• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Homohets

Started by Red Rabitt, September 07, 2007, 13:19:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Stoffi

Man kan gjerne si det er barnslig, men vi bruker jo også Bønder som et skjellsord på stadion.
Jeg er motstander av å være politisk korrekt, og syns vi kan synge det vi vil.
Men får vi en homofil spiller i Brann, så stiller det seg kanskje annerledes.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

HansaInferno

Ja, dette blir bare for dumt..
Breiflabben, baby!

Marek

Føler absolutt at de fleste Brann supportere og spesielt dette forumet er moden for at en av lagets spillere står fram som homofil. Uten tvil!
ons Ivar skal hem...

Xminator

Quote from: "Marek"Føler absolutt at de fleste Brann supportere og spesielt dette forumet er moden for at en av lagets spillere står fram som homofil. Uten tvil!


Vel, så lenge det ikke er Hanstveit. Eller Mjelde. Det er vel som med det meste annet, favorittene slipper unna med det meste.

tm

Quote from: "Stoffi"Man kan gjerne si det er barnslig, men vi bruker jo også Bønder som et skjellsord på stadion.
Jeg er motstander av å være politisk korrekt, og syns vi kan synge det vi vil.
Men får vi en homofil spiller i Brann, så stiller det seg kanskje annerledes.


Ja, dette blir litt barnslig som argument. Synes definitivt at det stiller seg anderledes å benytte bønder eller lignende som skjellsord. Meg bekjent er det ingen som har store problemer med å stå fram som bonde - men adskillige som sliter med sin homofile legning. Situasjonen hvor man kommer ut av skapet som bonde  :shock: synes litt uvirkelig.

Har ingen problemer med høy temperatur og skjellsord fra tribunen - men jeg tror de fleste med litt empati forstår at det er forskjeller her. Etter mitt syn burde vi holde oss for god til homohets (og for den saks skyld "Sønn av en alkis") når vi vet det kan ramme folk på et plan som er så personlig!

hakeide

Hadde ikke hatt noe problem med at fotballspillere sto frem som homfil, men jeg skjønner steike godt hvorfor folk ikke gjør det (om det er homofile i adecco/tippeligaen)...

Se for deg en tilfeldig spiller komme til staddaen 2 uker etter han har stått frem.. Jeg tror nok det hadde blitt ropt og sunget av veldig mange mot denne spilleren.. Gjelder også andre stadioner.. Nå er det slik det fungerer i praksis, og uansett om 15000 på staddaen ikke hadde brydd seg så hadde nok veldig mange (om mulig meg også) sunget på hets-sanger kun for å hetse.. Sønn av en alkis er jo ikke pent, heller ikke noe de fleste på stadion kjenner seg ved å synge.. Dette synges uansett av full hals av flere.. (og undertegnede)

Hets forsvinner nok aldri..

HansaInferno

Ingen som synger "homo" etter det jeg har hørt. Skal ordet "homo" ut av vår hverdagslige talemåte, som et skjellsord? det har da ikke noe med fotball å gjøre i så tillfelle. Jeg bruker ofte ord som "fitte", "faen", "jævel", "nek", "nepe", og av og til kanskje til og med "homo" eller "jævla homse". Men det har fremdeles ikke noe med fotball eller supporterkultur å gjøre.
Breiflabben, baby!

Northside

Bryr meg fint lite om en spiller er homo eller ikke. Men jeg skriker nok homo og andre fyfy ord i kampenshete uansett...

tauraren1

No e det vel en del "kloakk stakere" her på forumet som heller ikke har stått fram  :D
ordan har "vi" det i dag da?

Bombefar

Quote from: "tauraren1"No e det vel en del "kloakk stakere" her på forumet som heller ikke har stått fram  :D


Du hjelper vel ikke akkurat til med å bruke denne betegnelsen...

Marek

Jeg vil fortsatt hevde at forumet er moden for homofile på Brann laget!
ons Ivar skal hem...

paf

Quote from: "Marek"Jeg vil fortsatt hevde at forumet er moden for homofile på Brann laget!

