• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Aalesund - Brann

Started by Brannmus, September 18, 2007, 17:28:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ctine

Er det noen som har fått svar på at de har fått plass på båten eller??
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

The Boss

Billigste flyalternativet er 2300 t/r. Og kampbillettene er helt skrapt. Og ang. det Morten skriver: "Det er INGEN i Bataljonen som tidligere har gått ut med når denne turen skulle legges ut, bare rene spekulasjoner på forumet. ". Dette er tull!

Nixon

Quote from: "Alexåsane"E det helt umulig å få tak i billett til denne kampen no? hadde tenkt å fly!


Som tidligere skrevet vil jeg tro at en del av de på båten kjøpte billett da Bataljonen la de ut for salg. Det er litt arbeid, men Bataljonen kunne mailet tilbake til de som fikk plass på båten og spurt om de allerede har billett. Og så solgt de som blir til overs. Det blir kanskje ikke så mange, men for de som fikk ville det bety ganske mye.
Rød makt på Hansa

Kararay

Quote from: "The Boss"Billigste flyalternativet er 2300 t/r. Og kampbillettene er helt skrapt. Og ang. det Morten skriver: "Det er INGEN i Bataljonen som tidligere har gått ut med når denne turen skulle legges ut, bare rene spekulasjoner på forumet. ". Dette er tull!


Siden du kommer med en slik påstand så kan du vel finne beviser for at de har lekket ut info om klokkeslett for påmelding da?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Pondan

Er jo ganske utrolig da, nesten ingen her inne som har skreve har fått billett, enda 100 stk som var innom her akkurat når de la ut billettene har fått....

trond

nå er det gjerne ikke alle som er like aktiv på forumet da, i allefall ikke som skriver inn, men jeg er en av de som har fått plass i allefall, jeg satt selv med bataljons siden opp fra jeg kom hjem fra jobb til turen ble lagt ut. andre som gjerne ikke har tid til å sitte på nett hele tiden, får andre igjen til å melde seg på, det har aldri vært noe problem i det hele tatt

mbs

Quote from: "Pondan"Er jo ganske utrolig da, nesten ingen her inne som har skreve har fått billett, enda 100 stk som var innom her akkurat når de la ut billettene har fått....


Jeg tror jeg har fått billet. Satt selv hele mandagen med gjevne mellomrom å sjekket siden.
hadde selvsagt flaks med at jeg traff noe lunde med tidspunktet for når jeg sjekket.
Som skrevet tidligere i tråden sendte jeg mail 18.53 fra webmail server i england.
Da bør jeg ha vært regisert med mail rundt 18.58 senest.

Big fat Sam

Satt foran pc-en HELE mandag. Ingenting kom opp om turen før på kvelden. Meldte meg på umiddelbart da den kom opp, alt oppbestillt var svaret jeg fikk. Helt utrolig. Har heldigvis 4 billetter til kampen, så den får jeg se uannsett.

Pondan


Nixon

Quote from: "Pondan"


Det er vel strengt tatt første gang en tur har blitt utsolgt så fort.
Rød makt på Hansa

Ultra - forever

det er ikke uten grunn at bastionen går foran bataljonen på listen over norges beste supporterklubber.
LTRAS LIBERI

Pondan

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Pondan"


Det er vel strengt tatt første gang en tur har blitt utsolgt så fort.



Ja? De viste dette ville skje og burde lakt opp til andre muligheter også, ikke bare drite i alt og alle andre..

Nixon

Quote from: "Pondan"Ja? De viste dette ville skje og burde lakt opp til andre muligheter også, ikke bare drite i alt og alle andre..


Jeg er også litt forundret over at Bataljonen bare kan tilby 100 plasser midt i gullstriden til en kamp der man ikke kommer seg hjem med offentlig transport etter kampen.
Rød makt på Hansa

olebrann3

burde hatt 2 eller flere båter, elendig av bataljonen.

Nixon

Quote from: "olebrann3"burde hatt 2 eller flere båter, elendig av bataljonen.


