• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tromsø - Brann

Started by Straffe!!!, August 31, 2007, 13:44:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Straffe!!!

Litt tidlig, kanskje, å starte kamptråd for november men dog...


Siste serierunde er som forventet flyttet til lørdag 3.11

http://fotball.bt.no/eliteserien/article89066.ece

Dette betyr at vi snarest bør begynne å se etter charterfly-muligheter!

Dersom kampen blir avgjørende for Gullet - og vi vinner - har jeg IKKE til hensikt å tilbringe kvelden i fåkking Tromsø, men vil raskest mulig komme meg hjem til feiring og fullt kaos i Republikken.

Tar det for gitt at mange er villig til å betale litt for denne muligheten, så foreslår at Bataljonen går i forhandlinger med flyselskapene om ikke vi allerede er det.

Nixon

I BA i dag sier Bataljonen at de jobber med fly til Tromsø.
Rød makt på Hansa

Ã?ge

Betaler lett noen ekstra lapper for charterfly enn rutefly som eg ikke kommer meg hjem før dagen etterpå.

Brannfrelst

Hvor mange timer tar det egentlig med fly fra Tromsø og ned til Bergen? La oss si Brann sikrer gullet der oppe,kampen er ferdig 19.50 ca. Feiring og utdeling av medaljer ferdig 20.15. Vet ikke hvordan det er med innsjekking o.l. på slike turer,men flyet kan vel lette tidligst 21. 10-15 min til flyplassen fra banen. Tar vel 3 timer med fly ca tenker jeg. Så en eventuell gull fest i sentrum vil jo ikke komme før i 1 tiden om natten;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Utmedsnolken

Quote from: "Brannfrelst"Hvor mange timer tar det egentlig med fly fra Tromsø og ned til Bergen? La oss si Brann sikrer gullet der oppe,kampen er ferdig 19.50 ca. Feiring og utdeling av medaljer ferdig 20.15. Vet ikke hvordan det er med innsjekking o.l. på slike turer,men flyet kan vel lette tidligst 21. 10-15 min til flyplassen fra banen. Tar vel 3 timer med fly ca tenker jeg. Så en eventuell gull fest i sentrum vil jo ikke komme før i 1 tiden om natten;)


Det er vel noen hundre bergensere som ikke kommer til å reise nordover.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Man vil uansett være tilbake i Bergen før eller samtidig med spillerne. Så man går ikke glipp av noe særlig, samtidig som man kanskje har fått med seg det største som er å oppleve som supporter.

Men høyst sannsynlig blir det bare å kjøre rett hjem fra Flesland...
Rød makt på Hansa

The Boss

Quote from: "Nixon"Men høyst sannsynlig blir det bare å kjøre rett hjem fra Flesland...


Hva? Kjøre? og hjem? nåå

Brannmus

Hvis griser begynner å fly, og helvete fryser til, og Brann faktisk vinner serien, så er jeg helt sikker på at det blir full snøstorm i Tromsø og at ikke et eneste fly kommer av bakken, sånn at en knippe supportere og spillerne får feire for seg selv på flyplassen gjennom natten.

Men, en liten pris å betale selvfølgelig om vi skulle greie det umulige..

HansaInferno

Faen heller, om Brann vinner serien kunne jeg hatt det grisefett uansett hvor jeg måtte være. All fornuft ville sagt at jeg skulle dra til Bergen sentrum, men om jeg hadde sittet værfast i Tromsø hadde ikke jeg latt det sitte en stopper for feiringen.

Men tilbake til topic; det er altså aktuelt med charterfly til Tromsø i regi av BBB?
Breiflabben, baby!

Nixon

Quote from: "HansaInferno"Men tilbake til topic; det er altså aktuelt med charterfly til Tromsø i regi av BBB?


Ifølge BA jobber BBB med dette. De håper at næringslivet i byen vil være med å sponse utgiften.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Skulle vi og spillerne sette oss værfaste i Tromsø, så vil det jo uansett bli stor fest når spillerne skal "presenteres" i by'n. I utlandet er det jo helt vanlig at det blir kortesje o.l. dagen ETTER.
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Blir kanskje ikke helt den samme seiersrusen dagen derpå;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"Blir kanskje ikke helt den samme seiersrusen dagen derpå;)


Nei det er klart!
Men la oss nå for all del ikke håpe noe slikt skjer, det hadde vært tragisk!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

magnusat69

Har noen tenkt på å leie Arenum eller lignende plass for å kjøre kampen Tromsø-Brann på storskjerm?