Utvilsomt. For noen år siden var det en artikkel av en åpent homofil LSK-supporter i bladet deres - Humbug & Kanari - der han beskrev hvordan han opplevde å stå på en tribune der homo, homse, etc ble brukt som skjellsord. Han var voksen og trygg på seg selv - og tålte det, men tenkte først og fremst på unge, usikre homofile som sliter med å akseptere seg selv og sin egen legning. Vi vet at selvmordsratene blant unge, homofile menn er skyhøye. Uten å overdramatisere, er det ikke vanskelig å tenke seg at skjellsord mot egen legning på stadion kan være tungen på vektskålen i forhold til en sånn beslutning. Akkurat det er ikke vanskelig å forstå når man vet at stadion, Brann og supportergruppen er en viktig tilhørighet i mange menneskers liv.
Hvis bruken av homo som skjellsord kan bli vesentlig mindre utbredt av at en av spillerne står frem som homofil, så er det kjempebra.

Fabregas

Iom at leger/fagfolk ikke mener homofile kan gjøre NOENTING med hva de tenner på eller ikke, akkurat som ingen hvite/mørke kan noe for  deres hudfarge det, bør kampen mot homohets trappes opp. Hvis det ikke er minst 5-10 homofile i TL blir jeg veldig overrasket, utifra den vanlige prosentsatsen skal det vel være mye flere. Rasismekampanjer som gi rødt kort til rasisme gir etter min mening et veldig godt signal og effekt til publikum, hva med å gjøre noe liknende for de homofile?

Og ja, jeg har nok i noen sammenhenger brukt homo/homse som skjellsord jeg og. Det er jeg særdeles lite stolt av iom de enorme problemene dette kan medvirke til bare en av de som hører det.

Mick

Quote from: "Marek"Jeg vil fortsatt hevde at forumet er moden for homofile på Brann laget!


Nå spørs det om det er noen homofile på Brann da, men ut ifra statestikken bør det være det. Tingen er at seksualitet er en veldig personlig ting og siden ingen fotballspillere i de øverste divisjonene har stått frem noen gang ligger det veldig mye press på den første som gjør det. Men en ting skal være sagt jeg skal applaudere den første som kommer ut av skapet, uansett om det er en spiller jeg i utgangspunktet har stor grunn til å mislike.

Poenget er at "Homo" som et skjellsord er veldig innholdsløst i sin form, men jeg vil strekke meg så langt som å sammenligne det med rasistiske bemerkninger. Det har sefølgelig ikke like tung ballast som ord som "Nigger", men det skal da også huske at det er ikke lenge siden homofile ble forfulgt, satt i fengsel og enda lenger siden drept for sin legning.

Sist gang en fotballspiller kom ut av skapet var på 80-tallet, det var Forrests Justin Fashanu som da ble nektet av Brian Clough å trene med laget. Han tok som kjent senere livet sitt. Og jeg tror mange kvier seg fordi de vet hvordan bransjen er. Selvom veldig mye har skjedd siden åttitallet er det fortsatt mye som står igjen.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

skb!

Mener å ha lest at andelen homofile som driver med lagsport, og spesielt fotball, er mye lavere enn blant befolkningen generelt. Dette fordi miljøet kan oppfattet som veldig macho og homofiendtlig, og de fleste homofile velger derfor å slutte. (Dette gjelder kun for menn, i kvinneidretten er det jo nesten motsatt!)
Dette er veldig synd, og jeg tror en homofil toppspiller kunne ha bidratt med motivasjon og gi selvtillit til de yngre, som altså heller velger å slutte med idretten sin. Jeg tviler også på at det ville blitt noe særlig homohets fra tribunen, hvertfall fra de store mengdene. Jeg tror at når folk bruker "homo" som skjellsord er ikke det pga at de er imot homofile, men fordi dette er et såpass innarbeidet ord i vårt vokabular.

Chrisstah

QuoteDette er veldig synd, og jeg tror en homofil toppspiller kunne ha bidratt med motivasjon og gi selvtillit til de yngre


å dette kan ikke en hetrofil spiller??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Quote from: "Chrisstah"
QuoteDette er veldig synd, og jeg tror en homofil toppspiller kunne ha bidratt med motivasjon og gi selvtillit til de yngre


å dette kan ikke en hetrofil spiller??


