• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

Ricky

Tidenes minst overraskende overgang. Konen mistrivdes jo i Norge allerede før de kom hit, og Corrales er vel rimelig langt unna en plass i førsteelleveren.

Send ham hjem og hent Shane Stefanutto fra Lillestrøm.

Belfort

Merkelig at hun ikke skulle mistrives på gudsforlatte og bikkjekalde Hamar. Er faen meg alltid noe når folk kommer til Bergen.
Det verste er jo at dersom Corrales forsvinner vil vi nok en gang Hanstveit stå uten konkurranse og vi vet jo hvordan han da kan opptre i blant.

Ricky

Hun mistrivdes sterkt på Hamar og, og en retur til USA var hovedgrunnen til at Corrales ville vekk fra HamKam. Ingen som skjønte så mye av det når han plutselig signerte for Brann.

kabelmann

Regnet med hun ville trives bedre når hun kom til en by med McDonald's... har hun ikke funnet de enda?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Det er vel signaturgrunnen til at han vil vekk. Står RBK der med sjekkheftet og klippekort så havner han der uansett hva som renner ut av ham nå. Dette er en profesjonell fotballspiller, og lojaliteten ligger der pengene er. Markedsverdien hans går ned når han sitter på benken, så da må han dra frem gode grunner til å komme seg bort herfra. Konetrikset har vert brukt før, og de fleste bør etterhvert lese mellom linjene når en spiller kommer med den.

KEO

Når det gjelder ny angreps spiller neste sesong så mener jeg Brann bør se litt nærmere på AAFK sin spiss Abyoin. Han virker som en klasse spiss med garanti 10+ i løpet av en sesong for ett topplag. Han er uten kontrakt så det skulle jo være fult mulig å hente han til Bergen.
Eller??
Nu kør vi!

Falkman

Jeffrey Aubynn e mer en offensiv midtbanespiller enn en spiss. han har en glimrende venstrefot, og ellers kvaliteter vi kunne hatt god bruk for.. men han vil eventulet bli en dyr mann (sign on +lønn), i tillegg e han litt for gammel.(30)

Falkman

Quote from: "Ricky"Tidenes minst overraskende overgang. Konen mistrivdes jo i Norge allerede før de kom hit, og Corrales er vel rimelig langt unna en plass i førsteelleveren.

Send ham hjem og hent Shane Stefanutto fra Lillestrøm.


e litt skeptisk til Stefanutto. husker kampen mot lsk på  stadion ifjor. der fikk Miller til å se ut som  Asafa Powell.

Strandlien

Dette blir en spiller fra HamKam hver sesong... Reiser Corrales, så bør vi finne en ung og fremadstormende venstreback. Ikke så mange av de i Tippeligaen, men John Anders Rise har fått sitt gjennombrudd denne sesongen. Har sett et par kamper med G19-landslaget på tv og synes han virket veldig bra. Har spilt mer eller mindre samtlige kamper for Hamkam denne sesongen (20 serie + 1 cup). 3 mål har han gjort og.

Hanstveit spiller de fleste kampene i løpet av sesongen. Da er det fint å ha en 19-åring som er sulten og gir alt de gangene han får sjansen.

vebo

Håper vi kan få noen penger for han da!
Tiocfaidh ár lá

revert

Jeg må si at jeg helst ser at Espen Ruud blir Brann-spiller. En meget spennede spiller som jeg tror vil lykkes i Brann. Om han skal spille back eller ving får man nesten se litt etterhvert. Synes også Brann burde legge inn bud på TILs Lars-Iver Strand. God spiller!

viks

Nå å vi passe oss for ikke å bli helt "rosenborgsk" her, å bare kjøpe for å kjøpe. Personlig ønsker jeg meg gjerne Espen Ruud, og veldig gjerne Espen Hoff fra Lyn også, men selvfølgelig utifra gitte forutsetninger.

Har imidlertid full tillitt til at Bruunen kjøper både riktige typer til riktige roller til riktig pris som passer inn i gruppen vår, og spillere som passer inn i den nye profilen slik stallen er tenkt oppbygd i forhold til alderssammensetning.

Regner forøvrig også med at han har god oversikt i hvertfall over det Norske markedet.

