• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

HeiaBrann!

Quote from: "JanBanan"
Quote from: "Yngve"Problemet er jo at PVM har ein elendig skotfot og manglar teknikk til å skapa noko offansivt slik som eg, og alle andre, nok hadde forventa. Men med den arbeidsinnsatsen han legg ned, vil eg tru han vil vera ein ok back. Mannen er for lite skapande i forhold til kva eg hadde forventa. Men spring og tacklar mykje og bra gjer han.

Ein kan argumentera med att han har skåra nokre mål på skot i år, men dei fleste skota hans vert jo styrt i retning mål av folk ballen tilfeldigvis treff. Sjølvsagt med unntak av målet mot tromsø (aalesund?).

Totalt 100% enig der. De som mener PVM ikke har teknikk, ivertfall når det gjelder skudd, bør finne seg en annen ting å bedrive tiden med..

Janki

Noe jeg har klippet ut fra tråden silly season på Brann forumet:

"Brann har registrert at daniel braathen ikke får tillit i Bolton og vurderer et fremstøt i januar.

Erik Nevland skal også være aktuell, men en prislapp på 20 mill skremmer Brann."

dudo

Dette er selvsagt bare tøys. UEFA(eller var det FIFA?)-regler setter en effektiv stopper for en Braaten-overgang i januar. Unntaket er om det er snakk om et lån, da kan dette omgås.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

I samm tråd står det : "Siste nytt fra idrettsveien:

Veigar Pall Gunnarson skal være klar for Brann. Hvis alt klaffer mellom klubbene blir han presentert som ny brannspiller denne uken. Stabæk er dog stive i prisen så ingenting er sikkert.

Krysser fingerene for at dette stemmer. Kildene er nemlig nokså sikre."


Dette kommer dog fra trådstarter, som i første post sier: "Tråd med stor takhøyde hva gjelder overgangsrykter."
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Det er vel gansake drøyt å si at Pall Gunnarson er klar for oss, når man i neste setning sier at Stabæk og Brann først må komme til enighet, da er man som kjent ikke klar..  så tviler litt på den der.  

Men kjekt med rykter forsåvidt;)

Nixon

He he, jeg vil nå se det før jeg tror det. For denne overgangen stoppet såvidt jeg vet ved første kontakt mellom klubbene. Altså langt unna en overgang. Men det hadde vært en bra makker til Helstad dette!
Rød makt på Hansa

dudo

Ryktebørsen har vært kjedelig for oss så langt, så her er det bare å spa på mens vi venter på noe med kjøtt på beina. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/brann/article1463382.ece

Hoff kommenterer interessen fra Brann uten at det helt store kan tolkes ut fra det han sier. Neppe noen overgang i luften med det første.

RBH har en kommentar på BTV, men heller ikke der er det noe som tyder på noen nært forestående overganger.

naitsirk

http://fotball.bt.no/eliteserien/article95341.ece

må neste le av denne konè. trur han er ganske lett i topplokket. nokon burde fortella han at om ein ønsker å spela cl så må ein gjera det bra i serien.

Xminator

Eller man kan gjøre som Kone og bytte klubb alt etter hvem som spiller i CL. Selv ikke det sikre kortet RBK ble fast plass, så da kan man like godt bytte klubb hvert år og være sikker? Man snakker om holdningsproblemer for VPG, Kone er ett hakk opp på den skalaen.

Snublefot

dette er en av de kjedeligste silly seasons ever....


kom med noe sladder.. noe rykter.. noe "sikre kilder".. i dont care hvor mye bullshit det er.. JEG TRENGER MER!!!!!!!!

Shine

Har hørt fra sikre kilder at Beckham har fått seg en norsk elskerinne og er på vei til Brann, dette blir offentligjort av friele på tv imorgen, friele er nemmelig  hovedsponsoren bak dette.


Møtte han i taxikøen på lørdag!
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Markmus

Quote from: "Snublefot"kom med noe sladder.. noe rykter.. noe "sikre kilder".. i dont care hvor mye bullshit det er.. JEG TRENGER MER!!!!!!!!

På grunn av stor mangel på ulike metaller i verden må gullpokalen og gullmedaljene til Brann trekkes tilbake og smeltes om til bruk i dieselmotorer.
Ka du ve?

Hausberg

Quote from: "Markmus"
Quote from: "Snublefot"kom med noe sladder.. noe rykter.. noe "sikre kilder".. i dont care hvor mye bullshit det er.. JEG TRENGER MER!!!!!!!!