The Boss

Quote from: "magnusat69"Har noen tenkt på å leie Arenum eller lignende plass for å kjøre kampen Tromsø-Brann på storskjerm?


Hvorfor det? Denne kampen er betydningsløs, etter at vi har sikret gullet mot Viking 6 dager tidligere :)

Hansakongen

Quote from: "Brannfrelst"Tar vel 3 timer med fly ca tenker jeg..


tar nok aldri 3 timer til tromsø, kanskje vist man regner med vente tid på flyplassen etc etc... men normal flytur til den byen tar ca 1,5-2 timer. vist jeg skal tippe sier jeg 1 time og 45 min. vist vi ikke får kraftig med vind fra nord hjemover igjen da=).. mener husker at et fly fra oslo til tromsø, gikk unna på litt over timen for en del mnd siden, de hadde vist kraftig medvind med seg.. alt er mulig i luftens verden=), det spørs bare fra hvilken rettning vinden blåser, og hvor kraftig den er :)

Brannfrelst

Det tar 2,5 timer med direktefly fra Tromsø til Bergen,i september. Og m.t.p at værforholdene neppe er på topp 3.november,vil det nok ta mer enn 2,5 timer.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Det tar 2,5 timer med direktefly fra Tromsø til Bergen,i september. Og m.t.p at værforholdene neppe er på topp 3.november,vil det nok ta mer enn 2,5 timer.


Det er bare Widerøe som flyr direkte mellom Bergen og Tromsø, og de flyr små propellfly. Tok et slikt i sommer. SAS/Norwegian flyr på 1.45 til 2 timer fra Oslo. Det vil nok bli noenlunde det samme fra Bergen
Rød makt på Hansa

Stoffi

Aldri i livet om jeg vil sitte fast i Tromsø når man kan være i Bergen og feire gullet. Dette blir noe de fleste her inne aldri har opplevd før, og kanskje ikke opplever igjen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

The Boss

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Det tar 2,5 timer med direktefly fra Tromsø til Bergen,i september. Og m.t.p at værforholdene neppe er på topp 3.november,vil det nok ta mer enn 2,5 timer.


Det er bare Widerøe som flyr direkte mellom Bergen og Tromsø, og de flyr små propellfly. Tok et slikt i sommer. SAS/Norwegian flyr på 1.45 til 2 timer fra Oslo. Det vil nok bli noenlunde det samme fra Bergen


Mener bestemt at SAS flyr bergen-tromsø. Søkte nemlig på denne strkeningen tidligere ang. Tromsø tur.. Men mulig eg har sett feil..?

Lilleheil

Hadde vært fett å sittet opp 4 storskjermer på stadion så vendte mot hver sin tribune. Så kunne vi sett kampen der under tak med 17500 tilskuere:):):)
Blir fort stemmning av sånt... Om selvsagt kampen blir avgjørende

fortune

Quote from: "The Boss"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Det tar 2,5 timer med direktefly fra Tromsø til Bergen,i september. Og m.t.p at værforholdene neppe er på topp 3.november,vil det nok ta mer enn 2,5 timer.


Det er bare Widerøe som flyr direkte mellom Bergen og Tromsø, og de flyr små propellfly. Tok et slikt i sommer. SAS/Norwegian flyr på 1.45 til 2 timer fra Oslo. Det vil nok bli noenlunde det samme fra Bergen


Mener bestemt at SAS flyr bergen-tromsø. Søkte nemlig på denne strkeningen tidligere ang. Tromsø tur.. Men mulig eg har sett feil..?


Jeg fløy denne distansen, med en liten mellomlanding i bartehovedstaden. Tok vel 2-2.5 t med stoppet.
First is first, second is nothing

Baunebob

Quote from: "Lilleheil"Hadde vært fett å sittet opp 4 storskjermer på stadion så vendte mot hver sin tribune. Så kunne vi sett kampen der under tak med 17500 tilskuere:):):)
Blir fort stemmning av sånt... Om selvsagt kampen blir avgjørende


Bra ide !! =D
Dog, kunne blitt litt kaldt.

