

.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"


Lørdagskamp er flott det, i det minste bedre enn Mandagskamper. Men det som jeg, og sikkert du har sagt, er at kampene må gå tidligere på dagen, dette gjelder også søndagskampene hvor man nesten ikke når noe fornuftig transport hjem igjen etter 20:00 kampene.

mbs

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "krøvel vellevold"


Lørdagskamp er flott det, i det minste bedre enn Mandagskamper. Men det som jeg, og sikkert du har sagt, er at kampene må gå tidligere på dagen, dette gjelder også søndagskampene hvor man nesten ikke når noe fornuftig transport hjem igjen etter 20:00 kampene.

Tore Larsen

Quote from: "mbs"
Quote from: "paf"


Dette bør kanskje bli en årsmøte sak, så slipper vi slike diskusjoner i fremtiden.


Helt enig. Denne problemstillingen bør taes opp på neste generalforsamling og gjerne i forkant lanseres et forslag til hvordan eventuelle bortebilletter kan fordeles, gjerne bundet opp mot antall bortekamper / ansiennitet.

Jeg tror heller ikke Bataljonen har drevet med en slik forhåndspåmelding som enkelte påstår.
Trafikken på bataljonen.no på mandag var ca 11 000 besøkende så interessen var stor.

Jeg tror helt klart at om Bataljonen har kjøreregler på en fordeling av bortebilletter så ville mye av denne misnøyen vært unngått.

Så folkens, bruk heller energien på å komme med forslag på en fordeling og hvordan turer kan håndteres bedre enn å spre sin (til tider barnslig) vrede her på forumet bak et anonymt nick.
Mvh

Tore

KennethS

Quote from: "Pondan"


Eg har reist på alle båt turer som bst og bbb har satt opp siden sogndal turen i 1994, det har aldri vært problemer med plass på båtene, med engang turen e gratis og Brann kjemper om gull skal ALLE være med. På tide at Bataljonen får et annsinitets system så de som faktisk reiser på kamper fast e sikret plass på slike turer.
tå på Brann

henk

Quote
Dette bør kanskje bli en årsmøte sak, så slipper vi slike diskusjoner i fremtiden.

Ryktene sier Hardangerprins, en båt med 97 plasser.
styret tar så 10 billetter til seg.
Tifo gruppen fikk de forkjøpsrett?
reelt salg 80 billetter?
Siden det er lov å bestille flere billetter, så kan en person bestille så mangen billetter han vil bare han har navn, adresse og medlemmsnr.

Altså trenger ikke det være med enn 20-40 personer som har bestillt i løpet av de 20 min, salget varte.

Bataljonen bør nå komme ut med informasjonen, så vi kan slippe videre diskusjon!


Ser at det skrives at styret tar 10 billetter.
Kan her si med engang at jeg og Veslemøy lar være med å reise slik at det blir flere plasser til andre. Tifo har ikke fått noe forkjøpsrett, de ventet som alle andre. Det stemmer at flere har kunnet bestille for andre, men alle ble sjekket og noen er avvist pga manglende medlemskap. Skal dette gjøres noe med, så er det årsmøtet som må bestemme hvilke rettningslinjer som skal følges i slike saker. Jeg har sittet i styret siden 2003, og dette er den eneste gangen på denne tiden at noe slikt har skjedd at noe har vært så ettertraktet som denne turen. Dvs utenom cupfinalebilletter i 2004.
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

Pondan


mbs

Quote from: "henk"
Quote
Dette bør kanskje bli en årsmøte sak, så slipper vi slike diskusjoner i fremtiden.

Ryktene sier Hardangerprins, en båt med 97 plasser.
styret tar så 10 billetter til seg.
Tifo gruppen fikk de forkjøpsrett?
reelt salg 80 billetter?
Siden det er lov å bestille flere billetter, så kan en person bestille så mangen billetter han vil bare han har navn, adresse og medlemmsnr.

