• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Hoff er ikke mannen for Brann. Hvor har de tenkt og plassere han. Regner med at kantene nå er dekket. Hoff er ingen typisk midtspiss i 4-4-2. Han er en kant som liker og ligge høyt i banen og skjære inn mot midten. Nå må Brann vite nøyaktig hva de vil ha.

ostraume

Hoff har gjort sine saker bra i 4-4-2 Lyn. Om han blir kjøpt så regner jeg med han skal bekle Robbie-rollen, som han har hatt hell med i Lyn, på topp. Han er i tillegg en grei back-up på begge kanter. Ingenting å sprenge banken for, men et bra kjøp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Jeg heller mot at dette må være et veldig bra kjøp (avhengig av pris selvsagt). Han har som sagt spilt veldig bra i Lyn som spiss/kant i år, spesielt før han ble skadet i sommer. Han kan nok helt opplagt fylle tomrommet etter Robbie på en fin fin måte. I tillegg vil dette være et steg opp for han, slik at det nok gir et boost for motivasjonen hans.

Xminator

Quote from: "Belfort"Hoff er ikke mannen for Brann. Hvor har de tenkt og plassere han. Regner med at kantene nå er dekket. Hoff er ingen typisk midtspiss i 4-4-2. Han er en kant som liker og ligge høyt i banen og skjære inn mot midten. Nå må Brann vite nøyaktig hva de vil ha.


Hoff spilte vel kant i både 3-5-2 og 4-4-2 i Odd, og Lyn har spilt med ham på kant i både 4-4-2 og som angriper. Det er vel som angriper med makker forumets medlemmer har bitt seg merke i ham. Bedre enn Moldskred? Det må fuglene vite. Det er uansett ikke øverste hylle slik vi ble "lovet".

Snublefot

Hoff kan nok gjøre en vel så god jobb som winters i samme type rolle. Hoff er rask, teknisk, har bra bevegelse og godt overblikk for spillet, at han i tillegg er en person som jeg har sett flere ganger score fra utenfor 16, når han drar seg inn fra kanten langs 16 meteren, samt at han kan spille igjennom en rask spiss som helstad, så ser jeg på et eventuelt kjøp av Hoff som en veldig positiv ting.

I tillegg er han utrolig mye mer sympatisk og allright en for eksempel vpg.  Hva kunne hoff utrettet i stabæk med alanzinho, nannskog og tchoy rundt seg?  Eller hva kunne vpg utrettet i Lyn?  Tror faktisk ikke forskjellen på disse to spillerne er altfor stor.

Shine

Vertfall bra å se at folk ikke tar helt av her, sitter å leser på VIF sitt forum nå..hvor man kan lese at Carew, Iversen, helstad og kanskje maradona skal til VIF...
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Gepard

Har mer tro på Hoff enn Moldskred, tror han kan fungere bra i en Winters\Pall rolle. Og at det er uaktuelt for Lyn å selge er nok pisspreik, dersom Hoff vil til en ny klubb vil de nok gi etter, ett år igjen av kontrakten. Overgangssum = 6-7 mill ?


HansaInferno

Enig, Moldskred har jeg ikke sett så, men har ikke særlig troen på han. Hoff er en spiller med mange kvaliteter.
Breiflabben, baby!

Xminator

VPG var nevnt i BA-artikkelen, sammen med Moldskred, Hoff og DFH. Bjarman var eneste som svarte BA, derfor saken. Tromsø svarte med "det får du spørre Brann om", og "ikke til salgs".

Virker mer og mer sannsynlig at vi må utenlands for å finne forsterkninger på topp. Min ønskesignering er fortsatt VPG.

Hickok

En som vel ikke har vært nevnt her, er jo Steffen Hagen. Hvis RC drar mangler vi en venstreback. Hvem er da mere naturlig å prøve å hente enn kapteinen på U21 landslaget, som også var kaptein for Odd i vår, Steffen Hagen?

