• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Endre

Quote from: "monzilla"Reality check; FM er et avansert regneark!

Jeez!

Irony check!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3122120.ece

DFH er Brann sitt førstevalg, men kommer nok neppe.
Molskred fra Tromsø er mye mer aktuell. Brann har i alle fall snakket med aganten hans. Men er han god nok? Han er 27 år og har vel bare utmerket seg skikkelig det siste halve året.
Rød makt på Hansa


Vestkanten

Moldskred, hva tenker de på? Må vel kunne klare bedre enn det, det er en "løv-ham" spiller med opptur i en sesong.
Heia Brann!


Belfort

Jeg lurer på om Moldskred er en one hit wonder. Han er 27 år og har ikke dokumentert noe spesiellt tidligere. Vil være risiko ved og hente han. Men,som andre her sier,5-10 mill er ikke nok for og hente en virkelig kanon!

Romarius

Kan sikkert få noe uendelig mye bedre f.eks. afrikansk til den prisen. Men ulempen er selvsagt at det vil være usikre kort.
Vi har i hvert fall noen ikke-EU-plasser ledige nå når Monkam og Corrales forsvinner.

I utgangspunktet jubler jeg i hvert fall ikke over hverken Moldeskred eller DFH. I det minste usikre kort det også.

pidre

Tror Moldskred kan være et godt kjøp. Han er rask og god teknisk, og kan tilføre angrepet vårt enda mer kontringsstyrke og fart.

Moldskred har vært mer eller mindre skadet siste par sesonger, og var egentlig fullt restituert først i sommer. Prestasjonene hans i høst er imponerende.

Mye heller en målfarlig Moldskred enn en omstendelig DFH, som nesten ikke scorer mål.
Saludar a los monos!

Romarius

Quote from: "pidre"
Mye heller en målfarlig Moldskred enn en omstendelig DFH, som nesten ikke scorer mål.


Der er jeg helt enig.

pidre

Quote from: "Doffen85"


De fleste sa vel også at VPG og Nannskog var et blaff etter 2006 sesongen! Blir litt merkelig å bruke gode prestasjoner i år som et argument for at spilleren ikke vil prestere neste år...
Saludar a los monos!

Doffen85

Quote from: "pidre"Tror Moldskred kan være et godt kjøp. Han er rask og god teknisk, og kan tilføre angrepet vårt enda mer kontringsstyrke og fart.

Moldskred har vært mer eller mindre skadet siste par sesonger, og var egentlig fullt restituert først i sommer. Prestasjonene hans i høst er imponerende.

Mye heller en målfarlig Moldskred enn en omstendelig DFH, som nesten ikke scorer mål.


Han ble skadet når han gikk fra Aaleund til Haugesund, og i starten av Tromsøkarrieren, JA, men perioden i Aalesund kan jeg ikke huske at han var så mye skadet, og kan ikke si han imponerte meg så voldsomt den gang. Eneste jeg husker fra den gang er at han hadde voldsomt med fart og parkerte tidvis Hanstveit fra sin høyrekant.

haak

Noen som vet hvor mange av målene til Moldskred som kom på Alfheim.
Er han bedre på kunstgress enn på gress?

Doffen85

Quote from: "haak"Noen som vet hvor mange av målene til Moldskred som kom på Alfheim.
Er han bedre på kunstgress enn på gress?


Det kom hvertfall en hel haug med mål mot Brann i siste serierunde der oppe... Tror han har scoret en god del av dem på hjemmebane.

pidre

Quote from: "Doffen85"
Quote from: "pidre"Tror Moldskred kan være et godt kjøp. Han er rask og god teknisk, og kan tilføre angrepet vårt enda mer kontringsstyrke og fart.

Moldskred har vært mer eller mindre skadet siste par sesonger, og var egentlig fullt restituert først i sommer. Prestasjonene hans i høst er imponerende.

Mye heller en målfarlig Moldskred enn en omstendelig DFH, som nesten ikke scorer mål.


Han ble skadet når han gikk fra Aaleund til Haugesund, og i starten av Tromsøkarrieren, JA, men perioden i Aalesund kan jeg ikke huske at han var så mye skadet, og kan ikke si han imponerte meg så voldsomt den gang. Eneste jeg husker fra den gang er at han hadde voldsomt med fart og parkerte tidvis Hanstveit fra sin høyrekant.


