• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gepard

Annan har vel vært ute med sykdom i år. I tillegg er det nok godt mulig han sliter med å tilvenne seg TL, det er ikke bare bare å hente inn "stjernespillere" som man forventer skal domninere i TL når de kommer fra en helt annen fotballkultur. Feks Konan i rbk som vel ble kåret til årets spiller i afrika i fjor (mulig han bare var en av tre nominerte,,ikke helt sikker)

Synes man bør tenke nordisk eller sentraleuropa dersom man skal ut av landet for å hente spillere. Forutsetningene for at de skal lykkes er langt bedre.

Ricky

Quote from: "Doffen85"Ingenting hadde vært som å se Martin Andresen bli båret ut av Brann Stadion på båre etter en knallhard Azar-takling neste sesong!


Det beste hadde vel strengt tatt vært om han tok en Kjetil Rekdal...
Et kostelig minne fra hans tid som spillende trener var når VIF gikk opp til 2-1 mot Rosenborg sent i kampen, og Rekdal skulle bytte seg selv innpå for å tette igjen bak og sikre seieren de siste to-tre minuttene. Men Rosenborg hadde ballen på VIFs halvdel når byttet ble gjort, og Rekdal rakk aldri å komme opp i Brattbakk som fikk score ganske upresset fra 16-meteren.
Dette var i 2004, så dette kostet i teorien VIF seriemesterskapet.

Leffen

Quote from: "Gepard"det er ikke bare bare å hente inn "stjernespillere" som man forventer skal domninere i TL når de kommer fra en helt annen fotballkultur

Så du mener ingen klarer å tilpassse seg norsk fotball?
Hele poenget mitt er at Annan har vært i Norge ett år, og dermed er et steg nærmere å ha tilpasset seg norsk fotball.
Naturlig å bruke Tchoyi som sammenlikning her kanskje....
Men jeg skulle gjerne ønske å vite litt mer om Annan som spilletype, hvis det er noen som har sett han i kamp og kjenner til hans styrker/svakheter.

Gepard

Selvsagt kan de tilpasse seg, Tchoi som du nevner, Olof og Tijan er andre eksempler. Felles for de alle er dog at de er meget sterke fysisk og Annan er en lettvekter i forhold. Minner mer om Monkam i stilen, og han falt fullstendig igjennom i TL.

Markmus

Quote from: "Doffen85"Ingenting hadde vært som å se Martin Andresen bli båret ut av Brann Stadion på båre etter en knallhard Azar-takling neste sesong!

Er nok mest trolig at en slik takling kommer fra en viss sogndøling.
Ka du ve?

Belfort

Selvsagt kan afrikanere og søramerikanere tilpasse seg norsk og nordisk spillemåte,kultur,vær. Nok av eksempler både i Norge og ikke minst sverige som har mange fra Sør Amerika.

Mye går på hvordan klubben klarer og integrere spillerne og ikke minst forarbeidet som man gjør i forkant før signering.

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Håper det. Ung og lovende, og har allerede bevist at han har et høyt maksnivå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: "dudo"Håper det. Ung og lovende, og har allerede bevist at han har et høyt maksnivå.


Mener og ha hørt at han er forespeilet en høyrekant rolle i Brann:)

Xminator

Vil tro Guntveit/Dahl/Solli/Huseklepp gjør Ruud heller lunken til å prøve Brann. Mitt tips går til VIF.

dudo

Om en 23-åring som vaker i landslagsdiskusjonen ikke tar mål av seg til å kunne danke ut Guntveit og Dahl kan det være det samme. Guntveit har vært bra i år, men begynner å bli gammel. Dahl har vært en skuffelse etter den gode 06-sesongen. Og om Ruud er interessant for oss er det selvsagt som back, vi er som du sier godt forspent på høyre kant. Dødball-foten hans hadde heller ikke vært dum å ha.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Leffen

Quote from: "Gepard"Minner mer om Monkam i stilen, og han falt fullstendig igjennom i TL.

