• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann skal "ta" røykerne

Started by paf, August 26, 2007, 10:59:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmann rob

Eg tar meg no en røyk i hjørnet på hansa i pausen.. Har gjort det hele sesongen og har aldri fått noen kommentarer på det. Men å fyre opp en røyk  
på tribunen tar eg meg for go til siden alle plutselig får kreft av å se på røyk i det siste....

tommyf

Mye fine og gode svar fra ikke røykere her ser eg.
Men det er ikke noe særlig å ha en svett gris på siden av seg heller. Skal man kaste ut folk fordi man røyker litt ulovlig får en pinadø kaste ut folk/griser som stinker svette og dritt også.
Drittlei hele røykedebatten! La oss få ha hjørnet på Hansa for oss sjøl og nyte ein sigg i pausen.

vebo

Quote from: "brannBRA"
Quote from: "vebo"
Quote from: "brannBRA"
Quote from: "Speedy"
Quote from: "brannBRA"Ser at kunnskapene om hvor farlig røyk egentlig er, ikke står så veldig høyt her. Ei heller om røykeloven. Hvis jeg skal være konstruktiv foreslår jeg at alle kroppsvisiteringene som gjøres i portene ser etter røyk og snus også. Rutinen er ferdig innarbeidet, så dette vil ikke koste Brann noe. Når du ikke har lov til å røyke inne på stadion, trenger du heller ikke ha det med deg. Akkurat som med pilsen! Gjøm det i en busk utenfor =)


Siden du nevner røykeloven, hva vet du som ikke jeg vet, gjelder røykeloven på Stadda? Jeg tviler.



Røykeloven gjelder alle arbeidsplasser, først og fremst. Brann Stadion er arbeidsplass for en lang rekke aktører. Dessuten tipper jeg den også gjelder offentlige tilskuerarrangementer.



Nå må du sjekke litt fakta før du buser frem! Røykeloven gjelder bare innedørs i Norge. Eksempel, du kan røyke på en uterestaurant, selv om det jobber servitører der. Regelen for røykfrie stadioner er det NFF som har laget.


Det var jaggu en bråkjekk kar, hvor har du sjekket før du buste frem og laget ris til egen røv?

Loven:

Eieren eller den som disponerer lokalene eller transportmidlene, plikter å sørge for at reglene gitt i eller i medhold av disse bestemmelsene blir overholdt. Det skal markeres med tydelige skilt at røyking er forbudt på steder hvor det kan være tvil om dette, samt ved inngangen til alle serveringssteder. For å sikre at forbudet mot røyking på serveringssteder etterleves, skal serveringssteder føre internkontroll og etablere et internkontrollsystem. Internkontrollen skal kunne dokumenteres overfor tilsynsmyndighetene.

-Slutt

Har du holdepunkter for at Brann Stadion ikke er verken et lokale, eller serveringssted, eller om det er tvil om dette? Da er det vel ikke så farlig med litt snus og tobakksslam i frityren ved 'røykehjørnet' heller da!? Hah!
Tiocfaidh ár lá

vebo

Legger ved utdrag fra dom:

Lov om vern mot tobakksskader (tobakksskadeloven) som ble endret ved lov av 23.mai 2003 nr. 34.
Det vil ikke lenger være tillatt å dele inn lokalet i røykesone og røykeforbudssone, eller etablere særskilte røykerom.
Det er tillatt å røyke på uteservering, bestemmelsen gjelder kun innendørs.
Tiocfaidh ár lá

C@Bøe_79

Quote from: "vebo"Legger ved utdrag fra dom:

Lov om vern mot tobakksskader (tobakksskadeloven) som ble endret ved lov av 23.mai 2003 nr. 34.
Det vil ikke lenger være tillatt å dele inn lokalet i røykesone og røykeforbudssone, eller etablere særskilte røykerom.
Det er tillatt å røyke på uteservering, bestemmelsen gjelder kun innendørs.


Og så lenge noe ikke har tak eller 4 vegger så er det ute:-)
Kunne brukt den plassen med Bon Appetitt som røykeplass, og flyttet B A rundt trappen til der den var ifjor..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dex1974

Men er jo der vi står jo...ved Bon Appetit!
Første hjemmekamp mot Godset gikk det fint,mot engen kom et par vakter som fikk en håpløs jobb ved å få alle til å kubbe røyken.
Nå sist mot RBK var det ingen vakter å se.