Noen spillere er jo slow-developers. Nannskog tror jeg er en slik type, blir likssom bedre med årene. En annen er Luca Toni, som noen knapt hadde hørt om før han nærmet seg 30. Kanskje noe lignende er tilfellet for Moldskred.
Saludar a los monos!

Xminator

Joda, frekvensen har vert bra i høst, men Nybø var vel også toppscorer ett år for Brann. Uten at det ble gjentatt. Det er en utfordring for Brann å finne spillere, i Tromsø møter de stort sett lag som prøver å gjøre noe selv - Branns motstandere er oftere opptatt av å ikke spille fotball.

Håper virkelig man klarer å komme med en spiller på VPG/Iversen/Nannskog/Ijeh nivå. Ijeh hadde foresten også passet utrolig godt sammen med Helstad, men det er nok urealistisk.

pidre

Quote from: "Xminator"Joda, frekvensen har vert bra i høst, men Nybø var vel også toppscorer ett år for Brann. Uten at det ble gjentatt. Det er en utfordring for Brann å finne spillere, i Tromsø møter de stort sett lag som prøver å gjøre noe selv - Branns motstandere er oftere opptatt av å ikke spille fotball.

Håper virkelig man klarer å komme med en spiller på VPG/Iversen/Nannskog/Ijeh nivå. Ijeh hadde foresten også passet utrolig godt sammen med Helstad, men det er nok urealistisk.


- VPG er vel også urealistisk - har nettopp kjøpt seg hus i Asker, og "gleder seg til å flytte inn" 1. desember.

- Iversen = Urealistisk.

- Nannskog håper jeg er urealistisk. Maken til blærete type! Dessuten er han nok for gammel for investorene.

Hvem står vi da igjen med på det norske markedet?
Saludar a los monos!

Gepard

Har null niks tro pÃ¥ at Moldskred er spilleren  som kan erstatte Winters, som en backup er han grei nok, men der hÃ¥per jeg heller Sjøhage blir prioritert.

En utrolig merkelig og bekymringsfull signering dersom det skjer.  Han  har imponert i en halv sesong, og tror den største suksessfaktoren hans er at han spiller sammen med en veldig god Rushfeldt, noe som gir han muligheten til Ã¥ legge alt fokus pÃ¥ Ã¥ nÃ¥ Rush sine stikkere i bakrom. Mao en Helstad type, og det blir helt feil nÃ¥r vi først Ã¥ fremst skal handle en makker til Helstad, ikke en dÃ¥rlig kopi.

Snublefot

må si jeg kommer til å bli virkelig bekymret over vurderingene brannledelsen tar om de velger å bruke penger på moldskred...

FÃ¥r vi ikke tak i noen av de toppspissene (ijeh, iversen(æsj)nannskog(æsj),vpg, kone,  etc, sÃ¥ fÃ¥r de heller se utenlands.

Romarius

Imponert en halv sesong, er i det minste en en halv sesong mer enn Sjøhage.
Klart en hver spiller skal få sin sjanse, også Sjøhage. Men ut fra det de to spillerne har vist så langt, skjønner jeg ikke at man skulle prioritere Sjøhage fremfor Moldskred, gitt at begge er i klubben til neste år.

pidre

Quote from: "Gepard"Har null niks tro pÃ¥ at Moldskred er spilleren  som kan erstatte Winters, som en backup er han grei nok, men der hÃ¥per jeg heller Sjøhage blir prioritert.



Merkelig prioritering - du ville altså prioritert Sjøhage foran Moldskred?
Saludar a los monos!


RC

Definitivt er det en tilrettelegger vi trenger. Brann spiller ike på en måte der de trenger en target mann. Om det skulle bli aktuelt er Azar der og også Armann.
En tilrettelegger med god teknikk og små stikkere i bakrom passer både til JS og TH.

pidre

Quote from: "gitarbroiler"


�degård er definitivt ingen tilrettelegger. Er en typisk vingtype og bakromsspiller!
Saludar a los monos!

Willy Wonka

Quote from: "Vestkanten"Moldskred, hva tenker de på? Må vel kunne klare bedre enn det, det er en "løv-ham" spiller med opptur i en sesong.