Beklager at jeg er kverulant, men Monkam er jo rett og slett dårlig, og hadde selvfølgelig aldri fått plass på ghanas midtbane. Så den sammenlikningen er vel litt vag.....Alanzinho og Traore er eksempler på små veikinger som har slått gjennom. Blir litt rart å skjære alle under en kam. Men dette er jo egentlig en helt annen debatt.....

Føler egentlig ikke at vi trenger Espen Ruud. Vi er ogdt dekket på høyresiden nå, og han ønsker vel fast førstelagsspill. Håper også litt at han går til Vålerenga. Føler at han er litt i samme av/på spillerbås som LIS, og at dermed de bruker pengene sine på sjangsespill. Flott det.

tsf

Quote from: "Belfort"Selvsagt kan afrikanere og søramerikanere tilpasse seg norsk og nordisk spillemåte,kultur,vær. Nok av eksempler både i Norge og ikke minst sverige som har mange fra Sør Amerika.

Mye går på hvordan klubben klarer og integrere spillerne og ikke minst forarbeidet som man gjør i forkant før signering.


Bodø/glimt har en spiss som er fra Brasil. Thiago Martins el no hva han heter kjempetrives i kulden i nord! til og med han scoret masse mål i adecco
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Gepard

Traore og spesielt Alanzinho har slått til ja, men er det ikke stor forskjell på å spille back eller kant mot å spille sentralt på midten når det gjelder krav til fysikk ? Da synes jeg vi trenger sterkere folk enn Annan. Kanskje han blir i Start og da vil han kunne lære veldig mye om norsk fotikk i adeccoligaen, så mulig han kan bli en TL-hit om noen år ?

Uansett, Start brant seg alvorlig på ikke-europeere før årets sesong, vil si det omtrent er årsaken til at de rykket ned, de 10 mill man svidde av på Ygor kunne de brukt langt bedre.. Han skulle jo lett ta Tl med storm, kaptein på et av Brasils beste lag liksom.... Bruno og Annan har heller ikke bidratt en døyt. En ting med disse langveisimportene til Rbk, det er helt facinerende å se hvor mye viktigere afrikanerne mener CL er i forhold til TL. Forskjell på innsats og konsentrasjon de legger ned i de to forskjellige turneringene er sjokkerende. I CL har spesielt Traore og Kone herjet, mens de til tider har sett lite interessert ut i TL-kampene. Nå kan man også si at dette gjaldt for mange andre rbkspillere, spesielt de gamle traverne måtte få ferten av sagmugg for å gidde å prestere opp mot sitt toppnivå. Men uansett, henter vi ikke-europeiske stjerner og reklamerer med mulig CL spill neste år, er jeg stygt redd for at vi får se det samme her.

Når det gjelder Ruud er jeg redd for at Brann ikke er interresert, dessverre. Hvis man gjør alvor av å satse på Huseklepp neste år, kan det være at de`herrer på Stadion ikke helt er komfortable med å bruke en back som har sin force i det offensive bak Huseklepp. Men vi trenger jo bredde....

I tillegg kan jo Cato være aktuell som backup på venstrebacken, bak Hans dersom Corrales bukker under for presset fra konemor. Da er vi nødt å hente en back, så hvorfor ikke Ruud?

Jeg vil absolutt at man henter han, det er en fremtidig landslagspiller garantert, i dag spiller man med Storbæk og skulle ikke forundre meg om Ruud kom inn i landslaget allerede neste sesong. Og det hadde vært kanon om han da representerte Brann.

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5995

Kanskje litt på siden av det som ellers diskuteres i tråden, men gidder ikke lete frem en passende tråd om talentarbeidet i Brann.

Matias Møvik, 16 år, landslagsspiller er klar for Brann.

Noen som har sett han spille? Ekstreme ferdigheter, eller jevnt over god til det meste?

Belfort

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5995

Kanskje litt på siden av det som ellers diskuteres i tråden, men gidder ikke lete frem en passende tråd om talentarbeidet i Brann.

Matias Møvik, 16 år, landslagsspiller er klar for Brann.

Noen som har sett han spille? Ekstreme ferdigheter, eller jevnt over god til det meste?


Har en svigerfar som er klubbleder i en klubb i Nordhordland og han er mektig imponert. Voldsomt rykk,sterk og ikke minst har han gode holdninger,han vil bli best.

