• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

vist opdal blir solgt for 30 tar vi han for 10

sga55

Hvis no Opdahl forsvinner til en utenlandsk klubb... noe som er sannsynlig ettersom han stor spiller på både landslag og for Brann så hadde det gjort seg og ha en annen topp keeper i laget. Torbjørnsen er god han men ikkje noe landslags klasse. Tror også at Rami Shaban kunne vært nokke for Brann skulle Jarstein bli for dyr.
ga55

BillyBolle

Silly season fortsetter. Tv2 sporten melder nå at Brann er interessert i Daniel Fredheim Holm som erstatter for Robbie Winters. Fredheim Holm svarte: "ingen kommentar" på om dette kunne være aktuelt.

Baunebob

Kunne fint sett for meg DFH i branndrakt. Ingen tvil om at han er et av de største talentene. Han ville nok blomstret i Brann.

Dog litt hardt og spa opp 10 mill + for å håpe at han skal blomstre.

dudo

En Winters-kopi - også i kraft av at han ikke scorer mål.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Patton

Link til DFH nyheten, litt artig at Brann slår litt tilbake mot VIF:

http://www.fxt.no/tippeligaen/article1417680.ece

Lurkin

DFH = ja takk. De kan få Andresen.
Berømte Brann fra Bergen

revert

Jeg må nesten stå for det jeg har sagt lenge og det er at jeg mer enn gjerne ser Fredheim Holm i Branndrakt. Spilleren har kontrakt med VIF ut 09 sesongen så han blir neppe billig. Men det er i mine øyne utvilsomt en spiller med et enormt potensiale.

lurkie

10 mill for en fyr som scora 3 mål iår.. litt drøyt... Med mindre han er tiltenkt rollen som fluffer i garderoben, da er det kanskje verdt penga.

Spørs om Brann er rikitig sted til å utvikle et talent, skulle tro vi hadde nok med Sjøhage...

Ser ut til at det går mot tidenes krangel angående Bosman spillerene til Brann. Håper egentlig at MA blir trener i VIF og at han misslykkes skikkelig, Adeccoliga med MA og VIF hadde vært fantastisk!

benny

Det går jo nesten ikke en dag uten at det ikke er et nytt løst rykte om spilleroverganger til/fra Brann.
10 mill for DFH er hodeløst. Uansett tror jeg dette bare er et utspill og at Brann kunne forhandlet han ned til 4-5  mill, men jeg synes selv det er for mye. Hva skal vi med spisser som ikke scorer nÃ¥r vi skal prøve Ã¥ forsvare seriegullet og kvalifisere oss til CL. Kjøper vi DFH tror jeg han for det meste vil slite benken og det er vel ikke ønskelig for en spiller som ønsker Ã¥ utvikle seg videre.

naitsirk


dudo

Vi har allerede en ung Fanagutt i den posisjonen, med Solli på gress. Usikkerpå hvor aktuell Ivkovic egentlig har vært.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

benny

Quote from: "naitsirk"http://fotball.bt.no/eliteserien/article93480.ece

kanskje ein grunn til at brann har så få lokale talenter.


Bare 17 år. Kanskje han burde tatt et par år i Løv/Ham før han begynner å tenke på tippeligaen. Tror ikke han får noe særlig bedre utvikling av å spille på Vikings 2. lag.

Romarius

Hmmm DFH har vært et talent i mange år, men aldri slått skikkelig igjennom. Gode tekniske ferdigheter, men skorter på bevegelse og avslutteregenskaper foran mål. Blir ikke overrasket om han aldri slår skikkelig igjennom, og tror lett han kan bli et mobbeoffer når målene uteblir. Og det tror jeg de vil.

RC

Quote from: "Romarius"Hmmm DFH har vært et talent i mange år, men aldri slått skikkelig igjennom. Gode tekniske ferdigheter, men skorter på bevegelse og avslutteregenskaper foran mål. Blir ikke overrasket om han aldri slår skikkelig igjennom, og tror lett han kan bli et mobbeoffer når målene uteblir. Og det tror jeg de vil.


