• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

KennethS

Quote from: "Red Rabitt"Hadde vært fint med denne startellveren til neste år:

Opdal-Coralles-Sigurdsson-Azar-Guntveit
Huseklepp-Bakke-L.I.Strand-Solli
Helstad-V.P.Gunnarson

Tror det kunne blitt meget fartsfylt!:)


Ja med Opdal som høyreback og ingen keeper kunne det blitt bra :)
tå på Brann

smaalanda

PVM > Huseklepp gjennom en hel sesong etter min mening.
KMO!!!

Endre

Bjarnason gir i dagens aviser klart inntrykk av at han blir å forlenge kontrakten med Brann.
Gode nyheter siden solide midtstoppere ikke vokser på trær.

Xminator

Håper virkelig det betyr at Karadas går opp som angriper.

C@Bøe_79

Quote from: "Xminator"Håper virkelig det betyr at Karadas går opp som angriper.


Og Bjørnsson vil spille midtstopper, så det bør bane vei for Azar på topp..
Skjønner ikke hvorfor Mjelde på død og liv må ha Azar som stopper, kanskje et taktisk grep det å la motstander tro han bare er en midlertidighet på topp?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tormi

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Xminator"Håper virkelig det betyr at Karadas går opp som angriper.


Og Bjørnsson vil spille midtstopper, så det bør bane vei for Azar på topp..
Skjønner ikke hvorfor Mjelde på død og liv må ha Azar som stopper, kanskje et taktisk grep det å la motstander tro han bare er en midlertidighet på topp?


Eeehhh... Leser du ikke aviser eller?

Det er tross alt AZAR som har sagt at han SKAL spille midtstopper. Det er Mjelde som har bedt ham spille spiss denne sesongen. Tror nok at Mjelde inners inne kunne tenke seg å benytte Azar på topp.

Så spørsmålet ditt burde være: "Hvorfor vil Azar så absolutt spille stopper?"

Det spørsmålet kan jeg ikke hjelpe deg med. :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Jeg mener veien til landslaget er kortere som angriper enn stopper. Karadas er på vei til å gjøre samme feilen som i forrige periode i Brann.

Belfort

Quote from: "Xminator"Jeg mener veien til landslaget er kortere som angriper enn stopper. Karadas er på vei til å gjøre samme feilen som i forrige periode i Brann.


Tipper at når Karadas er 33 år så vil man fortsatt diskutere om han skal spiller midtstopper eller spiss.

C@Bøe_79

Quote from: "tormi"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Xminator"Håper virkelig det betyr at Karadas går opp som angriper.


Og Bjørnsson vil spille midtstopper, så det bør bane vei for Azar på topp..
Skjønner ikke hvorfor Mjelde på død og liv må ha Azar som stopper, kanskje et taktisk grep det å la motstander tro han bare er en midlertidighet på topp?


Eeehhh... Leser du ikke aviser eller?

Det er tross alt AZAR som har sagt at han SKAL spille midtstopper. Det er Mjelde som har bedt ham spille spiss denne sesongen. Tror nok at Mjelde inners inne kunne tenke seg å benytte Azar på topp.

Så spørsmålet ditt burde være: "Hvorfor vil Azar så absolutt spille stopper?"

Det spørsmålet kan jeg ikke hjelpe deg med. :)



Mjelde har uttalt at Azar er kjøpt som stopper, og MJELDE var først ute og sa at Azar ER stopper og ikke spiss.. Tviler på Azar ikke liker å spille på topp med Helstad og score mål..
Tipper vi starter 2008 sesongen med Karadas-Helstad på topp..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ricky

Azar er en riktig forsvarstype for Brann, og en nødvendighet der bak om vi noen gang skal få forsvaret opp fra "nedre halvdel av Tippeligaen"-nivå og opp på "gruppespill i europacup"-nivå. Optimalt hadde vi hatt fire samspilte Azar'er der bak.
Spissproblematikken synes jeg vi i utgangspunktet bør løse med pengesekken.

Uttalelsen til Ingebrigt Steen-Jensen er nå forsåvidt uinteressant, ettersom han ikke sitter med noen faktisk makt i klubben og kommer med slike klønete utspill hele tiden. Tidligere i år gikk han hardt ut mot norske fotballsjefer fordi spillere ble priset for høyt (med andre ord, for høyt for Stabæk).
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178257

Stabæk skal bygge stadion etter hvert, og har vel sikkert veldig begrenset med inntekter. Tror ikke de har råd til å ri noen prinsipper rundt hvem som får kjøpe spillere av dem.

