• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Quote from: "dudo"Nå har han 6 mål de de 8 siste kampene (som er dem han har startet -1), og totalt på 859 minutter, så jeg tror godt han kan putte 15 i året, ihvertfall for Brann. Men han er selvsagt ikke førstevalget mitt.


Førstevalget mitt er Karadas... Det han har vist til nå vil få Rushfeldt til å virke som amatør. Nå tviler jeg på at han klarer å holde scoringssnittet over 26 kamper og kamper det han spiller 90, men likevel, imponerende. Karadas som midtstopper vil jo fortsatt bety en del mål, og med Sigurdsson som makker snakker vi om 7-8 mål fra stopperene. Det alene er en gullgaranti...

Magefølelsen sier at Bjørnsson i 2008 blir "han lange på topp", og jeg håper vi henter en annen spiss som blir Helstads faste makker på topp. Har fortsatt Pall Gunnarsson som den soleklart beste partneren for Helstad om vi "bare" ser på tippeligaen.

Superjack

Brannsupporter.

Baunebob

Hvis Enga får Martin kunne vi godt fått Grindheim. Et fremtidig kapteinsemne både i Brann og på landslaget hvis han hadde forsatt utviklingen.

Ellers er det få Norske midtbanespillere som er veldig mye bedre enn El-fakiri og Bakke.

Janki

Om Start rykker ned kan det jo være akktuelt med Doffen el Strømstad som sentral???

Ellers heller jeg til VPG el Fredheim Holm som spiss.

Superjack

Quote from: "Janki"Om Start rykker ned kan det jo være akktuelt med Doffen el Strømstad som sentral???

Ellers heller jeg til VPG el Fredheim Holm som spiss.


Hva med begge to?

Tror FH kan med stil kan bekle rollen som winters har i dag. Bevegelig, flink å spille frem medspiss, men ikke den mest målfarlige.

Vil ikke ha grindheim. Tror ikke han er tilfreds med å bli benket når Hassan/Bakke/Fakiri er bedre. Da tror jeg heller at jeg ville gått for Strømstad, som virker mye mer sympatisk og lojal.

Hadde jeg kunne bestemme ville jeg prøvd å hente sappara fra RBK, om ikke anne så for å skremme trønderne litt! Jeg kan ikke se for meg at den karen er fornøyd med å ligge midt på tabellen i TL.
Brannsupporter.

JanBanan

Personlig synes eg at både Huseklepp og Winters bør overtales til å bli. Huseklepp har stort potensiale og kan lære ekstremt mye av vaagan moen og solli og bli en av Bergens store fotballhelter etterhvert. Winters er en genial fotballspiller og besitter noen kvaliteter som er meget undervurdert. Han er muligens tippeligaens beste på å skape rom for sin spissmakker, han er dyktig med ball, spesiellt i vendingen(det så vi borte mot vålerenga då han midt på dies halvdel vendte opp og klinket ballen i stangen). Eg ser jo klart og tydelig at Pall Gunnarson og Lars Iver Strand er yngre og muligens bedre spillere, men det Norske spillermarkedet er så ekstremt overpriset!

Overtal Karadas til å spille spiss i kampene vi trenger en bauta framme, la sjøhage få sjansen en gang så vi får se ka som bor i han og la Knut Walde få prøve seg bak de gangene Karadas er framme ( vi så jo mot Brugge hjemme at Walde ikkje akuratt var dårlig, han gikk tross alt rett fra førstedivisjon i Norge til europas nest høyeste nivå) !

Tom C

Fullstendig enig... Bortsett fra at Sjøhage fortjener en sjanse. Husk at selv om ikke vi har fått sett hva som bor i han, så ser Mjelde og co han på treningen hver eneste dag. Og han har tydeligvis ikke vist noe som tilsier at han bør spille, eller så hadde selvfølgelig Mjelde gitt han sjansen. Litt synd med tanke på at han var såpass lovende, men vi skal vel ikke avskrive ham helt for det. Kanskje han blomstrer til neste år, når han får tilpasset seg det fysiske nivået...
Aldri mer Obos....