Mico

Jeg er halvveis fan av Hoff. Kan ikke si at jeg ser mange Lyn eller Odd kamper, men de gangene jeg har sett ham har han vært veldig spennende syntes jeg.
Han sniker seg jo også jevnlig inn på høydepunktene.

Men man blir jo likevel skeptisk med tanke på at han veldig sjelden får noe oppmerksomhet fra "ekspertene".

tovatle

Kan virke som vi må utenlands å finne en ny spiss ja. Jeg ser absolutt ikke et problem med det! Hvorfor ikke se mot våre to naboland? Brann har vel aldri hatt for vane å kjøpe spillere fra Danmark. Rade Prica fra Aalborg ser jeg for meg som den ypperlige makkeren til Helstad!

Falkman

Quote from: "Mico"Jeg er halvveis fan av Hoff. Kan ikke si at jeg ser mange Lyn eller Odd kamper, men de gangene jeg har sett ham har han vært veldig spennende syntes jeg.
Han sniker seg jo også jevnlig inn på høydepunktene.

Men man blir jo likevel skeptisk med tanke på at han veldig sjelden får noe oppmerksomhet fra "ekspertene".


Hoff blir vel stadig vekk trukket frem som en av Lyns viktigste spillere.. jeg tror han  ville kunne fylle "Winters-rollen" på en veldig bra måte. han er bevegelig, rask og en god avslutter (jfr. målet han scoret mot oss på Ullevål ifjor). ser gjerne at han kommer til Bergen!

HansaInferno

Brann må ihvertfall handle fra øverste hylle, det nytter ikke med noe gambling for oss nå, sånn driver vi ikke butikk lengre.
Breiflabben, baby!

Hickok

Gje dokkar med det der "vi kan ikke gamble". Hvilke fotballspillere er det ingen risko med? I mine øger e det ingen. Det er ikke mulig å vite 100% på forhånd hvilke spillere som passer inn eller lykkes direkte.

Doffen85

Quote from: "Hickok"En som vel ikke har vært nevnt her, er jo Steffen Hagen. Hvis RC drar mangler vi en venstreback. Hvem er da mere naturlig å prøve å hente enn kapteinen på U21 landslaget, som også var kaptein for Odd i vår, Steffen Hagen?

Hickok

Han spiller nå i hvertfall venstreback i neste U21 landskamp!

dudo

Det sier vel mer om situasjonen på u21-laget. Han er som nevnt primært stopper, men har spilt mye høyreback for Odd da Ruud stort sett har spilt ving.
Når det gjelder Hoff er jeg positiv. Mener at han pr i dag er en bedre spiller enn Robbie var da han kom til oss, og er i absolutt topp TL-klasse av sin type. Veldig kjapp og bevegelig, og har også et bra skudd. Er kanskje ikke så fotballklok som Robbie er i dag, men det kan han fort plukke opp med bedre medspillere. Et ja-kjøp, men vi trenger fortsatt en klassespiss til uansett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

ElskerBrann

Nei, for vi har Torstein Helstad JA, vi har Torstein Helstad!!!
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

pidre

Corrales prater som om alt er opp til han!

Ingen av forutsetningene som var tilstede når han signerte for Brann, har endret seg. Været er det samme, treneren den samme, stallen stort sett den samme og Hanstveit er fremdeles tilstede.

Forresten fordømt merkelig at været i Oslo er så mye bedre. Tåkete og bikkekaldt halve året! For en som kommer fra Sunny California, må det jo fortone seg som drittvær uansett!

Nå må SK Brann statuere et eksempel, slik at det ikke utvikler seg en ukultur! Visse forpliktelser har vel spilleren ovefor klubb - dessuten, hadde det ikke vært for Brann sin innsats ovenfor UD, hadde Corrales vært utvist fra både Norge og resten av Europa!