Xminator

http://fotball.bt.no/forstediv/article93890.ece

Bjarnason blir mest sannsynlig og vil ta trenerutdanning mens han fullfører kontrakten.

Flere som la merke til hvor matt VPG virket etter kampen lørdag? Nannskog var jo i 150 (surprise), VPG står ved siden av og virker nærmest uintressert i en eventuell fest. Dårlig personkjemi?

Strandlien

Quote from: "Xminator"Jeg mener veien til landslaget er kortere som angriper enn stopper. Karadas er på vei til å gjøre samme feilen som i forrige periode i Brann.


Ikke helt enig der... Ved siden av Hangeland har vi ikke akkurat så veldig mange stoppere som ikke har passert de tredve og mistet farten sin. Etter vårsesongen til neste år har Azar spilt seg inn i EM-troppen som stopper... :) Der sa jeg noe. Azar og Hangeland må jo være et fantastisk stopper-par..?

Så lenge Sigurdsson og Corrales ikke blir solgt i vinter har vi god dekning i forsvar. Det er først og fremst på spissplass vi må forsterke. I praksis har vi kun Helstad igjen. Synes vi skal la Winters gå. Noe naturlig avgang må vi ha. Han er over the top. Mulig god nok for en sesong til, men det er ikke særlig fremtidsrettet å skrive ny kontrakt med ham.

Daniel Braaten er nå allerede ute i kulda i Bolton. Hent han før Fredriksen henter han til VIF...

I tillegg til Lars Iver Strand da.

Dr. Nansen

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182987
E litt skeptisk til VPG, i dagens vg sier han nesten rett ut at han har overprestert og at han har nådd toppen. En spiller som ikkje tror selv at han kan bli bedre kommer heller ikkje til å utvikle seg..

Nokken som veit kor lang kontrakt Braaten har med bolton? Han var jo ikkje med i troppen ein gang i går.. kansje han e lysten på en retur til fedrelandet igjen vist ikkje ting snur i england.. Han e jo en forholdsvis ung og dyktig spiller med erfaring fra CL.

Xminator

Eventuelt kan du se på det som "ydmyk". Ingen spillere kommer med prestasjonsgaranti, og det sier seg selv at to slike sesonger + en prislapp på over 10 millioner ikke akkurat ville gitt ham lave skuldre foran stadiontrollet.

Jeg tror likevel dette er spilleren som er nærmest å erstatte Winters og samtidig tilføre mer fotballferdigheter. Hadde han gjort prestasjonene i bakrom, eller i 4-3-3, så skulle jeg vært skeptisk. Men han har prestert i rommet mellom motstanders forsvar og midtbane. Han har ett godt distanseskudd og beveger seg mye. Og er en bedre avslutter og pasninslegger enn Winters. Om det finnes spillere i tippeligaen som kunne levd opp til et slikt forventningspress rent sportslig så er det VPG. Dette er hjernen i Stabæks 4-kløver. Få fyren inn i Branns 11-armede blekksprut ;)

Endre

Braaten er en spenstig idé. Han er jo god venn av Solli og Helstad. Da Solli først kom til Bergen var Braaten på besøk i Bergen i flere dager, like før seriestart. Jeg så de og snakket med de flere ganger, lurte nesten på om Braaten var nær å signere for Brann da.
Kanskje Solli og Helstad kan lokke kompisen over til Brann og fast spissplass ved siden av Helstad?

viks

Braathen kan ikke spille for en ny klubb før tidligst sommeren 2008..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Manx

Quote from: "Endre"Braaten er en spenstig idé. Han er jo god venn av Solli og Helstad. Da Solli først kom til Bergen var Braaten på besøk i Bergen i flere dager, like før seriestart. Jeg så de og snakket med de flere ganger, lurte nesten på om Braaten var nær å signere for Brann da.
Kanskje Solli og Helstad kan lokke kompisen over til Brann og fast spissplass ved siden av Helstad?


