• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

http://fotball.bt.no/eliteserien/article97679.ece

RBH er hjemme igjen uten å ha blitt enig med Wolverhampton. Det er fortsatt kontakt mellom klubbene.

Ricky

Quote from: "ostraume"



Brann burde bydd 6 millioner, og fått avslag. Deretter kunne RBH gått ut i avisen og sagt at alt over 10 millioner ville være den rene galskap for en spiller som Grindheim.
Vi hadde ikke fått ham, men kanskje VIF hadde måttet ta til takke med litt mindre fra Heerenveen? :)

dudo

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "dudo"Nja, 2. kvalrunde skal vi komme oss gjennom med en hånd på ryggen. Useedete lag i år (fjor) var storheter som Ventspils, Armanns gamle klubb Hafnarfjardar og Tampere. Vi kommer oss videre derfra uten Allbäck!


Ikke glem at det er langt i fra sikkert at vi blir seedet i 2.kvalikrunde.


Vi skal være ekstremt uheldig om vi ikke blir seedet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Quote from: "naitsirk"grindheim vart solgt for ca same sum som olof og scharner.
synst du virkelig han holder same nivået?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

HansaInferno

Det blir jo også for dumt å si at Grindheim ikke er i nærheten av de nevnte. På sitt beste er han meget god.
Breiflabben, baby!

Marek

Quote from: "naitsirk"grindheim vart solgt for ca same sum som olof og scharner.
synst du virkelig han holder same nivået?


Kan du utdype disse "ca" summene dine?
ons Ivar skal hem...

olebrann3

no gikk vell scharner og olof for litt mer en 20 mill.

+ Brann var tvunget til å selge for de trengte pengene, vet ikke om engen er det

+ sånn som eg ser det har klubber mer penger no en da de to nevnte ble solgt

ostraume

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "dudo"Det er da soleklart at vi med vår velbesatte midtbane ikke vil inn i en budkrig som begynner på 20 mill! Det får da være grenser.


Hvem har sagt at den begynner på 20 mill?


Hva er egentlig poenget ditt? Det er rimelig å anta at summen ligger på rundt 20 mill, som mediene "erfarer." Skulle Brann bydd over? Eller poengterer du bare at Grindheim er bedre enn Hæstad? I så fall er vi helt enig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Innlandsmax

Quote from: "Ricky"
Quote from: "ostraume"



Brann burde bydd 6 millioner, og fått avslag. Deretter kunne RBH gått ut i avisen og sagt at alt over 10 millioner ville være den rene galskap for en spiller som Grindheim.
Vi hadde ikke fått ham, men kanskje VIF hadde måttet ta til takke med litt mindre fra Heerenveen? :)


Den var lur!

lusken

Leser i dagens papir utgave av ba at Brøndby sin venstre back Thomas Rasmussen skkal stå øverst på Brann sin ønskeliste..
Hurtighet og presis pasningsfot nevnes..
Hverken Brann ell. Brøndby ønsker og kommentere rundt interessen!

Ricky

Høres bra ut. Rasmussen er tatt ut i den danske landslagstroppen nå i januar, og er visst en venstreving som ble omskolert til back i fjor (en offensiv type, med andre ord).

http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=144522
"Thomas Rasmussen har spillet sig varm i efteråret på den uvante venstre back-position og været en af Brøndbys bedste."


FrankH

Quote from: "Ricky"Brøndby-fansen ikke fornøyd med Brann-interessen
http://bif-support.dk/sso/forum_entry.php?id=249421&page=0&category=0&order=last_answer


Det er en god mand i kigger på der, Thomas Rasmussen kan spille både venstre wing og venstre back (lige omskolet for halvt år siden).  Det vil være meget ærgerligt at miste TR - men måske kan vi så nappe en af jeres midterforsvarer  8)

Marek

Quote from: "FrankH"Det vil være meget ærgerligt at miste TR - men måske kan vi så nappe en af jeres midterforsvarer  8)


Dere kan få fritt valg mellom Walde og Bjørnsson.
ons Ivar skal hem...

Ricky

Rasmussen viser noe av det han kan lære Petter Vaagan Moen:
http://www.youtube.com/watch?v=B9r9itTX_sg

FrankH

Quote from: "Marek"
Quote from: "FrankH"Det vil være meget ærgerligt at miste TR - men måske kan vi så nappe en af jeres midterforsvarer  8)


Dere kan få fritt valg mellom Walde og Bjørnsson.

sydnes76

Da var Peter Ijeh mer eller mindre ferdig i Viking. Lyn bød 7 mill, vi kan vel doble dette håper jeg. Alltid greit med en urokråke :) - Viking er jo ikke gullkandidat lenger uansett....

