• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann skal "ta" røykerne

Started by paf, August 26, 2007, 10:59:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gitarbroiler

Mener å ha lest at betongen blir ødelagt av snusen. Selv bruker jeg porsjonsnus når jeg er på staddaen, og sørger alltid for at den blir kastet i et søppelspann. For meg er en porsjonsnus like godt som en pakke med drops for et barn, og dersom noen sier til meg "det er forbud mot snus" så tror jeg at jeg tilter.

Jeg skjønner at man må ha regler sånn at de som ikke følger de kan slåes ned på, men det må være en grunn for reglene.

Snusforbudet - skit og misfarging av betong DERSOM du kaster den på bakken

Røykeforbudet - for å skåne de som ikke røyker

Begge deler løses enkelt ved å si det på følgende måte:

Snusforbudet - Alle som snuser kan kjøpe en egen Brann - snusdispenser til å kaste snus oppi under kampen. Koster 10 kr å kjøpe.

Røykeforbudet - Egne røykebåser utenfor Stadion, før kamp og i pausen. Koster 10 kr pr person å komme inn, pga økt vakthold i båsene.

Begge deler gir en god løsning, og fører ikke til noe tapt inntekt for Brann.

Super Hasund

Quote from: "gitarbroiler"Mener å ha lest at betongen blir ødelagt av snusen. Selv bruker jeg porsjonsnus når jeg er på staddaen, og sørger alltid for at den blir kastet i et søppelspann. For meg er en porsjonsnus like godt som en pakke med drops for et barn, og dersom noen sier til meg "det er forbud mot snus" så tror jeg at jeg tilter.

Jeg skjønner at man må ha regler sånn at de som ikke følger de kan slåes ned på, men det må være en grunn for reglene.

Snusforbudet - skit og misfarging av betong DERSOM du kaster den på bakken

Røykeforbudet - for å skåne de som ikke røyker

Begge deler løses enkelt ved å si det på følgende måte:

Snusforbudet - Alle som snuser kan kjøpe en egen Brann - snusdispenser til å kaste snus oppi under kampen. Koster 10 kr å kjøpe.

Røykeforbudet - Egne røykebåser utenfor Stadion, før kamp og i pausen. Koster 10 kr pr person å komme inn, pga økt vakthold i båsene.

Begge deler gir en god løsning, og fører ikke til noe tapt inntekt for Brann.


Isje dumt. Send forslag te brann
La Folket Synge

*Feltz*

tr0Ndemann

Gode forslag dette her. Slike ting kan løses på enkle måter som det, men det virker som styret iddretsveien har slått seg vrang, ihvertfall ang. snus og røyk.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Silje Karina

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "Silje Karina"
Quote from: "tommy kolseth"
Det er disse som må skåens for røyk, alkohol, banning og skriking og alt annet som kan oppfattes som vulgært.


Det er fasktisk ikkje bare disse som må skånes for alkohol, røyking osv.
Det er faktisk andre også. De som røyker, kan kanskje ta hensyn til di som ikkje tåler røyk. Og ikkje si at dette e dies problem,som ikkje tåler røyk. For det er det ikkje, og folk burde tatt litt hensyn!


Jeg røyker aldri i nærheten av barn, det er en grei regel som jeg har ovenfor meg selv. Jeg går alltid ut når jeg tar meg en røyk her hjemme, og røyking i bil er noe av det værste jeg vet. Men når vi står på Stadda, under åpen himmel, ja det regner kanskje til og med. Da ser jeg ikke problemet med å ta seg en røyk. Jeg blåsr aldri røyken opp i trynet på folk, og om noen ber meg stumpe røyken fordi sidemannen gjerne ikke tåler røyk, så gjør jeg det. Men det irriterer meg om det kun er fordi de ikke liker luken av røyk, eller hva det måtte være. Som om jeg spør deg om du kan flytte deg fordi du stinker svette liksom...


Dette er ikkje poenget! Eg har en kusine som eg står med på Stadion. hon tåler ikkje røyk, og kan få alvorlige anfall av dette. Det har ingenting med lukten å gjøre, det dør ingen av(fohåpentligvis). Det er bra at du har visse regler ovenfor deg selv. Dette handler heller ikkje bare om barn! hon er 17 år gammel! og då er du ikkje barn.
2.10.07 - ny nasjonaldag
.:Vi svikter ALDRI:.

Silje Karina

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "Silje Karina"
Quote from: "tommy kolseth"
Det er disse som må skåens for røyk, alkohol, banning og skriking og alt annet som kan oppfattes som vulgært.


Det er fasktisk ikkje bare disse som må skånes for alkohol, røyking osv.
Det er faktisk andre også. De som røyker, kan kanskje ta hensyn til di som ikkje tåler røyk. Og ikkje si at dette e dies problem,som ikkje tåler røyk. For det er det ikkje, og folk burde tatt litt hensyn!