Selv går jeg inn mot hjørnet,rett ved siden av enden på øverste rad av Hansa i god avstand til folkene som står i kø for å kjøpe fra boden.

Som sagt tidligere så respekterer jeg forbud på tribunene men håpløst at vi som tar hensyn under kampen ikke kan få røyke i hjørnet i pausen.
Vi er som sagt utendørs og da gjelder ikke røykeloven.
Og når vi da er såpass greie og kutter ut før og etter pausen synes jeg vi kan få unne oss en i hjørnet før andre omgang!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

brannBRA

Ser at ignoransen fremdeles lever i sterkeste velgående. Sportsklubben Brann har ikke utarbeidet noen internkontrolldokumenter om hvorvidt røyking skal være tillatt i serveringsområdet og i utearealet, inne på stadion. Da er ikke tribunen og vrimlearealet røykesone. I tillegg har Sportsklubben gjort det klart ved hjelp av skilting og beskjed gjennom media at det er helt uaktuelt å røyke inne på Stadion, så det er vel strengt tatt på tide å skru ned volumet på sytekoret og innse at kampen er tapt. Kom ihvertfall ikke og klag hvis Dere blir kastet ut og/eller utestengt.

LandåsKongen

Nixon, hvis det blir så mye gris for vaktene å rydde opp med snus, så foreslår jeg vi også legger ned Bon Appetite. Jeg ser nemelig brusbegre, burgerpapir og annet embalasje i massevis.

gitarbroiler

Quote from: "LandåsKongen"Nixon, hvis det blir så mye gris for vaktene å rydde opp med snus, så foreslår jeg vi også legger ned Bon Appetite. Jeg ser nemelig brusbegre, burgerpapir og annet embalasje i massevis.


Det ødelegger ikke betongen, slik snus gjør.

Stoffi

Quote from: "gitarbroiler"
Quote from: "LandåsKongen"Nixon, hvis det blir så mye gris for vaktene å rydde opp med snus, så foreslår jeg vi også legger ned Bon Appetite. Jeg ser nemelig brusbegre, burgerpapir og annet embalasje i massevis.


Det ødelegger ikke betongen, slik snus gjør.



Hvor står dette? Jeg har googlet litt med snus og betong som nøkkelord, men jeg fant INGENTING. Det var ingen linker som i det hele tatt satte betong og snus i sammenheng.
Har vi noen murere her? For at snus skader betong, høres ut som vås.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

brannBRA

Jeg vet ikke hvem som var kilden til dette utsagnet, men hvis det var Bjørn Dahl som uttalte det, ser jeg det som sannsynlig at det er en representant for entrepenøren som har sagt det. I så fall vil snusspytting kunne frata Brann sin reklamasjonsrett på anlegget.

Stoffi

Quote from: "brannBRA"Jeg vet ikke hvem som var kilden til dette utsagnet, men hvis det var Bjørn Dahl som uttalte det, ser jeg det som sannsynlig at det er en representant for entrepenøren som har sagt det. I så fall vil snusspytting kunne frata Brann sin reklamasjonsrett på anlegget.


Dette er jo bare spekuleringer. Skal vedde på at grunnen er at det er grisete å plukke opp. INGEN relasjoner fantes på google mellom snus og betong.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kabelmann

Det må da være misfarging e.l. det er snakk om, noe annet høres rart ut.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Fotballjent'n=)

Snusen henger seg fast i betongen, og lager svarte merker. I tillegg er det veldig vanskelig å få av når det har ligget der en stund. Snakker av erfaring da jeg og en venninne kostet hele Hansa med kost og brett..
ølv betyr ikke en skitt!:)

Stoffi

Fikk nettopp svar fra en murerkompis. Han sa snus IKKE skader betong.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Med andre ord et renholdsproblem. Folk kan putte snusen i en tom dåse eller lignende.
Det som irriterer, er at Brann lyger om dette.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

gitarbroiler

Om jeg har formulert meg feil, så beklager jeg. Det er selvsagt et renholdsproblem, men det ødelegger også betongen da det blir merker i betongen som ikke går bort.

Det fjernes lett ved å ha en boks som man kan ha snusklatten oppi!

Oppreist

For en diskusjon, dette burde jo være helt enkelt, det er røyk- og snusforbud på stadion - det betyr at man holder seg unna dette de knappe to timene en kamp gjelder.

Det er ingen grunn til å krangle på grunnlaget for forbudet. Drap er også forbudt - selv om det i mange tilfeller sikkert er gode grunner for å bli drapsmann.