Ikke ulikt Huseklepp....

Mico

Moldeskred kunne vel vært et greit alternativ, men det forutsetter at han har 3 spillere foran seg tror jeg (Helstad, Karadas og en til). Og at de er interessert i Moldeskred kan ikke tolkes på annen måte enn at de ikke har tro på Sjøhage lenger.

gitarbroiler

Quote from: "pidre"
Quote from: "gitarbroiler"


�degård er definitivt ingen tilrettelegger. Er en typisk vingtype og bakromsspiller!


Jeg forbeholder meg om å være uenig i dette. Joda, han har hurtighet, men har også en del andre kvaliteter som en tilrettelegger bør ha:

- Meget god pasningsfot (slår gode innlegg)
- God teknikk på små flater
- Sterk i kroppen
- Smarte bevegelser

Uansett blir det nok svært vanskelig å hente han, og jeg er enig i at vi ikke burde eksperimentere med den som kjøpes på topp. Det må være en som går rett inn å forsterker laget, og ikke blir benkefyll aka Sjøhage.

Gepard

Ja jeg ville prioritert Sjøhage foran Moldskred, soleklart.

En 21 åring mot en 27 åring med de samme kvalitetene i bunn. Sjøhage har allerede vært i Brann en halv sesong og begynner å lære seg hva det handler om i denne klubben, han har et potensial som er langt større en Moldskred, måten han tok motstanderne fullstendig på sengen for to års tid siden for Elfsborg har brent seg fast.

Hvorfor skal vi da bruke 4-5 mill på en spiller som har visst maks av sitt potensiale denne høsten i TIL, når vi har sjansen til å utvikle noe langt bedre selv ? Patrick Hanson og co får nok skikk på Sjøhage bare han får tid nok. Vi trenger en makker til Helstad, enten en Sæternestype eller en Winterskloning - Moldskred er ingen av delene, han ville blitt en backup for Helstad, og ja da vil jeg heller satse på et av nordens største talenter enn å bruke 4-5 mill som vi heller kunne brukt på spillertyper vi faktisk trenger.

Luke Skywalker

Jeg vil IKKE ha Morten MÃ¥lskred til Brann!!
Kjøp en spiss som hever laget.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Klaus_Brann

Quote from: "Luke Skywalker"Jeg vil IKKE ha Morten MÃ¥lskred til Brann!!
Kjøp en spiss som hever laget.


Helt enig, litt for mye usikkerhet her.

Han heter vel forøvrig Moldskred...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hickok

Kan jo ikke si nei til en spiller som heter MÃ¥lskred da!!!!!!!!!


Brann_copper

Vi må bare sørge for å skaffe oss Veigar Pall. Det er det eneste alternativet her til lands jeg ville vært fornyd med!

EDIT!
Vi gikk inn i gullsesongen med tre klassespisser. Vi kan ikke slå oss til ro før Winters og Sæternes er erstattet.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

peppes

Ender vel opp med at det eneste som skaffes er en middelmådig spiss og Mjelde blir tvunget til å flytte Azar fram igjen til Helstad,men det er vel gjerne like greit,nok av midtstoppere i Brann

Strandlien

Quote from: "Innlandsmax"


Har nevnt Kienast her inne før, og tror fortsatt at han kan være en spennende signering. Scorer mye mål. Kan gjøre ting på egenhånd. Har både ferdigheter og fysikk.

Han blir valgt på landslaget foran en 20-åring fra Werder Bremen og en 30-åring fra Austria Wien. Ikke all verdens godt forspent i �sterrike tydeligvis, men det er uansett et kvalitetstegn at Kienast blir valgt.

naitsirk

folk avskriver moldskred, men foreslår kienast!
la lag som aafk,strømsgodset og lyn ta seg av sånne spelarar.

pidre

Dette må jeg bare kommentere!

Quote from: "Gepard"Ja jeg ville prioritert Sjøhage foran Moldskred, soleklart.

En 21 åring mot en 27 åring med de samme kvalitetene i bunn. Sjøhage har allerede vært i Brann en halv sesong og begynner å lære seg hva det handler om i denne klubben, han har et potensial som er langt større en Moldskred, måten han tok motstanderne fullstendig på sengen for to års tid siden for Elfsborg har brent seg fast..