Jeg røyker aldri i nærheten av barn, det er en grei regel som jeg har ovenfor meg selv. Jeg går alltid ut når jeg tar meg en røyk her hjemme, og røyking i bil er noe av det værste jeg vet. Men når vi står på Stadda, under åpen himmel, ja det regner kanskje til og med. Da ser jeg ikke problemet med å ta seg en røyk. Jeg blåsr aldri røyken opp i trynet på folk, og om noen ber meg stumpe røyken fordi sidemannen gjerne ikke tåler røyk, så gjør jeg det. Men det irriterer meg om det kun er fordi de ikke liker luken av røyk, eller hva det måtte være. Som om jeg spør deg om du kan flytte deg fordi du stinker svette liksom...


Forbud mot urenslige personer burde også komme.. er faen meg værre å stå ved siden av en illeluktende kar som ikke har dusjet på et par uker en noen som tar seg en røyk.

Forbud mot syke mennesker bør også komme. Tenk å dra på kamp, stå ved siden av noen som hoster og harker..  som smitter oss andre med streptokokker, influensavirus og andre baskelusker..

Så lenge folk viser respekt for de rundt seg, ved å slukke røyken eller gå ett annet sted å røyke om det er noen rundt en som virkelig plages med at man røyker, det være seg at man er allergisk, eller at røyken pga vinden går rett i trynet på sidemannen eller personen bak, så er det ikke noe problem å ta seg en røyk i mine øyne. Jeg røyker fortsatt på staddaen og vil fortsette med det. Selv om jeg røyker betraktelig mindre nå en før forbudet. blir ca 2 i hver omgang... men er det noen rundt meg som kommenterer det, så dropper jeg å røyke resten av kampen eller går ett annet sted.


så visst folk som har astma burde ikkje få komme på stadion? Då burde heller ikkje folk som røyker få lov å komme på Stadion. Har du astma, står du ikkje å hoster å harker, og du sender ikkje ut influensavirus! Men du får fort problemer med lungene. Det er ikkje så deilig å ha astma, for så å komme på Stadion for å stille opp for laget du elsker, så står det en å røyker opp i trynet på deg! Kem lar være å stille opp for laget sitt fordi at nåkken skal bare respektere seg sjøl, og eg sikter ikkje til deg, nei! og kem lar være å gå Stadion å stille opp for laget du elsker, fordi du har astma? Beklager, men det er bare idiotisk!
2.10.07 - ny nasjonaldag
.:Vi svikter ALDRI:.

Silje Karina

Quote from: "thesevs"Tror det har noe med at folk kaster snusen på bakken og "griser til" området. Dette er bare en antagelse fra min side....

Skal være enig i at snusing ikke plager noen.


ja..snusing skader ingen andre enn deg sjøl... det eneste er lukten, men den vender du deg fort til;) men det er forskjell på røyk å snus då!
2.10.07 - ny nasjonaldag
.:Vi svikter ALDRI:.

Klaus_Brann

Quote from: "tommy kolseth"nixon,
sorry, men du er helt på trynet. når du fortsetter å sammenligne det å gå på kino med det å gå på fotballkamp viser du at du har misforstått hele mitt innlegg. nemlig at vi som supportere er de som er klubbene og at vi ikke bør tillate hva som helst - forbud mot ditt og datt, dyre billetter, dyre drakter (preget av store sponsor-logoer), hele denne retningen fotballen tar mot å bli ren underholdning ala hollywood.


Pass på at du ikke tar helt av nå. Sååå gale er det da virkelig ikke.
Forstår forbudet, men mener at Brann burde tatt følgende av at noen av deres BETALENDE gjester røyker. Det burde vært mulig å gå ut å ta seg en røyk for de som ville det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaInferno

Jaja, nå har vi snart hatt 100 år med tribuner der det er lov å ta seg en røyk. så lenge røyk er lovlig bør det også være lov å ta seg en røyk. Jeg er egentlig ikke så opptatt av dette, så lenge det går an å ta seg en røyk oppe i hjøret på Hansa.
Breiflabben, baby!

Snublefot

Quote from: "Silje Karina"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "Silje Karina"
Quote from: "tommy kolseth"
Det er disse som må skåens for røyk, alkohol, banning og skriking og alt annet som kan oppfattes som vulgært.


Det er fasktisk ikkje bare disse som må skånes for alkohol, røyking osv.
Det er faktisk andre også. De som røyker, kan kanskje ta hensyn til di som ikkje tåler røyk. Og ikkje si at dette e dies problem,som ikkje tåler røyk. For det er det ikkje, og folk burde tatt litt hensyn!