Hickok

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5995

Kanskje litt på siden av det som ellers diskuteres i tråden, men gidder ikke lete frem en passende tråd om talentarbeidet i Brann.

Matias Møvik, 16 år, landslagsspiller er klar for Brann.

Noen som har sett han spille? Ekstreme ferdigheter, eller jevnt over god til det meste?

Jevnt over for dårlig. Kan aldri i verden ta oss til CL neste år....

Baunebob

Interessant at klubben henter talenter. Selvfølgelig ingen forsterkning til A-stallen nå, men vi får gjerne igjen for det om noen år.

Når det er sagt vet jeg ikke en dritt om gutten.

Strandlien

Quote from: "Hickok"
Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5995

Kanskje litt på siden av det som ellers diskuteres i tråden, men gidder ikke lete frem en passende tråd om talentarbeidet i Brann.

Matias Møvik, 16 år, landslagsspiller er klar for Brann.

Noen som har sett han spille? Ekstreme ferdigheter, eller jevnt over god til det meste?

Jevnt over for dårlig. Kan aldri i verden ta oss til CL neste år....


Nå er det vel ingen venter at en totalt ukjent 16-åring hentes får å spille oss til CL... :)

Han går vel inn i rekruttsatsingen vår...

gunnar

.... "Spissen har erfaring aldersbestemte landslag, og fikk sitt "gjennombrudd" da han for en drøy måned siden laget et ekte hat-trick i løpet av åtte minutter i en G16-landskamp mot Makedonia.... "
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Hickok

Quote from: "Strandlien"
Quote from: "Hickok"
Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5995

Kanskje litt på siden av det som ellers diskuteres i tråden, men gidder ikke lete frem en passende tråd om talentarbeidet i Brann.

Matias Møvik, 16 år, landslagsspiller er klar for Brann.

Noen som har sett han spille? Ekstreme ferdigheter, eller jevnt over god til det meste?

Jevnt over for dårlig. Kan aldri i verden ta oss til CL neste år....


Nå er det vel ingen venter at en totalt ukjent 16-åring hentes får å spille oss til CL... :)

Han går vel inn i rekruttsatsingen vår...

Var vel kanskje ikke helt seriøst ment da.....

Brannfrelst

Har spilt mot denne Møvik selv. Og hadde ikke store problemer med å holde han unna vårt forsvar. Men med min ekstreme fysikk skulle det jo bare mangle;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Hindu

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5995

Kanskje litt på siden av det som ellers diskuteres i tråden, men gidder ikke lete frem en passende tråd om talentarbeidet i Brann.

Matias Møvik, 16 år, landslagsspiller er klar for Brann.

Noen som har sett han spille? Ekstreme ferdigheter, eller jevnt over god til det meste?



Jeg har spillt sammen med, og kjent Matias siden vi var miniputter. Han har et ekstremt tungt og godt skudd, som kan sammenlignes med Fredrik Gulsvik sitt. Han har også et bra rykk, og høy toppfart. Håper vi får se noen innhopp i TL neste år =) Tror absolutt Brann har sikret seg en fremtidig stjerne!

benny

Quote from: "Xminator"Corrales prøver å spille familiekortet for å øke lønnsposen sin. RBH nekter å gå med på det. La ham sparke i jorden til han kan gå som bosman.

Quote


Baunebob

Klubbene rundt oss er igang med å hente forsterkninger.
Er spent på om og evt når, Brann vil smelle bunken ibordet.
Jo tidligere en overgang går i boks, jo større fordel er det vel ? Med tanke på oppkjøring og neste år.

Spent på om det blir stallfyll eller virkelige forsterkninger.

Satser på noe som virkelig kan fighte seriøst om en fast plass i elleveren. En spiss er vel prioritert i første rekke oppe i Idrettsveien nå.

Janki

På VG`s debattforum blir set sagt at det i løpet av neste uke vil bli presentert en ny spiss i Brann, i løpet neste uke. Dette i følge RBH ... men men..

Dette er jo Silly season så vi får ta det med en spade salt....