Nå vet vi ikke grunnen. Det kan jo være at det ikke var flere passende båter å oppdrive den helgen. Det er tross alt et begrenset antall båter der ute.
Rød makt på Hansa

Pondan

Lørdagen er vell ikke den travleste når det gjelder båttrafikk..

Ultra - forever

minner meg litt om BST, gitt.
LTRAS LIBERI

bbbmartin

Bare et lite hjertesukk på generelt grunnlag..

Det er utrolig hvor rask folk er til å kritisere Bataljonen når de er misfornøyd med noe.

Kanskje noen og enhver burde se seg i speilet og tenke nøye igjennom hva de forlanger i forhold til hva de gir.

Det koster 200 kroner og være med i Bataljonen. Bataljonen er drevet av frivillige. For øyeblikket er vi altfor få som står på for å få hjulene til å gå rundt i takt med stadig voksende oppgaver, og det er ikke til å legge skul på at vi trenger hjelp. Hva har du gjort for Bataljonen de siste årene?

Det jeg imidlertid kan love, er at vi som står på for at alle som er medlemmer i Bataljonen, vi gjør vårt beste for at Bataljonen skal være en god organisasjon. Vi bruker veldig mye av vår fritid på å hjelpe nettopp DEG.

Tenk dere derfor om to ganger neste gang du/dere bestemmer deg for å slenge dritt om Bataljonen med bakgrunn i ting dere ikke har belegg for! Og husk, dere er hjertelig velkommen til å være med å bidra selv også!

Viser ellers til min artikkel om samme tema i siste nummer av Den12mann. Det er faktisk mulig å få noe igjen for den insatsen man måtte nedlegge også!
martin@bataljonen.no

som privatperson

The Boss

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Pondan"


Hvis det stemmer at turen ble lagt ut langt nede på siden først, så er det jo komplett skandale! Folk sjekker jo øverstpå siden, og ser bare de samme gamle oppslagene som før, og tar det jo da for gitt at ingenting har blitt lagt ut. Hva blir det neste? At det legges ut i all hemmelighet på en skjult side i nyhetsarkivet? Jeg har fremdeles ikke fått noen tilbakemelding på om jeg er med. Hvorfor har noen fått tilbakemelding allerede i morges?


Mener du seriøst at du etter et uttallig antall hundre kamper på rad ikke pr dags dato har sikret deg billett til denne kampen? Eller snakker du kun om plass på båtturen? Isåfall en skandale om en som deg ikke får billett til en sånn kamp..

Pondan

Hvor lang tid skal BBB bruke for å reise seg da?? Har jo vert en stund no, kan ikke si medlemstallene er til å juble over?

Tifo-gruppen

Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

bbbmartin

Quote from: "bbbmartin"Bare et lite hjertesukk på generelt grunnlag..

Det er utrolig hvor rask folk er til å kritisere Bataljonen når de er misfornøyd med noe.

Kanskje noen og enhver burde se seg i speilet og tenke nøye igjennom hva de forlanger i forhold til hva de gir.

Det koster 200 kroner og være med i Bataljonen. Bataljonen er drevet av frivillige. For øyeblikket er vi altfor få som står på for å få hjulene til å gå rundt i takt med stadig voksende oppgaver, og det er ikke til å legge skul på at vi trenger hjelp. Hva har du gjort for Bataljonen de siste årene?

Det jeg imidlertid kan love, er at vi som står på for at alle som er medlemmer i Bataljonen, vi gjør vårt beste for at Bataljonen skal være en god organisasjon. Vi bruker veldig mye av vår fritid på å hjelpe nettopp DEG.

Tenk dere derfor om to ganger neste gang du/dere bestemmer deg for å slenge dritt om Bataljonen med bakgrunn i ting dere ikke har belegg for! Og husk, dere er hjertelig velkommen til å være med å bidra selv også!

Viser ellers til min artikkel om samme tema i siste nummer av Den12mann. Det er faktisk mulig å få noe igjen for den insatsen man måtte nedlegge også!