Mange ting å tenke på her.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BrannSupporter

Quote from: "kabelmann"Regnet med hun ville trives bedre når hun kom til en by med McDonald's... har hun ikke funnet de enda?


Er Mc Donald's her også! ;)

For øvrig støtter jeg forslaget om Stefanutto. Har hatt en god LSK-sesong i år og har vel vegret seg for å signere ny kontrakt med de? Mener å huske et intervju med han hvor han sa han han ville avvente å se om det ville komme noe interesse fra Championship i England..

viks

Bør heller hente inn en talentfull ungutt, som ikke har problemer med å slite litt benken. Hanstveit har vist i år at han holder høy eliteserieklasse,og gjerne kan bekle en kantrolle litt også som Corrales. Og la det være sagt med en gang, jeg er ikke noen super-hanstveit fan.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

TheRock

Ser gjerne at Jon Anders Riise kommer til Brann!

viks

Poenget er uansett som jeg skrev i mitt tidligere innlegg at Brann fremover uansett kommer til å være mye mer bevisst på alderssammensetningen i troppen.

Skulle Corrales forsvinne, tror jeg ikke det kommen en ny tredveåring å erstatter han for å si det sånn. Denne Riise er jo en spennende spiller, men med Truls Håkonsen som direktør, Arne Erlandsen som trener og en Lars Tjernås i kulissene så er det utopi å tro at vi får han for knapper å glansbilder i mine øyne.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Strandlien

Quote from: "TheRock"Ser gjerne at Jon Anders Riise kommer til Brann!


For guds skyld. Rise med en i. Ikke bland uskyldige inn i den familien... :)

fortune

Ser Thiago Martins i aksjon for Glimt nå.. Ligner veldig på Helstad hva gjelder fart, er noe mer teknisk men lang i fra så sikker foran mål. Vanskelig å vurdere ham som spisspartner til Thorstein all den tid han spiller ensom spiss i Glimt, men ferdighetsmessig er han bra. Pall Gunnarsson er uansett førstevalget, selv om det er lite trolig at han kommer til oss.
First is first, second is nothing

Innlandsmax

Quote from: "Strandlien"Dette blir en spiller fra HamKam hver sesong... Reiser Corrales, så bør vi finne en ung og fremadstormende venstreback. Ikke så mange av de i Tippeligaen, men John Anders Rise har fått sitt gjennombrudd denne sesongen. Har sett et par kamper med G19-landslaget på tv og synes han virket veldig bra. Har spilt mer eller mindre samtlige kamper for Hamkam denne sesongen (20 serie + 1 cup). 3 mål har han gjort og.

Har personlig mer sans for HamKams høyreback, Truls Jevne Hagen, spesielt i det defensive. Sterk, tett, solid, kontant, rimelig konsekvent i å være på riktig side av ballen. Rise virker mer overtent, er litt spinkel, mer pågående offensivt, men også litt mer risikerende, og mister mannen sin rett som det er. Tror kanskje han får et ublidt møte med TL hvis Kamma rykker opp.

Som bosatt i HamKam-land er jeg stolt av det meste klubben har levert Brann (les Petter VM og Helstad - Corrales er mer diffus...), men Rise kan vente. Espen Ruud er min mann (og selvsagt Marius Gullerud, men har bøyd meg for det at han er for gammel...)

fortune

Problemet er vel at vi trenger en venstreback og ikke en høyreback... Kan ikke regne med at alle er like enkle å omskolere som Scharner/Sigurdsson.
First is first, second is nothing

Innlandsmax

Quote from: "fortune"Problemet er vel at vi trenger en venstreback og ikke en høyreback... Kan ikke regne med at alle er like enkle å omskolere som Scharner/Sigurdsson.


Joda, ser den...

Baunebob

Ruud
Rise
Aubynn

Spillere som kunne trives på stadiongresset !

dudo

De to første der er jeg med på, men Aubynn er jeg mer usikker på. Tror nok vi kan finne bedre, for å si det sånn. Aubynn er neppe en spiller som skyter oss til CL, som jo er nivået vi må legge oss på nå.