Eh, gjør deg selv en tjeneste og les ferdig setningen. Det er da soleklart at han henviser til homofile, yngre spillere. Akkurat i den sammenhengen har nok ikke hetero-gutta så mye å stille opp med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tifo-gruppen

Har nå slettet en del innlegg med spekulasjoner om hvilke Brann spillere som kan være homofile. Om det er noen av Brannspillerene som ønsker å gå ut som homofile så får det være deres valg, men frem til den tid så holder vi forumet reint for spekulasjoner. Oppstår det flere sånne spekulasjoner så stenges tråden.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Nightfox

Jeg kan garantere at jævlig mange på stadion, inkludert meg selv, ville skreket "HOMO", "HOMSE" og til og med enkelte vulgære setninger om en homofil spiller sto frem og i tillegg gjorde seg upopulær på stadion. Det ville også skjedd på mange andre tippeligaarenaer, og det ville endt med det det gjorde sist gang. Selvmord.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

tauraren1

Quote from: "krøvel vellevold"
Det der er et MEGET godt innlegg!
ordan har "vi" det i dag da?

vebo

Quote from: "Nightfox"Jeg kan garantere at jævlig mange på stadion, inkludert meg selv, ville skreket "HOMO", "HOMSE" og til og med enkelte vulgære setninger om en homofil spiller sto frem og i tillegg gjorde seg upopulær på stadion. Det ville også skjedd på mange andre tippeligaarenaer, og det ville endt med det det gjorde sist gang. Selvmord.


Quote from: "krøvel vellevold"motstandersupportergjenger muligheten til å harsellere med dem...


JAAA! "La mobberene styre verden"? Dette blir like latterlig som uttalelsene om at kvinner oppfordrer til voldtekter.

Vi er generelt flinke til å holde oss for god til rasistiske bemerkninger og da bør vi fint klare å forholde oss normalt mot homofile. Ja til mangfold i idretten, velkommen både etniske nordmenn, utlendinger og homofile.
Tiocfaidh ár lá

Falkman

Quote from: "krøvel vellevold"


dersom  homofile fotballspillere hadde blitt med respekt på lik linje med de hetereofile, hadde behovet for at noen "sto frem" vært  helt overflødig.. det e, såvidt meg bekjent veldig uvanlig at heterofile blir trakassert på grunn av sin seksuelle legning, eller at "hetero" blir brukt som et skjellsord.

Mick

Quote from: "krøvel vellevold"


Det måtte fargede spillere på banen til for å få bukt med rasismen på tribunene. Det var spillerne som måtte lide for at det skulle komme en utvikling, jeg husker ikke navnet på vedkommende, men det var en fyr som fikk et litt ublidt møte med klanen eller apeberget anno 1990. Karrieren hans gikk til helvete, men når en barriere brytes er det lettere å være nestemann. Hudfarge er vanskligere å skjule en seksualitet, men det er ikke noe lettere å forandre på.

Jeg tror at det er tøffere å stå frem enn det pressen skal ha det til og jeg er enig med deg om at det strengt tatt er en privatsak, men når man ser litt på forholdene i England hvor klubbene nekter homofile spillere å være åpent homofile i redsel for at markedsverdien på spillerne skal falle http://sport.independent.co.uk/football/news/article357363.ece sier det at det kansje ville vært sunt for ethvert euroeisk land å få en homofil spiller.
Ikke fordi det er så forferdelig viktig at alle skal komme ut av skapet, men fordi det kreves en holdningsendring så spillere kan ha muligheten til å gjøre det eller ikke gjøre det.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Innlandsmax

En homofil person kan godt omtale seg selv som "homo" eller "homse". Hvis f.eks. en dommer er homofil, så er det altså i utgangspunktet bare en nøytral konstatering av fakta å rope "Dommeren er homo!".

Problemet er ikke å bruke ordet "homo" eller "homse", men at "homo" eller "homse" brukes som skjellsord. Mitt inntrykk er at når "homo" brukes som skjellsord, så er er det spesielt i to sammenhenger: 1) Når en person er litt ekstra motebevisst, eller kall det jålete. 2) Når en person er litt forsiktig/myk i stedet for å være "kar", forstått som det å gå på med alt man har av muskler, fart og besluttsomhet.

Kunne det ikke være et skritt på veien å bruke ordet "jålebukk" i stedet for "homo" i eksempel 1, og "pyse", "pusling" eller "kylling" i stedet for "homo" i eksempel 2. Mitt poeng er ikke at "homo" er synonymt med disse skjellsordene. Tvert i mot: Når supporterne mener at spillerne enten er for forfengelige eller for myke/forsiktige i spillestilen, så bør de ha såpass intellektuell kapasitet at det er dette de påpeker i sine utrop mot spillerne, i stedet for å ty til uttrykket "homo" som både er for generelt, fullstendig uriktig i sammenhengen og altså diskriminerende, og da ikke diskriminerende fordi det brukes, men fordi det brukes som skjellsord/negativ karakterisering.