Vi passerer vel straks 3000 medlemmer, og er en organisasjon i sterk vekst.

Vi er vel per i dag like mange som jobber aktivt i og rundt organisasjonen som da medlemstallet var det halve og vel så det.

Interessen rundt Brann har aldri vært større enn den er nå, etterspørselen rundt både turer og Brann produkter generelt er jo nesten ubeskrivelig.

Vi i Bataljonen ønsker selvsagt at tilbudskurven skal stå i forhold til etterspørselskurven, men dette er ikke alltid fysisk mulig.

Man trenger ikke være mattematiker for å skjønne at dette regnestykke er vanskelig. Men det er utrolig lett og skyte på de som faktisk gjør sitt aller beste for å skape et så godt tilbud til supportere som mulig, når man kanskje kunne snudd den samme energien til noe positivt!!!

Hva med å snu litt på engasjementet deres? Det er lettere å være kritisk enn positiv. Det er lettere å sitte på gjerdet, enn å gjøre noe selv det er jo helt sikkert.

Men misforstå meg rett. Vi går ikke i skyttergravene. Vi er mottakelig for konsruktiv kritikk. Det har det vært noe av i denne tråden, men veldig mye er dessverre veldig lite konstruktivt...
martin@bataljonen.no

som privatperson

Tifo-gruppen

Vi har per  dags dato nesten 3000 medlemmer, noe som er på høyde med Bst i sine glansdager. I år har vi hatt en medlemsøkning på ca 35%. DEtte er vel neppe noe å klage på? Et skritt om gangen...eller som mons sier det: stein på stein!

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Pondan

etterspørselen rundt turer er stor sier du, syns du en tur i en gullkamp der 100 stk kan vere med er bra? som du sier, det er rundt 3000 medlemmer og dere stiller med en båt som tar 100 stk. Syns det er utrolig svakt av BBB, dette er noe av det svakeste dere har prestert siden BBB kom på banen..

Nixon

Quote from: "Pondan"Hvor lang tid skal BBB bruke for å reise seg da?? Har jo vert en stund no, kan ikke si medlemstallene er til å juble over?


Unnskyld at jeg sier det. Men du må være det mest negative menneske her på forumet. Og det sier litt! Du gjør jo ikke annet enn å syte å klage uten å komme med noe konstruktivt!
Rød makt på Hansa

Pondan

Jeg er ikke ute etter å syte. Folkene i BBB er kjempefolk og de skal ha klapp på skulderen for alt de gjør!! Jeg bare savner det lille extra som gjør at BBB hadde vert en veldig bra supportergruppe =)

Ultra - forever

Så de 400 andre som skal nedover må se seg etter flybiletter?
LTRAS LIBERI

bbbmartin

Quote from: "Pondan"Jeg er ikke ute etter å syte. Folkene i BBB er kjempefolk og de skal ha klapp på skulderen for alt de gjør!! Jeg bare savner det lille extra som gjør at BBB hadde vert en veldig bra supportergruppe =)


Vi trenger blant annet mennesklige ressurser til å løse en stadig voksende arbeidsmengde!

Høres dette interessant ut?

Send en mail til brannkorpset@bataljonen.no

Eller les mer i det siste nummeret av den12mann!
martin@bataljonen.no

som privatperson

m0rten

Om billettene er utsolgt etter og ha fylt en båt, en båt som ble full på under 30min (vi sendte mail 30min etter at den ble lagt ut, og kom ikke med) så kan ikke aafk ha gitt oss mange billetter?

Så det er pr i dag, 100% sikkert at vi ikke får flere billetter, og at det ikke blir flere båter satt opp?

trond

Quote from: "m0rten"Om billettene er utsolgt etter og ha fylt en båt, en båt som ble full på under 30min (vi sendte mail 30min etter at den ble lagt ut, og kom ikke med) så kan ikke aafk ha gitt oss mange billetter?