En Lange i form er drømmesigneringen min på topp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Strandlien

Sitter og kikker på Hamkam - Sogndal og der er det en spiller som leker med resten. 2 mål og en assist til nå. Roman Kienast. Han er spiss. Enten er han mye raskere enn jeg trodde eller så er alle på Sogndal ekstremt trege. Viser også god teknikk. Fysikken har han og. Vi trenger spiss til neste sesong...

dudo

Forsåvidt en interessant spiller, men han har aldri vist at han holder nivået over tid. I tillegg virker han å være vanskelig å ha med å gjøre. Om vi først skal hente en spiss som er vanskelig å ha med å gjøre fra Ham-Kam må det være Abiodun. En klassespiller!

Ellers mener jeg at vi nå bør slutte å se etter røverkjøp og heller kjøpe spillere vi VET er kvalitet, om de så koster 15+ mill.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Baunebob

Må si meg enig.

Dagens Brann lag (og neste års) er såpass godt at det nytter ikke og komme med halveisspillere som kanskje slår an eller såkallt stallfyll.
Mye bedre og samle resurssene og smelle alt i en spiller som blir nøye kartlagt.

Superjack

Quote from: "Strandlien"Sitter og kikker på Hamkam - Sogndal og der er det en spiller som leker med resten. 2 mål og en assist til nå. Roman Kienast. Han er spiss. Enten er han mye raskere enn jeg trodde eller så er alle på Sogndal ekstremt trege. Viser også god teknikk. Fysikken har han og. Vi trenger spiss til neste sesong...


Enig der. Han har ett stort potensiale!
Brannsupporter.

Xminator

Er spent på om man fortsetter satsingen. Skal tross alt graves 20 millioner ned i gressmatten også, og Målet er nådd. Vi kan jo få en reaksjon som den de hadde i VIF, der hele organisasjonen byttet skrivepult og hvilte på laurbærene.

Nei, regner med Mjelde stiller med fiskebein etter kampen mot Tromsø og tar "Nå tar vi en kamp av gangen, det blir ingen feiring før vi er ute av RL!" :)


Innlandsmax

Quote from: "Strandlien"Sitter og kikker på Hamkam - Sogndal og der er det en spiller som leker med resten. 2 mål og en assist til nå. Roman Kienast. Han er spiss. Enten er han mye raskere enn jeg trodde eller så er alle på Sogndal ekstremt trege. Viser også god teknikk. Fysikken har han og. Vi trenger spiss til neste sesong...


Han har blitt omtalt som nokså unik i det at han er så stor (190 cm) og samtidig har så godt utvikla teknikk, og som Strandlien også påpeker: Han er også hurtig.

Som Erlansens mann må gutten finne seg i en del mer løping enn det han kanskje er mest komfortabel med. Hamar Arbeiderblad (HA), 1. oktober: "Jeg har trent mye på å angripe mål direkte. Dessuten løper jeg mye mer enn jeg gjorde i fjor, og det har nok gått litt ut over den tekniske delen av spillet mitt. Foran neste sesong må jeg forbedre teknikken igjen, mener 23-åringen med bakgrunn i østerrikske ASV Vösendorf, SCR Altach og Rapid Wien"

Skal absolutt ikke se bort fra at han kan gjøre seg i Brann. Brann spiller flere og kortere pasninger enn HamKam, og varierer mellom ballbesittende spill og raske overganger/løpsbaserte angrep, der HamKam blir monomane i sin langt-og-høyt-mot-etablert-forsvar, og alltid, koste hva det koste vil, løpsbaserte angrep i brudd. Jeg blir ikke overraska om Kiennast hadde funnet seg til rette, og fått utvikling av sine tekniske sider i Brann, mer enn i HamKam. Brann har også større aksept for individualistene, og Kiennast kan gjøre "Huseklepp-lignende" ting.

Kiennast har en veldig høy stjerne blant HamKam-supporterne (Briskebybanden).

Innlandsmax

Quote from: "dudo"Forsåvidt en interessant spiller, men han har aldri vist at han holder nivået over tid. I tillegg virker han å være vanskelig å ha med å gjøre. Om vi først skal hente en spiss som er vanskelig å ha med å gjøre fra Ham-Kam må det være Abiodun. En klassespiller!