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

naitsirk

vedder ganske mykje på at ijeh havner i vif.

Nixon

Jeg stemmer for Ijeh til Brann!
Greit at det har vært litt støy rundt han. Men ingenting tyder på at han har vært en bråkmaker innad i klubben. Både klubb og fans vil ha han med videre.
Rød makt på Hansa

thesevs

Quote from: "naitsirk"vedder ganske mykje på at ijeh havner i vif.


Drar Ijeh til VIF ler jeg godt... da har de virkelig kjøpt seg konflikter.
Andresen vs Ijeh vs Sæternes kan bli en herlig smørje.
Bengt går jo så bra sammen med fargede også (jfr. episoden i Danmark, link) :-D

Nei, setter en knapp på Lyn... kanskje en halv knapp på Sverige som neste stoppested for den alltid sympatiske spissen...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

naitsirk

har høyrt andre ting Nixon. og dette var tidligare i år.
er i tillegg ganske dyr og med få år igjen.
men han er ein god fotballspelar.

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Brøndby-fansen ikke fornøyd med Brann-interessen
http://bif-support.dk/sso/forum_entry.php?id=249421&page=0&category=0&order=last_answer


Brøndby er i hvert fall ikke noen større klubb enn Brann lenger. Nr. 6 i siste sesong og helt nede på niende plass (av 12) i år! I fjor trakk de ca 14000 i snitt - til tross for lokalderby mot FCK som trekker opp, og i år ligger de også på rundt 14000. De er ikke engang med i e-cup. Og med mindre de vinner cupen (er i kvarten nå), eller gjør kraftige byks oppover tabellen (ligger ni poeng bak tredjeplass som gir uefa-cup), så skal de der ikke til høsten heller. Faktisk er jo Danmark rangert bak Norge på koeffisient-listen. Mulig danske fotballfans vil se på det som en nedtur å gå til Brann og norsk fotball. Forhåpentligvis har spillerne der nede mer peiling enn som så.

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/access2008.html
Legg ned hele klubben!

Janki


lurkie

Virker på meg som Ijeh er en liten sign-on-fee hore, som helst vil ha så mye penger ut av karrieren som mulig og etter en stund begynner å lage bråk for å bli solgt til neste klubb og ny sign-on-fee. Tror vi bør holde oss langt unna fyren...

BBB-Tony

Quote from: "lurkie"Virker på meg som Ijeh er en liten sign-on-fee hore, som helst vil ha så mye penger ut av karrieren som mulig og etter en stund begynner å lage bråk for å bli solgt til neste klubb og ny sign-on-fee. Tror vi bør holde oss langt unna fyren...


Nå er det ofte slik at Sign-on-fee avtaler blir utbetalt over tid (gjerne flere år).
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Bruiser

Man betaler jo ikkje speleren for å signere når han er under kontrakt med ein klubb, noke Ijeh er. Man betaler klubben for å seie opp kontrakta. Speleren får kun sign-on-fee når han er kontraktslaus, så at å hevde Ijeh er ei "sign-on-fee hore" er nok heidundrandes skivebom.

Han er ein strålande avslutter og oppspelspunkt i mine auge. At han har hatt sine problemer i København og Stavanger får så vere, eg vil ha han til Brann.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Quote from: "naitsirk"har høyrt andre ting Nixon. og dette var tidligare i år.
er i tillegg ganske dyr og med få år igjen.
men han er ein god fotballspelar.


Det er godt mulig at det har vært noe støy med han internt. Men enten er Viking flink til å holde det skjult, eller så er det ikke mer enn det som alltid følger med i en prestasjonsgruppe.

Jeg hadde som sagt ikke sagt nei takk. Integrert som han er i norsk fotball vil jeg si at han er et ganske trygt kjøp.
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"
Quote from: "naitsirk"har høyrt andre ting Nixon. og dette var tidligare i år.
er i tillegg ganske dyr og med få år igjen.
men han er ein god fotballspelar.


Det er godt mulig at det har vært noe støy med han internt. Men enten er Viking flink til å holde det skjult, eller så er det ikke mer enn det som alltid følger med i en prestasjonsgruppe.