Så det er pr i dag, 100% sikkert at vi ikke får flere billetter, og at det ikke blir flere båter satt opp?


om man leser litt lengre opp så ser man jo at billettene har lagt ute for salg lenge, og at bataljonen/brann har fått de billettene vi har krav på, det er jo og en som sier at det ikke er alle båter som har lov å gå det stykket vi skal, er tross alt delvis over åpent hav, i oktober

KjellMo

Quote from: "Pondan"Jeg er ikke ute etter å syte. Folkene i BBB er kjempefolk og de skal ha klapp på skulderen for alt de gjør!! Jeg bare savner det lille extra som gjør at BBB hadde vert en veldig bra supportergruppe =)


Siden du vet hva en bra supportergruppe er. Så kunne jeg tenkt meg at du la frem hva en bra Supportergruppe er? Sånn at vi andre også får vite det.
GGG Travel

brann:)

Har du ikkje billett men har veldigt lyst på ein? Trur ikkje de e så vanskeli å bestikke ein ålesundar:P
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

m0rten

OK, da beklager eg på det største! :)

Eg trodde bare at BBB ikke hadde så få billetter at de ble utsolgt på under en halvtime på epost:]

Men, folk satt vel klare, eg var på jobb, og sendte i det de postet den på nettet, så litt rart at eg ikke kom med:) men men..

The Boss

Quote from: "Pondan"etterspørselen rundt turer er stor sier du, syns du en tur i en gullkamp der 100 stk kan vere med er bra? som du sier, det er rundt 3000 medlemmer og dere stiller med en båt som tar 100 stk. Syns det er utrolig svakt av BBB, dette er noe av det svakeste dere har prestert siden BBB kom på banen..


Men altså, etterspørselen etter organiserte turer i regi av bbb har vel ikke vært all verden, mener bestemt at flere bussturer har blitt avlyst i år og i fjor? Husk at SKBrann får ikke mer enn 511 billleter, av disse får bbb 400, og eg synes det er helt ok at de selger flesteparten(75%) i "løssalg". Som andre har påpekt her så har interessen for nettopp denne turen vært uvanlig stor, og ingen av oss kunne vel forvente den vannvittige pågangen, sett på tidligere erfaringer..

Og til Morten: JODA, eg fikk høre fra en i bbb at mandag var dagen. Hvorfor skulle eg ellers skrive denne dagen her på forumet? Om personen eg snakket med visste dette 100% vet da ikke eg, men denne personen sa da bestemt mandag!!

krøvel vellevold

Quote from: "The Boss"[ Mener du seriøst at du etter et uttallig antall hundre kamper på rad ikke pr dags dato har sikret deg billett til denne kampen? Eller snakker du kun om plass på båtturen? Isåfall en skandale om en som deg ikke får billett til en sånn kamp..
Legg ned hele klubben!

Pondan

The Boss skrev her at han hadde hørt at folk hadde fått melde seg på i forkant, jeg vil heller ikke gå ut med navn men jeg har også hørt det samme!! Det er skandale at folk i forkant har fått seg billett til båtturen.. Det gjelder vist å vere "venn" med BBB...

Tifo

Jeg sitter ikke styret og er ikke med å arrangere turene, men kjenner de fleste i styret og har snakket med to sentrale medlemmer bare i løpet av den siste timen. Jeg kan garantere at ingen har fått melde seg på før turen ble lagt ut på siden. Noen har prøvd, men disse ble forkastet.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

vebo

Nå må folk faen meg skjerpe seg her! BBB er sist jeg sjekket en demokratisk organisasjon. Et styre valgt av at årsmøte til å ta seg av den daglige driften i samsvar med gjeldene vedtektene.

Jævlig lett og syte på et forum, vanskligere å gå ut i den virkelige verdenen og faktisk gjøre noe.

Ha også, som tidligere påpekt, det i tankene at alle i styret jobber frivillig på egen fritid.

Quote from: "Ultra - forever"Sier ikke at bbb er en dårlig supportergruppe, eller noe sånt. Men i MINE øyne er en bra supporterklubb en med mye synging, flagging, pyro og tifos. mentalitet! ala ultra-kulturen.