Altså trenger ikke det være med enn 20-40 personer som har bestillt i løpet av de 20 min, salget varte.

Bataljonen bør nå komme ut med informasjonen, så vi kan slippe videre diskusjon!


Ser at det skrives at styret tar 10 billetter.
Kan her si med engang at jeg og Veslemøy lar være med å reise slik at det blir flere plasser til andre. Tifo har ikke fått noe forkjøpsrett, de ventet som alle andre. Det stemmer at flere har kunnet bestille for andre, men alle ble sjekket og noen er avvist pga manglende medlemskap. Skal dette gjøres noe med, så er det årsmøtet som må bestemme hvilke rettningslinjer som skal følges i slike saker. Jeg har sittet i styret siden 2003, og dette er den eneste gangen på denne tiden at noe slikt har skjedd at noe har vært så ettertraktet som denne turen. Dvs utenom cupfinalebilletter i 2004.


Beklager dersom jeg tråkket noen på tærene, jeg prøvde meg bare på en liten forklaring på hvorfor billettene gikk så fort unna. Siden Bataljonen har lagt litt lokk på saken.

Nei, cupfinalen var ikke så populær som dette.
Jeg fikk kjøpe billett før tiden (oppsatt tidspunkt for mitt medlemsnr.) til busstur med bataljonen til cupfinalen, pga liten intresse. Selv de som meldte seg inn der og da fikk kjøpe busstur med cupfinale billett.

Jeg har ingen problem med at styret får billetter og forkjøpsrett til seg. Heller ikke om tifo gruppen fikk gjøre det!

Denne saken beviser bare at tiden er inne for å ha et regelverk.
Hvordan fordelingen skal være mellom antall billetter til organisert tur og frittsalg av billetter.
Hvordan salget skal annonseres og hvor.
Hvem skal ha forkjøpsrett, til hvilken betingelser.

Husk bare at bataljonen også må ha noe for de vanlige medlemmen, som ikke har plass med bataljonen på stadion, ikke reiser organisert eller mer enn 1-3 ganger i året. Skal bataljonen ha gjennomslags kraft i forhold til brann må den ha medlemmer og ikke bli sett på som en venners venner organisasjon.

PS Styret i bataljonen har ikke gjort noe galt i denne saken, men jeg tror flere med meg er intressert i at informasjonen blir litt bedre. Både før påmeldingen og etterpå.

PSS Jeg fikk tur billett og må i ettertid innse at jeg hadde flaks.
Ser fra min egen logg at jeg sjekket siden nærmere 100 ganger  fra fredag morgen og til mandag kveld, og bare 10 min senere kunne ha gjort meg billettløs.

The Boss

Quote from: "Pondan"


Ser jo ut som en grei rute.. men får det ikke så billig.. klarer jo faen ikke bestille T/R engang!!

Pondan

Ring til de.. tlf salget er åpent til 20.00

Nixon

Quote from: "The Boss"
Quote from: "Pondan"


Ser jo ut som en grei rute.. men får det ikke så billig.. klarer jo faen ikke bestille T/R engang!!
Rød makt på Hansa

Pondan

Jeg snakket med bookingen, da sa de at det gikk båt 00.45, dvs natt til søndag.. Men jeg ville ringt en gang til for å vere sikker.

skb!

Quote from: "krøvel vellevold"
Men uansett: Det burde vært en forkjøpsording på slikt. I hvert fall for et antall personer som tilsvarer en viss del av max.kapasiteten. Forkjøpsretten måtte selvsagt gjaldt de x antall som hadde kjøpt flest bortebilletter siste x antall mnd. (f.eks. siste 12 mnd). Det betinger jo selvsagt at de som ønsker det, får registrert sine billettkjøp. Men det har man jo allerede begynt med.


Det har man allerede begynt med?