Dette er vel mer en urealistisk da han nettopp har begynt sin første sesong i england og har vel en kontrakt i 3-4 år. Regner med Bolton har en plan med Braaten..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Strandlien

Quote from: "Manx"
Quote from: "Endre"Braaten er en spenstig idé. Han er jo god venn av Solli og Helstad. Da Solli først kom til Bergen var Braaten på besøk i Bergen i flere dager, like før seriestart. Jeg så de og snakket med de flere ganger, lurte nesten på om Braaten var nær å signere for Brann da.
Kanskje Solli og Helstad kan lokke kompisen over til Brann og fast spissplass ved siden av Helstad?


Dette er vel mer en urealistisk da han nettopp har begynt sin første sesong i england og har vel en kontrakt i 3-4 år. Regner med Bolton har en plan med Braaten..


Saken er at Bolton akkurat har skiftet manager. Han som kjøpte Braaten hadde nok en plan. Spørs hva slags planer den nye manageren har samt at ikke var i kamptroppen til helgens kamp.

Xminator

Bjarnason og Guntveit forlenger.

Belfort

Håpløst og gi Cato 3 års kontrakt. Han er 32 år nå og veldig plaget av skader. Virker som det er en gest til en lokal spiller,men det holder ikke på dette nivået.

Xminator

35 når kontrakten går ut, men det er ikke sagt at han dermed er noe annet enn squadplayer når den avsluttes. Han setter nok Brann før spilletid, og viser det ved å skrive kontrakt.

Nå går han enda en skadefri vinter i møte, og da er det ingen grunn til at han ikke skal holde nivået neste sesong også. Guntveit er nok også tiltenkt en rolle i klubben på lenger sikt.

Når det gjelder Bjarnason så er han 34 år når kontrakten går ut, og det er mange stoppere som har levert sine beste sesonger i en alder av 33-34 år.

For begge spillerene er det på mange måter positivt å ha andre som kan gå inn i deres posisjon. De får muligheten til å la kroppen hvile og vil dermed prestere på ett høyt nivå lenger.

xTaTic

Quote from: "Belfort"Håpløst og gi Cato 3 års kontrakt. Han er 32 år nå og veldig plaget av skader. Virker som det er en gest til en lokal spiller,men det holder ikke på dette nivået.

Samtidig så er han visekaptein, lokalgutt med lang erfaring i klubben, en anvendelig spiller som også kan brukes på venstrebacken hvis Corrales forsvinner, og kanskje en potensiell mann til å ta plass i trenerteamet etterhvert!
Jeg er veldig glad for forlengelsen!

Christian

Helt greit å gi Guntveit 3 år til. Han er lokal, lojal og en helt grei spiller å ha i troppen, både med tanke på prestasjoner på banen og for miljøet  i spillergruppen.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: "ostraume"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=183099

Ledig spiss som vil til større klubb. Kan han være noe?


Er nok mer offensiv midtbane enn spiss. Mjelde er jo ikke glad i spillere som ikke jobber tilbake og da er definitivt ikke han noe for Brann.

Nixon

Rød makt på Hansa

Snublefot

Quote from: "Nixon"Jeg tror en del norske klubber vil få det vanskelig på overgangsmarkedet i vinter.


er delvis enig her. Det jeg tror kan bidra til at vi vil ha mulighet for å få se noen nye gode spillere i tippeligaen neste år er at Brann og andre norske lag har mer penger til spillerkjøp/lønninger en før, og kan dermed være attraktive for spillere som tidligere valgte nabolandene våre..

naitsirk

spørsmålet no er kven som blir kaptein neste år.
det er vel ingen som stikker seg ut og som er garantert fast plass.

Lennono8


vebo

Tiocfaidh ár lá

dudo

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article93908.ece

Hæstad vurderer et tilbud fra en norsk klubb. Tipper dette er LSKs Søgård-erstatter, men det kan vel fort være oss også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

enavgutta

Ser at Hæstad vurderer tilbud fra to norske klubber. Hvis Brann er en av de kan noe like godt få partoukortet mitt neste år. Orker ikke se den pjokken løpe rundt på Feliz og Metro neste sesong.

Christian

Hæstad kan LSK få, men Strømstad må gjerne ta turen til Bergen.