Soleklart!?

1. Har Moldskred og Sjøhage samme kvaliteter? Hvor har du det fra?

2. Hvem tok Sjøhage på sengen? Har ikke brent seg fast noe som helst hos meg i alle fall.


Videre omtales Sjøhage som et av..
Quote from: "Gepard"
....nordens største talenter


Hvem har slått fast det?

RBH har riktignok sagt at det skal handles på øverste hylle, men både Brann og norsk fotball har likevel sine begrensninger. Vi får ikke internasjonale toppspisser til Bergen! Vi må se på hva som er realistisk.

Jeg håper en målfarlig Moldskred havner i Brann. En herlig spillertype, som altså har puttet 11 mål på 13 kamper i høst!
Saludar a los monos!

sga55

Quote from: "Snublefot"må si jeg kommer til å bli virkelig bekymret over vurderingene brannledelsen tar om de velger å bruke penger på moldskred...

FÃ¥r vi ikke tak i noen av de toppspissene (ijeh, iversen(æsj)nannskog(æsj),vpg, kone,  etc, sÃ¥ fÃ¥r de heller se utenlands.



Akkurat her e eg helt enig med deg Snublefot. Men tror hente Hagen fra Zenit kunne vært et glimrende alternativ hvis ikkje Martin Andresen huker tak i han på landslags samlingen no då.

Hagen inn, karadas pÃ¥ topp og sÃ¥ henter vi Hæstad i tillegg.. dÃ¥ e vi satt for neste Ã¥r sÃ¥ sant vi ikkje mister Corrales. Forsvinner han mÃ¥ vi ha inn en erstattning der ogsÃ¥.  (utlandet er best der mener jeg,... kanskje Christoffer Andreasson fra Sverige...) tenker han hadde kost seg med CL!

Henke larsson (er vel kanskje usannsynlig men burde vært en ide å prøve....) Familien kunne trivdes i Bergen og det er ikke så langt hjem til Sverige når de vil feriere....drømme tenkning..
ga55

KEO

Henke?? er nok fullstendig umulig.  Han har flyttet hjem for Ã¥ bo hjemme.
Og vist han vil flytte på seg så er det nok mange klubber med større navn og pengebok en brann som er innteresert i hans tjenester.
Nu kør vi!

KennethS

tå på Brann

pidre

Quote from: "sga55"
Quote from: "Snublefot"må si jeg kommer til å bli virkelig bekymret over vurderingene brannledelsen tar om de velger å bruke penger på moldskred...

FÃ¥r vi ikke tak i noen av de toppspissene (ijeh, iversen(æsj)nannskog(æsj),vpg, kone,  etc, sÃ¥ fÃ¥r de heller se utenlands.



tror hente Hagen fra Zenit kunne vært et glimrende alternativ hvis ikkje Martin Andresen huker tak i han på landslags samlingen no då.

Hagen inn, karadas på topp og så henter vi Hæstad i tillegg.. .. kanskje Christoffer Andreasson fra Sverige...) tenker han hadde kost seg med CL!

Henke larsson (er vel kanskje usannsynlig men burde vært en ide å prøve....) Familien kunne trivdes i Bergen og det er ikke så langt hjem til Sverige når de vil feriere....drømme tenkning..
Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

Janki

Quote from: "pidre"Moldskreds mål i 2007.

http://www.youtube.com/watch?v=H-WSz0F-5Gw


Ja takk. Mener dette er en het kandidat...
(Liker best målet mot VIF og RBK... )

Xminator

QuoteJeg håper en målfarlig Moldskred havner i Brann. En herlig spillertype, som altså har puttet 11 mål på 13 kamper i høst!


Og som stod uten mål i 2006, 1 mål i 2005, 4 mål i 2004 og det er det han har å vise til som toppspiller i eliteserien. I 1. divisjon står han med 15 mål i 2004.

Om noen klarer å overbevise seg selv om at dette er en spiss som gjør oss til favoritt og i stand til å nå gruppespillet i CL, så gjerne for meg. Jeg konstaterer at dette er en 95% sikker flopp på Stadion.

gitarbroiler

Quote from: "Xminator"
QuoteJeg håper en målfarlig Moldskred havner i Brann. En herlig spillertype, som altså har puttet 11 mål på 13 kamper i høst!