Sånn jeg ser det har ikke en supporterklubb de samme oppgavene som en ultra-gruppering.
Tiocfaidh ár lá

bbbmartin

Tenk dere om!

Dette er en generell oppfordring til alle som skriver i denne tråden.

Vi som sitter i styret er tålmodige mennesker, men en ting kan og vil vi rett og slett ikke sitte stille og se på:

At direkte løgner blir fremstilt som sannheter skjult back et nick på et forum!

Hvis du eller dere som fremmer slike påstander kan dokumentere dette, bes dere kontakte oss som sitter i styret. Hvis ikke kan dere begynne og oppføre dere som voksne mennesker og holde dere for god for ryktespredning og å fare med løgn.

Retter samtidig en advarende pekefinger når det gjelder generelle ting på forumet. Vi som sitter i styret har ikke anledning til å sitte her å lese på forumet til alle døgnets tider. Jeg har blant annet en jobb som krever min oppmerksomhet mellom 8 og 16:

Vi må være veldig forsiktig med å tro at om ting gjentas nok ganger så er dette en sannhet. Personlig mener jeg å se klare tendenser til dette på forumet den seneste tid, og spesielt i denne tråd

Sannhetsgehalten i denne tråden, og alle tråder på dette forum som omfatter informasjon fra Bataljonen, består av det som kommer fra offisielt Bataljons hold. De som måtte mene å vite noe annet, bes om å kunne dokumentere dette

Vær så snill å ikke la en løgn som blir gjentatt i det uendelige, bli til en sannhet. Bataljonen som organisasjon er ikke tjent med dette. Ingen er tjent med dette, hverken de som sprer løgnene, eller de som rammes av dette. En løgn er en løgn til sannhetsgehalten i dette kan dokumenteres.

Det er veldig lett å fremme påstander som "jeg vet...", "jeg har hørt...", "en venn av en venn i Bataljonsstyret sa...". Spesielt når en kan skjule seg bak et nick.
martin@bataljonen.no

som privatperson

The Boss

Quote from: "Pondan"The Boss skrev her at han hadde hørt at folk hadde fått melde seg på i forkant, jeg vil heller ikke gå ut med navn men jeg har også hørt det samme!! Det er skandale at folk i forkant har fått seg billett til båtturen.. Det gjelder vist å vere "venn" med BBB...


Eg har da ALDRI sagt at folk har fått melde seg på i forkant. ALDRI! Det eneste eg har sagt var dagen for båtturen sku legges ut på nett! Herregud, snakk om storm i ett vannglass...

siggen17


olebrann3

men de fleste tenkte at de var sikret billett for de skulle ta båten der man kjøper billettene på båten

Nixon

Quote from: "The Boss"
Quote from: "Pondan"The Boss skrev her at han hadde hørt at folk hadde fått melde seg på i forkant, jeg vil heller ikke gå ut med navn men jeg har også hørt det samme!! Det er skandale at folk i forkant har fått seg billett til båtturen.. Det gjelder vist å vere "venn" med BBB...


Eg har da ALDRI sagt at folk har fått melde seg på i forkant. ALDRI! Det eneste eg har sagt var dagen for båtturen sku legges ut på nett! Herregud, snakk om storm i ett vannglass...


Jeg skrev at noen hadde meldt seg på i forkant. En Brannsupporter på VGD fortalte at han hadde meldt seg på sist fredag. Da en spurte hvordan han hadde klart det skrev han at det var for "de som reiser på alle kampene". Jeg hadde fra før en slags oppfatning at de som reiser mye organisert får tilbudet før andre, og tok det for god fisk. Ser ut til at andre også har hatt samme oppfatning, uten at det selvsagt ikke blir mer sant av den grunn. Hvis nå bataljonen på tro og ære sier at det aldri har skjedd, hverken på denne eller tidligere kamper, skal jeg tro på det.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

vebo

Quote from: "Nixon"
Quote from: "The Boss"
Quote from: "Pondan"The Boss skrev her at han hadde hørt at folk hadde fått melde seg på i forkant, jeg vil heller ikke gå ut med navn men jeg har også hørt det samme!! Det er skandale at folk i forkant har fått seg billett til båtturen.. Det gjelder vist å vere "venn" med BBB...


