• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vurdering av sommerens overganger

Started by Brannmus, September 01, 2007, 01:15:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Med tanke på at overgangsvinduet nå er stengt, så er det kanskje greit med en egen tråd om de kjøpene og salgene som har vært i dette vinduet.

Så hva syntes folk når vi nå gjør opp status foran høsten?

Min vurdering av overgangsvinduet:

UT:
Gashi:
Habil spiller, ingen kunne vite han kom til å score mål plutselig. Var ingen positiv bidragsyter i troppen, sånn utenom sportslig hadde jeg inntrykk av. Litt sur og grinete.

Sæternes:
Litt det samme. Litt sur og grinete. Var illojal mot slutten, og ville kun forpestet klima i klubben om han ble. Over the hill, uten tvil. Robbie har blomstret med spilletid og tillit, så åpenbart en styrke at Bengt forsvant.

Haugen:
Middelmådig spiller, med en helt fantastisk innstilling og arbeidsmoral. En spiller med hjerte i klubben utvilsomt, men pakket sakene sine i stillhet når det ble åpenbart for alle at nivået begynte å bli litt for høyt.

INN:
Sjöhage:
Et kjøp for neste sesong. Kom til Brann i skandaløst dårlig form, uvisst hvorfor egentlig, men har etter rapportene jobbet hardt for å bli matchfit. Har ikke fått utrette noe på første-laget, men har score når muligheten har bydd seg med Brann 2. En spiller med ekstreme kvaliteter, som med rett trening har god tid til å utvikle seg. Umulig å avsi en dom rundt dette kjøpet, men jeg har ikke noe hastverk med å avskrive Sjöhage.

Walde:
Et kjøp for neste sesong når Bjarnason mest sannsynlig er vekk. Sliter med å spille seg inn på laget i kampen med Bjørnsson, men er ikke typen som klager og jeg tror ikke vi kommer til å se han gi opp med det første. Kjøpet av Karadas var nok tungt for Walde å svelge, men det er heller ikke umulig at vi får se et midtforsvar i 2008 bestående av Walde og Karadas. Sigurdsson er en attraktiv spiller. Skal han ut, så må det skje snart. Kanskje allerede i vinter om han presterer bra utover høsten.

El Fakiri:
En spiller med åpenbare kvaliteter. Har allerede vist seg utslagsgivende i en kamp, og kan bli viktig utover høsten. En fremtidig erstatter for Martin Andresen, og et kjøp for fremtiden om vi ser kun på det sportslige.

Karadas:
Nok en spiller som trenger å bli stablet på beina før han kan bidra. I så måte et kjøp for neste sesong han også. På sitt beste, så kan han heve Brann tror jeg. Hva han utretter denne sesongen er et helt åpent spørsmål.

Fasit for meg er at vi kvittet oss med to bråkmakere, og hentet inn tre spillere som kjenner klubben, og som ikke kommer til å lage bølger. I tillegg hentet vi inn en spiller med stort potensiale for videresalg.

Vi planlegger for første gang for fremtiden, og det er betryggende syntes jeg.

Sebern

Veldig enig med dine konklusjoner, tror Brann går styrket ut av denne perioden, i hvertfall hvis vi ser videre til neste sesong, eventuelt vinter!
---SK Brann----

tauraren1

Quote from: "Brannmus"Fasit for meg er at vi kvittet oss med to bråkmakere, og hentet inn tre spillere som kjenner klubben, og som ikke kommer til å lage bølger. I tillegg hentet vi inn en spiller med stort potensiale for videresalg..

Bra "Diagnose" det!
I tillegg virker det som om brÃ¥kmakerene pÃ¥ utsiden har roet seg  :D
ordan har "vi" det i dag da?

Go Up