På grunn av stor mangel på ulike metaller i verden må gullpokalen og gullmedaljene til Brann trekkes tilbake og smeltes om til bruk i dieselmotorer.


kjipt....
itt hjerte står i Brann......

sydnes76

Det arbeides meget intenst fremdeles inn mot Hoff og Rush. Veigar Pall er nok helt uaktuell. Stabæk har uttalt ikke for 50 millioner en gang.
Regner med de to nevnte blir klar begge to, eller i allefall en i nær fremtid.

Henki

Quote from: "Shine"Har hørt fra sikre kilder at Beckham har fått seg en norsk elskerinne og er på vei til Brann, dette blir offentligjort av friele på tv imorgen, friele er nemmelig  hovedsponsoren bak dette.


Møtte han i taxikøen på lørdag!


Dette med elskerinnen tror jeg og stemmer. Det er moren til thesevs...
Ballen skal fremover!

thesevs

Quote from: "Henki"
Quote from: "Shine"Har hørt fra sikre kilder at Beckham har fått seg en norsk elskerinne og er på vei til Brann, dette blir offentligjort av friele på tv imorgen, friele er nemmelig  hovedsponsoren bak dette.


Møtte han i taxikøen på lørdag!


Dette med elskerinnen tror jeg og stemmer. Det er moren til thesevs...


Baddabompisch!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Doffen85

Quote from: "sydnes76"Det arbeides meget intenst fremdeles inn mot Hoff og Rush. Veigar Pall er nok helt uaktuell. Stabæk har uttalt ikke for 50 millioner en gang.
Regner med de to nevnte blir klar begge to, eller i allefall en i nær fremtid.


Hvordan vet du dette? Er jo så mye folk på forumet her som uttaler seg skråsikkert om Pall Gunnarsson og Fredheim Holm. Men enig i at dette virker mer realistisk ja. Vi får såfall inn to ulike spisstyper som vi helt klart har bruk for neste år.

Snublefot

Brann er vist etter sikre kilder på utkikk etter å sikre seg Hoseth fra Molde.

Daniel Berg Hestad skal også være aktuell, da MIM mener de 2 kan føre brann til CL..



huff.. jeg har dårlig fantasi..

sydnes76

Quote from: "Doffen85"
Quote from: "sydnes76"Det arbeides meget intenst fremdeles inn mot Hoff og Rush. Veigar Pall er nok helt uaktuell. Stabæk har uttalt ikke for 50 millioner en gang.
Regner med de to nevnte blir klar begge to, eller i allefall en i nær fremtid.


Hvordan vet du dette? Er jo så mye folk på forumet her som uttaler seg skråsikkert om Pall Gunnarsson og Fredheim Holm. Men enig i at dette virker mer realistisk ja. Vi får såfall inn to ulike spisstyper som vi helt klart har bruk for neste år.


Vel....jeg kaller det for magefølelse, slik som sist med Rush kommentaren min i samme tråd, et par dager før det kom i avisen. DFH er vel og aktuell, men mer som et alternativ. Får vi Pall blir jeg veeeeldig overrasket. Enig at de to hadde vært spisstyper vi hadde trengt. Tror Brann gjør et fornuftig forsøk.

Leffen

Hoff burde være vår førstepri. Relativt ung, god, stort potensiale, ving og spiss, lojal, virker sympatisk. Hurra, frem med lommeboken.

Brannmus

Kantspillere har vi nok av. Spørsmålet for meg er om Hoff er en god nok spiss. Garanterer han 15 mål og 5 assists hver sesong om han spiller størsteparten av kampene. Eller leverer han i det minste 10 mål og 10 assists.

Allsidighet er vel og bra, men vi begynner å få litt mange spillere etter hvert som skal gjøre litt for mye.

Gepard

De to spissforsterkningene : Av alternativene Pall Gunnarsson, Hoff, Moldskred, Rushfeldt og Fredheim Holm kjenner jeg at jeg håper først og fremst på Fredheim Holm akkurat nå,,, litt rart egentlig...

Men har så stor tro på at han er en spillertype som vi slå ut i full blomst her, spesielt i hjemmekampene, tror hans kvaliteter med ball og kreativitet kunne blitt utrolig viktig der.

Vi kommer til å møte hvertfall 8-9 lag som kommer til å mure igjen foran egen 16 neste år på Stadda. Da trenger vi noen spillere med det lille ekstra,  vi har en i Huseklepp, men tror også Holm hadde falt inn i samme kategori.