Er ganske overbevist på at han hadde slått til i Brann.
Vet han har slitt med å score mål, men hvem er i mer stand til å hjelpe med det enn en gammel storscorer som Mjelde?

Ultra - forever

Utestedene i Bergen vil iallefall tjene på at han kommer.
LTRAS LIBERI

naitsirk

QuoteVi har allerede en ung Fanagutt i den posisjonen, med Solli på gress. Usikkerpå hvor aktuell Ivkovic egentlig har vært.


det var poenget. eit åsane talent som går til viking!det burde vore obligatorisk at dei skal til brann.

lurkie

Quote from: "naitsirk"
QuoteVi har allerede en ung Fanagutt i den posisjonen, med Solli på gress. Usikkerpå hvor aktuell Ivkovic egentlig har vært.


det var poenget. eit åsane talent som går til viking!det burde vore obligatorisk at dei skal til brann.


Brann har jo sett på han mange ganger, hadde han vært god nok så hadde de nok signert han. Men han trenger å utvikle seg. Det er ikke snakk om å spille i eliteserien for Viking. Så for hans del håper jeg han heller signerer for Løv-Ham. Siste han trenger er å spille andre lag fotball. Tror ikke det er så mange som blir god av denslags.

dudo

Quote from: "naitsirk"
QuoteVi har allerede en ung Fanagutt i den posisjonen, med Solli på gress. Usikkerpå hvor aktuell Ivkovic egentlig har vært.


det var poenget. eit åsane talent som går til viking!det burde vore obligatorisk at dei skal til brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

smaalanda

Quote from: "naitsirk"
QuoteVi har allerede en ung Fanagutt i den posisjonen, med Solli på gress. Usikkerpå hvor aktuell Ivkovic egentlig har vært.


det var poenget. eit åsane talent som går til viking!det burde vore obligatorisk at dei skal til brann.
KMO!!!

Vestkanten

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Xminator"Sillyseason har begynnt!

BA: Lars Iver Strand er høyaktuell...


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=177466


Viking samtaler med Strand.

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3093142.ece
Heia Brann!

lurkie

Angående Strand, hvor er det Brann har tenkt at han skal spille, han spiller vel midtbane på TIL? Han er et relativt ubeskrevet blad for meg så hvis noen hadde oppsumert Strand så hadde det vært supert :) Er Strand en potensiell erstatter for Andresen eller skal han omskoleres?

Lurkin

Strand må vel tiltenkes Winters-rollen. Jeg er ikke sååå positiv til akkurat det. Heller Fredheim Holm.
Berømte Brann fra Bergen

benny

Det ligger vel an til ribbing av Start(og Soler haha) dersom de rykker ned til helgen. Nå som jeg ser det som ganske sikkert at Andresen forsvinner kanskje vi burde prøve oss på Strømstad/Hæstad?

benny

Et annet forslag: Prøve å overtale Karadas til å fortsette som Spiss og hente Birger Madsen fra Sandefjord som stopper?
Kanskje ikke særlig aktuelt men det er en mulighet. Nei nå tenker jeg for mye på dette, får prøve å nyte seriegullet litt til :)

Endre

Dagens rykter:
Andresen 100% sikker klar for VIF, ifølge Morten P i Dagbladet, visstnok som spillende assistenttrener.
Aalbu sier at det relativt raskt vil komme en avklaring (VG).

Thorbjørnsen blir leid ut neste sesong.
Udjus kommer tilbake til Brann. (BA)
Monkam blir solgt. (BA)
Viking har lagt inn bud på Lars Iver Strand.
Man City er interessert i Huseklepp, men ingenting konkret. Kun Brann og Stabæk har lagt frem konkrete kontraktsforslag, ifølge Husky's rådgiver. (BT)

Janki


tsf

Kunne gjerne har Hæstad, Strømstad eller Grindheim som en god ersatt for Martin Andresen
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

vebo

Quote from: "tsf"Kunne gjerne har Hæstad, Strømstad eller Grindheim som en god ersatt for Martin Andresen