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=1303628&Thread=Brann%20n%E6r%20spisskj%F8p

Xminator

Usikker på det ryktet der. Trådstarter var ikke noen typisk "starte rykter for gøy" og virket ikke å være spesielt aktiv i fotballforumet. Det gjør det litt mer sannsynlig.

Blir likevel overrasket om det skjer noe før vinduet åpner i januar.

Nevland er ikke blitt nevnt så ofte i spissdiskusjonen. Målfarlig, rutinert og med internasjonal erfaring. Er passert 30, så alderen er ikke lenger på hans side. Vil nok likevel kunne prestere for oss i 2008 og 2009.

Red Rabitt

Rbh snakket ihvertfall om å overraske på pressekonfen med andresen, " vi vil prøve å overraske dere".
Det er helt klart at vi må ligge listen veldig høyt og det tror jeg og Brann gjør, når Brann ikke engang viser interesse for l.i.s og k.Hæstad så må det være noe bra på gang. VGP kanskje? Ser at Hulsker er aktuell for stabæk, er jo litt rart viss han går til en klubb som har 2 så gode spisser.
Brann trenger uansett 3 nye spillere, en h.back,en sentral midtbane og en spiss.
Om ikke Brann klarer å skaffe en solid sentral midtbane spiller synest jeg at azar kunne blitt prøvd der, tror absolutt han har egenskapene til å spille sentral, kanskje all dragningen mellom stopper og spiss egentlig ender midt imellom?:) En løsning på h back kunne kanskje vært solli og spesielt m.t.p huseklepp på h ving.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Doffen85

Quote from: "Red Rabitt"Rbh snakket ihvertfall om å overraske på pressekonfen med andresen, " vi vil prøve å overraske dere".
Det er helt klart at vi må ligge listen veldig høyt og det tror jeg og Brann gjør, når Brann ikke engang viser interesse for l.i.s og k.Hæstad så må det være noe bra på gang. VGP kanskje? Ser at Hulsker er aktuell for stabæk, er jo litt rart viss han går til en klubb som har 2 så gode spisser.
Brann trenger uansett 3 nye spillere, en h.back,en sentral midtbane og en spiss.
Om ikke Brann klarer å skaffe en solid sentral midtbane spiller synest jeg at azar kunne blitt prøvd der, tror absolutt han har egenskapene til å spille sentral, kanskje all dragningen mellom stopper og spiss egentlig ender midt imellom?:) En løsning på h back kunne kanskje vært solli og spesielt m.t.p huseklepp på h ving.


Solli må spille høyrekant, syns nå jeg. Dessuten trengs det to spisser dersom ikke Azar skal spille fremme.

Falkman

Quote from: "Red Rabitt"Rbh snakket ihvertfall om å overraske på pressekonfen med andresen, " vi vil prøve å overraske dere".
Det er helt klart at vi må ligge listen veldig høyt og det tror jeg og Brann gjør, når Brann ikke engang viser interesse for l.i.s og k.Hæstad så må det være noe bra på gang. VGP kanskje? Ser at Hulsker er aktuell for stabæk, er jo litt rart viss han går til en klubb som har 2 så gode spisser.
Brann trenger uansett 3 nye spillere, en h.back,en sentral midtbane og en spiss.
Om ikke Brann klarer å skaffe en solid sentral midtbane spiller synest jeg at azar kunne blitt prøvd der, tror absolutt han har egenskapene til å spille sentral, kanskje all dragningen mellom stopper og spiss egentlig ender midt imellom?:) En løsning på h back kunne kanskje vært solli og spesielt m.t.p huseklepp på h ving.


Azar som sentral midtbanespiler?? høres ut som en dårlig plan i mine ører. han  har har verken løpskapasitet, overblikk eller teknikk til å fylle en sånn rolle.. at han fortsetter som spiss derimot, hadde jeg vært godt fornøyd med.. men det løpet virker å være kjørt.. dessverre!!

naitsirk

hadde azar satsa på midtstopper, så hadde han vore i ein storklubb no.
som spiss er han grei, men lang frå europeisk klasse. litt av grunnen til at han har hatt så mange klubber.
mot brugge på bortebane var han overlegen som midtstopper. litt av grunnen til at brugge ikkje skapte så mange sjanser, sjølv om dei hadde ballen veldig mykje.

pidre

Azar har klart størst potensiale som stopper - og både han selv om MIM sier at han skal være stopper. Dette må forumet snart erkjenne, og slutte med dette maset om at han skal spille spiss eller sentral midtbane(?)! Ser derimot gjerne at Karadas går opp på dødball og stanger inn mål!