Jeg røyker aldri i nærheten av barn, det er en grei regel som jeg har ovenfor meg selv. Jeg går alltid ut når jeg tar meg en røyk her hjemme, og røyking i bil er noe av det værste jeg vet. Men når vi står på Stadda, under åpen himmel, ja det regner kanskje til og med. Da ser jeg ikke problemet med å ta seg en røyk. Jeg blåsr aldri røyken opp i trynet på folk, og om noen ber meg stumpe røyken fordi sidemannen gjerne ikke tåler røyk, så gjør jeg det. Men det irriterer meg om det kun er fordi de ikke liker luken av røyk, eller hva det måtte være. Som om jeg spør deg om du kan flytte deg fordi du stinker svette liksom...


Forbud mot urenslige personer burde også komme.. er faen meg værre å stå ved siden av en illeluktende kar som ikke har dusjet på et par uker en noen som tar seg en røyk.

Forbud mot syke mennesker bør også komme. Tenk å dra på kamp, stå ved siden av noen som hoster og harker..  som smitter oss andre med streptokokker, influensavirus og andre baskelusker..

Så lenge folk viser respekt for de rundt seg, ved å slukke røyken eller gå ett annet sted å røyke om det er noen rundt en som virkelig plages med at man røyker, det være seg at man er allergisk, eller at røyken pga vinden går rett i trynet på sidemannen eller personen bak, så er det ikke noe problem å ta seg en røyk i mine øyne. Jeg røyker fortsatt på staddaen og vil fortsette med det. Selv om jeg røyker betraktelig mindre nå en før forbudet. blir ca 2 i hver omgang... men er det noen rundt meg som kommenterer det, så dropper jeg å røyke resten av kampen eller går ett annet sted.


så visst folk som har astma burde ikkje få komme på stadion? Då burde heller ikkje folk som røyker få lov å komme på Stadion. Har du astma, står du ikkje å hoster å harker, og du sender ikkje ut influensavirus! Men du får fort problemer med lungene. Det er ikkje så deilig å ha astma, for så å komme på Stadion for å stille opp for laget du elsker, så står det en å røyker opp i trynet på deg! Kem lar være å stille opp for laget sitt fordi at nåkken skal bare respektere seg sjøl, og eg sikter ikkje til deg, nei! og kem lar være å gå Stadion å stille opp for laget du elsker, fordi du har astma? Beklager, men det er bare idiotisk!


Hei Veslemøy.  Hørt om sarkasme?  

gå på wikipedia og søk på sarkasme eller ironi. kanskje det blir litt lettere for deg å forstå ting og tang på dette forumet.

Brannmus


Snublefot

Quote from: "Brannmus"Ka e ironi?


Ironi er et bevisst uttrykk for flertydighet, for eksempel ved at man sier en ting, men mener noe annet.

Ironi er en form for uttrykk hvor en underforstått mening er skjult eller motsier utrykkets bokstavelige mening. Ironi involverer forståelsen av at tingene ikke er hva de sies at de er eller hva de synes å være. Ironi er en form for innforstått manglende forbindelse mellom de faktiske ordene og den underliggende mening.




=)    Måtte bare..hehe:D   så kommer jeg Silje Karina i forkjøpet, da hun garantert tror spm. ditt er alvorlig ment=)

LandåsKongen

støtter Kolseth fult ut. Alt kan ikke bli forbudt! For faen, folk er jo livredd for alt mulig i disse tider. Kanskje Nixon og dere andre fanatikere burde holde dere hjemme på kampdager, for kanskje dere blir overkjørt på vei til stadion, eller knekker lårhalsen i trappene på Hansa. Dere bør heller ikke se kampene på tv for jeg har hørt man kan bli firkantet i øynene av å se på skjermen.
Nixon er jo NFF, tv2 og hele nisselue-norges forlengede arm her på forumet.

Kom igjen Kolseth, røyk så mye du klarer så skal jeg snuse en rull i hver kamp.

gitarbroiler

Et enkelt spørsmål:

Bør flertallet eller mindretallet få bestemme?

Og enda et enkelt spørsmål:

Bør man søke løsninger fremfor å bli forbanna over problemet?

LandåsKongen

du tror sikkert du har stilt et genialt spørsmål nå ja....og om noen tør svare så vil de nok svare så dumt at alle innser at du og dine meningsfeller har rett.

Man kan ikke svare ja eller nei på spørsmålet. Du mener sikkert flertallet skal bestemme i alle saker, det mener jeg er feil.
Men alle må ta hensyn. Både de som røyker og snuser. Men de som bestemmer over styre og stell i fotballen må også ta hensyn til kulturen, og de som faktisk utgjør kulturen i brann.