Brannfrelst

Nå har det seg slik at mest sannsynlig blir gullet utdelt i denne kampen her(tror jeg). Det skal mye til at det kommer allerede i neste kamp mot Lyn,men med seier der,og seier mot AAFK vil da alt vere klart for den største skeptiker;) Hvor mange billetter fikk egentlig Brann/Bataljonen til denne kampen? Og er det mulig å prøve å oppdrive fler billetter? Selv fikk jeg ikke tak i,og må derfor prøve å bestikke lettkjøpte sunnmøringer. Fler som har vert inne på samme tanken? Det er jo en skam når gullet skal hem for første gang på 44 år,så er det 3-400 Brann supportere til stede.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Nå har det seg slik at mest sannsynlig blir gullet utdelt i denne kampen her(tror jeg).


Er det ikke slik at hvis ikke vi vinner gull mot Lyn så vinner vi heller ikke gull før Viking-Stabæk spilles på mandagen?
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Nå har det seg slik at mest sannsynlig blir gullet utdelt i denne kampen her(tror jeg).


Er det ikke slik at hvis ikke vi vinner gull mot Lyn så vinner vi heller ikke gull før Viking-Stabæk spilles på mandagen?


hvis vi vinner de to neste kampene, vil vi  minimum lede med 10/12  poeng, før Viking og Stabæk møtes i Stavanger. ser ingen grunn til at vi ikkje ska kunne heve pokalen på danskebåt-stadionet då :D

Brannfrelst

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Nå har det seg slik at mest sannsynlig blir gullet utdelt i denne kampen her(tror jeg).


Er det ikke slik at hvis ikke vi vinner gull mot Lyn så vinner vi heller ikke gull før Viking-Stabæk spilles på mandagen?


Nei. Dersom Viking og Stabæk vinner sine kamper neste helg,og vi vinner,er det fortsatt 7 poeng ned på 3 kamper(altså det er ikke avgjort). Slår vi Aafk helgen etter vil det vere 10 poeng ned,og Viking og Stabæk kan da få maks 9 poeng på de 3 siste kampene. Ergo er vi seriemester med seier på de 2 neste;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Nå har det seg slik at mest sannsynlig blir gullet utdelt i denne kampen her(tror jeg).


Er det ikke slik at hvis ikke vi vinner gull mot Lyn så vinner vi heller ikke gull før Viking-Stabæk spilles på mandagen?


Nei. Dersom Viking og Stabæk vinner sine kamper neste helg,og vi vinner,er det fortsatt 7 poeng ned på 3 kamper(altså det er ikke avgjort). Slår vi Aafk helgen etter vil det vere 10 poeng ned,og Viking og Stabæk kan da få maks 9 poeng på de 3 siste kampene. Ergo er vi seriemester med seier på de 2 neste;)


Selvsagt, det blir jo en kamp mindre å få poeng i.
Men da har vi et problem med å komme oss hjem. Jeg putter gjerne nye 2000 kroner i potten hvis Bataljonen stiller fly!!!
Rød makt på Hansa

mbs

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Nå har det seg slik at mest sannsynlig blir gullet utdelt i denne kampen her(tror jeg).


Er det ikke slik at hvis ikke vi vinner gull mot Lyn så vinner vi heller ikke gull før Viking-Stabæk spilles på mandagen?


Nei. Dersom Viking og Stabæk vinner sine kamper neste helg,og vi vinner,er det fortsatt 7 poeng ned på 3 kamper(altså det er ikke avgjort). Slår vi Aafk helgen etter vil det vere 10 poeng ned,og Viking og Stabæk kan da få maks 9 poeng på de 3 siste kampene. Ergo er vi seriemester med seier på de 2 neste;)


Selvsagt, det blir jo en kamp mindre å få poeng i.
Men da har vi et problem med å komme oss hjem. Jeg putter gjerne nye 2000 kroner i potten hvis Bataljonen stiller fly!!!


Hvordan kommer brann seg hjem etter den kampen?
Jeg tror ikke de får utlevert medaljene i AAFK, de blir nok utlevert mot viking.
Så noe mer enn spontan feiring på torvallmeningen av dritingse bergensere blir det vel ikke.