Og som stod uten mål i 2006, 1 mål i 2005, 4 mål i 2004 og det er det han har å vise til som toppspiller i eliteserien. I 1. divisjon står han med 15 mål i 2004.

Om noen klarer å overbevise seg selv om at dette er en spiss som gjør oss til favoritt og i stand til å nå gruppespillet i CL, så gjerne for meg. Jeg konstaterer at dette er en 95% sikker flopp på Stadion.


Er også sterkt tvilende til om Moldskred er den rette for Brann. Ser ikke han som noen tilrettelegger, og det bør være førsteprioriteten til Brann nå. Med mindre de har fått signaler fra Winters om at han vil være med et år til selvsagt. Det er nok mindre sannsynlighet for det enn at Moldskred blir en hit i Brann.

Snublefot

Quote from: "Xminator"
QuoteJeg håper en målfarlig Moldskred havner i Brann. En herlig spillertype, som altså har puttet 11 mål på 13 kamper i høst!


Og som stod uten mål i 2006, 1 mål i 2005, 4 mål i 2004 og det er det han har å vise til som toppspiller i eliteserien. I 1. divisjon står han med 15 mål i 2004.

Om noen klarer å overbevise seg selv om at dette er en spiss som gjør oss til favoritt og i stand til å nå gruppespillet i CL, så gjerne for meg. Jeg konstaterer at dette er en 95% sikker flopp på Stadion.


Takk! Håper bare sportsklubben skjønner dette også..

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

gitarbroiler

Quote from: "Bruiser"


Moldskred blir for lik Helstad i stilen. Der har vi Sjøhage.

Kienast er vel ikke så veldig mye tilrettelegger? Har ikke sett så mye av han, men det lille jeg har sett har vist ok teknikk og en god skuddfot. Jeg vil ha en tilrettelegger først og fremst, men Kienast er ikke et dumt alternativ som 2.valg.

gunnar

Jeg håper at RBH holder ord og henter spillere på en hylle over det som har vært hentet før. For meg betyr det spillere på et høyere nivå enn Andresen, Bakke, El Fakiri og Karadas. Neppe så mange tilgjengelige eller "billige" nok i Norge pr. dato. Men i fotball skjer det ofte merkelige og uventede ting, så det blir spennende tider framover. Hent Jack Bauer.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

gitarbroiler

Quote from: "gunnar"Jeg håper at RBH holder ord og henter spillere på en hylle over det som har vært hentet før. For meg betyr det spillere på et høyere nivå enn Andresen, Bakke, El Fakiri og Karadas. Neppe så mange tilgjengelige eller "billige" nok i Norge pr. dato. Men i fotball skjer det ofte merkelige og uventede ting, så det blir spennende tider framover. Hent Jack Bauer.


En hylle over betyr nok at vi ikke trenger å hente spillere som Tom Sanne, Ludvigsen, Bjørnsson, Lennart Fridh, Mika Kottila osv osv :-)

Er vanskelig å hente noen særlig hyller over Fakiri, Bakke og Karadas. Alle aktuelle for landslaget, og skal man på hyllen over der med etablerte landslagsspillere så koster det fort MYE penger.

Men, jeg mener vi faktisk bør ta oss råd til å bruke 10-20 mill på en spiss som er kreativ og komplementerer Helstad på topp. Heller det, enn to middelmådigheter som flopper. I 2008 trenger vi en som kan gå rett inn på laget. Punktum.

pidre

Quote from: "gitarbroiler"

Moldskred blir for lik Helstad i stilen. Der har vi Sjøhage.

Kienast er vel ikke så veldig mye tilrettelegger? Har ikke sett så mye av han, men det lille jeg har sett har vist ok teknikk og en god skuddfot. Jeg vil ha en tilrettelegger først og fremst, men Kienast er ikke et dumt alternativ som 2.valg.


Dritlei av dette argumentet om at dei blir for like i stilen.

For min del kunne vi gjerne spillt med 2 x Helstad på topp! Midtbanen og kantane våre kan tilrettelegge - og så får spissane sørge for å få ballen i mål!

Moldskred eller Kienast - JA takk!
Saludar a los monos!

Go Up