Det du ikke skjønner er at du er i ferd med å bli lullet inn i de kommersielle aktørers teppe. Du hopper når de sier hopp. Du adopterer meninger og holdinger. og du kjøper burger og pommes fritt når de sier kjøp!
Og på toppen av det hele er vi i ferd med å få en redsels og skremme mentalitet som ødelegger fotball kulturen.

gitarbroiler

Jeg skjønner fortvilelsen din, men stiller meg undrende til dine argumenter.

Hva i alle dager har røyking med fotballkultur å gjøre? Selv for 100 år siden så fantes det en overvekt av tilskuere som ikke røykte. Den gang så var ikke det så opplyst om farlighetene ved røyking, og dens enorme negative bi-effekt både passivt og aktivt.

Jeg er ikke 100% enig i at det må være total tøykeforbud alle steder, men er for at flertallet bestemmer. På staddaen så er det klar overvekt av ikke røykere, og flertallet bør bestemme.

Men som jeg også sier, man bør heller finne løsninger fremfor å bare se problemet.

monzilla

Jeg er imot røyking på tribunen. Av den eneste grunn at det er jævlig irriterende å sitte rett bak en som røyker en tjuepakning i løpet av en kamp.

Men det at det ikke er dedikerte områder til de som ønsker å ta seg en blås blir for teit.

HansaInferno

Quote from: "LandåsKongen"støtter Kolseth fult ut. Alt kan ikke bli forbudt! For faen, folk er jo livredd for alt mulig i disse tider. Kanskje Nixon og dere andre fanatikere burde holde dere hjemme på kampdager, for kanskje dere blir overkjørt på vei til stadion, eller knekker lårhalsen i trappene på Hansa. Dere bør heller ikke se kampene på tv for jeg har hørt man kan bli firkantet i øynene av å se på skjermen.
Nixon er jo NFF, tv2 og hele nisselue-norges forlengede arm her på forumet.

Kom igjen Kolseth, røyk så mye du klarer så skal jeg snuse en rull i hver kamp.


Er enig. Fikk assosiasjoner med Elling når jeg leste det der.
Kanskje det er slik at veldig mange går rundt med en liten Elling i seg...
Breiflabben, baby!

Mico

Quote from: "Nixon"
Quote from: "tommy kolseth"å tenne seg en røyk kan være noe å klamre seg fast til under nervepirrende nitti minutter.


Helt enig. Og neste gang du er på kino og det blir spennende og nervepirrende er det bare på sin plass å tenne seg en røyk. Skulle bare mangle!


I motsetning til på Stadion er det absolutt ingen som nekter deg å ta en røyk når man går på kino. Man går glipp av noen minutter, men ikke noe annet.

Personlig merker jeg at mitt engasjement forsvinner betydelig hver gang dette håpløse forbudet annonseres.
Brann er en skam for Bergen. Ikke bare på fotballbanen.

Brannmann rob

Er ikke helt med på at Brann er en skam for Bergen? Men det er vel din mening...

sydnes76

Quote from: "Mico"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "tommy kolseth"å tenne seg en røyk kan være noe å klamre seg fast til under nervepirrende nitti minutter.


Helt enig. Og neste gang du er på kino og det blir spennende og nervepirrende er det bare på sin plass å tenne seg en røyk. Skulle bare mangle!


I motsetning til på Stadion er det absolutt ingen som nekter deg å ta en røyk når man går på kino. Man går glipp av noen minutter, men ikke noe annet.

Personlig merker jeg at mitt engasjement forsvinner betydelig hver gang dette håpløse forbudet annonseres.
Brann er en skam for Bergen. Ikke bare på fotballbanen.


Blir oppriktig lei meg når noen presterer å kalle Brann en skam for Bergen. Om du har de holdningene så kan du vel holde deg borte fra forumet.

Snublefot

Quote from: "Mico"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "tommy kolseth"å tenne seg en røyk kan være noe å klamre seg fast til under nervepirrende nitti minutter.


Helt enig. Og neste gang du er på kino og det blir spennende og nervepirrende er det bare på sin plass å tenne seg en røyk. Skulle bare mangle!


I motsetning til på Stadion er det absolutt ingen som nekter deg å ta en røyk når man går på kino. Man går glipp av noen minutter, men ikke noe annet.

Personlig merker jeg at mitt engasjement forsvinner betydelig hver gang dette håpløse forbudet annonseres.
Brann er en skam for Bergen. Ikke bare på fotballbanen.


Du presterer å si at Brann er en skam for Bergen...    I pity you!

