• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Pingler?

Started by Bjornfree, September 03, 2007, 16:47:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bjornfree

Sett fra utsiden av Bergen ser mange av brannspillerne ut som pingler nå de går i bakken nesten uten fysisk kontakt med motstansderene.
Robbie Winters er den verste, men egentlig gjelder det det en rekke av spillerne, bl.a. Gashi og Vaagan Moen.
De ser jo ut som om de er overfalt i ei mørk bakgate bare det er fysisk kontakt.
Heldigvis er det også en del unntak som Andresen, Bjarnason og nå også helt sikkert Karadas, men gjennomsnittlig virker det som om "brann går i bakken" mye lettere enn andre lag.

Er det en innøvd lagstrategi for å få frispark?

Liker god fotball, og morsomt dersom Brann tar gullet, men etter Sandefjordkampen tviler jeg.
Lykke til!

smaalanda

Gashi spiller på FFK.
KMO!!!

Bjornfree

Sorry for å feilplassere Gashi. Synes bare at han ramla lettere i Brann enn i Vålerenga, og nå i FFK.

Jrgn

Vet ikke helt hvor mange kamper du har sett med brann i år, men jeg vil ikke si meg enig i dine påstander.
Kanskje de litt mer fintspillende spillerne lett blir lagt i bakken mot litt mer hardtspillende spillere. Hverken Winters eller Vaagan Moen har så kraftig fysikk, og de går derfor fort i bakken. Synes derimot ikke at brannspillerene var gale. Det var heller Sandefjord som ofte var sen i taklingene sine...

Straffe!!!

Nei, synes det er feil å trekke den konklusjonen.

Har også friskt i minne når PVM fikk grisekjeft fordi han IKKe ville falle når han ble hindret kraftig i straffefeltet tidligere i sesongen. Istedet holdt han seg på føttene og mistet et soleklart straffespark - og mistet en stor målsjanse.

Samtidig husker jeg også når Scharner fikk huden full etter at han filmet seg til straffe mens han spilte for Brann.

Nei, tror definitivt ikke det er innøvd, og kjenner meg forøvrig heller ikke igjen i påstanden.

Ricky

Synes fotballspillere generelt går for enkelt i bakken.
Og grunnen er vel såre enkel; dommerne blåser ikke før noen faller.

Pondan

Syns Huseklepp er best, han løper helst vekk fra dueller..

Stoffi

Quote from: "Pondan"Syns Huseklepp er best, han løper helst vekk fra dueller..



Og hvis det er det minste kroppskontakt, faller han som en italiener. Men italieneren faller med vilje, Huseklepp kan ikke noe for det, han er så sterk....
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Professoren

Quote from: "Straffe!!!"
Nei, tror definitivt ikke det er innøvd, og kjenner meg forøvrig heller ikke igjen i påstanden.


Hvem av de nevnte Brann-spillerne er du?

Nightfox

Brann er et av norges mest fairspillende lag, det vises gang på gang over fair play statistikken som vi alltid scorer høyt på. Ellers legger Brann seg altfor sjeldent, så jeg mener det motsatte. Selv er jeg veldig forkjemper av fair play så jeg synes det er bra at Brann holder seg på beina. Brann er ikke som Occean, Ijeh og de andre som ser ut som om at beina knekker lettere enn fyrstikker.

Innlandsmax

Quote from: "Ricky"Synes fotballspillere generelt går for enkelt i bakken.
Og grunnen er vel såre enkel; dommerne blåser ikke før noen faller.

tormi

At Brannspillerne faller lett for å få frispark mener jeg er 110% feil. Men jeg ser hva du mener med Winters. Han faller kanskje lett, men han gjør det ikke når han IKKE blir taklet.

At en spiller faller pga en takling for å markere at han blir tatt er fullt lovlig. Her kunne Brann med spilleres om PVM/Helstad gjort dette langt oftere for det er spillere som ofte blir taklet.

Huseklepp faller kanskje lettest av alle Brannspilleren, utelukkende fordi han er den som veier minst per centimeter. Men det betyr ikke at han filmer og han får ofte ikke frispark han skulle hatt pga dette. Som f.eks. engang mot SF.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Stoffi

Quote from: "Nightfox"Brann er et av norges mest fairspillende lag, det vises gang på gang over fair play statistikken som vi alltid scorer høyt på. Ellers legger Brann seg altfor sjeldent, så jeg mener det motsatte. Selv er jeg veldig forkjemper av fair play så jeg synes det er bra at Brann holder seg på beina. Brann er ikke som Occean, Ijeh og de andre som ser ut som om at beina knekker lettere enn fyrstikker.



Ligger vi ikke nest-sist eller noe da? Syns jeg så en statistikk på gule og røde kort hin dagen, RBK var best og Brann havnet langt ned. Mulig jeg husker totalt feil her.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Nightfox"Brann er et av norges mest fairspillende lag, det vises gang på gang over fair play statistikken som vi alltid scorer høyt på. Ellers legger Brann seg altfor sjeldent, så jeg mener det motsatte. Selv er jeg veldig forkjemper av fair play så jeg synes det er bra at Brann holder seg på beina. Brann er ikke som Occean, Ijeh og de andre som ser ut som om at beina knekker lettere enn fyrstikker.



Ligger vi ikke nest-sist eller noe da? Syns jeg så en statistikk på gule og røde kort hin dagen, RBK var best og Brann havnet langt ned. Mulig jeg husker totalt feil her.


Nå tenker jeg på et litt mer "historisk" perspektiv. De ti siste årene eller noe.

dudo

I snitt har vi kommet på 5,3. plass på Fair Play-tabellen de siste 7 sesongene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox


Go Up