Belfort

Håper ikke noen av dvergene til Start er aktuelle for oss. Er ikke den type spiller vi trenger på midten nå.

dudo

Tja, Hassan har ikke vist seg som den terrieren han kan være, og etter at Helge (og Gashi) forsvant mangler vi en slik spiller. Og rett skal være rett, Hæstad er bedre enn begge disse. Strømstad er en spillertype jeg har veldig sansen for, men jeg ser jo ikke hvor vi skal gjøre plass til disse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

chris_henrik

Quote from: "enavgutta"Ser at Hæstad vurderer tilbud fra to norske klubber. Hvis Brann er en av de kan noe like godt få partoukortet mitt neste år. Orker ikke se den pjokken løpe rundt på Feliz og Metro neste sesong.


Jasså, du har partoutkort på Feliz og Metro? Blitt lurt av Vip-kort selgere? :D
<BRANN> ..... DKFM


B.B.

Tar gjerne imot Hæstad. Han e en løpsmaskin og en ballvinner som alle lag trenger. Tror han ville forsvart en plass på laget.
Når det e sagt så har vi bra dekning sentralt på midten med hassah, bakke, tijan. Hvis Bakke holder seg skadefri, Hassan får en god sesongoppkjøring og Tijan tar nye steg fremover kan det fort bli veldig bra. Tijan har jo potensiale til å bli mye større enn Andresen. Spørsmålet er om det blir for tidlig å legge så mye ansvar på han?
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Strandlien

Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "enavgutta"Ser at Hæstad vurderer tilbud fra to norske klubber. Hvis Brann er en av de kan noe like godt få partoukortet mitt neste år. Orker ikke se den pjokken løpe rundt på Feliz og Metro neste sesong.


Jasså, du har partoutkort på Feliz og Metro? Blitt lurt av Vip-kort selgere? :D


Han er redd for konkurransen... Doffen er jo bare såååå søøøøøt... :)

Av de to så tror jeg faktisk at vi har mest plass til Hæstad. Jeg har mest sans for Strømstad, da han faktisk er god med ball, men vi trenger kanskje en ekstra løpsmaskin på. Hvis vi tenker parvis, siden vi spiller med to sentrale, så har vi Hassan og Bakke som de spillende og så har vi i dag Tijan som en typisk ballvinner. To sentrale par: Bakke og Hæstad med Hassan og Tijan som alternativ.

Ser en etter Strømstad så må en vurdere Bakke som løpegutt og ballvinner. Tror derfor at Doffen er mest sannsynlig.

Regner egentlig med at de to drar til enten LSK, RBK eller VIF.

Gepard

Enig med det ressonementet Strandli, det er nok Hæstad de tenker mest på i Idrettsveien.

Strømstad er en en flott spiller, men med Bakke og El Fakiri i laget virker det som et litt feil kjøp. Han kunne jo også blitt brukt som høyrekant, men med Solli og forhåpentligvis Huseklepp er det fullt også her.

Nei, gå for Hæstad. Konkurransen står nok evt mellom Lsk, Fck, Brøndby og Brann. Skjønner ikke helt hvor han skulle spilt i Rbk, Viking har Samuelsen og Vålerenga Grindheim. Kanskje man ikke helt skal uteklukke Vif, mulig de tar helt av der borte og ønsker seg dobbeldekning på alle plasser.

vebo

Hvorfor er alle så opptatt av dette med en terrier eller grovarbeider som skal rydde opp etter sin midtbanepartner. Om alle gjør jobben sin skikkelig skal det ikke være nødvendig med en oppvasker på midten.
Tiocfaidh ár lá

Superjack

Quote from: "vebo"Hvorfor er alle så opptatt av dette med en terrier eller grovarbeider som skal rydde opp etter sin midtbanepartner. Om alle gjør jobben sin skikkelig skal det ikke være nødvendig med en oppvasker på midten.


Med Martin "feilpassning" Andresen borte så burde definitivt nødvendigheten av denne grovarbeideren være borte. :)
Brannsupporter.

Strandlien

Quote from: "vebo"Hvorfor er alle så opptatt av dette med en terrier eller grovarbeider som skal rydde opp etter sin midtbanepartner. Om alle gjør jobben sin skikkelig skal det ikke være nødvendig med en oppvasker på midten.


Det har å gjøre med rollefordeling og hvilke spillertyper en har tilgjengelig. Selvfølgelig ønsker vi spillere som har alt, men de spiller i Premier League og de andre store ligaene.