Fotballsupportere må kunne skrike ut sin vrede over både med- og motspillere, men man må kunne være litt real i valg av ord. Man bør i 2007 ha innsett at det ikke er noe negativt med en homofil legning. Homofile og heterofile spillere må bedømmes utifra sine prestasjoner på banen, og hva de gjør for laget.

Innlandsmax

Quote from: "Mick"Jeg tror at det er tøffere å stå frem enn det pressen skal ha det til og jeg er enig med deg om at det strengt tatt er en privatsak, men når man ser litt på forholdene i England hvor klubbene nekter homofile spillere å være åpent homofile i redsel for at markedsverdien på spillerne skal falle http://sport.independent.co.uk/football/news/article357363.ece sier det at det kansje ville vært sunt for ethvert euroeisk land å få en homofil spiller.
Ikke fordi det er så forferdelig viktig at alle skal komme ut av skapet, men fordi det kreves en holdningsendring så spillere kan ha muligheten til å gjøre det eller ikke gjøre det.
Det er utrolig forstemmende dette du refererer til her. Pengene regjerer. For å komme dit at markedsverdien på en spiller IKKE skal falle, selv om han skulle vise seg å være homofil, så må det jo være ved at markedet definerer det som uinteressant hva slags legning en spiller har. Dette burde være et mål, og jeg tror som deg at det er umulig å nærme seg det målet uten at noen står fram. Vedkommende burde da ikke bare stå frem, men burde også motta massenes hyllest for sitt mot. Massene burde deretter stå frem med en massiv aksept av homofile spillere. Og jeg legger med gru merke til min egen bruk av ordet "burde" her. Er dette utopisk? Igjen: Det BURDE ikke være det...

Nixon

Først når vi begynner å akspetere homofile frisører og kelnere kan vi begynne å tenke på en massiv aksept av homofile fotballspillere. Ikke før!
Rød makt på Hansa

Red Rabitt

Kanskje Brann sin supporterklubb Bataljonen skulle vært den første supporter klubben i landet, kanskje i verden som gikk ut med støtte til homofile?
Om du er hetero eller gay, gi alt for Brann så er det greit!(tifo)
Tror Brann som klubb og supporterene kunne fått veldig mye positiv omtale rundt noe sånt. Da ville det nok og vært enklere for spillerene å ha en sterkere tilhørighet til supp gruppen.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

vebo

Quote from: "Red Rabitt"Kanskje Brann sin supporterklubb Bataljonen skulle vært den første supporter klubben i landet, kanskje i verden som gikk ut med støtte til homofile?
Om du er hetero eller gay, gi alt for Brann så er det greit!(tifo)
Tror Brann som klubb og supporterene kunne fått veldig mye positiv omtale rundt noe sånt. Da ville det nok og vært enklere for spillerene å ha en sterkere tilhørighet til supp gruppen.


Tifo er vel litt drøyt, men kanskje en uttalelse fra Henk?

Quote from: "Nixon"Først når vi begynner å akspetere homofile frisører og kelnere kan vi begynne å tenke på en massiv aksept av homofile fotballspillere. Ikke før!


Er ikke de aksepterte? Hvem er forresten vi her?
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

dette blir for dumt. Vi kan ikke ha tifo for homofile, dette er fotball! Og homohets har vel adri vært et problem heller.
Breiflabben, baby!

Innlandsmax

Quote from: "HansaInferno"dette blir for dumt. Vi kan ikke ha tifo for homofile, dette er fotball! Og homohets har vel adri vært et problem heller.
Tifoer kan vel gjerne være rettet mot samfunnsmessige- og eller politiske spørsmål når disse springer ut fra, er rettet mot eller på annen måte har relevans for fotballen generelt eller mer spesifikkt det aktuelle laget. Minnes paroler mot NFF pga feil standpunkt i hvor VM skulle plasseres, f.eks.