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

brannBRA

Snusing e det verste eg vet! Disse snuserne kaster de ekle klattene sine over alt og det sprer smitte og bakterier. Helsikken kor ekkelt. Eg ser fram til at vaktene på neste tippeligakamp skal kaste ut han fyren bak, til høyre for meg. Han snuser hver gang og eg e sikker på at eg har fått helvetesskapen i nakken flere ganger.. Blir helt dårlig.

brannBRA

Hvis det e riktig at snusen ødelegger betongen e jo sånne folk faktisk med på å ødelegge for Brann. Ferre folk, og en ødelagt stadion. Det kaller eg dårlige supportere.


brannBRA

Quote from: "Texas"

edit: Gitarbroiler hadde et par gode forslag for å løse problemet.


Tok det ikke seriøst engang. Forslaget innebærer alvorlig brudd på røykeloven og lar seg ikke gjennomføre.

vebo

Quote from: "brannBRA"
Quote from: "Texas"

edit: Gitarbroiler hadde et par gode forslag for å løse problemet.


Tok det ikke seriøst engang. Forslaget innebærer alvorlig brudd på røykeloven og lar seg ikke gjennomføre.


Jeg tar ikke deg seriøst heller.
Tiocfaidh ár lá

Mico

Overdrev nok litt der, ja, selv om Bergen åpenbart har fortjent mer enn Brann har gitt oss.
Blir bare så irritert av Branns arrogante og frekke holdning.

Speedy

Quote from: "brannBRA"
Quote from: "Texas"

edit: Gitarbroiler hadde et par gode forslag for å løse problemet.


Tok det ikke seriøst engang. Forslaget innebærer alvorlig brudd på røykeloven og lar seg ikke gjennomføre.


Jaha, hva brytes da? Brann bestemmer vel hva de vil gjøre på sin eiendom om de velger å ha et røykeområde utenfor stadion? Har tenkt i samme bane som Gitarbroiler, og ser ikke problemet.
Blir man plaget av røyk eller snus, er det bare å be personen pent om ta hensyn, så gjør vedkommende nok det.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

knutern

Gjelder egentlig røykeloven på Stadion? Vi står jo i prinsippet under åpen himmel hele gjengen. Personlig er det et fett for meg om folk røyker eller ikke, men siden mange har problemer med røyk så kan det vel være greit at man ikke damper i stor stil på tribunene.

Burde uansett ikke være vanskelig å lage et slags "røykehjørne" når folk ikke kan gå fritt inn og ut av stadion.

brannBRA

Ser at kunnskapene om hvor farlig røyk egentlig er, ikke står så veldig høyt her. Ei heller om røykeloven. Hvis jeg skal være konstruktiv foreslår jeg at alle kroppsvisiteringene som gjøres i portene ser etter røyk og snus også. Rutinen er ferdig innarbeidet, så dette vil ikke koste Brann noe. Når du ikke har lov til å røyke inne på stadion, trenger du heller ikke ha det med deg. Akkurat som med pilsen! Gjøm det i en busk utenfor =)

Mico

Quote from: "brannBRA"Ser at kunnskapene om hvor farlig røyk egentlig er, ikke står så veldig høyt her. Ei heller om røykeloven. Hvis jeg skal være konstruktiv foreslår jeg at alle kroppsvisiteringene som gjøres i portene ser etter røyk og snus også. Rutinen er ferdig innarbeidet, så dette vil ikke koste Brann noe. Når du ikke har lov til å røyke inne på stadion, trenger du heller ikke ha det med deg. Akkurat som med pilsen! Gjøm det i en busk utenfor =)


Du virker jo som en hyggelig person  :roll:

fettnok

i en busk? skal det gjemmes kanskje 10000 røyk i busker utenfor stadion? da får de begynne å plante jekla mange busker der.
ette går aaaaaldri bra!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Langhår

I og med at Stadion ikke har tak tror jeg ikke røykeloven som sådan er gjeldene her. Det er Brann som har innført og håndhever forbudet.

Personlig har jeg forståelse for røykeforbudet, men har større vanskeligheter med å forstå logikken med snusforbud. Passiv røyking kan tross alt føre til helseskade, samt at allergikere plages voldsomt av andres røyking. Snus derimot skader vel bare brukeren, og knapt nok ham ifølge forskning på området.

Det som har gjort denne saken så betent nå er at det er blitt totalforbud mot sigaretter hele kampen igjennom inkludert pausen. Det synes jeg er å bli for ekstrem. Det burde være mulig å lage til et røykeområde som trengende kunne få ta seg en sigg når lysten meldte seg. Dette må da være mulig å ordne? Det bør være plass til både røykere og ikke-røykere på kamp. Jeg vil tro at de fleste forstår at man ikke bør røyke på tribunene, men at det ikke skal være mulig å ta seg en blås i før, etter og i pausen på et egnet område virker meningsløst.