RED RABBITT snakker om ny høyreback! Vi trenger ikke ny høyreback! Vi har Guntveit og Dahl. Vi trenger derimot en ny venstreback, dersom Corrales forsvinner. Synes forøvrig at klubben skal sette hardt mot hardt vedrørende Corrales! Han kjente fordømt godt til klimaet i Bergen før han kom hit, så dette er bare en tåpelig unnskyldning. Andresen ligger bak dette! Han er under kontrakt, og skal VIF ha han, får de bla opp 7-10 mill, om vi i det hele tatt skal selge en så god spiller til en konkurrent!

Winters forsvinner, og vi trenger 1-2 nye spisser. For eksempel 1 target man, og 1 som er rask og god i boksen. Har en mistanke om at Brann jobber med Rushfelt. Kanskje også Moldskred.

Etter min mening mangler vi også en sentral midtbanespiller. Vi mangler playmakeren, dirigenten, sjefen - en erstatter for MA. Bakke er god, men en helt annen spillertype. Dessuten er ham mye skadet. Hassan har i år vært puslete og anonym, men tror han kommer sterkere tilbake neste sesong! Jaiteh er en juvel, men uferdig. Solli er ingen sentral midtbanespiller - håper Mjelde også har innsett dette nå! Ser ingen klare potensielle spillere i Norge til denne rollen.

Ellers hører vi nesten ingen rykter! Legger RBH opp til en POL-trekke-kanin-opp-av-hatten-taktikk!
Saludar a los monos!

Baunebob

Vet ikke hvordan jeg skal tolke det at Brann ikke melder seg på i kampen om spillere som Lars I Strand, Hæstad osv. For alt vi vet har de gjerne gjort det, men jeg velger og tro at Brann sikter enda høyere på overgangsmarkedet.

Itilegg har jo RBH sagt at det dummeste man gjør er og gå ut i media med hvem man er intr i. Er vel noe av grunnen til at det føles så stille fortiden.

Imens kan vi vel kose oss med rykteflommen som nok, kommer til å nå nye høyder.

Doffen85

Quote from: "pidre"Azar har klart størst potensiale som stopper - og både han selv om MIM sier at han skal være stopper. Dette må forumet snart erkjenne, og slutte med dette maset om at han skal spille spiss eller sentral midtbane(?)! Ser derimot gjerne at Karadas går opp på dødball og stanger inn mål!

RED RABBITT snakker om ny høyreback! Vi trenger ikke ny høyreback! Vi har Guntveit og Dahl. Vi trenger derimot en ny venstreback, dersom Corrales forsvinner. Synes forøvrig at klubben skal sette hardt mot hardt vedrørende Corrales! Han kjente fordømt godt til klimaet i Bergen før han kom hit, så dette er bare en tåpelig unnskyldning. Andresen ligger bak dette! Han er under kontrakt, og skal VIF ha han, får de bla opp 7-10 mill, om vi i det hele tatt skal selge en så god spiller til en konkurrent!

Winters forsvinner, og vi trenger 1-2 nye spisser. For eksempel 1 target man, og 1 som er rask og god i boksen. Har en mistanke om at Brann jobber med Rushfelt. Kanskje også Moldskred.

Etter min mening mangler vi også en sentral midtbanespiller. Vi mangler playmakeren, dirigenten, sjefen - en erstatter for MA. Bakke er god, men en helt annen spillertype. Dessuten er ham mye skadet. Hassan har i år vært puslete og anonym, men tror han kommer sterkere tilbake neste sesong! Jaiteh er en juvel, men uferdig. Solli er ingen sentral midtbanespiller - håper Mjelde også har innsett dette nå! Ser ingen klare potensielle spillere i Norge til denne rollen.