Forøvrig er det store flertallet av stadiongjengerne veldig glade for både røyk- og snusforbudet. Jeg har selv gitt beskjed til røykere flere ganger, og det har stort sett gått greit.
Stein på stein blir Steinar.

HansaInferno

Hvorfor har du gitt beskjed til røykere? Du kan jo også flytte på deg, når vi stå under åpen himmel skal det ikke være noe problem å ta seg en røyk. Det finnes svært få røykere som blåser røyk opp i ansiktet på andre, og ærlig talt, røyken er ikke så plagsom.
Breiflabben, baby!

dudo

En ting er at jeg er uenig i noen heksejakt på røykere, men dere må da for pokker tåle å bli bedt om å flytte dere all den tid det er røykeforbud!

Edit: Og jo, røyken ER jævlig plagsom.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tormi

Quote from: "dudo"En ting er at jeg er uenig i noen heksejakt på røykere, men dere må da for pokker tåle å bli bedt om å flytte dere all den tid det er røykeforbud!

Edit: Og jo, røyken ER jævlig plagsom.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

pissepåengen

No bør folk gi seg med å være så jævli "fisefine".
Ka e egentlig gale med litt røyklukt?
røyker ikkje sjøl, og har ALDRI brydd meg om litt røyklukt.
bedre med det enn svette!
Bergen ut av norge!

dudo

Så bare fordi du ikke bryr deg så kan ikke andre bry seg? Må alle like haggis?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pissepåengen

Skjønner bare ikkje poenget med at folk klager sånn. Har jo alltid vært lov å røyke på stadion. Bør ihvertfall lages en ordning for de som liker å ødelegge lungene.
Bergen ut av norge!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tsf

Quote from: "brannBRA"
Quote from: "Speedy"
Quote from: "brannBRA"Ser at kunnskapene om hvor farlig røyk egentlig er, ikke står så veldig høyt her. Ei heller om røykeloven. Hvis jeg skal være konstruktiv foreslår jeg at alle kroppsvisiteringene som gjøres i portene ser etter røyk og snus også. Rutinen er ferdig innarbeidet, så dette vil ikke koste Brann noe. Når du ikke har lov til å røyke inne på stadion, trenger du heller ikke ha det med deg. Akkurat som med pilsen! Gjøm det i en busk utenfor =)


Siden du nevner røykeloven, hva vet du som ikke jeg vet, gjelder røykeloven på Stadda? Jeg tviler.



Røykeloven gjelder alle arbeidsplasser, først og fremst. Brann Stadion er arbeidsplass for en lang rekke aktører. Dessuten tipper jeg den også gjelder offentlige tilskuerarrangementer.


Hmm, sett folka som jobber på BonAppeit el hva det heter ta en/flere røyk iløpet av før/etter kampen
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

HansaInferno

Quote from: "dudo"En ting er at jeg er uenig i noen heksejakt på røykere, men dere må da for pokker tåle å bli bedt om å flytte dere all den tid det er røykeforbud!

Edit: Og jo, røyken ER jævlig plagsom.


Men det er jo ingen plasser man kan flytte seg til lengre. Før var det jo hjøret på Hansa, nå er det ingenting. Jeg har ikke noe imot å spasere noen meter for å ta meg en røyk. En annen ting er jo at folk jeg kjenner er spredt rundt om på tribunen, og en røyk i pausen har liksom vært et lite samlingspunkt.. Men nå er det vel slutt på det også.
Breiflabben, baby!

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

mbs

Quote from: "B.B."


Røyk så mye du vil, bare det ikke ødelegger for andre.
Inngangen mellom bon'apetit og Hansa er tidvis blokkert av røykere i pausen. Det er ikkke mulig å komme seg på dass en gang.
Røyking på selve tribunen tror jeg de fleste er enig om er en uting, har selv både merke på branndrakt og ryggen fra storestå, av en sigerettglo.
Brannskåret men gleden ble kortvarig

Ha egne røyke plasser så slipper enn å plage andre og en har brannforskriftene i orden.

tippetuppen

fjern bon apetitt.. stinker dritt derifra.. helsefarlig er det også.. bare se på meg.
E det så nøye då

Snublefot

Quote from: "tippetuppen"fjern bon apetitt.. stinker dritt derifra.. helsefarlig er det også.. bare se på meg.


bon apetitt gir fort noen kilo ekstra=):D

Oppreist

Stein på stein blir Steinar.

tippetuppen

E det så nøye då

thesevs

For alle de som ikke orker å lese igjennom alle postene kommer nå 4 sider kortet ned i ett innlegg:

*En del var uenig i Branns forbud og mente at siden dette var utendørs måtte det være lov, samt at å røyke i krokene ikke plaget noen.