Hvorfor ikke utenfor portene? At Brann oppgir sikkerhetsgrunner til at man ikke kan gå ut i pausen er jo bare en unnskyldning for at securitasvaktene skal slippe ny runde med visitering og billett/kortkontroll i pausen.

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg sluttet å røyke for en god del år siden selv og  har også lagt snusen på hyllen for en tid tilbake, så jeg gråter ikke for min syke mor....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

brannBRA

Seriøsiteten når nye høyder! Det med busken var en spøk, men det gikk tydeligvis ikke inn. Jeg er konstruktiv, og støtter min elskede Sportskubben Brann i denne saken. At mange såkalte supportere driter i reglene på stadion  blir jo litt feil å bare stå og se på. At flere her inne foreslår å bryte røykeloven og Brann sine regler ser jeg på som underlig.

Nixon

Quote from: "Langhår"Personlig har jeg forståelse for røykeforbudet, men har større vanskeligheter med å forstå logikken med snusforbud.


Forbudet mot snus kan snuserne takke seg selv for. Brann ble lei av å måtte fjerne griseriet. Altfor mange syntes nemlig det var en god ide å kline den brukte snusen på stolryggen foran seg og på selve tribunen.

Ellers enig at det må kunne ordnes at man kan få seg en røyk i pausen.
Rød makt på Hansa

Texas

Quote from: "brannBRA"Seriøsiteten når nye høyder!


seriøsiteten din går det andre veien med.

Speedy

Quote from: "brannBRA"Ser at kunnskapene om hvor farlig røyk egentlig er, ikke står så veldig høyt her. Ei heller om røykeloven. Hvis jeg skal være konstruktiv foreslår jeg at alle kroppsvisiteringene som gjøres i portene ser etter røyk og snus også. Rutinen er ferdig innarbeidet, så dette vil ikke koste Brann noe. Når du ikke har lov til å røyke inne på stadion, trenger du heller ikke ha det med deg. Akkurat som med pilsen! Gjøm det i en busk utenfor =)


Hvis du mener jeg er en av de som ikke vet hvor farlig røyk er, så tar du feil. Jeg hater å få røyk i trynet, men jeg sier ifra til vedkommende om det skjer. Har vært utsatt for passiv røyking i ungdommen og blitt både kortpustet og lignende dritt, men røykerne må gjerne få seg en blås fordet.
Siden du nevner røykeloven, hva vet du som ikke jeg vet, gjelder røykeloven på Stadda? Jeg tviler.

Vaktene kan ikke hindre at tobakk kommer inn på stadion, uten å gjøre drastiske ting, som å kle hver bidige supporter naken og stappe en glatt hånd opp i ræven for å leite etter en sneip. Eneste positive som kommer ut av det er at hele Stadion ville stått på kampen :)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

brannBRA

Quote from: "Speedy"
Quote from: "brannBRA"Ser at kunnskapene om hvor farlig røyk egentlig er, ikke står så veldig høyt her. Ei heller om røykeloven. Hvis jeg skal være konstruktiv foreslår jeg at alle kroppsvisiteringene som gjøres i portene ser etter røyk og snus også. Rutinen er ferdig innarbeidet, så dette vil ikke koste Brann noe. Når du ikke har lov til å røyke inne på stadion, trenger du heller ikke ha det med deg. Akkurat som med pilsen! Gjøm det i en busk utenfor =)


Siden du nevner røykeloven, hva vet du som ikke jeg vet, gjelder røykeloven på Stadda? Jeg tviler.



Røykeloven gjelder alle arbeidsplasser, først og fremst. Brann Stadion er arbeidsplass for en lang rekke aktører. Dessuten tipper jeg den også gjelder offentlige tilskuerarrangementer.

benny

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Langhår"Personlig har jeg forståelse for røykeforbudet, men har større vanskeligheter med å forstå logikken med snusforbud.


Forbudet mot snus kan snuserne takke seg selv for. Brann ble lei av å måtte fjerne griseriet. Altfor mange syntes nemlig det var en god ide å kline den brukte snusen på stolryggen foran seg og på selve tribunen.

Ellers enig at det må kunne ordnes at man kan få seg en røyk i pausen.


Et mer tåpelig forbud enn snusforbud skal du leite lenge etter. De aller aller fleste som bruker snus kliner det ikke opp etter stadionsetene. Dessuten tror jeg ikke de grisene som gjør det overholder noe snusforbud uansett. Dette minner om forbudspolitikk i værste Krf-stil.
Personlig kommer jeg aldri til å overholde noe snusforbud da det ikke er til sjenanse for noen andre.

thesevs

Quote from: "Speedy"Jeg hater å få røyk i trynet, men jeg sier ifra til vedkommende om det skjer. Har vært utsatt for passiv røyking i ungdommen og blitt både kortpustet og lignende dritt, men røykerne må gjerne få seg en blås fordet.