Fredheim Holm og Rush ? Da henter vi hvertfall inn to spillere som har andre kvaliteter enn Helstad og Sjøhage.

Pall Gunnarson skepsisen min skjønner jeg ikke helt selv..;) Men han må muligens gjennom en kneoperasjon nå etter sesongslutt, i tillegg er jeg litt bekymret for at han har virket ekstremt grinete i Stabæk til tider. På banen er det dog liten tvil om at han hadde blitt en flott forsterkning.

Strandlien

Hvis Opdal reiser? Hva da? Stoler alle blindt på at Thorbjørnsen med Udjus som back-up skal redde oss til nytt seriegull og Champions League?

Arni Gautur Arason er bosman. Da er han en soleklar kandidat...

C@Bøe_79

Fikk en litt vill tanke hin dagen.
Migen Memelli kunne passet med Helstad, og når vi jager kan vi hive han inn sammen Azar og få en eksplosiv duo..
Ellers er det godt å høre fra RBH at Brann først og fremst sonderer/kartlegger markedet før de kjøper spillere.
Og at det er nesten garantert at de skal ha inn 2 spillere..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Leffen

Enig. Håper en eventuell avklaring rundt Opdal kommer tidlig, og ikke langt ut på nyåret. Arason har noen gode fotballår igjen, uten tvil.

Doffen85

Quote from: "C@Bøe_79"Fikk en litt vill tanke hin dagen.
Migen Memelli kunne passet med Helstad, og når vi jager kan vi hive han inn sammen Azar og få en eksplosiv duo..
Ellers er det godt å høre fra RBH at Brann først og fremst sonderer/kartlegger markedet før de kjøper spillere.
Og at det er nesten garantert at de skal ha inn 2 spillere..


Drit nå i Memmeli!!!

Strandlien

Quote from: "C@Bøe_79"Fikk en litt vill tanke hin dagen.
Migen Memelli kunne passet med Helstad, og når vi jager kan vi hive han inn sammen Azar og få en eksplosiv duo..
Ellers er det godt å høre fra RBH at Brann først og fremst sonderer/kartlegger markedet før de kjøper spillere.
Og at det er nesten garantert at de skal ha inn 2 spillere..


Herlig... Migen Memelli... Kanskje vi skal høre om Mika Kottila fortsatt snører skoene og? :)

Bolsen

Quote from: "Doffen85"
Quote from: "C@Bøe_79"Fikk en litt vill tanke hin dagen.
Migen Memelli kunne passet med Helstad, og når vi jager kan vi hive han inn sammen Azar og få en eksplosiv duo..
Ellers er det godt å høre fra RBH at Brann først og fremst sonderer/kartlegger markedet før de kjøper spillere.
Og at det er nesten garantert at de skal ha inn 2 spillere..


Drit nå i Memmeli!!!


Hæ?? Tror du ikke Memmeli kan gjøre det like bra som sist?

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Roald

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Shine

Han er her ut kontrakten sin.

skal han til VIF må det bli 15 mill vertfall.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Baunebob

Ser ikke noen klare kandidater som kan være interessante for  Brann. Selvfølgelig dyre norske halveis oppskrytte spillere som går for en blodpris.

Hele vinduet ender nok opp med at det kommer ingen inn og Corrales forsvinner.

Og vips så var vi ikke gullkandidater lengre..

dudo

Det var da voldsomt til pessimisme! Det er fortsatt over 4 mnd igjen av vinduet, vi skal nok få til noe!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

JanBanan

Hvis vi begynner å snakke om Migen Memelli  så nominerer eg like greit Kotilla, Zavrl, Suazo, Macallister, Helgebe, Klock, Ystaas, Thomas Lund, Steinar Tenden og Kjetil Løvik.

Nei, herlighet. Brann skal forsterke laget, det gjør de ikkje med noen rustne gamlinger, vi må hente friskt blod med stort talent. Er Memelli god med helstad fordi han er sterk i kroppen kan vi like greit sette Bjørnson eller en ent på topp

EDIT: Skrivefeil

naitsirk

QuoteSer ikke noen klare kandidater som kan være interessante for Brann. Selvfølgelig dyre norske halveis oppskrytte spillere som går for en blodpris.

Hele vinduet ender nok opp med at det kommer ingen inn og Corrales forsvinner.