Er for min del veldig usikker på Hæstad og Strømstad. Vi har allerede, etter min mening, to mye bedre spillere i Hassan og Bakke. Grindheim kunne derimot gjort seg.
Tiocfaidh ár lá

AtroZ

Spisser: Gjerne VPG/Konè og Tarik/DFH. Tror vi har rammer til å hente to spisser i den klassen. Men altså en av hver type. VPG OG Konè er kanskje ikke helt samme spillertypene... Kan ikke se for meg at Konè skal ha like mange assist. Han er mer den fremste spissen, avslutteren. Men tror likevel ikke vi trenger mer en en av VPG/Konè. Vil veldig gjerne ha en spiss av den tekniske, løpssterke typen i tillegg.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

TerjeÃ?rn

Quote from: "vebo"
Quote from: "tsf"Kunne gjerne har Hæstad, Strømstad eller Grindheim som en god ersatt for Martin Andresen


Er for min del veldig usikker på Hæstad og Strømstad. Vi har allerede, etter min mening, to mye bedre spillere i Hassan og Bakke. Grindheim kunne derimot gjort seg.
Nja... Hæstad er jeg ikke så positiv til, men Strømstad er jo en fantastisk fotballspiller og en løpsmaskin av de sjeldne! Husker på Stadion i 2006, har aldri sette en mann løpe så mye som da( og jeg har jo sett Helge Haugen i drøssevis av kamper!). Strømstad kunne vært fin å hatt ved siden av Tijan eller Hassan eller Bakke, hvor de tre sistnevnte legger silkepasninger til Helstad eller vingene, mens Strømstad løper som en gud på det deffensive.

Uansett er vel ikke dette aktuelt siden Strømstad har uttalt at han ikke skal til noen annen klubb i Norge enn Start!

benny

Quote from: "Lurkin"Strand må vel tiltenkes Winters-rollen. Jeg er ikke sååå positiv til akkurat det. Heller Fredheim Holm.


Heller Strand som har vist en oppadgående kurve i det siste og har spilt seg inn i landslagsdiskusjonen. Holm har vel stagnert litt så i mine øyne er det et større risikokjøp.

Xminator

Begge to og selg en av dem til sommeren :)

Janki

Når åpner overgangsvinduet??? Og hvor lenge er det åpent?

Nixon

Quote from: "Janki"Når åpner overgangsvinduet??? Og hvor lenge er det åpent?


Er det ikke fra 15. november til 31. mars?
Rød makt på Hansa

Janki

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Janki"Når åpner overgangsvinduet??? Og hvor lenge er det åpent?


Er det ikke fra 15. november til 31. mars?


Takk, det var det jeg og mente...

Xminator

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Janki"Når åpner overgangsvinduet??? Og hvor lenge er det åpent?


Er det ikke fra 15. november til 31. mars?


Nå siterer jeg fritt fra hukommelsen, men ble ikke dette forandret i år? Jeg tar sikkert feil, men mener å ha lest noe om 1. januar.

fortune

Det ble vurdert endret for å få det i samsvar med de store europeiske ligaene. Dette ble imidertid ikke gjennomført. Ellers er det vel også et forslag om å kutte lengden på sommervinduet til en måned.
First is first, second is nothing


benny

Tipper Brann og Bruun Hansen tar en prat med Tromsø og Strand i forbindelse med kampen i helgen. Så får vi se. Tipper det var derfor viking var så snar med å legge inn et bud og få snakket med han først.

benny

Vi må satse høyt.
Please!
Gi oss Grindheim, Pall Gunnarson(må legge fra seg skuespillerfaktene først) og Strand dersom Huseklepp forsvinner og muligens en backup for Hanstveit om Corrales forsvinner. Tilsammen 30 mill spleiselag mellom Hardball og Brann, 15mill på hver. Holm og Gulsvik er i beste fall bingokjøp. Da det ble utsetting av utbygging av stadion har vi enda et år på å bygge opp egenkapital for videre utbygging og neste år ser ut til å bli et økonomisk godt år med allerede 100mill sikret på budsjettet uten at et eneste partoutkort er solgt.Det blir bedre plass på lønnsbudsjettet om Andresen drar, å betale 4-5 millioner i året for at Andresen skal bli er for mye for en spiller som mest sannsynlig har nådd sitt toppnivå og trolig vil bli svakere i årene som kommer er.
Nei her må det satses for å holde Start og Soler bak oss :)