Synes SK Brann får være litt autoritære i denne saken, og be Corrales om å bli i klubben minst ett år til! Så kan Corrales be konen sin om å holde kjeft og innfinne seg med været, eller inndra kreditkortet.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: "HansaInferno"Enig, Moldskred har jeg ikke sett så, men har ikke særlig troen på han. Hoff er en spiller med mange kvaliteter.


Hoff er bra han, men scorer jo veldig lite mål sammenlignet med Moldskred. Hoff er vel heller ingen spiss. Først og fremst kantspiller som må konkurrere med Huseklepp, Solli, PVM & Co.
Saludar a los monos!

naitsirk

ja for moldskred har jo bøtta inn mål i sin tl karriere!

lusken

Quote from: "Xminator"VPG var nevnt i BA-artikkelen, sammen med Moldskred, Hoff og DFH. Bjarman var eneste som svarte BA, derfor saken. Tromsø svarte med "det får du spørre Brann om", og "ikke til salgs".

Virker mer og mer sannsynlig at vi må utenlands for å finne forsterkninger på topp. Min ønskesignering er fortsatt VPG.


Brann har tatt en runde med sine islanske landslagspillerere og de gir uttrykk for at VPG ikke er rett mann for Brann grunnet dårlige holdninger, VPG blir sett på som en person som setter seg selv foran laget og som ser på seg selv som en "verdensmester".
Så det blir nok ikke han som fyller spiss plassen med Helstad neste sesong..

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

pidre

Quote from: "naitsirk"ja for moldskred har jo bøtta inn mål i sin tl karriere!
Saludar a los monos!

Baunebob

Hoff er en god fotball spiller, men ikke for den prisen Lyn sikkert vil kreve.

Som sagt spent på hva Brann tenker og driver med. Et klasse kjøp som uventet hadde blitt trukket opp av hatten hadde gledet meg stort.

Innlandsmax

Quote from: "pidre"Corrales prater som om alt er opp til han!

Ingen av forutsetningene som var tilstede når han signerte for Brann, har endret seg. Været er det samme, treneren den samme, stallen stort sett den samme og Hanstveit er fremdeles tilstede.

Forresten fordømt merkelig at været i Oslo er så mye bedre. Tåkete og bikkekaldt halve året! For en som kommer fra Sunny California, må det jo fortone seg som drittvær uansett!

Nå må SK Brann statuere et eksempel, slik at det ikke utvikler seg en ukultur! Visse forpliktelser har vel spilleren ovefor klubb - dessuten, hadde det ikke vært for Brann sin innsats ovenfor UD, hadde Corrales vært utvist fra både Norge og resten av Europa!

Synes SK Brann får være litt autoritære i denne saken, og be Corrales om å bli i klubben minst ett år til! Så kan Corrales be konen sin om å holde kjeft og innfinne seg med været, eller inndra kreditkortet.
Helt enig. Folk må skjønne hva en arbeidskontrakt innebærer, inkl. hvor lenge den varer. Men det er klart: Ingen masing, ingen interesse. Mannen må jo bare sutre og tyte det han vil, bare han leverer på treningsfeltet og i kamp. Solgt skal han i alle fall ikke bli - uten at også Brann ønsker det.

Baunebob

Ser U-21 kampen nå. Mye talent der. Demidov har markert seg ved en scoring. Reginiussen er meget solid.

Hvis Brann vil ha unge frematstormende talenter er U-21 laget en meget god begynnelse.

Selv om unge talenter kanskje ikke er det absolutt viktigste. Vi mister spillere fra første elleveren og må hente spillere som kan gå rett inn og erstatte.

Belfort

[quote="Baunebob"Ser U-21 kampen nå. Mye talent der. Demidov har markert seg ved en scoring. Reginiussen er meget solid.

Hvis Brann vil ha unge frematstormende talenter er U-21 laget en meget god begynnelse.