Tur til Tromsø er risky, men er nok ingenting som å synge hele alfheim hjem til teltene sine hvis guttene klarer og ta det. Evt avgjør en kamp om sølvmedaljen.

Nixon

Er det nå egentlig så risky? Skulle gjerne likt å se statistikk på hvor mange ganger Tromsø Lufthavn har vært stengt tidlig i november.
Rød makt på Hansa

Brannfrelst

Quote from: "Baunebob"
Quote from: "Lilleheil"Hadde vært fett å sittet opp 4 storskjermer på stadion så vendte mot hver sin tribune. Så kunne vi sett kampen der under tak med 17500 tilskuere:):):)
Blir fort stemmning av sånt... Om selvsagt kampen blir avgjørende


Bra ide !! =D
Dog, kunne blitt litt kaldt.

Tur til Tromsø er risky, men er nok ingenting som å synge hele alfheim hjem til teltene sine hvis guttene klarer og ta det. Evt avgjør en kamp om sølvmedaljen.


Tviler på at stemningen er så staslig om vi tar sølvet der oppe. Var vel ikke helt det store i fjor,å tape gullet nermest på målstreken. Dersom vi hadde vert på 3-4 plass før siste runde hadde det kanskje vert noe å juble for.
2.10.07-Gullet kom hem!

paf

Quote from: "Brannfrelst"
Tviler på at stemningen er så staslig om vi tar sølvet der oppe. Var vel ikke helt det store i fjor,å tape gullet nermest på målstreken. Dersom vi hadde vert på 3-4 plass før siste runde hadde det kanskje vert noe å juble for.

Det er ennå ikke for sent. Tipser du spillerne? :-)

Nixon

Glimrende av BBB å sette opp fly!:)
Er påmeldt allerede selv om jeg satser på at vi har vunnet gull allerede når den tid kommer. Men 1800 tur/retur Tromsø og å slippe utgifter til overnatting er en god deal uansett! Og er egentlig noe Bataljonen burde prøvd ut senere uansett når kampen spilles.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Dette er veldig veldig bra!Blir nok en kald tur, men en opplevelse og et minne uten sidestykke!Med mindre vi henter gullet hem allerede mot Viking, som selvfølgelig hadde tatt kaka...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

B.B.

Noen som vet kordan det ordnes med kampbilletter for de som ikkje reiser organisert?? Bor sjøl endå lenger nord og skal sammen med noen gamle bergenskompiser gjøre en helg ut av denne kampen. Flybillett og hotell e allerede booket!

Regner med det greit lar seg gjøre for oss å få billett sammen med resten av gjengen? Vet at det pleier å ordne seg for medlemmer som ikkje reiser organisert å kjøpe billett hos bataljonen, men hadde satt stor pris på om det kommer noe info om dette og etterhvert!

Vil nødig sitte på motsatt side av brannfeltet når det avgjørende selvmålet fra Helge Haugen gir oss gullet!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Nixon

Det er veldig god plass til bortefansen der oppe i den ene svingen. Det blir neppe noe problem med å få tak i billetter.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "B.B."Vil nødig sitte på motsatt side av brannfeltet når det avgjørende selvmålet fra Helge Haugen gir oss gullet!


Uansett så er det mindre sannsynlig at denne kampen blir gullavgjørende, enn at den blir det. Gullet kan sikres både mot Lyn hjemme, AaFK borte, Viking hjemme og TIL borte. Holder vi differensen på 6 poeng fremover, er vi jo mestere etter Viking-kampen hjemme.
Legg ned hele klubben!

B.B.

Det e Brann det e snakk om her:)

Tror vi e avhenig av at de andre lagene skal snuble eller en "mirakuløs" sesongavslutning for at ikkje siste kampen skal bli avgjørende.

Selv om det skulle være avgjordt i rundene før e jo denne kampen en deilig anledning å feire gjennom 90 minutter med likesinnede
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Pondan

Hvor mangen plasser er det plass til på flyet? En oppdatering på solgte plasser på turen hadde vert ok..

Nixon

Quote from: "Pondan"En oppdatering på solgte plasser på turen hadde vert ok..