Ellers hører vi nesten ingen rykter! Legger RBH opp til en POL-trekke-kanin-opp-av-hatten-taktikk!


Meget enig i alt du skriver.

Mellingen

Verken Morten Moldskred, DFH eller Rushfelt er gode nok om Brann skal ha ambisjoner om å komme seg til CL-gruppespill... Hent Erik Nevland fra Nederland er mitt tips!

pidre

Quote from: "Mellingen"Verken Morten Moldskred, DFH eller Rushfelt er gode nok om Brann skal ha ambisjoner om å komme seg til CL-gruppespill... Hent Erik Nevland fra Nederland er mitt tips!



Jo Nevland er bra, men tror nok Rushfeldt kan levere vel så godt!  Kanskje Nevland OG Rush.....;-)
Saludar a los monos!

HeiaBrann!

Quote from: "Mellingen"Verken Morten Moldskred, DFH eller Rushfelt er gode nok om Brann skal ha ambisjoner om å komme seg til CL-gruppespill... Hent Erik Nevland fra Nederland er mitt tips!


Enig, Rush legger vel snart opp og, så han er det ikke vits å bruke penger på. Har jo i tillegg Gullsvik da.

Red Rabitt

Quote from: "pidre"
Quote from: "Mellingen"Verken Morten Moldskred, DFH eller Rushfelt er gode nok om Brann skal ha ambisjoner om å komme seg til CL-gruppespill... Hent Erik Nevland fra Nederland er mitt tips!



Jo Nevland er bra, men tror nok Rushfeldt kan levere vel så godt!  Kanskje Nevland OG Rush.....;-)


Nei takk! Når det gjelder høyre back så har dahl og guntveit vist svakheter i oppbygningsfasen av spillet flere ganger, mener helt klart at vi trenger mer passnings sikre backer. Uansett så er ny spiss 1.pri, deretter sentral midtb og som nummer 3 h. back. Skulle Brann slippe nok en sutreklut(corralles) blir jeg dårlig! La han ta følgene av kontrakten han skrev og tving både han og familien til å bli her i Bergen!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

pidre

Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "Mellingen"Verken Morten Moldskred, DFH eller Rushfelt er gode nok om Brann skal ha ambisjoner om å komme seg til CL-gruppespill... Hent Erik Nevland fra Nederland er mitt tips!


Enig, Rush legger vel snart opp og, så han er det ikke vits å bruke penger på. Har jo i tillegg Gullsvik da.


Gulsvik vs Rushfeldt er vel rått parti! Bruke mye penger på Rush er det vel ingen som støtter! Likevel kan han eventuellt være en god mann å ha i stallen de 2 neste seonger!
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "pidre"
Quote from: "Mellingen"Verken Morten Moldskred, DFH eller Rushfelt er gode nok om Brann skal ha ambisjoner om å komme seg til CL-gruppespill... Hent Erik Nevland fra Nederland er mitt tips!



Jo Nevland er bra, men tror nok Rushfeldt kan levere vel så godt!  Kanskje Nevland OG Rush.....;-)


Nei takk! Når det gjelder høyre back så har dahl og guntveit vist svakheter i oppbygningsfasen av spillet flere ganger, mener helt klart at vi trenger mer passnings sikre backer.


Tja, etter mitt syn er Guntveit en av de mer konstruktive og pasningssikre spillerne vi har!
Saludar a los monos!

fettnok

dette er ikke tiden til å tenke på talenter og langsiktig avkastning, her må det kjøpes spillere som går rett inn på laget å presterer fra dag 1. hvis vi evnt. klarer å kvalifisere oss til cl så kan vi heller tenke på hva som er bra for fremtiden. denne sjansen har vi nesten ikke råd til å kaste fra oss.
ette går aaaaaldri bra!

Bolsen

Quote from: "pidre"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "pidre"
Quote from: "Mellingen"Verken Morten Moldskred, DFH eller Rushfelt er gode nok om Brann skal ha ambisjoner om å komme seg til CL-gruppespill... Hent Erik Nevland fra Nederland er mitt tips!