Hvorvidt homohets er et problem eller ikke, er nok et spørsmål som  homofile fotballinteresserte kan svare best på.

krøvel vellevold

[/quote]

dersom  homofile fotballspillere hadde blitt med respekt på lik linje med de hetereofile, hadde behovet for at noen "sto frem" vært  helt overflødig.. det e, såvidt meg bekjent veldig uvanlig at heterofile blir trakassert på grunn av sin seksuelle legning, eller at "hetero" blir brukt som et skjellsord.[/quote]

Tja. Det finnes jo skjellsord som "fittesleiker" som brukes til hvem som helst. Og altså også til hetrofile menn. Men ordet har vel strengt tatt ingenting med mobbing av legning å gjøre. Like lite som noen som roper "homo" til hvem som helst.
Legg ned hele klubben!

Mick

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "Mick"Jeg tror at det er tøffere å stå frem enn det pressen skal ha det til og jeg er enig med deg om at det strengt tatt er en privatsak, men når man ser litt på forholdene i England hvor klubbene nekter homofile spillere å være åpent homofile i redsel for at markedsverdien på spillerne skal falle http://sport.independent.co.uk/football/news/article357363.ece sier det at det kansje ville vært sunt for ethvert euroeisk land å få en homofil spiller.
Ikke fordi det er så forferdelig viktig at alle skal komme ut av skapet, men fordi det kreves en holdningsendring så spillere kan ha muligheten til å gjøre det eller ikke gjøre det.
Det er utrolig forstemmende dette du refererer til her. Pengene regjerer. For å komme dit at markedsverdien på en spiller IKKE skal falle, selv om han skulle vise seg å være homofil, så må det jo være ved at markedet definerer det som uinteressant hva slags legning en spiller har. Dette burde være et mål, og jeg tror som deg at det er umulig å nærme seg det målet uten at noen står fram. Vedkommende burde da ikke bare stå frem, men burde også motta massenes hyllest for sitt mot. Massene burde deretter stå frem med en massiv aksept av homofile spillere. Og jeg legger med gru merke til min egen bruk av ordet "burde" her. Er dette utopisk? Igjen: Det BURDE ikke være det...


Saken er den at den eneste saken med en homofil spiller som åpent sto frem med sin seksualitet som nevnt tidligere; Justin Fashanu. Falt drastisk i pris etter at han kom ut av skapet, han ble nektet å trene med klubben sin og ble sendt på lån. Etter at kontrakten hans gikk ut sleit han med å få kontrakt med andre klubber. I 1980 før han kom ut av skapet lå markedsprisens hans på rundt 1 mill £, ganske mye i 1980. Etter han kom ut av skapet sleit de med å få selge han for 200 000£. Altså et fall i markedspris på 80 %. Det er det klubbene er redde for, og det er helt tåpelig for det har skjedd en utvikling siden 80 tallet.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Mick

Må bare legge til, jeg refererer til Engelske klubber i innlegget over.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

kabelmann

Quote from: "krøvel vellevold"Tja. Det finnes jo skjellsord som "fittesleiker" som brukes til hvem som helst. Og altså også til hetrofile menn.

Akkurat det skjellsordet der trodde jeg var noe man gjorde seg ferdig med i sjette, syvendeklasse.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

RC


Innlandsmax

Quote from: "RC"Dette er fotball.
Eh, ja... og...?

RC

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "RC"Dette er fotball.
Eh, ja... og...?


Og hva har det med å gå ut og forsvare homofile?
Fotball er for menn.

Innlandsmax

Quote from: "RC"Og hva har det med å gå ut og forsvare homofile?
Fotball er for menn.


Nei. Fotball er for jenter, gutter, kvinner og menn. I alle aldre, av alle farger og etniske opprinnelser. Av homofil eller heterofil legning. Eneste gruppering det kunne være fristende å utelukke fra verdens flotteste lagspill måtte være idioter.

Satan 3

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "RC"Og hva har det med å gå ut og forsvare homofile?
Fotball er for menn.


Nei. Fotball er for jenter, gutter, kvinner og menn. I alle aldre, av alle farger og etniske opprinnelser. Av homofil eller heterofil legning. Eneste gruppering det kunne være fristende å utelukke fra verdens flotteste lagspill måtte være idioter.


Veldig rørende.
Striler ut av Bergen

Super Hasund

Quote from: "Satan 3"
Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "RC"Og hva har det med å gå ut og forsvare homofile?
Fotball er for menn.