Se f.eks. på Englands landslag. De har all verdens av fantastiske midtbanespillere som putter mål i bøtter og spann for sine klubblag, men på landslaget kan bare en av de spille om gangen. Lampard og Gerrard funker ikke på samme lag. I Chelsea har du samme situasjon med Lampard og Ballack. Nå ligger disse lagene på litt andre nivå enn hva vi snakker om her, men det viser likevel poenget med forskjellige roller i et lag ganske bra.

En kan ikke stappe en midtbane full av playmakere. Noen skal løpe og andre skal spille for å si det ganske enkelt. Alle skal gjøre jobben sin, ja, men nå har mest sannsynlig hvert enkeltspiller sin egen jobb å utføre. Det handler ikke om at en er der kun for å rydde opp den andres feil, men en har rett og slett forskjellige oppgaver i et lag. Tilsammen ble det i 2007 gull!!! :)

Baunebob

Quote from: "vebo"Hvorfor er alle så opptatt av dette med en terrier eller grovarbeider som skal rydde opp etter sin midtbanepartner. Om alle gjør jobben sin skikkelig skal det ikke være nødvendig med en oppvasker på midten.

brann.avd.molde

Siste jeg har hørt på overgangsfronten, er at en viss herr.Nannskog skal lande, eller har landet på Flesland en av disse dagene for ett møte med Brann. Dette er plukket opp fra en av de store sponsorene til Brann. Som også er blitt forespurt om å være med på å betale for spilleren

Dette sår jeg litt tvil om grunnet at spilleren er jo rimelig kjent og har et ansikt som er lett gjenkjennelig, tror nok det hadde vært en karakter på flyet som hadde kjent han igjen og tipset aviser, eller lagt det ut her, før jeg gjør det da:-) Og om stabæk vil slippe han, de var jo ute senest i går og sa at de ikke solgte til norske klubber. Men vil tro at er tilbudet godt nok er alle tilsalgs i stabæk.

Men er bare rykter fra indregemakker :wink: om at dette er enn spiller, men har selv liten tro på dette og at de skal klare å holde slikt hemmelig, er vel mer naturlig også at brann besøker han
Eg må inn!

Baunebob

Har sluttet for min egen skyld å tro på slike "kilder".

Men hadde ikke vært meg imot og fått Nannskog til Bergen. Da hadde vi virkelig snakket spisspar !!

benny

Quote from: "brann.avd.molde"Siste jeg har hørt på overgangsfronten, er at en viss herr.Nannskog skal lande, eller har landet på Flesland en av disse dagene for ett møte med Brann. Dette er plukket opp fra en av de store sponsorene til Brann. Som også er blitt forespurt om å være med på å betale for spilleren


Tror rett og slett det er fullstendig uaktuelt å hente Nannskog til Brann ene og alene p.g.a høy alder. Han vil ikke ha noen særlig verdi ved evt. videresalg og dermed være uinteressant for investorer.
Gunnarson og Tchoiy vil nok være langt mer interessant men det kan virke som Stabæk ikke er spesielt interessert i å selge til norske klubber. Så spørs det om de er av samme oppfatning når pengene kommer på bordet.

Brannmus

Quote from: "brann.avd.molde"Siste jeg har hørt på overgangsfronten, er at en viss herr.Nannskog skal lande, eller har landet på Flesland en av disse dagene for ett møte med Brann.

Nannskog var i Bergen denne helgen for å delta på FotballXtra sin årskavalkade, så om noen har observert han på Flesland og begynt å trekke slutninger, så er vel det forklaringen.

brann.avd.molde

ja det er vel ett rykte jeg ikke selv tror det meste på heller, og når egentlig avkreftelsen kommer med hvorfor fyren har vært i bergen, så er tvilen min bare sterkere. Jævla sponsorpakk som lyger :wink:  For ett spisspar det kunne blitt, tror ikke at brann henter vgp for den saks skyld, og for ett spisspar det også hadde blitt.

Strømstad tror jeg kunne vært ett alternativ, dog ikke på topp, men som et alternativ på sentral midtbane (selv om vi har 3, kan jo det bli tynt, dobbel dekning er viktig) og et alternativ til kant om husekleppen skal forsvinne.
Eg må inn!

Doffen85

Tror det er dårlig nytt for ny Husekleppkontrakt dersom Strømstad blir klar for Brann innen to uker...

Go Up