*Noen tok opp svetteluktproblematikken vs røykelukt og
Junkfood vs snusrester og sigarettsneiper
(smatting og sleving ble nevnt som plagsomt)

*Motparten viser til at Brann kan opprette et slikt forbud om de vil, samt at Stadion er en offentlig plass hvor allmenne hensyn må tas

*Det de fleste var enig om var at snus ikke plager noen, men det ble poengtert at snus griser til betongen og andre områder på stadion.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

gull te BRANN

Tenk kor skandale vist  nåkken hiver snus på dommeren eller en spiller. NEI TIL SNUS.

Stoffi

Quote from: "gull te BRANN"Tenk kor skandale vist  nåkken hiver snus på dommeren eller en spiller. NEI TIL SNUS.



Brusbegere har jo i ganske mange tilfeller haglet mot spillere og linjemenn.

Har null respekt for brann sitt snusforbud, nesten så jeg vil begynne å snuse, på trass.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

gull te BRANN

Da bør man kutte ut brus salg og. hvis ikke folk klarer seg i to timer uten brus så får de heller se kampen på tv. Jeg drikke aldri brus og skjønner ikke hvorfor det er så viktig å drikke brus på kamp.

Xminator

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "gull te BRANN"Tenk kor skandale vist  nåkken hiver snus på dommeren eller en spiller. NEI TIL SNUS.



Brusbegere har jo i ganske mange tilfeller haglet mot spillere og linjemenn.

Har null respekt for brann sitt snusforbud, nesten så jeg vil begynne å snuse, på trass.


Da holder det strengt tatt å stoppe salget på Hansatribunen. Har tilgode å se det bli kastet noe fra gamle sitte eller spv.

Stoffi

Quote from: "gull te BRANN"Da bør man kutte ut brus salg og. hvis ikke folk klarer seg i to timer uten brus så får de heller se kampen på tv. Jeg drikke aldri brus og skjønner ikke hvorfor det er så viktig å drikke brus på kamp.


Masse alkohol + skriking/synging = Tørst.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Geir

Vaktene får jo ikke noen respekt heller når et par av den går rundt med snusen under leppen og skal håndheve reglene.
ndelig SERIEMESTER

Plekter

Historisk kuriosa:

Allerede på Branns årsmøte i 1998 ble det fremmet forslag om at det skulle finnes røykefrie tribuneseksjoner.

fettnok

masse alkohol + skriking synging/nerveproblemer= røykesugen.
ette går aaaaaldri bra!

brannBRA

Det har vert ganske morsomt å følge med på disse hersens røykerne i mangen år. Syting og klaging har vert klangen under hele reisen. Det er artig å se at enkelte individer ikke skjønner en tråd og aldri gir seg, for nå er det jaggu ikke mange igjen. Dere må forstå at snart er dere skvist ut av alle sosiale sammenhenger og hvis Dere på død og liv skal suge i Dere den hvite nervegassen, blir Dere nødt til å ligge alene inne i Deres egne tjærereir og ta Deres egne liv sakte men sikkert.

Foreslår for moderator at denne tråden stenges. Sytingen og mangelen på respekt for Brann sine retningslinjer i eget hus kommer bare til å fortsette. Vi tar debatten igjen om et år eller to, da er De nok halvert i antall, og resten har blitt flotte motstandere slik som oss andre. Inntil da er alt dette gnålet bare skadelig for anseelsen til Bataljonen.

tommy kolseth

QuoteForeslår for moderator at denne tråden stenges. Sytingen og mangelen på respekt for Brann sine retningslinjer i eget hus kommer bare til å fortsette. Vi tar debatten igjen om et år eller to, da er De nok halvert i antall, og resten har blitt flotte motstandere slik som oss andre. Inntil da er alt dette gnålet bare skadelig for anseelsen til Bataljonen.