Skulle tro at brent barn skyr ilden.. men i ditt tilfellet kan ikkje brannskadene vært alvorlige nok. Du av alle burde jo se konsekvensene av passiv røyking.

Når det gjelder snusing så har vel Brann opplevd, som nevnt tidligere, at snus(mis)brukerne har klistret den herlige klatten alle andre steder enn i bosspannet.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

benny

Quote from: thesevs
Quote from: "Speedy"Når det gjelder snusing så har vel Brann opplevd, som nevnt tidligere, at snus(mis)brukerne har klistret den herlige klatten alle andre steder enn i bosspannet.


De har sikkert opplevd det ja men jeg tviler på at det er særlig utbredt.
Dersom alle som bruker snus hadde holdt seg vekke fra stadion er jeg ganske sikker på at Brann kunne trukket fra 2-3000 på snittet sitt. Hele forbudet er hull i hodet og det eneste stedet jeg har hørt om et slikt forbud er på Stadion.

Klaus_Brann

Quote from: "thesevs"
som nevnt tidligere, at snus(mis)brukerne har klistret den herlige klatten alle andre steder enn i bosspannet.


Hvilke bosspann?Det er det teiteste "forbudet" noensinne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Speedy

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Speedy"Jeg hater å få røyk i trynet, men jeg sier ifra til vedkommende om det skjer. Har vært utsatt for passiv røyking i ungdommen og blitt både kortpustet og lignende dritt, men røykerne må gjerne få seg en blås fordet.



Skulle tro at brent barn skyr ilden.. men i ditt tilfellet kan ikkje brannskadene vært alvorlige nok. Du av alle burde jo se konsekvensene av passiv røyking.

Når det gjelder snusing så har vel Brann opplevd, som nevnt tidligere, at snus(mis)brukerne har klistret den herlige klatten alle andre steder enn i bosspannet.


Les nå det andre du siterer også da! Jeg sier ifra hvis jeg får røyk i trynet nå! Før var det min mor som røykte og det skal MYE røyk til, før jeg ble kortpustet, over 10 år.
Jeg er ikke for røyking på selve tribunen, men skulle det skje så er det bare å la vedkommende la hver, eller trekke en annen plass.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

vebo

Quote from: "brannBRA"
Quote from: "Speedy"
Quote from: "brannBRA"Ser at kunnskapene om hvor farlig røyk egentlig er, ikke står så veldig høyt her. Ei heller om røykeloven. Hvis jeg skal være konstruktiv foreslår jeg at alle kroppsvisiteringene som gjøres i portene ser etter røyk og snus også. Rutinen er ferdig innarbeidet, så dette vil ikke koste Brann noe. Når du ikke har lov til å røyke inne på stadion, trenger du heller ikke ha det med deg. Akkurat som med pilsen! Gjøm det i en busk utenfor =)


Siden du nevner røykeloven, hva vet du som ikke jeg vet, gjelder røykeloven på Stadda? Jeg tviler.



Røykeloven gjelder alle arbeidsplasser, først og fremst. Brann Stadion er arbeidsplass for en lang rekke aktører. Dessuten tipper jeg den også gjelder offentlige tilskuerarrangementer.



Nå må du sjekke litt fakta før du buser frem! Røykeloven gjelder bare innedørs i Norge. Eksempel, du kan røyke på en uterestaurant, selv om det jobber servitører der. Regelen for røykfrie stadioner er det NFF som har laget.
Tiocfaidh ár lá

brannBRA

Quote from: "vebo"
Quote from: "brannBRA"
Quote from: "Speedy"
Quote from: "brannBRA"Ser at kunnskapene om hvor farlig røyk egentlig er, ikke står så veldig høyt her. Ei heller om røykeloven. Hvis jeg skal være konstruktiv foreslår jeg at alle kroppsvisiteringene som gjøres i portene ser etter røyk og snus også. Rutinen er ferdig innarbeidet, så dette vil ikke koste Brann noe. Når du ikke har lov til å røyke inne på stadion, trenger du heller ikke ha det med deg. Akkurat som med pilsen! Gjøm det i en busk utenfor =)


Siden du nevner røykeloven, hva vet du som ikke jeg vet, gjelder røykeloven på Stadda? Jeg tviler.



Røykeloven gjelder alle arbeidsplasser, først og fremst. Brann Stadion er arbeidsplass for en lang rekke aktører. Dessuten tipper jeg den også gjelder offentlige tilskuerarrangementer.