Jeg hadde som sagt ikke sagt nei takk. Integrert som han er i norsk fotball vil jeg si at han er et ganske trygt kjøp.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "naitsirk"har høyrt andre ting Nixon. og dette var tidligare i år.
er i tillegg ganske dyr og med få år igjen.
men han er ein god fotballspelar.


Det er godt mulig at det har vært noe støy med han internt. Men enten er Viking flink til å holde det skjult, eller så er det ikke mer enn det som alltid følger med i en prestasjonsgruppe.

Jeg hadde som sagt ikke sagt nei takk. Integrert som han er i norsk fotball vil jeg si at han er et ganske trygt kjøp.


Du får det til å høres ut som at Viking vil selge Ijeh. Ingenting har tydet på det de siste ukene. Men det ingen klubber vil ha er spillere som på død og liv vil vekk. Men det blir noe helt annet.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "naitsirk"har høyrt andre ting Nixon. og dette var tidligare i år.
er i tillegg ganske dyr og med få år igjen.
men han er ein god fotballspelar.


Det er godt mulig at det har vært noe støy med han internt. Men enten er Viking flink til å holde det skjult, eller så er det ikke mer enn det som alltid følger med i en prestasjonsgruppe.

Jeg hadde som sagt ikke sagt nei takk. Integrert som han er i norsk fotball vil jeg si at han er et ganske trygt kjøp.


Er vel ikke så overraskende at Viking på gå ut å kommentere at Ijeh går overfor sine supportere. De selger tross alt en av sine viktigste spiller de 2 siste sesongene, og en grunn må de jo ha. Troppen harmonerer ikke så godt med spillere som ikke vil være der. Derfor er jo sjansen også stor for at Corrales går fra Brann, uten at han nødvendigvis har vært en bråkmaker hos oss det siste året.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

BBB-Tony

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "naitsirk"har høyrt andre ting Nixon. og dette var tidligare i år.
er i tillegg ganske dyr og med få år igjen.
men han er ein god fotballspelar.


Det er godt mulig at det har vært noe støy med han internt. Men enten er Viking flink til å holde det skjult, eller så er det ikke mer enn det som alltid følger med i en prestasjonsgruppe.

Jeg hadde som sagt ikke sagt nei takk. Integrert som han er i norsk fotball vil jeg si at han er et ganske trygt kjøp.


Er vel ikke så overraskende at Viking på gå ut å kommentere at Ijeh går overfor sine supportere. De selger tross alt en av sine viktigste spiller de 2 siste sesongene, og en grunn må de jo ha. Troppen harmonerer ikke så godt med spillere som ikke vil være der. Derfor er jo sjansen også stor for at Corrales går fra Brann, uten at han nødvendigvis har vært en bråkmaker hos oss det siste året.


Sant det... Uten Ijeh er ikke Viking noen tittelutfordrer lenger. De bør hvertfall få en tilfredstillende erstatter om det ikke skal bli uro i oljebyen... Har som du sier,  tross alt vært den viktigste bidragsyteren til at de beholdt plassen i tippeligaen i forfjor og at de klarte bronse i fjor.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

benny

Quote from: "Ricky"Høres bra ut. Rasmussen er tatt ut i den danske landslagstroppen nå i januar, og er visst en venstreving som ble omskolert til back i fjor (en offensiv type, med andre ord).


Virker som han har fart også. Lenge siden vi hadde det på venstreback. Høres ut som en bra mann dette.

Fez

Quote from: "benny"
Quote from: "Ricky"Høres bra ut. Rasmussen er tatt ut i den danske landslagstroppen nå i januar, og er visst en venstreving som ble omskolert til back i fjor (en offensiv type, med andre ord).


Virker som han har fart også. Lenge siden vi hadde det på venstreback. Høres ut som en bra mann dette.

Og ikke minst kan han skyte fra distanse!

http://www.youtube.com/watch?v=dAmnbz4dpPA

og...

http://www.youtube.com/watch?v=PWkrLHlkKDk
(kommer helt på slutten)

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "naitsirk"har høyrt andre ting Nixon. og dette var tidligare i år.
er i tillegg ganske dyr og med få år igjen.
men han er ein god fotballspelar.


Det er godt mulig at det har vært noe støy med han internt. Men enten er Viking flink til å holde det skjult, eller så er det ikke mer enn det som alltid følger med i en prestasjonsgruppe.