brannBRA, dette er pisspreik. Har skrevet et innlegg tidligere i denne debatten vedrørende opprørthet overfor folk som deg, som tror administrasjonen i Brann, de som snakker om "merkevarebygging", er synonymt med Brann. Nei, vi er Brann, vi som alltid har vært på tribunene, og det har for faen aldri vært noe problem med at det røykes sigaretter eller brukes snus på stadion. Siden det i løpet av de siste årene er kommet så mange kvinner og småbarnsfamilier på stadion og dette tydeligvis er tidens ånd, kan jeg forstå og akksepterer røykefrie tribuneseksjoner, men, det begynner å bli merkelig når det ikke lenger skal finnes seksjoner hvor det er lov å ta seg en sigg, og det er blitt helt drøyt at man ikke skal få lov til å ta seg en sigg innenfor stadionsporter. Faen heller, det er Brann stadion, ikke et jævla kjøpesenter.

Slik jeg ser det handler ikke denne debatten bare om et røyke og snusforbud på stadion, men om kapitalisme vs kultur. Om vi skal akkseptere at de som styrer klubbene NFF, UEFA, FIFA etc er ute etter å gjøre fotballen til en stueren og trygg underholdningspakke som de kan selge til de rikeste. Nei, pengegalloppen er i ferd med å ødelegge fotballen helt. Det er bare vi som går på kampene (eller som har lyst til å gå på kampene, men ikke har råd til det), som kan gjøre noe med dette, ved å skrike opp om dette.

Du skriver at de som "gnåler" over røykeforbudet bare skader anseelsen til Bataljonen. Hva faen skal det bety? Anseelse overfor hvem? Administrasjonen i Brann? NFF? UEFA? Sorry, men du har ikke skjønt en dritt.
aster langt

brannBRA

Quote from: "tommy kolseth"
QuoteForeslår for moderator at denne tråden stenges. Sytingen og mangelen på respekt for Brann sine retningslinjer i eget hus kommer bare til å fortsette. Vi tar debatten igjen om et år eller to, da er De nok halvert i antall, og resten har blitt flotte motstandere slik som oss andre. Inntil da er alt dette gnålet bare skadelig for anseelsen til Bataljonen.


brannBRA, dette er pisspreik. Har skrevet et innlegg tidligere i denne debatten vedrørende opprørthet overfor folk som deg, som tror administrasjonen i Brann, de som snakker om "merkevarebygging", er synonymt med Brann. Nei, vi er Brann, vi som alltid har vært på tribunene, og det har for faen aldri vært noe problem med at det røykes sigaretter eller brukes snus på stadion. Siden det i løpet av de siste årene er kommet så mange kvinner og småbarnsfamilier på stadion og dette tydeligvis er tidens ånd, kan jeg forstå og akksepterer røykefrie tribuneseksjoner, men, det begynner å bli merkelig når det ikke lenger skal finnes seksjoner hvor det er lov å ta seg en sigg, og det er blitt helt drøyt at man ikke skal få lov til å ta seg en sigg innenfor stadionsporter. Faen heller, det er Brann stadion, ikke et jævla kjøpesenter.

Slik jeg ser det handler ikke denne debatten bare om et røyke og snusforbud på stadion, men om kapitalisme vs kultur. Om vi skal akkseptere at de som styrer klubbene NFF, UEFA, FIFA etc er ute etter å gjøre fotballen til en stueren og trygg underholdningspakke som de kan selge til de rikeste. Nei, pengegalloppen er i ferd med å ødelegge fotballen helt. Det er bare vi som går på kampene (eller som har lyst til å gå på kampene, men ikke har råd til det), som kan gjøre noe med dette, ved å skrike opp om dette.

Du skriver at de som "gnåler" over røykeforbudet bare skader anseelsen til Bataljonen. Hva faen skal det bety? Anseelse overfor hvem? Administrasjonen i Brann? NFF? UEFA? Sorry, men du har ikke skjønt en dritt.


Hva var det jeg sa? Gnålet fra røykerne slutter ikke før om et par år.

Inntil videre foreslår jeg at dette forumet kan skjermes for videre utbrodering av denne debatten. Det er jo direkte flaut at enkelte ekstremister skal sitte og trekke i trådene og få hele Bataljonen til å fremstå som primitiv. Hvis Dere ikke fikk det med Dere var røyking 'ut' allerede i 1991 i følge NRK Smørøyet, og sikkert litt før også, hvis Dere hadde fulgt ekstra godt med.. Mener dere kansje at Bataljonen skal ha demonstrasjonstog mot Brann sine regler? Da hadde Bataljonen sikkert blitt oppfattet som en svært seriøs og tidsriktig støttespiller for SK Brann. Jada. Da foreslår jeg heller at Bataljonen støtter et eventuelt fakkeltog i Bergen mot brudd på røykeloven. Dette for at Bergen som vi er så glad i, kan fremstå som en ordentlig antirøykekommune.