Nei. Fotball er for jenter, gutter, kvinner og menn. I alle aldre, av alle farger og etniske opprinnelser. Av homofil eller heterofil legning. Eneste gruppering det kunne være fristende å utelukke fra verdens flotteste lagspill måtte være idioter.


Veldig rørende.


Synes det eneste vi bør tenke på e brann.
La Folket Synge

*Feltz*

Red Rabitt

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "krøvel vellevold"Tja. Det finnes jo skjellsord som "fittesleiker" som brukes til hvem som helst. Og altså også til hetrofile menn.

Akkurat det skjellsordet der trodde jeg var noe man gjorde seg ferdig med i sjette, syvendeklasse.


Så du ser ikke på sopranos du altså?:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Innlandsmax

Quote from: "Super Hasund"
Quote from: "Satan 3"
Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "RC"Og hva har det med å gå ut og forsvare homofile?
Fotball er for menn.


Nei. Fotball er for jenter, gutter, kvinner og menn. I alle aldre, av alle farger og etniske opprinnelser. Av homofil eller heterofil legning. Eneste gruppering det kunne være fristende å utelukke fra verdens flotteste lagspill måtte være idioter.


Veldig rørende.


Synes det eneste vi bør tenke på e brann.


Ingen tvil om det. Det er vel Brann som binder oss sammen.

Bortsett fra det, så er vel prinsippet med forumet at man kan ta opp ulike emner, knyttet til Brann spesielt, og fotball mer generelt. I akkurat denne tråden har trådstarter sagt "Hvordan ville vi Brann Supportere reagert visst fek Jan Gunnar Solli eller Erik Huseklepp gikk ut og sa at de var homofile? Ville vi akseptert det?
Skjeldsordet homo er og noe de tar avstand fra og ønsker skal forsvinne fra fotballen, jeg personlig slenger ofte ut det ordet uten å tenke meg om og sikkert mange med meg, er dette noe vi bør begynne å tenke på? Eller er det rett og slett for mye restriksjoner for oss supportere allerede?"

Forutsatt at man skal ta trådstarter på alvor, og at det er god praksis på forumet å holde seg til temaet som trådstarter har lagt opp til, så er det vel legitimt - om ikke andre steder, så i alle fall i denne tråden - å tenke litt på homofile fotballspillere og fotballsupporteres holdning til homofili også - i tillegg til å tenke på Brann, altså :-)

kabelmann

Quote from: "Red Rabitt"Så du ser ikke på sopranos du altså?:)

Hehe nope. Brukes det der?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Snublefot

Quote from: Chrisstah
QuoteDette er veldig synd, og jeg tror en homofil toppspiller kunne ha bidratt med motivasjon og gi selvtillit til de yngre


jepp.. sjansen for at jeg kunne blitt homo hadde nok vært større hvis jeg hadde hatt en homofil toppspiller til å motivere meg til det..=)  hehe


Xminator

Har egentlig aldri skjønt hvorfor vi hetrofile menn føler oss så truet av homofile. Det er mest sannsynlig kulturelt betinget. Og den religionen vår kultur bygger på er ikke akkurat av de minst trangsynte og dømmende.  Det finnes eksempler på kulturer der homofili har vert akseptert.

I utgangspunktet har jo ikke legning noe med fotball å gjøre, så det skal være unødvendig å ta slike ting opp. Om en av våre skulle stå frem blir det sikkert ikke lett for ham, men det kunne jo gitt våre motstandere en del smeller i form av bøter og poengtap :)

Stoffi

Quote from: "Xminator"Har egentlig aldri skjønt hvorfor vi hetrofile menn føler oss så truet av homofile. Det er mest sannsynlig kulturelt betinget. Og den religionen vår kultur bygger på er ikke akkurat av de minst trangsynte og dømmende.  Det finnes eksempler på kulturer der homofili har vert akseptert.

I utgangspunktet har jo ikke legning noe med fotball å gjøre, så det skal være unødvendig å ta slike ting opp. Om en av våre skulle stå frem blir det sikkert ikke lett for ham, men det kunne jo gitt våre motstandere en del smeller i form av bøter og poengtap :)



Pondus sier jo det bra i et par striper. Han har nettopp fått nye homofile naboer, og går til sengs med et balltre i hånden. Beate spør om han er så dum at han tror de skal komme å voldta han, noe han blir svar skyldig i....

Legendarisk stripe forøvrig.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up