Tifo

Brann har chartret et fly, men i følge arangementsansvarlig, Jan Tore Guntveit er flyet så lite at de ikke har plass til fler.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Brannfrelst

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Nå har det seg slik at mest sannsynlig blir gullet utdelt i denne kampen her(tror jeg).


Er det ikke slik at hvis ikke vi vinner gull mot Lyn så vinner vi heller ikke gull før Viking-Stabæk spilles på mandagen?


Nei. Dersom Viking og Stabæk vinner sine kamper neste helg,og vi vinner,er det fortsatt 7 poeng ned på 3 kamper(altså det er ikke avgjort). Slår vi Aafk helgen etter vil det vere 10 poeng ned,og Viking og Stabæk kan da få maks 9 poeng på de 3 siste kampene. Ergo er vi seriemester med seier på de 2 neste;)


Selvsagt, det blir jo en kamp mindre å få poeng i.
Men da har vi et problem med å komme oss hjem. Jeg putter gjerne nye 2000 kroner i potten hvis Bataljonen stiller fly!!!
2.10.07-Gullet kom hem!

Hickok

For de som vil oppover, så er nok Hurtigruten et godt tips. Sjekk med de.

Brannfrelst

Quote from: "Hickok"For de som vil oppover, så er nok Hurtigruten et godt tips. Sjekk med de.


Det er ikke noe som helst problem å komme seg oppover,problemet er å komme seg hjem til seiersfesten.
2.10.07-Gullet kom hem!

rablegutt

Hurtigruten går 20.10.2007 - 00:45  -Altså natt til lørdag
Ankomst Bergen er 20.10.2007 14:30, neste båt går tirsdagen.

Coastair hadde ingen ledige fly denne dagen.

Har sjekket med pris på sjøfly. Ca 16000 for tur/retur. (plass til 4 pers)

Noen som er med?

Brannfrelst

Quote from: "rablegutt"Hurtigruten går 20.10.2007 - 00:45  -Altså natt til lørdag
Ankomst Bergen er 20.10.2007 14:30, neste båt går tirsdagen.

Coastair hadde ingen ledige fly denne dagen.

Har sjekket med pris på sjøfly. Ca 16000 for tur/retur. (plass til 4 pers)

Noen som er med?


4.000 er ganske stivt da.. Noe billigere anyone?
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannfrelst

Er det overhodet ingen mulighet for Bataljonen å leige en båt til? Eventuelt et fly? Er jo trist om Brann skal ta gull foran 400 rødkledde..
2.10.07-Gullet kom hem!

Markmus

Brann tar ikke gull foran 400 rødkledde siden Viking - Stabæk ikke spilles samme dag ;)
Ka du ve?

bbbmartin

Quote from: "Brannfrelst"Er det overhodet ingen mulighet for Bataljonen å leige en båt til? Eventuelt et fly? Er jo trist om Brann skal ta gull foran 400 rødkledde..


Meg bekjent har vi ikke fått så veldig mye mer enn 400 biletter totalt sett til denne kampen.
martin@bataljonen.no

som privatperson

Brannfrelst

Quote from: "bbbmartin"
Quote from: "Brannfrelst"Er det overhodet ingen mulighet for Bataljonen å leige en båt til? Eventuelt et fly? Er jo trist om Brann skal ta gull foran 400 rødkledde..


Meg bekjent har vi ikke fått så veldig mye mer enn 400 biletter totalt sett til denne kampen.


Er ikke noe problem å bestikke lettkjøpte sunnmøringer som vil tjene noen hundrelapper;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Kjell249

Quote from: "Markmus"Brann tar ikke gull foran 400 rødkledde siden Viking - Stabæk ikke spilles samme dag ;)


Brann må vinne 2 kamper for å ta gullet. Vinner vi mot Liiin på mandag og Viking vinner mot Tromsø. Så tar vi gullet mot Aalesund med seier. Da kan Viking vinne 20-0 og det har ingen verdens ting å si :-)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

paf


Big fat Sam


mbs

Quote from: "paf"


Hva med å kjøre da PAF?
Kjører en indre så er det færre ferger, og en kan komme seg hjem.