Dommedagsprofetene som mener at hele jorden vil gå under på grunn av røykeforbudet, fikk kansje ikke med seg at det for lengst er opplest og vedtatt at De tar feil. Viser her til diskusjonen i forkant av røykelovens inntog på utestedene. Jeg kan fortelle Dere allerede nå at stemningen ikke blir dårligere fordi sidemannen min ikke får blåse skyer av blårøyk i surstoffet mitt. Kansje stemningen faktisk blir litt bedre når de verste anfallene av kohls gir seg og folk slutter å pådra seg ytterligere sykdommer som strupekreft og lungekreft.

Gjør deg selv en stor tjeneste ved å droppe forslaget ditt om å demonstrere mot pengegaloppen og kapitalismen som rammer fotballen fra kontorene hos FIFA til Baune sin pølsebrakke ved å røyke på stadion og protestere på ordensreglene på tribunen. Forslaget får meg til å le, høyt.

Snublefot

just gotta love the whiners..

var nettopp på fjellet. på et "hotel" hvor det så klart ikke var lov å røyke. helt greit. men det var 1 lite rom, i enden av en gang, som var bygget ut, uten varme og uten egentlig å være tilknyttet hotellet annet en at det var bygget som ett lite utbygg med vegger og glass rundt, og en dør fra hotellet og inn dit. Kun fordi man skulle slippe å stå ute i stormkast med 0 grader, og effektiv kulde mye kaldere... kommer så klart ei dame inn og skjeller meg ut for å røyke der, selv om det faktisk er lov, og ment for at de som røyker skal ha ett lite sted å gå uten å måtte stå ute å fryse ihjel. Stod 2 askebeger der og rommet var godt innrøyket..  megga tok med seg askebegerene, skjelte meg ut og sa at jeg forpestet alt og alle. Jeg ba henne hente hotelsjefen så hun selv fikk vite det var lov, men da var hun allerede stukket avgårde med askebegerne etc..syke dame.


Blir jo slik på stadion. De som ikke røyker måtte før bare godta at folk røyket.. inne, ute, over alt. Selv på trange fly.  etterhvert ble det forbudd på visse områder, men det var ikke nok, noe jeg forstår og er enig i. Restauranter, puber, togstasjoner, og generelt alle offentlige bygg eller alle offentlige plasser er røykfritt..  men er folk fornøyd?  Neida.. selv når ett uteareal som brann stadion og andre fotball arenaer skal bli røykfrie så kan ikke dere som ikke røyker unne oss ett lite hjørne for å ta oss en blås engang?

Reis 5 år tilbake i tid, og spør en ikkerøyker om denne personen synes det hadde vært greit med ett lite sted for røykerne å ta seg en blås, mens de ikke kunne røyke overalt ellers, så ville personen ikke trodd det var mulig engang.. og ville tilogmed sikkert sagt neida, dere trenger ikke ta så godt i. gjør det 50/50 så er jeg fornøyd.

nei..  gi noen en hånd, så river de av hele armen..

Skillpaddo

Quote from: "paf"Risikerer å bli fratatt sesongkortet
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1302540.ece


Brann må jo forstå at folk har lett for å bryte reglene når man ikke har sjansen til å gå ut i pausene å røyke lengre....
Hva med å ha et eget sted hvor røykerne kan stå å ta seg ett blås hvis trangen kommer?!

Mico

Brann driter i egne supportere, og er derfor en skam for for byen som på alle andre måter er verdens beste.
Jeg gleder meg like mye til hver eneste Brann-kamp, men når speakeren annonserer snusforbud og røykeforbud kombinert med forbud for å forlate stadion i pausen av "sikkerhetsmessige" grunner forsvinner all engasjement.

gull te BRANN

Men hvor mangen støtter meg i brus forbudet?? Tenk så mye boss sportsklubben Brann slipper å plukke opp etterpå. Og det kan ikke kastes på dommaren eller spellarene hvis de ikke fins. Nei til salg av brus på stadda.

kabelmann

Quote from: "gull te BRANN"Men hvor mangen støtter meg i brus forbudet??

Saklig. Og så så relevant for denne diskusjonen, da.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up