Nå må du sjekke litt fakta før du buser frem! Røykeloven gjelder bare innedørs i Norge. Eksempel, du kan røyke på en uterestaurant, selv om det jobber servitører der. Regelen for røykfrie stadioner er det NFF som har laget.


Det var jaggu en bråkjekk kar, hvor har du sjekket før du buste frem og laget ris til egen røv?

Loven:

Eieren eller den som disponerer lokalene eller transportmidlene, plikter å sørge for at reglene gitt i eller i medhold av disse bestemmelsene blir overholdt. Det skal markeres med tydelige skilt at røyking er forbudt på steder hvor det kan være tvil om dette, samt ved inngangen til alle serveringssteder. For å sikre at forbudet mot røyking på serveringssteder etterleves, skal serveringssteder føre internkontroll og etablere et internkontrollsystem. Internkontrollen skal kunne dokumenteres overfor tilsynsmyndighetene.

-Slutt

Har du holdepunkter for at Brann Stadion ikke er verken et lokale, eller serveringssted, eller om det er tvil om dette? Da er det vel ikke så farlig med litt snus og tobakksslam i frityren ved 'røykehjørnet' heller da!? Hah!

gitarbroiler

1. Utenfor Brann Stadion er ikke noe lokale. Her kan det fint lages til noen røykebåser med vakter til. 10 kr i inngangspenger for å få ta seg en røyk ser jeg ikke på som noe kanonkrise. Dersom det er gjerder rundt, så slipper vaktene å måtte foreta full kroppsvisitering igjen når folket skal inn igjen.

2. Snus er et problem, for selv om jeg, du og naboen er flinke til å kaste klatten i bosset (eller i et papir som man har med seg) så er det mange som ikke gjør det. Det har jeg selv sett, og når dette ødelegger betongen så skjønner jeg at det blir forbudt. Som nevnt; Selg Brann-snusedåser til snuserne så kan de kaste snusen oppi denne og Brann får faktisk flere penger i kassen også.

Løsninger fremfor problemer. Har forøvrig ikke sett noen som har kommet med noen andre forslag, annet enn at flere mener det burde vært røykemulighet utenfor i pausen.

tommy kolseth

QuoteSeriøsiteten når nye høyder! Det med busken var en spøk, men det gikk tydeligvis ikke inn. Jeg er konstruktiv, og støtter min elskede Sportskubben Brann i denne saken. At mange såkalte supportere driter i reglene på stadion blir jo litt feil å bare stå og se på. At flere her inne foreslår å bryte røykeloven og Brann sine regler ser jeg på som underlig.


Ok, mye dumt blir skrevet i denne debatten, jeg vil fremheve dette som et eksempel på hvor mange virkelig er blitt lurt. Her skriver denne brannBRA at han er konstruktiv og støtter sitt elskede Sportsklubben Brann i denne saken. Javel? Hvem er Brann? Er det de som styrer og lager disse lovene, og skal gjøre klubben til en "merkevare" som de kan selge, eller er det oss, supporterne, byens befolkning?

For meg er det helt klart at det er vi som er brann og at det er en grunn til at vi synger "vi er brann". Styre og stell kommer og går, vi er her for alltid. Nei, føkk merkevarebyggingen som enkelte tror de er nødt til å støtte fordi de støtter "sitt elskede Brann".

Brann er ingen merkevare som er til salgs, Brann er identitet, kultur, blod, noe som går i arv gjennom generasjoner. Nei, hvis man vil støtte Brann i denne saken, er man kritisk til disse reglene administrasjonen på Brann stadion prakker ned over folk, man akksepterer det ikke blindt, for mange av oss er uenige i dette vedtaket, og vi er Brann.

Jeg kan forstå at man i år 2007 (de norske forholdene tatt i betraktning) har innført et røykeforbud på tribunene under kampen, men at man ikke kan innføre røykeseksjoner, eller som de senere år, områder hvor det var tillatt å røyke, virker absurd. Dette snusforbudet er jo helt latterlig, skader betongen? Hva faen? Det nekter jeg å tro. Stein på stein? Hallo i luken.

De som tror de må akkseptere alle beslutninger administrasjonen foretar seg har neppe reflektert noe særlig over dette. Altså, så lenge det finnes mange av oss som føler at vi blir tatt fra en rettighet ved et totalt snus og røykeforbud har vi all rett til å protestere mot dette. Når alt kommer til alt er det vi som gir klubben hele sitt eksistensgrunnlag.

Vi er Brann!
aster langt

tommy kolseth

det er fint at noen prøver å være konstruktive, å komme frem til løsninger alle kan leve med, men vær så snill, ikke kom med forslag der det skal koste 10 kr å ta seg en sigg, som om ikke det var dyrt nok å sigge fra før - og som om ikke brann tjener nok penger på oss fra før.
aster langt

Go Up