AtroZ

Migen Memelli ble i sin tid hentet på bekostning av Roman Kienast. Synes Kienast viste mye bra den sesongen han fikk i TL før de rykket ned. Har ikke peiling på hvordan det har gått med ham i 1. divisjon, men han er så absolutt en spiller vi kan få tak i.

En annen som har blitt nevnt er Espen Hoff, glimrende signering som kant, men etter å ha sett han i kampen mot stabæk så lurer jeg på om han ikke kunne vært en sann erstatter for Winters. Lyn vil neppe selge særlig billig, men det samme kan vel sies om Gunnarson også. Tarik fra ffk har åpenbart stort potensial og ville vært en bra signering for fremtiden.

Espen Ruud, han bør det være mulig å plukke opp når odd rykker ned.
Trond Olsen fra Bodø Glimt?

FM 2008 er forhåpentligvis ikke så langt unna!
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`


kabelmann

Vi har vel forsåvidt en midtbanebackup i Solli?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Innlandsmax

Quote from: "Xminator"Fasiten blir nok Karadas som stopper og Bjørnsson som backup på topp. Tror det blir vanskelig å finne en angriper med de samme kvalitetene (høy og hodesterk som faktisk scorer mål).


Jeg tror jeg våger påstanden at dersom Bjørnsson og Kiennast spilte på samme lag, så ville Kiennast nokså enkelt sette Bjørnsson på benken, i alle fall utifra det jeg har sett. Kiennast er faktisk en angriper som er høy og hodesterk. I tillegg er han teknisk god, hurtig og bevegelig - og han scorer mål (bl.a. mot Brann på Briskeby, 0-4, remember...). Hva med å rett og slett bytte Bjørnsson med Kiennast? HamKam har snakket business med Brann før...

Strandlien

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "dudo"Forsåvidt en interessant spiller, men han har aldri vist at han holder nivået over tid. I tillegg virker han å være vanskelig å ha med å gjøre. Om vi først skal hente en spiss som er vanskelig å ha med å gjøre fra Ham-Kam må det være Abiodun. En klassespiller!


Begge spillerene har uansett prestert så det holder på banen denne sesongen her.

Abiodun har 14 mål på 14 kamper fra start og 6 som innbytter.
Kiennast har 13 mål på 19 kamper fra start.

Utenomsportslig har jeg bare hørt om at Abiodun kanskje ikke er helt trygg. Han er vel dømt til fengsel for å plaget ei eks-dame og noe greier. Vi har historien om da han var i Bergen og påstod at spilte for Brann for å komme seg inn på utesteder. I tillegg har vi historiene om at jeg vil dra, hater alle sammen og jeg vil bli, elsker dere alle... Litt drama-queen, rett og slett... :)

Kiennast er mannen...

vebo

Quote from: "Xminator"Vi trenger en backup på midtbanen siden Andresen forsvinner. Naturlig at dette blir "lokalt talent". Misje?


Vi har jo også Monkam. Han må jo enten brukes eller selges etter hvert.
Tiocfaidh ár lá

paperboy

ikke glem Emil Rieber Mohn her nå. Gutten er 17 år gammel og spiller for bortimot fast sentralt på midtbanen til Fyllingen.
Har du en fotball, så har du alt!

Snublefot

jeg har sagt det lenge.. at Espen Hoff er en kar jeg veldig gjerne vil se i Brann. Han fungerer godt både som kant og i en "winters/veigar pall" rolle.

synd brann ikke gikk for han når han gikk BILLIG fra odd. men han er verdt noen kroner.

Kienast virker som en ok spiller

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

fortune

First is first, second is nothing


Roald

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1373009.ece

TIL og MFK er ute etter Bjarnason. Han sier selv at han ikke tror han blir i Brann. Håper for Guds skyld han i så tilfelle reiser til Helge og Martin enn klysene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Tommy Knarvik hinter veldig om en retur i dagens BA. Og Bataljonen uttaler at han er velkommen tilbake. De om det...
Rød makt på Hansa

dudo

Hva faen? Hva i all verden skal vi med han? Og hvem fra Bataljonen sier dette? Og hva står i BA?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up