Selv om unge talenter kanskje ikke er det absolutt viktigste. Vi mister spillere fra første elleveren og må hente spillere som kan gå rett inn og erstatte.[/quote]

Ser samme kamp,er enig med deg i kvaliteten på de to midtstopperne. Men det er først og fremst på spissplass vi trenger noen forsterkninger nå. Brann må nok ut på det nordiske/mellom europeiske markedet for og finne dem. Håper det skjer noe snart.

Super Hasund

Kjøp isje hoff. Blek kopi av winters. Trodde brann va på jakt etter bedre spillere enn det
La Folket Synge

*Feltz*

Belfort

Quote from: "Super Hasund"Kjøp isje hoff. Blek kopi av winters. Trodde brann va på jakt etter bedre spillere enn det


Jeg også trodde Brann la listen høyere.

Xminator


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Baunebob

En Ruud på høyreback tror jeg vil være et steg opp i forhold til Guntveit/Dahl.

Når det er sagt spørs det om det er en såpass forsterkning at det er nødvendig og svi av millioner på det. Backene vi har holder nivået i Tippeligaen men desverre ikke noe mer. Ihvertfall ikke høyre siden.

Chrisstah

Quote from: "Belfort"[quote="Baunebob"Ser U-21 kampen nå. Mye talent der. Demidov har markert seg ved en scoring. Reginiussen er meget solid.

Hvis Brann vil ha unge frematstormende talenter er U-21 laget en meget god begynnelse.

Selv om unge talenter kanskje ikke er det absolutt viktigste. Vi mister spillere fra første elleveren og må hente spillere som kan gå rett inn og erstatte.


Ser samme kamp,er enig med deg i kvaliteten på de to midtstopperne. Men det er først og fremst på spissplass vi trenger noen forsterkninger nå. Brann må nok ut på det nordiske/mellom europeiske markedet for og finne dem. Håper det skjer noe snart.[/quote]

håper noen overtaler azar til å spille spiss. kjøp inn reginiussen eller Hagen, så har vi en bra dekning på spissplassene og forsvarsplassene om sjøhage får trent bra og fungerer som backup nestesesong. jeg har ikke mistet troen enda hvertfall.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

naitsirk

QuoteDet blir nesten for dumt om rivaler skal snappe opp slike:

http://www.ba.no/sport/fotball/article3137939.ece


brann har vore på banen og meinte at han hadde gått av litt meir 2.div spel.
det typiske med lokale talenter er at dei ikkje har tålmodighet.

Gepard

Ruud er et glimrende kjøp, fremtidig klasseback.

Trenger å bli litt bedre defensivt, men fremover er han allerede meget god. Har en veldig bra høyrefot. Henter vi han har vi en langsiktig løsning på høyreback samtidig som vi få bedre dekning på kantene.

Er bare litt redd for at Viking lettere kan garantere han plass på laget og at det blir det avgjørende for Ruud..... Håper RBH og Mjelde klarer å overtale han...

dudo

Jeg står ved det jeg tidligere har sagt: det at Brann virker å være uinteressert i Ivkovic tyder på at de anser han til å være dårligere enn både Yaw-Ihle og Alexander Solli. Ellers er det positivt at vi er ute etter Ruud.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Jeg står ved det jeg tidligere har sagt: det at Brann virker å være uinteressert i Ivkovic tyder på at de anser han til å være dårligere enn både Yaw-Ihle og Alexander Solli. Ellers er det positivt at vi er ute etter Ruud.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

sydnes76

Magefølelse osv. Tror Sigurd Rushfelt blir en av signeringene i løpet av kort tid. Han vil spille på et lag som satser og vil få med seg et par år i toppen av eliteserien. Dessuten passer han godt inn i Mjeldefilosofien og i tospann med Helstad.

Bossmann

Merkelig dette her. Går rykter om at Rushfelt er i dialog med Brann.