Gepard

Håper det blir Royal League og at spillere som Walde og Sjøhage kan få vise hva som bor i de. Glemmer ikke hvor imponerende Sjøhage var i noen kamper jeg så med han for Elfsborg, sesongen 2006.

Innlandsmax

Så at Panzer ville hjem igjen til Vålerenga. "Har et ekstremt sterkt forhold til Vålerenga" var begrunnelsen, i tillegg til at han er blitt benka selvfølgelig (i Russland). Skulle dette bety at han ønsker seg hjem til Norge, og da først og fremst til Vålerenga MEEEEEN kanskje til en annen klubb hvis VIF skulle takke nei, så burde vi være interessert.

Panzer er alene nok til å skremme vannet av de fleste motstandere, en skikkelig granittblokk å spille mot. Liker definitivt ikke tanken på å at han og Andresen skulle finne sammen i VIF.

The Boss

VIF takker nok ikke nei. Alt står nok på Zenit i denne saken.
Hagen vil til VIF, VIF vil ha Hagen.

Super Hasund

Panser ja. Tja. Husker ennå skottland-norge. Paul Dickov spente te panser i liggende stilligi luften i reneste bruce lee stil. Men panser rikket isje på seg å sjermet ballen videre over linjen. En mann med pondus av stål  med stor S. Et monster av en midtstopper som eg i utgangspunktet kunne tenkt meg i brann. Men. Ja riktig Men.

Mannen e enga så det synger. Nei eg vil isje ha han. Gashi va grei, panser e verre.

Hadde dog plaget klanen nokke jævlig
La Folket Synge

*Feltz*

Xminator

Og Sigurdsson blir solgt sier jeg ja takke til Hagen.

Man bør også legge inn offentlig bud på Sappara. Om ikke annet så for å tåkelegge hva man faktisk driver med.

Innlandsmax

Quote from: "Xminator"Og Sigurdsson blir solgt sier jeg ja takke til Hagen.

Man bør også legge inn offentlig bud på Sappara. Om ikke annet så for å tåkelegge hva man faktisk driver med.
Har begynt å tenke i dine baner når det gjelder Karadas, altså som spiss. I så fall kunne vi vel ha bruk for Hagen uansett?

Willy Wonka

Hagen havner ikke i Brann av samme enkle grunn som den som gjorde at Azar havnet her.

Innlandsmax

Quote from: "Willy Wonka"Hagen havner ikke i Brann av samme enkle grunn som den som gjorde at Azar havnet her.
Altså "hjem til gamleklubben?" Godt mulig du har rett. På den annen side: Det må jo finnes muligheter for å lage "an offer you can't deny". Spørs selvfølgelig hvor langt man vil strekke seg.

Ricky

Erik Hagen er jo gammel Godset-mann, og kom ikke til VIF før han var 25. Sikkert ikke umulig å lokke ham til Bergen.

Gashi kom jo tross alt hit i fjor. Og den nye "mr VIF", Kjetil Wæhler, var jo senest i dag ute i media og okket seg over at han ikke fikk gå til Rosenborg i sommer. Nå sliter han visst med humørsvingninger fordi VIF nektet ham å ta et steg videre i karrieren.

Hvilket jo minner meg på om at vi jo kan gjøre et fremstøt på Wæhler :)

Doffen85

Quote from: RickyErik Hagen er jo gammel Godset-mann, og kom ikke til VIF før han var 25. Sikkert ikke umulig å lokke ham til Bergen.
quote]

Erik Hagen er opprinnelig fra Hønefoss, og gikk til Godset etter endel år i 2. div med Hønefoss (før de rykket opp i Adecco). Men det var vel først med Vålerenga at han begynte å bli en anerkjent norsk midtstopper.