For de som har lyst å bruke fly, ring bergen flyklubb, de har sikkert medlemmer som er brann supportere, har du en ekstra billett til kampen og noen kr, så er de sikkert villige. Har selv fløyet småfly til trondheim og molde. Det er selvsagt litt vær avhengig.

Brannfrelst

Quote from: "mbs"
Quote from: "paf"


Hva med å kjøre da PAF?
Kjører en indre så er det færre ferger, og en kan komme seg hjem.

For de som har lyst å bruke fly, ring bergen flyklubb, de har sikkert medlemmer som er brann supportere, har du en ekstra billett til kampen og noen kr, så er de sikkert villige. Har selv fløyet småfly til trondheim og molde. Det er selvsagt litt vær avhengig.


Kjøring tar minst 7 timer med ferger o.l. Da er en ikke hjemme før 4,5 tiden om natten,og det har vel dabbet litt av da;) Småfly koster sinnsykt mye. Fra 3500-5000 pr person iallefall. Såg t.o.m på helikopter. 6 timers leige for 12.000,plass til 3 personer.
2.10.07-Gullet kom hem!

Pondan

Vell.. Kan vere mann mister å se kampen, men fy faen for en fest vi få vere med i Bergen da.. Mens noen sitter å gynger i en båt er vi resten samlet med flere titallstusen Bergensere og hyller laget!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg mener at Bataljonen bør kunne klare å fylle et eget fly. Er det ikke 130 slike tar? Svært mange har billetter og har planer om å kjøre bil eller overnatte. Vil tro at mange på båten heller vil ta fly også. Hvis vi kan ta gull der oppe blir det ikke noe problem!!

Ha planene klare allerede søndag kveld hvis det viser seg at vi ikke kan ta gull på mandag. Vi betaler det som det koster!

Jeg mener at Bataljonen ikke er sitt ansvar bevisst hvis de ikke i alle fall prøver på dette. Vi som enkeltpersoner kan ikke drive å chartre fly i denne størrelsen, for jeg vil tro at selskapene vil forlange økonomiske garantier og lignende. Bataljonen har gjort det før og bør gjøre det igjen!

Hvis ikke fly blir mulig blir det djevelens alternativ for mange: Reise opp og oppleve at Brann vinner gull, men ikke få være med på festen. Kontra å se kampen på tv, men være med på festen med spillerne på Torgallmenningen.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

brann:)

Dette er jo et helsikkens dilemma. Vil både sjå kampen , men vil og vere med på gullfeiringa. Om bataljonen hadde fått til noe her så hadde de fått ein stor plass i mitt hjerte, for å få med seg begge delene er den største drømmen eg og sikkert alle de andre som reiser opp har. Men det er da ikkje sikkert at det blir seriegull der oppe heller, men å ha et alternativ er i vartfall fint.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

paf

Quote from: "krøvel vellevold"
Jeg syns uansett BBB burde gjøre sitt for i det minste overtale Brann til å leie et større fly, og så kan vi ekstra folk betale for det Brann må betale ekstra. Som sagt, så kan det vel umulig koste mer enn ca 50 000 for 20-30 ekstra seter, og da blir det 1700-2500 pr. pers. Det tror jeg glatt vi finner 20-30 personer som er villige til å betale for å være med spillerflyet - om vi så bare får lov til å være med på hjemturen!

Det må det nødvendigvis bli siden Brann reiser opp dagen før kamp på alle bortekamper nå.
Jeg synes nok også Bataljonen kunne sett på fly som reisemåte opp og ned, men ser at det er i seneste laget nå når de fleste har ordnet seg på en eller annen måte.... På den annen side er det mange som ville flydd hjem og gitt fra seg båtplassen, og da...

Go Up