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article93596.ece

Det blir en dyr vinter.
Sett i forhold til hva som kommer var f.eks. kjøpet av Solli for seks milioner det rene røverkjøp. For med den summen kommen man ikke langt denne vinteren.
Rød makt på Hansa


Xminator

Det er ett spill.
Brann har mer penger til rådighet enn de andre.
Brann har en etablert god spillertropp (selv om du fjerner alle de som går på bosman).
Brann har mest å tjene på at prisnivået presses opp, joda, det blir dyrere for Brann, men det blir også dyrere for Viking.

De spillerene det snakkes om i media er neppe førstevalgene til Brann. De blir nevnt for å legge press på konkurrenter og agenter.

tsf

Quote from: "benny"Vi må satse høyt.
Please!
Gi oss Grindheim, Pall Gunnarson(må legge fra seg skuespillerfaktene først) og Strand dersom Huseklepp forsvinner og muligens en backup for Hanstveit om Corrales forsvinner. Tilsammen 30 mill spleiselag mellom Hardball og Brann, 15mill på hver. Holm og Gulsvik er i beste fall bingokjøp. Da det ble utsetting av utbygging av stadion har vi enda et år på å bygge opp egenkapital for videre utbygging og neste år ser ut til å bli et økonomisk godt år med allerede 100mill sikret på budsjettet uten at et eneste partoutkort er solgt.Det blir bedre plass på lønnsbudsjettet om Andresen drar, å betale 4-5 millioner i året for at Andresen skal bli er for mye for en spiller som mest sannsynlig har nådd sitt toppnivå og trolig vil bli svakere i årene som kommer er.
Nei her må det satses for å holde Start og Soler bak oss :)


HELT ENIG med deg!
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Hickok

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/eliteserien/article93596.ece

Det blir en dyr vinter.
Sett i forhold til hva som kommer var f.eks. kjøpet av Solli for seks milioner det rene røverkjøp. For med den summen kommen man ikke langt denne vinteren.

Dette gjør meg bare enda varmere om hjertet når en vet at RævBK kun står med 12-13 spillere med kontrakt fra nyttår! DER blir det varmgang i visa-kortet!!

Texas

Quote from: "Hickok"
Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/eliteserien/article93596.ece

Det blir en dyr vinter.
Sett i forhold til hva som kommer var f.eks. kjøpet av Solli for seks milioner det rene røverkjøp. For med den summen kommen man ikke langt denne vinteren.

Dette gjør meg bare enda varmere om hjertet når en vet at RævBK kun står med 12-13 spillere med kontrakt fra nyttår! DER blir det varmgang i visa-kortet!!


Ja, aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Det er nå det gjelder å være selektiv med tanke på hvem vi kjøper. Det siste vi trenger er et dyrt bomkjøp. Jeg er nesten helt sikker på at VPG vil prestere i brann drakten, men langt fra sikker på at holm vil gjøre det samme. Hva med lars ivar strand?

Patton

Bare en aldri så liten sidekommentar. Man maser om VGP og Lars I. Strand og.. Joda, bra de. Men såvidt jeg har skjønt er det en ganske bra pengesekk i Brann nå. Tipper de tråler det nordiske markedet. Har ikke oversikt, men merkelig at det ikke finnes flere svensker, eller en dansker i Brann. Regner med forsterkninger fra våre naboland denne gangen.

fortune

De svenske og danske spissene er dessverre ikke spesielt målfarlige for tiden. Marcus Berg og Afonso Alves er jo long gone, så vi får høre med Henke..
First is first, second is nothing

Patton

Hehe. Tenkte ikke bare på spisser. Med tanke på prisnivået på norske fotballspillere for tiden, og med alle svenske og danske spillere i andre tippeligaklubber i bakhodet, så synes jeg det er litt kunstig at Brann har meldt seg litt ut av det der.

Go Up