Eg har da ALDRI sagt at folk har fått melde seg på i forkant. ALDRI! Det eneste eg har sagt var dagen for båtturen sku legges ut på nett! Herregud, snakk om storm i ett vannglass...


Jeg skrev at noen hadde meldt seg på i forkant. En Brannsupporter på VGD fortalte at han hadde meldt seg på sist fredag. Da en spurte hvordan han hadde klart det skrev han at det var for "de som reiser på alle kampene". Jeg hadde fra før en slags oppfatning at de som reiser mye organisert får tilbudet før andre, og tok det for god fisk. Ser ut til at andre også har hatt samme oppfatning, uten at det selvsagt ikke blir mer sant av den grunn. Hvis nå bataljonen på tro og ære sier at det aldri har skjedd, hverken på denne eller tidligere kamper, skal jeg tro på det.


Er vel bare en av de som prøver å gjøre seg viktige på forum, som de som kommer med frasen "en venn av fetteren min snakket med mons...."
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: "vebo"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "The Boss"
Quote from: "Pondan"The Boss skrev her at han hadde hørt at folk hadde fått melde seg på i forkant, jeg vil heller ikke gå ut med navn men jeg har også hørt det samme!! Det er skandale at folk i forkant har fått seg billett til båtturen.. Det gjelder vist å vere "venn" med BBB...


Eg har da ALDRI sagt at folk har fått melde seg på i forkant. ALDRI! Det eneste eg har sagt var dagen for båtturen sku legges ut på nett! Herregud, snakk om storm i ett vannglass...


Jeg skrev at noen hadde meldt seg på i forkant. En Brannsupporter på VGD fortalte at han hadde meldt seg på sist fredag. Da en spurte hvordan han hadde klart det skrev han at det var for "de som reiser på alle kampene". Jeg hadde fra før en slags oppfatning at de som reiser mye organisert får tilbudet før andre, og tok det for god fisk. Ser ut til at andre også har hatt samme oppfatning, uten at det selvsagt ikke blir mer sant av den grunn. Hvis nå bataljonen på tro og ære sier at det aldri har skjedd, hverken på denne eller tidligere kamper, skal jeg tro på det.


Er vel bare en av de som prøver å gjøre seg viktige på forum, som de som kommer med frasen "en venn av fetteren min snakket med mons...."


Kanskje, men poenget var at jeg trodde det var slik pga det jeg hadde hørt fra før. Men som sagt. Jeg har ingen grunn til å ikke tro på det Bataljonen skriver her.
Rød makt på Hansa

SKBMiller

skjønner virkelig ikke BBB at alt maset hadde vært unngått om det i det minste hadde blitt annonsert klokkeslett for måmeldinga?

så får dere heller være unnskyldt at flere båter ikke ble skaffet, men litt proffesjonalitet rundt påmelding  må være å forvente.

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tommyf

Quote from: C@Bøe_79

Helt riktig sagt!!
Skulle etter all formodning gullet ryke iår( Bank i bordet) er det nok ein god del av de som har reist siden sommerferien vi ikke kommer til å se neste sesong. Litt for mange medgangssupportere i byen vår nå. Og til alle som driver og syter og klager på arbeidet Bataljonen gjør: STILL OPP OG HJELP TIL DA VEL. VERDENSMESTERE.
Har reist på organiserte turer med supporterklubben(både BST og Bataljonen) i 10 år og fikk ikke plass på båten eg heller, men gidder ikke slenge ut ein haug med dritt for det.Alltid noen som ikke kan være med og da blir det plass til andre.

Nixon

Quote from: "C@Bøe_79"


Nettopp. Men da er det store spørsmålet: Hvor smart var det å gjøre denne turen, med kun 100 plasser, gratis? Veldig lite smart spør dere meg!

Men som alltid. Det blir bare etterpåklokskap.
Rød makt på Hansa

Go Up