Jeg hadde som sagt ikke sagt nei takk. Integrert som han er i norsk fotball vil jeg si at han er et ganske trygt kjøp.


Du får det til å høres ut som at Viking vil selge Ijeh. Ingenting har tydet på det de siste ukene. Men det ingen klubber vil ha er spillere som på død og liv vil vekk. Men det blir noe helt annet.


Viking har ikke villet selge han før nå. Nå har de oppdaget at de selge han. Derfor går de nå offentlig ut å sier at de antagli selger han...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

benny

Quote from: "FrankH"Det vil være meget ærgerligt at miste TR - men måske kan vi så nappe en af jeres midterforsvarer  8)


Vi bytter gjerne Bjørnsson med Rasmussen.

BBB-Tony

Quote from: "benny"
Quote from: "FrankH"Det vil være meget ærgerligt at miste TR - men måske kan vi så nappe en af jeres midterforsvarer  8)


Vi bytter gjerne Bjørnsson med Rasmussen.


Alle tiders byttehandel!!  :lol:
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HeiaBrann!


olebrann3

de kan få 2 midtstoppere for rasmussen, både walde og bjørnsson.

Når det gjelder erstatter til Ijeh så blir det sikkert nevland

peteE

Veldig spennende!!

Håper sterkt på Hanstveit ut, Rasmussen inn!

Er glad i Hanstveit, lojal og en god kjemper, litt ustabil, men veldig god på sitt beste! Men på tide med skifte nå!

Lykke til i Wolves Hanzy

Superjack

Quote from: "peteE"Veldig spennende!!

Håper sterkt på Hanstveit ut, Rasmussen inn!

Er glad i Hanstveit, lojal og en god kjemper, litt ustabil, men veldig god på sitt beste! Men på tide med skifte nå!

Lykke til i Wolves Hanzy


Rasmussen inn, Hanstveit ut og så kan kalven komme tilbake som en nr 2 på venstrebacken.
Brannsupporter.

vebo

Quote from: "Superjack"
Quote from: "peteE"Veldig spennende!!

Håper sterkt på Hanstveit ut, Rasmussen inn!

Er glad i Hanstveit, lojal og en god kjemper, litt ustabil, men veldig god på sitt beste! Men på tide med skifte nå!

Lykke til i Wolves Hanzy


Rasmussen inn, Hanstveit ut og så kan kalven komme tilbake som en nr 2 på venstrebacken.


Skål for den. Hva er prisen vi får for Hanstveit kontra det vi betale for kavlen og dansken?
Tiocfaidh ár lá

dudo

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3269267.ece

Kalvenes har ikke hørt noen verdens ting fra Brann. Forhåpentligvis betyr det at vi jobber med bedre alternativer. Når det gjelder prisen på Kalvenes blir nok den svært lav. Kontrakten går ut til sommeren, og siden han likevel skal hjem til Bergen er det neppe snakk om noe særlig til SOF om vi henter han i sommer. Skal vi kjøpe han fri nå i vinter er det sikkert ikke mange tusenlappene vi snakker om da heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Det at Kalvenes ser ut til å ville fullføre kontrakten sin kan også bety at han ikke får Brannkontrakt. For vi trenger vel to venstrebacker i dette vinduet som kan være klar til seriestart og ikke minst til CL-kvalikken?

Eller er det godt nok med Guntveit/Dahl som backup?
Rød makt på Hansa

ostraume

Får vi TR (og han er så god som får BIF-venn antyder) så kan kalven vente til sommeren. Han vil uansett bli backup.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Tja, så lenge vi går til sesongstart med et soleklart førstevalg, det være seg Hanstveit eller en ny spiller klarer vi oss nok til sommeren med å hente Kalvenes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

BA: RBH sier at Brann IKKE er intressert i Ijeh.

sturlalv

Bare så det er nevnt:
Preston NE har fått avslått et bud på forumhelten Taylor Twellman på $ 1,7 mill, for MLS vil trolig ha $ 2 mill.

Med dagens dollarkurs og det generelle prisnivået i Norge er det rene røverkjøpet for en spiss som scorte 16 mål på 26 kamper i 2007, skjønt amerikanske spillere har vel et imageproblem for tiden...

Kan jo håpe de tar Ramiro i innbytte :-)

Mvh
Sturlalv

dudo

Den harde realiteten er vel at vi skal slite med å være like attraktiv som selv bunnlagene i CCC... Ihvertfall på lønningsmarkedet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up