Willy Wonka

Er det virkelig nødvendig med flere stoppere?
Jeg mener det er større behov for flere utfordrere på back-plassen enn i midtforsvaret. Det er tross alt ganske krevende å spille back slik Brann spiller.

En annen ting er jo diskusjonen rundt hvilken type spiss Brann skal prøve å hente. Jeg regner med at Mjelde ikke viker fra sitt prinsipp om å ha en stor og sterk og en rask og mobil. Stabæk har jo til de grader vist i år at dette ikke er en nødvendighet, men vi får se hva som kommer ut av sesongevalueringen.

Ricky

Godset.. Hønefoss.. Kongsvinger.. Same shit :)

Doffen85


sga55

Quote from: "Xminator"Og Sigurdsson blir solgt sier jeg ja takke til Hagen.

Man bør også legge inn offentlig bud på Sappara. Om ikke annet så for å tåkelegge hva man faktisk driver med.



Tror heller ikkje vi får Hagen. Sappara vil Rosenborg aldri latt gå etter den sesongen han har hatt. Men men skader ikkje å legge inn et bud der. Ka med å legge inn bud på Konan eller Traore. Synes begge har vist mye bra. Kone er heller ingen dum spiller.
ga55

Chrisstah

Quote from: "Ricky"Erik Hagen er jo gammel Godset-mann, og kom ikke til VIF før han var 25. Sikkert ikke umulig å lokke ham til Bergen.

Gashi kom jo tross alt hit i fjor. Og den nye "mr VIF", Kjetil Wæhler, var jo senest i dag ute i media og okket seg over at han ikke fikk gå til Rosenborg i sommer. Nå sliter han visst med humørsvingninger fordi VIF nektet ham å ta et steg videre i karrieren.

Hvilket jo minner meg på om at vi jo kan gjøre et fremstøt på Wæhler :)


Heller wæhler enn hagen.
med nok cash på bordet så tror eg wæhler kan bli å se i rødt neste år.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

erikdale

f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

revert

Du har bommet voldsomt på hvem som spiller på de ulike backer og vinger. Såvidt jeg har fått med meg spiller Solli på høyre siden og PVM på venstre...

dudo

For å være helt ærlig er det ikke det eneste han har bommet på. At Dahl er et soleklart førstevalg er mildt sagt skivebom. Guntveit har vært den klart beste av disse to i år, men er uheldigvis veldig skjør. Walde heter Knut til fornavn, og er ikke noe talent lenger med sine 26 år. PVM blir strengt tatt ikke veldig truet av Huseklepp heller, det er jo grunnen til at han vurderer å reise.

Konklusjonen er jeg også uenig i. Forutsetter vi at Corrales blir (hvilket jeg tror) har vi god dekning, både på venstre og høyre og sentralt, selv om en spillende midtstopper selvsagt ikke vil bli sagt nei til. Fortsetter Huseklepp har vi god dekning på kantene. Men spisser trenger vi, helt klart.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Med Karadas som stopper trenger vi to nye spisser. Så er vi klar til 2008. Forutsatt at Andresen og Huseklepp forlenger. Og forutsatt at ingen blir solgt.

Willy Wonka

Er det noen som vet om det ovehodet er realistisk å håpe på at Brann henter VPG, eller er det bare vi Brann-supportere som oppfører oss som barn i en godtebutikk?

Jeg ber meg frabedt forklaringer alla: søsteren til en jeg jobber med sin hund sin vætrinær har en gammel onkel på 94 på Island som er halvsenil. Men han plukket opp på den lokale puben at sønnen til VPG mistrives i Bærum og gjerne vil til en by hvor han kan leke men jevngamle islendinger som f.eks ungene til alle ørnene, samt en by som har et klima litt mer likt det på sagaøyen.

benny

Quote from: "Xminator"Med Karadas som stopper trenger vi to nye spisser. Så er vi klar til 2008. Forutsatt at Andresen og Huseklepp forlenger. Og forutsatt at ingen blir solgt.