Jo Nevland er bra, men tror nok Rushfeldt kan levere vel så godt!  Kanskje Nevland OG Rush.....;-)


Nei takk! Når det gjelder høyre back så har dahl og guntveit vist svakheter i oppbygningsfasen av spillet flere ganger, mener helt klart at vi trenger mer passnings sikre backer.


Tja, etter mitt syn er Guntveit en av de mer konstruktive og pasningssikre spillerne vi har!


E vel fordi Guntveit sjeldent slår mer enn en innside pasning te MA som sto toppen 10meter vekke fra han

Bolsen

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Red Rabitt"Rbh snakket ihvertfall om å overraske på pressekonfen med andresen, " vi vil prøve å overraske dere".
Det er helt klart at vi må ligge listen veldig høyt og det tror jeg og Brann gjør, når Brann ikke engang viser interesse for l.i.s og k.Hæstad så må det være noe bra på gang. VGP kanskje? Ser at Hulsker er aktuell for stabæk, er jo litt rart viss han går til en klubb som har 2 så gode spisser.
Brann trenger uansett 3 nye spillere, en h.back,en sentral midtbane og en spiss.
Om ikke Brann klarer å skaffe en solid sentral midtbane spiller synest jeg at azar kunne blitt prøvd der, tror absolutt han har egenskapene til å spille sentral, kanskje all dragningen mellom stopper og spiss egentlig ender midt imellom?:) En løsning på h back kunne kanskje vært solli og spesielt m.t.p huseklepp på h ving.


Azar som sentral midtbanespiler?? høres ut som en dårlig plan i mine ører. han  har har verken løpskapasitet, overblikk eller teknikk til å fylle en sånn rolle.. at han fortsetter som spiss derimot, hadde jeg vært godt fornøyd med.. men det løpet virker å være kjørt.. dessverre!!

Mico

Inkludert Brann-spillerne kanskje.
Glimrende spillere begge to, men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til at de skal spille sammen. Det er også mye av grunnen til at jeg helst ser Karadas som spiss.

Om Karadas absolutt skal spille midtstopper er jeg ikke så sikker på at det ville være riktig å takke nei til et bud rundt 20 mill fra Brøndby på Sigurdsson.
Tror nok Karadas er enda en klasse bedre enn Sigurdsson, og tror nok at han ville passet mye bedre sammen med Bjarnason enn Sigurdsson.


Mico

Quote from: "Bolsen"Grunnen te at du e skeptisk har vel noe me at du sikkart svært lite har sett Karadas spille stopper


Det er riktig.
Forestiller meg at han blir litt for lik Sigurdsson.
Det er to ting man trenger ved siden av Sigurdsson framfor alt. Han må være sjef, og han må være pasningssikker. Spesiellt nå som man ikke har Andresen liggende ekstremt dypt i oppbyggingen.


Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

dudo

Enig med Langhår i at Azar er (vesentlig) bedre med ball, men at han er bedre på hodet går jeg ikke uten videre med på. For å si det sånn, jeg har aldri fryktet verken Iversen eller noen andres luftstyrke så lenge Krissy har markert. Om Olafur har skulle tatt den støyten har jeg riktignok vært mer bekymret...

Jeg tror mye av grunnen til at folk bekymrer seg for at de er for like er at begge er hurtige og duellsterke både i luften og langs bakken. Slik jeg ser det stopper nesten likheten der. Azar er bra med ballen og er svært offensiv i hodet. Det siste er forsåvidt Krissy og, men han begrenser seg fortsatt til ryddegutt-jobben. Det eneste jeg er usikker på i denne stopperduoen er hvem som skal være generalen. Azar har nok det beste fotballhodet, men Krissy har vesentlig lengre erfaring i stopperrollen.[/i]
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann.avd.molde

Tok flyet i dag fra gardemoen til Molde og observerte vår venn(?) tarik på en gate der det var et fly som skulle til Bergen. Kan vi tro at han skal i møte med Brann?
Silly sesongen er jo på et høyt nivå så kan jo like gjerne slenge det ut her
Eg må inn!

Go Up