Og vips så var vi ikke gullkandidater lengre..


stallen uten corrales er god nok for gull. men til kvalikken bør det inn forsterkningar.

HeiaBrann!

Quote from: "naitsirk"
QuoteSer ikke noen klare kandidater som kan være interessante for Brann. Selvfølgelig dyre norske halveis oppskrytte spillere som går for en blodpris.

Hele vinduet ender nok opp med at det kommer ingen inn og Corrales forsvinner.

Og vips så var vi ikke gullkandidater lengre..


stallen uten corrales er god nok for gull. men til kvalikken bør det inn forsterkningar.

Det vil jeg IKKE si. For få på laget... Kunne godt tenkt meg en venstreback viss corrales går, kansje en spiss, og en potet...

naitsirk

då må du forklare meg kven som har forsvunne i frå brann utanom andresen?
meiner du virkelig at brann ikkje kan vinna serien utan andresen?

HeiaBrann!

Quote from: "naitsirk"då må du forklare meg kven som har forsvunne i frå brann utanom andresen?
meiner du virkelig at brann ikkje kan vinna serien utan andresen?

Winters og Corrales forsvinner, og jeg er sikker på at det vil forsvinne flere iløpet av sesongen. Jeg mener de bør erstattes godt, med unge spillere å ikke spillere som har 1-2 år igjen som  Rush.

peppes

Like greit å kvitte seg med >Corrales om han ikke ønsker å være her,men må no være best å få han sendt tilbake til USA da og ikke skitne Enga,men noen nye kjøp kommer helt sikkert,er jo litt kr som ruller for tiden

Red Rabitt

Blir nok garantert heftig piping mot vif elskeren på torsdag.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

tommyf

Ja ka pokker skal vi egentlig med en spiller som bare syter? Først ville han vekk fra Ham Kam da de rykket ned og fordi det var så kaldt på østlandet. Så ville han til Brann for klimaet var bedre her. Så vil han vekk fordi konen ikke trivest. Og så vil han plutselig tilbake til østlandet igjen.Har det skjedd noe med klimaet der borte eg ikkje har fått med meg??? Nei Ramiro. Du får kanskje joine samme klubben(e) som Petter F. Olsen. Det hadde vel kanskje passet deg best

Xminator

BA: Karadas skal overtales til å spille spiss. Akkurat det kommer ikke som noen overraskelse, for han er kanskje den beste targetspissen bak Carew og Iversen. Og han er ikke langt bak dem i kvalitet.

Chrisstah

Quote from: "Xminator"BA: Karadas skal overtales til å spille spiss. Akkurat det kommer ikke som noen overraskelse, for han er kanskje den beste targetspissen bak Carew og Iversen. Og han er ikke langt bak dem i kvalitet.


har ventet på det.
mener bestemt at det er der han er best. men no er det mange år siden eg såg han som stopper.
Helstad/Azar syns eg funket fint sammen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Endre

Brann skal ansette speider på fulltid nå, i følge BT.
Det satses skikkelig på Stadion nå, liker dette her. Spent på hvem som får jobben. Lurer på om mange års erfaring med FM er nok?

tommyf

Har 4 års erfaring fra speideren når eg var i 8-12 års alderen. Bør vel holde det???

xTaTic

Quote from: "Endre"Brann skal ansette speider på fulltid nå, i følge BT.
Det satses skikkelig på Stadion nå, liker dette her. Spent på hvem som får jobben. Lurer på om mange års erfaring med FM er nok?


Hehe... tenkte det samme, men det er sikkert ikke like lett å finne gode spillere uten søkefunksjonene! :P

xTaTic

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Xminator"BA: Karadas skal overtales til å spille spiss. Akkurat det kommer ikke som noen overraskelse, for han er kanskje den beste targetspissen bak Carew og Iversen. Og han er ikke langt bak dem i kvalitet.


har ventet på det.
mener bestemt at det er der han er best. men no er det mange år siden eg såg han som stopper.
Helstad/Azar syns eg funket fint sammen.

knutern

Quote from: "xTaTic"
RBH og Mjelde vil overbevise Azar om at han bør spille spiss.. Etter høsten er Azar visstnok ikke så bastant i dette med posisjonene heller.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3153285.ece

Belfort

At de skal overtale Karadas er vel et signal om at det ikke er nok penger til og frigjøre en spiss fra en klubb,litt overraskende. Jeg tror man om 5 år også kommer til og ha diskusjonen om hvor Azar skal spille.

Go Up