Enig i mye av dette men føler at vi trenger en venstreback også som er bedre defensivt før evt. CL kvalifiseringen, verken Hanstveit eller Corrales har sine styrker defensivt. Problemet er at gode venstrebacker ikke vokser på trær.

erikdale

f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Innlandsmax

Quote from: "Xminator"Med Karadas som stopper trenger vi to nye spisser. Så er vi klar til 2008. Forutsatt at Andresen og Huseklepp forlenger. Og forutsatt at ingen blir solgt.
Forsvinner Helstad Til PL? Syns det har vært litt mye tuting om det i det aller siste.

Xminator

Nei, han blir solgt til en eller annen fransk klubb.

naitsirk

blir overraska om helstad forsvinner til frankrike.
nivået i frankrike er ikkje kjempe høgt. lyon var gode for eit par år sidan, og tviler på at dei er interessert.
i tillegg får han ikkje muligheten til å spela cl i frankrike.

då trur eg heller pl frister meir. ein mykje betre liga.

dudo

Hvorfor skulle han ikke få muligheten til å spille CL i Frankrike? Om han går til en av toppklubbene er muligheten langt større der enn i Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Hvor mye er helstad verdt? Realistisk sett altså. Tipper en rundt 16-17 millioner. Han er jo ikke akkurat ung.

olebrann3

vi selger han ikke for under 30 tipper eg

dudo

30? Er du gal? Tipper 12-15. Men tviler på at det egentlig er aktuelt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

12-15 er noe vi har råd til å si nei til

fortune

First is first, second is nothing

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Så lenge Bakke er såpass skadeutsatt trenger vi en fjerdemann sentralt på midten. Med Huseklepp ute er det jo ikke superdekning på kantene, så Solli og Vaagan Moen skal holdes borte fra det regnskapet.

Superjack

Hva med å snuse på Per Ciljan?

Ett år igjen av kontakten slik jeg skjønner det, og ikke tilfreds i Trondheim.

Ikke bare er han en dyktig fotballspiller og ett stort talent, men det ville også frydet meg noe grenseløst å kjøpe arvesølvet til RBK!

Ett bud på Ivers, som heller ikke alltid får spille i favorittposisjonen sin, og som han faktisk er kanonsterk i kunne også være en bra greie.

Helstad/Ivers sammen på topp i en 4-4-2 formasjon.
Brannsupporter.

naitsirk

QuoteHvorfor skulle han ikke få muligheten til å spille CL i Frankrike? Om han går til en av toppklubbene er muligheten langt større der enn i Brann.


eg trur ikkje han går til lyon,bordeaux eller marseille, men til lag som rennes, st etienne, lens. rett og slett ikkje noko særlig betre enn brann.

dudo

Ok. Da både tror og håper jeg han velger seire, Brann og CL og tar inntektene sine gjennom trusesalg i stedet for lettjente euro-millioner. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: "Xminator"Så lenge Bakke er såpass skadeutsatt trenger vi en fjerdemann sentralt på midten. Med Huseklepp ute er det jo ikke superdekning på kantene, så Solli og Vaagan Moen skal holdes borte fra det regnskapet.


Da må vi ha en sentral midtbanespiller som har et bra skuddbein. Dagens spillere har en sørgelig dårlig skuddfot. Er jo til tider parodisk hvor impotent Brann er fra distanse.

dudo

TV2 melder at RBK og Koppinen ikke er blitt enige om ny kontrakt, og at finnen har mange interessenter - deriblant en TL-rival.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Janki

Quote from: "dudo"TV2 melder at RBK og Koppinen ikke er blitt enige om ny kontrakt, og at finnen har mange interessenter - deriblant en TL-rival.

Han er vell midtstopper? Har vi ikke nok av dem? Hadde han nå vært back annvennelig på begge sider kun det nå vært akktuelt. Han går sikkert til FFK.

Go Up