Slik at du og andre kan vente lengst mulig med å bestille? Og forhåpentligvis "slippe" å reise oppover fordi vi vinner (eller taper) serien før den kampen?

Hadde jeg styrt dette i BBB hadde jeg ikke gått ut med noe tall slik at folk måtte melde seg på nå for å være sikker på å få plass.
Rød makt på Hansa

Pondan

Har ikke noe med det å gjøre, har med evnt hvor mangen jeg kan få med osv, da trenger jeg litt tid.. Si hvor mangen plasser flyet tar er ingen katastrofe..

brann:)

Dette kan bli ein kald opplevelse for min del. Eg må stå i bar overkropp om Brann kan eller tar gullet der oppe etter å vere litt vel rappkjæfta :wink: . Men de gjør eg lett uansett.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

C@Bøe_79

Quote from: "Pondan"Har ikke noe med det å gjøre, har med evnt hvor mangen jeg kan få med osv, da trenger jeg litt tid.. Si hvor mangen plasser flyet tar er ingen katastrofe..


Ryktene sier 130 plasser, men ikke bekreftet..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

SuperBrann

Flyet tar 1 time og 50 mnutt om mann flyr direkte, så flyet lander på Flesland i ellve tiden.De største flyene til SAS tar caa 180 pasasjerer. Så er det opplyst.

Og gullet får vi mot Viking, og gullet SKAL hem
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Veslemøy

Flyet Bataljonen har Chatret er det 134 seter i.

Anbefaler og være raskt ute med og melde seg på.

HUSK! Er det flere ledige plasser igjen etter 25 september, blir de restrerende plassene gjort tilgjengelig for alle nye medlemmer!!!

Veslemøy

Pondan

Er dette et propellfly eller jet?

Xminator

SAS hadde gode tilbud på Dash8 :)

Nixon

Quote from: "Pondan"Er dette et propellfly eller jet?


Hvis tiden over stemmer er det jet.
Engstelig for at propellen skal falle av?:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Pondan"En oppdatering på solgte plasser på turen hadde vert ok..


Slik at du og andre kan vente lengst mulig med å bestille? Og forhåpentligvis "slippe" å reise oppover fordi vi vinner (eller taper) serien før den kampen?

Hadde jeg styrt dette i BBB hadde jeg ikke gått ut med noe tall slik at folk måtte melde seg på nå for å være sikker på å få plass.


Det er jo uansett mye penger. Hvis man da f.eks. må velge mellom denne eller kanskje en storkamp borte i UEFA- cupen, så blir det vanskelig..Spesielt hvis serien allerede er vunnet eller tapt allerede...Det har ikke noe med å "slippe", det er jo ikke langt når man flyr. Buss derimot...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Klaus_Brann"Det er jo uansett mye penger. Hvis man da f.eks. må velge mellom denne eller kanskje en storkamp borte i UEFA- cupen, så blir det vanskelig..Spesielt hvis serien allerede er vunnet eller tapt allerede...Det har ikke noe med å "slippe", det er jo ikke langt når man flyr. Buss derimot...


Jeg skjønner det, selvsagt er det mye penger. Jeg var mest redd for at såpass mange skulle vente slik at det ikke blir noe av flyet hvis ting blir avgjort før den tid.
Rød makt på Hansa

Pondan

Men er jo flott også å vere i Bergen sekundet Brann tar gull, er noen timer med fest i Bergen sine gater da:D

Exim

Quote from: "Pondan"Men er jo flott også å vere i Bergen sekundet Brann tar gull, er noen timer med fest i Bergen sine gater da:D


Joda, greit nok det. Men festen tar vel av når spillerene kommer hjem. Da retunerer jo de reisende supporterne og. Så det går opp i opp!

Pondan

Tror ikke det kan ta mer av i Bergen når kampen blåses av og Brann har tatt gull, at spillerene kommer blir bare prikken på i`en ;) Mye festing på de 2-3 timene på returen hjem..

Tore Larsen

For de som ønsker å være med på flyet må virkelig få fingeren ut for å si det slik...
Mvh

Tore

Nixon

Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"


Med 3 seire på rad er vi sikret gull mot Lyn, og da kan alle slappe av..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up