Fabregas

Quote from: "dudo"Jeg står ved det jeg tidligere har sagt: det at Brann virker å være uinteressert i Ivkovic tyder på at de anser han til å være dårligere enn både Yaw-Ihle og Alexander Solli. Ellers er det positivt at vi er ute etter Ruud.

Dette er nok helt rett men en kan jo undre seg hva Røde Stjerne tenkte på. Det er sånn med talenter at det kan skje veldig mye rart fra talent til fullt utviklet spiller. En vet aldri hvem som kan slå til og ikke. Derfor bør en binde seg til flere for å øke sjansene for å lykkes. Jeg synes han skal få prøve seg i Løv-Ham. Hva skal han til Viking? I Bergen kan han trene med pdd norges beste lag og få matchtrening i Addecco. 2laget til Viking er i beste fall i 2div og der spiller han jo allerede vel!?

Må si jeg er ekstremt spent på hva som foregår i Idrettsveien for tiden. Rush er nok for gammel. Vi må tenke litt lenger mtp at vi kan risikere å miste Helstad i vinter eller neste sommer. Er Kone helt urealistisk? Neste sommer kan han jo signere for akkurat hvem han vil uten at RBK kan gjøre noe med det så vi kunne jo iaf forhørt oss synes jeg. Forøvrig litt av ett skifte på spissplass i forhold til før sesongen/sist vinter. Da hadde vi Helstad,Memelli,Ludvigsen,Ystaas og Sæternes samt reserveløsningen Bjørnsson. Nå har vi Helstad og Sjøhage samt reserveløsningene Karadas, Bjørnsson og evt. Huseklepp. Har Saric på Løv-Ham i det hele tatt trent med Brann? Ikke noen supersigning men bedre enn Bjørnsson er han vel.

Har du link Bossmann? :wink:

Bossmann

Sorry Fabregas. Ingen link, og jeg vet at alle er drita lei av at de kjenner noen som kjenner noen osv.

Og det hjelper vel heller ikke at jeg sier det, men Sigurd Rushfelt vil til Brann, men Tromsø nekter å selge.

Så får vi se på det når det står i avisene. Kommer fra journalister i bergenspressen ihvertfall.

pidre

Quote from: "sydnes76"Magefølelse osv. Tror Sigurd Rushfelt blir en av signeringene i løpet av kort tid. Han vil spille på et lag som satser og vil få med seg et par år i toppen av eliteserien. Dessuten passer han godt inn i Mjeldefilosofien og i tospann med Helstad.


Helt enig! Har også en magefølelse på at Brann jobber mot Rushfeldt! En spiller etter Mjeldes hjerte, og også en spillertype vi mangler.
Saludar a los monos!

Doffen85

Som flere sier, Rushfeldt kan helt klart gjøre jobben i 2 år fremover. Han er en spiller med Sæternes-kvaliteter som forhåpentligvis ikke blir like mye skadet og ikke går like sur...

JanBanan

QuoteRade Prica fra Aalborg ser jeg for meg som den ypperlige makkeren til Helstad!


Rade Prica er en håpløs stasjonær møkkaspiss, Brann bør legge listen 100 hakk høyere. Må ikkje tro at fordi en spiller scorer litt i Dansk serie og sliter benken for svenskelandslaget at han e god nok for brann!

Ska vi til utlandet må vi handle spillere med videresalgspotensiale og som har prestert stabilt, ikkje en utslitt spiss som ble pepet ut omtrent hver kamp for Rostock.

Når det gjelder Gojko Ivkovic og lokale talenter generelt mener eg at de bør hentes til Brann om andre tippeligaklubber prøver seg på dem. Vi har jo et 2 lag kor de unge skal matches, RBH sin strategi vet du!

Innlandsmax

Rush og Hoff. Rutine/soliditet og rask/lur. Høres bra ut. Akkurat nå høres det ut som ingen av dem er til salgs. Desto større grunn til å kjøpe dem ;-) - Men prislappen... tja... ikke aaaaaaltfor mye, vel?


Go Up